הכנסת כרטיס סים למכשיר טלפון נייח


אבישיק

חבר מתחיל
הודעות
1
מעורבות
0
נקודות
1
שלום וברכה,
רכשתי מאלי אקספרס מכשיר טלפון (SLT-G202). הפרטים שלו בקישור דומה לזה.
אני מכניס אליו את כרטיס הסים שיש לי בפאלפון אך לא מצליח לייצר קליטה ושיחה.
זה בעצם לא נותן לי כלל קליטה.
מה עלי לעשות? אני רוצה להכניס כרטיס סים למכשיר ולהשתמש בו כטלפון נייח.
תודה רבה
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
ברירת המחדל ברשת פלאפון היא בדור 4+ או LTE Advanced המכשיר שהבאת איננו תומך ברצועת התדרים שפלאפון מפעילה ברשת הזו.

כדי לוודא שאכן כך המצב: הכנס הסים לנייד ורצוי מדגם מהשנה שנתיים האחרונות,המתן לקבלת אות והסתכל בחלק העליון של המסך ליד השנתות שמתארות את עוצמת האות שהמכשיר קולט,ממש לצידו תראה אייקון קטן כזה: +4G.

אם זה באמת קורה הטלפון שהבאת לא תומך ברשת הזו ולא יעבוד.

מה לעשות?
אם אתה מתעקש להשאר ברשת פלאפון: גש לאחד ממרכזי השירות שלהם ובקש סים בדור 4 בתדר 1800... בהצלחה.

אופציה נוספת היא לרכוש סים אחר חדש מחברת סלולר אחרת,לפי המידע שיש בידי,ולא בטוח שהוא עדכני להיום,סלקום ופרטנר כן מפעילות דור 4 בתדר 1800 אך לפני שמשלמים ויוצרים קשר עם מפעיל נוסף זה שווה בדיקה קפדנית עם המפעיל.

דע כי:

על פי רישיון ההפעלה של מפעילות הסלולר בישראל הן מחויבות לתת שירות למכשיר המוגדר כטלפון נייד ואשר אושר על ידי משרד התקשורת לפעול בישראל ותומך ברצועות התדרים ובעוצמות השידור המוסדרות ברשיון ההפעלה של המפעילים הסללורים ומשרד התקשורת.

תדר 800 איננו מופעל בישראל והשימוש בו אסור בשל סכוי להפרעה ברצועות התדר הזה המוקצות לגורם אחר אך לא למפעילות הסלולר בישראל.

לפי הבנתי המכשיר שהבאת פועל כברירת מחדל ובמלוא עוצמת השידור שלו בתדר 800 ותדר 1800 הוא אופציה שבה עוצמת השידור נמוכה פי ארבע מזה של תדר ברירת המחדל (800). אני מניח,אבל לא יכול לומר בפסקנו,המכשיר שהבאת ובהנחה ותצליח להפעילו בתדר 1800 איננו עומד בקרטריון של עוצמת שידור הנדרשת ממכשיר סלולרי המורשה לפעול בישראל...במקרה דנן:עוצמת השידור נמוכה מידי למה שרשת הסלולר מצפה לקבל - וזה נכון לכל מי שמפעיל דור 4 בתדר 1800,וכאמור:תדר 800 איננו רלוונטי לישראל.

סיכום,מרפה ידיים משהו:

התחברות לרשת GSM בישראל,ולמעשה בכל מקום אחר בעולם,הוא לא רק סים של חברת סלולר ותאימות לתדרים המקובלים,במקרה שלנו:בישראל. לא סתם ישנה רגולציה של משרד התקשורת,ולא סתם כל רצועת תדר שמקבלת מפעילה עולה מליוני שקלים,ולא סתם מכשירים שאינם תואמים לרשת ה GSM בישראל לא פועלים פה ואין דרך לעקוף את זה. ההתחברות לרשת של מפעיל,במקרה דנן פלאפון,היא הרבה מעבר לסתם,תדר עבודה המכשיר מקבל מספר ישיות ברשת המפעיל שחלקן חד ערכיות למכשיר עצמו,חלקן קושרות בין מס הטלפון ופרטי מי שמשלם עליו וחלקם קשורים להצפנה שטבועה בשיטת ה GSM שחייבת להיות תואמת לדרישות משרד התקשורת ומשרד הבטחון...כן כדי שהאחרון,אםיהיה צורך והתנאים החוקיים,יוכל להאזין לשיחות מהסים/טלפון הספציפי.

אני מסופק אם המכשיר שהבאת עומד בדרישות הרגולטוריות להפעלת מכשיר סלולרי בישראל ואגב:מכשיר שלא יעבוד ברשת ה GSM הישראלית גם לא יפעל באירופה,רוסיה,ירדן וזו רשימה חלקית ביותר.

:confused:

נ.ב:
יש 33 מדינות בעולם,וישראל היא לא אחת מהן,שבהן יש הרשאה רגולטורית להפעיל טלפון נייח ברשת הסלולרית ובתנאי שהטלפון הנייח (ודגש על נייח כלומר לא ניתן להוציאו מכותלי הבית) יעבוד בתדרים שבין 5150 עד 5350. המכשיר שהבאת לא תומך בתדרים האלה ובישראל אסור להפעיל מכשיר סלולרי נייח שכן מכשיר כזה עובד בתדרים שלא הוקצו למפעילות הסלולר בישראל....

מנחם.
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
803
מעורבות
179
נקודות
43
שלום וברכה,
רכשתי מאלי אקספרס מכשיר טלפון (SLT-G202). הפרטים שלו בקישור דומה לזה.
אני מכניס אליו את כרטיס הסים שיש לי בפאלפון אך לא מצליח לייצר קליטה ושיחה.
זה בעצם לא נותן לי כלל קליטה.
מה עלי לעשות? אני רוצה להכניס כרטיס סים למכשיר ולהשתמש בו כטלפון נייח.
תודה רבה
הטלפון שקנית תומך ברשת GSM. הרשתות הסלולריות בישראל שעדיין תומכות ב-GSM הן פרטנר, סלקום ו-012 מובייל.
תכניס כרטיס סים של אחת מהן ותראה שעובד באיזור שלך, כי רשת ה- GSM כבר לא מכסה את כל האיזורים בארץ.
אם יעבוד, תקנה לעצמך סים של אחת מהן.
בהצלחה!
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור