הגברת מנורות \ קדם מגבר מנורות


EREZ100

אוהב את התחום
הודעות
124
מעורבות
48
נקודות
28
במשך השנים החלפתי מספר פעמים מגברים וקדם מגבר כולם היו טרנזיסוטריים.

השיקול בד"כ היה הנוחות , ההיצע אצל היבואנים בד"כ יותר גדול , שוק יד שניה יותר גדול וכמובן נוחות התפעול .

לאחרונה ,אני שוקל לבצע שינוי בציוד ,(האמת לצורך הגיוון - זה חלק בלתי נפרד מהתחביב )ושוב עולה נושא המנורות .

משיחות שקיימתי עם " מומחים " קיבלתי המלצות "תתרחק ממנורות אם אתה מעוניין בדנימקה ובבס עמוק " .

אשמח לשמוע את חוות דעתכם לגבי היתרונות והחסרונות בהתיחס לכל הפרמטרים לדוגמא , איכות הסאונד ( מאפיינים) ,אמינות

דינמיקה וכד'. האם יהיה נכון יותר לשלב רק פריט אחד ( מגבר או פרה ) מנורות ? אני מניח שאין כלל אצבע

אבל נסיון לחברים יש ואשמח אם ישתפו מניסיונם .

תודה

ארז
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
זה מאוד תלוי ברמקול, בעכבה שלו ובנצילות האמיתית.
זה נכון שיש לפעמים פשרה מסוימת במהירות הבאס ובשיא הדינמיות מול טרנזיסטורים
אך בשילוב עם רמקול מתאים זה לא הבדל שמיים וארץ.
עומק בבאס יש למגברי מנורות רציניים למכביר.
מגברים מומלצים בעלי הספק גבוה (200W+) - בד"כ אמריקאים! CJ, VTL, AR, VAC, Manley (ואיזה צרפתי אחד ומיוחד Jadis :))
במגברים מעוטי הספק/ SET עם דרייב אמיתי ובאס חזק זה בד"כ יפנים, EAR וסדרת Kronzilla של KR.
אמינות זה עניין של סוג המנורות, המגברים בד"כ אמינים, המנורות פחות.

אם אתה רוצה להיות יותר פרקטי, אתה יכול ללכת על מגבר SS Class A או משהו לכיוון חם/ מנורתי AB ופרה מנורות.
 
נערך לאחרונה ב:

למה

חבר משקיען
הודעות
1,291
מעורבות
782
נקודות
113
גם היברידי לא הייתי פוסל דוגמת aries cerat, unison research,pathos ועוד כמה אחרים. מנורות הייתי מוסיף לרשימה את nat.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
משיחות שקיימתי עם " מומחים

מציע לך להחליף את המומחים.
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,926
מעורבות
365
נקודות
83
מצטרף להמלצה להחלפת המומחים.

יכול להשאיל לך מגבר מנורות שיניע כל רמקול בקלילות לשם בדיקה.
 

EREZ100

אוהב את התחום
הודעות
124
מעורבות
48
נקודות
28
גם היברידי לא הייתי פוסל דוגמת aries cerat, unison research,pathos ועוד כמה אחרים. מנורות הייתי מוסיף לרשימה את nat.

מהם היתרונות של מגבר היברידי
מצטרף להמלצה להחלפת המומחים.

יכול להשאיל לך מגבר מנורות שיניע כל רמקול בקלילות לשם בדיקה.

תודה רבה גיא זה לא מובן מאליו ,אתקשר ונתאם .
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,291
מעורבות
782
נקודות
113
היברידי משלב בין קסם של מנורות עם כח דחיפה של טרנזיסטור. בתערוכה האחרונה הוקסמתי מסט שלם של aries cerat,שהיה מורכב מקדם מנורות ,מונובלוקים היברידיים ורמקולים. היה שם קסם וכח בו-זמנית.
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
537
מעורבות
250
נקודות
63
הי ארז,
בבקשה, ארוך קצת אבל ניסיתי לדייק את העניין
בהנחה שיתרונות המנורות מוכרים לך ולכן אתה מעוניין לבחון את השינוי, אתייחס כמעט רק לחשש שלך.
לגבי תפעול, ברור שצריך להיות מוכן לכך שאי אפשר להדליק ולכבות אחרי שבוע, אלא מומלץ לכבות אחרי מספר שעות, וכולי
אני מניח שאתה מכיר את זה.
יש כיף גדול באפשרות לשנות את המנורות ואת האופי של המגברים ועל הצליל החם והקסום של מגברי המנורות הממש טובים אין צורך להררחיב אני מניח.
אבל כן יש עקב אכילב מסויים:
מסיבות טכניות כמעט בלתי אפשרי לתכנן מגברי מנורות בעלי נתון damping factor מעל 20 ובפועל אני לא שמעתי על כאלו, (אשמח לשמוע) אבל יש כאלו שמתקרבים למספר הזה.
הבעיה שהיצרנים של מגברי מנורות לא נוהגים לציין דמפינג פקטור כי המספרים האלו מאוד נמוכים במגברי מנורות וגם כי קשה או לא ניתן להתחייב למספר מדוייק, בכל מקרה אין ברירה אלא להאזין ועם המוסיקה המתאימה.
לדעת מהנדסי האודיו שאני קראתי ודיברתי איתם, בעיית השליטה של המגבר ביחידות הרמקול (בתחום התדרים התחתון בעיקר כמובן) מתחילה כאשר הדמפינג פקטור יורד מתחת ל 20 וב 99% ממגברי המנורות ואלי ב100% זה המצב.
(לטענת הרבה מהנדסים, מעל דמפינג פקטור של 20 זה כבר לא חשוב אם המספר הוא 50 או 100 או 2000.
אני לא מרגיש ככה אבל המהנדסים יטענו שאני מדמיין.)
היכולת הזו של השליטה ברמקול חשובה מאוד במוזיקה שהיא מהירה יחסית בעיקר בתחום התחתון, מן הסתם מוסיקה אלקטרונית לסוגיה, רוק אלקטרוני וכולי.
כמובן במוסיקה קלאסית, בג'אז, כלים אקוסטיים וכדומה זה בד"כ כמעט חסר משמעות. אך במוסיקה שדורשת להזיז את היחידות הבס הגדולות בתדר מהיר, מגברי מנורות עם דמפינג פקטור חד ספרתי יתקשו מאוד ואפילו יקרסו. (היחידות לא יספיקו לנוע במהירות שהמוסיקה דורשת ונקבל איזה מין ויברוץ שיעוות את המוסיקה)
היום יש מעט מאוד מגברים טרנזיסטורים שמתוכננים עם דמפינג פקטור שהוא פחות מ 100 (למעט naim שמתכננת באיזור ה 15 לפי דברי ה"מומחים", החברה עצמה נמנעת מלציין את הנתון הזה, מן הסתם מסיבות שיווקיות אע"פ שזה חלק ממה שממעניק ל naim את אופי הצליל שלהם)
מגברי המנורות עם טופולוגית הסינגל-אנדד וזירו פידבק הם בעלי הצליל הטהור והצלול ביותר ואני צריך להודות, מאוהב בטובים שבהם, במיוחד באלו עם המנורות 845.
אבל, הטופולגיה הנחשבת הזו של הסינגל-אנדד וזירו פידבק, היא גם המוגבלת ביותר בנתון הדמפינג פקטור, לא ניתן לעבור את המספר 5 ובחלק מהם המספר מסתובב באיזור 1-2 וזה כבר payoff רציני ומיועד רק למשוגעי מנורות אמיתיים שאינם מאזינים למוסיקה מהירה בכלל (בתחום התחתון) או מוכנים לוותר עליה.
בכל מקרה, בעיני כל זה לא כמעט רלוונטי ואני הייתי ממליץ לכל אוהב מוסיקה אמיתי לחיות לפחות פרק זמן מסויים עם מגבר מנורות מצוין, אלא אם כן הוא שומע טכנו והאוס כל היום.
בהצלחה
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
מהם היתרונות של מגבר היברידי


תודה רבה גיא זה לא מובן מאליו ,אתקשר ונתאם .
היתרון של מגבר היברידי הוא בעיקר בשם שלו.
יש שני סוגי מגברים: הסוג האחד הוא טובים והשני טובים פחות
לכל אחד מהסוגים יש יתרונות וחסרונות.
 

EREZ100

אוהב את התחום
הודעות
124
מעורבות
48
נקודות
28
הי ארז,
בבקשה, ארוך קצת אבל ניסיתי לדייק את העניין
בהנחה שיתרונות המנורות מוכרים לך ולכן אתה מעוניין לבחון את השינוי, אתייחס כמעט רק לחשש שלך.
לגבי תפעול, ברור שצריך להיות מוכן לכך שאי אפשר להדליק ולכבות אחרי שבוע, אלא מומלץ לכבות אחרי מספר שעות, וכולי
אני מניח שאתה מכיר את זה.
יש כיף גדול באפשרות לשנות את המנורות ואת האופי של המגברים ועל הצליל החם והקסום של מגברי המנורות הממש טובים אין צורך להררחיב אני מניח.
אבל כן יש עקב אכילב מסויים:
מסיבות טכניות כמעט בלתי אפשרי לתכנן מגברי מנורות בעלי נתון damping factor מעל 20 ובפועל אני לא שמעתי על כאלו, (אשמח לשמוע) אבל יש כאלו שמתקרבים למספר הזה.
הבעיה שהיצרנים של מגברי מנורות לא נוהגים לציין דמפינג פקטור כי המספרים האלו מאוד נמוכים במגברי מנורות וגם כי קשה או לא ניתן להתחייב למספר מדוייק, בכל מקרה אין ברירה אלא להאזין ועם המוסיקה המתאימה.
לדעת מהנדסי האודיו שאני קראתי ודיברתי איתם, בעיית השליטה של המגבר ביחידות הרמקול (בתחום התדרים התחתון בעיקר כמובן) מתחילה כאשר הדמפינג פקטור יורד מתחת ל 20 וב 99% ממגברי המנורות ואלי ב100% זה המצב.
(לטענת הרבה מהנדסים, מעל דמפינג פקטור של 20 זה כבר לא חשוב אם המספר הוא 50 או 100 או 2000.
אני לא מרגיש ככה אבל המהנדסים יטענו שאני מדמיין.)
היכולת הזו של השליטה ברמקול חשובה מאוד במוזיקה שהיא מהירה יחסית בעיקר בתחום התחתון, מן הסתם מוסיקה אלקטרונית לסוגיה, רוק אלקטרוני וכולי.
כמובן במוסיקה קלאסית, בג'אז, כלים אקוסטיים וכדומה זה בד"כ כמעט חסר משמעות. אך במוסיקה שדורשת להזיז את היחידות הבס הגדולות בתדר מהיר, מגברי מנורות עם דמפינג פקטור חד ספרתי יתקשו מאוד ואפילו יקרסו. (היחידות לא יספיקו לנוע במהירות שהמוסיקה דורשת ונקבל איזה מין ויברוץ שיעוות את המוסיקה)
היום יש מעט מאוד מגברים טרנזיסטורים שמתוכננים עם דמפינג פקטור שהוא פחות מ 100 (למעט naim שמתכננת באיזור ה 15 לפי דברי ה"מומחים", החברה עצמה נמנעת מלציין את הנתון הזה, מן הסתם מסיבות שיווקיות אע"פ שזה חלק ממה שממעניק ל naim את אופי הצליל שלהם)
מגברי המנורות עם טופולוגית הסינגל-אנדד וזירו פידבק הם בעלי הצליל הטהור והצלול ביותר ואני צריך להודות, מאוהב בטובים שבהם, במיוחד באלו עם המנורות 845.
אבל, הטופולגיה הנחשבת הזו של הסינגל-אנדד וזירו פידבק, היא גם המוגבלת ביותר בנתון הדמפינג פקטור, לא ניתן לעבור את המספר 5 ובחלק מהם המספר מסתובב באיזור 1-2 וזה כבר payoff רציני ומיועד רק למשוגעי מנורות אמיתיים שאינם מאזינים למוסיקה מהירה בכלל (בתחום התחתון) או מוכנים לוותר עליה.
בכל מקרה, בעיני כל זה לא כמעט רלוונטי ואני הייתי ממליץ לכל אוהב מוסיקה אמיתי לחיות לפחות פרק זמן מסויים עם מגבר מנורות מצוין, אלא אם כן הוא שומע טכנו והאוס כל היום.
בהצלחה
תודה רבה אוהד על ההשקעה בכתיבה ארוכה ומפורטת . אני לא רואה את עצמי מוותר על החלק התחתון של הרמקול למרות שאינני מאזין להאוס טכנו וכד' . אני כמעט משוכנע שיש למגברי מנורות "פיצוי"על חוסר בדמפינג פקטור שכן לא פעם שמענו בתערוכות מגברי מנורות עם רמקולים גדולים שזקוקים ללא מעט כח והם נשמעו מעולה במגוון סגנונות מוסיקה (לא טכנו והאוס זה לא כ"כ מתאים לתערוכות ....)
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
537
מעורבות
250
נקודות
63
בכיף
דמפינג פקטור מבטא את יכול השליטה של המגבר ביחידות הרמקול, אין פיצוי לדמפינג פקטור נמוך..
זה לא קשור לוואט או לכוח של המגבר זה עניין אחר, ושים לב להבדל בטופולגיית המגברי מנורות שציינתי, לכל טופולוגיה התכונות שלה.
מגבר מנורות סינגל אנדד parallel זירו-פידבק (שלמען הדיוק זה לא בדיוק סינגל אנדד) יכול להיות חזק מאוד ולשלוט מעולה ברמקול ולהוציא ממנו בס נהדר, אבל שים לו Die Antwoord למשל והוא יתחיל להתעוות בתחום התחתון.
אתה בטח לא מצפה שבתערוכות, המציג ישים מוזיקה שתגרום למגבר שלו להישמע לא טוב..הוא רוצה למכור
זה ממש לא רק טכנו והאוס, היום ברוב המוסיקה יש שכבות אלקטרוניות מהירות בתחום התחתון כולל במוסיקה ישראלית, רוק לסוגיו, נניח רדיוהד וכולי וכולי. אבל כלים אקוסטיים, כלי נשיפה וכולי לא מאתגרים את הנקודה הזו.
אבל, אלו גם מגברים שיש להם פוטנציאל בעיני לרגש ולהיות מוסיקליים באופן שגם מגברים טרנזיסטוריים מאוד מאוד יקרים לא יוכלו להציע. זה לא מתאים לרוב האנשים כמובן.
לגבי טופולוגיות אחרות של מנורות, כדאי מאוד להאזין עם כל סוגי המוסיקה, גם אלקטרונית כדי לוודא את עניין השליטה ברמקול.
 

byrdparis

עוסק בתחום
הודעות
453
מעורבות
59
נקודות
28
ארז בהצלחה.
 

נערך לאחרונה ב:

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
אני חושב שעדיין יש אנשים עם דעות קדומות לגבי הגברת מנורות.
אני לא רוצה להשמע כנציג של חברה מסויימת או שדוחף שאנשים יקנו מחברה מסויימת,אבל חייב להגיד שהחברה הזאת
שאני מדבר עליה עושה מגברי מנורות סינגל אנדד שדוחפות ,מטיסות ,מרימות וכו...
רמקולים קשים,קלים בלי שום בעיה בכל סוג של מוזיקה ולא פחות מטרנזיסטור.
אין להם בעיה להתמודד עם מוזיקה תובענית ומאתגרת והם גם לא מוציאים סאונד"חלזונות" כמו רוב המנורות הסטנדרטיות.נכון שזה נשמע"פלצני" אבל זו האמת.אז בבקשה לא לפסול את כל הגברת המנורות,כי יש יוצאים מן הכלל.
החברה הזו היא NAT
 

EREZ100

אוהב את התחום
הודעות
124
מעורבות
48
נקודות
28
אני חושב שעדיין יש אנשים עם דעות קדומות לגבי הגברת מנורות.
אני לא רוצה להשמע כנציג של חברה מסויימת או שדוחף שאנשים יקנו מחברה מסויימת,אבל חייב להגיד שהחברה הזאת
שאני מדבר עליה עושה מגברי מנורות סינגל אנדד שדוחפות ,מטיסות ,מרימות וכו...
רמקולים קשים,קלים בלי שום בעיה בכל סוג של מוזיקה ולא פחות מטרנזיסטור.
אין להם בעיה להתמודד עם מוזיקה תובענית ומאתגרת והם גם לא מוציאים סאונד"חלזונות" כמו רוב המנורות הסטנדרטיות.נכון שזה נשמע"פלצני" אבל זו האמת.אז בבקשה לא לפסול את כל הגברת המנורות,כי יש יוצאים מן הכלל.
החברה הזו היא NAT

משה תודה על תגובתך , אכן Nat חברה מעולה . יצא לי לשמוע את המוצרים שלה ובהחלט שיש בה הרבה קסם .
 

EREZ100

אוהב את התחום
הודעות
124
מעורבות
48
נקודות
28
זה מאוד תלוי ברמקול, בעכבה שלו ובנצילות האמיתית.
זה נכון שיש לפעמים פשרה מסוימת במהירות הבאס ובשיא הדינמיות מול טרנזיסטורים
אך בשילוב עם רמקול מתאים זה לא הבדל שמיים וארץ.
עומק בבאס יש למגברי מנורות רציניים למכביר.
מגברים מומלצים בעלי הספק גבוה (200W+) - בד"כ אמריקאים! CJ, VTL, AR, VAC, Manley (ואיזה צרפתי אחד ומיוחד Jadis :))
במגברים מעוטי הספק/ SET עם דרייב אמיתי ובאס חזק זה בד"כ יפנים, EAR וסדרת Kronzilla של KR.
אמינות זה עניין של סוג המנורות, המגברים בד"כ אמינים, המנורות פחות.

אם אתה רוצה להיות יותר פרקטי, אתה יכול ללכת על מגבר SS Class A או משהו לכיוון חם/ מנורתי AB ופרה מנורות.

תודה ערן , האופציה של מגבר SS CLASS A ופרה מנורות הינו בהחלט מאד פרקטי וילקח בחשבון .
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
תודה ערן , האופציה של מגבר SS CLASS A ופרה מנורות הינו בהחלט מאד פרקטי וילקח בחשבון .

וזו הבחירה הנכונה לטעמי. וגם שם, לא חייב מנורות. אפשר בהחלט למצוא קדמגברים טרנזיסטורים עם ״קסם״ (אין לי מושג על איזה קסם מדובר) שישכיח מהר מאוד את הצורך במנורה (שאין לי מושג מה האופי של המנורות).

הקטע הזה של לבחור בטופולוגיה הוא קטע מוזר. ear זה מנורות. אין לו שמץ של קשר לקונראד ג׳ונסון כמו שלמקינטוש המנורתי אין שום קשר לאודיו ריסרצ׳.

במילים אחרות. אתה מחפש סאונד או שאתה מחפש טופולוגיה?

אם אתה מחפש סאונד טוב, תמצא אותו בכל הטופולוגיות. תגדיר את הצורך שלך, כמה שעות אתה מאזין ביום, האם אתה מעוניין ב״משחקים״ (החלפת מנורות וכ״ו), אמינות, איזה רמקול אתה הולך להניע.

הטענה הזו שמנורות מניע כל רמקול היא שגויה. מגברי מנורות מסויימים מניעים כל רמקול. רוב מגברי המנורות אינם מניעים כל רמקול. מגברי מנורות אינם יודעים להתמודד היטב עם אימפדאנס שהוא אינו יציב. וכן, רוב הרמקולים המודרנים אינם נצילים ואינם יציבים.

בשורה התחתונה.
בחר את המוצר שמצליח להציג את הביצועים הטובים ביותר, בתקציב שלך ויקלעו לאותו וויסינג שאתה מחפש. אם תמצא את זה במנורות - פגז. אם בטרנזיסטור - פגז.
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
537
מעורבות
250
נקודות
63
מאוד משנה הטופולוגיה באם כסף הוא פקטור.
לגבי 99.9% מאיתנו זה כך אני מניח.
ואגב, אביעד, אפשר ורצוי להתנסח באופן שמכבד יותר את בן השיח שלך.
זה לא מוסיף כבוד והנאה לא לך ולא לדיאלוג.
לעניין:
ברור שהתאמת עכבה, נצילות, אופי צליל, יחדיות ואקוסטיקה וכן הלאה, יכולות למקסם את תכונות המגבר אבל לא יכולות לגרום למגבר עם נתון חד ספרתי בדמפינג פקטור לשלוט היטב בבס מאוד מהיר, גם עם עכבה יחסית קבועה ברמקול ואקוסטיקה מצויינת.

אולי מילה על מה זה דמפינג פקטור כדי לא לנהל דיון של עשיתי, שמעתי, אלא שיח יותר ענייני:
דמפינג פקטור הוא היחס בין עכבת הרמקול לעכבת היציאה של המגבר.
אם לרמקול עכבה של 8 אוהם בהנחה שהיא קבועה (וכמובן שהיא אף פעם לא קבועה לגמרי) ועכבת היציאה של המגבר היא 0.1 אוהם אז הדמפינג פקטור הוא 80.

(למשל ב hegel 360 output impedance הוא 0.015 ohm ב 50 הרץ ולכן הם מצהירים על דמפינג פקטור של 4000)

במגברים טרנזיסטורים, קל יחסית לבנות מגבר עם עכבת יציאה נמוכה (ונגטיב פידבק גבוה) שיאפשר דמפינג פקטור גבוה, המחיר יהיה בד"כ צליל קר. יש כמובן כל מיני אפשרויות תכנון כדי לשמור על פידבק נמוך ובכל זאת לאפשר דמפינג פקטור גבוה.
לעומת זאת מאוד מאוד קשה ויקר לבנות מגברי מנורות סינגל אנדד זירו-פידבק, שעכבת היציאה שלהם תהיה יחסית נמוכה.
רק במגברי מנורות סינגל אנדד מאוד יקרים למשל
Nat Audio Magma עם ריטייל של 55,000$ מצליחים בתכנון מאוד מיוחד להגיע לדמפינג פקטור של 20 שהוא כאמור הגבול התחתון שמאפשר שליטה אמיתית בתחום תחתון. אני גם לא בטוח שהנתון של 20 הוא רפרנס טוב, כי ראיתי ב specs של מגברים אחרים שלהם שהם מודדים את זה ביחס לעכבת רמקול 16 אוהם
http://www.synthtopia.com/content/2007/11/15/the-most-powerful-tube-amplifier-ever-built/

מגברים כאלו הם נדירים מאוד, יש עוד וגם קצת פחות יקרים כמו ה Jadis 80 mkii אבל נראה לי שהעניין ברור.
בכל אופן, ב99% ממגברי הסינגל אנדד האחרים וגם בהרבה מאוד מגברי מנורות בטופולוגיות שונות, לדמפינג פקטור יש ערך חד ספרתי כשהוא משודך לרמקול עם עכבה סטנדרטית 8 וכולי.
כמובן אפשר לבחור רמקול של 10-12 אוהם עם עכבה יחסית קבועה כמו שג'ון דיבור בונה למשל ואז להשיג עוד קצת שליטה על יחידות הבס אבל המבחר מצומצם מאוד ויש לרמקולים כאלו מגבלות משלהם.

ואגב, המוסיקה שבה הדמפינג פקטור הוא משמעותי, היא ממש לא רק האוס וטכנו, אלא עוד הרבה מאוד סוגי מוסיקה שיש בה שכבות מהירות בתחום התחתון כפי שציינתי למעלה, מן הסתם אין בעיה עם מה שנקרא "מוסיקה אודיופילית".

(אגב, שניים מהסט-אפים הנוכחיים שלי הם מבוססי נורות סינגל-אנדד זירו-פידבק..)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
ואגב, אביעד, אפשר ורצוי להתנסח באופן שמכבד יותר את בן השיח שלך.
זה לא מוסיף כבוד והנאה לא לך ולא לדיאלוג.

איפה הוא לא התנסח בצורה מכבדת?
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
537
מעורבות
250
נקודות
63
"חלק גדול מאד מהאנשים פשוט לא שמעו סט מנורות\רמקול\חדר נכון וחיים בקונספציות כאלו ואחרות."
זה מכונה בד"כ התנשאות
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור