קולנוע ביתי

האמת על ויניל - ויניל לעומת דיגיטלי?

הנושא בפורום 'אודיו דו ערוצי' פורסם ע"י tomertsin, ‏15/6/19.

  1. ליאור

    ליאור אוהב את התחום

    הצטרף:
    ‏6/9/07
    הודעות:
    154
    לייקים:
    63

    מסטרינג נעשה בסוף, הרבה אחרי שלב הסלילים המגנטים. לפניו עושים מיקסינג (מם הסתם גם דיגיטלית, כולל בהוצאות וויניל), לפני המיקסינג לוקחים את הטראקים של ההקלטות או מהטייפ (ואז ממירים ADC), או כשההקלטה עצמה היתה ישירות דיגיטלית.
    בד"כ, ממירים את הטראקים מהטייפ, אחד אחד, וככה לא סובלים מאובדן איכות (או שריפה כמו שהיתה במחסנים של יוניברסל...). זו הדרך הכי טובה לשמר את העבודה המקורית לאורך זמן.

    ההמרה הדיגיטלית של הטייפ המקורית היא שונה מהותית ממה ש DAC עושה, כיוון שממירים כל כלי בנפרד : בס, גיטרה, עוד גיטרה, קלידים שירה וכו.. וכל זאת במקסימום שהטנולוגיה מאפשרת, נאמר 192\24 פר ערוץ הקלטה גולמי (לא דחוס). מה שיוצא זה שכמות המידע הדיגיטלי הגולמי גדולה מהמידע הסופי (פוסט מאסטרינג), פי כמה וכמה (יכול להיות גם פי 100).
    אח"כ עושים מיקסינג, שזו כבר אומנות בפני עצמה (וטכנאי טוב יכול לעשות הבדל הזוי בתוצאה), ולבסוף מאסטרינג, לפורמט הסופי, יהה זה REDBOOK או וויניל. מן הסתם בשלב הזה כבר כל המידע דחוס (ע"פ מגבלות הפורמט, אין דין DSD כדין RB ).

    כשחברה מוציאה מחדש וויניל איכותי, בד"כ, העבודה מתחילה מהשלב השני: כלומר לוקחים את המידע הדיגיטלי שהומר מהסרטים המקוריים, ואז המשקיעים באמת גם יעשו את המיקסינג מחדש.
     
    אוהד11, Audiofreak ו-pruym אוהבים את זה.
  2. gds

    gds חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏7/8/16
    הודעות:
    989
    לייקים:
    301
    ושוב נשאלת השאלה בשביל מה לעזאזל אם כן להוציא בוויניל, אה כן. להצדיק את הסכומים ההזויים שהוציאו אנשים על אנלוג (דיסקליימר: אני אוהב אנלוג אמתי ז"א AAAׂ).
     
    roberts ו-pruym אוהבים את זה.
  3. pruym

    pruym חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏20/4/10
    הודעות:
    777
    לייקים:
    400
    היא היתה רוצה להיות
    נערת רוק אבל אין דבר כזה...
     
  4. ליאור

    ליאור אוהב את התחום

    הצטרף:
    ‏6/9/07
    הודעות:
    154
    לייקים:
    63
    התשובה הפשוטה היא שאנשים נורא נהנים מהפורמט, כבר כמעט 100 שנה.
    גם בשירשור הזה, אנשים מדווחים שהם חווים את המוסיקה באופן יותר ריאלי וזו בהחלט סיבה מספקת להמשיך ולתמוך מסחרית בפורמט.

    ניתן לדלג על השלב הבא, שהוא להוכיח באותות ובמופתים שהחוייה האישית של מאן דהוא למעשה ספוגת תימוכין טכנולוגי. די ברור שאין לזה יכולת הכרעה אמיתית בדיון בפורום, והתועלת היחידה שצומחת מזה זה היא עצם ההנאה מהדיון.
     
  5. ZEEV78

    ZEEV78 חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏16/1/10
    הודעות:
    1,029
    לייקים:
    305

    כי זה נשמע יותר אמיתי וקרוב למציאות, אם אתה אוהב אנלוג אתה אמור לדעת את זה.
     
  6. gds

    gds חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏7/8/16
    הודעות:
    989
    לייקים:
    301
    אבל זה לא הדבר האמיתי כי זה הודפס מדיגיטל, אם אתה רוצה לשחק בכאילו וזה עושה לך את זה בבקשה, רק בשביל הכאילו הזה אתה נכנס לסחרור של חלקים אנלוגיים: ראש, מחט, פונו, לדידי אבסורד.
     
    itay123 ו-pruym אוהבים את זה.
  7. vitalyi

    vitalyi חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏29/2/08
    הודעות:
    502
    לייקים:
    90
    מי מדבר בכלל על התקליטים שהודפסו מדיגיטל? השמעת שעד סוף שנות ה-70 תקליטים היו אנלוגיים?
     
    ZEEV78 אוהב/ת את זה.
  8. gds

    gds חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏7/8/16
    הודעות:
    989
    לייקים:
    301
    אויש איזה נודניק אתה

    ואתה רק שומע תקליטים שהודפסו עד סוף שנות ה-70 ?
     
  9. vitalyi

    vitalyi חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏29/2/08
    הודעות:
    502
    לייקים:
    90
    נודניק? מעצבן שאתה מקשקש בלי לדעת את הנושא.
    בהחלט, מאמצע ה-50 עד תחילת שנות ה-80 (הדפסות אנלוגיות בלבד). לזבל שנקרא "תקליט דיגיטלי" לא מתקרב.
     
  10. gds

    gds חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏7/8/16
    הודעות:
    989
    לייקים:
    301
    תודה על ההבהרה בשבילי ובשביל כולם, באיזה מדיה אתה שומע מוזיקה שנוצרה לאחר שנים אלו?
     
  11. vitalyi

    vitalyi חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏29/2/08
    הודעות:
    502
    לייקים:
    90
    לא שומע. יש מספיק יצירות שעדיין לא שמעתי מהתקופה ההיא.
     
  12. gds

    gds חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏7/8/16
    הודעות:
    989
    לייקים:
    301
    מכבד אותך וזאת זכותך רק שאלה: אתה מבין שאתה לא מייצג את חובב המוזיקה\אודיופיל הממוצע ויש לקחת את דבריך בהתאם? מילא שאתה חושב שכל מה שנוצר אחרי 1980 זה זבל ואולי יש משהו בטיעון הזה, אתה גם משתמש במדיה מכנית שאיכותה מתדרדרת עם כל שימוש, תקליטים, בני ארבעים ויותר שנים כרפרנס להערכתך מערכות אודיו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/7/19
  13. TakeOne

    TakeOne חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏30/12/07
    הודעות:
    2,662
    לייקים:
    534
    אני שמעתי את המערכת של ויטלי. מאחל לרבים כאן מערכת אנלוגית (ובכלל מערכת) כמו שיש לו. מעבר לכך, האיש קפדן ברמות גבוהות. יש מה ללמוד ממנו.
     
    Audiofreak ו-vitalyi אוהבים את זה.
  14. vitalyi

    vitalyi חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏29/2/08
    הודעות:
    502
    לייקים:
    90
    תודה אלדד (ורד)

    איפה כתבתי שכל מה שנוצר אחרי 1980 - זבל? דיברתי על תקליטים חדשים שהוקלטו ממקור דיגיטלי. אינני מתיימר לייצג מישהו ובכלל נמנע מהכרעה בוויכוחים על עליונות של פורמט זה או אחר. עניין של טעם והרגלי שמיעה. יתר על כן, אני סבור שהקלטה דיגיטלית תישמע יותר טוב במערכת דיגיטלית טובה מאשר במערכת אנלוגית שמנגנת "תקליט דיגיטלי" עם אותה ההקלטה. זה לא סתם מילים - עשיתי השוואה.
    לכן אני חושב שזה הזוי - לשפוך הון עתק על קניית תקליטים מודרניים (כולל AP, MM וכו'). למי שאוהב את הצליל שלהם עדיף להפנות את הכסף לקניית מערכת דיגיטלית טובה (מאד) וליהנות אף יותר מהצליל. זה הדבר היחיד שרציתי לומר בנושא.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/7/19
    gds, DavidGil ו-pruym אוהבים את זה.
  15. YOSSI24

    YOSSI24 חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏15/1/09
    הודעות:
    1,213
    לייקים:
    268
    אני נוטה להאמין שאולי אתה צודק,
    מכירות cd החלו לצנוח תעשיית אודיו
    הבינה שצריכה להמציא את עצמה
    מחדש והפור נפל לחזור לאחור ולפתוח את
    השוק לפטיפונים ותקליטים וזה די הצליח,
    השאלה למה ? ניחוש שלי שהרוב שעבר
    לאנלוג לא מימש את הסט הדיגיטלי שלו כדי
    להנות ממנו,יש גם אפקט תדמיתי האנלוג
    יותר סקסי ויותר קל לצור אליו אהבה ואיטימיות.
     
    gds ו-vitalyi אוהבים את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!