האם ארץ המוצא משפיעה על החלטת הקניה ברכישת רכיב אודיו יוקרתי.


ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
זה שונה לחלוטין, אף חברה לא תסכן את המונטין שלה בהרכבת מוצר יוקרתי עם בקרת איכות ירודה. המגבר שלי מיוצר במלזיה, הבנייה ואיכות החלקים שלו באותה רמה שהייתה פעם, הוא יפסיק לעבוד שמנתקים את המתג או מוציאים מהשקע, בדיוק כמו לקסמן או LEBEN יפני.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,079
מעורבות
1,023
נקודות
113
זה שונה לחלוטין, אף חברה לא תסכן את המונטין שלה בהרכבת מוצר יוקרתי עם בקרת איכות ירודה. המגבר שלי מיוצר במלזיה, הבנייה ואיכות החלקים שלו באותה רמה שהייתה פעם, הוא יפסיק לעבוד שמנתקים את המתג או מוציאים מהשקע, בדיוק כמו לקסמן או LEBEN יפני.

זאב.

אין ספק שישנן חברות ששומרות על מוצר עם איכות רכיבים מהשורה הראשונה.
כמדומני... המגבר שלך מיומו הראשון הורכב במלזיה?
כוונתי... למגברים, נגנים, וכו', שיצאו מארץ מוצאם לעולם הרחב. האם אותה חברה תמשיך להשתמש באותם רכיבים איכותיים.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אריק איינשטיין - תוצרת הארץ



פרס: "קנו מוצרים כחול-לבן"
טרם אשפוזו, הנשיא לשעבר שמעון פרס עוד הספיק לפרסם אתמול בפייסבוק סרטון, המעודד קניית מוצרים ישראלים • "זה גם פטריוטי וגם טוב יותר"


http://www.maariv.co.il/news/israel/Article-557140
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
מכתיבה תרבות?
ניכר בכל שטח שהאנגלים עוסקים בו?
האנגלים, כמו היפנים, סיפחו אליהם תרבויות יותר מאשר יצרו אותן.

הספינה הראשונה mayflawer הביאה את
אבות המהגרים מפלימוט שבאנגליה
לעולם חדש אמריקה ב1620,
זו הייתה התחלת התרבות שם
לא במקרה השפה היא אנגלית,
בניו זילנד אוסטרליה המהגרים
הראשונים, האנגלים שלחו,
הם היו אמנם אסירים אבל השפה
עדיין אנגלית,quad2 וה57 היו הראשונים
בארץ בשנות ה60.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
זאב.

אין ספק שישנן חברות ששומרות על מוצר עם איכות רכיבים מהשורה הראשונה.
כמדומני... המגבר שלך מיומו הראשון הורכב במלזיה?
כוונתי... למגברים, נגנים, וכו', שיצאו מארץ מוצאם לעולם הרחב. האם אותה חברה תמשיך להשתמש באותם רכיבים איכותיים.

לא בדקתי כי זה לא כל כך עניין אותי. הוא היה עם הסאונד הכי טבעי ששמעתי בהשוואה למתחרים (אין לו DAC) וזה מה שהיה חשוב לי (למרות שכמו כולם באתי עם דעות קדומות ולא האמנתי שימאהה תתן בראש (דעה אישית) למגברים מפירמות יוקרה. לגבי הרכיבים והבנייה של המכשיר, עד עכשיו כל מבין עניין בחשמל שהסתכל על הרכיבים ועל התיכנון התרשם מהאיכות וההשקעה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
טוב. לקח זמן אך שני הגרוש שלי.

אני חושב שהכוונה היא לא ארץ המוצא אם כי יותר לארץ היצור.
יש משהו במוצרים אירופאים ממדינות עקריות כמו גרמניה, צרפת, אנגליה ומוצרים אמריקאים שמה לעשות, איך שלא תסובבו את זה, עשו דרך מאוד משמעותית בתחום. יפן לעומת זאת, קיבלה הכרה מאוחר יותר ורק בעשרים שנה האחרונות הצליחה באמת להפוך למשהו שהיא היום. אבל גם היום, יפן אינה מעצמת היי אנד אם כי יותר מעצמת טכנולוגיה מתקדמת.

עם השנים צמחו להן כמה מעוזים משמעותיים חדשים. סרביה, פולין ותאמינו או לא - סין.

אז לארץ היצור יש משמעות רבותי. ציוד אנגלי הוא הגרוע ביותר כשאין בקרת איכות. הגרמני בעצם הוא הגרוע ביותר בהעדר בקרת איכות. או שזה הצרפתי? אולי האמריקאי? היפני?

אז זהו. כשאין בקרה ביצור אין אפשרות לשמור על איכות גבוהה ונקבל מוצרים שירגישו יותר כמו diy מאשר מוצר מיצרן מסודר.

אבל בואו נחזור לבעיה שלנו עם סין למשל. נכון, סין עשתה לעצמה שם נוראי בכל הנוגע להעתקות, זיופים וכ״ו. ראינו את זה ברמקולים, במגברים ואפילו בביגוד. בשנים האחרונות העתיקו גם כבלים. אבל אם אחד נופח בחדר סגור זה לא אומר שכולם מריחים. אבל מה לעשות, ריח רע עשוי להדבק גם למבושמים ביותר. אז מה שנותר לעשות הוא פשוט לבדוק את המותג, לקרוא עליו קצת ברשת דרך בלוגרים, אתרים ומשתמשים ואז להחליט אם לרכוש או לא. סין למשל מייצרת אלקטרוניקה מצוינת כמו האודיו ספייס, ליין מגנטיק, שנלינג, דוסון, שינדאק ועוד. זה במנעד מחירים רחב ובאיכויות שונות.

מזרח אירופה לעומת זאת מוערכת ביותר עם מוצרי על. ה-NAT ששם על המפה היי אנד במחירים שפויים ובאיכויות לא שפויות כלל, קראן, אודיו מיקה ועוד.

אבל כל זה לא שווה אם לא נצא מהקיבעון. נכון, האמריקאים והגרמנים הכי טובים. רק שמה לעשות, יש ציוד באותה רמה בדיוק בסין ובמזרח אירופה. סותר נכון? ברור שכן. ולכן צריך להבין שאמריקה גרמניה ויפן נמצאת במזרח אירופה כבר כמה שנים - זה פשוט מתחרה באיכות הצליל רק שהמיקום פחות ״מזמין״.

יש טענה שהמסעדה הכי טובה בתל אביב נמצאת בראשון לציון. מקווה שהבנתם את הקטע.

ואני, כאודיופיל שאינו צר אופקים, עדיין מעדיף אמריקאי או אירופאי. סותר נכון? מותר לי.
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,291
מעורבות
782
נקודות
113
לי אישית ארץ היצור חשובה באבוא-בוא . אם יצרן כמו vincent או advance acoustic תמיד יצרו את הציוד בסין אין לי בעיה,אבל ישנם יצרנים רבים שיצרו את הציוד בארץ המוצא והעתיקו את היצור למזרח הרחוק משיקולי חסכון,איתם יש לי בעיה פסיכולוגית.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
טוב. לקח זמן אך שני הגרוש שלי.

אני חושב שהכוונה היא לא ארץ המוצא אם כי יותר לארץ היצור.
יש משהו במוצרים אירופאים ממדינות עקריות כמו גרמניה, צרפת, אנגליה ומוצרים אמריקאים שמה לעשות, איך שלא תסובבו את זה, עשו דרך מאוד משמעותית בתחום. יפן לעומת זאת, קיבלה הכרה מאוחר יותר ורק בעשרים שנה האחרונות הצליחה באמת להפוך למשהו שהיא היום. אבל גם היום, יפן אינה מעצמת היי אנד אם כי יותר מעצמת טכנולוגיה מתקדמת.

עם השנים צמחו להן כמה מעוזים משמעותיים חדשים. סרביה, פולין ותאמינו או לא - סין.

אז לארץ היצור יש משמעות רבותי. ציוד אנגלי הוא הגרוע ביותר כשאין בקרת איכות. הגרמני בעצם הוא הגרוע ביותר בהעדר בקרת איכות. או שזה הצרפתי? אולי האמריקאי? היפני?

אז זהו. כשאין בקרה ביצור אין אפשרות לשמור על איכות גבוהה ונקבל מוצרים שירגישו יותר כמו diy מאשר מוצר מיצרן מסודר.

אבל בואו נחזור לבעיה שלנו עם סין למשל. נכון, סין עשתה לעצמה שם נוראי בכל הנוגע להעתקות, זיופים וכ״ו. ראינו את זה ברמקולים, במגברים ואפילו בביגוד. בשנים האחרונות העתיקו גם כבלים. אבל אם אחד נופח בחדר סגור זה לא אומר שכולם מריחים. אבל מה לעשות, ריח רע עשוי להדבק גם למבושמים ביותר. אז מה שנותר לעשות הוא פשוט לבדוק את המותג, לקרוא עליו קצת ברשת דרך בלוגרים, אתרים ומשתמשים ואז להחליט אם לרכוש או לא. סין למשל מייצרת אלקטרוניקה מצוינת כמו האודיו ספייס, ליין מגנטיק, שנלינג, דוסון, שינדאק ועוד. זה במנעד מחירים רחב ובאיכויות שונות.

מזרח אירופה לעומת זאת מוערכת ביותר עם מוצרי על. ה-NAT ששם על המפה היי אנד במחירים שפויים ובאיכויות לא שפויות כלל, קראן, אודיו מיקה ועוד.

אבל כל זה לא שווה אם לא נצא מהקיבעון. נכון, האמריקאים והגרמנים הכי טובים. רק שמה לעשות, יש ציוד באותה רמה בדיוק בסין ובמזרח אירופה. סותר נכון? ברור שכן. ולכן צריך להבין שאמריקה גרמניה ויפן נמצאת במזרח אירופה כבר כמה שנים - זה פשוט מתחרה באיכות הצליל רק שהמיקום פחות ״מזמין״.

יש טענה שהמסעדה הכי טובה בתל אביב נמצאת בראשון לציון. מקווה שהבנתם את הקטע.

ואני, כאודיופיל שאינו צר אופקים, עדיין מעדיף אמריקאי או אירופאי. סותר נכון? מותר לי.
האיבחון על מעמדו של עולם האודיו היפני ככזה שרק בעשרים השנה האחרונות תפס לעצמו מקום בתחום הקצה וגם זה במובן הטכנולוגי ולא ההיי אנדי ( לא ממש מבין את האבחנה, אלא אם זו מכוונת לאמונה שבהיי אנד יש גם יצירתיות, מעוף וחזון בעוד הטכנולוגיה היא ענין של מהנדסים וטכנאים מוכשרים וזהו פחות או יותר ), לא ממש מדויק. בשנות השבעים במיוחד אבל גם קודם וגם אח"כ היתה ביפן תעשית היי אנד שלא היה לה במה להתבייש מול אף אחד אחר, לרוב להיפך. דגמי לקסמן, סנסוי, פיוניר של אז היו מופת של קידמה ואיכות, לא פחות. סידרת ה AU של סנסוי, המגברים המופלאים של לקסמן ואקיופייז מאותו זמן, גם טכניקס ופיוניר לא טמנו יד בצלחת. בקיצור יש ליפנים בהחלט סיבה לגאווה, גם היום כמובן, לא פחות אולי יותר, בעבר.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
האיבחון על מעמדו של עולם האודיו היפני ככזה שרק בעשרים השנה האחרונות תפס לעצמו מקום בתחום הקצה וגם זה במובן הטכנולוגי ולא ההיי אנדי ( לא ממש מבין את האבחנה, אלא אם זו מכוונת לאמונה שבהיי אנד יש גם יצירתיות, מעוף וחזון בעוד הטכנולוגיה היא ענין של מהנדסים וטכנאים מוכשרים וזהו פחות או יותר ), לא ממש מדויק. בשנות השבעים במיוחד אבל גם קודם וגם אח"כ היתה ביפן תעשית היי אנד שלא היה לה במה להתבייש מול אף אחד אחר, לרוב להיפך. דגמי לקסמן, סנסוי, פיוניר של אז היו מופת של קידמה ואיכות, לא פחות. סידרת ה AU של סנסוי, המגברים המופלאים של לקסמן ואקיופייז מאותו זמן, גם טכניקס ופיוניר לא טמנו יד בצלחת. בקיצור יש ליפנים בהחלט סיבה לגאווה, גם היום כמובן, לא פחות אולי יותר, בעבר.

אני חושב ממש אחרת. בשנות ה 70 הציוד היפני היה זבל ברובו - בעוד שהתעשייה הבריטית הייתה (כמו שהבריטים נוהגים לאמר) ראש וכתפיים מעל התעשייה היפנית. ואני חושב שההבחנה של נמר מאוד מדוייקת. יש תעשייה שהיא אומנם מתקדמת טכנולוגית אך היא מוכוונת חיסכון בעלויות והיא חסרת נשמה. חברות היי אנד מאירופה, ומארה"ב מבוססות במקרים רבים על "חולים" שמשקיעים את הנשמה שלהם בייצור והם הרבה פחות פופוליסטיים.
אם תשווה את המראה של הציוד היפני בשנות ה 70 (ולדעתי נכון גם להיום), הרי שרוב ההי אנד נראה עלוב ומסכן בהשוואה לפירטוכניקה של חג המולד שמעטרת כמעט כל מוצר יפני.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
אכן , תור הזהב ביפן הוא בכלל בסוף שנות ה70 ותחילת ה80, עד המשבר הכלכלי שפקד את יפן . עד היום יש הרבה חברות בעולם שלא מגיעות לקרסוליים של ההשקעה והפיתוח במוצרים שלהם לעומת ההיי אנד היפני שהיה אז! הפטיפון שנחשב לטוב בעולם כיום, הAF one של טקדס, הוא למעשה פיתוח של הסייקי
8000 משנות ה80 (אותו מהנדס חתום על שניהם) , ההנדסה מאז לא השתנתה הרבה, ההבדל העיקרי הוא בסגסוגות המודרניות שלא היו ניתנות לייצור אז ...כך שלמעשה לא הצליחו לשפר הרבה את המכונות היפניות האלו מלפני 30 שנה עד היום!
ולגבי הגדרת ״מעצמת אודיו״
האם מדינה עם 50 חברות בוטיק שמוכרות עשרות מוצרים בשנה היא מעצמה?
או מדינה עם 5-6 חברות גדולות שמוכרות אלפי מוצרים בשנה היא מעצמה?

לדעתי אין תשובה חד משמעית, אך לבטח
יפן היא אחת מהמעצמות בכל תחומי האלקטרוניקה, המכניקה, החומרים והסושי בעולם , כולל אודיו היי אנד ...אהההם ...קונדו:)
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
אני חושב ממש אחרת. בשנות ה 70 הציוד היפני היה זבל ברובו - בעוד שהתעשייה הבריטית הייתה (כמו שהבריטים נוהגים לאמר) ראש וכתפיים מעל התעשייה היפנית. ואני חושב שההבחנה של נמר מאוד מדוייקת. יש תעשייה שהיא אומנם מתקדמת טכנולוגית אך היא מוכוונת חיסכון בעלויות והיא חסרת נשמה. חברות היי אנד מאירופה, ומארה"ב מבוססות במקרים רבים על "חולים" שמשקיעים את הנשמה שלהם בייצור והם הרבה פחות פופוליסטיים.
אם תשווה את המראה של הציוד היפני בשנות ה 70 (ולדעתי נכון גם להיום), הרי שרוב ההי אנד נראה עלוב ומסכן בהשוואה לפירטוכניקה של חג המולד שמעטרת כמעט כל מוצר יפני.
אריה, אתה חי על סטיגמות וקלישאות שהאכילו אותך במגזיני האודיו הבריטיים כל השנים...
ליפנים אכן היה הרבה ציוד זבל, אבל הדברים הטובים של אז הן יצירות מופת טכנולוגיות וסוניות , ולא חסרות דוגמאות כאלו..
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
האיבחון על מעמדו של עולם האודיו היפני ככזה שרק בעשרים השנה האחרונות תפס לעצמו מקום בתחום הקצה וגם זה במובן הטכנולוגי ולא ההיי אנדי ( לא ממש מבין את האבחנה, אלא אם זו מכוונת לאמונה שבהיי אנד יש גם יצירתיות, מעוף וחזון בעוד הטכנולוגיה היא ענין של מהנדסים וטכנאים מוכשרים וזהו פחות או יותר ), לא ממש מדויק. בשנות השבעים במיוחד אבל גם קודם וגם אח"כ היתה ביפן תעשית היי אנד שלא היה לה במה להתבייש מול אף אחד אחר, לרוב להיפך. דגמי לקסמן, סנסוי, פיוניר של אז היו מופת של קידמה ואיכות, לא פחות. סידרת ה AU של סנסוי, המגברים המופלאים של לקסמן ואקיופייז מאותו זמן, גם טכניקס ופיוניר לא טמנו יד בצלחת. בקיצור יש ליפנים בהחלט סיבה לגאווה, גם היום כמובן, לא פחות אולי יותר, בעבר.

משום מה שכתבתי 20 שנה שכחתי שאנחנו בשנת 2017. התכוונתי לשנות ה-80-90.
אתה צודק טכנית. אבל ההכרה שהמוצרים הללו מעולים באה אחרי שהם כבר היו שנים רבות בשוק. פיוניר, סנסוי, סניו, קנווד. כל אלה חיו בשנים ההם אבל לא הוכרו כאגדות אם כי מוצרים ״לעם״. הם גם היו זולים יחסית בשנים ההם. יפן קיבלה את ההכרה המוחלטת ביום שחשפו את נגן התקליטורים. היום יפן מוגדרת כמדינה שעושה ציוד אודיו (דו ערוצי) יותר מיוחד מאשר טוב. להוציא את לקסמן שכבר מזמן הפסיקו לקשקש על יחודיות ופשוט עושים ציוד נהדר עם ליין רחב ומעודכן.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אריה, אתה חי על סטיגמות וקלישאות שהאכילו אותך במגזיני האודיו הבריטיים כל השנים...
ליפנים אכן היה הרבה ציוד זבל, אבל הדברים הטובים של אז הן יצירות מופת טכנולוגיות וסוניות , ולא חסרות דוגמאות כאלו..
אין לי בכלל ספק שיש ציוד יפני טוב, אבל מעולם לא התלהבתי ממוצר יפני כל שהוא. כבר שנים אחדות שאני לא מאזין לציוד - אבל אם נשווה מוצרי אודיו בסיסיים וזולים, לפחות לפי מה שהכרתי, היפנים היו נחותים בהשוואה לציוד בריטי וזה כמובן לפי האוזן שלי. והיו לי גם לקסמנים.
אני לא אוהב את הטענה הנשנית וחוזרת של שטיפת מוח של מגזינים, או כל שטיפת מוח אחרת. זו תמיד תהייה השאלה של מה קדם למה, הביצה או התרנגולת. לכל אחד מאיתנו יש הטיות קוגניטיביות כאלה ואחרות, בטוח שגם לך יש, ולכן טיעונים של "שטיפת מוח" בפורום שעוסק בתחביב, הם לדעתי חסרי ערך.
אם אני הייתי רוצה ויכול( :) ) להשקיע עכשיו 100 אלש"ח בסטריאו, לא הייתי אפילו פוזל לציוד יפני.

אריה
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
מו
אין לי בכלל ספק שיש ציוד יפני טוב, אבל מעולם לא התלהבתי ממוצר יפני כל שהוא. כבר שנים אחדות שאני לא מאזין לציוד - אבל אם נשווה מוצרי אודיו בסיסיים וזולים, לפחות לפי מה שהכרתי, היפנים היו נחותים בהשוואה לציוד בריטי וזה כמובן לפי האוזן שלי. והיו לי גם לקסמנים.
אני לא אוהב את הטענה הנשנית וחוזרת של שטיפת מוח של מגזינים, או כל שטיפת מוח אחרת. זו תמיד תהייה השאלה של מה קדם למה, הביצה או התרנגולת. לכל אחד מאיתנו יש הטיות קוגניטיביות כאלה ואחרות, בטוח שגם לך יש, ולכן טיעונים של "שטיפת מוח" בפורום שעוסק בתחביב, הם לדעתי חסרי ערך.
אם אני הייתי רוצה ויכול( :) ) להשקיע עכשיו 100 אלש"ח בסטריאו, לא הייתי אפילו פוזל לציוד יפני.

אריה
ציודי אודיו בסיסיים וזולים זה לא היי אנד ולא ממש קשורים לדיון. מה גם שאני מסכים איתך
שהבריטים אלופים באודיו ׳אנטרי לבל׳
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,717
מעורבות
2,431
נקודות
113
לא חסר אודיו בריטי דראק.
וגם כאילו ש"נחשבים" ליותר מ "entry level".

אם זה רמקולים ואלקטרוניקה.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,079
מעורבות
1,023
נקודות
113
אם אני הייתי רוצה ויכול( :) ) להשקיע עכשיו 100 אלש"ח בסטריאו, לא הייתי אפילו פוזל לציוד יפני.

אריה

לאן כן היית פוזל?
 

נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
איציק לא נעים להגיד אבל מאוד משפיע עלי בגזרת הרסיברים....והיפנים למינהם.השבוע רכשתי רסיבר מאמזון גרמניה בחצי מחיר....D To D.....נכון,אין אחריות...
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לא חסר אודיו בריטי דראק.
וגם כאילו ש"נחשבים" ליותר מ "entry level".

אם זה רמקולים ואלקטרוניקה.
נכון. ואני בטוח שיש גם ציוד יפני משובח.

אריה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור