האם אודיו הוא באמת תחום סוביקטיבי גרידא?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
הנקודה הרלוונטית המרכזית בדברי מתחילתו של השירשור הזה היא:
ללא כלים מתאימים לא ניתן לבצע השוואות מהותיות בין האיכויות של מערכות.
למעט מצב שבו, ההפרש האיכותי בין המערכות בולט לאוזן ערלה וניתן להגיע לקונזנסוס בין הבוחנים.
כל שאר הניסיונות הם בגדר קישקוש בלבוש.
לא תוכל לכתוב מדריך לבחירת המערכת המושלמת.
למה הכוונה ב"כלים מתאימים" וב"כל שאר הניסיונות"?

אם אתה פונה אלי, איפה ראית בכלל התייחסות מצידי לכיוון שמזכיר "מדריך לבחירת המערכת המושלמת"?
לכל היותר עשיתי " SLASH AND BURN" לכל כיוון כזה, שלפי הגישה שאני מציע, בכלל לא קיים בהכללה.
לכל אחד עשוי להתאים כיוון שונה עד הפוך מרעהו, אם כי סביר שיהייו קבוצות גדולות של אנשים עם טעמים/דיעות דומים, כולל ספציפית הרבה כאלה שמתחברים לגישה האקסיומאטית שהוזכרה כאן בשרשור.

עמיר

נ.ב., ההגדרה העצמית כ"רלוואנטית" נראית ממש לא לעניין עבור הפוסט הזה, שאינו רלוואנטי לכלום,
וההגדרה המופנית לאחרים "קישקוש בלבוש" מתארת במדוייק את הפוסט הזה.

נראה שעדיף שלא תחלק ציונים, לא לעצמך ולא ואחרים
 
נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
נראה שעדיף שלא תחלק ציונים, לא לעצמך ולא ואחרים

נראה לי שעדיף יהיה לבעלי האתר להחזיק אותך קצת קצר...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
וכאמור, אני לא מאמין בענייני במה במערכת, שכפי שהסברתי במפורט, ברוב המוחץ של המקרים אינה קשורה כלל לבמה שהייתה בעת ההקלטה.

זה לא עניין של אמונה - זו טכניקה שמבצעים באולפן באופן מלאכותי על מנת להשיג את מה שדומה למציאות.

אחת הדוגמאות היא במוסיקה קלאסית (כינורות משמאל).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
זה לא עניין של אמונה - זו טכניקה שמבצעים באולפן באופן מלאכותי על מנת להשיג את מה שדומה למציאות
מילולית, התכוונתי לכך שאני לא מאמין למה שאני שומע ממערכות בכל הנוגע לענייני במה ומיקום וגודל של כלים ושל המרחב, כי ממילא זה מלאכותי ומיוצר באולפן, ללא קשר למציאות בעת ההקלטה.

ואם מסתכלים שוב על זה:
מבצעים באולפן באופן מלאכותי
אז אולי זה מתחיל סוף סוף לצוף מעל פני השטח -- השימוש במשהו מלאכותי במפורש כקריטריון ל"טבעיות" ו"מציאותיות"... :)

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
עמיר.

זה מלאכותי על מנת לבנות מציאות מדומה. ככה זה באודיו. גם ברמקולים, גם במגברים וגם בנגנים.
השאלה היא מי עושה את זה הכי קרוב למציאות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
זה מלאכותי על מנת לבנות מציאות מדומה. ככה זה באודיו. גם ברמקולים, גם במגברים וגם בנגנים.
השאלה היא מי עושה את זה הכי קרוב למציאות
לא הבנתי איזה דברים עושים באופן מלאכותי ברמקולים / במגברים / בנגנים -- כל הידוע לי, רוב הייצרנים מנסים שהכל יהייה כמה שיותר ליניארי, מינימום עיוותים מכל סוג שהוא, וכיו"ב.

ואם המציאות היא מדומה, וכל אחד מדמיין משהו אחר, אז אין משמעות לקירבה למציאות הזו.

עמיר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
ואם המציאות היא מדומה, וכל אחד מדמיין משהו אחר, אז אין משמעות לקירבה למציאות הזו.

עמיר,
זה בערך כמו ערגליות בטעם תות, זה לא עשוי מתותים אמיתיים אבל המרקם, הצבע, וחומרי הטעם וריח יוצרים סימולציה של תות במוחו של הגרגרן,
זה אכן לא תות אמיתי אך ככל שזה יותר קרוב כך קל יותר להאמין שזה תות.
הרבה אנשים כלל לא מודעים לעובדה שמדובר במוצר מסונטז, פרי עמלם של מהנדסי מזון...
האם אין לזה כל משמעות?
והאם יתכן שמי-שהוא יטעם את התוצאה כמו כבד קצוץ?, או כרוב כבוש??
לא נראה הגיוני.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
עמיר,
זה בערך כמו ערגליות בטעם תות, זה לא עשוי מתותים אמיתיים אבל המרקם, הצבע, וחומרי הטעם וריח יוצרים סימולציה של תות במוחו של הגרגרן,
זה אכן לא תות אמיתי אך ככל שזה יותר קרוב כך קל יותר להאמין שזה תות.
הרבה אנשים כלל לא מודעים לעובדה שמדובר במוצר מסונטז, פרי עמלם של מהנדסי מזון...
האם אין לזה כל משמעות?
והאם יתכן שמי-שהוא יטעם את התוצאה כמו כבד קצוץ?, או כרוב כבוש??
לא נראה הגיוני.
בוא נגיד, בעדינות, שכנראה שייש לנו הגיון שונה.

אנחנו מדברים על כבל א' לעומת כבל ב', וטוענים שאחד טוב יותר מהשני.
בוא נגיד שאלה הבדלים די עדינים, מהסוג שמי שאינו מומחה לא יבחין בהם.
זו מידת הקירבה למציאות שאנחנו דנים בה.

עכשיו אתה רוצה לומר לי שאתה מוכן לעשות בדיקות איכות של תותי-על סופר-יוקרתיים, עם דרישת דיוק כמו של כבלים, אבל שהרפרנס שלך יהייה תותים-של-ערגליות??

אני מתחיל להתעייף. למעשה כבר די נמאס לי להגיב ברצינות לדברים ברמה הזו.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אני כבר שנים אומר שאם הדבר נשמע "נכון" אז הכל בסדר, ואתה חוזר ואומר שאין כזה דבר כמו "נכון" כי נכון זה שונה ממצב למצב ומאדם לאדם.
אז ניחא..
אך האם יש מצב שדברים נשמעים לך "נכון" ?? ועכשיו אני מדבר עליך ולא עלי, כשזה נשמע לך "נכון" אז זה נכון עבורך...
נקודה.
ויתכן שגם לאחרים זה ישמע נכון.

עכשיו אתה רוצה לומר לי שאתה מוכן לעשות בדיקות איכות של תותים, עם דרישת דיוק כמו של כבלים, אבל שהרפרנס שלך יהייה תותים-של-ערגליות??

אם התות הסינטתי נטעם כמו תות אמיתי אז מה לא בסדר ..

אותו דבר באפקטים שנעשים בהקלטה, אם הם משכנעים ונשמעים אמיתיים והמאזין נהנה מהם
מה הבעייה עם זה????
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
אני כבר שנים אומר שאם הדבר נשמע "נכון" אז הכל בסדר, ואתה חוזר ואומר שאין כזה דבר כמו "נכון" כי נכון זה שונה ממצב למצב ומאדם לאדם.
אני מצטער, אבל לא משנה מה וכמה אני מסביר, אתה לא מבין, אבל ממש, בכלל, נאדה, כלום, אפס, זירו, ומעבר לזה אתה גם מעוות ומסלף את דברי, וממציא דברים טפשיים ומייחס אותם לי.

הנה דוגמה אחת מהפוסט שאת תחילתו ציטטתי -- וייש באותו פוסט בודד עוד כמה מאותו סוג: :(

מעולם לא אמרתי שאין כזה דבר "נכון", ומעולם לא נימקתי את הדבר שלא אמרתי ב"כי נכון זה שונה ממצב למצב ומאדם לאדם".

בהחלט יש ויכול להיות "נכון", אפילו באודיו, והגדרתי במפורש -- שיחזור "נכון" זה שיחזור מוחלט של צורת הגל, לייד אוזני המאזין למערכת, של צורת הגל כפי שהייתה במרחב ההקלטה במיקום המתאים לאוזני מאזין (כשבמקום המתאים לאזניים הייו מיקרופונים).

(וגם ציינתי שכמעט 100% מההקלטות אינן מנסות בכלל לקלוט את צורת הגל בצורה האמורה, ולכן מה שמערכת עושה אינו בחזקת "שיחזור").

ולא טענתי שה"נכון" שונה מאדם לאדם, אלא שההעדפות והטעם שונים.

וכיוון שזה תהליך מתמשך וחוזר על עצמו, לא איזו טעות או אי-הבנה חדפעמיים או נדירים, וזה רק מטריד אותי ומעצבן אותי ומבזבז את זמני, אני מבקש שתפסיק לפנות אלי ו/או להתייחס לדברי, ואני אפסיק להתייחס לדבריך.

זה מזמן עבר את גבול הטעם הטוב.

אנא הנח לי.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

yeuda27

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
353
נקודות
63
AK1 שתהיה לי בריא. הצורת כתיבה שלך פשוט מעוררת כעסים.
כל פעם שאתה מגיב זה בתוקפנות וזלזול. הפעם אני בכוונה בוחר להגיב כי זה כבר מאוס.
זה מאוס ברמה שאם הייתי מנהל מזמן הייתי מרחיק אותך.
החבר מלמעלה כותב לא מעט ומתבטא בצורה מכובדת ושומר על קו ראוי. הוא מעייף אותך ומבזבז את זמנך.?? אל תגיב!! תתפנה לנושאים אחרים בחייך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
הצורת כתיבה שלך פשוט מעוררת כעסים.
כל פעם שאתה מגיב זה בתוקפנות וזלזול. הפעם אני בכוונה בוחר להגיב כי זה כבר מאוס.
זה מאוס ברמה שאם הייתי מנהל מזמן הייתי מרחיק אותך.
אני מבין שצורת כתיבתי אינה לטעמך, ושייש עוד אנשים שאינם אוהבים אותה.
אכן יש מקרים שאני מגיב בתוקפנות ו/או זיזלול, בעיקר בגלל חוסר סבלנות וסובלנות לאנשים מאותגרי אינטלגנציה, ובמיוחד כאלה שמסלפים את דברי, ו/או כותבים דברי "חוכמה" ומייחסים אותם לי, מתוך אי-הבנת הנקרא או מסיבות שלהם.


החבר מלמעלה כותב לא מעט ומתבטא בצורה מכובדת ושומר על קו ראוי
אני לא מסכים אתך לגבי המכובדות הגדולה -- ייתכן שאת המקומות שבהם התנהלותו הייתה רחוקה מזה לא ראית, כי הנהלת האתר כן מצאה לנכון למחוק כמה פוסטים שלו ואת תגובותי להם.


הוא מעייף אותך ומבזבז את זמנך.?? אל תגיב!! תתפנה לנושאים אחרים בחייך.
אני לא יודע איך אתה, אבל אני נוהג לנמק את דברי, ונמקתי במדוייק מה הקושי שלי עם דברי האדון.
לכן גם הפניתי אליו בקשה מפורשת לא לפנות אלי ולא להגיב לדברי, כי אני לא נוהג להשאיר פניות בלא תגובה.

ונראה לי שגם אם זה אולי צורם לך, מותר לי להביע תיסכול על דברים שקורים בצורה מתמשכת, ולשתף את האופן בו הם משפיעים עלי.

עובדה שטרחת לשתף שהדברים מאוסים עליך. אם זה אכן בלתי-הולם, אז זה שאני עשיתי זאת לא מקנה לך את הזכות לעשות זאת, ובכל זאת עשית. אז כנראה שנראה לך שלך זה מותר. אם כך, למה לי אסור?

עמיר
 

yeuda27

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
353
נקודות
63
אתה יודע בדיוק על מה אני מדבר עמיר.
לדוגמא..."אתה לא מבין את כוונתי" בשביל מה כל הכלום נאדה גורנישט אפס זירו. על מה אתה מתנפח??
אתה לא מסכים עם הבנאדם- על הכיפאק! אתה לא חייב וזה אפילו יותר מבסדר.
אני לא מרשה לעצמי יותר מדיי כי את החוקים אני מכיר. מה שאני מנסה להסביר זה להרגיע קצת כי להרוס רק מרחיק אחרים.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
עמיר,
לדעתי יש לך טעות בהתייחסות למושג מציאות ולהקשר המלאכותי.
אין בכלל בעיה ליצור תחושה של מציאות באופן מלאכותי - למשל במשקפי מציאות מדומה. אם לא ניסית, כדאי לך להתרשם.
בעולם הקולנוע, הקטע של יצירת המציאות מדוסקס ומפותח מאז המצאת הקולנוע. אתה יכול לשבת באולם הקולנוע ולפחד, להתרגש, לצחוק, לבכות ולחוות את כל ספקטרום הרגשות כאשר הטריגר הוא מלאכותי לחלוטין. מה שהטכנאי באולפן ההקלטות מנסה לבצע - זה ליצור באופן מלאכותי אצל המאזין תחושה של מציאות - כמו למשל עניין הבמה.
ברור שטכנאי ההקלטות מנסה לייצר משהו אצל המאזין. אם לדעתך הוא לא מנסה ליצור תחושה של מציאות, אז מה לדעתך טכנאי ההקלטה כן מנסה לייצר?

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
אתה יודע בדיוק על מה אני מדבר עמיר.
לדוגמא..."אתה לא מבין את כוונתי" בשביל מה כל הכלום נאדה גורנישט אפס זירו. על מה אתה מתנפח??
כנראה שלא היית במצב של להסביר לאותו בנאדם שוב ושוב ושוב ושוב אותם דברים, ואחר כך שוב ושוב ושוב ושוב אותם דברים אחרים, ואחר כך שוב ושוב ושוב ושוב אותם דברים אחרים, ואחר כך שוב ושוב ושוב ושוב אותם דברים אחרים, ואחר כך שוב ושוב ושוב ושוב אותם דברים אחרים וכו' וכו' וכו' וחוזר חלילה.

וכל פעם התייחסתי ברצינות לדבריו, בהתחלה בלי קיטורים, ועם הזמן עם יותר קיטורים ויותר, עד שהגיעו מיים עד נפש.

ואמרו חכמים ממני (יש אינספור כאלה) "אל תשפוט אדם עד שתגיע למקומו".
ואתה יודע בדיוק על מה אני מדבר, יהודה.

עמיר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
בבקשה אל תאשים אותי במופרכות של דבריך, לא תמצא אצלי שום קיטורים ושום התבכיינות, זה לא בעייה לבדוק את הדברים שכתבתי בעבר.
בעייה אתך שהגעת למבוי סתום.

אכן יש מקרים שאני מגיב בתוקפנות ו/או זיזלול, בעיקר בגלל חוסר סבלנות וסובלנות לאנשים מאותגרי אינטלגנציה, ובמיוחד כאלה שמסלפים את דברי, ו/או כותבים דברי "חוכמה" ומייחסים אותם לי, מתוך אי-הבנת הנקרא או מסיבות שלהם.

לא מתבייש לקרא לאנשים "מאותגרי אינטיליגנציה"...
אתה שקוף בפני כולם, ואתה יודע זאת.

אני מצטער, אבל לא משנה מה וכמה אני מסביר, אתה לא מבין, אבל ממש, בכלל, נאדה, כלום, אפס, זירו, ומעבר לזה אתה גם מעוות ומסלף את דברי, וממציא דברים טפשיים ומייחס אותם לי.

"מסביר לו,מסביר לו,מסביר לו"...
ומה עם כל הדברים שאחרים מנסים להסביר לך ומשום מה לא נקלטים?
מה קורה אצלך חבוב?????.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
אני מתחיל להעלות בדעתי וריאצייה על ניסיון קודם שלי להסביר את הגישה שאני מדבר עליה דרך צילום, אבל אני עייף מדי כדי מלעשות את זה הלילה :)

אני לא מבין כלום בצילום, אז או שאצטרך לבלוע הכל חזרה, או שאולי זה יהייה ניסיון מעניין לראות דברים מנקודת ראות שמחוץ לתחום המומחיות.

לילטוף!
עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
דומני שמצאתי דרך אחרת להסביר את כוונתי בלי לכרות לעצמי בוֹר בענייני צילום :)

הטענה שלי היא שאפשר להמציא בדיקות שבודקות באופן רלוואנטי את מה שמצהירים שרוצים לבדוק,
ואפשר להמציא בדיקות שאינן רלוואנטיות דווקא למה שמצהירים, אבל יכולות אולי להיות מעניינות באופן בלתי תלוי.

בוא נגיד שאנחנו מגדירים שמבחינתנו, לצורך הדיון הזה, אנחנו רוצים מערכת שאכן תשחזר מוסיקה במידת הדיוק המירבית האפשרית, מה שנקרא באופן המילולי ביותר "נאמנות לצליל [החי] המקורי".

הבדיקה היחידה שאני יכול לחשוב עליה כרלוואנטית למה שאנחנו רוצים לבדוק היא מהסוג הבא:
  1. באולם/חדר אחד יש מי/מה שמייצר את המוסיקה (צלילים) שתשמש לנו כמקור, החל בנגן בודד, דרך קבוצה קטנה של נגנים, ועד תזמורת ענק עם/בלי מקהלה. לחלופין, זו יכולה להיות מערכת "טובה" כלשהי, לא זו הנבדקת.

  2. במקום מתאים באולם/חדר הזה, יש מושב עבור המאזין, ובקרבה די גדולה גם זוג מיקרופונים במקום מתאים לאזני מאזין נוסף, המחוברים למערכת הקלטה.

  3. בחדר אחר, במרחק הליכה מיידי, יש את המערכת הנבדקת ומושב עבור המאזין ב-sweet spot.

  4. יכול להיות חדר נוסף זהה, ובו מערכת נבדקת אחרת..

  5. המאזין יושב במקומו באולם/חדר המקור, משמיעים קטע מוסיקאלי (או צלילים כלשהם). ובמקביל מקליטים את מה שהושמע, על טייפ או על קובץ

  6. המאזין עובר מיידית לחדר עם מערכת נבדקת, ושם משמיעים לו את המאסטר טייפ הזה או את הקובץ, בהתאמה, תוך השוואת ווליום מדוייקת ככל האפשר.

  7. אם מה שמשמיע את המסיקה/צללים זו מערכת, לא נגנים, אפשר גם לחזור לחדר המקורי ולהאזין שוב. במקרה כזה אפשר גם לעשות את ההשוואות בצורה "עיוורת", כשהמאזין אינו יודע למה הוא מאזין.

  8. באתה צורה אפשר להשוות בין המקור למערכת אחרת, או בין שתי מערכות נבדקות
לפי הצהרתנו/הגדרתנו, המערכת היא טובה יותר עבור מאזין ספציפי ככל שהצליל המושמע בה נשמע לו דומה יותר למקור. אם המאזין לא מצליח להבחין בשום הבדל, בשום סוג מוסיקה/צלילים, המערכת מושלמת עבורו.

והנה הנקודה המעניינת. לפי ההגדרה שלנו, המערכת פחות "טובה" עבור המאזין הספציפי מה"מושלמת" לא רק אם היא נשמעת לו פחות "טוב" מהמקור, אלא אפילו אם היא נשמעת לו יותר "טוב" מהמקור!!! כמו לדוגמה כאשר לפחות אחד מהבאים מתקיים:
  • המאזין מעדיף אותה על המקור, מכל בחינה שהיא
  • המאזין מוצא שגווני הכלים בה מדוייקים/נכונים/טבעיים/אמיתיים/ריאליסטיים יותר
  • המאזין שומע בה יותר פרטים
  • המאזין מוצא שהיא "מהירה" יותר
  • המאזין מוצא שהיא "הולוגראפית" יותר
  • המאזין מוצא שהיא "שקופה" יותר
  • המאזין מוצא שהיא "מאוזנת" יותר
  • המאזין מוצא שהיא "מפרידה" טוב יותר
  • המאזין מוצא שהיא "רזולטיבית" יותר
  • המאזין מוצא שהיא "דינאמית" יותר
  • המאזין מוצא שייש בה יותר "נוכחות"
  • המאזין מוצא שייש לה יותר "אימפאקט"
  • המאזין מוצא שייש בה יותר "מיידיות"
  • המאזין מוצא שהבמה בה עדיפה לאוזניו מכל בחינה שהיא, גודל, רוחב, עומק, גובה, pinpointing וכו'
וכו' וכו'.

ואם מישהו חושב שזה בלתי אפשרי, שיתפלא. כל (או לפחות רוב) המצבים של "שיפור" יחסית למקור אפשריים בהחלט.

והטענה שלי היא שכל הקריטריונים מהסוג הנ"ל שדובר בהם, ללא יוצא מן הכלל, יכולים להיות "יעילים" ו"שימושיים" מאוד כמדדים ל"יכולות", אבל לא כמדדים למטרה המוצהרת של "נאמנות לצליל [החי] המקורי".

אז לזה התכוונתי לכל אורך הדרך. אני מקווה שעכשיו זה קצת ברור יותר (ורד)

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
לגבי הפוסט הקודם, יש להוסיף:
  • "נאמנות לצליל [החי] המקורי" ניתנת לוידוא/בדיקה רק כאשר יש לנו נגישות ללצליל [החי] המקורי. אחרת האמירה ש"הצליל החי הוא הרפרנס" היא בעצם קלישאה באוויר.

  • אם מערכת נבדקת מתגלה כ"מושלמת" עבור מאזין אחד, זה לא אומר שהיא תהייה כזו עבור מאזין אחר

  • אם מערכת נבדקת מתגלה כ"מושלמת" עבור מאזין אחד, החלפת ציוד ההקלטה עלולה לגרום לה להפסיק להיות כזו אפילו עבור אותו מאזין

  • בהינתן שכמעט ואף הקלטה בימינו ובעבר אינה ממסה ולא ניסתה לקלוט את הצליל החי המקורי בצורה הנאותה, "נאמנות לצליל [החי] המקורי" אינה מוגדרת בכלל עבור הקלטה כזו, ואף מערכת לא תיתן תוצאה "מושלמת" באף מצב שממילא אי אפשר כבר לבדוק, כך שאין טעם בכלל לדבר על "נאמנות לצליל [החי] המקורי"

  • ואם ממילא כל הדיבורים על "נאמנות לצליל [החי] המקורי" הם די באוויר, וכל ה"קריטריונים" לא בודקים אותו, למה שלא נבחר צליל שאנחנו אוהבים, איש איש לטעמו? במיוחד שהקלטות מאפשרות לנו דברים מהסוגים האהובים שאינם נגישים במציאות.
עמיר

נ.ב., גם אם תיאורטית הייה אפשרי להשיג בפועל נאמנות מוחלטת לצליל [החי] המקורי, להתעקש דווקא עליה כעל האידיאל המחייב את כולם ללא תלות בטעמם נראה לי טיפשי בדיוק כמו להתעקש שכל הגיבורים והגיבורות(!) בסרטי קולנוע/טמבליזייה יופיעו בדיוק כפי שהם, בלי איפור, בלי תאורה מחמיאה, בלי סופט-פוקוס כשצריך, בלי ניתוחים פלאסטיים, בלי zoom-in, הכל ממרחק ומהזוויות שצופה שמסתכל על מה שקורה יכול לראות (כמו בתיאטרון), הכל כמו בטבע.

למה ליצור אילוצים / מגבלות כאלה, ועוד לקדם אותם כאילו אלה דברים קדושים?? :(

אני לא רוצה כמו בטבע, רוצה יותר יפה/נעים/מהנה מהטבע, ככל שמאפשרת הטכנלוגייה, במסגרת הטעם שלי.

לא יותר הגיוני?
 
נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
ג'סוס.

אריה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור