דעה אישית- ניצחון הבינוניות והמחיר המופקע...


tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
...חברת פיוניר החליטה בשבוע שעבר, להפסיק לייצר פלאזמות ולעבור לייצר מסכי LCD, בגלל הפסדים ב-R&D. אנשים רבים בתעשיה
(ואני בניהם) כמעט הזילו דמעה, מכוון שצעד זה הוא מסמר נוסף, המסמל את ניצחון הבינוניות/המסחריות על פני האיכות/המצויינות.
כאב הלב לא נובע בגלל כמה חברים שרכשו לאחרונה את ה- 508 ולא בגלל שמותקנת בביתי פלאזמה "43. הפלאזמות של פיוניר נחשבות high end במסכים, יש להן את התמונה הטובה ביותר, בהשוואה לכל המתחרות האחרות בשוק. המחיר הוא זה שהפך לפיוניר לרועץ.
צרכני האלקטרוניקה הבידורית בעולם הפסיקו להעריך איכות, המחיר התחיל לדבר יותר ויותר. כך גם באודיו. חלק נכבד מייצרני האודיו הפסיק לייצר מוצרים איכותיים והחל לייצר מוצרים מסחריים. ב-CES האחרון הוצגו רמקולים רבים חדשים במחיר כמה מאות דולר או במחיר מעל
$20K. רמקולים חדשים בכמה אלפי דולר, הפכו למיעוט. התחושה היא שמוצרי האמצע הולכים ונעלמים. חלק מיצרני ה- high end, שזיהו את הירידה בביקוש ובמכירות, העלו את המחירים במחשבה, שלקוח שמעוניין במוצר, ישלם עליו יותר כסף. כיום, ניתן לרכוש בחו"ל כמעט 100 דגמי רמקולים במחיר מחירון של מעל ל-$100K, כמה עשרות מגברי הספק במחיר גבוה יותר מ-$25K וכמה עשרות קדם מגברים במעל ל-$12K. לא זכורה לי תקופה, בה הוצג כל כך הרבה ציוד יקר, ע"י כל כך הרבה חברות. לא זכורה לי תקופה עם כל כך הרבה מוצרים מוצויינים, שלא שווים את המחיר, שהחברות דורשות עבורם.
 

נערך לאחרונה ב:

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
אהלן,
הבינוניות לא ניצחה, ההמוניות ניצחה. זה קורה שוב ושוב ושוב....
 

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
.
אנשים רבים בתעשיה (ואני בניהם) כמעט הזילו דמעה.

אני מקווה שהתאוששת מאז ואתה בסדר.

שיקולים כלכליים הם מאז ומתמיד הכח המניע את העולם.

כמו בפלאזמות, כך בצמצום ברכישת מכשירי MRI בישראל, שמתבטאים בתמותה גבוהה יותר - אבל עלויות נמוכות הרבה פחות, או למשל סל התרופות שנאנס להותיר כמה חולים למות בחוץ, כי פיזית אין מספיק כסף לכולם, אבל בשונה מפלאזמות, קופות החולים משתפות פעולה עם חברות התרופות בקנייה במכירים אסטרונומיים [ אתה לא באמת מאמין שיש גלולה ששווה 40,000 ש"ח בחודש, נכון ? כי אין ] ואז המדינה מוסיפה על זה מע"מ. אז פיוניר הולכים על LCD, אה ?

קורע לב. ;)
נצחון ה'בינוניות והמסחריות' ימיו עתיקים כימי ההיסטוריה עצמה.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אהלן,
הבינוניות לא ניצחה, ההמוניות ניצחה. זה קורה שוב ושוב ושוב....

(Y)

הבנינוניות וההמוניות אחד הם.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אני מקווה שהתאוששת מאז ואתה בסדר.

שיקולים כלכליים הם מאז ומתמיד הכח המניע את העולם.

בצמצום ברכישת מכשירי MRI בישראל, שמתבטאים בתמותה גבוהה יותר - אבל עלויות נמוכות הרבה פחות,

טיעון בינוני שהוא גם המוני שמתבסס על חוסר ידע והבנה בתחום. אשמח לדעת כיצד שעות MRI חוסכות חיים ובנתונים .
" או למשל סל התרופות שנאנס להותיר כמה חולים למות בחוץ, כי פיזית אין מספיק כסף לכולם, קופות החולים משתפות פעולה עם חברות התרופות בקנייה במכירים אסטרונומיים [ אתה לא באמת מאמין שיש גלולה ששווה 40,000 ש"ח בחודש, נכון ? כי אין "

גם כאן טיעון המוני ובינוני שמראה חוסר הבנה עמוק.
תרופה עולה 40,000 שקל לחודש לא בגלל שלייצר אותה עולה הרבה, ולא בגלל שקופות חולים "מאפשרות" לחברות תרופות לגבות מחיר כזה.
תבדוק כמה עולה לפתח תרופה כזו (עם ובלי הכנסת עלויות הכישלון בפיתוח תרופות) ותבוא עם טיעונים מבוססים (ומספריים) יותר מאשר כלום.
אני טוען שכדור הארץ משושה ולכן יש בעיות של חוסר מים בנחל אילון
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
כמה שזה נכון כך זה עצוב - מאז ומתמיד העולם שיך להמונים
אבל זה בדיוק מה שהופך את האודיופילים ווידאופילים (לפילים :) ) למיוחדים.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
יש אתר גדול מאוד , שמתעסק עם אוזניות , ונגנים ניידים . יש שם אנשים שיודעים את המילון האודיופילי מצויין והסקירות שלהם על האוזניות שלהם , הם פשוט מעשה אומנות . אתה מקבל תיאור מושלם של מה לצפות מהאוזניה , כך שאתה יכול לקנות על עיוור (מי שמוכן לכך ) . תגידו בשביל מה אני מספר לכם על העולם האופטימלי הזה ? כי כמעט כולם שם שומעים MP3 בביטרייט שנעים בין 128-192 !!!!!!!

מה שאני מנסה לומר זה , שכול נושא האיכות הוא לא מרכיב ששווה התיחסות אצל ההמונים ששומעים מוסיקה . יש מעטים שיודעים להעריך איכות ומוכנים לשלם על זה . וככול שמספרם של אלו שמוכנים לשלם , יורד . אזי המחיר של האיכות עולה . כי צריך יותר השקעה לחלק למספר לקוחות יותר קטן .
אם אתם חוששים שלא תוכלו לרכוש מערכות טובות אלא אם כן תזכו בפיס , אתם צודקים . אבל אז ישאר הווינטאג' למרות שבגלל המגמה הזו גם מחיריו וגם ההתענינות בו נוסקים .
הבעיה תהיה יותר גדולה עם כך שמוסיקה חדשה , לא תופץ בכלל באיכות גבוהה , כי חברות המוסיקה הגדולות יסתפקו בהקלטה המתאימה לMP3 , וימכרו ברשת הקלטות של 192 , ואם תרצה להיות עאלק אודיופיל תוכל לקבל בתשלום כפול את ההקלטה ב320 .
אז יהיו גם כן בוטיקים להקלטות איכותיות כמו שיש היום , אבל כמות האמנים/כותרים שהם יוכלו להציע יהיו איזוטריים יחסית
מעניין מה באמת יקרה אז ?
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
אם חברה כמו פיוניר נכשלה לנהל את עצמה נכון, אז ברור שהיא לא יכולה להמשיך להתקיים.
תבוא חברה אחרת ותקח את דגל האיכות.
מה הקשר לזה שיש רוב של צרכנים שלא מתענינים בהיי אנד? מה, כולם אודיופילים?
זה דווקא אמור לשרת את היצרן, שאמור לפלח את השוק כך, שההמונים יתמכו ב R&D שלו וכו' וכו'.
 

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
אני טוען שכדור הארץ משושה ולכן יש בעיות של חוסר מים בנחל אילון

זה דווקא מקרה של התייחסות מאוד לא המונית, שלא לומר מעורבות בדיונים עצמם ברמה פרטנית.

אם תרצה וזה מעניין אותך, גש חפש את תשובת משרד הבריאות לנושא ה MRI, מעבר לזה ובנוסף למיטב זכרוני באחד הפרוטוקולים האחרונים של וועדת הכספים תמצא דיון בנושא בין פרופ' אבי ישראלי [ מנכ"ל המשרד ] לבין מר ראובן כוגן [ אגף התקציבים ].

לגבי מחירי התרופות ונושא קופות החולים, דווקא התכנית כלבוטק עסקה בנושא ממש לאחרונה. מה שנחשף שם, מזעזע ככל שיהיה, הוא חלק קטן מהמציאות, שרובה לעולם לא תיחשף.

יוצא שבמקרה יש לי את הנתונים המספריים של כל המתואר [ לרבות נסיון לכמת כלכלית השפעות של קרינה מייננת בCT מול תורים ארוכים בMRI וניתוח/פילוח/קיזוז בין זמן ההמתנה באחד לעצמת ההקרנה בשני, או מימד ה"MRI הסגור" ואחוז הבדיקות שנהרסות בגלל תחושת לחץ של הנבדק, מספרים משוערים של תמותה מסרטן בשל גילוי מאוחר עקב זמן ההמתנות, ועוד כל מיני. עיקר הטיעון הוא שהוספת מכשירי MRI יגדילו את ההוצאה שכן מספר הבדיקות גדלות ביחס ישיר למספר המכשירים... ].

בנחמדותי הרבה ומתוך תחושת אדנות אני אוותר על להכניס לך כל מיני עקיצות שכן אני חושש שאתה מסוג האנשים שבטוחים שהעולם משושה וזה כבר יהיה בבחינת צב"ח, אבל אני שמח לספר לך משהו הפוך [ תראה כמה קל לא לריב, זה מאפיין אנשים עם בטחון עצמי בניגוד לכל מיני חננות-אינטרנטיות ] :

בשבוע שעבר שמעתי איזה טרק אלקטרו ארוך ובאמת מיוחד עם כל מיני מוטיבים ובאסים יוצאי דופן* ואמרתי לעצמי " בואנה, איזה מגניב זה בטח לשמוע את זה ברמקולים החדשים של דיז " [ אני אוהב שופרי ].





* זה לא הסגנון המועדף עלי אבל הטרק באמת היה מעניין, אשתדל לברר מה זה היה ולהעלות את השם ואולי תוכל לאשר לי אם זה באמת נשמע כזה מגניב אצלך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
הבינוניות הזו לאט לאט חודרת לתחום שלנו - הסטריאו.

כאשר אנשים שומעים מוסיקה מ-DVD או ממזרימי מדיה של 500 ש"ח ולא ממקור שמע ראוי.
כאשר אנשים מספרים שאין הבדל בין רסיבר קולנוע ביתי למגבר סטריאו איכותי.
כאשר אנשים חושבים שרמקול צריך לעלות כסכום רכיביו.
כאשר הכבלים במערכת נרכשים מקנה ובנה.
כאשר מוותרים מראש על סטנד איכותי.
כאשר מוסיפים אקולייזר וחושבים שעכשיו המערכת תישמע כמו כל מערכת איכותית - רק מכוונים והנה!

הבינוניות היא מחלה קשה וחשוכת מרפא. אני מכיר לא מעט כאלה, צר לי עליהם.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
הלכתם רחוק, מאוד מאוד רחוק

פיוניר היא לא החברה הראשונה, גם לא האחרונה, שיצא לה לייצר מוצר משובח בקנה-מידה מסחרי גדול - ואז לגלות כי ההשקעה הייתה גדולה מדי ביחס להכנסה בפועל.:מה??????????:
מכאן ועד לדיון על "המוניות" ובינוניות" המרחק קצת גדול, שלא לומר בין-יבשתי. ובכלל, אולי יש לנו כאן דווקא "צרכנות נבונה"?:)
אפשר, ממש באותה מידה, לפתוח שרשור על כישלון בניהול יעיל של ה-R&D שם. אפשר לשאול על אגף השיווק, שלא זיהה שהפרש מחיר גדול מדי בשוק נתון, ייצור בעיית עלות/תועלת טרמינלית ועוד כיו"ב.:כועס:
פשלה של חברה מסחרית עם מוצר מסוים אין לה ולא כלום עם תכונות האדם באשר הוא.:D
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
987
מעורבות
50
נקודות
28
פיוניר היא לא החברה הראשונה, גם לא האחרונה, שיצא לה לייצר מוצר משובח בקנה-מידה מסחרי גדול - ואז לגלות כי ההשקעה הייתה גדולה מדי ביחס להכנסה בפועל.:מה??????????:
מכאן ועד לדיון על "המוניות" ובינוניות" המרחק קצת גדול, שלא לומר בין-יבשתי. ובכלל, אולי יש לנו כאן דווקא "צרכנות נבונה"?:)
אפשר, ממש באותה מידה, לפתוח שרשור על כישלון בניהול יעיל של ה-R&D שם. אפשר לשאול על אגף השיווק, שלא זיהה שהפרש מחיר גדול מדי בשוק נתון, ייצור בעיית עלות/תועלת טרמינלית ועוד כיו"ב.:כועס:
פשלה של חברה מסחרית עם מוצר מסוים אין לה ולא כלום עם תכונות האדם באשר הוא.:D
(ורד)

אנשים היום מתים על מוצרי יוקרה!
אבל צריך לדעת לשווק ולמכור אותם.
לא ראיתי ירידה במכירות של פורשה בזמן האחרון...
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
(ורד)

אנשים היום מתים על מוצרי יוקרה!
אבל צריך לדעת לשווק ולמכור אותם.
לא ראיתי ירידה במכירות של פורשה בזמן האחרון...

אולי פורשה מצליחה, אבל פיאט רכשה את פרארי, קריזלר רכשה את למבורגיני ופורד רכשה את יגואר. מה זה אומר :מבולבל:
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
טיעון בינוני שהוא גם המוני שמתבסס על חוסר ידע והבנה בתחום. אשמח לדעת כיצד שעות MRI חוסכות חיים ובנתונים .
" או למשל סל התרופות שנאנס להותיר כמה חולים למות בחוץ, כי פיזית אין מספיק כסף לכולם, קופות החולים משתפות פעולה עם חברות התרופות בקנייה במכירים אסטרונומיים [ אתה לא באמת מאמין שיש גלולה ששווה 40,000 ש"ח בחודש, נכון ? כי אין "

גם כאן טיעון המוני ובינוני שמראה חוסר הבנה עמוק.
תרופה עולה 40,000 שקל לחודש לא בגלל שלייצר אותה עולה הרבה, ולא בגלל שקופות חולים "מאפשרות" לחברות תרופות לגבות מחיר כזה.
תבדוק כמה עולה לפתח תרופה כזו (עם ובלי הכנסת עלויות הכישלון בפיתוח תרופות) ותבוא עם טיעונים מבוססים (ומספריים) יותר מאשר כלום.
אני טוען שכדור הארץ משושה ולכן יש בעיות של חוסר מים בנחל אילון


(Y)
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
על בינוניות וצפייה בטלוויזיה

אני יכול להזדהות ולהבין את הטיעון העיקרי של תומר. אכן הבינוניות/ המוניות קובעת לא פעם את קצב התקדמות הטכנולוגיה ואת כיווני הפיתוח והשיווק. בתחום האודיו זו כבר ממש נפילה רצינית ואני מאוד מצר על כך.

אבל קצת מוזר לי שדיון כזה מתמקד דווקא במסכים למינהם. לראות את שלל תוכניות ה TV המוצעות לצרכנים, זו לא בינוניות? מדוע כדאי לרכוש מסך ב 20 אלף או 50 אלף שקלים, כשהתוכן שמשדרים בו הוא כ"כ ירוד? (ואני לא מדבר על איזה ערוץ ספציפי או תוכנית מסוימת ששווים צפייה, אלא על הכלל, ועל הממוצע, שרמתם עלובה).
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
נכון שרמת התוכן היא לא מדהימה - כמו דוב נבון בחמישה הקמרית שמביא טלויזה לתיקון ואומר שכל התוכנות זבל :)
אבל אם כבר רואים טלויזה אז לראות זאת באיכות תמונה טובה.

הערה: אני כותב זאת תוך כדי צפיה בסידרה מורס הישנה והטובה בערוץ הולמרק.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
למען הסדר הטוב

קרייזלר מזמן לא רוכשת (רק נרכשת); קנתה את למבורגיני ב-87', מכרה ב-93' ואילו אודי (למעשה קונצרן פולקסווגן) קנתה את למבורגיני ב-98'. יגואר נמכרת ממש ברגעים אלו ליצרן ההודי טאטא (קומפלט עם לנד רובר).
אין קשר בין מותגי יוקרה ברמה של פורשה, פרארי וכיו"ב ובין פיוניר; אם תלחצו, לווה אופטה הוא שם. אם ממש רוצים להשוות צריך ללכת לחלק הגבוה של היצרניות להמונים (פולקסווגן, טויוטה). סידור כזה, כמו הפסקת דגם לא בא בחשבון, אבל כשיש בעיה כזאת בדיוק – ע"ע גולף החדשה, מרצדס S משנות התשעים – הולכים על פתרונות של קיצור חיי הדגם והחלפתו בדגם זול יותר לייצור.
פורשה מרוויחה באופן יוצא דופן, אבל לפני 15 שנים היא הייתה ס"מ לפני התהום. למה? מסיבות לא ממש רחוקות: מדיניות דגמים, מכירות כושלות לחלקם וכיו"ב
בקיצור: כישלון עסקי ממש לא חשוב לפיוניר, שום דבר בעל משמעות חברתית או תרבותית
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
יואל , תודה על התיקון - אבל לא הבנתי את השורה התחתונה שלך
 

Lazy Boy

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
5
נקודות
18
הרגתם אותי, שירשור על מסכים בפורום של הדו ערוצי .. אבל לעניין, אני לא כל כך מבין על מה אנשים פה מדברים.. הפלאזמה סיימה את תפקידה! לא כי אני חושב כך, אלא כי כוחות השוק קבעו ככה. פלאזמה היא טכנולוגיה מיושנת ויקרה מדי. לא עושים כסף בזה, מה יש להוסיף?? אבל מה כי חשוב? האיכות כן ניצחה. הטכנולוגיה שעומדת להחליף את הפלאזמה, היא oled, "אורגאניק לד". היא תהיה יותר זולה, יותר אמינה והרבה, אבל הרבה יותר איכותית. יחס ניגודיות של פלאזמה זה מה? 1 : 20,000? מה דעתכם על 1 : 1,000,000 לפחות. כן, כתבתי מליון. בלי כל קשר לסטריאו, שלא הכי מעניין, בכל התחום של וידאו האיכות מנצחת על ימין ושמאל. מי שלא שם לב לזה נראה לי קצת עיוור. עד לפני כ 6 שנים, 32" סי אר טי, היתה טלויזיה ממוצעת. היום 42" LCD היא הסטאנדאד הנמוך, ושוק ה 50" + 1080p הולך ונעשה הסטאנדארד. מה בנוגע לפורנטים? ב 10 שנים ראינו את סוף קלטות ה וי סי אר, החלפתו ב די וי די, ועכשיו הבלורי, אגב הדוגמא הבולטת של ניצחון האיכות והקידמה הטכנולוגית בתחום הוידאו.

נ.ב.
פרארי זה לא איכות, זה יוקרה. זה סמל סטאטוס. די סיוט לנהוג בהן מחוץ למסלול. לעומתן מרצדס, אאודי, לקסוס הן איכותיות. והן מצליחות לא רע, למרות ששמעתי שמרצדס קצת מקרטעת לאחרונה.
 

נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
השורה האחרונה - לכרמי

השורה האחרונה אומרת, כי החלטה עסקית של חברה ביחס לקו מוצרים שלה שלא הצליח לסדר רווחים ראויים מול השקעה אומר עליה – וגם על השוק במוצרים אלו (איכות ומחיר) – אבל אין לו דבר עם תכונות של החברה האנושית או תרבותה. הפוסט של הנער העצל לעיל מחזק את דעתי מכיוון אחר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור