דעה אישית מה עדיף ? סטרימר או htpc מקווה שיעזור לכם להחליט


klnback

חבר מתחיל
הודעות
1
מעורבות
0
נקודות
0
מחשב מדיה סנטר או סטרימר מה עדיף?

במאמר זה אנחנו ננסה להסביר לכם מדוע לא כדאי לרכוש סטרימרים או מזרימי מדיה ועדיף לקנות מחשב.
בשוק כל כך מהיר ומתפחת הכולל בתוכו סטרימרים שונים, טלויזיות חכמות ומגוון מחשבי מדיה סנטר, אתם בטח שואלים את עצמכם מה כדאי?
במאמר זה אמנה מספר אפשרויות שיעזרו לכם להחליט.
סטרימר הנו מוצר שהתחיל ממש לפני כמה שנים וכבר שגור בפני כולם. כולם שמעו את המילה סטרימר גם אם לא באמת מבינים מה זה סטרימר.
אז באמת מה זה סטרימר?
סטרימר הנו קופסא דיגטלית קטנה, בעלת כוח מחשוב מסוים (תלוי בחברה ובדגם). הסטרימר מתחבר לרשת האינטרנט בכבל רשת או ברשת אלחוטית והמטרה שלו היא להעביר מדיה שמאוכסנת במחשבים בבית (כגון: מוזיקה שלנו, תמונות משפחתיות וסרטים) לטלויזיה בסלון, בחדר שינה או לכל טלויזיה שנרצה.
למעשה, הסטרימר יודע לקרוא את המדיה הדיגטלית שלנו מהמחשב ולשדר אותה לטלויזיה.
כיום, חברות הלווין והכבלים בישראל נותנות שירותי סטרימר דרך הממירים שלהם.אך, חברות הסטרימרים לא מוותרות בשוק התחרותי ומציאות כיום סטרימרים שעושים כבר הרבה יותר רק מהזרמת המדיה שלנו לטלויזיה. כמו למשל: אופציות לגלישה באינטרנט בדפדפן, צפיה בתלת מימד והורדת אפליקציות.
למעשה, היום ישנם סטרימרים אשר דומים בצורת הפעולה והשימוש שלהם למחשב קטן. אך, גם פה חברות הטלויזיות לא ישבו על הגדר וממש לפני כשנתיים יצאו הטלויזיות החכמות המציעות שירותי הזרמת מדיה (סטרימינג) ישר לטלויזיה בממשק נוח ושלל אפליקציות ותכנים.
כיום, חברות הסטרימרים וחברות הטלויזיות נמצאות בקרב על שוק הבידור הסלוני בעולם, דבר ההופך את הבחירה שלכם כצרכנים למבלבל מאוד.
אז לא עוד! אנחנו פה בכדי לקבוע עובדה, כל מחשב שתקנו היום ותחברו לטלויזיה יהיה יותר טוב מכל סטרימר קיים ו\או טלויזיה חכמה קיימת.
ראשית, כל מחירי הטלויזיות החכמות ומחירי הסטרימרים האיכותיים יקרים באופן יחסי. ובעתיד כאשר יצאו דגמים טובים יותר, מה עלינו לעשות? להחילף סטרימר או את הטלויזיה שרק קנינו לפני שנה כי יצא דגם יותר טוב? על כן, ברצוני להסביר כי מחשב הוא מוצר פשוט לתחזוק וסביר להניח שליד כל אחד מאיתנו יש טכנאי קרוב לבית, מה שהופך את הטיפול במחשב מדיה סנטר לקל ופשוט יותר מאשר לטפל בסטרימר או בטלויזיה שיש אתם בעיה כל שהיא.
מעבר לכך, העובדה הקיימת היא שרובנו מכירים את מערכת הפעלה של מיקרוסופט למחשב ולכן כל מערכת חדשה שנעבוד איתה תהיה יום לימודים ארוך. ולא אני לא מדבר על ילדים שגדלו לתוך העידן הדגיטלי אני מדבר על חלק נכבד באכלוסיה שעדיין לא יודע לפתוח אפילו מייל לבד.
ובנוסף,מחשב סלוני בו מותקנת מערכת ההפעלה של מיקרוסופט יהיה פחות זר לנו בסלון.
יתרונות נוספים למחשב קולנוע ביתי הם שניתן בקלות לשדרג אותו ואם יוצאת מערכת הפעלה חדשה קל להתקין ולשדרג גם חלקים אשר יהיו זולים וכל טכנאי ידע לשדרג לכם את המחשב בעוד כמה שנים. בעוד שהסטרימר הישן יעלה אבק בסלון ובתחום הטלויזיה חכמה המעבד ייחשב כמיושן, ואיטי.
כיום, יש מארזים רבים קטנים, שקטים ויפים שיתיאמו לסלון ולא תרגישו בהם כלל. חשוב לציין כי לפני שבונים מחשב קולנוע ביתי שווה לברר מה הדרישות שלכם מהמכשיר כגון רזולוציה, סאונד וכדומה.
המחשב הסלוני יכול לעשות את כל מה שהטלויזיה החכמה הכי יקרה או הסטרימר הכי יקר יכול לעשות. בשורה התחתונה מחשב קולנוע ביתי זה מדיה סנטר על סטרואידים.
התוכנות הטובות ביותר קיימות היום ועובדות בצורה הטובה ביותר במחשבי קולנוע ביתי כגון מדיה פורטל או xbmc , זה נשמע לכם כמו ג'יבריש? זה בסדר! זה הרבה יותר קל לתפעול ממה שזה נשמע.
לאחר הרכבת מחשב הקולנוע הביתי והתוכנות הנדרשות, כל הבית מחובר לענן ביתי, כל טלפון חכם, טבלט ומחשב יהיו חלק מאותו ענן. ניתן לשלוט בטלויזיה עם הסמארטפון, לראות סרטים בסמארטפון, לראות סרטים בטאבלט, לראות סרט בחדר אחד ולהמשיך בחדר השני. בנוסף ניתן יהיה לשמוע את המוזיקה שלנו לא רק בבית אלא בכל מקום שיש בו אינטרנט.
אז לסיכום, אם חשבתם לשדרג את עצמכם למחשב קולנוע ביתי אני ממליץ רק מבוסס מחשב.

נכתב ע"י עמית קיסר מחברת "קיסר מחשבים וקולנוע ביתי"
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור