הי, רוי!
מצאתי את עצמי מתנדנד בין 3 עמדות שונות בייחס לכל העניין.
מצד אחד, ברור שעשית כמיטב יכולתך, במסגרת הציוד שייש לך ושיכולת להשיג, ובמסגרת התקציב שכנראה אין לך, והשקעת וסחבת ובדקת ועשית עבודה רצינית מבחינתך, וייש לי הרבה סימפאטייה והערכה לזה.(Y)(heart)
מצד שני, הרגשתי כאילו שציפור נפשי המצפצפת, B&W, נפגעה והושמצה בחוסר אחריות...:כועס:
ומצד שלישי, יש את הצד הצדקן שאומר "מי שאין לו את הציוד המקצועי, שלא יעשה ביקורות מקצועיות".
חשבתי על רמקול כמו Magico Mini II, שמחירו מתקרב ל-$30,000, נצילותו ,87dB, טווח ההספק המומלץ לו 50-250, הוא נומינאלית 4 אוהם ולא יורד מזה, ורוב הזמן הוא בסביבות 6 אוהם (ראה "Driving the Mini" ב-http://www.magico.net/support/magico.pdf) -- לא
מאוד רחוק מה-805S, ואפילו יותר קל לדחיפה. האם מישהו הייה
חולם לעשות לו בדיקה עם Musical Fidelity X-T100 או עם מגבר דיגיטאלי בלתי מזוהה? למה לא? כי המחיר הגבוה (שלא לומר מופקע/מופרע) מזמין כבוד והתייחסות רצינית, ואפריורית כבר מתייחסים אליו כאל מלך השכונה ושמים לו שטיח אדום. ראה גם מבחינת ה-hype שבונים סביבו באיזה סביבת ציוד הוא נמצא --
http://www.6moons.com/audioreviews/magico/mini_2.html.
חלק מהעניין הוא שבחו"ל, מחירי B&W דווקא זולים יחסית למה שהם נותנים, ורק התימחור המופלא של Top Audio מעוות לחלוטין את התמונה. B&W משתמשת בכוחה הכלכלי הגדול להפנות משאבים רבים למחקר ופיתוח, יותר מכל חברה אחרת, וטכניקות שמפותחות לדגמי על משמשות בהמשך לדגמים עממיים יותר. ראה תחילת הביקורת של Alvin Gold על ה-800D ב-http://www.enjoythemusic.com/superioraudio/equipment/0505/bowerswilkins800d.htm.
אלון וולף מ-Magico הייה אצלי בביית, בחן את ה-N802, את החומרים ואת איכות הבנייה, ואמר, בפליאה רבתי, "איך הם יכולים למכור רמקולים כאלה ב-$8,000????"
אם הייתי קונה ציוד לפי שמות, כפי שמישהו כאן חשב, ו/או לפי "מה נחשב" בבראנג'ה, סביר להניח שהייתי היום עם Magico V3 ומגבר ASR. העניין הוא
שהערכתי אותם, אבל לא ממש
אהבתי אותם. אני לא אומר ולא מתכוון לומר, בצורה ישירה, עקיפה או אחרת, ש-Magico הם רמקולים פחות ממופלאים למי שאוהב את סוג הפרזנטאצייה שלהם. הם פשוט לא
לטעמי האישי, ואני מעדיף את ה-N802 ללא היסוס קל שבקלים, אפילו לא ברמת tradeoff, גם על ה-V3 וכמובן על ה-Mini המוגבל בבאס.
מעולם לא שמעתי את ה-805S, אבל לא אהייה מאוד מופתע אם לא אעדיף אותם, מבחינת
אהבה (בניגוד ל
הערכה), על ה-Magico Mini. מתוך המקום הזה, אני חושב שייש מקום לבדוק את ה-805S עם הגברה "אמיתית", לא עם "צעצועים".
הרבה אודיופילים, כולל כאלה שכן ראויים לשמם, אינם אוהבים את B&W בגלל הפרזנטאצייה הישירה שלהם, מה שחלקם מתאר כ-"הכל בפרצוף", בגלל דברים כמו "עודף פרטים", "יובש", ולפעמים "עודף באס" ו/או "יותר מדי אימפאקט". אני יכול להבין את זה וממש לקבל שזה לא לטעמם. מבחינתי האישית, דווקא רמקולים שעושים להיפך מאבדים את "האמת" -- במרכאות כפולות ומכופלות -- בדרך. האם חשבת באיזה מרחק המיקרופונים נמצאים מהמנגנים ברוב ההקלטות האקוסטיות? מטרים בודדים -- ואיך המוסיקה נשמעת משם? you bet שייש הרבה יותר פרטים ואימפאקט ובאס מאשר בשורה 15 באולם. אני לא רוצה שהרמקולים יעדנו לי את התמונה או יעוותו/ייפייפו אותה בכל אספקט אחר. אני רוצה את המוסיקה "בפרצוף", בדיוק כפי שהמיקרופונים קלטו אותה. אני מקבל שייש אחרים שחושבים/מרגישים/מעדיפים אחרת. אולי זה הרוב? אין לי סטאטיסטיקות, ולא שבאמת חשוב כמה חושבים איך (אם כי סה"כ B&W מצליחים לא רע גם בשוק הרחב, שלא לדבר על האולפנים המקצועיים).
אם אתה מוכן לחזור על הבדיקה, אני מוכן לתת כתף למאמץ, לפחות בעזרה במיקום הרמקולים ובדיסקים. הבעייה היא שבדיוק עכשיו מכרתי את המגברים הקדמיים שלי ואני מחכה לחדשים (שייצטרכו לעבור break in של כ-400 שעות לפי המלצת הייצרן), אחרת אפשר אולי הייה לעשות את זה אצלי בביית, למרות שהחדר שלי קטן (4.38m x 3.95m). אולי מישהו יתנדב להביא אליך מגבר/ים של ממש...
מה אתה להגיד? בעצם זה מעמיד אותך במצב לא נעים, כי לא נעים להגיד לא ועוד פחות נעים להגיד כן...
אבל אני סומך עליך שתדע להתמודד. תשובה של "לא" בהחלט מקובלת עלי, no hard feelings on MY side
בידידות,
עמיר