בשירות הוד מלכותה: רמקולים מוניטורים - B&W 805S - הביקורת


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
דווקא הרוב הגדול של רמקולים מוניטורים, מגיע בגודל פיזי דומה לזה של הדגם הנסקר, המונח "מוניטור" הפך כבר מזמן לשם תיאור כללי, חברות רבות משתמשות בו לתיאור רמקולים מדפיים.
האם ה- B&W 805 יכול להחשב כרמקול מוניטורי? אני מניח שהתשובה שלך לשאלה הזו היתה כן, במקרה בו היית יודע כי משתמשים ברמקול הזה באולפנים, אפשרות שאני לא הייתי פוסל.

אכן, ה-abuse של המילה "מוניטור" הפך להיות נפוץ :כועס:

אם הייתי יודע שאולפן משתמש ב-805S כמוניטור, במיוחד בשלב ה-mixing, לא הייתי רץ לקנות את ההקלטות שלו... ;)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113

כי אם הטכנאים שומעים דרך רמקול שמנחית צלילים נמוכים, וכאלה נמצאים בקטע המוקלט, אז (1) הם עלולים להדגיש את הצלילים הנמוכים במיקס מעבר לאיזון הנכון (2) ייתכן שלא ישמעו כראוי חלק מהתחום הנמוך ואולי לא יבחינו בטעויות/שגיאות/מריחות בנגינה.

בקיצור, עבור סאונד טוב חשוב להשקיע במוניטור ראוי לשמו, לא במה שהרבה חברות מכנות "מוניטור", שלא ראה ולא ייראה אולפן הגון מיימיו, כדי למשוך קונים ופתאים.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
חשוב מאד להבדיל בין מוניטור שולחני, המשמש לעריכה של Track כזה או אחר (היינו כלי בודד) ויושב במרחק של 50 ס"מ מהטכנאי, לבין מוניטור המשמש ל-Mastering הסופי של ההקלטה ואמור לתת את מלוא תחום התדר.
זהו אכן עיוות לשוני להגדיר את ה-805 כמוניטור, זאת כיוון שאינו יכול לשמש לעריכה (לא מיועד להאזנה ממרחק קרוב) וגם אינו יכול לשמש ל-Mastering עקב מגבלותיו הפיזיות. אם זאת, ברמה השיווקית, אנשים התרגלו לקבל רמקול מדפי כ"מוניטור", גם אם זה לא ממש נכון (זה בערך כמו לקרוא לקטנוע 50 סמ"ק "חצי כוח")
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
בכל מקרה, כוונתי המקורית הייתה רק להתריע בפני ההתייחסות ל-805S כאל "המוניטור הגבוה ביותר" של B&W. זה בקושי entry level נמוך לסדרה 800, ואינו מאפיין את המוניטורים "האמיתיים" של B&W, שלדעתי/טעמי האישיים הם פשוט נפלאים
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
Say no more ;) (במבטא קוקני - מונטי פייטון)
 

Roy

חבר משקיען
הודעות
517
מעורבות
32
נקודות
28
"המוניטור של סדרת ה- 800 ולפיכך המוניטור הגבוה ביותר והממש לא זול של החברה"????

ה-מוניטור של סדרת ה-800 הוא 800D, המשמש באולפנים כמו Abbey Road (מחירו גבוה בהרבה מזה 805S).

באולפנים עם תקציב נמוך יותר משתמשים ב-801D או ב-802D (ואלה שלא התחדשו, גם בסידרת נאוטילוס, לא D).

לא רק שה-805S הוא לא ה-מוניטור אלא הוא אפילו אינו משתמש בטכנולוגיות העכשוויות של B&W, כמו יהלומים תעשייתיים בטוויטרים (שמכאן באה התוספת D).

בקיצור, מדובר כאן *בתחתית* של סדרת ה-800, יותר "מיני מוניטור" מאשר "מוניטור" של ממש, ללא יומרות בעניין ירידה לצלילים נמוכים, ויומרות מוקטנות -- ללא ה-D -- בעניין הגבוהים.

תגובת המשורר: מוניטור כאן שומש כשם גנרי לרמקול מדפי, היות שמדובר בכינוי שגור, גם אם נכון שאינו מדוייק. לפיכך ה- 800D וכו', שהם רמקולים רצפתיים ענקיים ממש לא בסקאלה זו (אם כי הם משמשים בתפקיד של מוניטורים למרחק בינוני באולפנים). על כן, ה- 805S הינו הרמקול המדפי (או המוניטור, ככינוי למדפי כאמור) הגבוה של B&W, שכן למיטב ידיעתי אין מדפיים גבוהים ממנו ל B&W.
הרמקול בוודאי שאינו המוניטור האולפני הגבוה (או בכלל) של B&W. ה- 805S אינו "בקושי" ה Entry Level לסדרת ה- 800, אלא בדיוק ה- Entry Level לסדרה.
אני מקווה שאחרי 8 חודשים באה הסוגיה לכדי פתרון.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
ברשותי רמקולים B&W N 803 – רמקולים נהדרים.

התמחור שלהם בארץ זה סיפור אחר.

לעניין הבדיקה באתר – שני המגברים שאיתם נבדקו הרמקולים אינם מתאימים להם. עם מגברים אחרים, התוצאה הייתה שונה לחלוטין. לרמקולים של B&W חשוב מאד להתאים הגברה הולמת – כנראה יותר מאשר לרמקולים אחרים.

ניסיתי מספר מגברים. המגברים שעבדו איתם הכי טוב היו (בסדר יורד, הטובים ביותר למעלה):
Conrad Johnson MV60 SE
Bladelius Thor mkII
Bryston 5B ST
Musical Fidelity A3.2

מדובר כאן בהתאמת מגבר לרמקולים, יותר מאשר בהספק המגבר בוואטים. המגבר Conrad Johnson הוא 2x75 וואט (שפופרתי).
שמעתי גם דעות רבות שהמגברים של Classe מתאימים היטב לרמקולים אלה.
 
נערך לאחרונה ב:

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
תשמע יהושע חשבתי על זה, פייר אמנם התמחור של BNW בארץ מזעזע.
מצד שני רוב הקונים שלהם זה אנשים שלא אכפת להם מהצליל אלא להגיד "וואלה, הרמקול הזה, 50 אלף שמתי עליו"
שומעים פצצה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תמחור שערורייתי בארץ זה דבר אחד.
מדוע רוב האנשים קונים אותם, איני יודע, כל ניחוש יהיה טוב כמו כל ניחוש אחר.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לצערי פגשתי בחיי מספיק כאלו כמו שתיארתי.
נכון ישנם הרבה גם כמוך, שקונים בגלל הסאונד, ולדעתי סדרה 800 היא סדרה מדהימה.
עדיין בתמחור בארץ, אפשר לקנות דברים מעניינים יותר.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
קניתי אותם יד שנייה.
אין לי שום כוונה להחליף אותם.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
ובצדק.
אגב ראיתי אצל אחד הסוחרים נראה לי 801 N המקוריים במחיר מעניין.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
אמנם הוא ענה לך , אבל היות וזה לדעתי מאפיין של כמה רמקולים של החברה הזו , וכמו שרוי אמר זה כנראה במכוון (lol), אז אניאשאל אותך שאלה , אתה רוצה לקנות או לשמוע הקלטה ממישהו שבכוונה בחר רמקול כזה כדי לעשות את המיקס הסופי שלו ? אני לא.
כי או שהוא מכיר את המוניטור , ואז הוא במכוון יחסיר לי חלקים בתדר וידגיש ע"ח חלקים אחרים , ואז אני אפילו לא רוצה לשמוע
או שהוא לא מכיר אואז גם אני לא רוצה לשמוע . אעדיף הדפסה של טכנאי אולן שעושה עבודה טובה יותר
וד"א חברה שעושה דברים כאלו , גם אם רמקול מסויים שלהם לא עושה את זה , היא חברה שאני אישית לא מוכן לקנות ממנה כלום
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
תגובת המשורר: מוניטור כאן שומש כשם גנרי לרמקול מדפי, היות שמדובר בכינוי שגור, גם אם נכון שאינו מדוייק. לפיכך ה- 800D וכו', שהם רמקולים רצפתיים ענקיים ממש לא בסקאלה זו (אם כי הם משמשים בתפקיד של מוניטורים למרחק בינוני באולפנים). על כן, ה- 805S הינו הרמקול המדפי (או המוניטור, ככינוי למדפי כאמור) הגבוה של B&W, שכן למיטב ידיעתי אין מדפיים גבוהים ממנו ל B&W.
הרמקול בוודאי שאינו המוניטור האולפני הגבוה (או בכלל) של B&W. ה- 805S אינו "בקושי" ה Entry Level לסדרת ה- 800, אלא בדיוק ה- Entry Level לסדרה.
אני מקווה שאחרי 8 חודשים באה הסוגיה לכדי פתרון.

לא ממש ברור לי -- איזו סוגייה באה לכדי פיתרון?

זו של השימוש של מי שמינה עצמו להיות reviewer במונח ה"לא מדוייק" (והמטעה) "מוניטור"? -- וכאן ספציפית המונח מטעה עוד יותר מאשר ב-abuse המקובל, כי חלק מסדרה 800 הם באמת מוניטורים.

זו של השימוש של במגבר לא מתאים כדי לבדוק את הרמקולים? אפרופו הגברה דיגיטאלית, חשבתי של-B&W N802 אין באס, כי עבדתי עם Bel Canto eVo4, מגבר של 400W לערוץ (!) ב-bridged. כשהחלפתי, למגברי מנורות, שלא אמור להיות להם באס מי-יודע-מה (הוריקאנים, שהם "רק" 100W כ"א ב-triode mode), התגלה עולם אחר לחלוטין, עם המון באס צלול ומפורט.

חוצמזה:

*** אין פירוט מדוייק של איזו הקלטות/reissues שימשו בדיוק לבדיקה -- סימפוניות של רחמנינוב? פיצג'ראלד? יש המון כאלה, וחלקם מוקלטים רע. B&W הם רמקולים של garbage in --> garbage out.

*** ממש לא סביר שייש להם "בור" באמצע -- מי יודע אם מיקמת אותם כראוי? ושוב, שאלת ההגברה...

*** האם הם עברו break in? למרות שהייצרן אומר ש-15 שעות מספיקות, אצלי זה לקח חודשיים שלושה בשני מודלים שונים, אבל אצלך הם היו רק שבועיים. וכו'

בקיצור, נראה שהכתבה די מביכה וממש לא מקצועית.
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
שוב, לגבי השימוש במילה "מוניטורים", אפשר להתווכח עליה ועל השימושים שנעשים בה בהקשרים שונים.
הרמקולים שקיבלנו לסקירה לא היו חדשים מהקופסא, נגנו עוד לפני הבחינה.
הבחינה נעשתה עם שתי סוגי הגברות, אחת מהם התקבלה מהיבואן.
נעשו נסיונות מיקום רבים, אצל רוי יש ברוך השם חלל מספק.
כך שלא מסכים איתך לגבי המשפט האחרון שכתבת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
שוב, לגבי השימוש במילה "מוניטורים", אפשר להתווכח עליה ועל השימושים שנעשים בה בהקשרים שונים.
הרמקולים שקיבלנו לסקירה לא היו חדשים מהקופסא, נגנו עוד לפני הבחינה.
הבחינה נעשתה עם שתי סוגי הגברות, אחת מהם התקבלה מהיבואן.
נעשו נסיונות מיקום רבים, אצל רוי יש ברוך השם חלל מספק.
כך שלא מסכים איתך לגבי המשפט האחרון שכתבת.

אפשר כנראה להתווכח על כל דבר, כולל לפעמים (לאו דווקא במקרה זה) להגן על עמדות חסרות שחר, ולפעמים, עם ריטוריקות מתאימות, לשכנע את מי שלא מבחין בהן. עורכי דין מרוויחים מיכולת זו הרבה כסף!

*** זה שהקופסה היתה פתוחה ממש לא אומר שנגנו את מאות השעות הדרושות ל-break in רציני ומלא.

*** היבואן מספק ציוד שיש לו במלאי ושהוא מוכן לסכן, לאו דווקא את המגבר המתאים/האופטימאלי.

*** זה שנעשו הרבה נסיונות מיקום זה לא אומר שהמיקום טוב -- על פי התוצאות כנראה שלא, וזה שהמקום גדול רק מגדיל את הסיכוי למיקום לא-אופטימאלי.

זכותך המלאה לחלוטין, ללא עוררין, שלא להסכים אתי, מה גם שמקצועיות הוא עניין של סטאנדארטים. לא בדקתי, אבל אני בטוח שייש הרבה מודעות למכירה, אפילו באתר הזה, שמציעות ציוד "מקצועי" ששום בעל מקצוע ראוי לשמו לא הייה משתמש בהם מחוץ לאמבטיה. כנ"ל לגבי סטנדארטים של בדיקות.

כבר ראיתי לא פעם איך אנשים "בודקים" ציוד, עם הקלטות בינוניות, במיקומים גרועים, בשילובים לא-לעניין בין רכיבים וכו', ובסוף עוד אומרים שזה נשמע מצויין (או, למרבה ההפתעה, איום). מילא שזו דעתם ה"מקצועית", אבל הם גם מפרסמים אותה ומצפים שיאמינו להם. מצד אחד, זכותם, ותמיד יש כאלה שמאמינים, מצד שני, יש גם מקום לפיקפוק...

דרך אגב, ההטעייה של "מוניטורים" דומה להטעייה של "ציוד מקצועי" -- אנשים וחברות משתמשים במושגים האלה כדי להקנות סטאטוס לציוד שבו מדובר, בלי קשר לשימוש בפועל. לדעתי, מי שלוקח על עצמו לבקר ציוד ו/או לנהל אתר אודיו, מן הדין שיישמר וישמור על אחרים מהטעיות כאלה, ולא להקטין בערכן.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
זה שקראת את הכתבה, לא אומר שאתה מסוגל לקבוע בנחרצות, מבלי שהיית נוכח בבדיקה עצמה, האם הרמקולים עברו ברייק אין והאם מוקמו כמו שצריך.
אתה חדש באתר ואנחנו מקבלים אותך בברכה, אבל, אם יש לך שאלות או תמיהות לגבי הכתבה, הייתי מצפה שתשאל בענין את כותב הכתבה ולא תתקיף כבר על ההתחלה עם הנחות שקבעת לעצמך ושלא בהכרח קשורות למציאות בה התנהל המבחן.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
זה שקראת את הכתבה, לא אומר שאתה מסוגל לקבוע בנחרצות, מבלי שהיית נוכח בבדיקה עצמה, האם הרמקולים עברו ברייק אין והאם מוקמו כמו שצריך.
אתה חדש באתר ואנחנו מקבלים אותך בברכה, אבל, אם יש לך שאלות או תמיהות לגבי הכתבה, הייתי מצפה שתשאל בענין את כותב הכתבה ולא תתקיף כבר על ההתחלה עם הנחות שקבעת לעצמך ושלא בהכרח קשורות למציאות בה התנהל המבחן.

א. איפה ראית ש"קבעתי בנחרצות" שהרמקולים לא עברו break in ו/או שלא מוקמו כמו שצריך?

ב. אתה צודק ב-100% לגבי הפרצודורה. מקבל ומתנצל, גם בפניך וגם בפני הכותב.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור