AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,225
- מעורבות
- 2,744
- נקודות
- 113
עמיר אחרי ככ הרבה עמודים עדיין לא הבנתי מה אתה רוצה
.
בדיקה חוזרת.
עמיר
עמיר אחרי ככ הרבה עמודים עדיין לא הבנתי מה אתה רוצה
.
מה לא מובן לך ? אם בשביל SPL קיים , אני צריך בחדר X שבולע Y כמות Z של WRMS , ואת זה אני מודד בפיק של ה+3DB , אזי בבור של ה-3DB אני אקבל -6DB . בשביל זה צריך פי 2 עוצמת מגבר ע"מ לשמור על רמת SPLהדבר היחיד שכתבת שהוא נכון זה 3+3 = 6, את העניין של פי 12 לא הבנתי
אולי תקבל בדיקה חוזרת , אבל מבחינתי אתה מוצא דרך מאוד גרועה להשיג ש "המכשיר שלי הוא טוב , ואם אתם לא יודעים את זה אזי הבעיה אצלכם " , אתה יודע מה , כשאצל המון אנשים הבעיה , אני מציע לך לבדוק את עצמך . זו גם הסיבה מדוע אני אפילו כבר לא טורח לענות לתשובה שלך כי היא סתם התנצחות . וממש אין לי כוח להכנס להתנצחות עם פנאטיים
מה לא מובן לך ? אם בשביל SPL קיים , אני צריך בחדר X שבולע Y כמות Z של WRMS , ואת זה אני מודד בפיק של ה+3DB , אזי בבור של ה-3DB אני אקבל -6DB . בשביל זה צריך פי 2 עוצמת מגבר ע"מ לשמור על רמת SPL
(מצטער כשהתחלתי להסביר הבנתי את הטעות שלי , אתה צודק צריך פי 2 ולא פי 12 )(lol)
וד"א השתנות של החדר לא ממש משנה כאן כי מדובר על ההגברה הנזקקת לחדר הספציפי . וחוצמזה החדר הוא נתון קבוע לצורך כול רמקול
עברנו להצהרת אי-אמון, BIG TIME, שזה לא בדיוק במחלקת "אמונות", טפלות, תפלות או אחרות, אלא מבוססת על הנתונים הבאים:
B&W היא אחת החברות המקצועיות והאמינות ביותר בשוק, ואם החברה אומרת 49Hz - 22kHz ±3dB on reference axis, אזי אין "בור" בשום מקום באמצע (והם גם לא יורדים מתחת ל-40Hz כפי שאמר Vitalyi, אלא בסטייה גדולה מ-6dB, כי נקודת המינוס 6dB שלהם לפי החברה היא ב-42Hz).
כשקראתי שוב את הסקירה ומסקינותיה, ראיתי שזו היתה קטילה די רצינית לכל אורך הדרך. אני טוען שהבדיקה לא הייתה לעניין ובהתאם לכך מסקנותיה.
אשמח לעזור/להשתתף בבדיקה חוזרת. אוכל לעזור בתחום של מקור והגברה נאותים לאחר שיגיעו המגברים שלי, אפילו לפני תום 400 שעות ה-break-in שהייצרן ממליץ, ובכל מקרה בדיסקים ובמיקום הרמקולים ונקודת הישיבה.
האם יש לכם אומץ/עניין בבדיקה חוזרת?
עמיר
סורי, נגמר התקציב לגרפיקאי.
עמיר תזהר שהוא לא יוסיף :
**אמוטיקון של ערבים מפחידים דופקים למישהו מכות **
במקום ה-"אפרופו" הוספתי את שם המגיב {ברשותך}. פשוט עשית לי עבודה קשה בלקרוא.
"אתה כתבת"
נמר יקר!
תודה על תגובתך המפורטת.
להלן מחשבותי:
נתחיל בסוף: נמר כתב: "להתווכח על כך שהרמקול לא עבר בדיקה מבלי להכיר את תנאי הבדיקה זה עסק לחובבנים לא לרציניים".
עמיר ענה: ממש לא מסכים. אם היית קורא למשל על סקירה למכונית פרארי, ובו כתוב שהיא לא סוחבת ובקושי מגיעה ל-100, וגם זה רק אחרי 60 שניות פול גאז במישור בכביש מירוצים, אני חושב שהיית מעלה תהיות, בלי להיות נוכח ובלי להכיר את כל תנאי הבדיקה. זו ההרגשה שלי במקרה הזה, ובהתאם, זה מה שעשיתי -- להעלות תהיות ואפשרויות תיאורטיות למה יכול הייה להשתבש ולגרום לתוצאות שסותרות את נתוני הייצרן ואת נסיוני.
נמר מגיב:
ההקבלה אינה רלוונטית. אסביר.
אם אדם כותב שהפרארי לא סחבה ובקושי הגיעה ל-100 קמ"ש יכולות להיות שתי סיבות.
1- הנהג לא העביר הילוך.
2- הרכב אינו תקין.
במקרה הזה הרמקול נמצא כתקין, והאלקטרוניקה גם כן, הסוקר בעל שמיעה תקינה ואינו {חלילה} מרכיב מכשירי עזר. האלקטרוניקה {המנוע} לא אמורה להתקשות בלהניע את הרמקול הנ"ל.
נמר כתב: "אכן מדובר ביצרנית מכובדת ומוערכת בשוק [...] מוצרים טובים שלה ושמעתי פחות טובים [...] היא אכן אמינה, הרמקולים של היצרנית הזו אמינים ונטולי תקלות בדיוק כמו שאר המתחרות".
עמיר ענה: כל כוונתי בהקשר זה הייה לא לטיב ולא לתקלות, אלא שאכן אפשר לסמוך על ה-specs שהיא מפרסמת.
נמר מגיב:
ומה זה שונה מהמתחרות שלה שחלקן מפרסמות נתונים מרשימים יותר? האם זה הופך את הרמקולים שלהן לטובים/ מאוזנים יותר? האם פרמטרים טכנים כגון אלה שציינת הם ערובה חד משמעית לאיכות הרמקול?
נמר כתב: "לנתוני ההרץ וה-DB שנתת אין שום משמעות. ישנם רמקולים שעל הנייר מדודים כמאוד מאוזנים אך בפועל הם לא ממש כאלה. [...] אני בהחלט טוען שמבחן ההאזנה ומבחן המדידות אינו תואם באופן מוחלט" --
עמיר ענה:
לדעתי יש הבדל מהותי בין "תואם באופן מוחלט" לבין "בור" ב-midrange.
נמר מגיב:
וזו בדיוק הסיבה שצריך לעשות לרמקול מבחן האזנה. לעיתים הסטיה בין הנתונים {ואין לי ספק שהמדידה אמינה} לבין האזנה בפועל אינם תואמים. זה קרה לי הרבה פעמים עם ציוד שהגיע אלי לכתבות. אני אפילו משתדל שלא לקרוא את הנתונים הטכנים עד סוף הכתבה.
נמר כתב:"רוי הוא כתב מקצועי ומיומן ובעל רפרנס מרשים מאוד" ו-"ואתה לא נראה לי חובבן"
עמיר ענה:
אולי כדאי להבהיר את ההגדרות, כפי שאולי הייה צורך לגבי השימוש במילה "מוניטורים" לרמקולים שלא ראו אולפן והשימוש הנפוץ בציבור במונח "ציוד מקצועי" שלא שימש אף בעל מקצוע. לי אין שום יומרות להיות משהו מעבר לחובב/חובבן או איך שתקרא לזה. מעולם לא עבדתי בתחום האודיו, לא שילמו לי בשביל זה ואין לי רפרנסים על עבודה טובה, ובוודאי לא של פחות טובה, שגם זה קורה אצל אנשי מקצוע, כפי שבוודאי מוכר לך מהחיים
נמר מגיב:
לא סגרנו את עיניין השימוש במילה מוניטורים? מהיום כאשר אתה שומע את המילה מוניטורים מבלי השימוש במילה אולפניים אחריה תבין שמדובר במוניטור לבית שניתן לקרוא לו גם רמקול מדפי.
נמר כתב:
"אני אישית ככתב אודיו באתר לא אסכים שמוצר יסקר פעם נוספת בגלל שאחד הגולשים חושב אחרת על המוצר"
עמיר ענה:
אם יש וטו אז יש וטו , תוצאות הדיון סגורות ממילא, ואין לי ממילא כוונה לעשות בלגנים בסדר גודל אחר מהסערה-בכוס-מיים שכבר עשיתי
נמר מגיב:
מסכים!
נמר כתב:
"אתה מתנדב להביא ציוד חדש שאינך מכיר למבחן"
עמיר ענה:
לא באמת התכוונתי לסחוב שני מגברי כוח של 30 קילו כ"א אני לא יודע לאן, רק כדי לגלות שהמקור/פרה ומי יודע מה עוד לא באותה רמה. התכוונתי להזמין אתכם אלי ולעשות את הבדיקה כאן, לפחות ברמה של להזים את ה-"בור" והחסרת הפרטים. אני טוען שאלה לא תכונות של הרמקול, וזה מה שרציתי להראות. המונח "בדיקה חוזרת" לא מתאים למה שתיארתי כרגע, אם כי אני מוכן לעזור גם בבדיקה בבית הסוקר (בלי להוציא את המגברים שלי מביתי -- אין כיסוי ביטוחי לזה ).
נמר מגיב:
1- להרים שני מונובלוקים של 30 קילו זה שטיות במיץ עגבניות. ממש ממש לא נורא ולא ממש כבד. הרמנו מוצרים יותר כבדים לסקירה או להתנסות.
2- הצהרת הצהרה שהאלקטרוניקה שלך תכסה על החסרונות ושוב מבלי להכיר את המגבר בסקירה. אני יכול לצאת באותה מידה בהצהרה שאם המגבר שלך יכסה את הבור הוא כנראה יצור גבעה ברמקול מאוזן. האם אני צודק? לא! אני יוצא בהצהרה שאין מאחוריה שום התנסות אמיתית.
נמר כתב:
"האלקטרוניקה במבחן לא מספיקה עבורך, המוסיקה לא ברמת הקלטה נאותה, אתה אפילו מוכן להבטיח שהמיקומים לא היו נכונים והחדר שבו התבצעה הסקירה גם לא ממש מטיב עימם"
עמיר ענה:
הנקודה שהוחמצה אולי בכל העניין היא הגישה, שניסיתי להסביר אותה בפוסט קודם (#255). נתון: הסקירה סותרת את ה-specs ואת מה שמוכר לי מניסיון ארוך עם סדרה 800 של B&W. מכאן הכל רק ניסיונות להסביר מה יכול הייה תיאורטית להיות לא כשורה. אתה מוזמן לצטט את המקום שבו אני "אפילו מוכן להבטיח" משהו. הכל הייה עם "אולי" והסתייגויות, וטענתי גם שאף אחד (מקצועי , אבל לא כתבתי את זה כי זה כלול) לא הייה מעז למשל לעשות סקירה "רצינית"/"מקצועית" ל-Magico Mini עם ציוד כזה.
נמר מגיב:
1- הגישה היא לתת למוצר לנגן עם שתי סוגי הגברות שונות. זה מבחינתי רפרנס מספק על מנת להבין כיצד הוא נשמע ובמיוחד בפרמטרים הקרים {טכנים} בלי מעורבות הרגשות. ברגע ששני מגברים דיווחו שישנה הנחתה בתחום תדרים מסויים וזה נשמע לאוזנו של הסוקר כנראה הרמקול זקוק למגבר שעושה בדיוק ההפך.
2- בדיוק כמו עם הסקירה הנ"ל היינו מבקשים מהיבואן להביא בנוסף לרמקול מגבר שעל פי דעתו יתאים.
נמר כתב:
"מבלי להכיר את המגבר שברשותו עצם היותו מגבר יחודי ואולי יחידי" -- "מקצוענים" לא עושים בדיקות עם מגבר "מגבר יחודי ואולי יחידי", אלא רק עם ציוד reference מוכר.
"מעולם לא ציין באיזה לייבלים הוקלטה המוסיקה ששימשה לסקירה {יעני גם את זה לא ידעת}"
עמיר ענה:
כדאי לקרוא אחורה -- כנראה שמדובר בהקלטות של אשכנאזי / דקה לסימפוניות של רחמנינוב, אבל כתבים מקצועיים כותבים באיזה דיסק/LP מדובר במידה שמאפשרת לזהות אותם, כשהרציניים נותנים גם את המספר הקטלוגי.
נמר מגיב:
עולה מדברייך שללא הקלטות ברמה עליונה הרמקול הזה לא ישמע טוב. במקרה הזה אני מוכן אפילו להוסיף שכנראה היה כדאי לציין את סוג הלייבל. המספר הקטלוגי בדיסק אינו ממש רלוונטי.
נמר כתב:
"שיש חשדות שהרמקול לא עבר הרצה" -- לא ידוע אם כן או לא, וכאמור, כל החשדות הן כאפשרויות למה יכולה הייתה להיות הסיבה לתוצאות.
"למרות שמבחינתך האלקטרוניקה שתביא יכולה להדלק בפעם הראשונה ביום הסקירה והכל יעבור בשלום"
עמיר ענה:
יש הבדל מהותי בין "להדלק בפעם הראשונה" לבין "אפילו לפני תום 400 שעות ה-break-in שהייצרן ממליץ" שזה מה שני כתבתי. בעיוותים כאלה לא נגיע רחוק ובטח לא לאמת.
נמר מגיב:
אם היית מאזין לתוצאה אצל רוי או לפחות מבצע הכירות עם החדר והאלקטרוניקה שברשותו כנראה שהדיון הזה לא היה מתנהל כלל או לפחות מתנהל באופן מוכח יותר. באודיו יש פחות השערות ויותר עובדות שבאות מתוך נסיון.
נמר כתב:
"מעלה בדעתך חשדות נוספים שהמיקומים לא עשו חסד עם הרמקול" ו"וכל זאת מבלי שום איזכור על ביקור בביתו של הכתב והאזנה לחדר או המערכת שבו התבצעה הסקירה" --
עמיר ענה:
שוב, כל ה"חשדות" הם רק ניסיונות להסבר תיאורטי אפשרי בתהליך.
נמר מגיב:
סתכל על התגובה שלי למעלה.
נמר כתב:
"הרמקול שלי למשל אינו הטוב ביותר שיש למחירו [...] אני מתרגש ממנו בכל פעם מחדש"
עמיר ענה:
יש הבדל מהותי בין מה שאתה אוהב לשימושך האישי לבין סקירה היכולה להוות נקודת ייחוס לאחרים.
נמר מגיב:
נכון מאוד. אי לכך אני בהחלט חושב שכיוון שיש לך סוג של אהבה לאופי הצליל שלהם אינך מוכן לקבל את בשורת הסקירה. אולי בסופו של דבר מה שחשוב הוא איך אתה חי עם המערכת ולא מה חושבים עליה.
בברכה,
עמיר
זה פשוט תרגום מילולי לעברית של איך שאתה בחרת לקרוא לעצמך, חבר!ה"בדחן האמיתי " כמו שאני מניח שקראת לי
אני חושש שאתה מאוד מחמיא לעצמךלא ממש מצליח להבין דבר אחד
אולי מסיבות הפוכות לאלה שדוחפות אותך לשפוך רעל, שוב ושוב, עם טיעונים שחוזרים על עצמם, רק כדי לנסות להשמיץ את הרמקול הזה, החברה הזו ואלה שאוהבים את מוצריה?למה לעזאזאל חפירה כזו ארוכה ,ועם טיעונים שחוזרים על עצמם , רק כדי לנסות לסנגר על הרמקול הזה ?
בא נניח שהרמקולים של B&W טובים , האם אין אפשרות שבדגם הזה הם עשו רמקול גרוע ? או ששמא אצל B&W אין רמקול גרוע ?
מה נעשה , אבל כשמישהו חופר כך ועוד בדרכים שלך , ועוד על משהו שכול פעם שחוויתי B&W , זה מה שאני זוכר מהאירוע (בור במיד ), אזי אני חושש שהטענה שלו שהרצפה עקומה באה לשרת משהו
אז אני מסכים את הרמקול הספציפי הזה לא חוויתי , אבל אם כול משתמשי B&W שאני הכרתי מקבלים אצלם את זה , אולי הבעיה היא לא במשתמשים ? שהרי הם אמורים לנסות לעשות סינרגיה , ובמיוחד עם המחירים שיש בארץ , ובכל אופן כמעט כול פעם שנחשפתי לרמקול קיבלתי את אותו דז'ה וו .
אז אולי , פשוט אולי , הבעיה היא בחברה ולא בלקוחות שלה ?
עמיר וג'וקר.
בבקשה לשמור על רמת דיון עיניינית ולא אישית.
לעמיר אין אחוזים בחברה ולך ג'וקר אין אחוזים בחברה מתחרה.
בכל מקרה ג'וקר אינני מסכים איתך בדבר אחד. אני אישית לא מת על היצרנית הזו ברמה האישית, רגשית, צלילית. אך אני בהחלט חושב שיש לה מוצרים טובים מאוד ומוצרים פחות טובים. בכל חברה זה קיים! אין שום חברה בעולם שכולם אוהבים ואין שום יצרנית בעולם שמצליחה להוציא פנינה בכל דגם.
חשוב לקחת דברים בפורפורציות ולא להכנס לויכוחים או העלבות אישיות.