בשירות הוד מלכותה: רמקולים מוניטורים - B&W 805S - הביקורת


Roy

חבר משקיען
הודעות
522
מעורבות
33
נקודות
28
התלבטתי אם לכתוב משהו ציני או להמנע מכך, והחלטתי להמנע מכך. לפיכך, באופן ענייני לחלוטין:

1. אין לי שום ספקות בנוגע להתרשמות שלי מהרמקולים. אני גם לא מיוחד בזה, עושה רושם שלאף אחד אין כאן ספקות (לרבות מי שלא ממש שמע אותם בביתו). אגב, מה שאולי עדיין טרם ציינתי הוא שהם נבחנו על ידי גם במבחנים עיוורים, שמבחינתי משמעותיים יותר מכל התרשמות.
2. דעותיי בנוגע לכבלים, גרילים, סטנדים ושאר ירקות ברורות למדיי. לפיכך, על כל קורא להתייחס לדבריי בהתאם.
2. התרשמות מנוגדת מתקבלת בברכה, והיא לגיטימית כמו כל התרשמות. אהבת אותם, בהנחה שאשכרה בדקת? סבבה וכיף. לעומת זאת, תירוצים מכאן ועד הודעה חדשה המתיימרים לקבוע שההתרשמות שגויה, קצת פחות משכנעים אותי, הן בתקפותם והן במה שעומד מאחוריהם.
3. על מה יש לקחת אחריות בדיוק? עבירה על חוק הגנת הצרכן? הטעיית הציבור?
4. לגבי הנאתי, תאמין לי, מהרמקולים האלו היא היתה די מוגבלת.
 

נערך לאחרונה ב:

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
ויטלי, עם כל הכבוד, אם כבלים משפיעים יותר ממיקום, אז זה אומר שהכבלים המקוריים ששומשו על ידך הם ברמה נמוכה ביותר, ובנוסף יכול להיות שאלו שקנית הם פילטרים מטורפים שעשו שינוי לרמקול, לסוג הרמקול שאתה באמת רצית.
או כמובן שאתה מגזים, מה שנשמע לי הגיוני יותר.
הי אורי,

1. מיקום


אתה איש טכני – אז נתחיל מהגדרות :).

מיקום הרמקולים. הרמקולים תמיד מוצבים כך שמהווים עם ראש המאזין משולש שווה צלעות (או קרוב לו – תלוי בזווית פיזור הגל ע"י הרמקול), כאשר האלמנט Mid נמצא בערך בגובה האוזניים.

שינוי במיקום הרמקולים: שינוי toe in/toe out, או הזזה קלה של הרמקולים (יחד או לחוד) קדימה/אחורה, או העתקת הרמקולים בחדר כך שעדיין יענו על ההגדרה "מיקום הרמקולים". אינני התכוונתי לאופציות טיפשיות כמו הצבת רמקולים בפינות נגדיות של חדר:p.

לפי ההגדרות הנ"ל – כבלים יכולים להשפיע על סאונד לא פחות משינוי של מקום הרמקולים (אבל שים לב – לא אמרתי יותר). כמה דוגמאות מניסיוני:

א. התאמתי אינטרקונקטים לצמד MF5 – B&W805S. היו לי כמה (כ-9, נדמה לי). ההבדל בין Monster Interlink 250 לבין VDH The Jubilee היה ממש קיצוני: סאונד כהה, מרוח וחסר פירוט (Interlink 250) וסאונד חד וצורם, נטול באס (The Jubilee). ההבדל הזה עלה על כל הבדל בסאונד הנגרם ע"י שינוי במיקום הרמקולים. תסכים ששני הכבלים הנ"ל הם לא "ברמה נמוכה ביותר".

ב. בהתאמת כבל רמקולים למערכת הנ"ל עזר לי יגאל מ"פיוז" (אצלי בבית). כאשר חיברתי VDH Inspiration אחרי כבל רמקולים Monster, יגאל חשב שהפעלתי bas boost במערכת RC שלי.

2. כבלים.

וודאי שכל כבל הוא פילטר פסיבי – אחרת לא הייתה השפעת כבלים על מערכות אודיו. כבל לא יהיה פילטר עם תיקך שני תילים חשופים קצרים אשר מרוחקים מאד (כך שקיבול והשראות ישאפו ל-0). אינני רוצה להוציא לאור את הוויכוחים הותיקים על השפעת הכבלים, אבל אני אישית משער שההשפעה הנ"ל תמונה בהתאמת העכבה של כבל לעכבות הכניסות/היציאות של רכיבי המערכת. נכון שבשאיפה הכניסות/היציאות של רכיבי המערכת לא צריכות להיות מושפעות מחיבורים ביניהן, אבל כנראה שברוב המקרים זה לא המצב.

וכמובן שבשפעת הכבלים ניתן להבחין רק במערכות עם רזולוציה גבוהה (קרי – במערכות שעלותן מתחילה מרמה מסוימת).
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
Roy היקר,

ראשית, אני בטוח שמבחינתך ובמסגרת הציוד והתנאים שעמדו לרשותך, עשית את המקסימום שניתן לעשות, באינטגריטי מלא. כל הכבוד על זה (Y)

שנית, אין לי שום יומרות להיות בר-סמכא בעניין זה או בכל עניין אחר, ואין לי שום טענה שמה שאני כותב נכון/שווה יותר ממה שכותב כל אחד אחר. אם כבר, הטענה שלי הפוכה -- ראה חתימה -- ואני עומד מאחוריה.

נראה שכמו הרבה ויכוחים בעולם הזה, יש הבדלים בסיסיים בהשקפות ובהגדרות. למשל, אפשר לחשוב באופן תיאורטי ("באוויר" :)) על שני זוגות רמקולים, XXX ו-YYY, ושתי מערכות הגברה, PPP ו-QQQ

נניח, לצורך הדיון האוורירי, שבמערת עם הגברה נתונה PPP, לא בשמיים, אבל לדעת מאזין נתון, היא סבירה, XXX נשמע מצויין מכל הבחינות שמעניינות את המאזין, ולעומת זאת, YYY נשמעים בינוניים, מאכזבים, לא משהו.

לעומת זאת, כשאותו מאזין שומע את אותם רמקולים במערכת QQQ, שהיא משמעותית יותר טובה, XXX נשמעים לו טוב יותר מאשר קודם, אבל YYY ממש פורחים ועוקפים את XXX בסיבוב.

יש מי שייטענו ש-XXX הוא רמקול טוב יותר, שכן הוא נשמע טוב בכל מערכת, וייש כאלה שייטענו ש-YYY טוב יותר, אלא שאינו מתפקד במיטבו כשהמערכת התומכת אינה מתאימה לו, או במילים אחרות, "חושף את חסרונות החוליות החלשות במערכת".

כל מה שטענתי, בעצם, הייה שאולי בדקת את הרמקולים במערכת ברמה QQQ אלא רק ברמה PPP, ואז הגעת למסקנות מסויימות, ואולי -- לדעתי מאוד סביר -- היית מגיע למסקנות אחרות לחלוטין במערכת ברמת QQQ.

כנראה ש-vitalyi כן עבר את התהליך וכנראה שאכן הגיע למסקנות שונות...

במדריך האקדמי השלם והמחייב לרמקולים של B&W, שנמצא באתר שלהם ב-http://bwmedia.keycast.com/download/Libraries/3/800_Series.pdf?dm=0, כתוב:

Speakers of this ability deserve signals of the highest quality. Choose your electronic equipment and interconnecting cables with care.

In the specification we recommend a range of amplifier powers. The lower figure is the minimum we consider necessary to achieve reasonable listening levels without audible distortion in the smaller room
(less than 60 m3 or 2000 cu ft)

נראה לי שמגברי 50 או 60 ואט שבהם השתמשת הם "צעצועים" (לא רק מבחינת הוואטים) כשמסתכלים עליהם בקנה מידה הראוי לרמקולים האלה. זו לא עבירה בוטה על חוק הגנת הצרכן, אבל כנראה פחות ממה שבאמת ראוי להשתש בו לצורך סקירה שאמורה להיות "מקצועית". כפי שכתבתי בפוסטים קודמים, איש לא הייה מעלה בדעתו להשתמש בהגברה כזו ל-Magico Mini, שאז אנשי הכת של Magico היו עושים רעש הרבה יותר גדול. זה שה-805S הרבה יותר זולים לא אומר שמגיע להם כל כך הרבה פחות, אם בכלל...

במדריך השלם לגלאקסיה האמור יש גם התייחסות לגרילים ועוד דברים מעניינים, שלא אצטט את כולם. לא שווה את הטירחה רק כדי "להוכיח" שאני "צודק".

ה"אחריות" שציפיתי, כנראה באופן מופרך ולא מוצדק, שתיקח הייתה רק בצורת הכרה בכך שייתכן שהתנאים שבהם בדקת את ה-805S אולי לא עשו אתו צדק במחלקה שלו, למרות שהיו מספיק טובים לרמקולים אחרים. הציפייה הזו אכן לא לעניין כשאני מנסה להסתכל עליה (תיאורטית :)) מנקודת מבטך ואני מתנצל עליה, ללא ציניות הפעם.

בברכה!
עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

dys

אוהב את התחום
הודעות
266
מעורבות
0
נקודות
16
ראה לי שמגברי 50 או 60 ואט שבהם השתמשת הם "צעצועים" כשמסתכלים עליהם בקנה מידה הראוי לרמקולים האלה. זו לא עבירה בוטה על חוק הגנת הצרכן, אבל כנראה פחות ממה שבאמת ראוי להשתש בו לצורך סקירה שאמורה להיות "מקצועית". כפי שכתבתי בפוסטים קודמים, איש לא הייה מעלה בדעתו להשתמש בהגברה כזו ל-Magico Mini, שאז אנשי הכת של Magico היו עושים רעש הרבה יותר גדול. זה שה-805S הרבה יותר זולים לא אומר שמגיע להם כל כך הרבה פחות...
ישנה נטייה גם של כאלה "שמבינים" להשתמש במגברי מפלצת ללא צורך מתוך ההנחה שככל שהמגבר חזק יותר הוא טוב יותר. אם תבדוק תיראה שבתנאים רגילים של שמיעה המגבר לא משתמש ביותר מ 2-4 וואט לקבל 85-95 db שהיא עוצמה רגילה של שמיעה ומשאיר רזרבה מספיקה לשיאים במוזיקה. המגבר כזה יכול להפיק בין 103-106 db לכל רמקול שזה יותר ממה שאדם רגיל מסוגל לשמוע לאורך זמן. יתרה מזאת, היצרן ממליץ על מגבר של 50-120 וואט. בכוונה לא השתמשתי בטיעון של מגבר טוב יותר רק רציתי להראות שהעוצמה במקרה כאן לא אמורה להיות פקטור.
לכן המגבר ששימש לבדיקה היה מתאים מבחינת העוצמה ויותר מכך, ולא היתה ואין שום סיבה שבעולם להשתמש במגבר חזק יותר וכל הטענות אינן מחזיקות מים. האם בבדיקה יש להשתמש ביותר ממגבר אחד יתכן או רצוי אבל לא בגלל העוצמה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
ישנה נטייה גם של כאלה "שמבינים" להשתמש במגברי מפלצת ללא צורך מתוך ההנחה שככל שהמגבר חזק יותר הוא טוב יותר. אם תבדוק תיראה שבתנאים רגילים של שמיעה המגבר לא משתמש ביותר מ 2-4 וואט לקבל 85-95 db שהיא עוצמה רגילה של שמיעה ומשאיר רזרבה מספיקה לשיאים במוזיקה. המגבר כזה יכול להפיק בין 103-106 db לכל רמקול שזה יותר ממה שאדם רגיל מסוגל לשמוע לאורך זמן. יתרה מזאת, היצרן ממליץ על מגבר של 50-120 וואט. בכוונה לא השתמשתי בטיעון של מגבר טוב יותר רק רציתי להראות שהעוצמה במקרה כאן לא אמורה להיות פקטור.
לכן המגבר ששימש לבדיקה היה מתאים מבחינת העוצמה ויותר מכך, ולא היתה ואין שום סיבה שבעולם להשתמש במגבר חזק יותר וכל הטענות אינן מחזיקות מים. האם בבדיקה יש להשתמש ביותר ממגבר אחד יתכן או רצוי אבל לא בגלל העוצמה.

אופס, תפסת את הפוסט בין שליחתו הראשונית לבין עדכונו. עוד לפני שקיבלתי את ההודעה על הפוסט שלך, כבר עידכנתי ל-,'הם "צעצועים" (לא רק מבחינת הוואטים)'.

לא, אני לא מחשיב את עצמי אם כאלה "שמבינים", ואני ממש לא חושב שאוטומאטית חזק יותר == טוב יותר, לא בסאונד ולא בסקס :)

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
ישנה נטייה גם של כאלה "שמבינים" להשתמש במגברי מפלצת ללא צורך מתוך ההנחה שככל שהמגבר חזק יותר הוא טוב יותר. אם תבדוק תיראה שבתנאים רגילים של שמיעה המגבר לא משתמש ביותר מ 2-4 וואט לקבל 85-95 db שהיא עוצמה רגילה של שמיעה ומשאיר רזרבה מספיקה לשיאים במוזיקה. המגבר כזה יכול להפיק בין 103-106 db לכל רמקול שזה יותר ממה שאדם רגיל מסוגל לשמוע לאורך זמן. יתרה מזאת, היצרן ממליץ על מגבר של 50-120 וואט. בכוונה לא השתמשתי בטיעון של מגבר טוב יותר רק רציתי להראות שהעוצמה במקרה כאן לא אמורה להיות פקטור.
לכן המגבר ששימש לבדיקה היה מתאים מבחינת העוצמה ויותר מכך, ולא היתה ואין שום סיבה שבעולם להשתמש במגבר חזק יותר וכל הטענות אינן מחזיקות מים. האם בבדיקה יש להשתמש ביותר ממגבר אחד יתכן או רצוי אבל לא בגלל העוצמה.

אני כותב פוסט חדש, במקום לעדכן את הקודם, כדי שלא תתפוס גם אותו באמצע :)

אני לא מבין מספיק באלקטרוניקה/פיסיקה/אקוסטיקה לעומת מבינים (ללא מרכאות) אמיתיים כמוך, אבל האם רמקול בעל נצילות של 88dB בואט אחד למרחק של מטר אחד באמת יגיע ל-95dB בתנאי שמיעה רגילים (נגיד במרחק של 2-4 מטר) ב-4 ואט? במיוחד אם התנאים הרגילים כוללים ירידה באימפדנס של הרמקול למתחת ל-4 אוהם והמגבר לא מכפיל את הספקו בחציית האימפדנס, כמומלץ ע"י הייצרן במדריך השלם לגלאקסייה.

"לא היתה ואין שום סיבה שבעולם להשתמש במגבר חזק יותר וכל הטענות אינן מחזיקות מים" -- אני מדבר על אותן סיבות שאולי מניעות אותך לדבר על יותר ממגבר אחד. האם הן כן מחזיקות מיים בעיניך? אני לא בטוח שבעיני Roy.

העיקר שקפצת להוכיח שאתה חכם ויודע. :)

עמיר
 

Roy

חבר משקיען
הודעות
522
מעורבות
33
נקודות
28
"Speakers of this ability deserve signals of the highest quality. Choose your electronic equipment and interconnecting cables with care."

זו הנחייה שיווקית נטו, חסרת כל משמעות, האופיינית לעולם האודיו. יש לי הנחיה דומה בהוראות של ה CDP שלי לגבי שימוש באינטרנקונקטים, שלא גיליתי שמחזיקה מים.
מהנחיה רצינית הייתי מצפה להגדרה של מה הכוונה ב"סיגנל איכותי". מה זה אומר בדיוק?
נניח וההנחיה הזו היתה לגבי טלוויזיה. "לתמונה מיטבית, חברו את הטלוויזיה לסיגנל איכותי". דבילי, לא? הנחיה בעלת משמעות היתה יותר משהו בסגנון: "לתמונה מיטבית, השתמשו בסיגנל 1080P בחיבור HDMI" או משהו בסגנון.
שים לב גם לניסוח. זו לא בדיוק הנחיה. "לרמקולים ברמה זו 'מגיע' סיגנל ברמה הגבוהה ביותר". שיווקית שוטפת, חסרת משמעות, בניב חרטולוגי שגור. מזהה אותו מקילומטר, שכן לצערי אני עובד בתחום (השיווק).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
"Speakers of this ability deserve signals of the highest quality. Choose your electronic equipment and interconnecting cables with care."

זו הנחייה שיווקית נטו, חסרת כל משמעות, האופיינית לעולם האודיו. יש לי הנחיה דומה בהוראות של ה CDP שלי לגבי שימוש באינטרנקונקטים, שלא גיליתי שמחזיקה מים.
מהנחיה רצינית הייתי מצפה להגדרה של מה הכוונה ב"סיגנל איכותי". מה זה אומר בדיוק?
נניח וההנחיה הזו היתה לגבי טלוויזיה. "לתמונה מיטבית, חברו את הטלוויזיה לסיגנל איכותי". דבילי, לא? הנחיה בעלת משמעות היתה יותר משהו בסגנון: "לתמונה מיטבית, השתמשו בסיגנל 1080P בחיבור HDMI" או משהו בסגנון.
שים לב גם לניסוח. זו לא בדיוק הנחיה. "לרמקולים ברמה זו 'מגיע' סיגנל ברמה הגבוהה ביותר". שיווקית שוטפת, חסרת משמעות, בניב חרטולוגי שגור. מזהה אותו מקילומטר, שכן לצערי אני עובד בתחום (השיווק).

מעניין שמכל הפוסט הארוך שלי בחרת להתייחס למשפט הזה בלבד.
בפולנית אומרים: "מה, כל השאר לא שווה התייחסות?" ונעלבים.

אני אוותר על העלבון הגדול ורק אשאל אם אתה מקבל את ההתנצלות (האותנטית) שלי בסוף הפוסט.

עמיר
 

Roy

חבר משקיען
הודעות
522
מעורבות
33
נקודות
28
צ'טערת, קראתי כמובן בתשומת לב. אני פשוט חש שהטענות חוזרות על עצמן וידועות מראש, ולכן הגבתי רק למה שממש קפץ לי לעיניים.
לשאלתך - כן, וודאי.(ורד)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
צ'טערת, קראתי כמובן בתשומת לב. אני פשוט חש שהטענות חוזרות על עצמן וידועות מראש, ולכן הגבתי רק למה שממש קפץ לי לעיניים.
לשאלתך - כן, וודאי.(ורד)

תודה (Y)
לא מובן מאליו

עמיר
 

Roy

חבר משקיען
הודעות
522
מעורבות
33
נקודות
28
זה מה שמפריד בין דיון שקצת מתלהט להתנצחות מגעילה.
(Y)(ורד)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
זה מה שמפריד בין דיון שקצת מתלהט להתנצחות מגעילה.
(Y)(ורד)

אכן.

וכל הכבוד על היכולת להבחין ביניהם, וקורה שנכנסים אפילו להתנצחות, על היכולת לצאת! (Y)

עמיר
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
987
מעורבות
50
נקודות
28
אוף - הגעתי לסוף (בנתיים).
מעייף - יש איזו מסקנת ביניים?
היחיד שהביא כאן מידע רלוונטי הוא ויטלי וגם לו הייתם חייבים לעשות איזה תהליך של "דיס-קרדיטיזציה"...
זה די ידוע שB&W צריכים הגברה קצת "עצבנית" בשביל לזוז וכניראה שלא הייתה כאן.
בין זה ובין "בור" בתחום תדרים יש הבדל משהו?! - לא נראה לי הגיוני שרמקול יוגבר טוב בבס ובגבוהים ופתאום במיד יהיה חסר לו "עתודות אנרגיה" מהמגבר ; מישהו רוצה להתייחס \ להסביר את הפנומנה?
(אני לפחות הייתי מצפה ממגברים חלשים מידי - פשוט להשמע רע בכל תחום התדרים, פשוט כי הם לא "מזיזים" את הרמקול כראוי).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
אוף - הגעתי לסוף (בנתיים).
מעייף - יש איזו מסקנת ביניים?
היחיד שהביא כאן מידע רלוונטי הוא ויטלי וגם לו הייתם חייבים לעשות איזה תהליך של "דיס-קרדיטיזציה"...
זה די ידוע שB&W צריכים הגברה קצת "עצבנית" בשביל לזוז וכניראה שלא הייתה כאן.
בין זה ובין "בור" בתחום תדרים יש הבדל משהו?! - לא נראה לי הגיוני שרמקול יוגבר טוב בבס ובגבוהים ופתאום במיד יהיה חסר לו "עתודות אנרגיה" מהמגבר ; מישהו רוצה להתייחס \ להסביר את הפנומנה?
(אני לפחות הייתי מצפה ממגברים חלשים מידי - פשוט להשמע רע בכל תחום התדרים, פשוט כי הם לא "מזיזים" את הרמקול כראוי).

הי, liorms!

אינני חושב שמישהו, ובוודאי לא אני, טוען שמכל הגורמים המעורבים, דווקא ההגברה היא ההסבר ל"בור" בתחום התדרים, אם אכן הייה כזה.

סך הכל, ה"בור" האמור אינו תוצאה של מדידה כלשהי, אלא רק פרשנות של הסוקר למה שהוא שמע. מצד אחד, פרשנות זו אינה בהכרח "האמת", ומצד שני, יש אפשרות שאכן הייה "בור" מדיד, שנגרם למשל, ע"י החדר ו/או מיקום הרמקולים בו, ושלא הפריע לאותו סוקר עם רמקולים אחרים, מה שגם פתוח לפרשנויות בכל מיני רמות פילוסופיות... נעזוב זה :)

אני יכול רק לנסות להסביר את דרך החשיבה האישית שלי בנושא (בניגוד ל"אמת"), ולראות מה הביא אותנו לכאן...:):

ראשית, מעורבים כאן הרבה גורמים המשפיעים על מה שהמאזין שומע (במידה משתנה ונתונה לוויכוח):

*** הרמקולים עצמם

*** חדר ההאזנה, כולל מידותיו, צורתו, סימטריה, פתחים, רהיטים, חפצים בולעי קול, חפצים מחזירי קול, חפצים רועדים וכו'

*** מיקום הרמקולים בחדר

*** ההגברה והאינטרטקצייה שלה עם המגבר (לא כל מגבר מוציא את מיטבו של כל רמקול)

*** איכות נגן המקור (CD player, פטיפון) והאינטרטקצייה שלו עם ההגברה

*** איכות ההקלטות המשמשות לבדיקה והדפסותיהן (אותן הקלטות יכולות להופיע ב-remastering או reissue באיכות שונה מאוד)

*** איכות המדיות המשמשות לבדיקה (למשל דיסקים מלוכלכים יכולים לנגן, אבל נשמעים פחות טוב)

*** איכות רכיבים נוספים כמו אינטרקונקטים, כבלי רמקול, סטנדים ושאר accessories, שלגביהם יש את מירב חילוקי הדיעות, אבל נעזוב אותם כרגע

*** איכות זרם החשמל המגיע למערכת, כולל כל מיני קפיצות/נפילות, שינויי מתח וכיו"ב

*** כל מיני הפרעות אלקטרוניות (RF ואחרות) בסביבת המערכת

*** הסוקר עצמו, החל בטעמו והעדפותיו האישיות, רגישויותיו, יכולת השמיעה הפיזיולוגית, כושר ההבחנה שלו, נסיונו, דיעותיו (הן opinions והן prejudices), מידת הפתיחות שלו לדברים שונים ממה שייש לו ושהוא כבר מכיר (מה שתלוי גם ב-attachment שייש לו לגבי ציוד שלו או שהוא אוהב), הציפיות שלו (מה שמשפיע על מידת האכזבה), ועוד ועוד, כלה בדברים כמו מה הוא אכל, האם בבוקר היה ריב או סקס ומה המצב בעבודה...

*** העיבוד המצטבר שהסוקר מעביר את כל מה שהוא שמע עד לשלב הכתיבה

*** כושר הכתיבה של הסוקר -- האם הוא מאלה שיכול לגרום לאסקימוסים לקנות אצלו קרח או שכל מה שייש לו לומר זה "מצויין, תקנו" או "גרוע, אל תקנו".

*** ובאופן כללי ייתכנו גם דברים מהסוג שאני מאמין שהם ממש מחוץ לתחום כאן, כמו היעדר אינטגריטי אצל הסוקר, ששילמו לו להגיד משהו, או שהוא מקדם את האג'נדה / האמונות האישיות שלו. זה נאמר רק לשלמות התמונה, לא משום חשש כלשהו לרלוונטיות כאן. הועלו הרבה האשמות כאלה לגבי סקירות של מגזינים יוקרתיים בחו"ל, שמשום מה זה שמקבל ביקורות טובות אצלם מפרסם אצלם הרבה...

בסופו של דבר אנחנו, הקוראים, מקבלים סקירה, שנושאה הוא הרמקולים, אבל היא מכילה בתוכה את כל הגורמים האמורים לעיל (למעט, במקרה שלנו, האינטגריטי), שהשפעת חלק מהם (למשל החדר) יכולה להיות ממש עצומה. אם אנחנו קוראים את הכתוב כפשוטו, ייתכן שנגיע למסקנה לא מדוייקת לגבי הרמקולים עצמם.

המטרה שלנו, אם כך, היא לבודד מה מכל הכתוב הוא באמת תכונות של הרמקולים עצמם, שכן במצב שהסקירה תהייה רלוונטית עבורנו, כל השאר, החל בחדר, במיקום, המערכת, ההתאמות בתוכה, איכות החשמל והדיסקים/תקליטים, וכלה בתכונות האישיות -- כל אלה יוחלפו בשלנו :)

מה שהקפיץ אותי מעבר להתייחסות ל-805S כאל "המוניטור של סדרת ה- 800 ולפיכך המוניטור הגבוה ביותר" (ראה פוסטים קודמים) הם דברים שממש לא נראים לי שהם תכונות של הרמקול עצמו.

למשל, לאור האמור "[FONT=arial,helvetica,sans-serif]החברה ותיקה בתחום, מקצועית ואחת הגדולות ביותר בעולם במובנים של מכירות אם לא הגדולה ביותר. לחברה יש היסטוריה של רמקולים לאולפנים, חסויות מאנשי מוזיקה (פיטר גבריאל מככב כרגע), וינטג' מבוקש (תבדקו באיביי או אודיוגון) ופאסון של מקצוענות נטו. לא מדובר באיזה בית מלאכה קטן שמייצר רמקול בניסוי וטעיה; מדובר בחברה היי טקית עמוסת משאבים אשר מסוגלת לפתח ולבנות רמקולים תוך שימוש בהון האנושי הטוב ביותר ובצורה המקצועית ביותר (תכנון באמצעות מחשב, אבי טיפוס מרובים, חדרי מדידות, רכיבים מייצור עצמי וכו').[/FONT]", לא נראה לי ש"[FONT=arial,helvetica,sans-serif]יש לו "בור" שהורגש בחלל האזנה שלי בתחום המיד ריינג'[/FONT]". אני בטוח שה"בור" האמור לא נובע מהרמקול עצמו, כשם שאני בטוח שמה ש-Vitalyi כתב, "הרמקולים יורדים כמעט ל-40Hz (נמוך יותר מהצהרת היצרן)", אינו מדוייק אלא שאלה של הדגשות ע"י החדר ו/או התרשמות ללא מדידה. החברה כותבת 49Hz - 22kHz ±3dB, וכן שנקודות מינוס 6dB נמצאות ב-42Hz וב-50kHz, ואני מניח שאלה המספרים הנכונים, בחדר ללא תהודה (anechoic), כלומר בתנאים סטנדארטיים (כמקובל בשוק המקצועני) המנטרלים את השפעות החדרים השונים. בקיצור, לא בור באמצע ולא בור בתחתית. דווקא יש לחברה אינטרס מובהק להוריד כמה dB-s בתחתית -- זה יכול להגדיל את המכירות לכאלה שקונים לפי specs, אבל B&W אינם עושים זאת.

כמוכן, מניסיון ארוך עם כמה רמקולים אחרים של B&W, דברים כמו "[FONT=arial,helvetica,sans-serif]הפוקוס של מרכז הבמה לוקה בחסר ופשוט חסרים פרטים, במיוחד במוזיקה סימפונית עמוסה, שם הוא נוטה לעמימות[/FONT]" נשמעים כמו ההיפך המוחלט ממה שאני מכיר, ממש אנטיתיזה, במידה שמבחינתי כמעט מביכה: אינני יודע אם להיות נבוך מזה שאני ממש לא בכיוון, וזאת אפשרות קיימת שאי אפשר ולא נכון להתעלם ממנה, או שמשהו כאן אכן לא עבד כמו שצריך, או שזו רק שאלה של טעמים וציפיות...

לפיכך העליתי כל מיני אפשרויות, and the rest is history... :)

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
עמיר,

פיניט אלמנט הוציאה מוצר במיוחד בשבילך:
http://www.finite-elemente.de/en/zubehoer/ceraball

הי, תומר!

ראשית, תודה שחשבת עלי!
שנית, לא הצלחתי עדיין להבין איך נקרא המוצר הספציפי ל-B&W וכמה הוא עולה. אסתכל שוב.

תודה!!
עמיר
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
עמיר מציע לך לקרוא לעומק את הכתבה של הייפייצ'ויס, שB&W הוא אחד המפרסמים הכי גדולים שלהם, אם לא הגדול ביותר, ולראות שהכתבה שלהם והמדידות מזכירות מאוד את מה שרוי תיאר.

בנוסף שים לב, שרוי מאוד אוהב רמקולים עם סאונד של ויינה אקוסטיק, כפי המשתמע מהכתבות שלו, ולדעתי היו לו גם זוג כזה.
B&W לדעתי האישית, אחרי ששמעתי כמות מכובדת מאוד של דגמים שלהם מכל הסדרות לאורך השנים, ואחרי ששמעתי בערך 3-4 דגמים של וינה , בכלל לא דומים.

ולכן אפשרי ביותר שהאוזן המכווננת למשהו מסויים, לא תאהב עד כדי כך רמקול שהוא שונה לגמריי.

לא נאמר פה או בביקורת לדעתי ע"י איש כולל אני, שה805S הוא רמקול רע. להפך.
הוא רמקול נפלא, יצא לי בזמנו לשמוע אותו .
אבל, הוא סובל, כמו כל רמקול 2WAY, מבעיות, שאין מה לעשות חוקי הפיזיקה עובדים גם עליו.
לדעתי, זה סה"כ מה שניסה הכותב להעביר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
עמיר מציע לך לקרוא לעומק את הכתבה של הייפייצ'ויס, שB&W הוא אחד המפרסמים הכי גדולים שלהם, אם לא הגדול ביותר, ולראות שהכתבה שלהם והמדידות מזכירות מאוד את מה שרוי תיאר.

בנוסף שים לב, שרוי מאוד אוהב רמקולים עם סאונד של ויינה אקוסטיק, כפי המשתמע מהכתבות שלו, ולדעתי היו לו גם זוג כזה.
B&W לדעתי האישית, אחרי ששמעתי כמות מכובדת מאוד של דגמים שלהם מכל הסדרות לאורך השנים, ואחרי ששמעתי בערך 3-4 דגמים של וינה , בכלל לא דומים.

ולכן אפשרי ביותר שהאוזן המכווננת למשהו מסויים, לא תאהב עד כדי כך רמקול שהוא שונה לגמריי.

לא נאמר פה או בביקורת לדעתי ע"י איש כולל אני, שה805S הוא רמקול רע. להפך.
הוא רמקול נפלא, יצא לי בזמנו לשמוע אותו .
אבל, הוא סובל, כמו כל רמקול 2WAY, מבעיות, שאין מה לעשות חוקי הפיזיקה עובדים גם עליו.
לדעתי, זה סה"כ מה שניסה הכותב להעביר.

הי, אורי!

אם כוונתך לכתבה שמצוטטת ב-http://bwmedia.keycast.com/download/Libraries/3/805S-Hi-FiChoice_l2_w0_h0.pdf, קראתי אותה ואינני מוצא הרבה דמיון למה ש-Roy כתב, לא במדידות, לא בתיאור ולא במסקנות. דרך אגב, זו יותר כתבה על השיפור לעומת הדגם הקודם מאשר על ה-805S בזכות עצמו.

כמוכן יש לי קושי במציאת דמיון, או אפילו קשר עקיף, בין מה שאתה מתאר ככוונתו של Roy:

"לא [..] שה805S הוא רמקול רע. להפך. הוא רמקול נפלא, [...] אבל, הוא סובל, כמו כל רמקול 2WAY, מבעיות, שאין מה לעשות חוקי הפיזיקה עובדים גם עליו. [...] זה סה"כ מה שניסה הכותב להעביר"

לבין:

"[FONT=arial,helvetica,sans-serif][...] [/FONT][FONT=arial,helvetica,sans-serif]"מחליק קמטים" בהקלטות בעייתיות ונעים באוזן. [/FONT][FONT=arial,helvetica,sans-serif]מאידך הוא פחות מאוזן, יש לו "בור" שהורגש בחלל האזנה שלי בתחום המיד ריינג', הפוקוס של מרכז הבמה לוקה בחסר ופשוט חסרים פרטים, במיוחד במוזיקה סימפונית עמוסה, שם הוא נוטה לעמימות. כל האמור נכון הן לביצועי הרמקולים עם הציוד שלי והן עם הציוד של מיוזיקל פידליטי.
נראה כי הגברת המנורות של מיוזיקל פידליטי התאימה לרמקולים מעט יותר והעצימה את תכונותיו החיוביות במקצת, אבל בהחלט לא הפכה את הרמקול למאוזן לגמרי ולא עזרה לתכונותיו הבעייתיות.
[/FONT]

[FONT=arial,helvetica,sans-serif]הרמקול כאמור מרשים וקל ליפול בקסמו. הוא ממשיך להיות מרשים גם לאורך זמן ואינו מציק אף פעם. אבל הרושם הזה מסתיר גם חסרונות שבמחיר ובמיצוב הזה קשה היה לי לקבל. התחושה שלי היא שאופי זה אינו מקרי וכי מהנדסי B&W יודעים מה הם עושים: במקרה הזה, מטרתם הייתה להרשים בתכונות מפתח על חשבון תכונות אחרות בכדי להתבלט מעל רמקולים מוניטורים אחרים[/FONT]".

קושי שלי, אני מבין, אבל בהקשר זה אני לא לגמרי מובך מאי-יכולותי :)

תהייה בריא-חזק!
עמיר

נ.ב., ייתכן ש"[FONT=arial,helvetica,sans-serif]חסרים פרטים, במיוחד במוזיקה סימפונית עמוסה, שם הוא נוטה לעמימות[/FONT]" מוסבר באופן חלקי ע"י השימוש בהקלטות דיגיטאליות מוקדמות של Decca, שהן אכן congested בגבוהים והרמקול פשוט מעביר בצורה נכונה את מה שייש בהקלטה. זה חלק מהמחיר של שימוש בהקלטות בלתי הולמות לצורך בדיקת רמקולים, כפי שניסיתי להסביר בפוסטים קודמים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
ועוד משעשע, אם משווים לכתבה האמורה של Hi-Fi Choice:

שם כתוב "This 805S is the smallest and least costly of the new 800s. It’s also the only two-way and the only standmount."

לעומת כל כתבי Roy: "[FONT=arial,helvetica,sans-serif]ה- 805S, המוניטור של סדרת ה- 800 ולפיכך המוניטור הגבוה ביותר והממש לא זול של החברה[/FONT]".

תרגום אחד לאחד. עוד מעט תרוץ פה תביעה על זכויות יוצרים... :)

טוב נו, כבר הובהר שזה בגלל ה-abuse של המילה "מוניטור", אבל עדיין משעשע.

עמיר
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
הי, תומר!

ראשית, תודה שחשבת עלי!
שנית, לא הצלחתי עדיין להבין איך נקרא המוצר הספציפי ל-B&W וכמה הוא עולה. אסתכל שוב.

תודה!!
עמיר

תבדוק אצל היבואן הישראלי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור