בעל הבית השתגע. שוב. לשדרג TIDAL? כן, יש דבר כזה.


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אנחנו בכל אופן אני לא מזלזלים בכלום.פשוט לא מבין את ההשואה הזו כל שכן אם זה הנכון האמיתי אני מודה שאני מפגר שבזבזתי כל כך הרבה כסף על כאילו.וההמלצה שלי על סמך דברי המכובדים רג'אן,יגאל,ערן,וכו' היא חבל על הכסף אתם אפילו לא בכיוון...
ואם באמת מה שנכתב על ציוד ביתי מול pa מקצועי באמת שאין טעם להשואות ,הבדלי טכנולוגיות וכל הממבו ג'מבו ובמיוחד( פעם שניה) על בזבוז הכסף.

וזה בדיוק הקטע. בשביל לקבל דבר כזה אתה צריך גם את החצר המתאימה.

הכוונה היא שלא רק הציוד קובע אם כי היכן שהוא יושב.
 

viamusic

אוהב את התחום
הודעות
258
מעורבות
48
נקודות
28
ברור שמע' ביתית זה לא הדבר האמיתי
אין את החלל
אין את גודל הרמקול
אין את הכח הנדרש
אין ולא יהיה.
גם מי אמר שצריך את הדבר האמיתי?
חצי דקה של תיפוף "אמיתי" או חצוצרה בחדר,אתה רץ לממ"ד ונועל את עצמך.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
טעות בידך via, דווקא יש יותר אנדרנלין בדבר האמיתי.
כאחד שניגן על במות ומאחורי רמקולים גדולי מימדים שמעיפים לי את השערות שאין לי. אין דבר יותר מהנה.
אתה לא רואה בהופעות איך הנגנים נכנסים לאקסטזה כאילו עישנו חומר. ( ואולי עישנו :) )
 
נערך לאחרונה ב:

viamusic

אוהב את התחום
הודעות
258
מעורבות
48
נקודות
28
נראה לי שאין הבדל בין כוונותינו.
אין כמו הופעה.
רק שלא ניתן ליישם את זה בבית.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
איך שרשור על טידל קונטריבה הגיע להבדלים בין בס במערכות PA למערכות ביתיות?
לגבי נושא ה"חריפות":
1. כל נותני העצות החכמות בחינם - תודה לכם. ניסיתי הכל, ואני מכיר את המערכת שלי טוב. החריפות באה והולכת, וככל שהמערכת משתפרת ככה החריפות המקסימלית פחות ... חריפה. עדין, יש תנודות. ואני לא היחיד שמעיד על זה. גם אחרים שהיו אצלי בביקור והאזינו על טווח זמן של שעתיים שלוש, הרגישו שיש תנודות. ולא, לא החזקנו ידיים.

2. החריפות כפונקציה של עוצמה - אצלי, בוודאי שקיימת. זה פשוט לזרוק יותר מדי אנרגיה לחדר והתרוצצות של הקול בחדר גורמת לזה להישמע קצת צועק. בשביל זה צריך לבלוע עוד קצת. הבליעה אצלי (האקוטסית!) כמעט לא קיימת. אבל לבלוע נכון זה עסק מסובך שנכוויתי ממנו כבר יותר מפעם אחת.

3. כאמור, כרגע החדש הוא בחשמל, היות והוא הדבר היחיד שיש בו תנודתיות שיכולה להסביר את זה; ואגב, בסופי שבוע, בייחוד שישי אחה"צ, זה כמעט אף פעם לא חריף.

הזמנתי מד מתח בתצורת שקע שיחובר לקיר באופן קבוע, ואוכל לנטר באמצעותו נפילות מתח. אם אראה שהן משמעותיות, אבדוק איך אפשר לטפל בזה.
כפרה גם עצות בחינם וגם אתה כועס...?
אבל אם נחזור לנושא לדעתי האישית חריפות משתנה או אובר בס ,נניח גם משתנה ,לא חושב שאפשר להגיע לפתרון דרך חשמל.לדעתי או מהחשמל שלי ,זה קשור יותר לשקט במע' טונליות של המע' משהוא שאוסף את המע' לקטע חלק יותר.
אני חושב שהכיוון של רוזי הוא נכון.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
נמר - כששמת את מאהלר במערכת ה pa העצומה שלך והקשבת ממרחק 30 מטר - האם זה נשמע כאילו הפילהרמונית באה להופיע בפארק וניגנה מולך ? נדמה לי שהיה עדיין הבדל גדול ברמת הטבעיות של הכלים והסידור של הבמה וכו'. אני טועה ?
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
כתבת קודם :
"הרבה מה״יעוד ״ של מערכת ביתית בנוי על פשרות וחירטוטים בכדי שאישתך תיתן לך להכניס את הרמקול הביתה, או המעצב שלך יחליט שזה מתאים לעיצוב הבית. וכמובן שיהיה לך נעים לשמוע מקרוב לאורך זמן."

מכאן הסקתי שלדעתך מערכת PA היא הדבר האמיתי ובגלל פשרות עיצוביות אנחנו מסתפקים במערכות ביתיות.
לכן נתתי את הדוגמא של אוונגארד כדוגמא למערכת ביתית ללא פשרה עיצובית...
האם רמקולים PA עדיין עדיפים על פני אוונגארד למשתמש ביתי?

לא כתבתי שמציאות זה חרטא.
ההתיימרות הזאת היא חרטא בעיני.
אתה מדבר על הדבר האמיתי של קונצרטים ואני בטוח שעמיר ייטיב ממני לתאר את העניין של "איך זה נשמע ממקומות שונים באולם"....אז מה משקף את המציאות? שורה 1 ? שורה 10 ? מה שהמנצח שומע?

אתה מדבר על אולפנים ואני מניח שהכוונה לדיסק הסופי שיוצא (ולא איך זה נשמע בזמן ההקלטה...מי יכול להכנס לאולפן בזמן הקלטה חוץ מנמר?...) ונכתבו כבר הררי מילים לגבי ההשפעה של המקליט וזה שעושה את המיקס...
אז מה בדיוק אמיתי פה?
אין בינינו ויכוח שכינור צריך להשמע כמו כינור ולא כמו צ'לו. סטאפ מנפח שחליל נשמע גדול ועם נפח כמו בסון - זה לא לעניין
ארז
אם ההתיימרות להתקרב למציאות היא חרטא, אז כל מה שכתבת לגבי כינור, חליל או צ׳לו- לא לעניין.
שוב , בלי רפרנס למציאות, אין שום טעם בכלל לדבר על מה נכון ומה לא. מקווה שאתה מבין את הדיסוננס בדבריך..
ולגבי אולפנים, בחדרי חזרות אתה יכול לשמוע הרכב שמתאמן לייב, כמובן שלא התכוונתי למה ששומעים מהמוניטור. וזה בכלל לא משנה מי נמצא מאחורי כלי הנגינה, כנס לחדר חזרות, תקיש על הפסנתר סולם מסוים , אח״כ תן קטנה למצילה ותבין.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
מפאת הכבוד למתן ,לא הייתי רוצה להמשיך את הסטיה בדיון.אבל הערה אחרונה ויותר לא מתבטא בנושא.
ישנה לי הרגשה שאתם" כורתים את הענף בו אתם יושבים" כל מה שאתם מיצגים דהיינו מגברים,רמקולים וכו' בטל בשישים לעומת המציאות (נכון) אבל אתם מחזקים את ההרגשה שחבל על ההשקעה.
ז"א לכשתפרסמו שהנה הגיע מגבר העל מבית הא ודא תמיד יהיה אפשר לעקוץ ברוח השרשור הזה.לא מבין לאן חתרתם.....( סליחה ממתן).
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
כפרה גם עצות בחינם וגם אתה כועס...?
אבל אם נחזור לנושא לדעתי האישית חריפות משתנה או אובר בס ,נניח גם משתנה ,לא חושב שאפשר להגיע לפתרון דרך חשמל.לדעתי או מהחשמל שלי ,זה קשור יותר לשקט במע' טונליות של המע' משהוא שאוסף את המע' לקטע חלק יותר.
אני חושב שהכיוון של רוזי הוא נכון.
שמע, המערכת עברה אצלי שלושה גלגולים מלאים ובעיית החריפות הלכה וקטנה. הדבר היחיד שלא השתנה הוא החשמל והאקוסטיקה. אז כן, יכול להיות, בעצם בטוח, שאפשר לשפר את האקוסטיקה עם קצת יותר בליעה. השאלה איפה. בנקודות החזר ראשוניות כבר הייתי. מפינות הקיר והתקרה, כ-40 ס"מ כלפי מטה כבר עשיתי. דיפון פינות עם כריות של room tunes כבר שמתי.
עדין, לפעמים זה נשמע מצוין, לפעמים זה חריף קצת. לכן, הדבר היחיד שנראה לי ששווה להשקיע בו בדיקה מעמיקה זה החשמל. אם לא יהיה רעיון לצעד ישים בתחום הזה, אחזור לבדוק פתרונות אקוסטיים, למרות שברור לי ששני התחומים פותרים בעיה אחרת. אבל גם לרדת במשקל אפשר בשתי דרכים: לסתום את הפה או לרוץ כל יום.
אגב, חבר יודע דבר אמר לי שככל הנראה החשמל אצלי בבית סובל מתנודתיות יתירה משום שאני יחסית רחוק מאד משנאי. או משהו כזה.
 

sarbel

אוהב את התחום
הודעות
72
מעורבות
16
נקודות
8
מתן פשוט תעבור דירה וזהו.
כשאני עברתי לבת-ים מרעננה החשמל אצלי השתפר פלאים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
הזמנתי מד מתח בתצורת שקע שיחובר לקיר באופן קבוע, ואוכל לנטר באמצעותו נפילות מתח. אם אראה שהן משמעותיות, אבדוק איך אפשר לטפל בזה
אני לא בטוח שתנודתיות מתח בגדול גורמת לחריפות ו/או סאונד grainy, אלא מצבים שבהם הסינוס לא טהור -- סטיות קטנות מהמתח הנקודתי, שאותן אפשר אולי לראות בסקופ, ובטוח שלא במד-מתח.

פתרון/הקלה משמעותיים יכול לתת שנאי מבדל (isolation transformer) ראוי, כשההמלצה שקיבלתי מגורם סופר-מומחה שאינו בעל אינטרס לכיוון זה או אחר היא להשתמש בכזה של חברת Torus מסידרת AVR = Automatic Voltage Regulation, שגם עושה ייצוב מתח ברמה מסויימת. המודל שקניתי -- 16 אמפר -- הוא TORUS AVR 16 520R CB.

יש להם דגמים עם שקעים אמריקאיים ואירופיים, תזמין לפי ההספק וסוגי השקעים שמתאימים לך, וכמובן ל-230V.

האתר שלהם השתנה, אז אני לא יכול להפנות אותך למודל הספציפי, רק לכיוון הכללי.

היבואן הוא שמי משיח, 04-8580044/5, amashiah@netvision.net.il.

בהצלחה! (ורד)
עמיר
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
אם ההתיימרות להתקרב למציאות היא חרטא, אז כל מה שכתבת לגבי כינור, חליל או צ׳לו- לא לעניין.
שוב , בלי רפרנס למציאות, אין שום טעם בכלל לדבר על מה נכון ומה לא. מקווה שאתה מבין את הדיסוננס בדבריך..
המציאות אצלך היא שחור-לבן? כינור יכול להשמע רק כמו כינור או כמו פח אשפה?
יש רק מציאות אחת שאליה כולם שואפים?
אם הייתה כזו, לא הייתה הצדקה לקיומם של יצרנים רבים - פשוט מודדים את "המציאות" ומייצרים לפי מדידת הרפרנס הזאת....
עובדה שכל יצרן נותן את הפרשנות שלו למציאות...מי היצרן שלדעתך פוגע בול במציאות?

התחביב עוסק בחוש השמיעה, שכמו כל שאר החושים הוא סוביקטיבי. לכן עבור אחד זה נשמע "חריף" ולשני זה לא מספיק צלול...

ארז
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
מתן פשוט תעבור דירה וזהו.
כשאני עברתי לבת-ים מרעננה החשמל אצלי השתפר פלאים.
א. אני משתתף בצערך שעברת מרעננה לבת ים. :) (זה בצחוק!)
ב. כן, עצה מצויינת. תודה.

אני לא בטוח שתנודתיות מתח בגדול גורמת לחריפות ו/או סאונד grainy, אלא מצבים שבהם הסינוס לא טהור -- סטיות קטנות מהמתח הנקודתי, שאותן אפשר אולי לראות בסקופ, ובטוח שלא במד-מתח.
גם אני לא בטוח. לכן אני הולך לבדוק את זה.

פתרון/הקלה משמעותיים יכול לתת שנאי מבדל (isolation transformer) ראוי, כשההמלצה שקיבלתי מגורם סופר-מומחה שאינו בעל אינטרס לכיוון זה או אחר היא להשתמש בכזה של חברת Torus מסידרת AVR = Automatic Voltage Regulation, שגם עושה ייצוב מתח ברמה מסויימת. המודל שקניתי -- 16 אמפר -- הוא TORUS AVR 16 520R CB.
תודה על העצה ועל ההכוונה.
שנאי מבדל הוא עוד השערה שיכולה לעבוד או לא לעבוד, לשפר או לשנות, להוכיח עצמה כנכונה או שגויה. בדיוק כמו קונדישינר או כל טיפול חשמלי אחר.
כרגע יש לי ISOTEK NOVA בבית שנותן חשמל לכל הרכיבים ברמת ליין: פרה, פונו, ממיר, מחשב, עוד כמה קשקושים.
אם אביא שנאי מבדל, איך לחבר אותו? מה לעשות עם ה- NOVA? זה יצריך שוב משחק טטריס של רכיבים שכמות השילובים שצריך לנסות ביניהם היא גבוהה והעבודה מייגעת.

בקיצור, זה עוד משהו שאני אשמח לבדוק, לא לפני שאראה כמה יציב המתח בבית, והאם יש קורלציה בינו לבין צליל חריף. לאחר שאפסול קורלציה כזאת, אוכל להמשיך לשנאים מבדלים, אקוסטיקות וכיו"ב.
אבל שוב - תודה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
גם אני לא בטוח. לכן אני הולך לבדוק את זה.
טוב, זה הייה רק ניסוח מעודן ל"די בטוח שלא", אבל כבר הזמנת וזה כנראה לא מזיק.

חוצמזה שגם אם תראה שייש שינויי מתח לאורך הזמן, לא ברור מה תעשה עם זה, מעבר ל-Automatic Voltage Regulation (כמו שייש ב-Torus בנוסף לפונקציונאליות הרגילה של שנאי מבדל) :)

מה לעשות עם ה- NOVA? זה יצריך שוב משחק טטריס של רכיבים שכמות השילובים שצריך לנסות ביניהם היא גבוהה והעבודה מייגעת.
רק בסוגריים -- נראה לי שזו שאלה משנית -- נראה שקודם כדאי למצוא מה שעובד לשביעות רצונך, ורק אחר כך לחשוב האם, מה ואיך לעשות עם מה שלא.

עמיר
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
המציאות אצלך היא שחור-לבן? כינור יכול להשמע רק כמו כינור או כמו פח אשפה?
יש רק מציאות אחת שאליה כולם שואפים?
אם הייתה כזו, לא הייתה הצדקה לקיומם של יצרנים רבים - פשוט מודדים את "המציאות" ומייצרים לפי מדידת הרפרנס הזאת....
עובדה שכל יצרן נותן את הפרשנות שלו למציאות...מי היצרן שלדעתך פוגע בול במציאות?

התחביב עוסק בחוש השמיעה, שכמו כל שאר החושים הוא סוביקטיבי. לכן עבור אחד זה נשמע "חריף" ולשני זה לא מספיק צלול...

ארז


תראה מה כתבתי מלכתכילה, כל עוד אודיופיל מודה שהוא לא מחפש את המציאות, הכל בסדר.
אבל מי שכן מחפש את זה, בהיי אנד הוא נמצא בבעיה . אתה כנראה לא מצליח לרדת לסף דעתי .
יצרנים ד"א מודדים כל חייהם אחוזי עיוותים, באלקטרוניקה, בדרייברים , הרמוניות שניות ושילישיות וכו...
ולמה אתה חושב שזה כ"כ חשוב? בוא נשמע עם 15% עיוות, שיהיה רחוק כמה שיותר מהמקור, הכי מגניב.
עובדה שיש יצרנים שהם יותר טובים, ועובדה שיש טכנאי הקלטה שהם יותר טובים והקלטות שנחשבות באופן חד משמעי ליותר טובות מאחרות או רפרנס שאני בטוח שגם אתה שומע בבית
אז בלי המציאות, איך אפשר לדעת איזו הקלטה יותר טובה מהאחרת? למה אתה משווה? לאגוזים?
זה שכל אדם בוחר את ההתפשרויות שלו במקום אחר זה לגטימי ונכון, על זה אני לא מתווכח.
גם אני בבית שומע עם מערכת שעושה לי נעים בנשמה, אבל היא לא קרובה למשהו אמיתי, אולי רק בפרמטרים מסויימים שחשובים לי . אבל אני יודע בדיוק מה אי אפשר להשיג ואיך זה אמור להשמע באמת, אם הייתי מנסה להגיע לשם.
המערכת הכי קרובה למציאות שאני מכיר היא הסט אפ הכבד של LV עם KONDO לשאלתך.
ולא, היא לא מנסה לדמות מערכת PA מוגברת באלפי וואטים אלא כלים לא מוגברים.
 
נערך לאחרונה ב:

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
ולמה אתה חושב שזה כ"כ חשוב? בוא נשמע עם 15% עיוות, שיהיה רחוק כמה שיותר מהמקור, הכי מגניב.

ערן
אני בגדול אוהב מאד את מה שכתבת.
והרי אני משתייך לאותה קבוצת ״טכנולוגים״ מעצבנת, שכן שמה דגש רב על מדידות אחוזי עיוותים והקשר הישיר בינם ובין סאונד ״צבוע״.

אבל -
מה לגבי הרוב המוחלט של מגברי מנורות, שהמון אנשים מתים עליהם?
אחוז עיוותים עצום, 1%, 2%, לעומת 0.01% ומטה בטרנזיסטורים. ומה זה עושה? סאונד של מנורות, החביב והמוכר.
זה רע? זה טוב? זה ״נכון״? (מילה שאני שונא, עוד מימי ״הליכוד בדרך הנכונה״...)

אני די נקרע בין גישת ה ״מציאות״ וגישת ה״כיף שבהאזנה״. שתיהן צודקות כנראה, ונופלות לתוך ים גדול של תובנות ומסקנות סובייקטיביות בהחלט של תחביבנו זה.
 

נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
ערן,
עכשיו הכנסת מדידות לסיפור וזה כבר עניין אחר...
אבל כמו שרונן ש כתב לפני, הציוד יכול להימדד מצוין ולהשמע לא מעניין, לא עושה חשק להאזין.
לכן כתבתי קודם שהמרדף אחרי המציאות היא בעייתית אבל לא צריך לקחת את זה לקיצוניות שכינור יישמע משהו אחר.
בקשר להקלטות, נדמה לי שהקלטות טובות מוגדות כהקלטות שניתן להבחין בהן ביותר פרטים. לדעתי זה עניין של רגישות הציוד ורמת הרעש/שקט.

ולפי מה קבעת את עמדתך ש"המערכת הכי קרובה למציאות שאני מכיר היא הסט אפ הכבד של LV עם KONDO"?
על סמך מדידות או האזנה?
ארז
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
טוב, זה הייה רק ניסוח מעודן ל"די בטוח שלא", אבל כבר הזמנת וזה כנראה לא מזיק.
והניסוח שלי היה די מעודן ל"דעתך מוערכת אך היא בגדר השערה בלבד, לא יותר או פחות טובה משל כל אחד אחר, ולכן אני אבדוק את זה בכל זאת, כי זה הדבר שהכי קל לבדוק תחילה".

חוצמזה שגם אם תראה שייש שינויי מתח לאורך הזמן, לא ברור מה תעשה עם זה, מעבר ל-Automatic Voltage Regulation (כמו שייש ב-Torus בנוסף לפונקציונאליות הרגילה של שנאי מבדל) :)
מה שאני יכול לעשות עם זה זה לפנות לחברת חשמל ולבקש שיבדקו את זה.

רק בסוגריים -- נראה לי שזו שאלה משנית -- נראה שקודם כדאי למצוא מה שעובד לשביעות רצונך, ורק אחר כך לחשוב האם, מה ואיך לעשות עם מה שלא.
לא התכוונתי להיכן אוכל למכור את ה- NOVA, אלא לדרך שבה אשבץ אותו במערכת, בשילוב עם עוד שנאי מבדל. זה מכניס קומבינטוריקה עם המון אפשרויות, שלבחון כל אחת מהן זה לדעתי על גבול הבלתי אפשרי. הדבר היחיד שאפשר לשקול הוא להחליף את ה- NOVA בשנאי מבדל, שזה בעיניי גם לא נכון.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
והניסוח שלי היה די מעודן ל"דעתך מוערכת אך היא בגדר השערה בלבד, לא יותר או פחות טובה משל כל אחד אחר, ולכן אני אבדוק את זה בכל זאת, כי זה הדבר שהכי קל לבדוק תחילה".
את זה הבנתי כבר בניסוח הראשון :)


מה שאני יכול לעשות עם זה זה לפנות לחברת חשמל ולבקש שיבדקו את זה.
יש לי הרושם שגם אם הם יטרחו לבדוק, הם לא ישנו/ישפרו תשתיות חשמל כדי להוריד חריפות במערכת של מישהו...
אבל אם זה נותן לך תחושה של להיות בפעולה, וואלה, למה לא? :)


לא התכוונתי להיכן אוכל למכור את ה- NOVA, אלא לדרך שבה אשבץ אותו במערכת, בשילוב עם עוד שנאי מבדל. זה מכניס קומבינטוריקה עם המון אפשרויות, שלבחון כל אחת מהן זה לדעתי על גבול הבלתי אפשרי. הדבר היחיד שאפשר לשקול הוא להחליף את ה- NOVA בשנאי מבדל, שזה בעיניי גם לא נכון.
לא דיברתי ולא הזכרתי מכירה, והבנתי כבר בפעם הראשונה את עניין הטטריס.

התכוונתי ש:
  • מה שנדרש הוא למצוא משהו שיעבוד לשביעות רצונך
  • זה ממש לא חייב להיות שנאי מבדל, עם/בלי יכולת AVR
  • זה בהחלט אפשרי, תיאורטית, שלא לכלול את ה-NOVA
ורק אם/כאשר תמצא משהו כזה, רק אז צריך בכלל להתחיל לחשוב על האם, מה ואיך לעשות עם מה שלא עבד לשביעות רצונך, שזה ה-NOVA לבדה, ללא סיוע נוסף.

אם היא משתלבת בפיתרון שעובד, אין צורך לחשוב אפילו על זה.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור