בעל הבית השתגע. שוב. לשדרג TIDAL? כן, יש דבר כזה.


גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,118
מעורבות
1,124
נקודות
113
מסכים עם ארז.
הדיון של "קרוב למציאות" כבר מזמן מיצא את עצמו.
אני לא חושב שיש עוד ששואפים להביא את המציאות של איזה אולם בוינה או אולפן משובח אליו הביתה.
לא לסלון, לא למרתף, לא לחדר היעודי ולא לגינה. אולי לשכנה ממול אל זה כבר מאוד תלוי בשכנה.
המטרה בסוף היא לבנות מערכת שתגן כך שאתה נהנה כל כך שאתה מתבאס לכבות ולקום למיטה.

עכשיו, כל נושא איך היא נשמע ומה היא יודעת או לא יודעת לעשות,
זה כבר דיון אחר שכולנו יודעים מרובה בדיעות ובטעם אישי.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
לדעתי אתם גולשים מעבר וכותבים לא לענין.אם אני טועה אז balanc צודק וחבל על הכסף של כולם.לוקחים חומר בונים בטכנולוגיה מסוימת רמקול סאבוופר ענק.שמבחינה טכנית יכול לעמוד בזרמים גבוהים מחברים למגבר חזק ,הגברת pa (שהיא בעצמה לא נקיה ולא מדויקת)מחברים לגיטרה בס או בייס דרם והנה יופי הגיע הבס האמיתי....שטויות.הבס האמיתי זה הכלים בלי ההגברה .ואז ניראה מי יותר נכון.ברור שהגברה ביתית לא תעמוד במיבחן עם דינמיות של הגברת pa אבל שאני נמצא באולם או באצטדיון ,את מי מענין בדיוק הדיוק.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
שמע עמיר,
ראשית חייב לומר לך שאני שמח!
למה שמח, אף פעם לא ממש החלפנו מילים. לא במפגשים השונים ולא כאן.
וזאת כי תמיד הפוסטים והתגובות שלך נראו לי ארוכים אין קץ ולרוב מאוד לוחמניים ומתנשאים.
אז באופן טיבעי לא ממש תרמתי מעצמי לאינטרקציאה איתך. אפילו נמנעתי. מודה.

אעיד על עצמי בלבד שמאז השרשור שלך בוא חשפת את "הממלכה הפרטית שלך",
אני אישית מרגיש שינוי ענק בסגנון, בגישה ובכלל בסובלנות שלך כלפי אלה שלא מבינים אותך מייד.
פתאום נעים לדבר וכיף לשמוע על הידע והניסיון שלך ואף נחמד מאוד לנהל דיון גם אם מסכימים שלא להסכים והכי חשוב, ישנה הבנה והכרה שהכי חשוב זה כל אחד ומה שעושה לו טוב בביתו. ואם לא ממש מסכימים אז גם בסדר. אין פסול.
ועל זה אני אומר לך חן חן!
תודה! (ורד)

אני מעריך את הכנות, וגם יכול להבין אותך, באמת.
מכיר בבעייתיות בפוסטים שלי, מכמה סוגים, שעדיין קיימים במידה לא זניחה. אני עובד על זה.
אז זה בסדר גמור גם להימנע, בעבר ובהווה, וכנראה שגם אני הפסדתי מזה שנמנעת.


ולעיינינו,
ישנו ווליום של מוזיקת רקע שאני מניח שלכולנו יש X שעות במצב הנ"ל.
אתה יודע, המערכות שלנו הן כבר ברמה שהן חלק מהבית. במיוחד אלו שהיא אצלם בסלון (כמוני ועוד הרבה אחרים)
ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בציוד גדול פיזית.
אצלך הסיטואציה קצת אחרת כי אצלך ישנו חדר יעודי שכל תכליתו בחיים זה מוזיקה.
אבל אצלי, גם כשהמערכת מנגנת ואני עסוק בדברים אחרים בבית, עדיין כל הבית ובטח גם אני שומעים וחווים את המוזיקה ואת המערכת.
ולמרות שאני לא ב-sweep spot עם האנטנות פתוחות מקסימום עדיין חשוב לי לשמוע שהמערכת תנגן ברמה מסוימת.
אותו כנ"ל אגב קורה כשאני גולש לי ונרדם מול המערכת ואני מחליש ווליום, עדיין חשוב לי ביצוע מענג כפי שהוא מענג בעוצמה גבוה יותר.
אז כפי שאמרתי קודם, חיי היום יום גמישים ומשתנים כל הזמן וכך גם המערכת והעוצמות שבא היא נדרשת לנגן.
ולכן אני עדיין בדיעה שמערכת צריכה לנגן כמו שצריך בכל עוצמה אותה דורש בעליה.
בחייך, אנחנו ישארלים,
"שלמנו כל כך הרבה כסף, בושה שהיא לא מכינה לי קפה כל בוקר!!" ;)
בשורה התחתונה אני מסכים אתך לגמרי, אני מקווה שאמרתי את זה מספיק ברור.
כל ההסתייגויות שלי הן ברמה הפילוסופו-אודיופילית-נרבוזית, שאינה עושה הבדל/כייף.

אז לך על הכייף! זה גם מה שאני עושה עבור עצמי.

תיהנה! (ורד)

עמיר
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,118
מעורבות
1,124
נקודות
113
על אותו משקל של דבריו של שלמה אומר את זה,
לפני שנתיים שמעתי במינכן את המערכת top of the line של MBL.
בחיים שלי לא שמעתי דבר כזה!! הרגשתי בתוך הופעה עם סאונד אדיופילי ויקר פצצתי.
בקיצור גן עדן. חוויה חוץ גופית!

אממה, חבר שאל אותי: "נו... איך? לארוז לך?"
אני: "לא! ממש לא"
חבר: "חחחחח... נגמר לך הכסף קטן אה..."
אני: "גם אם היה לי הכסף, מקום ראוי וכל מה שצריך לא הייתי קונה. אמיתי"
חבר: "למה לא?"
אני: "כי הרגע יצאתי מהופעה חיה. אתה מסוגל ללכת להופעה חיה כל יום? אני לא"
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
מסכים עם ארז.
הדיון של "קרוב למציאות" כבר מזמן מיצא את עצמו.
אני לא חושב שיש עוד ששואפים להביא את המציאות של איזה אולם בוינה או אולפן משובח אליו הביתה.
לא לסלון, לא למרתף, לא לחדר היעודי ולא לגינה. אולי לשכנה ממול אל זה כבר מאוד תלוי בשכנה.
המטרה בסוף היא לבנות מערכת שתגן כך שאתה נהנה כל כך שאתה מתבאס לכבות ולקום למיטה.

עכשיו, כל נושא איך היא נשמע ומה היא יודעת או לא יודעת לעשות,
זה כבר דיון אחר שכולנו יודעים מרובה בדיעות ובטעם אישי.

איך המערכת נשמעת היא תלות ישירה
במי שעומד מאחוריה,
אם הוא יצירתי ומפרש נכון את מה
שהיא עושה,
זו ערובה למעשה מרכבה מוצלח
וחוויה מוזיקלית.
מסקנה בעל המערכת צריך להיות
מוזיקלי ;)
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,118
מעורבות
1,124
נקודות
113
תודה! (ורד)

אני מעריך את הכנות, וגם יכול להבין אותך, באמת.
מכיר בבעייתיות בפוסטים שלי, מכמה סוגים, שעדיין קיימים במידה לא זניחה. אני עובד על זה.
אז זה בסדר גמור גם להימנע, בעבר ובהווה, וכנראה שגם אני הפסדתי מזה שנמנעת.



בשורה התחתונה אני מסכים אתך לגמרי, אני מקווה שאמרתי את זה מספיק ברור.
כל ההסתייגויות שלי הן ברמה הפילוסופו-אודיופילית-נרבוזית, שאינה עושה הבדל/כייף.

אז לך על הכייף! זה גם מה שאני עושה עבור עצמי.

תיהנה! (ורד)

עמיר

אווווו לאט עם המחמאות ההדדיות.
עוד יגידו עלינו "כנופיית השופרות" שבאו לעשות סדר חדש בפורום. ;)

אגב,
לפני שנתיים במינכן תפסנו עוד תערוכת בוטיק באיזה מלון נחמד.
חדרים נהדרים. רובם נשמעו פי כמה יותר טוב מהמושקעים שהיו בתערכוה הגדולה.
מן הסתם, חדר במלון. עולם אחר. לא משנה.
קיצור,
היה שם חדר עם אקפלה בגודל עצום!! מפלצת!!!
פטיפון ענק. אני זוכר זרוע באורך חצי מטר. משהו פסיכי.
ישבתי מטר וחצי מהרמקול. הלסת שלי ישבה 2 ס"מ מהרמקול. WOW.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
רמקול של אוונגארד זה "פשרות"? אתה מזהה שם פשרה מבחינת העיצוב?

חוץ מזה, מבחינתי, אם הסטאפ לא עושה לי חשק להאזין עוד ועוד אז הוא לא ממלא את הייעוד שלו.
דובר כבר רבות על החרטא של "קרוב למציאות"....
ארז
איפה ראית שרמזתי אפילו על אוונטגארד?
ההיפך, דיברתי על רמקוליםדינאמיים רגילים
לרב עם יחידות קטנות ועיצוב שמתאים לבית .
אוונטגארד זה 180 מעלות.
ולגבי מציאות, לא בא להכניס אולם הביתה , וגם לא לא התכוונתי לקונצרטים וכו..
בסהכ רציתי לשחזר מצילה אחת, קראש או רייד כמו שצריך, רב הטויטרים ברב הרמקולים לא מצליחים . לזה התכוונתי וזהו.
אם אתה חושב שהמציאות זה חרטא, או שהרמקול שלך בבית עושה את זה כמו שצריך,
אשמח לשמוע
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
על אותו משקל של דבריו של שלמה אומר את זה,
לפני שנתיים שמעתי במינכן את המערכת top of the line של MBL.
בחיים שלי לא שמעתי דבר כזה!! הרגשתי בתוך הופעה עם סאונד אדיופילי ויקר פצצתי.
בקיצור גן עדן. חוויה חוץ גופית!

אממה, חבר שאל אותי: "נו... איך? לארוז לך?"
אני: "לא! ממש לא"
חבר: "חחחחח... נגמר לך הכסף קטן אה..."
אני: "גם אם היה לי הכסף, מקום ראוי וכל מה שצריך לא הייתי קונה. אמיתי"
חבר: "למה לא?"
אני: "כי הרגע יצאתי מהופעה חיה. אתה מסוגל ללכת להופעה חיה כל יום? אני לא"
פשוט אודיופילים צריכים להודות בכך שהם לא מחפשים בכלל להתקרב למציאות, ואז הרבה יותר פשוט להגדיר מושגים ולהתווכח.
להגיד שלא ידוע מה זה מציאות למישהו שהולך כל שבוע לקונצרטים או יושב בחדרי חזרות/ אולפנים , זה זלזול באינטיליגנציה!
וזה בכלל לא משנה אם זה בהיכל התרבות או בוינה. יש דברים שמתרחשים שאפשר לנסות ולהתקרב אליהם וזה המהות של התחביב הזה. בלי לשמוע בחיים מוסיקה לייב אין שום נקודת ייחוס לכלום.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,118
מעורבות
1,124
נקודות
113
אני זלזלתי במשהוא??
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
איפה ראית שרמזתי אפילו על אוונטגארד?
ההיפך, דיברתי על רמקוליםדינאמיים רגילים
לרב עם יחידות קטנות ועיצוב שמתאים לבית .
אוונטגארד זה 180 מעלות.
ולגבי מציאות, לא בא להכניס אולם הביתה , וגם לא לא התכוונתי לקונצרטים וכו..
בסהכ רציתי לשחזר מצילה אחת, קראש או רייד כמו שצריך, רב הטויטרים ברב הרמקולים לא מצליחים . לזה התכוונתי וזהו.
אם אתה חושב שהמציאות זה חרטא, או שהרמקול שלך בבית עושה את זה כמו שצריך,
אשמח לשמוע

כתבת קודם :
"הרבה מה״יעוד ״ של מערכת ביתית בנוי על פשרות וחירטוטים בכדי שאישתך תיתן לך להכניס את הרמקול הביתה, או המעצב שלך יחליט שזה מתאים לעיצוב הבית. וכמובן שיהיה לך נעים לשמוע מקרוב לאורך זמן."

מכאן הסקתי שלדעתך מערכת PA היא הדבר האמיתי ובגלל פשרות עיצוביות אנחנו מסתפקים במערכות ביתיות.
לכן נתתי את הדוגמא של אוונגארד כדוגמא למערכת ביתית ללא פשרה עיצובית...
האם רמקולים PA עדיין עדיפים על פני אוונגארד למשתמש ביתי?

לא כתבתי שמציאות זה חרטא.
ההתיימרות הזאת היא חרטא בעיני.
אתה מדבר על הדבר האמיתי של קונצרטים ואני בטוח שעמיר ייטיב ממני לתאר את העניין של "איך זה נשמע ממקומות שונים באולם"....אז מה משקף את המציאות? שורה 1 ? שורה 10 ? מה שהמנצח שומע?

אתה מדבר על אולפנים ואני מניח שהכוונה לדיסק הסופי שיוצא (ולא איך זה נשמע בזמן ההקלטה...מי יכול להכנס לאולפן בזמן הקלטה חוץ מנמר?...) ונכתבו כבר הררי מילים לגבי ההשפעה של המקליט וזה שעושה את המיקס...
אז מה בדיוק אמיתי פה?
אין בינינו ויכוח שכינור צריך להשמע כמו כינור ולא כמו צ'לו. סטאפ מנפח שחליל נשמע גדול ועם נפח כמו בסון - זה לא לעניין
ארז
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
אווווו לאט עם המחמאות ההדדיות.
עוד יגידו עלינו "כנופיית השופרות" שבאו לעשות סדר חדש בפורום. ;)
רק למען הסדר הטוב -- לא החמאתי לך בכלל -- רק אמרתי תודה, הכרתי בבעייתיות הכתיבה שלי, הצעתי ללכת על מה שכייף, ולעזאזל עם הפילוסופיות :)

עמיר
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
253
מעורבות
170
נקודות
43
היי,

רק רמקול אחד קטן שאני מכיר, יורד ל-19 במינוס 3 די.בי.
http://kii.audio/phocadownload/AUDIO_09_15_Kii_THREE_web_english.pdf

גיליתי לכם סוד...

תומר
אולי הוא יורד ל19 אבל כל השאר אצלו זה ח..ר..א (לפחות בתנאים ששמעתי אותו )
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
פשוט אודיופילים צריכים להודות בכך שהם לא מחפשים בכלל להתקרב למציאות, ואז הרבה יותר פשוט להגדיר מושגים ולהתווכח.
להגיד שלא ידוע מה זה מציאות למישהו שהולך כל שבוע לקונצרטים או יושב בחדרי חזרות/ אולפנים , זה זלזול באינטיליגנציה!
וזה בכלל לא משנה אם זה בהיכל התרבות או בוינה. יש דברים שמתרחשים שאפשר לנסות ולהתקרב אליהם וזה המהות של התחביב הזה. בלי לשמוע בחיים מוסיקה לייב אין שום נקודת ייחוס לכלום.
מוצא"ש הולכים ב"ה לסנטנה,אנחנו הולכים לנגוע במציאות אחי,אתה מגיע...?
ואח"כ באים הביתה שומעים תקליט של סנטנה רמקולים מגבר פרה חוטים מיליון$
נו מה ....אז יש נקודת יחוס ומה אני יכול בדיוק לעשות איתה...?
ערן,אתה גורם לי לפרוש...:מבולבל:
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
מוצא"ש הולכים ב"ה לסנטנה,אנחנו הולכים לנגוע במציאות אחי,אתה מגיע...?
אני מקווה שיהייו להם שם סאבים טובים, כאלה PA של יום העצמאות, הרבה וחזקים!

בכמה הדפסות שייש/הייו לי של Abraxas, אם ב-SACD, ב-K2HD ו/או בתקליט של Mo-Fi, חסר לי באס :)

עמיר
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
אני מקווה שיהייו להם שם סאבים טובים, כאלה PA של יום העצמאות, הרבה וחזקים!

בכמה הדפסות שייש/הייו לי של Abraxas, אם ב-SACD, ב-K2HD ו/או בתקליט של Mo-Fi, חסר לי באס :)

עמיר
גם אני תקווה...:בעד:
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
שלמה ועמיר.
אתם מזלזלים במשהו שאתם פשוט לא מכירים.

אגב. גם יגאל לסרי טוען את אותה טענה בדיוק.
גם גיא רג׳ואן וגם לא מעט אודיופילים שמכירים את תחום ה-pa.

נכון. הבס הנכון הוא הכלי כשהוא אינו מוגבר. אבל מה לעשות, אנחנו לא בעניין של הכלי המקורי (אין לנו אותו) אם כי בעניין של שיחזור התדר הנמוך שלו. ואת זה רבותי, הרמקולים שלנו עושים בערך. יש כאלה שממש מתקרבים לשם, יש כאלה שסתם מנפחים ויש כאלה שהם רחוקים שנות אור משם.

יחידות מקצועיות אינן משתמשות בגומי סוראונד למשל. יש להם טכניקה שנראת כמו אקורדיון. זה מאפשר להם לנוע במהירות אדירה כשרק תעלה אחת זזה. כשרוצים שיחבטו בך חזק, הם ידעו לעשות את זה באימפקט שאף יחידה ביתית אינה מסוגלת אפילו לנסות ולתת.

שלמה.
ציוד pa מקצועי וטוב (לא סתם ציוד מרעיש) עושה בס כמו שלא חלמנו. תאמין לי, הייתי שם, אני עדיין שם.

סיפור קצר.
לפני כמה שנים הגברתי את יום העצמאות באחת מהערים הגדולות. מכיוון שהופיעו שם סחרוף, גפן, הדג נחש ועוד כמה מהטובים, לקחתי את כל המחסן איתי. שמתי 16 סאבים לצד, 16 מידבסים, 16 טויטרים ו-16 סופר טויטרים.
לקחתי איתי את את הנגן שהיה לי אז (ear). שמתי את ה-חמישית של מהאלר שאני מכיר היטב.
אני יכול להגיד לך שבמרחק של 30 מטר מהבמה, מול המערכת הזו, אין מערכת ביתית שמסוגלת אפילו להתקרב לחוויה הזו. הדינמיקה, הרזולוציה, הקלות שזה מתנגן בלי שמץ של מאמץ. התחום הגבוה שלא מרמז אפילו על קומפרסיה או קושי. הכל זורם - קל - עוצמתי - מרגש ומלא באנרגיה. אין בורות, אין חורים, אין בעיות אקוסטיות - מושלם!!!

חיה אחרת בכל קנה מידה. ושלא תתבלבלו. יש גם מגרעות. אבל בכללי, לפחות בכל הנוגע לשיחזור יצירות מורכבות כמו זו, מדובר בטופ של הטופ.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
טוב, לא יודע, אולי.

בכל מקרה הנקודה העיקרית שלי הייתה שייש יותר מסוג באס אחד, ושייתכן שלחלק מהסוגים האלה, אין צורך בתותחים הכבדים, שאולי עשויים להיות overkill.

אבל אני לא מתעקש על זה.

עמיר
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
אנחנו בכל אופן אני לא מזלזלים בכלום.פשוט לא מבין את ההשואה הזו כל שכן אם זה הנכון האמיתי אני מודה שאני מפגר שבזבזתי כל כך הרבה כסף על כאילו.וההמלצה שלי על סמך דברי המכובדים רג'אן,יגאל,ערן,וכו' היא חבל על הכסף אתם אפילו לא בכיוון...
ואם באמת מה שנכתב על ציוד ביתי מול pa מקצועי באמת שאין טעם להשואות ,הבדלי טכנולוגיות וכל הממבו ג'מבו ובמיוחד( פעם שניה) על בזבוז הכסף.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
איך שרשור על טידל קונטריבה הגיע להבדלים בין בס במערכות PA למערכות ביתיות?
לגבי נושא ה"חריפות":
1. כל נותני העצות החכמות בחינם - תודה לכם. ניסיתי הכל, ואני מכיר את המערכת שלי טוב. החריפות באה והולכת, וככל שהמערכת משתפרת ככה החריפות המקסימלית פחות ... חריפה. עדין, יש תנודות. ואני לא היחיד שמעיד על זה. גם אחרים שהיו אצלי בביקור והאזינו על טווח זמן של שעתיים שלוש, הרגישו שיש תנודות. ולא, לא החזקנו ידיים.

2. החריפות כפונקציה של עוצמה - אצלי, בוודאי שקיימת. זה פשוט לזרוק יותר מדי אנרגיה לחדר והתרוצצות של הקול בחדר גורמת לזה להישמע קצת צועק. בשביל זה צריך לבלוע עוד קצת. הבליעה אצלי (האקוטסית!) כמעט לא קיימת. אבל לבלוע נכון זה עסק מסובך שנכוויתי ממנו כבר יותר מפעם אחת.

3. כאמור, כרגע החדש הוא בחשמל, היות והוא הדבר היחיד שיש בו תנודתיות שיכולה להסביר את זה; ואגב, בסופי שבוע, בייחוד שישי אחה"צ, זה כמעט אף פעם לא חריף.

הזמנתי מד מתח בתצורת שקע שיחובר לקיר באופן קבוע, ואוכל לנטר באמצעותו נפילות מתח. אם אראה שהן משמעותיות, אבדוק איך אפשר לטפל בזה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור