רמקולים בלה לונה וחוסר בבאס תחתון

  • פותח הנושא M0TI
  • פורסם בתאריך

מצב
הנושא נעול.

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אמר לי פעם אחת מישהו משפט חכם. ״יום טוב רואים כבר בבוקר״.

אפשר בהחלט להגיע למסקנות מרמקול גם לאחר ימים ספורים. אדם מנוסה מבין את זה לאחר שעות בודדות של האזנה בקטעי מוסיקה שהוא מכיר.

רמקול לא דינמי לא יהפוך לכזה לאחר שנתיים. כך גם רמקול חסר בפרטים או כזה שהבס שלו לוקה בחסר או לחלופין מנופח.
הטענה הזו, שצריך שנים בכדי להכיר רמקול, היא נכונה בערך כמו שיש פילים ורודים שאוכלים רק פילים אדומים.

אני לא רוצה להכנס לדיון אינסופי על זה אבל אני חולק עליך לחלוטין.
בס מנופח למשל, ברוב מקרים לא נוצר בגלל "בעיה" ברמקול אלא בגלל
מה שמחובר אליו או תגובה של החלל האקוסטי.
אנשים מנוסים מאוד (שאתה מכיר) שינו את דעתם על רמקול חמש פעמים. וכך
גם על ציוד אחר.
תוך ימים ספורים אתה יכול להכיר רמקול בצורה שטחית. אם אתה לא מחבר
רמקול למגוון הגברות ולא חווה איתו מוסיקה לזמן ארוך ובתנאים שונים אתה לא מכיר את
הרמקול נקודה.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
למוטי יש את הVC2, אני לא מבין למה אתה מתכוון שאת כותב "קטן". שאני כותב מושלם כמובן שהכל יחסי, יש רמקולים שישיחזרו פסנתר בצורה טובה יותר אבל לא בקטגוריית מחיר שלו (לדעתי).

לדעתי, לא נכון להשתמש במילה "לדעתי" :),
עדיף מ"ניסיוני" , כי יתכן שדעתך תשתנה בין רגע כאשר ניסיונך יהיה עשיר יותר .
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
ה-7 של האברת' הוא רמקול מופלא. פשוט מופלא. היכולת שלו לשמור על טונאליות מצויינת בכל עוצמה היא בהחלט מרשימה.

נוא מאוד טבעי. אורגני כזה. מלטף ומפורט ומדויק בו בזמן. רמקול פשוט נהדר. מנגן נכון, לכיוון הנכון, כמו שרמקול צריל לנגן.

דבר עם בועז רוזנצוויג. שמע אצלו פסנתר. אחר כך דבר איתי. אפילו בטלפון.

ה7 טוב מה5 הגדול יותר
אבל עדיין קופסתי בצליל, לא חושב שזו החלופה לרמקול אומניפולרי
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
ה7 טוב מה5 הגדול יותר
אבל עדיין קופסתי בצליל, לא חושב שזו החלופה לרמקול אומניפולרי

לא מדבר על חלופה. שנית, הקופסא שלו מתוכננת להתערב באותה מידה שהקופסא של הבורדמן מתוכננת להתערב.
לרמקולים הומניפולרים מנסיוני, יש המון יתרונות והמון חסרונות. החסרונות הן תופעת לוואי מהיתרון שלהם. במה גדולה מאוד, ענקית אפילו, אבל לא מסודרת. הוא מושפע מידי מהאקוסטיקה לפניו, מאחוריו ומצדדיו. אסמטיות, מה שמאוד טוב לרמקול סטנדרטי פרונטלי, הוא רע לרמקול מהסוג הזה. מדוע? משום שהוא משתמש בחלל בשביל ליצור את הבמה.

קח את הבורדמנים למשל. אם בצד אחד יש וטרינה ובצד השני עץ הבמה בחיים לא תהיה ממוקדת/מסודרת. מדוע? משום שאותה חולרע - פיסיקה, עוד פעם מבלגנת לנו את החיים. כך ומוכרב מכך, רמקול כמו הדובל ודומים לו, שמנגנים ב-360 מעלות.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני לא רוצה להכנס לדיון אינסופי על זה אבל אני חולק עליך לחלוטין.
בס מנופח למשל, ברוב מקרים לא נוצר בגלל "בעיה" ברמקול אלא בגלל
מה שמחובר אליו או תגובה של החלל האקוסטי.
אנשים מנוסים מאוד (שאתה מכיר) שינו את דעתם על רמקול חמש פעמים. וכך
גם על ציוד אחר.
תוך ימים ספורים אתה יכול להכיר רמקול בצורה שטחית. אם אתה לא מחבר
רמקול למגוון הגברות ולא חווה איתו מוסיקה לזמן ארוך ובתנאים שונים אתה לא מכיר את
הרמקול נקודה.

לא צריך מגוון הגברות אם כי הגברה אחת שאתה מכיר, שהיא רפרנס. כשאתה מאזין להמון מוצרים על אותה הגברה אתה בהחלט מבין מה כל אחד עושה. מדוע? משום שאתה לומד את היכולות של האלקטרוניקה שלך ובהתאם לכך מסיק מסקנות. ברוב המוחלט של המקרים, אדם מנוסה, שמכיר את האלקטרוניקה שלו היטב, יסיק מסקנות מאוד מדוייקות כבר אחרי כמה תקליטים שמהווים עבורו רפרנס. זו עובדה אגב, ואתה בעצמך משתמש בטכניקה הזו. אחרת לא היית מסיק מסקנות על שום מוצר שלא חיית איתו שנים.

את הכבלים של sine בחנתי במשך כמה ימים. כבר בשעתיים הראשונות הבנתי שמדובר בכבל לא פחות ממדהים למחירו. אחרי שבוע המסקנות שלי לא השתנו. את ה-asw שמעתי למספר ימים אך לאחר כמה תקליטים הבנתי על מה מדובר. על היכולות שלו, החסרונות המעטים שלו (אם בכלל) ושני דגמים, מדורות שונים, נבחרו אצלי כמוצרי השנה מול מוצרים אחרים שהיו אף יקרים ממנו. מדוע? משום שאני מכיר את הציוד שלי, יודע היכן החוזקות והחולשות שלו, ובהתאם לזה יודע לסנן את הבעיות שהאלקטרוניקה שלי עלולה ליצור. הכל עניין של נסיון, ידע, מתודה. כשיש אותם, כמה תקליטים מספיקים - דהיינו, שעות ספורות.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
אהלן ערן, אני לא רוצה להיות יותר מנוסה, אני צריך להכנס לשלב של הגמילה מהתחום, לא להעמיק את ההתמכרות אבל אתה מוזמן לפרט איזה רמקול לדעתך יעשה את העבודה בצורה יותר טובה מהברודמן ולצורך העניין בשביל לא לסטות מנושא השרשור- הבלה לונה שמוטי בונה עליהם?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
זיו ידידי. הבורדמן vc2 רחוק מלשחזר פסנתר יותר טוב מהמתחרים. מה לעשות הוא לא מספיק דינמי. הדובל צריך תנאים מושלמים בשביל לנגן כמו שצריך. אחרת הוא נשמע רע. מדוע? משום שהוא מושפע מחלל יותר מכל רמקול אחר. להגיד שאפשר לזרוק אותו בחדר פחות מחצי מטר והוא נשמע טוב זה לא אחראי, לא מקצועי ופשוט לא נכון.

שורה תחתונה. בתנאים מושלמים עבור רמקול שמנגן לכל הכיוונים, הוא יבריק. בתנאים לא מושלמים, כל רמקול פרונטלי ינגן פסנתר או כל כלי אחר יותר טוב. ועוד משהו חשוב. גם ששניהם ממוקמים מושלם, בחלל מתאים, עדיין יש כאלה שמנגנים טוב מהם. והם לא מנגנים לשום מקום חוץ מקדימה.
 

אדר

אוהב את התחום
הודעות
383
מעורבות
7
נקודות
18
מוטי, שתי הערות מצדי (כאוהד דובל ובעל פלנטס):
1. בניגוד לדעתו של גיא, ובדומה לנמר - אני אומר שהמרחק מהקיר יכול לעשות הבדל משמעותי. לאחרונה ניסיתי להרחיק את הפלנטס שלי ל-95 ס"מ במקום 65 שיש היום (אחרי ששמעתי אותם אצל עופר רחוקים מקיר האחורי), והבמה התרחבה. זה היה משהו שקשה להגדיר, אבל הרגשתי בוודאות יותר עומק. לצערי אני לא יכול להשאיר אותם שם, ואני מאד נהנה גם ב-65 ס"מ, אבל שתדע שלפחות אצלי היה הבדל ברור. בין הנאה גדולה להנאה גדולה מאד. ככה זה אצלי. תצטרך לבחון היטב מה מיקום הרמקולים העדיף עליך (לא עלינו היועצים, אלא עליך אישית :)), וסביר להניח שהוא ישתנה מספר פעמים בשנה הראשונה.
2. הבס בחדר הוא נקודה לשים אליה לב. גם מנסיוני אתה עלול לקבל עודף בס בחדר בגלל מגבלות אקוסטיקה. לא בס חזק מדי, פשוט תחושה לפעמים שמשהו בבס לא מפורט/חד, אלא עמום וחזק. אני טיפלתי בזה באמצעות RC, אחרי המון המון התלבטות ואני מאד מרוצה מהתוצאה. צריך לזכור את זה כאילוץ קיים, שחייבים להכיר.

לא מנסה לייעץ מה לעשות ומה לא (קטונתי), רק שתיקח את הנקודות הללו בחשבון.
 

אדר

אוהב את התחום
הודעות
383
מעורבות
7
נקודות
18
הדובל צריך תנאים מושלמים בשביל לנגן כמו שצריך. אחרת הוא נשמע רע. מדוע? משום שהוא מושפע מחלל יותר מכל רמקול אחר. להגיד שאפשר לזרוק אותו בחדר פחות מחצי מטר והוא נשמע טוב זה לא אחראי, לא מקצועי ופשוט לא נכון.
שיחקתי הרבה עם הדובל שלי, התנאים שלו והמיקום. הדעה שלי הרבה פחות קיצונית. אולי בגלל שהשמיעה שלי הרבה פחות קיצונית ;-). הוא נשמע מצוין (לאוזניי) גם 40 ס"מ מהקיר. הוא נשמע יותר טוב כשהוא רחוק, אבל בין זה לבין "לא נשמע טוב קרוב לקיר", או "בתנאים לא מושלמים הוא נשמע רע" המרחק לדעתי גדול.
אני מניח שזה סובייקטיבי, ושהסף שלי נמוך (משמעותית) מהסף שלך לגבי מה נשמע טוב ומה נשמע רע.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
זיו ידידי. הבורדמן vc2 רחוק מלשחזר פסנתר יותר טוב מהמתחרים. מה לעשות הוא לא מספיק דינמי. הדובל צריך תנאים מושלמים בשביל לנגן כמו שצריך. אחרת הוא נשמע רע. מדוע? משום שהוא מושפע מחלל יותר מכל רמקול אחר. להגיד שאפשר לזרוק אותו בחדר פחות מחצי מטר והוא נשמע טוב זה לא אחראי, לא מקצועי ופשוט לא נכון.

זאב :)* . יש פרט חשוב שצריך לציין, לא מדובר ברמקול רגיל מבחינת התכנון והבנייה שלו, מבלי להיכנס לפרטים הטכניים (יש גוגל בשביל זה למי שמעוניין) יש לזה השפעה מיוחדת על הסאונד שמאוד משכה אותי אליו וכנראה שגם את מוטי כי הרי הוא קנה אותם. חשוב לי לציין שוב שלדעתי האישית בלבד לא מדובר ברמקול מושלם אלא ברמקול שהוא טוב למטרה שהוא נוצר.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
זיו ידידי. הבורדמן vc2 רחוק מלשחזר
פסנתר יותר טוב מהמתחרים. מה לעשות הוא לא מספיק דינמי.

זה נקרא לא להכיר את הרמקול. עם הגברה טרזיסטורית חזקה הרמקול דינמי מאוד.
תשכח ממה ששמעת עם מגברים של 50 וואט. אם היית שומע אותו אותו אצלי בחדר
תצוגה עם Gryphon Attila היית צריך לאסוף את הלסת מהריצפה. וזה "בסה'כ"
מגבר משולב 100 וואט.

הדובל צריך תנאים מושלמים בשביל
לנגן כמו שצריך. אחרת הוא נשמע רע. מדוע? משום שהוא מושפע מחלל יותר מכל רמקול
אחר. להגיד שאפשר לזרוק אותו בחדר פחות מחצי מטר והוא נשמע טוב זה לא אחראי,
לא מקצועי ופשוט לא נכון.

וגם זה נקרא לא להכיר את הרמקול. הדובל זה רמקול שבגלל המבנה שלו לא צריך
טיפול אקוסטי והוא מייצר במה טובה כמעט בכל מקום שתזרוק אותו בחדר. כל זאת
בניגוד מוחלט לכל רמקול כיווני. נדיר מאוד שהוא לא מסתדר בחלל כלשהו. כל זה על סמך
של 8 שנות יבוא, מאות שעות האזנה, חיבור לעשרות סוגי הגברה ושמיעה בעשרות מקומות
וסט-אפים שונים, בחדרים החל מצינוקות של 3 על 3 ועד חדר הארחה ענק של 150 מ"ר
פתוח עם תיקרה גבוהה ופינות משונות. סידור הכלים שלו וההפרדה במרחב עם הרכבים
גדולים (תזמורת סמפונית למשל) הוא ברמה אחרת מרמקול כיווני שהוא פשוט מוגבל בזה
מטבע בריאתו.

אני מכבד את נסיונך (באמת ובתמים) אבל כאן אתה ממש, אבל ממש לא בכיוון.
להכיר רמקול ידידי זה לחיות איתו. לא יעזור כלום. שמיעה מקרית פה ושם רחוקה
מלהספיק.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
זאב.

רמקול נוצר למטרה אחת בלבד. להשמיע מוסיקה. אין רמקול שנועד להשמיע פסנתר. פשוט אין כזה.
הרי לשיטת חובבי הבורדמן (שהוא רמקול מצוין לדעתי), האוונגרד אמור לשחזר כלי נשיפה הכי טוב. למה? כי כלי נשיפה הוא שופרי וכך הרמקול. אז זהו שלא. אין קשר בין החומר ממנו עשוי הכלי, או המבנה שלו, לבין היכולת של הרמקול לשחזר אותו.

הבורדמן, כמו כל הרמקולים האחרים בגזרת מחירו, מיועדים לעשות את אותו הדבר. יהיו שיעשו את זה טוב יותר, באותו הכסף. יהיו כאלה שלא, גם באותו הכסף. יהיו כאלה שישחזרו כלים אקוסטים טוב יותר ולהיפך. יהיו דינמים יותר ולהיפך.

הבורדמן/בזנדהופר לא יוצרו בשביל לשחזר פסנתר בדיוק כמו שהרמקולים של ליווינג וויס לא נוצרו בשביל להשמיע ווקאל במיטבו. כולם, ללא יוצא מהכלל, נועדו בשביל לנגן מגוון רחב של סיגנונות מוסיקה, במיוחד אקוסטית. מי עושה את זה יותר טוב? קל לבדוק.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
וגם זה נקרא לא להכיר את הרמקול. הדובל זה רמקול שבגלל המבנה שלו לא צריך
טיפול אקוסטי והוא מייצר במה טובה כמעט בכל מקום שתזרוק אותו בחדר. כל זאת
בניגוד מוחלט לכל רמקול כיווני. נדיר מאוד שהוא לא מסתדר בחלל כלשהו. כל זה על סמך
של 8 שנות יבוא, מאות שעות האזנה, חיבור לעשרות סוגי הגברה ושמיעה בעשרות מקומות
וסט-אפים שונים, בחדרים החל מצינוקות של 3 על 3 ועד חדר הארחה ענק של 150 מ"ר
פתוח עם תיקרה גבוהה ופינות משונות. סידור הכלים שלו וההפרדה במרחב עם הרכבים
גדולים (תזמורת סמפונית למשל) הוא ברמה אחרת מרמקול כיווני שהוא פשוט מוגבל בזה
מטבע בריאתו.

אגיב לך עניינית בפעם האחרונה.
ומכאן עופר. אני מבקש ממך לא להתערב בשירשור. הוא לא קשור אלייך כיבואן. זה דיון בפורום שדן על רמקולים שאתה מייבא ואחרים. זה לא פורום מסחרי. אנא התנהג בהתאם.

ולגופו של עניין.

מספיק שאני אשים בצד אחד אגרטל בגובה של הקונוס שלו וכבר שיניתי לו את הבמה. זו עובדה. זה גם יקרה אם אני אשים את אותו אגרטל מול רמקול פרונטלי. למה אני טוען את זה? משום שהוא בעצמו מושפע מזה. הרי בחלקו העליון יש יחידת פיזור. והיא, מה לעשות, הקטע שלו. אגרטל בגובה יחידת הפיזור שלו כבר תשנה אותו. נסה בבית ותווכח. אז אם אגרטל משנה אותו, מה נגיד על קירות שלמים שמצד אחד זורקים את הצליל לאחר 2 מטר ומצד שני לאחר חצי מטר.

גם הבורדמן יהיה מושפע יותר מכל רמקול פרונטלי מהפרשים משמעותיים במרחק הקיר הצידי. מדוע? כי הוא מנגן בדיוק אליו. הוא משתמש בו על מנת להגיע אלייך. זה אומר שאם רמקול אחד קרוב יותר לקיר צידי משמע הקיר יגביר אותו חזק יותר בטרם הוא מספיק להתפתח. רוצה לבדוק את זה? קל מאוד. שים מראה בצמוד לצידו של הרמקול ובדוק בעצמך. שמעת? יופי.

נמשיך
המסומן באדום פשוט לא נכון. רוב הרמקולים הטובים ביותר שקיימים (אקסיומה) הם בדיוק הפוכים מזה. בתכנון, במהות, באופן סידור היחידות מקדימה ולא ״עקום״. מדוע? משום שזה כנראה יותר מוצלח. ראה את מג׳יקו, טידל, מרטן, רוקפורט, אוולושיין אקוסטיק, פוקאל, וילסון, איזופון. דובל ובורדמן פשוט לא נמצאים שם. לשים את הבורדמן או הדובל מול מג׳יקו q3 ולנגן בשניהם תזמורת סימפונית זה פשוט לא תחרות. המג׳יקו למשל מסוגל לעמוד בעוצמות גבוהות יותר ובקטעים מורכבים יותר. מדוע? משום שיש לו יותר יחידות, יותר גדולות, יותר דינמיות. הוא פשוט מיועד לזה. הבורדמן פשוט לא יכול לו. התיבה שלו מתחילה לווברץ והנה, הלכה הדינמיות. כבר שמענו את/על זה.

שוב.
הסר את השתתפותך בדיון. חוקי הפורום אינם מאפשרים זאת. אין כאן שום דבר אישי. זה דיון על רמקולים שבמקרה אתה מייבא. אתה כ״עופר שחורי״ הוא לא הנושא. אל תחריב את השירשור.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
יש פרט חשוב שצריך לציין, לא מדובר ברמקול רגיל מבחינת התכנון והבנייה שלו, מבלי להכנס לפרטים הטכניים (יש גוגל בשביל זה למי שמעוניין) יש לזה השפעה מיוחדת על הסאונד שמאוד משכה אותי אליו וכנראה גם את מוטי כי הרי הוא קנה אותם. חשוב לי לציין שוב שלדעתי האישית בלבד לא מדובר ברמקול מושלם אלא ברמקול שהוא טוב למטרה שהוא נוצר.
זאב.

רמקול נוצר למטרה אחת בלבד. להשמיע מוסיקה. אין רמקול שנועד להשמיע פסנתר. פשוט אין כזה.
הרי לשיטת חובבי הבורדמן (שהוא רמקול מצוין לדעתי), האוונגרד אמור לשחזר כלי נשיפה הכי טוב. למה? כי כלי נשיפה הוא שופרי וכך הרמקול. אז זהו שלא. אין קשר בין החומר ממנו עשוי הכלי, או המבנה שלו, לבין היכולת של הרמקול לשחזר אותו.

הבורדמן, כמו כל הרמקולים האחרים בגזרת מחירו, מיועדים לעשות את אותו הדבר. יהיו שיעשו את זה טוב יותר, באותו הכסף. יהיו כאלה שלא, גם באותו הכסף. יהיו כאלה שישחזרו כלים אקוסטים טוב יותר ולהיפך. יהיו דינמים יותר ולהיפך.

הבורדמן/בזנדהופר לא יוצרו בשביל לשחזר פסנתר בדיוק כמו שהרמקולים של ליווינג וויס לא נוצרו בשביל להשמיע ווקאל במיטבו. כולם, ללא יוצא מהכלל, נועדו בשביל לנגן מגוון רחב של סיגנונות מוסיקה, במיוחד אקוסטית. מי עושה את זה יותר טוב? קל לבדוק.

אין סתירה בין הדעה שלך לדעה שלי בנושא פרט לרמת הביצועים של הברודמן ולנקודות החזקות שלו ושלמעשה כל רמקול שהוא לא בנויי ברמה כמו למשל הגראנד יוטופיה או המגיקו יהווה פשרה מסוימת לאודיופיל הממוצע. כבר כתבתי מקודם: "אבל מהו רמקול טוב בעצם, איפה זה מתחיל ואיפה זה נגמר? שאלה שמטרידה אותי מאז נכנסתי לתחום האודיו (כתחביב). שמעתי סט אפ שעולה כמה מאות אלפי דולרים והסאונד היה נשמע לי סופני, כל מה ששמעתי אחר כך (רחוק מאותה קטגוריית תקציב) גרם לי להרגיש שתמיד צריך להתפשר על משהו."
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אגיב לך עניינית בפעם האחרונה.
ומכאן עופר. אני מבקש ממך לא להתערב בשירשור. הוא לא קשור אלייך כיבואן. זה דיון בפורום שדן על רמקולים שאתה מייבא ואחרים. זה לא פורום מסחרי. אנא התנהג בהתאם.

ולגופו של עניין.

מספיק שאני אשים בצד אחד אגרטל בגובה של הקונוס שלו וכבר שיניתי לו את הבמה. זו עובדה. זה גם יקרה אם אני אשים את אותו אגרטל מול רמקול פרונטלי. למה אני טוען את זה? משום שהוא בעצמו מושפע מזה. הרי בחלקו העליון יש יחידת פיזור. והיא, מה לעשות, הקטע שלו. אגרטל בגובה יחידת הפיזור שלו כבר תשנה אותו. נסה בבית ותווכח. אז אם אגרטל משנה אותו, מה נגיד על קירות שלמים שמצד אחד זורקים את הצליל לאחר 2 מטר ומצד שני לאחר חצי מטר.

גם הבורדמן יהיה מושפע יותר מכל רמקול פרונטלי מהפרשים משמעותיים במרחק הקיר הצידי. מדוע? כי הוא מנגן בדיוק אליו. הוא משתמש בו על מנת להגיע אלייך. זה אומר שאם רמקול אחד קרוב יותר לקיר צידי משמע הקיר יגביר אותו חזק יותר בטרם הוא מספיק להתפתח. רוצה לבדוק את זה? קל מאוד. שים מראה בצמוד לצידו של הרמקול ובדוק בעצמך. שמעת? יופי.

נמשיך
המסומן באדום פשוט לא נכון. רוב הרמקולים הטובים ביותר שקיימים (אקסיומה) הם בדיוק הפוכים מזה. בתכנון, במהות, באופן סידור היחידות מקדימה ולא ״עקום״. מדוע? משום שזה כנראה יותר מוצלח. ראה את מג׳יקו, טידל, מרטן, רוקפורט, אוולושיין אקוסטיק, פוקאל, וילסון, איזופון. דובל ובורדמן פשוט לא נמצאים שם. לשים את הבורדמן או הדובל מול מג׳יקו q3 ולנגן בשניהם תזמורת סימפונית זה פשוט לא תחרות. המג׳יקו למשל מסוגל לעמוד בעוצמות גבוהות יותר ובקטעים מורכבים יותר. מדוע? משום שיש לו יותר יחידות, יותר גדולות, יותר דינמיות. הוא פשוט מיועד לזה. הבורדמן פשוט לא יכול לו. התיבה שלו מתחילה לווברץ והנה, הלכה הדינמיות. כבר שמענו את/על זה.

שוב.
הסר את השתתפותך בדיון. חוקי הפורום אינם מאפשרים זאת. אין כאן שום דבר אישי. זה דיון על רמקולים שבמקרה אתה מייבא. אתה כ״עופר שחורי״ הוא לא הנושא. אל תחריב את השירשור.

תראה, אני אמשיך להגיב כל עוד מדובר בציוד שאני מייבא ובמיוחד כשנכתבים
עליו דברים לא נכונים. אני לא מגיב כאן כדי לפרסם את עצמי אלא כדי לתקן דברים
לא נכונים שנכתבים בנחרצות.

אם היית כותב כל זאת מתוך הכרות עם הרמקולים או אחרי סקירה עליהם אז ניחא.
אבל זה לא המצב. אתה מנחש על סמך ידיעותיך ונסיונך הכללי (לא ספציפי עליהם)
אבל מה לעשות, זה רחוק מהמציאות.

לגבי המסומן באדום.
מדובר על דובל, לא ברודמן. כך שתיאורי הוויברוץ לא במקום (וגם לא נכונים - תלוי
בהגברה).
בעוצמות גבוהות אף לא אחד מהרמקולים שציינת לא מסוגל להתחרות בדובל
מבחינת החזקה ועמידות. הפוך ממה שציינת. וזה למה - כי הדובל בלה לונה למשל
בנוי מיחידות PA חזקות מאוד. היצרן מצהיר - אתה יכול להפעיל בלה לונה למשך
חודש שלם ברציפות עם מגבל בפול ווליום ולא יקרה לו כלום. מוכן לנסות את זה על
הרמקול שלך? מנסיון, את הבלה לונה ניתן להגביר לעוצמות אימתניות בלי שום בעיה.
הוא נשאר יציב ורגוע לחלוטין.
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
564
מעורבות
195
נקודות
43
לשים את הבורדמן או הדובל מול מג׳יקו q3 ולנגן בשניהם תזמורת סימפונית זה פשוט לא תחרות. המג׳יקו למשל מסוגל לעמוד בעוצמות גבוהות יותר ובקטעים מורכבים יותר. מדוע? משום שיש לו יותר יחידות, יותר גדולות, יותר דינמיות. הוא פשוט מיועד לזה. הבורדמן פשוט לא יכול לו. התיבה שלו מתחילה לווברץ והנה, הלכה הדינמיות.
לא שמעתי אף אחד מהרמקולים הנ"ל בתזמורת סימפונית, אבל אתייחס לחלק המודגש.
איך אתה מציע למוטי את הרמקולים living voice וגם harbeth?
למרות שידוע ששני הרמקולים התיבה שלהם מנגנת/מווברצת ואין להם הרבה יחידות, כך לפי טענתך הלכה הדינמיות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
יש הבדל עצום בין אופן התערבות התיבה בבורדמן לבין שני הנ״ל.

באותה מידה שיש הבדל עצום בין הרמקולים הקרמים של טידל לאלה של קארמה, באותה מידה ששני רמקוליפ עם תיבות מתות נשמעים שונה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
עופר. מה שאני כותב הוא נכון וניתן להוכיח אותו בקלות.

נתתי לך כמה הצעות איך לבדוק את הטענות שלי. אני משער שלא ביצעת את הבדיקה ולכן זו תגובתך.
בלי קשר. לא ענית לי עניינית אפילו לטענה אחת שלי. רק עשית פרסומת לרמקולים שלך וטענת שהבורדמן מווברץ בגלל המגבר של אלדר. וואלה? אז למה אחרים לא? העץ של הבורדמן רגיש למגבר שלו? לא נראה לי. הבורדמן פשוט לא עמד בעומס וזה בסדר. אני מכיר הרבה רמקולים מעולים שלא יודעים לנגן בקול רם.

לגבי הדובל וה-pa.
הדובל מבסס את הרמקולים שלו (היופיטר הישן) על יחידה ספרדית של das שנקראת j30 או 60. יחידות pa (ויש לי נסיון איתן) מיועדות לנגן בקול רם לאורך זמן. זה נכון, אבל לא דיברתי על היכולת הזו בהקשר לדובל. ואם כבר מזכירים יחידות pa אז איכות היא לא החלק החזק שלהן. יחידות מהסוג הזה מיועדות להרעיש מאוד לאורך זמן. זהו. לא יותר ולא פחות. יש יותר טובות, פחות טובות, אף אחת מהן אינה איכותית כמו יחידה של אקוטון, סיז, אודיו טכנולוג׳י או מג׳יקו. ובכל זאת, עדיין יחידות pa נשרפות או ניכנסות לעיוות. פשוט אין לך מספיק נסיון/ידע בתחום הזה. עם זאת, להשוות את הדובל למג'יקו מבחינה דינמית? באמת? לטידל? באמת? בחייך עופר. כמה פעמים ביקשתי ממך לא להגזים. וילסון, טידל, איזופון, מג'יקו, פוקאל ועוד כמה מהגזרה הזו משחקים במגרשים אחרים לגמרי.

עופר
אתה פשוט סתם מתערב. לוקח אישית ומחריב את הפורום. אתה מוכרח להתרגל לעניין הזה שידברו על המוצרים שלך גם לטוב וגם לרע. יהיו גם כאלה פושרות. התערבות של יבואן כזה או אחר, במיוחד כשהוא מנסה לכופף את חוקי הפיסיקה, היא פשוט מזיקה גם לו וגם לפורום. גרוע מכך, זה לא מקצועי. ההכירות שלי עם הדובל מספיקה בשביל לתת חוות דעת כך גם ההכירות שלי עם הבורדמנים. אני אחראי על מה שאני כותב ויותר מכך, מוכן להעמיד את הטענות שלי למבחן.

שורה תחתונה.
קרא שוב את חוקי הפורום. אסור לך להתערב גם כאשר כותבים משהו שלא מוצא חן בעינייך על המוצרים שלך. מותר לך להתערב רק בנושאים טכנים או מחירים. לתשומת ליבך.
 
נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
ממליץ ללכת להקשיב לספנדור D7. אני משוחד כי יש לי אותו אך לא מצאתי רמקול טוב ממנו למחירו וגם במחיר כפול. אם תרצה, אתה מוזמן לבוא לביקור אצלי.

1+ :אצבע מורמת.

תומר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לשאלתך האחרונה זאב יקירי.
זה לא נגמר עד שאתה לא מחליט שזה נגמר.
 
מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור