רמקולים בלה לונה וחוסר בבאס תחתון

  • פותח הנושא M0TI
  • פורסם בתאריך

מצב
הנושא נעול.

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
גם הברודמן או שאוהבים או ששונאים, אז איך קנית?
כאשר שמעת הברודמן לפני הקניה לא שמעת באותה הדגמה את הדובל. איזה רמקולים שמעת במקביל כשהחלטת לקנות הברודמן?
מה עם הגברה? האם ניסת הגברות שונות עם הברודמן שלך?
האם אתה חושב במרחק קטן כ 140 ס"מ בין הרמקולים תצליח להפיק מהם במה, עומק ופירוט?

הברודמן מיועד לסגנון מוזיקה ולקהל מאזינים מיוחד, הוא בנויי לשחזר פסנתר למשל בצורה מושלמת, משהו שרמקולים אחרים מתקשים לעשות אפילו ברמות הגבוהות, גא"ז, קלאסי, גם נשמעים לא רע אבל שם לדעתי זה נגמר וחבל שכך, הם נראים סוף הדרך ונשמעים לא פחות טוב (בתחום שלהם).
 

M0TI

אוהב את התחום
הודעות
389
מעורבות
18
נקודות
18
אוסיף על דבריך כי גם ב'רוק - קל' הברודמן היה מקסים, במיוחד בתחום התחתון.
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
מה עם נניח חברות אחרות שמתעסקות עם אומניפולאריים? אולי משם תבוא הישועה?
german physiks? bolzano?
אין לי מושג לגבי דגמים ומחירים אבל נסה למצוא פשרות מעניינות עד שתוכל להרשות לעצמך את מה שאתה באמת רוצה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
הברודמן מיועד לסגנון מוזיקה ולקהל מאזינים מיוחד, הוא בנויי לשחזר פסנתר למשל בצורה מושלמת, משהו שרמקולים אחרים מתקשים לעשות אפילו ברמות הגבוהות, גא"ז, קלאסי, גם נשמעים לא רע אבל שם לדעתי זה נגמר וחבל שכך, הם נראים סוף הדרך ונשמעים לא פחות טוב (בתחום שלהם).

מכיר את הבורדמן היטב. כמו שיש לו יתרונות יש לו גם לא מעט חסרונות. היחידות הקטנטנות של הדגם הקטן לא מסוגלות לשחזר פסנתר בצורה מושלמת. גם הגדול לא ממש מצטיין בדינמיות. ופסנתר רבותי, מה לעשות, צריך רמקול מאוד דינמי. פסנתר זהו כלי נגינה קשה מאוד לשיחזור. זהו רמקול טוב מאוד, מעולה אפילו, אבל עשו ממנו הרבה יותר ממה שהוא באמת.

לגבי מפתח של 2 מטר לדובל ולגבי המרחק מהקירות - טעות. הוא זקוק להרבה מעבר לחצי מטר. לא רק הדובל, כל רמקול שמנגן ככה.

ואם כבר מדברים על מרכולתו של שחורי. אז יש לו רמקולים מתאימים הרבה יותר לצרכים של מוטי מאשר הדובל (שהוא לא שמע).

מוטי. שמח שהעברתי אותך מהוינטאג׳ למודרניזציה. אבל לדעתי אתה עושה רכישה שגויה. קח את ה-asw. זהו רמקול טוב משמעותית עבורך ועבור הצרכים שלך.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
WOW
נראה שזה לא יגמר לעולם...
הפוסט הזה הפך לקבוצת תמיכה לדובל...
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
מכיר את הבורדמן היטב. כמו שיש לו יתרונות יש לו גם לא מעט חסרונות. היחידות הקטנטנות של הדגם הקטן לא מסוגלות לשחזר פסנתר בצורה מושלמת. גם הגדול לא ממש מצטיין בדינמיות. ופסנתר רבותי, מה לעשות, צריך רמקול מאוד דינמי. פסנתר זהו כלי נגינה קשה מאוד לשיחזור. זהו רמקול טוב מאוד, מעולה אפילו, אבל עשו ממנו הרבה יותר ממה שהוא באמת.

למוטי יש את הVC2, אני לא מבין למה אתה מתכוון שאת כותב "קטן". שאני כותב מושלם כמובן שהכל יחסי, יש רמקולים שישיחזרו פסנתר בצורה טובה יותר אבל לא בקטגוריית מחיר שלו (לדעתי).

אכן מדובר ברמקול מצוין אבל אני אישית לא רציתי להיות שבויי שלו עם סגנון מוזיקה שיתאים אך ורק לו ולכן העדפתי משהו אחר.
 

M0TI

אוהב את התחום
הודעות
389
מעורבות
18
נקודות
18
בהמשך להודעת זאב,
נמר, אני גם חושב שאתה טועה.

ה-VC2 בנגינת פסנתר פשוט גדול (יחסי) !

גם בכלי הקשה ונשיפה, הצליל שהוא השמיע לי בסקסופון, היה כ"כ ריאלי - עבה, תלת מימד ומחוספס שזה גרם לי להנאה מרובה.

גם במוזיקת 'רוק קל', כלי הקצב היו כ"כ שמנמנים ועסיסיים שזה פשוט הלהיב אותי כל פעם מחדש.
(וגם תמיהה גדולה, מדוע אני לא חש זאת בנגינת תזמורת).

אמנם הרמקול הגדול יותר, ה- VC7 הוא יותר טוב (גם המחיר שלו הרבה יותר יקר, החלל שהוא דורש הרבה יותר גדול) אבל ה- VC2 הוא משהו מיוחד, ממש לא 'קטלא קניא'.

בנגינת תזמורת זה כבר משהו אחר, אני לא קיבלתי את הסחורה שציפיתי ממנו.

אגב, אילו היה לי מקום מתאים עבור ה- VC7, יתכן בהחלט שהייתי קונה אותו.
 

נערך לאחרונה ב:

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
"רק פסנתר,רק פילהרמונית,לא רוק כן רוק"
:מבולבל: :mad: :confused: :(
לכל יודעי הדבר שכותבים את עצמם לדעת.
לבועז פז יש את הברודמנים הקטנים מונעים עם הגברת Croft,מציע למי מכם שמהסס לגביהם שילך וישמע,ואחר מכן יביע דיעות נחרצות כל כך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
מוטי. ראשית אני שמח שנהנת ממנו.

לגופו של עניין.
הנסיון שלי עם מאות רמקולים שונים, גם בטווח המחיר שלו, שמעתי רמקולים במחירו, זולים ויקרים ממנו, שמנגנים פסנתר יותר פחות טוב ממנו. הקטע הזה של לדחוף לרמקול שם של פסנתר + שיווק כ״מושלם בניגון כלי זה״ + שיכנוע שהוא באמת כזה לא הופך אותו לכזה. פסנתר זקוק לרמקול מאוד דינמי, שיורד מאוד נמוך. ה-2 פשוט לא מחזיק ביתרונות הללו. זו הסיבה שהוא קורס בקלות יחסית במוסיקה סימפונית. זה לא בגללו, זה בגלל הנוכלת ההיא, הפיסיקה, שמקשה עליו.

הסיבה שהוא נכנע בניגון תזמורת סימפונית נובעת מגודלו, מגודל היחידה והאנרגיה שהיא מסוגלת להפיק. מה לעשות, זו בעיה.
הדובר הנ״ל גם כן בעל יחידה אחת, שמנגנת למעלה, עם פיזור של 360 מעלות. רמקול שבנוי כך זקוק לתנאים מאוד מסויימים על מנת לנגן במיטבו. וגם הוא, כמו כל רמקול עם יחידה אחת, לא גדולה וחזקה, יסבול מחסרונות בשיחזור מוסיקה סימפונית. במקרה שלך, הוא יסבול גם מחסרונות הקרבה לקירות. גם אם תפתור אותן, גודל החלל לא ישתנה. מה שאומר שהפשרה שלך היא פשרה לשני הפתרונות. אגב, עם פשרות כאלה, לא זורקים כסף.

הצעתי היא אחרת. ואני מקווה שאצליח לשכנע אותך. גש ושמע רמקולים נוספים. גם ליבואן המדובר לא חסר ובטח לא אצל האחרים. יש לך ספנדור, הרברת׳, פוקאל, ליוינג וויס ועוד ועוד ועוד. רובם ככולם, בטווח התקציב שלך, יהיו טובים יותר מהחירה הזו.

יש לי תחושה שהרצון לרכוש את הרמקול הזה גובר על הרצון לבחור באיכות צליל אופטימלית בתנאים הקיימים לכך.
 

M0TI

אוהב את התחום
הודעות
389
מעורבות
18
נקודות
18
נמר, לא שכנוע אלא מהתנסות ממשית על הרמקול.

הבט, בהדגמה שמעתי אותו בפסנתר והוא פשוט הפתיע אותי עם הצליל הגדול והרובד העשיר.
כעבור שתי דקות לנגינת הפסנתר , אמרתי לעופר: מספיק, אני כבר יודע מיהו הברודמן.
(השוויקרט המדפי היה לעומתו כמו חיקוי לפסנתר).

ואילו בתזמורת, הוא לא הלהיב אותי מלכתחילה, וכאן הבן שואל: למה קניתי אותו הרי אינני שומע רק פסנתר.
התשובה היא כי הצליל הגדול של הפסנתר שיחד אותי....

הבלה לונה עמד בצד והיה נראה לי איזה רמקול משונה.... כך שבכלל לא ביקשתי לשמוע אותו.

לגבי הדגמים שהצעת, איזה הרבת ?
לפוקאל אין הדגשה בגבוהים ?
 

M0TI

אוהב את התחום
הודעות
389
מעורבות
18
נקודות
18
"רק פסנתר,רק פילהרמונית,לא רוק כן רוק"
:מבולבל: :mad: :confused: :(
לכל יודעי הדבר שכותבים את עצמם לדעת.
לבועז פז יש את הברודמנים הקטנים מונעים עם הגברת Croft,מציע למי מכם שמהסס לגביהם שילך וישמע,ואחר מכן יביע דיעות נחרצות כל כך.

פיני, בועז לא שומע קלאסית מרובת כלים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
ה-7 של האברת' הוא רמקול מופלא. פשוט מופלא. היכולת שלו לשמור על טונאליות מצויינת בכל עוצמה היא בהחלט מרשימה.

נוא מאוד טבעי. אורגני כזה. מלטף ומפורט ומדויק בו בזמן. רמקול פשוט נהדר. מנגן נכון, לכיוון הנכון, כמו שרמקול צריל לנגן.

דבר עם בועז רוזנצוויג. שמע אצלו פסנתר. אחר כך דבר איתי. אפילו בטלפון.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
בכדי להכיר באמת רמקול ולדעת מה הוא מסוגל (או לא) לעשות צריך לחיות איתו שנים.
אני מדגיש - לא שנה אחת אלא שנים.
לשמוע רמקול מסוים פה ושם זה לא נקרא להכיר. אלה טעימות זעירות.
רמקול טוב לא מפסיק להפתיע ומראה פנים חדשות עם כל שינוי בכל סט אפ.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
בכדי להכיר באמת רמקול ולדעת מה הוא מסוגל (או לא) לעשות צריך לחיות איתו שנים.
אני מדגיש - לא שנה אחת אלא שנים.
לשמוע רמקול מסוים פה ושם זה לא נקרא להכיר. אלה טעימות זעירות.
רמקול טוב לא מפסיק להפתיע ומראה פנים חדשות עם כל שינוי בכל סט אפ.

מה נשמע עופר :)? בגדול אתה צודק,אבל מהו רמקול טוב בעצם, איפה זה מתחיל ואיפה זה נגמר? שאלה שמטרידה אותי מאז נכנסתי לתחום האודיו (כתחביב). שמעתי סט אפ שעולה כמה מאות אלפי דולרים והסאונד היה נשמע לי סופני, כל מה ששמעתי אחר כך (רחוק מאותה קטגוריית תקציב) גרם לי להרגיש שתמיד צריך להתפשר על משהו.
 

joda5

חבר משקיען
הודעות
1,027
מעורבות
96
נקודות
48
מוטי היקר אם את CABASSE פסלת אז בטוח של פוקל גם תשלול . בגלל שכולם כבר נהיו לי אנשי התחזית דני רופ . חחח בהיר חמים וכל השאר ..
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
בכדי להכיר באמת רמקול ולדעת מה הוא מסוגל (או לא) לעשות צריך לחיות איתו שנים.
אני מדגיש - לא שנה אחת אלא שנים.
לשמוע רמקול מסוים פה ושם זה לא נקרא להכיר. אלה טעימות זעירות.
רמקול טוב לא מפסיק להפתיע ומראה פנים חדשות עם כל שינוי בכל סט אפ.

אמר לי פעם אחת מישהו משפט חכם. ״יום טוב רואים כבר בבוקר״.

אפשר בהחלט להגיע למסקנות מרמקול גם לאחר ימים ספורים. אדם מנוסה מבין את זה לאחר שעות בודדות של האזנה בקטעי מוסיקה שהוא מכיר.

רמקול לא דינמי לא יהפוך לכזה לאחר שנתיים. כך גם רמקול חסר בפרטים או כזה שהבס שלו לוקה בחסר או לחלופין מנופח.
הטענה הזו, שצריך שנים בכדי להכיר רמקול, היא נכונה בערך כמו שיש פילים ורודים שאוכלים רק פילים אדומים.
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
ה-7 של האברת' הוא רמקול מופלא. פשוט מופלא. היכולת שלו לשמור על טונאליות מצויינת בכל עוצמה היא בהחלט מרשימה.

נוא מאוד טבעי. אורגני כזה. מלטף ומפורט ומדויק בו בזמן. רמקול פשוט נהדר. מנגן נכון, לכיוון הנכון, כמו שרמקול צריל לנגן.

דבר עם בועז רוזנצוויג. שמע אצלו פסנתר. אחר כך דבר איתי. אפילו בטלפון.
אם כוונתךל-7- Harbeth מסכים לכל מילה שכתבת.
:בעד::אצבע מורמת
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אכן אכן. זו כוונתי.
 
מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור