ביקור 4 של הפנל: אצל יורם


מצב
הנושא נעול.

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
מי מחק לך ומה? אם מוחקים אז מודיעים.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
מי מחק לך ומה? אם מוחקים אז מודיעים.
טוב,אל תשכח, העצבים מהבחור הזה , סתם מכניס רוח רעה וגסות רוח.
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,926
מעורבות
365
נקודות
83
היינו מצרפים אותך בשמחה, גיא, אבל כתבנו בתחילת הדרך שחברי הפנל חייבים להיות אודיופילים שזה תחביבם, והם אינם עוסקים מסחריים, כתבים וכיו"ב.

חוזר בי. כנראה שנמר צודק למרות הכל.
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
שלמה, עובדה פשוטה שהנוטינגהם נשמע פחות טוב בשלוש מערכות,
ויש כאן שניים נוספים ששמעו אתי את זה.
דרך אגב, אם אני לא טועה, גם אתה חושב כך, לא?

לדעתי העובדות הן פשוטות ולא צריך בגרות כדי לנתח אותן.
אני יכול להיתיחס רק למע' שלי.
בנושא הדיגיטל מול האנלוג אין לי ספק שאפשר להיתבלבל מהר מאוד.
לאלדר יש חלק ניכבד מאוד בשיפור ביצועי הסידי עקב הוספת אלמנטים שונים,
והתוצאה שהוא מגיע לדעתי היא די טובה.זה מאידך.
ומגיסא סאונד של תקליט זה אחר (אני מיתכון להקלטות טובות)
או שאהבתה ואתה מוצא את הריגוש או שלא.
מבחינה אודיופילית אם יש לך את התקליטים הנכונים וומע'
אנלוגית שיודעת להוציא מהם את מה שבפנים אפשר בהחלט להנות.
ולהוציא סאונד טוב אפילו טוב מאוד.
אני לא מיתחרה בניהם ואמרתי את זה אלף פעמים.
אני רוצה להנות משני המדיות.
ונוסף לזה תמיד אשאף להעלות את הרף ככל שאני אוכל בשניהם.
וחבל שהפוסט הזה היגיע לרמה הזו ,זה מוציא את החשק וההנאה.
לא מתאים.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
אכן זה לא לגמרי הגיוני להתעסק בהאם ויניל נשמע טוב יותר/פחות מדיגיטאל -- זו סתם שאלה של טעם, וסתם נכנסים שוב למלחמת שלושים השנה.

נראה לי שמה שחשוב הוא איך ניתן להפיק את המירב מכל אחד בנפרד, ללא השוואות ביניהם בשום הקשר ובשום רמה, ולהימנע אפילו מלהזכיר את זה בפוסטים מטעם הפאנל, אלא אם רוצים למשוך אש בכוונה.

באותה מידה, גם התחרויות מי מבין יותר וההאשמות מי מקדם את מי ולמה ואיך זה -- הכל חרטא וסתם מעכיר את האווירה לכדי אוויר-רע.

עמיר
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
אכן זה לא לגמרי הגיוני להתעסק בהאם ויניל נשמע טוב יותר/פחות מדיגיטאל -- זו סתם שאלה של טעם, וסתם נכנסים שוב למלחמת שלושים השנה.

נראה לי שמה שחשוב הוא איך ניתן להפיק את המירב מכל אחד בנפרד, ללא השוואות ביניהם בשום הקשר ובשום רמה, ולהימנע אפילו מלהזכיר את זה בפוסטים מטעם הפאנל, אלא אם רוצים למשוך אש בכוונה.

באותה מידה, גם התחרויות מי מבין יותר וההאשמות מי מקדם את מי ולמה ואיך זה -- הכל חרטא וסתם מעכיר את האווירה לכדי אוויר-רע.

עמיר

לרגע אחד לא עלתה כאן השאלה מצדי מה נשמע טוב יותר, ויניל או תקליטור.
כל מה שאמרתי הוא שבמערכות האחרונות ששמעתי, שבהן היה אנלוג ודיגיטל, המערכת הדיגיטלית נשמעה טוב יותר.
ברור שיש מערכות שבהן זה להפך.

חבל לי שיש כאן כמה אנשים שלוקחים באופן אישי את העובדה שכל חברי הפנל שמעו את ההבדלים האלה ולא חלוקים לגביהם.
העליתי בפוסט תהייה חשובה ואני מציע לכולם לחשוב עליה ולא להתנגח בה מתוך אלף ואחת סיבות. זה לא יוסיף כלום להעמקת ההבנה שלנו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
לרגע אחד לא עלתה כאן השאלה מצדי מה נשמע טוב יותר, ויניל או תקליטור.
כל מה שאמרתי הוא שבמערכות האחרונות ששמעתי, שבהן היה אנלוג ודיגיטל, המערכת הדיגיטלית נשמעה טוב יותר.
לא עלתה השאלה, עלתה התשובה (עבור מערכת זו).

כנראה שלא כדאי להתייחס לנקודה זו, אלא רק למידת השיפור שהושג בויניל בנפרד ממידת השיפור שהושג בדיגיטאל, בלי לקשור ביניהם בשום צורה/רמה.

נראה לי שהקישור הוא זה שמייצר את המילחמות.

עמיר
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
השרשורים החוזרים ונשנים האלה מזכירים קצת את הפתיחה של הסרט "מציצים" - מתחיל טוב, כולם מבסוטים, ואז מגיע איזה מישהו שלא ישן טוב בלילה, שופך מים על הקונסולה, והכל מתפוצץ. מה יהיה?
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
למען הדיוק, פטיפון הוא לא רכיב אנאלוגי אלא מכני כאשר הקרטרידג' הוא למעשה ממיר (רעידות של
המחט מומרות לאותות חשמליים) . מכשיר אנאלוגי 'טהור' הוא כמובן טייפ סלילים..

לגבי פטיפונים של נוטינגהם , אני מניח שצלחת הגרפיט היא שגורמת לחתימת הסאונד היחודית שלהם ,
אני סבור שהיא בעייתית מאחר ופלטת Ringmat משפרת פלאים את הסאונד (גם ב Mentor) כנראה
שבידוד הצלחת שם לא משהו .
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,926
מעורבות
365
נקודות
83
גיא, יש משהו שלא הבנתי?
אני בטוח שאתה מבין שאין מקום בפנל כזה לעוסק מסחרי.

אני מבין שלשניצל זה לא כל כך משנה וגם לא לנמר. במיוחד מאחר ועיסוקי המסחרי הוא כשכיר בחברת AVCS העוסקת בחשמל חכם ומייבאת מותג אחד בלבד (LINN) בתחום האודיו. ומנגד, ישנה העובדה שאני אודיופיל לא מעט זמן וכרגע עובד על פרוייקטים אישיים כמו בניית פטיפון, שידרוג נגן דיסקים ובניית תיבה שופרית לרמקול שלי. פרוייקטים אלה בנוסף ללא מעט שנות נסיון, יכולים לתרום יותר לפנל מאשר לי ולחברה בה אני מועסק.

אני מבטיח לא לסחוב ציוד וכבלים של לין לאף אחד מהמזמינים. הולך? במחשבה שניה או שלישית, שכח מזה. יצא לי החשק.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
למען הדיוק, פטיפון הוא לא רכיב אנאלוגי אלא מכני כאשר הקרטרידג' הוא למעשה ממיר (רעידות של
המחט מומרות לאותות חשמליים) . מכשיר אנאלוגי 'טהור' הוא כמובן טייפ סלילים
למה נראה לך שייש ניגוד בין אנאלוגי למיכאני?

גם לטייפ סלילים יש רכיב מיכאני -- מהירות הסרט יחסית לראש ההקלטה/השמעה חייבת להיות קבועה ומדוייקת, מה שנעשה בצורה מיכאנית כמו בפטיפון (לעומת CD, למשל, או הקלטה להארד-דיסק, שם מהירות הסיבוב צריכה רק להיות בתוך תחום מסויים, אבל הדיוק לא קריטי -- ממילא קוראים / כותבים לתוך / מתוך buffer בזיכרון).

כל מיכאני הוא אנאלוגי, אבל אנאלוגי לא תמיד מיכאני אלא יכול להיות אלקטרוני (כמו בהקלטה על טייפ).

בכל מקרה יש רכיבים בעסק שהם מיכאניים, ולכן אנאלוגיים, החל במיקרופון שפותח את השרשרת וכלה ברמקולים שמסיימים אותה.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
אני מבין שלשניצל זה לא כל כך משנה וגם לא לנמר. במיוחד מאחר ועיסוקי המסחרי הוא כשכיר בחברת AVCS העוסקת בחשמל חכם ומייבאת מותג אחד בלבד (LINN) בתחום האודיו. ומנגד, ישנה העובדה שאני אודיופיל לא מעט זמן וכרגע עובד על פרוייקטים אישיים כמו בניית פטיפון, שידרוג נגן דיסקים ובניית תיבה שופרית לרמקול שלי. פרוייקטים אלה בנוסף ללא מעט שנות נסיון, יכולים לתרום יותר לפנל מאשר לי ולחברה בה אני מועסק.

אני מבטיח לא לסחוב ציוד וכבלים של לין לאף אחד מהמזמינים. הולך? במחשבה שניה או שלישית, שכח מזה. יצא לי החשק.
למעשה, כל הפאנל מורכב מחברים שמינו את עצמם להיות מומחים ובודקים ושופטים, ואין שום בחינות או קריטריונים "אובייקטיביים" להצטרפות. למזלנו, הדבר לא כך בכמה וכמה מקצועות קריטיים יותר.

לפיכך נראה לי שקריטריון ה"עוסק מסחרי" לא חייב להיות אקסיומאטי אלה כל מקרה לגופו, לפי מידת השימוש האפשרי בבמה שמתקבלת למשתתף בפאנל לצרכים מסחריים.

היות וממילא על כל תיזכור, ישיר, עקיף או הזוי, של המילה "Linn" יגרום לסקילה מיידית ורבת משתתפים של hornless, לא נראה לי שצריכה להיות בעייה עקרונית או אחרת ש-חסר-הקרניים ייצטרף לפאנל.

עמיר
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
למעשה, כל הפאנל מורכב מחברים שמינו את עצמם להיות מומחים ובודקים ושופטים, ואין שום בחינות או קריטריונים "אובייקטיביים" להצטרפות. למזלנו, הדבר לא כך בכמה וכמה מקצועות קריטיים יותר.

לפיכך נראה לי שקריטריון ה"עוסק מסחרי" לא חייב להיות אקסיומאטי אלה כל מקרה לגופו, לפי מידת השימוש האפשרי בבמה שמתקבלת למשתתף בפאנל לצרכים מסחריים.

היות וממילא על כל תיזכור, ישיר, עקיף או הזוי, של המילה "Linn" יגרום לסקילה מיידית ורבת משתתפים של hornless, לא נראה לי שצריכה להיות בעייה עקרונית או אחרת ש-חסר-הקרניים ייצטרף לפאנל.

עמיר

גם ככה כל מילה שנאמרת כאן מעוררת מהומות, אז אין צורך להוסיף אנשים שהם אינטרסנטיים בבסיס הנוכחות שלהם כאן, והכוונה לעוסקים מסחריים למיניהם, כתבים, בעל האתר, וכיו"ב.
להערכתי זה מתכון בטוח להחרבת הפנל.
בכל אופן, יש כאן ומחוץ לאתר כמה אודיופילים מנוסים, שהאודיופיליה היא התחביב שלהם, לא מקור פרנסתם, ונשמח להזמין אותם מפעם לפעם למלא את שורת הפנל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
גם ככה כל מילה שנאמרת כאן מעוררת מהומות, אז אין צורך להוסיף אנשים שהם אינטרסנטיים בבסיס הנוכחות שלהם כאן, והכוונה לעוסקים מסחריים למיניהם, כתבים, בעל האתר, וכיו"ב.
להערכתי זה מתכון בטוח להחרבת הפנל.
בכל אופן, יש כאן ומחוץ לאתר כמה אודיופילים מנוסים, שהאודיופיליה היא התחביב שלהם, לא מקור פרנסתם, ונשמח להזמין אותם מפעם לפעם למלא את שורת הפנל.
זה לא כמו פעם, שאישה הייתה פסולה לעדות רק עקב היותה אישה.

לא כל עוסק מסחרי הוא נגוע, במיוחד כשנראה שאין לו אינטרס ישיר.

אם לא תראה אינטרס ישיר לחברה שהוא עוסק בה או לעסקיו האישיים, נראה לי שאין שום בסיס הגיוני להפוך אותו לפסול פאנל.

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
שלמה, עובדה פשוטה שהנוטינגהם נשמע פחות טוב בשלוש מערכות,
ויש כאן שניים נוספים ששמעו אתי את זה.

כנראה שאינך זוכר במדויק.
זה מה שכתבת בנושא על המערכת שלי, בשרשור הזה http://www.dtown.co.il/forum/20544-ביקור-3-של-הפנל-אצל-יהושע.html :
שמענו כמה קטעי סימפוניות, וניצלנו את ההזדמנות להשוות בין אותם קטעים ובאותה ההקלטה בתקליט ובתקליטור. הרשו לי להתעכב קצת על כך.
בזמן האחרון שמעתי כמה וכמה השוואות דומות בין הפורמטים האלה, במערכות שונות וברמות שונות, שדי האירו את עיניי – נדמה לי – להבין אולי משהו יסודי בהם.
לפני שאנסה להבהיר לעצמי ולכם על מה אני מדבר, אני רוצה להביע את פליאתי על כך שבכל ההשוואות האחרונות הפערים היו ממש זניחים, כשלפעמים נטיתי לפטפון ולפעמים לנגן התקליטורים (ראוי לציין שבכל המקרים המערכת האנלוגית הייתה יקרה בצורה משמעותית מן המערכת הדיגיטלית).
...
עם זאת, בהשוואה ששמעתי לפני זמן קצר בין מערכת אנלוגית ברמה גבוהה ביותר למערכת דיגיטלית ברמה גבוהה ביותר (שמחירה חצי מן המערכת האנלוגית), הפטפון ניצח בנקודות בכך שהיה נאמן יותר לסרט ההקלטה.
...
נחזור למערכת של יהושע. המערכת האנלוגית שלו יקרה פי ארבעה מזו הדיגיטלית. השווינו את הסימפוניה החמישית של שוסטקוביץ' בביצוע השני של ברנשטיין משנת 1979 (אחת ההקלטות הדיגיטליות הראשונות, ובלי שמץ מן הזגוגיות שאפיינה את ההקלטות הדיגיטליות בראשית דרכן. מוזר.).
אין ספק, הצליל בתקליט היה מעט עשיר יותר ועם מעט יותר אוויר בהקלטה. כל השאר היה די דומה, ועם איזו עדיפות קלה לנגן ברקע השחור יותר. התקליט זכה כאן.
שמענו גם, לשם שינוי, הרכב של מוזיקה אירית. ההשוואה כאן הייתה כמעט מבהילה בדמיון שלה בין שני המדיומים, ולפעמים היה קשה לזהות מה שומעים – תקליט או תקליטור. מכל מקום, חוץ מזה שצליל המצילות בתקליט נשמע משכנע יותר בעושר הגוונים, העדפתי את התוצאה הכללית בתקליטור, שנשמעה לי מעט יותר דינמית וחיה, ועם מרקם ברור ומגוון מעט יותר.
וזה מה שכתב חנן באותו שרשור:
...
האוזניים חשו נינוחות: הכלים נשמעו בטוחים ונקיים, והצלילים שהפיקו היו מובחנים. תחושה זו הייתה ברורה במיוחד לגבי היצירות הקלסיות שהושמעו בפטֵפון: עמימות ודוק של ערפל שכיסו את תחילתו ואת סיומו של כל צליל וצליל שבקעו ממכשיר הקומקפט דיסק, נעלמו כלא היו כשאותן יצירות קלסיות נוגנו בפטפון.
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,926
מעורבות
365
נקודות
83
גם ככה כל מילה שנאמרת כאן מעוררת מהומות, אז אין צורך להוסיף אנשים שהם אינטרסנטיים בבסיס הנוכחות שלהם כאן, והכוונה לעוסקים מסחריים למיניהם, כתבים, בעל האתר, וכיו"ב.
להערכתי זה מתכון בטוח להחרבת הפנל.
בכל אופן, יש כאן ומחוץ לאתר כמה אודיופילים מנוסים, שהאודיופיליה היא התחביב שלהם, לא מקור פרנסתם, ונשמח להזמין אותם מפעם לפעם למלא את שורת הפנל.

האם הכתיבה שלך נטולת אינטרס?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
בהרבה מקרים למי שייש תיאורייה משנה את צורת ההקשבה כך שהתיאורייה תאושש (=="הנה צדקתי!!")

ע
 

מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור