ביקור 4 של הפנל: אצל יורם


מצב
הנושא נעול.

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
אח, איזה ערב מענג!
אמנם חנן שוב לא הגיע, אבל בכל זאת עלינו על האוטו ונסענו לקריית אונו. ווי, כמה זמן לא הייתי שם! הפעם נסענו ליורם, אודיופיל ואוהב מוזיקה עד הקורקבן, שלרוב איננו משתתף בפורום בצורה פעילה. ברגע שנכנסנו לביתו עשתה הכימיה את שלה. איזה איש מקסים. איזה מארח לבבי. איזה שולחן משובח הוא פתח בשבילנו ואיזה משקאות חריפים!
מרגע שנכנסנו אליו ועד הרגע שהגענו הביתה, וגם עכשיו, מרוח לנו חיוך טוב על הפנים. תענוג.

והתענוג הפעם היה כפול ומכופל כי המערכת של יורם משקפת את האיש הזה: פשוט לשבת וליהנות מן המוזיקה.
טוב, לא נקדים את המאוחר ונתחיל לפרט. מה יש לו?
רמקולים: DYNAUDIO CONTOUR 3.4
מגבר: MARK LEVINSON 23.5 (מגבר טרנזיסטורי מתחילת שנות השמונים שעושה בית ספר להרבה מגברים טרנזיסטורים מודרניים).
קדם מגבר: OCTAVE HP 300 MK2 (קדם שפופרתי).
פטפון: NOTTINGHAM SPACEDECk, ראש ORTOFON 2M BLAcK , קדם מגבר לפטפון EAR834P
נגן תקליטורים: CDP STIBBERT BLACK PEARL BLUENOTE

ליורם יש גם טייפ סלילים של TANDBERG, אבל לצערי הרב מאוד הוא איננו תקין.

כבלי חשמל ואינטרקונקטים של JPS ומפצל חשמל של טרנספרנט.

שולחן מבנייה עצמית.

החדר עצמו קטן יחסית, נדמה לי ששטחו פחות משנים-עשר מ"ר, מיועד רק למוזיקה ושני הקירות הצדדיים עמוסים בתקליטורים ותקליטים. אין טיפול אקוסטי, או לפחות לא ראיתי כזה.

* * * * *

האמת היא שמהצליל הראשון עד האחרון המערכת מצאה חן בעיניי, וככל שעבר הזמן ההנאה התגברה ותכף תבינו גם למה.
התרשמתי מאוד מהמגבר הישן והמצוין של מרק לווינסון, שעושה צחוק מהמון מגברים מודרניים. הוא שולט ביד רמה ברמקולים המפתיעים של דיינאודיו, וביחד עם הקדם השפופרתי הצלול של אוקטב והנגן המשובח של בלו נוט מדובר בבסיס מעולה.

המערכת ביסודה בעלת צליל נעים, גם אם מעט דק, לא גדול וטיפה מחוספס ולא שקוף. הדינמיות, המהירות והפירוט נהדרים, והבמה קטנה – אמרתי כבר שהחדר קטן, ומן הבחינה הזאת אין ניסים. החדר הקטן תורם גם לאיזו "בומיות" במיד-בס התחתון, שלא נעלמה לגמרי בהמשך, אבל נפתרה לא רע, וגם על כך בהמשך.

יפה, לא עבר זמן רב ואלדר התחיל להוציא את השפנים מתיק הקסמים שלו.
זה התחיל בהחלפת האינטרקונקט בין הנגן לקדם (WIRE WORLD יקר להחריד במקום JPS). המ, נוספו גבוהים, הכול נעשה שקוף, ברור וממוקד יותר, הצליל גדל מעט ונעשה פחות מחוספס ופחות בומי וקופסתי.
השלב הבא היה להחליף את כבלי הרמקולים מבנייה עצמית של יורם לכבלים של ניאוטק NES 3001. בעיניי, ההחלפה הזאת הביאה את המערכת למקום שמאוד הפתיע והרשים אותי: הצליל נעשה עשיר יותר, מלא יותר בדקויות, גדול, מלא אוויר – נהדר.

שמענו קטע לא קל מן הסימפוניה החמישית של שוסטקוביץ'. המערכת לא בנויה למוזיקה הזאת. מכל מקום, יורם הוא איש של רוק ובלוז (מעולם לא ראיתי אוסף כל כך מרשים של תקליטורי ותקליטי רוק ובלוז כמו שראיתי אצלו).

שמענו קצת פטפון. אין מה לעשות, בהשוואה לנגן התקליטורים, על אותה הקלטה, הנגן נשמע בליגה אחרת: הוא פשוט היה טוב מהפטפון בכל פרמטר. ובכלל, הפטפון היה כל כך סתמי, סתום ומעייף, עד שחזרנו מהר מאוד לנגן התקליטורים.

[הערה: מרוב הפעמים שבהם שמעתי לאחרונה מערכות, שנגן התקליטורים שלהן נשמע ברמה מקבילה למערכת האנלוגית או ברמה טיפה טובה יותר (ואני מדבר על מערכות אנלוגיות היקרות משמעותית מן הנגנים), אני מתחיל לחשוב שחלק מהבעיה נעוץ בכך שקשה מאוד, אם בכלל, לקבל את המרב מכל מקור, אם יש מקור נוסף. כלומר, מערכת שיש בה גם פטפון וגם נגן תקליטורים לא תמצה את המרב מן הפטפון או מן הנגן. כדי להשיג את המרב מכל אחד מן המקורות האלה צריך להתמקד במקור אחד בלבד (או לחפף במקור הפחות חשוב למאזין), מפני שמדובר במקורות עם הבדלים כל כך גדולים, עד שהם מחייבים כוונון בסיסי נפרד של כל המערכת לכל אחד מהם, ולכן הם בהכרח מתנגשים זה בזה ובאים זה על חשבון זה.]

בשלב הבא עשה בעל הבית טעות מרה: אלדר הנבזה הואיל לשאת אל ביתו של יורם את כל כובד משקלו של נגן התקליטורים שלו – EMM XDS1 CD/SACD, ויורם הסכים לחבר את הנגן הזה למערכת שלו במקום הנגן של בלו נוט. אוי ואבוי! אני מניח שיורם יזדקק לימים רבים כדי לשכוח מהטעות הפטלית הזאת. הנה דוגמה לא רווחת בימינו למקרה שבו אכן יקר יותר הוא טוב יותר.

במילים אחרות, המערכת של יורם עם הכבלים שאלדר הביא ועם הנגן שלו נשמעת אחת מן המערכות היותר טובות ששמעתי.

וכל הזמן הזה כרסמנו לנו בתאווה ממטעמיו של בעל הבית ושוחחנו ושתינו וצחקנו ובחיי שממש נהנינו.
יורם הוא אודיופיל הקשוב להצעות ולרעיונות ואני חושב שהוא הבין מהר מאוד מה כדאי לו לעשות. למזלו, מה שהוא צריך לעשות לא עולה המון כסף ולא מחייב החלפת מכשירים.
הצענו לו לבדוק אינטרקונקטים מסוימים שיעשו יותר חסד עם המערכת שלו ובעיקר כבלים טובים יותר לרמקולים.
הנגן השפופרתי של בלו נוט התגלה כנגן מצוין למחירו, ואני חושב שאם יורם יחליף את השפופרות המקוריות – שהן מן הסתם פושטיות – בשפופרות טובות, הוא יזכה לשיפור משמעותי באיכות הצליל, שגם כך הוא טוב, ועוד לפני החלפת הכבלים.

לגבי הפטפון, הצעתי ליורם להחליף לגרדו סונטה, שהוא ראש לא רע בכלל למוזיקה שהוא אוהב. הוא כמובן יכול לעבור גם ל-MC טוב, אבל זה סיפור יקר המחייב גם STEP-UP חיצוני. הצעתי לו כמובן גם להחליף את השפופרות המקוריות בפונוסטייג', ולהעמיד את הכול על משטח משובח הרבה יותר.

אחרי שנפרדנו בחיבה גדולה מיורם, התנדנדנו לנו מבושמים ומחויכים אל המכונית וחזרנו לתל אביב. בדרך פטפטנו על התוצאה הנהדרת שיורם השיג בחדר הקטן שלו והצצנו בשעון. אחת-עשרה וחצי בלילה. שלוש וחצי שעות חלפו כל כך מהר. החלטנו שנכתוב עוד הלילה את ההתרשמויות שלנו. אז הנה הן.



שניצל
הביקור אצל יורם גרוס
לאחר עיון קצר ברשימת אלו שהזמינו אותנו, בחרנו ביורם לביקור הקרוב, וזאת בגלל הציוד שלו שכולל מגבר של מרק לווינסון 23.5, קדם של אוקטב 300hp , נגן "סטיברט" של בלו נוט האיטלקי, פטפון של נוטינגהם ופונו של EAR.
האמת היא שלא ידענו מה מחכה לנו, בכל זאת אודיופיל לא מוכר, שלא כל כך מסתובב, ידענו ששומע בעיקר רוק ובלוז.
בערב לפני הנסיעה שאלתי את שמעון מה דעתו שאני אביא קצת כבלים טובים ואת הנגן שלי , טלפון קצר ליורם שאמר שהוא פתוח להכול,
וככה נסענו לקיראון ליורם, כשבמושב האחורי שוכן לו נגן ה-emm שליhttp://audiofederation.com/blog/archives/597וכמו כן כבלי רמקול של נאוטקnes 3001 , , אברסט של אודיוקווסט , וכן זוג אינטרקונקטים של וויר וורלד פלטינום, וכמובן ערמה גדולה של דיסקים שלי ושל שמעון כפי שביקש יורם שלא רצה לשמוע את שלו.
וכך צלצלנו בדלת עמוסים לעייפה. פתחו לנו את הדלת זוג חביב ביותר: יורם בחור בשנות השישים לחייו עם עגיל באוזן ואשתו הנחמדה. הבית מעיד על יושביו, כל פינה מסודרת חמימה ונקייה להפליא, ומייד נעטפנו במין אנרגיה חיובית חמימה ונעימה.
הוזמנו אחר כבוד "לזולה" של יורם, חדר לא גדול במיוחד 320 * 400 סנטימטר , גם הוא מסודר למשעי, כמויות דיסקים גדולות מאוד לחובב רוק מסודרים כחיילים על מדפים וגם כמות גדולה של תקליטים.
במרכז סטנד תוצרת עצמית של יורם, בעל מדפים אדומים א-לה למבורגיני, משני צידיו זוג רמקולים בינוניים בגודלם של דיינאודיו, וכמו שצינתי ,נגן של בלו נוט, קדם 300 hp של אוקטב, מגבר 23.5 של מרק לווינסון ישן, פטפון של נוטינגהם עם פונו של ear ועוד טייפ סלילים שלצערנו מקולקל.
מייד הוזמנו עוד לפני שהושמע התו הראשון להתכבד בתקרובת מעשה ידיה של גברת גרוס.
וזהו, התיישבנו סוף סוף לשמוע. שמענו קצת רוק משל יורם, האמת נשמע די מעפן ואני כבר חשבתי לעצמי "וואי וואי, איזה ערב מחכה לנו "

ואז עזבנו הרוק ועברנו לקצת ג'ז שהבאנו, עדיין לא משהו, קצת סתום ואנמי, עם איזו בומיות חנוקה באזור המיד בס/בס, וכל העסק נשמע כאילו רוצה לצאת ומשהו עוצר אותו. בירור קצר העלה שבין הנגן לקדם יש כבל פשוט יחסית מאלומיניום שמניסיוני עושה הכול יפה, אבל מאוד עצור ועגול. ביקשנו מיורם להחליף הכבל הזה בוויר וורלד פלטינום – כבל הבנוי מריבונים של כסף טהור, שהאמת מחירו פי 20/30 מהכבל אלומיניום הנחמד. מרגע זה נפתחו ארובות השמיים: גבוהים מצלצלים ,מצילות שהמתופף ישב והבריק עם ברסו, מיד שקוף וחלומי, דינמיקה ממש טובה, בקיצור החלפה פשוטה של כבל בודד הפכה מערכת בינונית למערכת נהדרת.
המרק לווינסון הישן הזה הוא חתיכת מגבר לא יאומן, שליטה נהדרת ברמקולים, דינמיקה יפה מאוד, מיד על גבול השפופרתי וגבוהים נהדרים.
הרמקולים מספקים כל מה שאודיופיל וחובב מוסיקה יכולים לבקש: הכינורות מרטיטים את הנשמה (בשלב הזה כבר יש הרבה קוניאק בדם), הצ'לו חותך לך את הלב, בקיצור נהדר. אפילו יורם השתולל ממה שהחלפת כבל פשוטה עשתה למערכת שלו, וכל מיני סופרלטיבים כגון "לא מכיר את המערכת שלי" נזרקו לחלל האוויר. בשלב הזה עברנו קצת לפטפון. אין הרבה מה לספר, לא מספיק טוב. הפעם הדיגיטל נשמע הרבה יותר טוב.
חזרנו לנגן תקליטורים לשמוע כל מיני סקסופונים עצומים שמפיקים הדיינאודיו.

פשוט חשבנו באמת שהכול נהדר ,ואז הציע שמעון שננסה לשמוע כבל רמקול אחר משל יורם ,שהוא שילוב של כבל מחשב שנארג לצמה בתוספת של עוד איזה כבל רמקול של טרנספרנט (שניהם ביחד), והנה זינק לו יורם ותוך חמש דקות הרכיב את הניאוטק שליwww.neotechcable.com/product1_2.html, ופתאום הסתבר שאויבו של הטוב הוא עוד יותר טוב.
מרגע זה המערכת התרוממה לרמה שעדיין לא היתה שם. האמת שגם אני וגם שמעון הופתענו מאוד שהחלפת שני כבלים יוצרת דרמה שכזו. כנראה שהיה לכולנו מזל ונגענו בדיוק בנקודות החלשות של המערכת של יורם. הוא דרך אגב הכחיל קלות תוך שמלמל לעצמו שזה לא יכול להיות, ואמר לנו איזה מזל שהבאנו את מה שהבאנו שככה יודע מה לשפר, ומייד פנה למזוג קצת שיבס לקורבנות כמו אבי החתן בחתונת בנו, רק מה הבעיה, גם צריך לנהוג הביתה .

ככה המשכנו לשמוע דיסק אחרי דיסק כשכולנו מופתעים מהיכולת ומהצליל. לקראת סוף הערב ביקש יורם שנרכיב גם הנגן EMM . אמרנו לו שזה נהדר ככה, אבל הוא התעקש לדעת היכן הוא נמצא.
אחר כבוד הונח הבלו נוט על הריצפה, והורכב ה emm שלי, שהולך פעם שנייה בחייו הקצרים לטייל מחוץ לבית. מה אני אגיד לכם ,השדרוג בצליל נהיה מטורף, הכול הפך למוזיקלי ועשיר ביותר, אי אלו צרצורים נעלמו לגמרי, אפילו מרק לווינסון לא יודע את אשר המגבר הישן הזה יודע לעשות. בשעה האחרונה המערכת ניגנה כמערכת על, הכול במקום, הכול מוזיקלי ביותר.

לסיכום, הוחלט שמה שיש לעשות הוא להחליף קצת כבלים, קצת שפופרות בנגן תקליטורים. לגבי האנלוג, יורם ושמעון קשקשו משהו שעניין אותי כשלג דאשתקד.

נפרדנו מיורם: איש נחמד ביותר ,שנראה גם מאושר ביותר מאפשרויות השדרוג שלא היה מודע להם ,ויאללה, סחיבה אחרונה למכונית של הכבודה שהבאנו.
נתנו ליורם דיסק ג'ז מתנה מטעם די טאון (שלח צ'ק ליאור) וגם שדד איזה דיסק לצריבה של ביג בנד מטורף שנתתי מתי שהוא גם לנמרצ'יק.

בדיבורים בדרך הביתה חשבנו אני ושמעון שזו מערכת באמת יוצאת מן הכלל , במיוחד שהיא ממוקמת בחדר קטן כל כך, אני עוד לא שמעתי מערכת בחדר כל כך קטן שעושה מה שהמערכת של יורם עושה.
כל הכבוד על האירוח הלבבי ועל הפתיחות יוצאת הדופן לשמוע קצת מה יש לאחרים לומר. היה כיף באמת.
 

תמונות מצורפות

  • CIMG1021.jpg
    CIMG1021.jpg
    KB 168.3 · צפיות: 472
  • CIMG1055.jpg
    CIMG1055.jpg
    KB 162.8 · צפיות: 378
  • CIMG1000.jpg
    CIMG1000.jpg
    KB 167.5 · צפיות: 324
  • CIMG0996.jpg
    CIMG0996.jpg
    KB 173.8 · צפיות: 338

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
ארבע תמונות

ארבע תמונות
 

תמונות מצורפות

  • CIMG1006.jpg
    CIMG1006.jpg
    KB 166.7 · צפיות: 295
  • CIMG1014.jpg
    CIMG1014.jpg
    KB 160.9 · צפיות: 424
  • CIMG0991.jpg
    CIMG0991.jpg
    KB 163.7 · צפיות: 290
  • CIMG1047.jpg
    CIMG1047.jpg
    KB 162.7 · צפיות: 433

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
עוד 4 תמונות

עוד 4 תמונות
 

תמונות מצורפות

  • CIMG1039.jpg
    CIMG1039.jpg
    KB 166.4 · צפיות: 428
  • CIMG1041.jpg
    CIMG1041.jpg
    KB 166.6 · צפיות: 434
  • CIMG1007.jpg
    CIMG1007.jpg
    KB 167.6 · צפיות: 430
  • CIMG1004.jpg
    CIMG1004.jpg
    KB 162.1 · צפיות: 419

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
ועוד 4 תמונות

ועוד ......................
 

תמונות מצורפות

  • CIMG1017.jpg
    CIMG1017.jpg
    KB 166.3 · צפיות: 432
  • CIMG1033.jpg
    CIMG1033.jpg
    KB 160.8 · צפיות: 421
  • CIMG1036.jpg
    CIMG1036.jpg
    KB 157.1 · צפיות: 398
  • CIMG1052.jpg
    CIMG1052.jpg
    KB 165.8 · צפיות: 410

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
ועוד ארבעה תמונותתת

אאאאאאאאאאאאאאא
 

תמונות מצורפות

  • CIMG1060.jpg
    CIMG1060.jpg
    KB 167.9 · צפיות: 424
  • CIMG1026.jpg
    CIMG1026.jpg
    KB 158.3 · צפיות: 438
  • CIMG1042.jpg
    CIMG1042.jpg
    KB 159.7 · צפיות: 435
  • CIMG1044.jpg
    CIMG1044.jpg
    KB 155.9 · צפיות: 415

YORAMGROS

אוהב את התחום
הודעות
357
מעורבות
156
נקודות
43
לחברי הפנל שמעון ואלדר
המון תודה על הערב שעבר בחברתכם כל שאוסיף רק יגרע.
במספר מועט של שעות הבנתי לאן אוכל להגיע עם מה שיש לי ונראה לי שזו המהות של בקורים שכאלה לנסות וולכון להשיג את התוצאה המירבית ללא השקעה מטורפת.
ושוב המון תודה (הכייף כולו שלי).
יורם
 

YORAMGROS

אוהב את התחום
הודעות
357
מעורבות
156
נקודות
43
לא רוצה להתקשקש יותר מדי אבל התודה שכתבתי לשמעון ואלדר נראית לי לא מספיקה ,שני אנשים מקסימים ומלאים בידע שלא יסולע בפז (איזה מילים בומבסטיות) שמוכנים לבזבז את זמנם לבקורים שכאלה ולנסות להעביר מנסיונם לאחרים.
שפו ושוב שפו.
יורם
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,763
מעורבות
930
נקודות
113
בוקר טוב,

תענוג לפתוח את הבוקר עם פוסט כזה (ורד).

איזה יופי של מערכת ואיזה יופי של פוסט.

ארז
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
יופי של פוסט

כן יירבו

(Y)(Y)(Y)

המשיכו במלאכת הקודש שלכם

(great)
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
אוסף מרשים של דיסקים

אני אגב הרגשתי את החביבות והחמימות של האיש אפילו מהכיסא הדי נוח שלי.
רואים שיורם כולו מוזיקה.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
יופי של כתבה! כאחד שנכח בביתו של יורם ושמע את הסט שלו, אני יכול לאמר שהיא באמת חוויתית. מקור איכותי משפר כל סט אפ אם יושב נכון ומתאים לאופי המאזין כמו גם כבלים(Y)
בהצלחה בהמשך יורם ולצוות הפאנל חח(ורד)
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
365
נקודות
83
אלדר ושמעון,

כיף לקרוא ביקורת כה חיובית וחמימה.

תודה
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
ואז עזבנו הרוק ועברנו לקצת ג'ז שהבאנו, עדיין לא משהו, קצת סתום ואנמי, עם איזו בומיות חנוקה באזור המיד בס/בס, וכל העסק נשמע כאילו רוצה לצאת ומשהו עוצר אותו. .
don't want rain on the parade
אבל ממה שאתה כותב, כשעזבתם וניתקתם את הכבלים ואת ה - EMM - המצב חזר לקדמותו?
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
אהבתי מאוד, אפילו שלא הבנתי מהיכן הפליאה על הצליל של הדינאודיו - אני לא מכיר את הדגם הספציפי הזה אבל יצא לי לשמוע שני דגמים של החברה הזו והיה פשוט מעולה.

סחתיין לפאנל על ההשקעה בסבלות. אתם מעבירים גם כורסאות?
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
יפה מאד!
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,031
מעורבות
1,475
נקודות
113
don't want rain on the parade
אבל ממה שאתה כותב, כשעזבתם וניתקתם את הכבלים ואת ה - EMM - המצב חזר לקדמותו?

אבל הידיעה של האפשריות נשארה אצל יורם.
 

YORAMGROS

אוהב את התחום
הודעות
357
מעורבות
156
נקודות
43
תודה לכל המגיבים.
ממה שאני קבלתי ממפגש זה זה הידע לאן אוכל להביא את הסט שלי.
יורם
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
תודה לכל המגיבים.
ממה שאני קבלתי ממפגש זה זה הידע לאן אוכל להביא את הסט שלי.
יורם

כמה מילים ממך על ההחלפות שביצעתם? דעתך על השיפור במידה ואתה חושב שהיה?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
זאת עוד הוכחה למי שלא חווה, מה כבלים יכולים לעשות (לטוב ולרע).
 

YORAMGROS

אוהב את התחום
הודעות
357
מעורבות
156
נקודות
43
ofer שלום
החלפת כבל האינטרקונקט לוויר וורלד של אלדר גרמה לי ל"עור ברווז" או כפי שהרבה כותבים הלסת נשמטה.
השינוי היה דרסטי ,לטעמי הגבוהים הודגשו ובכללי הכל כאילו נפתח, החלפת כבלי הרמקולים רגשו אותי פחות מאשר החלפת האינטרקונקט .מענין איך ישמע אם יוחלפו גם הכבלים שבין הקדם למגבר.
על החלפת הנגן חבל להגיב זה וווווואו אחד גדול (זה כלל לא בר השואה).
 
מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור