ביקור באוזן השלישית היום בפעם הראשונה שלי...


alicenir

חבר משקיען
הודעות
914
מעורבות
172
נקודות
43
היום ביקרתי פעם ראשונה שם לאחר הרכישה של ה-REGA שלי.


רכשתי שני תקליטים:
  1. MILES DAVIS - KIND OF BLUE שיש לי אותו גם בדיסק, התקליט בהוצאת JAZZWAX LIMITED EDITION 180G והוא נשמע מצויין, איכות מעולה,אין מה להוסיף על האלבום הזה אני חושב....
  2. METALLICA - BLACK ALBUM במסטרינג של בני גרונדמן, 2LP באיכות מצויינת,לא יצא לי לשמוע את כולו עדיין, אישתי צעקה תנמיך....:) האלבום הכי נמכר שלהם בכל הזמנים אני חושב.
בכל אופן זאת הקנייה הראשונה שלי,ונראה לי שאני מתמכר לויניל - מה יהיה......

61Vi2hNIiDL.jpg
15Metallica-Metallica-BlackAlbum.jpg
חג שמח ושנה טובה
 

תמונות מצורפות

  • 61Vi2hNIiDL.jpg
    61Vi2hNIiDL.jpg
    KB 65.4 · צפיות: 415
  • 15Metallica-Metallica-BlackAlbum.jpg
    15Metallica-Metallica-BlackAlbum.jpg
    KB 8.3 · צפיות: 422
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
כמה עלה תקליט?
 

alicenir

חבר משקיען
הודעות
914
מעורבות
172
נקודות
43
נמר,

קודם כל אתה אשם בשיגעון הזה שנכנס בי :)
שנית עלה הרבה, המיילס דיוויס עלה 79 אם אני לא טועה, והמטליקה 149 - יקר, אני יודע. אבל עם הייתי מזמין מחו״ל יחד עם המשלוח היה עולה יותר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אם נשאר להם עוד מיילס דייויס אני אגש לקנות אחרי החג.

אני שמח שהכנסתי אותך לשיגעון הזה. העיקר שאתה נהנה.
 

alicenir

חבר משקיען
הודעות
914
מעורבות
172
נקודות
43
נשאר להם, אבל לא את זה.
אם תרצה לקחת לשמוע אין בעייה בכלל.....
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
תקליטים חדשים בדר"כ מודפסים ממסטר שעבר עריכה דיגיטלית ואם זה המצב מדוע להעדיף את הוויניל?
 

alicenir

חבר משקיען
הודעות
914
מעורבות
172
נקודות
43
תקליטים חדשים בדר"כ מודפסים ממסטר שעבר עריכה דיגיטלית ואם זה המצב מדוע להעדיף את הוויניל?

למיטב זכרוני רשום על העטיפה של שניהם from original master.
אבל גם אם אתה צודק, זה פשוט נשמע יותר טוב, לא יודע איך להסביר את זה.....
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
עופר.

אם זה בא מהמאסטר המקורי אז יש יתרון מוחץ לתקליט.
בגדול המאזכר הוא כמעט תמיד אנלוגי כך שכמעט תמיד התקליט עדיף.
 

alicenir

חבר משקיען
הודעות
914
מעורבות
172
נקודות
43
דרך אגב, יש לי גם ב-CD את מיילס דיוויס - אותו אלבום.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
'from the original master' עדיין לא אומר דבר, אתה לא באמת חושב שהמסטר המקורי (משנת 59?) כפי שהוא, שימש
להדפסות הללו (180 גרם)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
עופר.

זה אומר המון. אגב, אתה מתמצא בתחום האולפן והמאסטרינג.?
 

alicenir

חבר משקיען
הודעות
914
מעורבות
172
נקודות
43
כמו שאמרתי, נשמע לי יותר טוב באוזן - אני עוד בחיתולים במה שקשור להדפסות של וויניל ולהבנה מה איכותי יותר ומה לא - בינתיים :)
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
נמר, ההדפסות הישנות שונות בתכלית ואם כך כיצד יתכן שהשתמשו באותו המאסטר???
 

alicenir

חבר משקיען
הודעות
914
מעורבות
172
נקודות
43
יאללה MasterMix פה אתה נכנס לתמונה......תשכיל אותנו
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
עופר.

זה אומר המון. אגב, אתה מתמצא בתחום האולפן והמאסטרינג.?

נמר, הכל בסופו של יום from the original master" אכשהו , אז מה !!!
השאלה מה עשו עם המאסטר באולפן לפני שהתקליט הודפס
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תקליטים חדשים בדר"כ מודפסים ממסטר שעבר עריכה דיגיטלית ואם זה המצב מדוע להעדיף את הוויניל?

1. הדבר המשמעותי היחיד הוא מבחן האזנה – מה נשמע טוב יותר. במרבית המקרים המפרט הטכני אינו אומר מאום לגבי האיכות הנשמעת לאוזן.

2. בעיקרון יש הבדל תהומי בין תקן CD לבין מאסטר דיגיטאלי, שבדרך כלל הוא Hi-res .
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
katzofe, לא שאני מכור לויניל, אבל אתה (ועוד רבים), מחמיץ משהו לגבי העברות לויניל.

שים לב, גם במסטר דיגיטלי, לא מדובר על העברה לויניל של המידע הדיגיטלי של הCD, אלא של המסטר עצמו.
כלומר ישנו תהליך נוסף, של הכנה הCD, בו הוא יומר/יוגבל ל16 ביט 44 קה"צ, שלרוב דורש עוד מספר פרמטרים.
תהליך זה יהיה ספציפי לCD, ולויניל תהליך אחר.

בעוד שהתחום הדינמי האפשרי קטן בתקליט מהCD, (ובשניהם קטן מהמסטר עצמו),
טווח התדרים בגבוהים גדול יותר בתקליט, וישפיע גם על התחום השמיע בשחזור.(לכמה יעלה לך להפוך את זה ליתרון מוחשי חד משמעי אני לא נכנס..)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
עופר.

1- ההקלטה המקורית {האנלוגית} מציגה ספקטרום תדרים רחב יותר ממה שאתה מכיר ב-CD. הכוונה היא שנגן לא מטפס מעל ל-18HZ {אם זכרוני אינו מטעני} בעוד תקליט ויניל עולה הרבה יותר גבוהה, האמת היא לא חייבים לשמוע על מנת להרגיש הטיפוס הזה לתדריות הגבוהות במיוחד מעשיר את הבמה, תמונת הסטריאו והחוויה הכללית מהמוסיקה.

בנוסף, כאשר מפיקים הדפסת CD עובדים עם מאסטר שונה מאשר הדפסה לתקליט.

במילים אחרות, ברמת ההפקה, הגדרות, סגנון ההדפסה והציוד המשמש לכך הכל פשוט אחרת.
 

alicenir

חבר משקיען
הודעות
914
מעורבות
172
נקודות
43
לא מגיב.....עכשיו אני עברתי למוד של למידה מהמומחים למעלה...
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
עופר.

1- ההקלטה המקורית {האנלוגית} מציגה ספקטרום תדרים רחב יותר ממה שאתה מכיר ב-CD. הכוונה היא שנגן לא מטפס מעל ל-18HZ {אם זכרוני אינו מטעני} בעוד תקליט ויניל עולה הרבה יותר גבוהה, האמת היא לא חייבים לשמוע על מנת להרגיש הטיפוס הזה לתדריות הגבוהות במיוחד מעשיר את הבמה, תמונת הסטריאו והחוויה הכללית מהמוסיקה.

בנוסף, כאשר מפיקים הדפסת CD עובדים עם מאסטר שונה מאשר הדפסה לתקליט.

במילים אחרות, ברמת ההפקה, הגדרות, סגנון ההדפסה והציוד המשמש לכך הכל פשוט אחרת.

תאורטית עד 22.05KHz, אבל מעשית זה תלוי בפילטר, ישנם כאלה שמנחיתים ב-3db ב-18KHZ, וישנם חדים (steep) על 21KHz אבל זה מערכיך את ה-ringing..., תלוי ב-bandwidth נבחר

תקליט יכול להגיע גם ל-30KHz, שאלה כמה זה מדויק מה שמוקלט שם.

בעיה עם CD זה כל מיני כולרות שמהנדסים מפעילים כגון noise shaping (שזורק רעש למעל 17KHz), או dithering או aliasing (מיפוי של תדרים מעל 22KHz).

אבל מהנדס טוב יכול לקבל CD שנשמע מעולה. קראתי לפני כמה ימים על מערכת POW-R (לא משהו חדש לאנשי מקצוע, אבל חדש לי), שמתיחסת במיוחד לפיזיאולוגיה של השמיעה האנושית.

ובאמת, יש לי כמה CD שאני לא מרגיש שום compression

שלא נדבר על HDCD, והיי-רז - בכלל...
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור