ביקורת סרט מלחמת הכוכבים: אחרוני הג׳דיי


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,337
מעורבות
719
נקודות
113
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
לדעתי הסדרה מוצתה עד תום בשלושת הסרטים הראשונים, כל המוסיף גורע.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,711
מעורבות
2,424
נקודות
113
סרט סוחף, סרט פופקורן, great Entertainment, הולך להיות, מאמין סרט רפרנס, סאונד + תמונה.

ובאותה נימה כ SW fan,
מאכזב, מאולץ, אותה נימה בינונית שהתחילה בפרק 7 ממשיכה עוד יותר בפרק 8.

נהניתי לקרא, תודה.
הציון לסרט - מתאים ביותר.
בינוני.
 

נערך לאחרונה ב:

Roy

חבר משקיען
הודעות
522
מעורבות
33
נקודות
28
סרט בינוני מינוס, נראה כמו סרט שבויים ע"י ועדת שיווק והתוצאה בהתאם.
ארוך למוות, לא סוחף, עלילה שלא זזה לשום מקום. הרבה קטעי "די, נו..."
כל קו העלילה של פין ורוז מיותר לחלוטין (כמו הדמויות עצמן אגב), לא מעניין, מנפח את הסרט וגם לא מקדם את העלילה במילימטר. כולל הקרב הנורא חשוב ושכולנו ציפינו לו (NOT) נגד קפטן פלזמה (דמות מרתקת שבכלל לא שם כדי למכור עוד Figures...). אנחנו גם אמורים להניח שפין, שטרחו לציין שהיה פועל ניקיון (עוד נקודה לא ברורה... פועלי ניקיון עובדים עם השריון?) זכה לכל היכולות הקרביות המרשימות שלו בין לבין, שמאפשרות לו לנצח לוחמת מקצועית (יעני להילחם זה ה- Dayjob שלה), משוריינת, בגובה מטר תשעים.
היו הרבה קטעים של מזל עיוור שלא תלוי כלל בדמויות ויכולותיהן, כולל "דאוס אקס BB-8" ברמות מגוחכות לגמרי.
גם המאבק מרגיש (לי) כמו משהו מאוד קטן. ממש לא משתווה בתחושת ה- Scale למאבק על גורל הגלקסיה מהסרטים המקוריים, ואפילו לגודל, נפח וחשיבות האירועים מהפריקוולים (ימ"ש).
האמיל היה נהדר, אדם דרייבר גם. אבל חוץ מהם, תצוגות המשחק נעו בין איום ונורא (בניסיו דל טורו, לורה דרן, דומנל גליסון) לאנמי ומשעמם (דייזי רידלי, קארי פישר ז"ל).
ה - CGI של היצורים, טוב ככל שיהיה, עדיין נראה מאוד מלאכותי וטוב היו עושים אם היו מאוד מפחיתים את השיט המיותר ממילא הזה.
אגב, מי לעזאזל הפרוטגוניסט/ית של הסרט? "על הנייר" זו ריי, אבל אין לה הרבה יותר זמן מסך מלדמויות משמעותיות אחרות (לפחות לא הרגיש לי ככה), היא לא נמצאת בלב ההתרחשויות, ומה שקורה איתה מניע את העלילה באופן חלקי מאוד.
בנוסף, בשום שלב לא חשתי תחושת סכנה כלשהי לדמויות, או שהן מסכנות משהו שמשמעותי להן. הם פשוט נעים מנקודה א' לנקודה ב', ובד"כ עם כמויות מזל בלתי סבירות גוברים על ההתנגדות. וכמובן שצבא המסדר הראשון חסר כל תועלת או יכולת איום. פשוט לא יכולתי להכיל את חוסר הסבירות שחבורת המורדים (במה הם מורדים בדיוק?) הפיצית הזו יכולה לעשות כ"כ הרבה נזק למסדר הראשון, בכ"כ מעט שכל, ולא להימחק לחלוטין.
ועוד דבר- הומור המודעות העצמית סטייל מארוול... אוי ואבוי. כל כך, אבל כל כך לא מתאים לרוח הדברים בסרטים האלה. זה לא שסרט סטאר וורס חייב להיות חסר הומור, אלא שההומור הזה מאוד לא מתאים, מאוד תוצר של תקופתו, ויש לי הרגשה שיתיישן רע מאוד.
ובפינת הניטפוקים (ויש הרבה)- איך זה שטכנולוגיה מסויימת קיימת או לא קיימת לפי מה שנוח לעלילה? דוגמה מרכזית שממש צרמה לי - מגיני אנרגיה. זה דבר שהוזכר גם בסרטים המקוריים ומעולם לא נצפה בפעולה; כשחללית קרב נפגעת היא מושמדת על המקום, וכשמדובר בספינה גדולה פחות ברור מה קורה, מן הסתם בגין מגבלת האפקטים דאז. אבל היום כבר אין לנו מגבלת אפקטים. אז אותה ספינה עצמה, כשצריך שיהיו לה מגינים- יש (כשיורים על ספינת המורדים מרחוק, רואים בבירור את המגינים עובדים), וכשהעלילה צריכה אחרת- אין (כשקיילו והקרביות שאיתו מפוצצים את גשר הספינה עם ליאה וכולם). שלא לדבר על כך שנראה שלספינות המסדר הראשון אין את הגאדג'ט הזה בכלל. זה ניטפוק, אבל זה מעצבן.

יש לי עוד בעיות עם הסרט הזה מכאן ועד טאטואין, אבל נראה לי שמספיק בינתיים.
כמעריץ וותיק של הסדרה המקורית זו היתה אכזבה מרה, אבל אפילו לא הצלחתי להנות מזה כ"סתם" סרט הרפתקאות.
 
נערך לאחרונה ב:

zapilak

אוהב את התחום
הודעות
181
מעורבות
65
נקודות
28
פעם מלחמת הכוכבים היה סרט חדשני, מדע בדיוני הארד קור שיצר שפה עיצובית חדשה, ארכיטקטורה והמון מוצרים מגניבים שהיו בסרט וקרבות חלל לא מהעולם הזה...זה שמשכו את הסדרה עד היום עושה רע לסדרה. זה כבר לא סרט נדע בדיוני, זה סרט היסטוריה שויזואלית/עיצובית לא מחדש דבר....דווקא העלילה היתה מוצלחת ורווית תהפוכות אבל היא לא הצליחה להתרומם לשיאים הנדרשים לסרט הסיום של הסאגה....הסוף לדעתי קצת צולע...בקיצור ממשיכים את סדרת מלחמת הכוכבים עם עלילה חדשה לגמרי...מקווה שהיא תהיה יותר מודרנית ותחזיר למדע הבדיוני את הכבוד המגיע לו....עד אז יהי הכוח איתכם.....
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור