בחירת מצלמה לטיול ארוך


meitar2000

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
1
נקודות
3
שלום לכולם,
אני יוצא לטיול ארוך של כ-8 חודשים במזרח ומחפש מצלמה לתעד את החוויה. הטיול יכלול בתקווה לא מעט טרקים שהייתי רוצה לצלם בהם.
חשוב להגיד שאין לי ניסיון בצילום, אבל הרבה חשק ללמוד ולכן מחפש מצלמה שלא תהיה מורכבת מידי ותאפשר לי לפתח את התחביב תוך כדי הטיול.

מה חשוב לי?
- משקל וגודל (שתתאים גם לטרקים ותהיה לא מסורבלת מידי).
- איכות צילום סטילס.
- שתהיה מותאמת גם לצילומי נוף (וגם לפורטרטים אם אפשר).
- וידאו באיכות טובה.
- הייתי שמח שתהיה עמידה כמה שאפשר, אבל מוכן להתפשר בפרמטר הזה ולהחביא אותה בגשם.

קראתי הרבה באינטרנט ויצאתי מבולבל. ברור לי שמצלמת DSLR תהיה לי גדולה ומסורבלת מידי, ולכן מתלבט בין הקומפקטיות למצלמת MIRRORLESS. נטיית הלב שלי אומרת לי שמירורלס תאפשר לי צילום איכותי יותר ובאיכות של הקומפקטיות כבר יהיה לי עדיף אולי לשדרג את הטלפון ולנסוע איתו (?), אבל כאמור הידע שלי בתחום אפסי.

התקציב שלי מוגבל, סביבות ה-2000-2300 ש"ח להכל (כולל העדשות במידת הצורך).
ראיתי את הבאנדל הזה באמזון על ה- LUMIX GX85 עם שתי עדשות הקיט שעומד בתקציב ובסך הכל קראתי ביקורות טובות.
https://www.amazon.com/PANASONIC-12...keywords=gx85&qid=1566565347&s=gateway&sr=8-1

אשמח לשמוע את חוות דעתכם על הבאנדל הזה ולקבל המלצות נוספות.
- האם עדיף לי לרכוש מצלמה קומפקטית בכלל בהתחשב בכך שאין לי ידע?
- האם עדיף ללכת לכיוון של GOPRO ולשים דגש על עמידות?

תודה רבה מראש לכל העוזרים!!
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
הי מיתר,

העניין הוא כזה: כמו ש"ניחשת" הכיוון הוא למצלמות חסרות המראה. משקל ואיכות הוידאו הם מה שמכריע את הכף.

לא ציינת תקציב אבל במתיחה לכיוון רבעיית הK כלומר אזור 4000 ש"ח הייתי מאד ממליץ על ה Lumix g85 (פנסוניק G85).

זוהי מצלמה שמתחרה עם הסוני A6300 ועם הפוג'י TX20 אבל היא היחידה בקטגוריה שנותנת עמידות באבק ובגשם שתי האחרות לא.

מאחר ועד לטיול ואולי בטיול אתה הולך להתעסק עם מכונה,די מסובכת,ודורש ממנה לעבוד מהקופסא במוד פול אוטו וגם לתת צילומים שיהיו יפים לעין וישמרו על חווית הטיול - אז כמה הערות:

הראשונה: אנחנו מדברים על ערכת הקיט של פנסוניק או סוני או פוג'י.
השנייה: לפוג'י (T20) יתרון בקבוצה הזו בכל מה שקשור לתמונות סטילס ואיכותן ישר מהקופסה.
השלישית: לסוני יתרון,ישר מהקופסה,בפוקוס שלה ובצילומי וידאו.
הרביעית: הפנסוניק,שבבנדל מתאים באמזון,נותנת תמורה לכסף מאוד גבוהה גם בסטילס וגם בוידאו.
החמישית: הפנסוניק היא היחידה מבין שלושת המתחרות שהיא עמידה לאבק וגשם.
השישית: הפנסוניק היא הקלה לתפעול מבין השלושה ועקומת הלימוד,בתחום התפעול שלה,היא הנמוכה מבין השלוש.
השביעית: ממש בניגוד גמור למנהגי אבל הבנדלים של הפנסוניק שמוצעים באמזון (ואני מדבר על ה G85) כוללים עדשה קצת יותר איכותית ממה שמשווק בארץ וההבדל במחיר (לבנדל) הוא כמה שקלים בודדים זול יותר באמזון והפעם כדאי יותר.

יש לשם לב שבאה"ב (אמזון) נמכר דגם שנקרא G85 עם עדשת קיט (חסינה למים) 16-60 ובארץ נמכרת ה G80 עם עדשת הקיט 14-50.
פנסוניק,כמו קנון למשל,נותנת שמות אחרים לאותו המוצר בשוק בארה"ב ובשוק בשאר העולם ה G80 וה G85 זו אותה המצלמה בדיוק כאשר ה G85 מיועדת לשוק בצפון אמריקה וה G80 לשאר העולם. שלא כמו האחרים בשוק הצפון אמרקאי עדשת הקיט שונה במקצת ולצרכים שציינת עדשת הקיט שמצורפת לגירסה הצפון אמרקאית של ה G85 יש יתרון למרות שזו ממש לא עדשה מדהימה אבל טובה מספיק להתחיל איתה.

עדיין בבנדלים של פנסוניק באמזון: יש את ה G95 של פנסוניק,עם אותה עדשת קיט,יקרה במקצת והוידאו שלה ב 4K מצולם בקורפ מה שלא קורה ב G85 ויש את הדור הקודם ה G7 של פנסוניק שוב עם אותה עדשת קיט זולה מה 85 אבל ללא עמידות לגשם.

אז בנסיבות שציינת וגם בהנחה והתקציב הוא בסביבות ארבעת ה K ובהנחה ושאר המתחרות (סוני ופוג'י) נופלות בגלל עניין הגשם ובגלל שאמזון מציעים גרסה עדיפה (בבנדל שבא איתה ובעדשת הקיט) על מה שמשווק בארץ (באותה רמת מחיר) אז הכיוון שאני מאיר אליו זו הפנסוניק G85 בגרסת הקיט של צפון אמריקה ומאוד ממליץ להזמין את הקיט לפני הטיול וללמוד את התפעול שלו פה בארץ ולא תוך כדי תנועה אחרת - תגלה שפיספסת הנצחה של חוויה מהסוג שלא בטוח שתחזור על עצמה.

עוד הארות:
לסוני יש את החיישן הטוב בקבוצה אבל זה של פוג'י לא ממש נופל ממנה. לפנסוניק חיישן קטן יותר ובתנאי תאורה נמוכים (חושוכים) ידה על התחתונה.

ב G85 צילום הוידאו לא מוגבל והמגבלה היחידה היא חיי הסוללה. בסוני ובפוג'י (בשתי הדגמים האלה) צילום הוידאו מוגבל ל 10 דקות בפוג'י וחצי שעה בסוני.

רמת השליטה של המשתמש בתכונות הוידאו בפנסוניק עדיפה (תפעולית וגם פונקציונאלית) על זו שבסוני ובפוג'י. אני לא רוצה להיכנס למינוחים שלא אומרים הרבה אבל מה שפנסוניק מציעה טכנולוגית בתחום הוידאו במצלמה הזו נותן לה יתרון גדול על שתי המתחרות. בפוג'י חלק מהיתרונות של פנסוניק (בוידאו) לא קיים בכלל ובסוני קיים במצלמות היותר יקרות - ובהרבה.

בצילומי סטילס,כאמור,לפוג'י יתרון שאי אפשר לקחת ממנה ואחריה הסוני הפנסוניק היא הפחות איכותית מהשלוש ובהנחה והצילום הוא ישר מהקופסא ללא התערבות של המשתמש.

גם אם עושים צעד אחד קדימה (בתקציב) ומשווים את ה A6400 של סוני את ה TX30 של פוג'י ואת ה G90/95 של פנסוניק - התמונה לא משתנה בהרבה והדרישה לעמידות בגשם ואבק מכריעה את הכף לפנסוניק.

אם וידאו ועמידות בגשם הם בתחתית הרשימה ואיכות הסטילס פלוס עקומת לימוד בראש הרשימה אז ה TX20 של פוג'י לוקחת את העדיפות אחריה הסוני והפנסוניק ביחד.

אם אתה חושב,גם,על העתיד ועל יום שבו תרצה להתעמק בעולם הצילום ולעבור מצילום אוטומטי לכזה שיותר בשליטת המשתמש אז כאן התחרות קצת משתנה,כי מבחר העדשות לפוג'י ולפנסוניק פחות או יותר זהה בסוני קטן יותר וגם - יקר יותר.
בנוסף:ביום שאחרי,כלומר בעתיד,אם תרצה להתמקצע דווקא בתחום הוידאו אז ה G85 היא השקעה בטוחה כדאית ולזמן ארוך


וגלוי נאות: אני יודע על ה G85 מקריאה לא היתה לי איתה התנסות אמפירית וכל מה שנכתב פה הוא על גדר המלצה בלבד וחומר למחשבה.

מנחם.
 

meitar2000

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
1
נקודות
3
וואו, מנחם, קודם כל תודה רבה על התשובה המפורטת!
שנית, כפי שציינתי (וכנראה פספסת, לא נורא), התקציב שלי לצערי לצערי מוגבל יותר והוא עומד על סביבות ה2000 (אפשר למתוח למעלה ב-100-200 ש"ח אם צריך), כולל הכל, ולכן, מהסתכלות על ההיצע במצלמות מירורלס ותשובות אחרות שלכם רלוונטיות מהפורום פה נותרתי עם מספר אופציות:
- הבאנדל שצירפתי בהודעה הראשונה - GX85 PANASINIC LUMIX עם שתי עדשות קיט 12-32 ו-45-150 https://www.amazon.com/PANASONIC-12...keywords=gx85&qid=1566565347&s=gateway&sr=8-1
הוא אכן עומד בתקציב שלי, ומהודעתך המפורטת הצלחתי להבין שה-G85, בניגוד לGX85 יקר יותר וקצת גדול עליי.
- FUJI X-T100 https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=991974 עם עדשת קיט אחת.

השאלה היא איזה מבין המצלמות מתאימה יותר לצרכים שלי? והאם יש מצלמה נוספת העומדת בתקציב שיכולה להתאים?
היות ואני בור בנושא נדמה לי שבאנדל עם שתי עדשות מסוגים שונים ייתן לי מענה רחב יותר לסוגים שונים של תמונות (נוף, פורטרטים וכו').. האם אני טועה? יכול להיות שהפוג'י עדיפה לי למרות זאת?
אני מבין שאולי הדרישה למצלמות עמידות במים ואבק מוגזמת לתקציב שלי ולכן מוכן להתפשר בנקודה הזו ולהחביא את המצלמה במידת הצורך (אם כי, במידה ואני טועה אשמח לשמוע על אחתת כזו העומדת בתקציב).
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
אכן פיספסתי את נושא התקציב...:(.

עדשות הקיט,בדרך כלל,הן ממש לא העדשות הטובות בארסנל של יצרני המצלמות. אם,במחיר זול יחסית,יש לא עדשת קיט אחת אלא שתיים - על דרך ההגיון נבין שמדובר בשתי עדשות שהן לא משהו בלשון המעטה.

גוף המצלמה חשוב אבל העדשה שמחוברת אליו והצלם שמציץ בעינית חשובים שבעתיים ולכן:עדשת הקיט אחת זה די והותר.

בתקציב שציינת אני נוטה להמליץ על הפוג'י,כן:כולל זו שסיפקת לינק אליה. אצל המתחרים,פנסוניק,וסוני,ברמת המחיר הזו אין מה להציע ובמיוחד עם לוקחים בחשבון את תמונות ה JPEG המאוד טובות שהפוג'י,כולל זו שבלינק,מוציאה תחת עדשתה ישר מהקופסא.

אני בעד לחפש את המצלמה הזו,שבלינק,עם עדשת הקיט של פוג'י,שדווקא היא לא ממש רעה,ולקנות בארץ גם כי המחיר פה זול מחו"ל כולל מאמזון וגם כי יש שנתיים אחריות.

למשל פה

ובהמשך לפוסט הקודם: תנסה לרכוש את המצלמה,זו או אחרת,לפני שאתה יוצא לטיול ותתנסה איתה קצת - יש מה לילמוד וכדאי ללמוד.

מנחם
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני חושב שפוג׳י X-T100 עם עדשת הקיט היא המצלמה שתספק את איכות התמונה הטובה ביותר למחיר, ועדשת הקיט, כלומר זאת שנמכרת כקיט עם המצלמה, היא עדשה לא רעה בכלל.
רק שאני ממליץ לכל מצלמה שאתה רוכש לרכוש גם סוללה נוספת.
 

meitar2000

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
1
נקודות
3
אתם נהדרים ועוזרים מאוד, תודה רבה לכם.
מניח שארכוש אם ככה את הפוג'י באמת.
אופציה נוספת ששקלתי היא לרכוש מצלמה ביד שנייה, מצאתי את ה- G85 עם עדשת הקיט 14-42 ועדשה נוספת של 25 1.7 ב-2500 ש"ח וכן את הX-T100 עם עדשת 18-55 f2.8-4 ב-2250. שניהם כמובן עדיין תחת אחריות. מה אתם מייעצים לגבי רכישה ביד שנייה?

שוב תודה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מצלמות כאלו ביד שנייה לא היו בשימוש מקצועי אז בדרך כלל לא צילמו הרבה מאוד תמונות, מצלמות ללא מראה הן בדרך כלל תיוד מאוד אמין. אם המצלמות והעדשות לא קיבלו מכות אז יש סיכוי טוב מאוד שהן עובדות טוב מאוד וגם ימשיכו לעבוד כך.

כמה נקודות לגבי הדגמים האלו פנסוניק בעלת חיישן קצת יותר קטן מה שמספק איכות תמונה קצת פחות טובה בתאורה חלשה, עדשת הקיט לא רעה בכלל ועדות ה 20 מאוד טובה,

הפוג׳י כאמור חיישן גדול יותר, ועדשת ה 18-55 F2.8-4 עדשה מעולה.

שתי אפשרויות מעולות הייתי הולך על פוג׳י בגלל חיישן גדול יותר ומוצלח יותר לתאורה חלשה ושימוש בעדשה אחת שהיא מוצלחת.
אבל צריך לראות שהציוד תקין וכדי להחזיק אותו ביד לראות שהוא נוח לך
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור