אתר חדש להארי פירסון שייסד את TAS


יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
הארי פירסון, הלא הוא Harry Pearson, שנודע גם כ-HP, הוא מי שייסד את The Absolute Sound הידוע גם כ-TAS ב-1973. זה היה מגזין "מחתרת" – אחד מכמה שכתבו על האופן בו מכשירים "מנגנים" ולא דיווחו על הדרך בה הם נמדדים. המגזין שלו התבסס על מספר עקרונות: "הצליל המוחלט" הוא הצליל של כלים אקוסטיים בחלל טבעי והוא גם הייחוס לתפקודה של מערכת ולאיכות הרכיבים. פירסון השקיע הרבה ביצירת שפה (מורכבת ועשירה) שתיארה את האופן בו מערכות ורכיבים משחזרים מוזיקה והיה מי שקבע את תקני ההי אנד, מושג שנכנס לשימוש בעיקר בגלל פעילותו הנ"ל דרך רכיבים כמו של מרק לוינסון, אינפיניטי, מגנפלאנאר, לין סונדק, סטאקס, אודיו ריסרץ' ועוד כמה.
האיש נשאר במגזין למרות שלא היה לו תפקיד אמיתי לאחר שנרכש על ידי תאגיד מולטימדיה, ולאחרונה פרש ממנו. כעת הקים אתר חדש, וזה ראוי לעיון.
http://www.hpsoundings.com/

ועוד דבר: בשנות התשעים היה פירסון האיש שהביא לתודעה את איכות ההקלטות של RCA, מרקיורי וגם דקה ו-EMI של סוף שנות החמישים/תחילת שנות השישים, והשפיע גם על מחירי המשומשים של הנ"ל (בייחוד השניים הראשונים שמחיריהם עלו למאות דולרים התקליט וגם יותר).
גם כאן וממש כמו עם המנורות, הייתה לו השפעה רבה מאוד להחזרת "עטרה ליושנה" לאחר שאלה הודחו על ידי המדיה הדיגיטלית והטרנזיסטור (קודם לכן). מעט אנשים מהמדיה, אם בכלל, השפיעו כה רבות על התחום.
 

נערך לאחרונה ב:

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מה שמשעשע מאוד את האנגלים, זה ראשי התיבות HP שהם שמו של רוטב אנגלי קלאסי שרק הבריטים מסוגלים לסבול (כמו מרמייט, ושאר מעדנים בריטיים מפוקפקים).

למי שזוכר, בספר "מסעותי עם דודתי " של גרהאם גרין, מתלונן הגיבור הראשי על אותה בעיה בדיוק.,
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
וואוו. יונתן וולין טען בלהט לפני 4 שבועות על מחלתו ה"חשאית" של hp. יואל, תודה על הכתבה.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לאייל: פעם, לפני שבאו השפים הדגולים רמזי ובלומנטל, נהוגה הייתה החכמה כי "שני הספרים הדקים באירופה הם ספר הגבורות של החייל האיטלקי וספר המטבח הבריטי הטוב".

לתומר: 1. אם לשלי יחימוביץ' מותר במקרה של אורי שגיא, למה לואלין אסור? 2. זה סידור מקובל וידוע. 3. בכל זאת, חלק מהכתבות הן לא שלו. אז לך תדע
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור