אשמח לעזרה, מצלמה מומלצת


natig

אוהב את התחום
הודעות
229
מעורבות
9
נקודות
18
שלום חברים:)

מה אני מצלם? בעיקר משפחה, ופה ושם קצת נוף.
יש לי LX100 והחלטתי להתקדם לציוד טוב יותר (צבעים רווים מידי לטעם שלי, מחפש רזולוציה גבוהה יותר כדי שאוכל להגדיל).

וידאו נחמד שיהיה אבל זה לא דיל ברייקר.
התקציב? בערך 3500. רצוי מאוד בפחות. מוכן גם לשקול ציוד ביד2 אם זה מה שיציל את המצב.

קראתי הרבה על הציודים בשוק ובודדתי כמה אפשרויות :

1- ראיתי שפה בפורום המלצתם שוב ושוב על עדשה טובה (סיגמה 18-55?) עם מצלמה לא בהכרח יקרה, למשל ניקון D3400.
בדקתי וזה יוצא מחיר ממש נוח, בסביבות ה 2500 ש"ח. אני מניח שמערכת כזו תיתן תמונות טובות משמעותית מהציוד שיש ברשותי היום. אכן?
והאם יש טעם לקנות את הגוף היותר יקר (D5500)?

2- עוד אופציה שראיתי שהמלצתם עליה הרבה: A6000 של סוני.
על איזו עדשה הייתם ממליצים, והאם אוכל לקנות צמד עדשות פריים (אחת של 18 מ"מ והשניה של נניח 60 מ"מ) במחיר שעדיין לא יחרוג מהתקציב? והאם מבחינת הסטילס יש הבדל בינה ובין הניקון?

3- אופציה שלישית היא מצלמת GX85 של פנסוניק, אבל אני חושב ששתי האופציות הקודמות נותנות יותר איכות במחירים דומים או נמוכים. במיוחד אם אני רוצה להכניס עדשה טובה ולא קיט. מצד שני היא תהיה קצת יותר נוחה בגלל ההכרות שלי עם LX100.

(ועוד אפשרות? סוני RX1004 ראיתי המון תמונות ממנה ויש לי הרגשה שהיא ממש לא רחוקה באיכות משאר המצלמות שהזכרתי כאן...)

אשמח מאוד להכוונה, תודה לכם!
 

נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לא ברור לי מה חסר לך במצלמה שלך?
האם נושא הוידאו חשוב לך?
מה אתה מתכוון לצלם?

היות ואני לא בטוח שהמצלמות שאתה חושב עליהן יתנו לך את השיפור הגדול שאתה חושב עליו.

כדי לתת לך תשובה יותר מדויקת אני צריך את התושבות לשאלות האלו. אני לא מאמין במצלמה אחת שמתאימה לכל אחד, כך שאשמח להתאים לך מה שמתאים לך.
 

natig

אוהב את התחום
הודעות
229
מעורבות
9
נקודות
18
לא ברור לי מה חסר לך במצלמה שלך?
האם נושא הוידאו חשוב לך?
מה אתה מתכוון לצלם?

היות ואני לא בטוח שהמצלמות שאתה חושב עליהן יתנו לך את השיפור הגדול שאתה חושב עליו.

כדי לתת לך תשובה יותר מדויקת אני צריך את התושבות לשאלות האלו. אני לא מאמין במצלמה אחת שמתאימה לכל אחד, כך שאשמח להתאים לך מה שמתאים לך.
תשובות:
יצאתי לטיול בשבועות האחרונים וצילמתי הרבה. באוטומט ובמנואל. דגמתי WB מידי פעם לוודא צבעים טובים.
בשורה התחתונה לא אהבתי את הגוונים ברוב התמונות. חזק מידי. והתמונות עם הWB שדגמתי- קרות מידי.
מבחינתי זה היה הקש ששבר את גב הגמל.

גם בצילומי משפחה אני מקבל תלונות (לצד המחמאות): הם יוצאים אדומים מידי, לטענתם.

כדי להיות בטוח-
לקחתי RX100 MARK 1 מחבר, וצילמתי בעזרתה קצת בבית ובחוץ. הצבעים היו פשוט נכונים בהרבה, לטעמי ולטעם המצולמים....:)

שוב, זה ככל הנראה עניין של טעם אישי.

אה, ואני אוהב להגדיל את התמונות שלי, והרזלוציה שלי פשוט נמוכה. 12 מ"פ....

לגבי החדות- אני באמת לא יודע? אני מניח שעם עדשה מקצועית אקבל תוצאות טובות בהרבה. זה טעות?

וידאו כמו שכתבתי, נחמד שיהיה. לא יותר.
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
419
נקודות
63
קודם כל טוב שהחלטת ללכת על שדרוג מצלמה בהמשך לדברים שכתבת בדיון שנושאו - מחקר בנושא עתיד הצילום.

להלן ציוני dxo על המצלמות שהוזכרו:
הפנסוניק שברשותך -62, הסוני 6000 -82, הניקון 5300 -83, הניקון 5500 - 84 , הניקון 3400 - 86.
בתקציב שלך ובנושאי הצילום שהגדרת הייתי קונה [ אני חוזר על עצמי, אבל לא מצאתי משהו חדש ויותר טוב לסטילס, בתקציב הזה]:
מצלמת ניקון 5300 או 5500 [אני מעדיף על ה3400 בעיקר בגלל הרבה יותר נקודות פוקוס ומסך מפרקי] בתוספת הסיגמא 17-50 צמצם 2.8 ובתוספת עדשת ניקון 70-300 מיוצבת.
אם קיימת בעיית תקציב אפשר לקנות בהנחות משמעותיות ביד 2 לאחר בדיקה.
הציוד הזה ייתן לך בתקציב הנתון , מקסימום אפשרויות לצילומים מגוונים, מהנים ובאיכות טובה יותר מהמצלמה שברשותך.
[אם הדגש היה על וידאו, הייתי ממליץ על הסוני 6000 למרות שאישית לי היא פחות נוחה מבחינת תפריטים ותפעול]
 

natig

אוהב את התחום
הודעות
229
מעורבות
9
נקודות
18
קודם כל טוב שהחלטת ללכת על שדרוג מצלמה בהמשך לדברים שכתבת בדיון שנושאו - מחקר בנושא עתיד הצילום.

להלן ציוני dxo על המצלמות שהוזכרו:
הפנסוניק שברשותך -62, הסוני 6000 -82, הניקון 5300 -83, הניקון 5500 - 84 , הניקון 3400 - 86.
בתקציב שלך ובנושאי הצילום שהגדרת הייתי קונה [ אני חוזר על עצמי, אבל לא מצאתי משהו חדש ויותר טוב לסטילס, בתקציב הזה]:
מצלמת ניקון 5300 או 5500 [אני מעדיף על ה3400 בעיקר בגלל הרבה יותר נקודות פוקוס ומסך מפרקי] בתוספת הסיגמא 17-50 צמצם 2.8 ובתוספת עדשת ניקון 70-300 מיוצבת.
אם קיימת בעיית תקציב אפשר לקנות בהנחות משמעותיות ביד 2 לאחר בדיקה.
הציוד הזה ייתן לך בתקציב הנתון , מקסימום אפשרויות לצילומים מגוונים, מהנים ובאיכות טובה יותר מהמצלמה שברשותך.
[אם הדגש היה על וידאו, הייתי ממליץ על הסוני 6000 למרות שאישית לי היא פחות נוחה מבחינת תפריטים ותפעול]
תודה לך. אני בהחלט מחפש תוצאה טובה יותר.
הסוני מאוד קורץ (מימדים, ווידאו) אבל המחירים של העדשות עבורו בלי פרופורציות. גם ביד2. כמו"כ קראתי פה איפשהו כי עם עדשות הוא כבר לא מי יודע מה קטן:)

אשמח להסבר קצת בין הדגמים של ניקון שציינת. מה טוב יותר בסדרה D5500 או D3400

זאת הסיגמא, כן?
http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=768517
האם היא טובה משמעותית מציוד שיש לי היום?

לגבי העדשה של ניקון:
http://www.zap.co.il/models.aspx?sog=h-cameralens&db800220=800238&db189170=189182
יש פה עדשה ב 2000 ויש ב 545....
על מה התכוונת?

נ.ב. סתם כדי לסגור את הפינה לגבי A6000, על איזה עדשות היית ממליץ עבורה?
תודה רבה!
 
נערך לאחרונה ב:

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
419
נקודות
63
הסוני [בתקציב מהודק] באה בדרך כלל עם עדשות 16-50 ו- 55-210 שהם ברמת עדשות קיט.
לגבי הניקון לבקשתך מעט הרחבה:
סדרת ה5300, 5500 ממוקמת מעל רמת הכניסה של 3400 אם כי המינוח כניסה אינו משליך ישירות על איכות התמונות, אלה יותר על ביצועים, חוזק גוף ועוד. אפשר לקבל תמונות מעולות גם מה-3400.
ההבדלים העיקריים בין הסדרות ; 39 נקודות פוקוס מול 11 ומסך מפרקי. ב5300 יש GPS וב5500 יש מסך מגע ו-ISO גבוה יותר, למרות שבפועל ההבדל מינורי [אם בכלל].
הסיגמא שציינת בקישור היא העדשה.
הניקון 70-300 מיוצבת [VR] היא הראשונה וניתן למצוא אותה בקרוב לחצי מחיר ביד 2. הזולה אינה מיוצבת וחבל על הכסף והשלישית שייכת לניקון סדרה 1 עם קרופ 2.8 ואינה מתאימה למצלמות האמורות.
בהצלחה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אם כל הכבוד לנתונים של DXOMARK ואני מאמין גדול בנתונים שלהן וחושב שהם מדרגים נכון מצלמות, אני ממש לא בטוח שאתה הולך לכיוון הנכון.

נושא ה WB ניתן לפתור בקלות וכן נושא החדות - הייתי ממליץ לבדוק כמה נקודות לפני שאני ממליץ לך לרכוש ציוד נוסף
אני ממליץ לך לצלם ב RAW ולא ב JPEG וכן לעשות עיבוד לתמונות לאחר הצילום בעזרת תוכנה כמו lightroom
תוכנה זו מאפשרת לקבל הרבה יוכולת מהתמונות כולל יכלות לתקן WB לאחר הצילום (כאמור צריך לצלם בשביל כך ב RAW) וזה מצריך לימוד ועבודה לאחר הצילום - אבל לדעתי זה שווה את הזמן ואת הלימוד של הנושא.

כמו כן אני ממליץ לך ללמוד לעבוד עם מערכת הפוקוס וללמוד את נושא הצילום, כיצד לקבל תמונות יותר חדות (אתה יכול לעלות לכאן תמונות עם נתוני הצילום ולקבל הסבר על שיפור בצורת הצילום) - יש לי חברה בעלת מצלמה עם חיישן גדול FF ועדשות טובות ושאנחנו יוצאים לצלם היא רוב הזמן תשתמשת ב LX100 היות וזה מספק אותה באיכות התמונה וזה הרבה יותר נוח לקחת מצלמה קטנה ולא DSLR גדולה.

לדעתי 12 MP מספיק לרוב ההגדלות - אבל אם התמונות לא חדות יותר MP לא יעזרו בכך

בכל מקרה תמיד תוכל בעתיד לרכוש מצלמה אחרת אם לאחר ניסיון זה ראית שאתה עדיין רוצה להחליף מצלמה, הניסיון שתרכוש בכל מקרה יעזור לך גם עבור מצלמות אחרות - מצד שני יכול להיות שרכישת מצלמה לבד ללא שיפור יכולת הצילום ויכולת העיבוד לאחר הצילום לא מספק אותך ותרגיש שבזבזת כסף.
 

natig

אוהב את התחום
הודעות
229
מעורבות
9
נקודות
18
אם כל הכבוד לנתונים של DXOMARK ואני מאמין גדול בנתונים שלהן וחושב שהם מדרגים נכון מצלמות, אני ממש לא בטוח שאתה הולך לכיוון הנכון.

נושא ה WB ניתן לפתור בקלות וכן נושא החדות - הייתי ממליץ לבדוק כמה נקודות לפני שאני ממליץ לך לרכוש ציוד נוסף
אני ממליץ לך לצלם ב RAW ולא ב JPEG וכן לעשות עיבוד לתמונות לאחר הצילום בעזרת תוכנה כמו lightroom
תוכנה זו מאפשרת לקבל הרבה יוכולת מהתמונות כולל יכלות לתקן WB לאחר הצילום (כאמור צריך לצלם בשביל כך ב RAW) וזה מצריך לימוד ועבודה לאחר הצילום - אבל לדעתי זה שווה את הזמן ואת הלימוד של הנושא.

כמו כן אני ממליץ לך ללמוד לעבוד עם מערכת הפוקוס וללמוד את נושא הצילום, כיצד לקבל תמונות יותר חדות (אתה יכול לעלות לכאן תמונות עם נתוני הצילום ולקבל הסבר על שיפור בצורת הצילום) - יש לי חברה בעלת מצלמה עם חיישן גדול FF ועדשות טובות ושאנחנו יוצאים לצלם היא רוב הזמן תשתמשת ב LX100 היות וזה מספק אותה באיכות התמונה וזה הרבה יותר נוח לקחת מצלמה קטנה ולא DSLR גדולה.

לדעתי 12 MP מספיק לרוב ההגדלות - אבל אם התמונות לא חדות יותר MP לא יעזרו בכך

בכל מקרה תמיד תוכל בעתיד לרכוש מצלמה אחרת אם לאחר ניסיון זה ראית שאתה עדיין רוצה להחליף מצלמה, הניסיון שתרכוש בכל מקרה יעזור לך גם עבור מצלמות אחרות - מצד שני יכול להיות שרכישת מצלמה לבד ללא שיפור יכולת הצילום ויכולת העיבוד לאחר הצילום לא מספק אותך ותרגיש שבזבזת כסף.

כרמי, תודה על מה שכתבת, אני מעריך מאוד את הידע שלך בנושא!
כתבתי והנהאני כותב שוב: השקעתי את הזמן ולמדתי את התכונה. איתה בהחלט הצלחתי לתקן את התמונות. העניין הוא שאין לי את הזמן והסבלנות לתקן תמונה תמונה בלייטרום (וכל תמונה מצריכה עיבוד שונה).
לגבי חדות- שוב, זה עניין אישי. לי 12 מ"פ לא מספיק:(

הסוני [בתקציב מהודק] באה בדרך כלל עם עדשות 16-50 ו- 55-210 שהם ברמת עדשות קיט.
לגבי הניקון לבקשתך מעט הרחבה:
סדרת ה5300, 5500 ממוקמת מעל רמת הכניסה של 3400 אם כי המינוח כניסה אינו משליך ישירות על איכות התמונות, אלה יותר על ביצועים, חוזק גוף ועוד. אפשר לקבל תמונות מעולות גם מה-3400.
ההבדלים העיקריים בין הסדרות ; 39 נקודות פוקוס מול 11 ומסך מפרקי. ב5300 יש GPS וב5500 יש מסך מגע ו-ISO גבוה יותר, למרות שבפועל ההבדל מינורי [אם בכלל].
הסיגמא שציינת בקישור היא העדשה.
הניקון 70-300 מיוצבת [VR] היא הראשונה וניתן למצוא אותה בקרוב לחצי מחיר ביד 2. הזולה אינה מיוצבת וחבל על הכסף והשלישית שייכת לניקון סדרה 1 עם קרופ 2.8 ואינה מתאימה למצלמות האמורות.
בהצלחה.
תודה רבה על הפירוט!
מסך מפרקי וGPS ממש לא מדברים אליי. אבל יותר נקודות פוקוס אולי כן מצדיקות את ההשקעה?
בדקתי באמזון. המחיר הוא יש כאן ב730$ כולל 2 עדשות.
האם העדשה 70-300 היא אותה העדשה שהמלצת עליה? זה לא נשמע הגיוני:)

https://www.amazon.com/Nikon-D5500-DX-format-Digital-Black/dp/B06XVTT5PL?th=1
 
נערך לאחרונה ב:

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
419
נקודות
63
לגבי הקישור נשאלנו לא מזמן על אותה עסקה והתשובה שלי זהה. לא כדאי! מדובר בעדשת הקיט [18-55] שהינה ברמה מאוד בסיסית וה70-300 אינה מיוצבת וצמצם 6.3.
אגב, אני מתחבר למה שכתבת בנושא תיקוני תוכנה אישית אני מצלם ב JPEG וכל תמונה אצלי עוברת עיבוד מינימלי ומהיר מאוד.
לגבי הדוגמה של כרמי בנושא מצלמת FF ועדשות איכותיות עבורה , אכן מדובר בחבילה הרבה יותר כבדה ויקרה ממה שהצעתי לך ויתכן שאם החברה שלו הייתה מצלמת במצלמת קרופ קלה כזאת, הפנסוניק הייתה נשארת עמוק בארון [כל זה כמובן לא סותר את שיקוליו המקצועיים והצעתו של אלי]
 

natig

אוהב את התחום
הודעות
229
מעורבות
9
נקודות
18
לגבי הקישור נשאלנו לא מזמן על אותה עסקה והתשובה שלי זהה. לא כדאי! מדובר בעדשת הקיט [18-55] שהינה ברמה מאוד בסיסית וה70-300 אינה מיוצבת וצמצם 6.3.
אגב, אני מתחבר למה שכתבת בנושא תיקוני תוכנה אישית אני מצלם ב JPEG וכל תמונה אצלי עוברת עיבוד מינימלי ומהיר מאוד.
לגבי הדוגמה של כרמי בנושא מצלמת FF ועדשות איכותיות עבורה , אכן מדובר בחבילה הרבה יותר כבדה ויקרה ממה שהצעתי לך ויתכן שאם החברה שלו הייתה מצלמת במצלמת קרופ קלה כזאת, הפנסוניק הייתה נשארת עמוק בארון [כל זה כמובן לא סותר את שיקוליו המקצועיים והצעתו של אלי]
תודה לך שוב. בהחלט הארת את עיני. זאת הייתה נראית עסקה יותר מידי טובה...
אם אפשר לבקש ממך הסבר קטן לגבי סוג ההבדל בין העדשות (70-300 אמזון ושל זאפ), הבדלי שמות הדגמים ביניהם זה גיבריש בשבילי.

עדשה מיוצבת: איזושהיא מערכת פנימית לתמונה חדה יותר גם בלי חצובה, אכן?
לגבי כרמי.
אני מאוד מכבד אותו, ולכבודו חיפשתי תמונות שתבהיר את העניין שלי.
מצו"ב תמונה JPEG מהמצלמה. תמונות חוץ. ומצו"C קצת עריכה מינימלית שלי.
לפני העריכה הן פשוט לא זה.




רגע, אולי זה בגלל שאין לי פילטר נגד שמש למצלמה? UV? כי בעקרון הלבשתי עליה איזה טבעת עם זכוכית שקופה...
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
פילטר UV לא ממש חשוב עבור מצלמות דיגיטליות ואם יש לפ איזה פילטר בסיסי ביותר - אני בכלל ממליץ לבדוק צילום ללא הפילטר הזה.
Contrast
כמו כן לכל מודרנית יש פרופילי צילום שניתן לבחור (לנוף, פורטרטים, FLAT ועוד ...) ורובן יש אפשרות גם להגדיר פרופיל לפי דרישות שלך. אני ממליץ לך לנסות לבדוק פרופילים אחרים כמו FLAT או Natural או להגדיר פרופיל משלך עם ואז להוריד את הערך של Saturation לנסות לעלות את ה Sharpness ואת Contrast ולראות עם התמונות יצאו לך יותר טובות לטעמך

כמו כו אתה יכול להגדיר למצלמה לצלם במצב של חשיפת יותר או תת חשיפה במקרה שלך וצילום בתאורה יום חזקה בטח תרצה לצלם עם תת חשיפה under exposure אולי של 7- או אפילו יותר

אני לא זוכר את התפרטים של המצלמה - אז אני לא יכול להפנות אותך ישירות למקום לעשות את הגדרות.
יכול להיות שזה יעזור לך להיות מרוצה מהמצלמה - שיוניים כאלו משפעים על קבצי ה JPG ויכול להיות זה יסדר לך את התמונות אוטומטי
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
419
נקודות
63
תודה לך שוב. בהחלט הארת את עיני. זאת הייתה נראית עסקה יותר מידי טובה...
אם אפשר לבקש ממך הסבר קטן לגבי סוג ההבדל בין העדשות (70-300 אמזון ושל זאפ), הבדלי שמות הדגמים ביניהם זה גיבריש בשבילי.

עדשה מיוצבת: איזושהיא מערכת פנימית לתמונה חדה יותר גם בלי חצובה, אכן?

כל דגם של עדשה נבחן בפני עצמו. גם בצילום בדר"כ, מה שזול מדי, שווה פגיעה באיכות.
לגבי מנגנון הפחתת הרטט בעדשה [הייצוב] הוא חשוב ומשמעותי ככל שטווח העדשה גדול יותר ועדשה לא מיוצבת בטווח הזה לטעמי היא בזבוז כסף ומתכון לתסכול. לכן, פשוט תרשום את שם הדגם במלואו ואותו תרכוש במסגרת החבילה.

הערה בכללי: המצלמה שלך טובה למי שלא רוצה להחליף עדשות, מסתפק בטווח שלה ובאיכות שהיא מנפיקה. החבילה שהצעתי לך עדיפה עליה מבחינת איכות וטוות צילום ולכן ההבדל הכספי, אבל במונחי כסף מול תועלת [איכות] לדעתי היא חבילה טובה מאוד.
בלי כל קשר, תת חשיפה, פרופילי צבע וכיו"ב זה חלק מהידע הבסיסי שצריך להיות אצל כל צלם על כל מצלמה. אם אינך בקי חשוב שתקבל את ספר המצלמה בעברית שמונפק ע"י הדר [יבואן מוסמך] וסוכניו המורשים בקניית המצלמה.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני מצלם עם סוני נקס 7 ועדשת קיט 18 - 55 והעדשה מצויינת. אז מה אם קוראים לה "עדשת קיט"? יש לה חיסרון שהיא איטית יחסית למה שהייתי רוצה אבל חיסרון זה מפריע לי לעיתים רחוקות.

אריה
 

natig

אוהב את התחום
הודעות
229
מעורבות
9
נקודות
18
כל דגם של עדשה נבחן בפני עצמו. גם בצילום בדר"כ, מה שזול מדי, שווה פגיעה באיכות.
לגבי מנגנון הפחתת הרטט בעדשה [הייצוב] הוא חשוב ומשמעותי ככל שטווח העדשה גדול יותר ועדשה לא מיוצבת בטווח הזה לטעמי היא בזבוז כסף ומתכון לתסכול. לכן, פשוט תרשום את שם הדגם במלואו ואותו תרכוש במסגרת החבילה.

הערה בכללי: המצלמה שלך טובה למי שלא רוצה להחליף עדשות, מסתפק בטווח שלה ובאיכות שהיא מנפיקה. החבילה שהצעתי לך עדיפה עליה מבחינת איכות וטוות צילום ולכן ההבדל הכספי, אבל במונחי כסף מול תועלת [איכות] לדעתי היא חבילה טובה מאוד.
בלי כל קשר, תת חשיפה, פרופילי צבע וכיו"ב זה חלק מהידע הבסיסי שצריך להיות אצל כל צלם על כל מצלמה. אם אינך בקי חשוב שתקבל את ספר המצלמה בעברית שמונפק ע"י הדר [יבואן מוסמך] וסוכניו המורשים בקניית המצלמה.
תודה רבה על ההסברים!
גם בצילום ווידאו רואים מייד שככל שיש יותר זום ככה מפריע הרבה יותר כל קפיצה ותזוזה.

האמת שקיבלתי מכולם פה את כל התשובות.
עוד שאלה אחת שהייתי שמח לקבל תשובה - ואתה מומחה לתשובות חד משמעיות:):):)
עד כמה עדשת הסיגמא+ הניקון D5XXX תיתן תמונות טובות יותר מסוני A6XXX + עדשת קיט 16-55?
כלומר, אני בטוח שהשילוב שהצעת טוב יותר, נקודה. השאלה האם הוא מהותי או זניח?

ד"א, נקודות פוקוס. בעצם זה אומר שהניקון D3400 לא תדע להתפקס בדיוק על מה שאני רוצה כי היא מוגבלת בקטע הזה?
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
419
נקודות
63
עד כמה עדשת הסיגמא+ הניקון D5XXX תיתן תמונות טובות יותר מסוני A6XXX + עדשת קיט 16-55?

הסוני בגדול מפיקה תמונות טובות מאוד. היצע העדשות שלה פחות רחב ויקר יחסית.
הניקון 5300\5500 עם הסיגמא 17-50 תתן תוצאות טובות יותר מהסוני עם עדשת הקיט 16-50 בעיקר בגלל צמצם 2.8 שיאפשר לקלוט תנועה מהירה ופרטים באור לקוי, יותר טוב מאשר בסוני עם העדשה האמורה.
יותר נקודות פוקוס מסייעים בצילום גוף בתנועה ובמעקב אחריו, לצילום רגיל אני משתמש בנקודת פוקוס אחת כדי לקבל מיקוד מדויק.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
במרץ 2016, אני זוכר היטב את התאריך ללא קשר למצלמה, הסתובבתי בוואדי סמוך לים המלח. צילמתי להנאתי. כשהתחלתי לחזור כבר ירד הערב, ואז הבחנתי בזאב נע לאורך המורד לא רחוק ממני. ניסיתי לצלם אבל עדשת הקיט של סוני לא אפשרה. לעזאזל, חשבתי לעצמי, אם הייתי עכשיו עם הקנון 5D ועדשת ה 24-70 2.4, הייתי לוקח את התמונה. סיפור אמיתי לגמרי.
מאז לא היה עוד מקרה שבו הפריעה לי איטיות העדשה. כמובן שעם הסוני נקס 7 אפשר לצלם תמונות מצויינות גם בתנאי תאורה גרועים וגם בלילה, המצלמה מצוידת באפשרויות מגוונות לצורך זה, וכולן עובדות פנטסטי, אבל צילום ספונטני של זאב מתרחק בתנאי תאורה קשים לא ניתן.

את כל הסיפור הארוך הזה אני מביא כדי להסביר את הנקודה: עד כמה צלמים חובבים שרוצים לצלם משפחה, חברים וטיולים, צריכים להשקיע בעדשות?

השיפור באיכות הייצור השפיע משמעותית גם על העדשות הלא יקרות. האלקטרוניקה במצלמה משתדלת ולרוב גם מצליחה, להתגבר על פאקים של העדשה, אם על ידי זיהוי אוטומטי של העדשה או שהצלם מכניס למצלמה את נתוני העדשה.
התוצאה הסופית לדעתי היא שאם אתה לא הולך לצלם תמונות שצריכים לתלות אותן על קיר של מגדל בתל אביב, אפשר להירגע קצת בנושא העדשות. צריך להיות מודע לחסרונות העדשה שאתה מחזיק ולהשתדל לצלם בצמצמים סגורים. במצלמות של היום (וגם אלה של אתמול ושלשום) לא בעיה לדאוג שהמצלמה תעדיף צמצם סגור ומזג האוויר שלנו עם מקסימום 30 ימי גשם בשנה מאפשר כמעט תמיד לצלם עם צמצם סגור.

לגבי מבחר העדשות. גם זו ביקורת זניחה לגבי צלמים לא מקצועיים. לכל מטרה אליה אשאף אמצא עדשה. אז מה אם לקנון יש מבחר גדול בהרבה של עדשות? למה זה בכלל חשוב? האם צלמים חובבים צריכים תיק עם עשרות עדשות?

טוב, סיימתי, שפכתי את לבי. רציתי להסביר שהביקורת על ציוד צילום נוטה לעיתים להיות "קשה" למי שבסך הכל רוצים תמונות טובות שבהרבה מקרים אפשר לצלם גם עם סלולרי... אז אפשר קצת להירגע בנושא העדשות...

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הנקודה היא שעדשת הקיט פחות טובה - לא קשורה רק למהירות יש עוד מספר פרמטרים שעדשת הקיט לא מספקת ברמה טובה

גדול צמצם - לדעתי אחת הנקודות החשובות בעדשה שיכול להשפיע על הרבה מאוד נושאים, כמו גם מהירות פוקוס, יכולת לצילום בזמן חשיפה מהיר, קבלת עומק שדה רדוד ו...

חדות התמונה - לא רק במרכז התמונה גם צדדים וגם בצמצמים פתחים..

בוקה - איכות הבוקה של עדשת קיט בדרך כלל לא מדהימה וזו נקודה שהופכת תמונה טובה לתמונה WOW.

ועוד נקודות כמו עיוותים (הן בצבעים והן בקוים ישירים), רגישות לאור מול העדשה,בעיות של CA ועוד ...

הנקודה היא לא רק שעדשת קיט לא מסוגות לצלם תמונות מסוימות (ובאמת שי מקרים שהיא לא, כמו תמונה עם עומק שדה רדוד לדוגמא), היא גם קולטת ומספקת תמונה פחות טובה.
אני זוכר שחבר רכש עדשת קנון 18-135 שזו עדשה יחסית בסיסית ולא יקרה (אבל יחסית טובה) מול עדשת 18-200 שהיא עדשת קיט יקרה (ויחסית לא מדהימה) ופתאום הוא התחיל לצלם יותר, כי התמונות נראות כעת הרבה יותר טובות ומרשימות - ואנחנוו בדרך כלל נמצאים כאן לא כדי לצלם כמטרה, אלה כדי לקבל תמונות טובות.

דרך אגב מעניין עם החבר היה רכוש עדשת 17-50 עם צמצם גדול מה היה קורה :)
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לדעתי, צריך עדשה של 16מ"מ כי זה המקביל ל 24. בצילומים בסמטאות למשל, ה 18 מעצבן וחסר לי ה 16.

אני מוכן להפגש איתך בכייף, אני עם הסוני ועדשת הקיט שלי, תביא אתה את המצלמה והעדשה הכי יקרות שלך, נצלם צילומים סטנדרטיים ונשווה איזה תמונות יוצאות טוב יותר.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אריה זו לא תחרות, זו אומנות :)
ולכל אחד יש את הצרכים שלו מ
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
כרמי, אני (ורבים כמוני) מחזיק מצלמה כסוג של "רשם חוויות" ולא מתייחס אליה כאל כלי לאמנות.
אני לא יושב ומתכנן בקפדנות תמונות כמו למשל התמונות שבלוג עמי מציג.

אני משתמש במצלמה באירועים משפחתיים (היום כבר יותר עם הסלולר מאשר עם המצלמה) וכשאני יוצא לטיולים.

לתחושתי, על פי מה שאני קורא, חלק גדול המתייעצים פה, זה בדיוק מה שגם בראש שלהם.

אני מניח שצלמי אולפן מקצועיים לא משתמשים בסוני נקס 7 עם עדשת קיט :)

אריה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור