אנלוג זה מגניב (וקטע אחד שקצת פחות).


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אי שם, הייתי אחד האספנים הגדולים ביותר של הטכנולוגיה הזו.
אראה לך בהזדמנות תמונות מהאוסף האדיר שהיה לי (מעל 1000 דיסקים וכ 50 boxset's ואוסף קטן ויקר של הוצאות dts - הייתי אספן אולטימטיבי של Laser Disc.
נגנים יקרים שאספתי עם השנים והצלחתי לשים את ידיי כגון Theta והנגני Elite של פיוניר japan שעלו המון כסף יחסית לאותם הזמנים (במיוחד Theta Voyager) אני זוכר את היום הזה שהבאתי אותו, איזו התרגשות.

הדיסק הגדול והמוגשם הזה והטכנולוגיה הנל, תמיד הצליח לרגש אותי, הטקסיות של הוצאת הדיסק הגדול (כגודל תקליט) מה Sleeve Jacket והכנסתו בעדינות מהמרכז של הדיסק אל פנים המגירה הרחבה והארוכה שנפלטה, את "רעש" המכניזם ש"עשה" לי את זה, העטיפות, המארזים הכה מושקעים באהבה אדירה לקולנוע (ומוזיקה), והטכנולוגיה הזו.
טוב גלשנו קצת...אבל תמיד כיף להזכר ותודה לאיציק שהזכיר נוסטלגיה נעימה.

מודה שמעולם לא התאהבתי בטכנולוגיה של ה LD, אני עוד זוכר את החשיפה הראשונה שלי לטכנולוגיה כנער בלונדון אי שם במחצית השניה של שנות השמונים (הרבה שנים לפני שהטכנולוגיה נעשתה נפוצה), אומנם היה לי אוסף של כשבעים סרטים (כל אחד נבחר בקפידה) אך למזלי לחברי הטוב היתה באותה תקופה (אזור 96 וצפונה סיפרית LD, כך שכול ערב היינו חורשים ביחד על סרטים. את ה DVD קיבלתי בזרועות פתוחות, למרות ספריית הסרטים של חברי עם השנים רכשתי כחמש מאות כותרים שלפני שבוע וקצת מצאו מקום חם אצל חבר בפורום. כבר שנים שאיני מוצא טעם לרכישת סרטים.

להבדיל מסרטים מוזיקה היא עניין שונה, ניתן להנות מאותו השיר/דיסק/תקליט אין סוף פעמים ולכן למרות שיש ברשותי סטרימר אני נהנה לרכוש מדיות.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
מודה שמעולם לא התאהבתי בטכנולוגיה של ה LD, אני עוד זוכר את החשיפה הראשונה שלי לטכנולוגיה כנער בלונדון אי שם במחצית השניה של שנות השמונים (הרבה שנים לפני שהטכנולוגיה נעשתה נפוצה),

המכשירים הראשונים בפורמט הLD המיועדים לשוק הביתי היו זמינים כבר מ-1978 אך הפורמט מעולם לא היה נפוץ ונותר דחוק לנישה מצומצמת של "יודעי דבר" , בעיקר כאלו עם כיס עמוק . המאפיינים שמנעו ממנו לפרוץ החוצה מנישה זו היו ונותרו עד גוויעתו המוחלטת ב1997 שלושה : חווית שימוש מעיקה, מחיר גבוה יחסית לפורמט VHS והיעדר יכולת הקלטה (למעשה היו יחידות מקליטות , אך מחיר מדיית הקלטה של 1000 דולר ומי-יודע-כמה למכשיר תואם הותירו יכולת זו מטבע הדברים מחוץ לשוק הביתי) , מה שהכתיב היצע סרטים מצומצם , דבר שתרם עוד יותר לקבע את הפורמט בנישה שלו.

ראוי לציין שהפורמט זכה לעדנה בערוב ימיו , שכן הוא היה היחיד בזמנו שאפשר אחסון אות שמע בפורמט DD עבור ק"ב , עד שהגיע DVD וקבר אותו סופית.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
צריך לשמוע תקליטים בהם יש קסם של ויניל (כלומר, תקליטים ישנים)...
אם אתה קונה תקליטים של Analogue Production ב-160 ש"ח וצפונה - האמין לי, במחיר הזה אפשר לקנות יופי של הדפסות מה"עידן הזהב" במצב כמעט מושלם
  1. לא רק בתקליטים ישנים יש קסם של ויניל, גם ב-reissues טובים יש

  2. תקליט 33 בודד של Analogue Productions (שהם ממש טובים) עולה $35 (כ-125 ש"ח) + משלוח

  3. הדפסה מקורית מוקדמת של אותה הקלטה שמוגדרת Near Mint על ידי המוכר תעלה בדרך כלל בין פי 2 לפי 10 ויותר

  4. לא תמיד הצהרת המוכר כ-Near Mint עולה בקנה אחד עם המציאות

  5. אפילו אם מוכנים לטרוח, לא תמיד אפשר להחזיר תקליט רועש אם אין שריטות נראות לעיין

  6. אני יודע שלך -- @vitalyi -- יש מוכרים מיוחדים ונפלאים שמוכנים לעשות play testing על חשבון זמנם הפרטי ולוותר על המכירה אם התקליט לא נשמע טוב. אין הרבה כאלה ולא קל למצוא אותם

  7. גם אם יש מוכרים נפלאים, הם יכולים להציע רק את מה שבמקרה מגיע אליהם -- אי אפשר לקנות איזה תקליט מקורי שאתה רוצה אלא רק מה שייש למישהו להציע. לעומת זאת, הרבה מה-goodies אפשר למצוא כ-reissues טובים וחדשים, במצב NEW, בכל רגע שבא לך ובלי טובות מאף אחד

  8. בבדיקה של יותר מ-10 תקליטי RCA Living Stereo מקוריים מול Analogue Productions, ה-reissue נשמע לעין ערוך טוב יותר בכל הפרמטרים. יש על זה גם ביקורות ברשת.

  9. גם Time Out של Dave Brubeck נשמע עדיף בהרבה ב-Analogue Productions על פני הדפסה מוקדמת מאוד שייש לי ועלתה לי $80 + משלוח

  10. לדוגמה, תקליט שבמשך שנים (literally) ניסיתי להשיג במחיר סביר, "Venice" עם Solti:
  • קניתי אחד כזה שהוצהר כ-NM ב-$100 והוא הייה בלתי שמיע (החזרתי, לאחר ויכוחים רבים).
  • ברגע הכתיבה אפשר להשיג עותק 1S/1S ברמת Near Mint Minus ב-$565
  • וכ-reissue של Analog Productions ברמת NEW, שכנראה נשמע עדיף בהרבה, ב-$40 (התוספת מעל $35 כנראה בגלל העטיפה המיוחדת)
עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא רק בתקליטים ישנים יש קסם של ויניל, גם ב-reissues טובים יש

יכול להעיד על זה גם כן.

  • הדפסה מקורית מוקדמת של אותה הקלטה שמוגדרת Near Mint על ידי המוכר תעלה בדרך כלל בין פי 2 לפי 10 ויותר
  • לא תמיד הצהרת המוכר כ-Near Mint עולה בקנה אחד עם המציאות
  • אפילו אם מוכנים לטרוח, לא תמיד אפשר להחזיר תקליט רועש אם אין שריטות נראות לעיין

חד משמעית - נפלתי עם זה כמה פעמים. אתה צודק בהחלט!

  • בבדיקה של יותר מ-10 תקליטי RCA Living Stereo מקוריים מול Analogue Productions, ה-reissue נשמע לעין ערוך טוב יותר בכל הפרמטרים. יש על זה גם ביקורות ברשת.
  • גם Time Out של Dave Brubeck נשמע עדיף בהרבה ב-Analogue Productions על פני הדפסה מוקדמת מאוד שייש לי ועלתה לי $80 + משלוח

גם עם זה אני מסכים לחלוטין.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
הקטע הקצת פחות מגניב, המהירות בה מסתיים צד של תקליט
צד אחד של תקליט יכול לעלות על 30 דקות. אם צד של תקליט נגמר תוך פחות מזה, לפחות יש סיכוי שהחריצים לא צופפו יותר מדי על חשבון הבאס והטווח הדינאמי... :)

עמיר
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
צד אחד של תקליט יכול לעלות על 30 דקות. אם צד של תקליט נגמר תוך פחות מזה, לפחות יש סיכוי שהחריצים לא צופפו יותר מדי על חשבון הבאס והטווח הדינאמי... :)

עמיר
תודה על המידע עמיר, עברתי ״הלם״ תרבות קצר כשחזרתי לשמוע באנלוג.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
@AK1,
אני לא אכנס לוויכוח איתך כי זה עלול להישפך לעמודים רבים של השרשור. אבל כמה הערות בכל זאת אוסיף.

1. מהיכרות שלנו אני יודע שאתה לא שומע הבדלים בצליל שלאוזן אנשים אחרים יכולים להיות דרמטיים, כך שדעתך בהשוואת צליל של הדפסות שונות אותי לא משכנעת - סלח לי.

2 ."תקליט 33 בודד של Analogue Productions (שהם ממש טובים) עולה $35 (כ-125 ש"ח) + משלוח" - כלומר, בסביבות 160 ש"ח או יותר.

3. "הדפסה מקורית מוקדמת של אותה הקלטה שמוגדרת Near Mint על ידי המוכר תעלה בדרך כלל בין פי 2 לפי 10 ויותר" - רק אם אתה מתעניין בהדפסות ראשונות של Blue Note משנות ה-50 או בהוצאות מבוקשות ברמה הזו. אפשר להתפשר ולקנות re-issues משנות 60 ואפילו 70 שיישמעו נהדר. מה שכן - יש re-issues לא מוצלחים, ומדי פעם עלולות להיות טעויות בקנייה.

4. לא תמיד הצהרת המוכר כ-Near Mint עולה בקנה אחד עם המציאות, אפילו אם מוכנים לטרוח, לא תמיד אפשר להחזיר תקליט רועש אם אין שריטות נראות לעיין. אם אין לך חשק או סבלנות להתעסק עם קניית תקליטים ישנים, זו בעיה שלך בלבד. יש לי מוכרים שבמקרה של טעות פשוט מחזירים כסף בלי לבלבל את המוח עם החזר התקליט (ולא מדובר במוכר אחד או שניים). רק צריך לחפש כאלה בסבלנות ולבנות איתם יחסי אימון.

5. אני יודע שלך -- @vitalyi -- יש מוכרים מיוחדים ונפלאים שמוכנים לעשות play testing על חשבון זמנם הפרטי ולוותר על המכירה אם התקליט לא נשמע טוב. אין הרבה כאלה ולא קל למצוא אותם. יש לא מעט. לא קל למצוא? מי שלא מחפש ומפחד לטעות אפילו פעם אחת - לא מוצא. תתפלא, יש אפילו מוכרים שמוכנים להקליט תקליט שלם ולשלוח הקלטה להערכה. חלק מהם מסכימים לשמור אצלם תקליטים שבחרתי לרכוש, עד שאני מגיע למספר הנדרש של התקליטים - ולא לוקחים על זה גרוש. המחירים אצלם אמנם יכולים להיות יותר גבוהים מהממוצע.

6. גם אם יש מוכרים נפלאים, הם יכולים להציע רק את מה שבמקרה מגיע אליהם -- אי אפשר לקנות איזה תקליט מקורי שאתה רוצה אלא רק מה שייש למישהו להציע. משהו בוער לך? אתה חייב לקבל מיד תקליט שפתאום בא לך - חסרים לך תקליטים אחרים לשמוע? ישנם מוכרים (מהסוג הטוב ;)) שמוסיפים עשרות רבות של תקליטים כל חודש. קצת סבלנות, ובמוקדם או במאוחר רוב התקליטים יופיעו אצל המוכר איתו אתה בקשר. לחלק מהתקליטים שרציתי לרכוש היכיתי שנה ואף יותר.

7. בבדיקה של יותר מ-10 תקליטי RCA Living Stereo מקוריים מול Analogue Productions, ה-reissue נשמע לעין ערוך טוב יותר בכל הפרמטרים. יש על זה גם ביקורות ברשת. עם Living Stereo מול AP אין לי ניסיון כך שלא יכול להביע דעה. אבל יש לי דוגמה אחרת - Beatles in mono. אחרי שגל ההתלהבות ירד, הסתבר שהמלך הוא עירום.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
- רק אם אתה מתעניין בהדפסות ראשונות של Blue Note משנות ה-50 או בהוצאות מבוקשות ברמה הזו.
לא דווקא Blue Note ולאו דווקא הדפסות ראשונות, די בכך שהתקליט מבוקש מכל סיבה שהיא (למשל הופעה ברשימת HP/TAS/AS), או שלא הודפס בהרבה עותקים

אם אין לך חשק או סבלנות להתעסק עם קניית תקליטים ישנים, זו בעיה שלך בלבד
אני מתעסק בקניית תקליטים ישנים כבר כמה שנים טובות, בסבלנות רבה.

יש לי מוכרים שבמקרה של טעות פשוט מחזירים כסף בלי לבלבל את המוח עם החזר התקליט (ולא מדובר במוכר אחד או שניים). רק צריך לחפש כאלה בסבלנות ולבנות איתם יחסי אימון.
רוב המוכרים מוכנים להחזיר כסף (למעט משלוח) במקרי טעות, לא צריך לחפש ולא צריך יחסי אמון.

גם אם יש מוכרים נפלאים, הם יכולים להציע רק את מה שבמקרה מגיע אליהם -- אי אפשר לקנות איזה תקליט מקורי שאתה רוצה אלא רק מה שייש למישהו להציע. משהו בוער לך? אתה חייב לקבל מיד תקליט שפתאום בא לך - חסרים לך תקליטים אחרים לשמוע? ישנם מוכרים (מהסוג הטוב ;)) שמוסיפים עשרות רבות של תקליטים כל חודש. קצת סבלנות, ובמוקדם או במאוחר רוב התקליטים יופיעו אצל המוכר איתו אתה בקשר. לחלק מהתקליטים שרציתי לרכוש היכיתי שנה ואף יותר.
לא בוער כלום, אלא שייש Saved Searches שלי שכבר שנים שלא מעלים תוצאות בכלל, או לא במחיר שפוי, אפילו שזה ללא הגבלה למוכר מסויים (ב-eBay ו/או Discogs). הייתי שמח אם הם הייו יוצאים ב-reissue טוב.

עם Living Stereo מול AP אין לי ניסיון כך שלא יכול להביע דעה. אבל יש לי דוגמה אחרת - Beatles in mono. אחרי שגל ההתלהבות ירד, הסתבר שהמלך הוא עירום.
על זה שייש reissues בינוניים וגרועים אין ויכוח. Beatles in Mono זה מתוצרת Apple/Capitol -- לא מהחברות המצטיינות ב-reissues, כמו Analogue Productions או Classic Records או Mobile Fidelity או כמה אחרות.

עוד יש לציין שהדפסות ישנות, גם New/Sealed, לא תמיד לגמרי שקטות כמו ה-reissues הטובים, אפילו ברגע ההוצאה מהעטיפה והניקוי המיידי שלפני הנגינה הראשונה.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,339
מעורבות
486
נקודות
83
לאחר האזנה של כמה תקליטים מהאהובים עלי,
לפחות בתקליט אחד (יבוא) גיליתי עולם חדש (ישן) של צלילים שלא שמעתי קודם...
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
לאחר האזנה של כמה תקליטים מהאהובים עלי,
לפחות בתקליט אחד (יבוא) גיליתי עולם חדש (ישן) של צלילים שלא שמעתי קודם...

תקליט טוב ישמע לא פחות ממדהים, בכל מקרה סאונד הווניל שונה מדיג יואלי, יש הקלטות בהם אני מעדיף תקליט ובאחרות את הדיגיטאלית, מה שכן מצאתי שהאזנה לתקליט שואבת אותי יותר לתוך המוזיקה.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,339
מעורבות
486
נקודות
83
אצלי זה קצת הפוך
המוסיקה שואבת אותי חזרה לעולם התקליטים :),
ואכן, ששמים תקליט , בגלל כל "הטקס" יושבים ומאזינים , לדעתי לא שווה הטקס ששמים סתם מוזיקת רקע שעוסקים בדברים אחרים
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
תקליט טוב ישמע לא פחות ממדהים, בכל מקרה סאונד הווניל שונה מדיג יואלי, יש הקלטות בהם אני מעדיף תקליט ובאחרות את הדיגיטאלית, מה שכן מצאתי שהאזנה לתקליט שואבת אותי יותר לתוך המוזיקה.

מה החלוקה בין דיגיטלי לאנלוג,
באחוזים כמה מזה וכמה מזה אתה שומע?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אצלי זה קצת הפוך
המוסיקה שואבת אותי חזרה לעולם התקליטים :),
ואכן, ששמים תקליט , בגלל כל "הטקס" יושבים ומאזינים , לדעתי לא שווה הטקס ששמים סתם מוזיקת רקע שעוסקים בדברים אחרים

חושב כמוך, כמוזיקת רקע תקליט הרבה פחות נוח, לכן אני מרכז את האזנה שלי לתקליטים רק כשיש לי זמן פנוי להאזין להם כמו שצריך.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
מה החלוקה בין דיגיטלי לאנלוג,
באחוזים כמה מזה וכמה מזה אתה שומע?

מכיוון שאני "יחסית" מאותגר תקליטים וזמן עדיין רוב האזנה שלי היא ממקור דיגיטלי וגם שם העיקר הוא דרך הסטרימר בחיבור ל Tidal.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור