אינטרקונקט או כבל רמקול? מה יתן שינוי גדול יותר?


panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
אורי אם כתבתי משהו מעליב או פוגע אני מתנצל(ורד)
אם אתה טוען שפגשתה מאות אנשים כמוני, סימן שהצלחתה לעצבן גם אותם.

יואל כתב: "העניין הוא כי גם אם העסק מתאים לפי הנתונים, לא ניתן לדעת מכך דבר וחצי דבר לגבי היכולת לעשות דברים רלונטיים לשחזור מוזיקה בבית. אין נתון בעולם שיספר מראש מה תהיה רמת שחזור החלל בו הוקלטו הכלים - במה ומיקום - אין דרך לדעת, מראש, על צליל שהוא "חד" מדי או מרוח מדי.
ביום שיהיה סט מדידה כזה - תקן לעמידה ודרך לבדוק את רמת העמידה של רכיב נתון בתקן הזה - תהיה לכך משמעות. עד אז, נתונים הם דבר חשוב, עוזר, במקרים מסוימים מאוד חשובים, במקרים אחרים כמעט ולא - ותמיד חסרי יכולת לנבא את יכולת הרכיב לשחזר מוזיקה, על בסיס כל המרכיבים שאנחנו רוצים."

יואל, אני לא טוען שנתונים לא חשובים, אני חושב בדיוק כמוך ומה שכתבתה רק מוכיח זאת, מבחנתי נתונים טובים לאיזה שהיא נקודת פתיחה מסויימת, ולא יכולים לנבא דבר על התוצאה
הסופית.
דוגמא: על הזינגלי כתוב מנתוני יצרן: 6 אום עכבה יציבה, 10 עד 300 וואט , מה אפשר להבין מזה? הוא יכול לעבוד עם רסיבר 100 וואט של jvc ,אתה חושב שהוא יזיז אותו?:מבולבל:
(על ראש זרוע של פטיפון אני לא מדבר אין לי עם זה ניסיון)
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
נתונים יכולים לומר, אפילו באופן פסקני, מה לא יעבוד. מתוך זה הם יכולים לומר מה כן יעבוד, במובן של תנאי הכרחי, ובמקרה הזה התאמה.
מה שהם לא יכולים לומר זה איך זה יעבוד.
***
לפנתר: אם היו נותנים לך את כל הנתונים היית יכול לדעת אם רסיבר כזה יפעיל או לא יפעיל. כלומר, אם היית יודע איך ההתנגדות בכל תחום התדרים, מהי הנצילות בכל התחום ומנגד מה יודע המגבר לעשות לא רק בהספק אלא גם בזרם, היית יודע אם הוא יכול להזיז את הרמקול באופן מכובד או לא.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
פנתר, מאוד העלבת, בסופו של יום, סה"כ מה ההבדל ביננו? לך יש את האוזן ןמערכת שאתה שומע.
אני גם בעל מערכת ושומע, אבל בנוסף הלכתי וחפרתי בחיי כבר כמה שנים טובות על אלק' לעומק, והמון על אלק' בידורית, איך זה עובד, פרמטריים ועוד.
לכן הזלזול האוטמטי בכך שאינני חובב מוזיקה אלא טכנוקרט הוא מאוד מעליב, אני חושב שאוסף של מעל 500 דיסקים , והקשבה של באזור ה12 שעות+ ביום למוזיקה ממצבת אותי מספיק טוב.
נוסיף לזה שלא סתם אני יושב בכל מצב בביתי וברכב במצב שבו במסגרת התקציב שלי השמיעה היא כמה שיותר אבסולוטית.

לכן אנא, אל תשפוט ישר אנשים כי הם גם פונים לכיוונים אחרים.
בזמנו, הכנסיה כלאה את גליליאו כי הוא החליט להסתכל על דברים בעוד דרכים. האם גם אנו ככה?

יואל, צודק ב100% וזו הייתה כוונתי מהתחלה, וכמו שאמרתי ואצטט:
" לגבי אופי הסאונד, אין דרך פשוטה למדוד. ולכן אני לא מתייחס לזה בכלל!"
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
אורי אם יש לך 12 שעות של האזנה למוסיקה, אני בהחלט מקנא בך, אני רוב שעות היום
בעבודה, ואם יש שעתיים בלילה למוסיקה אז גם זה במקרה הטוב, סוף שבוע זה הזמן.
על נושא הנתונים אני חושב שחפרנו מספיק, כל אחד ירכיב את הסטאפ שלו לפי דרכו, מה שאני מקווה זה שאתם לא קונים כבלים לפי נתונים של החברה, כי אז באמת יכלאו פה מישהוא(lol)
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
http://www.tpub.com/neets/book8/30d.htm

קשה לי קצת להסביר. אתה צודק חפרתי מדיי, על גבי הפורום קשה לי מאוד להסביר :) מתנצל אפשר להתעלם.

מה שכן קח בחשבון את זה.
הסינגל שעובר בכבל רמקול הוא גדול מאוד, מה שאומר שיותר זמן לוקח לו לההרס, ולרוב הוא לא נע על גבי מרחקים גדולים מדיי. נגיד עד 5 מטר זה סביר. לרוב הכבלים של אנשי אודיו הם כבלים סה"כ טובים מאוד.
לעומת זאת
הסיגנל שיוצא מהמקור שלך הוא יחסית "קטן" כלומר, הרבה יותר חשוף לרעש, הרבה יותר חלש, ויכול בקלות יותר לההרס או לדעוך.

על מי היית מגן יותר?
.
לגבי השוואת מחיר, זו בעיה. כיוון שאין מה לעשות יותר חומר עולה יותר. כמובן בתנאי שזה אותו חומר.
ואני דוקא חושב שעל הכבלים להיות ארוכים ,במיוחד באם אתה מעונין האפקט שלהם.
נניח שחיברת הרמקול עם כבל בעל ציפוי זהב בכדי לקבל GOLDEN SOUND האם יספיק לשם כך כבל של מטר?
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
כבל אידיאלי לא אמור לשנות את האות העובר בו בשום צורה. במילים אחרות "The best Cable is No Cable". שום כבל לא יכול לשפר את איכות הצליל של מערכת השמע, הכבלים השונים מריעים את הצליל באופן שונה. הכבלים הטובים ביותר שבדקתי הרעו את הצליל רק בקצת, הרעים בהרבה. יש לכך כמה הסברים. הראשון הוא הסבר הגיוני ומדעי, כמו קיבוליות והתנגדות. לדוגמה, בחיבר כבל מקשר בין מקור השמע לקדם המגבר, הקיבוליות תשפיע על כמות הפרטים בטרבל. השני, חומרי בידוד וחומרים שאינם מוליכים. קשה להצביע במדוייק ובסברים הגיוניים כיצד הם משפיעים, אבל, יש להם השפעה על הצליל. לעיתים הרזולוציה של המערכת אינה מספקת לשקף את ההבלים בין סוגי מוליכים שונים (כסף מול נחושת מול ציפוי זהב מול מוליכים אקזוטיים אחרים).
לנושא השירשור. בכל מערכת נתונה, הכבל החשוב ביותר להחלפה הוא הכבל המהווה את החוליה החלשה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
כבל אידיאלי לא אמור לשנות את האות העובר בו בשום צורה. במילים אחרות "The best Cable is No Cable". שום כבל לא יכול לשפר את איכות הצליל של מערכת השמע, הכבלים השונים מריעים את הצליל באופן שונה. הכבלים הטובים ביותר שבדקתי הרעו את הצליל רק בקצת, הרעים בהרבה. יש לכך כמה הסברים. הראשון הוא הסבר הגיוני ומדעי, כמו קיבוליות והתנגדות. לדוגמה, בחיבר כבל מקשר בין מקור השמע לקדם המגבר, הקיבוליות תשפיע על כמות הפרטים בטרבל. השני, חומרי בידוד וחומרים שאינם מוליכים. קשה להצביע במדוייק ובסברים הגיוניים כיצד הם משפיעים, אבל, יש להם השפעה על הצליל. לעיתים הרזולוציה של המערכת אינה מספקת לשקף את ההבלים בין סוגי מוליכים שונים (כסף מול נחושת מול ציפוי זהב מול מוליכים אקזוטיים אחרים).
לנושא השירשור. בכל מערכת נתונה, הכבל החשוב ביותר להחלפה הוא הכבל המהווה את החוליה החלשה.

(Y)
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כבל אידיאלי לא אמור לשנות את האות העובר בו בשום צורה. במילים אחרות "The best Cable is No Cable". שום כבל לא יכול לשפר את איכות הצליל של מערכת השמע, הכבלים השונים מריעים את הצליל באופן שונה. הכבלים הטובים ביותר שבדקתי הרעו את הצליל רק בקצת, הרעים בהרבה. יש לכך כמה הסברים. הראשון הוא הסבר הגיוני ומדעי, כמו קיבוליות והתנגדות. לדוגמה, בחיבר כבל מקשר בין מקור השמע לקדם המגבר, הקיבוליות תשפיע על כמות הפרטים בטרבל. השני, חומרי בידוד וחומרים שאינם מוליכים. קשה להצביע במדוייק ובסברים הגיוניים כיצד הם משפיעים, אבל, יש להם השפעה על הצליל. לעיתים הרזולוציה של המערכת אינה מספקת לשקף את ההבלים בין סוגי מוליכים שונים (כסף מול נחושת מול ציפוי זהב מול מוליכים אקזוטיים אחרים).
לנושא השירשור. בכל מערכת נתונה, הכבל החשוב ביותר להחלפה הוא הכבל המהווה את החוליה החלשה.
איך אתה יודע איזה כבל משנה ואיזה לא?
האם אתה יודע כיצד המערכת שלך אמורה להישמע ללא כבלים?
כל מה שאני מצליח להבחין הוא איזה כבל נשמע לאוזני טוב יותר, וזהו.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
ניסיון רב שנים עם כבלים מאוד איכותיים ומושקעים (חומרים), מיומנות, מערכת שקופה ורזולטיבית.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
מצטער, לא הבנתי כלום.

איך אתה יודע איך המערכת שלך, בחדר שלך נשמעת ללא כבלים?

תאמין לי זו תשובה שאני מנסה באמת לקבל (גם מכל מומחי הפורום הכתום), ולצערי איני מצליח לקבל תשובה שתהא הגיונית עבורי.
נניח לרגע (רק לרגע) שהבעיה אינה ביכולת ההבנה המוגבלת שלי:
האם כבל שמדגיש את הגבוהים נאמן למקור המערכת שלך, ואולי שווקא זה שמדגיש את המיד?
האם כבל בשני שקל משנה את האות יותר מכבל בשני אלפי דולרים, ואולי ההיפך.

אם אתה נשאר בטענתך לגבי הניסיון, זרוק לי טיפ, מה עלי לעשות ולעבור כדי להגיע לניסיון הזה?
ואולי הניסיון הזה רק מטעה אותך ומסתמך על הרגלי ההאזנה ועדיפויות האזנה שלך (או של אחר)?

נ"ב - נכתב ונשאל מתוך סקרנות אמיתית.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
רוזי לא נראה לי שמישהו מאיזה פורום כלשהוא, יכול לומר לך איך המערכת שלו נשמעת
ללא כבלים, לכן השאלה בבסיס שלה לא נכונה.
וגם תומר עם כל הנסיון, ויש לו נסיון לא שמע את המערכת שלו בלי כבלים.
מה שכן אפשר לשאול את תומר: איך אתה יודע שמה שאתה שומע, עם כבל כזה או אחר היא
התוצאה היותר נכונה?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
עדו

נראה לך שציפיתי ממישהו שיספר לי איך המערכת שלו נשמעת ללא כבלים(shocked)
אם לא ניסחתי את עצמי טוב, או באריכות יתר, - זו בדיוק השאלה: מי יודע מה נכון ומה לא?

(ד"א, אותי לא מעניין מה נכון, אלא מה מהנה)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
כאשר מדובר במוסיקה המנוגנת בכלים אקוסטיים ובהקלטה ללא עיבוד, כפי שמקובל במוסיקה קלאסית, ניתן לדעת כיצד נשמעים הכלים וכיצד נשמעת התזמורת במקור, לפחות במידה רבה של קרבה.

מתוך כך ניתן לדעת באיזו מידה מערכת השמע בכללה "שקופה", דהיינו, נאמנה למקור – ובאיזו מידה היא "צובעת" את הצלילים המקוריים.
מתוך כך, על ידי ניסיונות, ניתן לדעת איזה כבלים תורמים לשקיפות, או לתוספת צבע, של כלל המערכת.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
עדו

נראה לך שציפיתי ממישהו שיספר לי איך המערכת שלו נשמעת ללא כבלים(shocked)
אם לא ניסחתי את עצמי טוב, או באריכות יתר, - זו בדיוק השאלה: מי יודע מה נכון ומה לא?

(ד"א, אותי לא מעניין מה נכון, אלא מה מהנה)

רוזי אני חושב בדיוק כמוך, ובשבילי יותר חשוב התוצאה הסופית של הצליל, הרי כל המטרה היא להנות.
אם אבנה סטאפ שכינור נשמע חי ומאד קרוב למקור, אבל בסיגנונות מוסיקה אחרים היא נשמעת זוועה? פה נכנס עניין הטעם האישי ועל זה אין ויכוח.

באופן כללי שאני בודק כבל, לצורך העניין אנטרקונקט, אני מחפס: בס הדוק, כמה שיותר פרוט,
מהירות, רזולוציה במה, ומהשוואות של כבלים יקרים לעומת כבלים זולים לא קבלתי את התכונות
הללו בזולים, בכל אופן אלו התכונות הנכונות מבחנתי.
 

נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
מה זה מקלקל?
איך יודעים איך המכשיר עצמו נשמע ללא כבל?
מה קורה אם פתאום מחליפים כבל ו"שומעים יותר טוב"- האם זה אומר שכל הכבלים הקודמים היו מקולקלים או שהכבל הנוכחי מוסיף משהו "לא חוקי" על פי חוקי הכבלים?
האם יש אלקטרוניקה (מקור והגברה ) שהם הכי מדוייקים בעולם והכי טובים ומדהימים?
–כי אם יש כאילו ( אז אני רוצה להבין , מה הם) ואז חייבים כבל שלא ישנה במאום את הצליל.
אני לא יודע איך ניתן לדעת מה הצליל ללא חיבור איזשהו כבל.
לכן כל הסיסמאות על כבל שקוף וכו' הם נחמדות ונכונות אם אתה מקשיב למערכת דרך אוסילוסקופ.
אם אתה משתמש באוזנים כדי להתרשם הצליל- אז אתה בבעיה ואתה נהפך לודואיסט כולל כל תיאור שלא תיתן על מה שאתה "שומע" הוא איננו מדוייק.

אני לא התביישתי להשתמש בכבל "לא בתול" כאשר לפי שמעתי שהוא נתן תוצאה צלילית עדיפה.
מדובר על הדבר הזה
http://www.acoustic-revive.com/english/dsix1/dsix1_01.html#anchor02

http://www.stereotimes.com/MW2008d.shtml
ואצלי הוא מחובר ל
POWER SUPLAY
מיוחד שיוצר עבור אקוסטיק ריבייב על ידי יפני שנפטר ומאז הם מספקים את הכבל עם חיבור "רגיל יותר" לחשמל( לא יודעים להעתיק את ספק המתח המקורי-שמשמש גם המכשיר שלהם שמחולל את תדרי\אפקט שומן )
הכבל הדיגיטלי מחבר בין הטרנספורט לדאק.
הוא נתן תוצאה צלילית עדיפה וברורה על כמה וכמה כבלים דגיטלים ששהו אצלי( המגבר לכבל נתן תוצאה צלילית טובה יותר מאשר החיבור לחשמל שהחברה מספקת היום.
היות ויכולים לטעון המומחים לכבלים או לאיך כלים נשמעים במציאות (=כאילו בודדים עם אוזני זהב)
שהמערכת שלי לא מספיק טובה או שהממיר והטרנספורט מקולקלים- עברנו לבדוק אצל מישהו נוסף, מערכת נוספת- וגם כאן תוצאה דומה.
אז בין הטענה לכבל "שקוף" שמעביר בידיוק את מה שהמכשירים המופלאים מפיקים, לבין כאילו עם אוזני זהב היודעים איך הכינור המוקלט , נשמע במציאות- אני מעדיף את התרשמותי בלב שקט.
אהה, כן , הבחור עם המערכת השניה הוא אודיופיל וטכנוקרט שאומנם לא מתעניין בפורומים עבריים אבל יש לו מערכת טובה וגם אוזניים מוזהבות כמו שינים גורזיניות מבית טוב.
ועוד דבר קטן- אין כזה דבר מוזיקה מוקלטת שלא מעובדת. זה משהו מאוד בסיסי וכל מי שהיה בהופעה אמיתית ושמע הקלטות- מבין את זה
 
נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
בהקלטות מוסיקה קלאסית ולפעמים גם בג'אז, הגישה העקרונית היא לשמר את הצלילים באופן הטבעי ביותר האפשרי – מה שלא קורה בסוגי מוסיקה אחרים, כמו רוק, פופ וכל היתר.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
תודה על ההסבר.
כל אחד יודע שבין מה שנשמע, לבין מה שנקלט במכשיר הקולט, לבין מה שנישמר על המדיה ששומרת את המידע לבין מה שמשמיעה את זה, אחר כך- יש הבדל תהומי.
כאשר אני קונה כרטיס לשורה 10 באמצע בהיכל התרבות או כרטיס בשורה 23 באמצע או בצד או בכל מקום אחר- אני מעבד את המוזיקה הנשמעת וזה עוד לפני שמישהו דיבר על הקלטה.

את זה כל אחד יודע.
אם יש הבדל- זה מעובד
 

נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תודה על ההסבר.
כל אחד יודע שבין מה שנשמע, לבין מה שנקלט במכשיר הקולט, לבין מה שנישמר על המדיה ששומרת את המידע לבין מה שמשמיעה את זה, אחר כך- יש הבדל תהומי.
כאשר אני קונה כרטיס לשורה 10 באמצע בהיכל התרבות או כרטיס בשורה 23 באמצע או בצד או בכל מקום אחר- אני מעבד את המוזיקה הנשמעת וזה עוד לפני שמישהו דיבר על הקלטה.

את זה כל אחד יודע.
אם יש הבדל- זה מעובד

הדמיון בצליל הכללי רב על ההבדלים בין שני מקומות הישיבה.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
לא מסכים כלל לדעתך!

כבל אידיאלי לא אמור לשנות את האות העובר בו בשום צורה. במילים אחרות "The best Cable is No Cable". שום כבל לא יכול לשפר את איכות הצליל של מערכת השמע, הכבלים השונים מריעים את הצליל באופן שונה. הכבלים הטובים ביותר שבדקתי הרעו את הצליל רק בקצת, הרעים בהרבה. יש לכך כמה הסברים. הראשון הוא הסבר הגיוני ומדעי, כמו קיבוליות והתנגדות. לדוגמה, בחיבר כבל מקשר בין מקור השמע לקדם המגבר, הקיבוליות תשפיע על כמות הפרטים בטרבל. השני, חומרי בידוד וחומרים שאינם מוליכים. קשה להצביע במדוייק ובסברים הגיוניים כיצד הם משפיעים, אבל, יש להם השפעה על הצליל. לעיתים הרזולוציה של המערכת אינה מספקת לשקף את ההבלים בין סוגי מוליכים שונים (כסף מול נחושת מול ציפוי זהב מול מוליכים אקזוטיים אחרים).
לנושא השירשור. בכל מערכת נתונה, הכבל החשוב ביותר להחלפה הוא הכבל המהווה את החוליה החלשה.
נניח שלקחת שני מונובלוקים וסובבת אותם כך שהטרמינלים שלהם בדיוק מול הטרמינלים של הרמקולים ואז הלחמת העסק עם בדיל כסף ללא כבל רמקול כלל, האם לדעתך זהוא המצב האולטימטבי-הרי כתבת "הכבל הטוב ביותר הוא שאין כבל".
ועכשיו בוא ניפתח ההלחמה ונרחיק המונובלוקים ונחבר נניח עם סילטק יקר שיש לו צליל אופיני באורך של חמישה מטר,
כלומר ההשואה היא בין אין כבל \לכבל טיב וארוך במיוחד.
ועכשיו למרות כל הנפות האצבע לי ברור שהמערכת עם הכבל הארוך תקבל גוון ניפלא ,תהיה מלאה יותרומרגשת יותר וזאת לעומת צירצור מעצבן של שני הקונקטורים המולחמים.
כלומר לעניות דעתי יש לאפשר לכבל ליצור את האפקט שלו ,ואם הוא טוב ומתאים אז הוא יותר טוב מאשר "אין כבל".
נורדוסט למשל טוענים שברוב המיקרים כבל ארוך עדיף על קצר(טוב זה לא חוכמה שמשתמשים באודין)וגם הדגימו זאת בהשוואה בין קצר וארוך מאותו סוג(חשמל ודיגיטלי),חצי מטר של כבל רמקולאינוטוב יותר מכבל של 4 מטר איכותי.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
נניח שלקחת שני מונובלוקים וסובבת אותם כך שהטרמינלים שלהם בדיוק מול הטרמינלים של הרמקולים ואז הלחמת העסק עם בדיל כסף ללא כבל רמקול כלל, האם לדעתך זהוא המצב האולטימטבי-הרי כתבת "הכבל הטוב ביותר הוא שאין כבל".
ועכשיו בוא ניפתח ההלחמה ונרחיק המונובלוקים ונחבר נניח עם סילטק יקר שיש לו צליל אופיני באורך של חמישה מטר,
כלומר ההשואה היא בין אין כבל \לכבל טיב וארוך במיוחד.
ועכשיו למרות כל הנפות האצבע לי ברור שהמערכת עם הכבל הארוך תקבל גוון ניפלא ,תהיה מלאה יותרומרגשת יותר וזאת לעומת צירצור מעצבן של שני הקונקטורים המולחמים.
כלומר לעניות דעתי יש לאפשר לכבל ליצור את האפקט שלו ,ואם הוא טוב ומתאים אז הוא יותר טוב מאשר "אין כבל".
נורדוסט למשל טוענים שברוב המיקרים כבל ארוך עדיף על קצר(טוב זה לא חוכמה שמשתמשים באודין)וגם הדגימו זאת בהשוואה בין קצר וארוך מאותו סוג(חשמל ודיגיטלי),חצי מטר של כבל רמקולאינוטוב יותר מכבל של 4 מטר איכותי.

אותי זה מעניין (ברצינות)למה כבל קצר 0.5 מ'
פחות טוב מכבל ארוך יותר...?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור