אין דבר כזה סינרגיה


Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
הכוונה שלי בהתאמה, שהרכיבים יהיו מתאימים באופן טכני חשמלי.
סינרגיה מבחינתי, זה מגבר חמים עם רמקול בהיר.
אני מבין שנדרשת התאמה, אבל לא מאמין שנדרשת סינרגיה כאשר כל המוצרים והאקוסטיקה טובה.

אני התכוונתי להתאמה באופן כללי, לאו דווקא טכנית, אלא יותר סונית - ופה כמובן נכנס גם טעם אישי , ניסיון וכו...
התאמה טכנית בלבד אינה ערובה לצליל יוצא מין הכלל .
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
סינרגיה, כמו שציין יוסי, היא יצירת שלם הגדול מסך כל חלקיו.

עם זאת, אין במערכת אודיו רכיבים המתפקדים לבדם. כולם חלק ממערכת שלמה.
בנוסף, אין במערכת אודיו רכיבים מושלמים. אפילו לא אחד.

כלומר: שילוב מסוים יכול לגרוע, שילוב אחר יכול להשאיר את היכולת במקום נתון, שילוב אחר יכול להוסיף.

לכן, סינרגיה בין מכשירים ליצירת משהו המתגבר על חסרונות כל מכשיר ומדגיש את יכולותיו של כל מכשיר היא הכרח.

אין צורך בסינרגיה רק במקום בו כל הרכיבים מושלמים ביכולתם המוזיקלית (ואין הכוונה לדרישות סף טכניות)

מ.ש.ל
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אני התכוונתי להתאמה באופן כללי, לאו דווקא טכנית, אלא יותר סונית - ופה כמובן נכנס גם טעם אישי , ניסיון וכו...
התאמה טכנית בלבד אינה ערובה לצליל יוצא מין הכלל .
אני טוען שאין דבר כזה התאמה סונית או בלשון אחרת ״סינרגיה״ כאשר כל המכשירים והאקוסטיקה הם טובים - מאוזנים.
התאמה חשמלית היא ההתאמה בין המגבר לרמקול ושאר התאמות חשמליות בין המכשירים השונים.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
סינרגיה, כמו שציין יוסי, היא יצירת שלם הגדול מסך כל חלקיו.

עם זאת, אין במערכת אודיו רכיבים המתפקדים לבדם. כולם חלק ממערכת שלמה.
בנוסף, אין במערכת אודיו רכיבים מושלמים. אפילו לא אחד.

כלומר: שילוב מסוים יכול לגרוע, שילוב אחר יכול להשאיר את היכולת במקום נתון, שילוב אחר יכול להוסיף.

לכן, סינרגיה בין מכשירים ליצירת משהו המתגבר על חסרונות כל מכשיר ומדגיש את יכולותיו של כל מכשיר היא הכרח.

אין צורך בסינרגיה רק במקום בו כל הרכיבים מושלמים ביכולתם המוזיקלית (ואין הכוונה לדרישות סף טכניות)

מ.ש.ל
מושלמים, בעצם שווה מאוזנים, ויש כאילו.
לעשות סינריה במערכת אודיו, דומה להורדת לחץ האוויר בצמיגים כדי לחפות על בולמי זעזועים קשיחים מידי.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
מושלמים, בעצם שווה מאוזנים, ויש כאילו.
לעשות סינריה במערכת אודיו, דומה להורדת לחץ האוויר בצמיגים כדי לחפות על בולמי זעזועים קשיחים מידי.

מושלמים יש? לי זה חדש.
מאוזנים שווה מושלמים? זה לא נכון. איזון היא תכונה אחת, והרי יש עוד כמה וכמה תכונות נדרשות בתפקוד רכיבים.
לעשות סינרגיה זה לא כדי לחפות, זה כדי למצות.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
מושלמים יש? לי זה חדש.
מאוזנים שווה מושלמים? זה לא נכון. איזון היא תכונה אחת, והרי יש עוד כמה וכמה תכונות נדרשות בתפקוד רכיבים.
לעשות סינרגיה זה לא כדי לחפות, זה כדי למצות.
אם כולם מאוזנים כולל האקוסטיקה, מה בעצם אתה צריך למצות?
כנראה שרק הרגלי או יכולות שמיעה אישיים של כל אחד.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
סינרגיה היא סוג של חתונה. יכולים לחיות ביחד זוג שהם מתאימים מבחינה תרבותית לחלוטין אבל לגבר יש בעיית גזים קשה?

ועכשיו ברצינות.
יש דבר כזה סינרגיה ואני חש את זה לא מעט פעמים לאור שלל המוצרים שאני מקבל לבחינות במהלך השנים. כשאני חש כי המוצר הוא מצויין אבל אינו מתחתן עם שאר רכיבי המערכת שלי, הביקורת לא נכתבת. זה קרה לי עם אקוסטיק ארט שפשוט לא ישב על המערכת שלי בכלל. על מערכת אחרת ישב מעולה. דהיינו, אין חתונה - אין סינרגיה.

לעומת זאת יש מכשירים שהם פשוט לא מספיק טובים. זה לא קשור לסינרגיה זה קשור ליכולות שלהם. או שהם לא מאוזנים, חסרים בפרטים, לא דינמים או שאין להם מספיק רזולוציה. זה לא קשור לסינרגיה אם כי לביצוע. וכשהוא לוקה בחסר כאן הוא ימשיך בהתנהגות הזו גם שם ואפילו שם שם.

יש להפריד בין התאמה של מוצר טוב למערכת לבין מוצר שהוא פשוט לא מספיק טוב נקודה.

אין מוצר מושלם שמתאים לכל המערכות. יש מוצר מושלם עבור מערכת ספציפית. ליתר דיוק, המושלם ביחס למתחרים ולמחיר הנדרש. יכולים להיות אחרים ברמתו בדיוק שלא יתאימו. למה? כי אין חתונה. מזה החתונה? סינרגיה. והסנרגיה הזו הוא מושג קיים אצל כל החובבים המנוסים מלבד זה שעופר מכיר, שטען אחרת. טוב נו, אולי יש עוד כמה. אבל לטעות בזה משאיר את כולנו חיים. לא נורא ממש (או שאולי כן)?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
סינרגיה היא סוג של חתונה. יכולים לחיות ביחד זוג שהם מתאימים מבחינה תרבותית לחלוטין אבל לגבר יש בעיית גזים קשה?

ועכשיו ברצינות.
יש דבר כזה סינרגיה ואני חש את זה לא מעט פעמים לאור שלל המוצרים שאני מקבל לבחינות במהלך השנים. כשאני חש כי המוצר הוא מצויין אבל אינו מתחתן עם שאר רכיבי המערכת שלי, הביקורת לא נכתבת. זה קרה לי עם אקוסטיק ארט שפשוט לא ישב על המערכת שלי בכלל. על מערכת אחרת ישב מעולה. דהיינו, אין חתונה - אין סינרגיה.

לעומת זאת יש מכשירים שהם פשוט לא מספיק טובים. זה לא קשור לסינרגיה זה קשור ליכולות שלהם. או שהם לא מאוזנים, חסרים בפרטים, לא דינמים או שאין להם מספיק רזולוציה. זה לא קשור לסינרגיה אם כי לביצוע. וכשהוא לוקה בחסר כאן הוא ימשיך בהתנהגות הזו גם שם ואפילו שם שם.

יש להפריד בין התאמה של מוצר טוב למערכת לבין מוצר שהוא פשוט לא מספיק טוב נקודה.

אין מוצר מושלם שמתאים לכל המערכות. יש מוצר מושלם עבור מערכת ספציפית. ליתר דיוק, המושלם ביחס למתחרים ולמחיר הנדרש. יכולים להיות אחרים ברמתו בדיוק שלא יתאימו. למה? כי אין חתונה. מזה החתונה? סינרגיה. והסנרגיה הזו הוא מושג קיים אצל כל החובבים המנוסים מלבד זה שעופר מכיר, שטען אחרת. טוב נו, אולי יש עוד כמה. אבל לטעות בזה משאיר את כולנו חיים. לא נורא ממש (או שאולי כן)?
סינרגיה בחתונה זה אחד שאוהב להוציא גזים ללא הפסקה ואחת שאוהבת להריח אותם.
שניהם לא מאוזנים .
כנראה שהדיון הוא מהו ציוד טוב, ואת זה גם אתה עם כל הניסיון שלך יכול רק לחוש(כפי שאתה מעיד), ולא מעבר לזה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
ציוד טוב יותר הוא טוב יותר. יש פרמטרים לבדוק את זה.
אם הולכים לפיהם, ההבחנה בטוב מבניהם תהיה קלה מאוד.

מאידך. יכול להיות שמוצר אחד יהיה טוב יותר במשהו אחד ופחות טוב באחר. כאן יש שתי אופציות.
1- להמשיך לחפש (מה שאני נוהג לעשות)
2- לבחור את מה שחשוב לי יותר.

אבל כשמוצר הוא טוב אבסולוטית מהאחר, קל מאוד להבחין בכך.

לגבי תחושות.
זה כבר נכנס לפעולה רק במידה ויש שני מוצרים זהים בביצועים שלהם אך לכל אחד ״צלצול״ שונה. דהיינו, אופי שונה.
אז במקרים כאלה, הבחירה היא אישית יותר, על פי מה שמרגיש לי יותר ״נכון״ עבורי.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
אם כולם מאוזנים כולל האקוסטיקה, מה בעצם אתה צריך למצות?
כנראה שרק הרגלי או יכולות שמיעה אישיים של כל אחד.

כולם מאוזנים?
אם יש אחד שהוא רפרנס מוחלט בתחום, בדגש על מוחלט, נאמר אמן.
הדרישות והמטלות הן יותר מאשר "קר" מול "חמים" או משהו בסביבה.
מה עוד? למשל יכולת הולוגרפית (במה בשלושה צירים, מיקום כלים וקולות, מיקוד); פרטים, יכולת דינמית, מהירות, דעיכה כדי לציין כמה.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
כולנו אני מניח שמענו מערכות - בתערוכות או אצל אנשים פרטיים - שבהן כל אחד מהפריטים מצויין בפני עצמו (אנחנו יודעים שהוא מצויין כי שמענו אותו במקום אחר בסטאפ אחר והוא היה מצויין ) - אבל במערכת עצמה "משהו חסר" ... דברים פשוט לא נדבקים ביחד למרות שאולי מתאימים על הנייר.

זה נקרא חוסר-סינרגיה. וזה יותר קל לאיבחון מאשר סינרגיה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
אין דבר כזה סינרגיה - יש מכשירים טובים ומכשירים לא טובים

לדעתי, אחרי עשר שנים של עיסוק בתחום, הוא צודק.

שימו לב, לא מדובר על התאמה של קדם פסיבי למגבר וכיו"ב.

קחו לדוגמה רמקול רמקול רצפתי ממוצע, סביב 90db ונסו עליו חמישה מגברים נחשבים.
מגבר אחד נשמע טוב והשאר פחות.
הטענה אומרת שכל אלה שלא נשמעים טוב עם הרמקול פחות טובים נקודה. בלי תירוצים.
אין משמעות לטענה שעם רמקול אחר יהיה אחרת (זה גם קצת מסבך עניינים כי אותה טענה
חלה גם על רמקולים וכל השאר).
זה אומר שאם הרמקול נשמע הכי טוב עם מגבר אחד מתוך חמשת המגברים האמורים, לא קיים בעולם אף רמקול שיישמע טוב יותר עם מגבר אחר מתוך אותה קבוצה.

נראית לי טענה מרחיקת לכת, ועל פניה גם מופרכת כלשהו.

במיוחד אם מדובר על סתם רמקול ממוצע, אקראי, כלשהו.

אם למשל נפלנו על רמקול שקצת צרחני בגבוהים, הוא יישמע טוב דווקא עם מגבר סתום, וכל המגברים המאוזנים חשמעו עליו צרחניים.

וכך לגבי כל רמקול במציאות, שייש לו אי-מושלמויות כלשהן -- הוא יישמע הכי טוב עם מגבר שייש לו אי-מושלמויות הפוכות.
להלן סינרגייה.

עמיר

נ.ב., וכל זה עוד לפני שהכנסנו ל"נשמע טוב" את הסיבוכיות של טעמים אישיים, סוגי מוסיקה, עוצמות האזנה ועוד גורמים, שיכולים לגרום לצירוף מכשירים נתון לא להישמע טוב/רע בצורה עקבית אפילו לאותו מאזין, שלא לדבר על מאזינים שונים

או, במילים אחרות, אפשר לפשט דברים עד כמה שאפשר, אבל לא יותר מזה
 
נערך לאחרונה ב:

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
לא נכון
הינה מקרא קלסי ידוע מראש קרל מול מרק לוינסון מתור הזהב שלהם !
בלי ספק מגברים טובים .
אך בעלי אופי טונאלי שונה מהיסוד . הלוינסון יותר עגול יותר שמן והקרל יותר מדוייק ואגרסיבי (תאור כללי מתוך אוצר המילים הדל שלי )
כל אחד ישמע אחרת על כל רמקול ופה צריך להחליט מה מתלבש יותר טוב .
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אני חושב שאם בונים מערכת מתוך הנחה ש"אין סינרגיה - יש רק מכשירים טובים"
הסיכוי להגיע לתוצאה מצוינת הרבה יותר גבוה מכל דרך אחרת.
זהו לדעתי הערך האמיתי של הטענה הזאת.

אז איך בודקים מהו מכשיר טוב? נכון, צריך רפרנס.
ואיפה הרפרנס ואיך משווים?
הרפרנס יכול להיות בכל מקום מסביבכם.
מעמיסים נאמר את המגבר,מגיעים לביתו של מר רפרנס ומשווים.
יכולים להיות גם שניים או שלשה רפרנסים. כל מקום שלדעתכם שומעים
שם ברמה יוצאת מן הכלל ושאתם יכולים להגיע אליו, ראוי למשימה.

הגיוני?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
אני חושב שאם בונים מערכת מתוך הנחה ש"אין סינרגיה - יש רק מכשירים טובים"
הסיכוי להגיע לתוצאה מצוינת הרבה יותר גבוה מכל דרך אחרת.
זהו לדעתי הערך האמיתי של הטענה הזאת.

אז איך בודקים מהו מכשיר טוב? נכון, צריך רפרנס.
ואיפה הרפרנס ואיך משווים?
הרפרנס יכול להיות בכל מקום מסביבכם.
מעמיסים נאמר את המגבר,מגיעים לביתו של מר רפרנס ומשווים.
יכולים להיות גם שניים או שלשה רפרנסים. כל מקום שלדעתכם שומעים
שם ברמה יוצאת מן הכלל ושאתם יכולים להגיע אליו, ראוי למשימה.

הגיוני?
לא הגיוני ולא כלום ,שטויות במיץ עגבניות.
לקחנו הרמקול שלך בוזנדורף הגדול ,חיברנו לשני מונובלוקים של cat של ידידך שניצל , היה חשמל וכבלים ברמה בין לאומית.
והרמקול נשמע מווברץ התיבה שלו רעדה והוא נשמע זוועה....
אז מה היה לנו שם ,רמקול לא טוב ,מגברים לא טובים או סינרגיה לא טובה...?
הגיוני?
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
לא הגיוני ולא כלום ,שטויות במיץ עגבניות.
לקחנו הרמקול שלך בוזנדורף הגדול ,חיברנו לשני מונובלוקים של cat של ידידך שניצל , היה חשמל וכבלים ברמה בין לאומית.
והרמקול נשמע מווברץ התיבה שלו רעדה והוא נשמע זוועה....
אז מה היה לנו שם ,רמקול לא טוב ,מגברים לא טובים או סינרגיה לא טובה...?
הגיוני?

אז מה יש לנו כאן? נסיון לחיסול חשבונות אחרי שנעלבת מתגובה של שניצל על רמקולים
כמו שלך ואתה בא לסגור כאן חשבונות איתי. שניצל ידידי כבר לא ידידך?

אתעלם מהסגנון הצבעוני ואתן תגובה אחת עיניינת (ולא יותר).

זה באמת פשוט.

את המגברים המדוברים בעל הבית שיחרר מכיוון שמצא מגברים יותר טובים. לרמקול שלו,
בלי קשר לבזנדורפר.

עובדה: את הרמקולים "המווברצים, שנשמעים זוועה" בעל הבית רוצה מאוד אצלו בסלון. שאל אותו.
למה? כי הוא שמע אותם עם הרבה הגברות אחרות. אפילו מגברים טרזיסטוריים יחסית פשוטים.

עובדה: אותם הרמקולים נמצאים אצלי בסלון כבר שמונה שנים ואני לא מחליף אותם בשום דבר.

(אגב, עם איזה מגבר אתה שומע? מגבר טרניזיסטורי. אולי הגעת למסקנה שהגברת מנורות,
כמה סקסית שלא תהיה, פשוט פחות נכונה ממגבר טרנזיטורי ממש טוב? הם יצאו למכירה.
למה לא קנית אותם? כנראה כי אתה בטוח שהמגבר שלך יותר טוב)

אז מה המסקנה? שאותם מגברים מהוללים לא טובים? לא בטוח. אולי משהו אחר.
ואולי בכלל לא נשמע זוועה כפי שאתה מתאר.

חשבתי אחרי שנפגשנו ולחצנו יד שנרגעת. מסתבר שטעיתי.
מישהו פגע בך? אתה מנצל את הבמה לפגוע בי בלי שום קשר לכלום.
לא אענה לך יותר כל עוד הפורום עבורך זה זירת התגוששות
ומקום לסגירת חשבונות אישיים. אין לי שום עניין להיות חלק מזה.
אמשיך לכתוב כאן למרות תגובות כמו שלך.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
לפעמים, כמו הפעם, אני מוצא את עצמי מתעצבן, ללא טעם/פרופרוציה, מזה שלאנשים שהם בדרך-כלל בסדר ויותר מזה, פתאום יש סינרגייה עם רעיונות עקומים :(

בהכללה, סינרגייה זה לא משהו חיצוני למכשירים עצמם, כמו איזה חומר או וודו ש"צריך" שיהייה או שיוסיפו אותו כדי שצירוף המכשירים יחד יעבוד יפה.

סינרגייה היא מילה שמשמשת לתיאור מידת התיאום בין מכשירים. כשקבוצת מכשירים עובדת טוב יחד, אומרים שייש סינרגייה ביניהם, ואם לא, אבל ידוע שהמכשירים טובים בצירופים אחרים, אומרים שאין סינרגייה ביניהם (בניגוד למצב שבו אחד או יותר מהמכשירים אינו טוב די הצורך באף מצב).

יש גם מצבים שמכשיר נוסף גורם לסינרגייה שלא הייתה בין מכשירים. למשל טראנספורט ו-DAC שהשעונים ביניהם לא לגמרי מסונכרנים, יכולים להישמע רע כשהם עובדים יחד, וטוב עד נפלא בצירופים אחרים, אבל אם מקשרים את שניהם לשעון חיצוני, פתאום נוצרת סינרגייה והם נשמעים נפלא יחד. כאן לא הדבר שהוספנו (השען) הוא הסינרגייה, אלא שלצירוף שעון + טראנספורט + DAC הספציפיים יש סינרגייה, בעוד שלשילוב של אותם טראנספורט + DAC בלבד אין סינרגייה

והחלוקה הדיכוטומית ל"טוב"/"רע", ללא מדרגות ביניים של טוב יותר/פחות וללא ענייני התאמות, אינה מציאותית.

אפשר בקלות למצוא דוגמאות שעבורן מגבר X יהייה גם "טוב" ממגבר Y (עם רמקול אחד), וגם "רע" (עם רמקול אחר), וכנ"ל אפילו עם אותו רמקול (מגבר חלש שנשמע נהדר עם הרמקול בחדר קטן, ונשמע עלוב עם אותו רמקול בחדר אחר).

מילא אם הירתמות לרעיונות האלה הייו תורמות למכירות במשהו, אבל אפשר בעזרתם "להוכיח" שכל הציוד שמישהו מוכר הוא בקבוצת ה"רעים" (ברגע שמכניסים את הפריטים לקבוצות עם מכשירים טובים יותר), או שאולי יש פריט אחד שיותר טוב מכל האחרים בכל מצב ולכל הטעמים, שאז הוא כנראה יקר מדי ואין למי למכור אותו. כך או כך, ולא נותר אלא לסגור את הבאסטה וללכת הבייתה.

בקיצור -- לא לעניין.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
אז מה יש לנו כאן? נסיון לחיסול חשבונות אחרי שנעלבת מתגובה של שניצל על רמקולים
כמו שלך ואתה בא לסגור כאן חשבונות איתי. שניצל ידידי כבר לא ידידך?

אתעלם מהסגנון הצבעוני ואתן תגובה אחת עיניינת (ולא יותר).

זה באמת פשוט.

את המגברים המדוברים בעל הבית שיחרר מכיוון שמצא מגברים יותר טובים. לרמקול שלו,
בלי קשר לבזנדורפר.

עובדה: את הרמקולים "המווברצים, שנשמעים זוועה" בעל הבית רוצה מאוד אצלו בסלון. שאל אותו.
למה? כי הוא שמע אותם עם הרבה הגברות אחרות. אפילו מגברים טרזיסטוריים יחסית פשוטים.

עובדה: אותם הרמקולים נמצאים אצלי בסלון כבר שמונה שנים ואני לא מחליף אותם בשום דבר.

(אגב, עם איזה מגבר אתה שומע? מגבר טרניזיסטורי. אולי הגעת למסקנה שהגברת מנורות,
כמה סקסית שלא תהיה, פשוט פחות נכונה ממגבר טרנזיטורי ממש טוב? הם יצאו למכירה.
למה לא קנית אותם? כנראה כי אתה בטוח שהמגבר שלך יותר טוב)

אז מה המסקנה? שאותם מגברים מהוללים לא טובים? לא בטוח. אולי משהו אחר.
ואולי בכלל לא נשמע זוועה כפי שאתה מתאר.

חשבתי אחרי שנפגשנו ולחצנו יד שנרגעת. מסתבר שטעיתי.
מישהו פגע בך? אתה מנצל את הבמה לפגוע בי בלי שום קשר לכלום.
לא אענה לך יותר כל עוד הפורום עבורך זה זירת התגוששות
ומקום לסגירת חשבונות אישיים. אין לי שום עניין להיות חלק מזה.
אמשיך לכתוב כאן למרות תגובות כמו שלך.

התגובה של שניצל לרמקול כמו שלי כמוה כקליפת השום.כי כל הרמקולים בזמן הזה או בזמן אחר מבחינתו לא שווים פרט לשלו ושל דורון.
ויש תמיד את שני הרמקולים התורנים אחד לטוב והשני לרע.
אבל לענין הפוסט שפתחתה.
למה אתה חושב שמה שקרה זה לא מהות השאלה שלך ועל אחת כמה וכמה שזה קרה עם הרמקול שלך.
אני אף פעם לא אמרתי שזה רמקול לא טוב,הפוך תמיד חשבתי שבסינרגיה מתאימה הוא נשמע ניפלא.( כן גם הרמקול שלי) .אותי סיקרנה התשובה שלך .
אתה טוען שהמגברים לא היו טובים,סחטיין.
אבל אולי הם טובים לרמקול אחר...?
( ושלא תחשוב שאם נותנים דוגמא ציוד שלך ,חושבים רע....)
 
נערך לאחרונה ב:

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
לפעמים, כמו הפעם, אני מוצא את עצמי מתעצבן, ללא טעם/פרופרוציה, מזה שלאנשים שהם בדרך-כלל בסדר ויותר מזה, פתאום יש סינרגייה עם רעיונות עקומים :(

בהכללה, סינרגייה זה לא משהו חיצוני למכשירים עצמם, כמו איזה חומר או וודו ש"צריך" שיהייה או שיוסיפו אותו כדי שצירוף המכשירים יחד יעבוד יפה.

סינרגייה היא מילה שמשמשת לתיאור מידת התיאום בין מכשירים. כשקבוצת מכשירים עובדת טוב יחד, אומרים שייש סינרגייה ביניהם, ואם לא, אבל ידוע שהמכשירים טובים בצירופים אחרים, אומרים שאין סינרגייה ביניהם (בניגוד למצב שבו אחד או יותר מהמכשירים אינו טוב די הצורך באף מצב).

יש גם מצבים שמכשיר נוסף גורם לסינרגייה שלא הייתה בין מכשירים. למשל טראנספורט ו-DAC שהשעונים ביניהם לא לגמרי מסונכרנים, יכולים להישמע רע כשהם עובדים יחד, וטוב עד נפלא בצירופים אחרים, אבל אם מקשרים את שניהם לשעון חיצוני, פתאום נוצרת סינרגייה והם נשמעים נפלא יחד. כאן לא הדבר שהוספנו (השען) הוא הסינרגייה, אלא שלצירוף שעון + טראנספורט + DAC הספציפיים יש סינרגייה, בעוד שלשילוב של אותם טראנספורט + DAC בלבד אין סינרגייה

והחלוקה הדיכוטומית ל"טוב"/"רע", ללא מדרגות ביניים של טוב יותר/פחות וללא ענייני התאמות, אינה מציאותית.

אפשר בקלות למצוא דוגמאות שעבורן מגבר X יהייה גם "טוב" ממגבר Y (עם רמקול אחד), וגם "רע" (עם רמקול אחר), וכנ"ל אפילו עם אותו רמקול (מגבר חלש שנשמע נהדר עם הרמקול בחדר קטן, ונשמע עלוב עם אותו רמקול בחדר אחר).

מילא אם הירתמות לרעיונות האלה הייו תורמות למכירות במשהו, אבל אפשר בעזרתם "להוכיח" שכל הציוד שמישהו מוכר הוא בקבוצת ה"רעים" (ברגע שמכניסים את הפריטים לקבוצות עם מכשירים טובים יותר), או שאולי יש פריט אחד שיותר טוב מכל האחרים בכל מצב ולכל הטעמים, שאז הוא כנראה יקר מדי ואין למי למכור אותו. כך או כך, ולא נותר אלא לסגור את הבאסטה וללכת הבייתה.

בקיצור -- לא לעניין.

עמיר

המשפט הזה לא בא ממני, אני רק מסכים איתו.
להזכיר לך, המקור שלו הוא יצרן מערכות קצה (באמת לא משנה מי, זה לא העניין) שלאור המוניטין
המוכח שלו צריך לקחת את הטיעון שלו מאוד ברצינות. הוא לא עקום, יש קבלות.

אני בטוח שהתפישה הזאת הביאה את המוצרים שלו לרמה כל כך גבוהה ואני בטוח שחשיבה
כזאת עוזרת מאוד לבנות מערכת טובה מאוד (כבר כתבתי).

אני יודע מה אומרים לגבי סינרגיה. הטענה אומרת שאם תלך בדרך הסינרגיה אתה עלול לגמור
עם מכשיר לא טוב ביד. כשהבית נבנה על בסיס עקום אתה צריך לעקם את העמודים והקירות
כדי ליישר את המבנה.

נאמר הגעת לתוצאה מאוד יפה בדרך הסינרגיה ומחר אתה רוצה לשפר. מנסיוני תאכל קש.
המערכת שלך תפורה עם חוטי תפירה דקיקים. כל תזוזה קטנה תקרע אותם.
במקום להחליף מכשיר אחד תיאלץ להחליף שניים ואולי גם כבילה וכן הלאה.
ברגע שהוצאת מהבניין שכולו בנוי מחלקים עקומים, הכל מתפרק וצריך לבנות שוב מהיסודות.
כל נסיון קטן לשיפור כרוך בעבודה סיזיפית של חזרה לאחור ובניה מחדש.
אני חושב שהדיווחים כאן מוכיחים את זה. כמה קשה לשפר מקור או מגבר או אפילו להחליף כבל
רמקול.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
לא נכון
הינה מקרא קלסי ידוע מראש קרל מול מרק לוינסון מתור הזהב שלהם !
בלי ספק מגברים טובים .
אך בעלי אופי טונאלי שונה מהיסוד . הלוינסון יותר עגול יותר שמן והקרל יותר מדוייק ואגרסיבי (תאור כללי מתוך אוצר המילים הדל שלי )
כל אחד ישמע אחרת על כל רמקול ופה צריך להחליט מה מתלבש יותר טוב .
ומי החליט שהם טובים?
אם אחד מהם נשמע שונה מהשני, לפחות אחד מהם אינו טוב.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור