אין דבר כזה סינרגיה


שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
אתה טענת שיש רכיבים טובים ויש סינרגטים. מה הופך אותם לכאלה טובים ומה הופך אותם לסינרגטים לשיטתך?
א - אתה יודע שבאודיו רוב התיאוריות אינן מתרחשות בפועל.
ב - מה הכוונה נמצא יותר קרוב לצד ה"מתאים לכל" של הקשת, מכיוון שקוין בוחן את מוצריו, מול קשת א. רחבה, ו ב. מגוונת של רכיבים. כיצד זה מתבטא בצליל?
נראה לי שהשימוש שלי במושגים "טוב" לעומת "סינרגטי" מטעה: רכיב טוב מול רכיב רע, זו סקאלה אחת, בעוד רכיב "מתאים לכל" לעומת רכיב "מתאים למעט", היא סקאלה אחרת. נושא השירשור ונושא דברי, לא היה טיבם של רכיבים אלא מידת התאמתם.
לשאלתך - רכיב הנמצא קרוב יותר לצד ה"מתאים לכל", הוא רכיב שטיבו בא לביטוי במרבית הסטאפים שתשטול אותו, בעוד רכיב הנמצא קרוב יותר לצד ה"מתאים למעט", הוא רכיב שטיבו בא לביטוי בפחות סטאפים שתשטול אותו.
ברור שאם יצרן מבצע וויסינג ובחינות מול הרבה רכיבים, הוא יפיק רכיב הנמצא קרוב יותר לצד ה"מתאים לכל", מאשר יצרן המבצע וויסינג ובחינות מול מספר מועט של רכיבים. אחרת, למה בכלל מבצע יצרן וויסינג ובחינות מול יותר מרכיב אחד??? אי הסכמה עם מסקנותי, שומט את הקרקע מתחת שיטותיהם של יצרנים דוגמת קוין, שיטות המוכיחות את עצמן בפועל כמוצלחות.
מה זה רכיב טוב - זה ממש לא נושא השירשור או דברי, אבל בכל-זאת: יש לחלק את התשובה לשתיים - טוב אוביקטיבי וטוב סוביקטיבי. אני מניח שטוב אוביקטיבי מכיל את כל הפרמטרים האודיופיליים שאתה ואחרים, מציינים בביקורותכם, פרמטרים דוגמת פירוט, הפרדת כלים, לוקליזציה מדויקת בחלל וכיו"ב, בעוד טוב סוביקטיבי קשור לטעם הפרטי של כל מאזין והתאמת הרכיב לטעמו.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור