אין דבר כזה סינרגיה


מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
באולם קונצרטים הצליל הוא "לא אודיופילי" בצורה בולטת. אין הפרדה בין הכלים, אין איזון, הכל תלוי באיפה אתה יושב.

מה זה צליל אודיופילי?

עזוב את היכל התרבות.
לך לשמוע רסיטל פסנתר במוזיאון ת״א.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
באולם קונצרטים הצליל הוא "לא אודיופילי" בצורה בולטת. אין הפרדה בין הכלים, אין איזון, הכל תלוי באיפה אתה יושב.

האמת ? אני הולך לקונצרט בשביל לראות לא פחות מאשר לשמוע. מחרתיים יש קונצרט של ווג'ה וונג ואני רוצה "להרגיש" את הנוכחות שלה. את הנגינה שלה אשמע יותר טוב אצלי בבית.
בדיוק מה שאני מרגיש+חושב :בעד:

עמיר

נ.ב., עד שאני מגיב לפוסט אחד כבר מצטברים שמונה אחרים שאני מחמיץ. אני לא עומד בקצב :)
אז כנראה הגיע הזמן ללכת לישון. לילה טוב לכ-ו-ל-ם! :)(ורד)
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
לעמיר, אין ספק שאיכות ההקלטות סופר-דופר חשובה.
ההכרות עם עולם ההקלטות סופר חשובה כדי להבין מה אפשר
ומה אי אפשר לקבל מהמערכת.

האמת, במרכאות או לא.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
עופר.

לטובת הדיון, שלא נלך כאן סחור סחור, אני מאפשר לך לעבור על חוקי האתר ולענות לי.

תן לי דוגמא לשני מגברים שלך למשל, שלדעתך לא משנה באיזה מהם אני אבחר.
אפשר בנוסף גם שני רמקולים כאלה.

דהיינו. שני רמקולים מתוצרת שונה, שני מגברים מתוצרת שונה, שלא משנה איך אני משלב את שניהם אני מגיע לאותה תוצאה בדיוק.

אם קשה לך למנות שני רמקולים ושני מגברים. רמקול אחד, שני מגברים שונים, אותה תוצאה.

בבקשה.

לא מכיר מצב כזה.
זה יקרה ברגע שיהיו לי שני מגברים מושלמים ושני רמקולים מושלמים (אפרופו יואל המפלפל).
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
נראה כי אתה מתפלפל עכשיו...
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אבל מה הנקודה, פלפלוני

(שמת לב שעולם האודיו מתחלק לשניים - פלפלונים ואבטיחים?)
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
עמיר
מטרת המערכת היא לשדר מוזיקה. שידור מוזיקה הוא יוצר ההנאה.
מטרת המצלמה לקלוט דימוי חזותי. צילום הוא יוצר ההנאה.

אתה מחליף בין מטרת המכשיר ובין מה שהוא עושה למשתמש.

תחשוב על מיקסר, זריקה, שעון, מכונת כביסה - כל דבר. לכל אחד יש מטרה אחת. שימושים נוספים, הנאה, סבל, הכנסת כסף - כל אלה לא רלוונטיים.

מכיוון שתפקיד מערכת שמע הוא להשמיע מוזיקה, מה שנשאר זה לברר "איך". ובכן, השאיפה של כל המעורבים בעניין ובמהלך כל השנים היא להיות נאמנים ככל שניתן למקור המושמע.
ואם אתה סבור שזה לא חשוב, לא אפשרי, בעייתי וכו' וכו' - עדיין, עם כל הכבוד, זה מתרחש כך ולא אחרת.

הטענה שיש סתירה בין צליל יפה לצליל מדויק, היא במטותא, בעייתית משהו. יש צליל של כינור (או מסרק). ככל שמה שנשמע על הבמה קרוב יותר לזה שמושמע אצלך, כך ייטב. הרי בהשמעה מקורית אין כל התייחסות לשאלת האוטנטיות של הצליל.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
תבחר את עופר. הוא הכי נטרלי.:)

לגבי התגובות.

אתם פשוט לא שמים לב, כולכם אגב, שאתם טוענים השכם וערב שיש דבר כזה סינרגיה (וברור שיש! על מה אנחנו מתווכחים למען השם).

רוזי טוען שאם יש כמה מגברים מעולים אז בוחרים את זה שנשמע לנו הכי טוב. אז רגע. אם כולם מעולים למה לבחור את זה שנשמע הכי טוב. בואו נבחר את זה שנראה הכי טוב/עולה הכי זול/מתחמם הכי פחות. אז זהו שלא. בנחנו בוחרים את זה שמתחתן הכי טוב. דהיינו, סינרגיה -

חיבוקים ונשיקות.
רוזי אמר שכל המגברים טובים אז התוצאה תהייה טובה בכולם במערכת טובה.
רוצה למקסם את התוצאה ( מה שבאמת לא כל כך מעשי בבדיקה של כמה שעות או כמה ימים) , תיכנס לסבב של האזנות ובדיקות.
אבל זה מיקסום , זה לא סינרגיה במובן השגור על ידי אודיופילים, שמבחינתם סינרגיה זה לחבר מגבר גרמני לסונוס פאבר, ומטר ונום לפוקאל (סתם דוגמאות אקראיות)
מה שרוזי אומר, שסינרגיה זאת סתם אגדה אורבנית, ומפלטו של המוצר הלא טוב.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
רוזי.

מדוע אתה אוהב את השילוב של האקיופייז עם האיזופון שלך?
איך לדעתך ישמע מגבר של סלושיין למשל עם הרמקול שלך?

נסכים ששניהם מגברים מעולים.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כשאשמע אחליט,
אתה קובע דברים על סמך מה?
המערכת מורכבת ומושפעת מאוד רכיבים שמשפיעים
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
רוזי אמר שכל המגברים טובים אז התוצאה תהייה טובה בכולם במערכת טובה.
רוצה למקסם את התוצאה ( מה שבאמת לא כל כך מעשי בבדיקה של כמה שעות או כמה ימים) , תיכנס לסבב של האזנות ובדיקות.
אבל זה מיקסום , זה לא סינרגיה במובן השגור על ידי אודיופילים, שמבחינתם סינרגיה זה לחבר מגבר גרמני לסונוס פאבר, ומטר ונום לפוקאל (סתם דוגמאות אקראיות)
מה שרוזי אומר, שסינרגיה זאת סתם אגדה אורבנית, ומפלטו של המוצר הלא טוב.

איך משיגים מקסום? באמצעות סינרגיה. "המובן השגור על ידי אודיופילים" הוא למעשה פתרון פשוט של כלל אצבע.

אם סינרגיה היא מפלטו של המוצר הלא טוב, המשמעות היא שמוצרים טובים אינם צריכים סינרגיה, הם משתלבים זה בזה ללא בעיות.

אבל מכיוון שגם למכשירים טובים יש חסרונות - כן, גם לטובים ביותר, הכי הכי - אז העיקרן תקף גם אצלם.
למה? כי שני חסרונות קטנים באותו תחום ייצרו חיסרון גדול יותר באותו תחום. לכן, יש צורך בסינרגיה, כדי למקסם.

מה שאתה קורא לו "מקסום" הוא חיפוש הסינרגיה בהשקעה נוספת של התנסות, בדיקה, בירורים וכו'.
כלומר: יש סינרגיה שנקראת סינרגיה והיא מפלטו של המכשיר הרע, ויש סינרגיה שרוזי קרא לה מקסום שזה ממש בסדר.
נו, שוין.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
עמיר
מטרת המערכת היא לשדר מוזיקה. שידור מוזיקה הוא יוצר ההנאה.
מטרת המצלמה לקלוט דימוי חזותי. צילום הוא יוצר ההנאה.

אתה מחליף בין מטרת המכשיר ובין מה שהוא עושה למשתמש.

תחשוב על מיקסר, זריקה, שעון, מכונת כביסה - כל דבר. לכל אחד יש מטרה אחת. שימושים נוספים, הנאה, סבל, הכנסת כסף - כל אלה לא רלוונטיים.

מכיוון שתפקיד מערכת שמע הוא להשמיע מוזיקה, מה שנשאר זה לברר "איך". ובכן, השאיפה של כל המעורבים בעניין ובמהלך כל השנים היא להיות נאמנים ככל שניתן למקור המושמע.
ואם אתה סבור שזה לא חשוב, לא אפשרי, בעייתי וכו' וכו' - עדיין, עם כל הכבוד, זה מתרחש כך ולא אחרת.

הטענה שיש סתירה בין צליל יפה לצליל מדויק, היא במטותא, בעייתית משהו. יש צליל של כינור (או מסרק). ככל שמה שנשמע על הבמה קרוב יותר לזה שמושמע אצלך, כך ייטב. הרי בהשמעה מקורית אין כל התייחסות לשאלת האוטנטיות של הצליל.

יפה מאוד.

אני יכול לומר שהמטרה שלי היא קודם כל נאמנות למקור ורק אח"כ צליל יפה. בסדר הזה.

המקור לא חייב להיות יפה (ראיתם פעם ציורים של לוסיאן פרויד ? - נהדרים בכיעורם).
מי שמחפש כל הזמן צליל יפה יקלקל את הנאמנות למקור ויקלקל מקור שהצליל שלו באמת יפה.

לכן
אם הקליטו מסור אני רוצה צליל מכוער של מסור.
ואם הקליטו את יצחק פרלמן - אני רוצה להבין למה הוא כזה גדול ולמה הכינור שלו עולה שני מליון דולר (קרדיט למיקי!)

ואני מוסיף וטוען שבדרך הסינרגיה אני מקשה על עצמי מאוד להגיע לשם.
כי הסינרגיה היא פשרה ואני לא רוצה להתפשר.
הסינרגיה מובילה אותי לצליל יפה \ מנומס גם כשהוא לא צריך להיות כזה.
אני רוצה הכי קרוב שאפשר למה שתיארתי למעלה.
ובגלל זה אני מבקש לשלול או להתעלם ממנה. מה שתרצו.

מקווה שבזה הצלחתי להבהיר את עצמי יותר טוב מקודם.
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
יפה מאוד.

אני יכול לומר שהמטרה שלי היא קודם כל נאמנות למקור ורק אח"כ צליל יפה. בסדר הזה.

המקור לא חייב להיות יפה (ראיתם פעם ציורים של לוסיאן פרויד ? - נהדרים בכיעורם).
מי שמחפש כל הזמן צליל יפה יקלקל את הנאמנות למקור ויקלקל מקור שהצליל שלו באמת יפה.

לכן
אם הקליטו מסור אני רוצה צליל מכוער של מסור.
ואם הקליטו את יצחק פרלמן - אני רוצה להבין למה הוא כזה גדול ולמה הכינור שלו עולה שני מליון דולר (קרדיט למיקי!)

ואני מוסיף וטוען שבדרך הסינרגיה אני מקשה על עצמי מאוד להגיע לשם.
כי הסינרגיה היא פשרה ואני לא רוצה להתפשר.
הסינרגיה מובילה אותי לצליל יפה \ מנומס גם כשהוא לא צריך להחות כזה.
אני רוצה הכי קרוב שאפשר למה שתיארתי למעלה.
ובגלל זה אני מבקש לשלול או להתעלם ממנה. מה שתרצו.

מקווה שבזה הצלחתי להבהיר את עצמי יותר טוב מקודם.

אני מסכים לרישא, לא לסיפא.
תפקיד הסינרגיה אינו לייצר "צליל יפה", אלא להתגבר על בעיה מובנית של המכשירים: הם אינם מושלמים. לכל אחד בעיה/בעיות, גם אם במשובחים שבהם מדובר בקנה מידה קטן. יחסית.

לכן, התאמה בין שניים נועדה לנטרל את הבעיה ולמקסם את התוצאה.

לכן, תיווצר תוצאה שהיא "טובה" יותר מכל מה שמכשיר יחיד יכול לעשות, להלן סינרגיה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כשאשמע אחליט,
אתה קובע דברים על סמך מה?
המערכת מורכבת ומושפעת מאוד רכיבים שמשפיעים

רוזי.

מדוע אתה אוהב את השילוב של האקיופייז עם האיזופון שלך?
איך לדעתך ישמע מגבר של סלושיין למשל עם הרמקול שלך?

נסכים ששניהם מגברים מעולים.
ואיך עובד asr עם איזופון?
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
לכן, התאמה בין שניים נועדה לנטרל את הבעיה ולמקסם את התוצאה.

.

אתה לא יכול ״לנטרל את הבעיה״.

בפועל, או שאתה מעגל פינות כדי לקבל תמיד צליל יפה (סינרגיה?)
או שאתה מנסה לקלף ולקלף ולשמוע הכי נכון שאפשר.

שתי דרכים שונות שיוצרות מערכות שונות.

(מה זה ״נכון״? הסברתי קודם)
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
חושבים פה שמינוס ועוד מינוס שווה פלוס.
זה לא נכון בחשבון ולא בסאונד
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
רוזי.

ה-asr היה חריף יחסית עם הקונצנסוס ולפי מה שמדווחים לי מאוד מאוזן עם האיזופון.

לגבי המינוס ומינוס.
לא נכון. זה לא מינוס ומינוס אם כי מינוס ופלוס או פלוס ומינוס. על מנת לאזן את המערכת אתה מוכרח לשים לב לבחירת הרכיבים שישלימו אחד את השני. זו עובדה, לא ניתן להתכחש לה.

ועכשיו נעשה סדר.
קח נגן של emm, בשילוב asr, בשילוב כבלים של נורדוס והרמקולים שלך. אבל לא סתם. נלך על הטופ של הטופ של הימרניות הללו. מה תקבל? תקבל מערכת מאוד מאוד מפורטת ודינמית אך מאוד חריפה.

קח את אותו רמקול. זה שלך, שים לו אלקטרוניקה של אקיופייז, כבלים של סילטק וקיבלת שילוב מעולה. למה? כי זה מתאים, הם מתחתנים טוב. יש סינרגיה.

זה מרגיש כאילו יש לכם בעיה עם המילה סינרגיה. לי יש בעיה עם חורף - שונא חורף, מתכחש לו. אבל בכל זאת אני לובש מעיל. למה? כי אין ברירה, הוא קיים אבל אני לא מכנה אותו חורף, אני מכנה אותו התקופה הזו שבחוץ קר. לכן, אין חורף.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
רוזי
השימוש במינוס ובפלוס אינו נכון בהקשר זה.
מדובר, למשל, ביֶתֶר ובחֶסֶר.

אם אתה מתעקש על סימני חשבון, מדובר, למשל, על "פלוס" בתדר אחד, "מינוס" באותו תדר במכשיר אחר.
התוצאה אפס, שזה בהקשר הזה איזון.

יש רמקולים מעולים שנשמעים טוב עם מגבר משובח מסוים, אבל יש להם בעיה בולטת, ועם מגבר אחר, שמנטרל אותה, התוצאה כבירה.
יש כללי אצבע "חריף" עם "מנורות" וכולי. ויש התאמה פרטנית.
ועדיין העיקרון נשמר.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
אתה לא יכול ״לנטרל את הבעיה״.

בפועל, או שאתה מעגל פינות כדי לקבל תמיד צליל יפה (סינרגיה?)
או שאתה מנסה לקלף ולקלף ולשמוע הכי נכון שאפשר.

שתי דרכים שונות שיוצרות מערכות שונות.

(מה זה ״נכון״? הסברתי קודם)

לא יכול לנטרל? לגמרי, אולי, אבל יכול לצמצם, אולי אפילו ליצור משהו משופר בזכות שילוב מסוים של תכונות נוגדות.

זה הרי מה שעושים כל הזמן, בקטע הזה של התאמה.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
על מנת לאזן את המערכת אתה מוכרח לשים לב לבחירת הרכיבים שישלימו אחד את השני. זו עובדה, לא ניתן להתכחש לה.

מה זה ״לאזן את המערכת״? מערכת מנומסת שעושה הכל נחמד? ששום דבר לא יציק באוזן?
איזה מן מערכת אתה מנסה לבנות?

זאת השאלה הכי חשובה.

אם המטרות שלנו שונות אז הדיון מיותר...
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור