אקוסטיקה איך להוסיף כמה db למערכת בלי להוסיף דבר

  • פותח הנושא gds
  • פורסם בתאריך

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
זה מקור הבעיה, אתה מאמין \ לא מאמין
אנחנו טורחים, בודקים ושומעים
אתה בודק ושומע עם העיניים מונמי - יש רק דרך אחת לשמוע באמת ללא כל הטיה.... ואני מניח שאתה יודע מהי.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אני חוזר ואומר לעוז קול ולרוברט ולכל חברי מועדון המבחנים העיוורים - העובדה שאתם יודעים כמה מסובך למדוד רמקול או בדיוק איך עובדת טופולוגיית הגברה כזו או אחרת, לא אומר שאתם יודעים איך נכון לבדוק הבדלים שמיעים בין רכיבים.

מבחנים עיוורים מושפעים מהפרמטרים הבאים:
1. מיומנות המאזין - הניסיון שלו בבחינת הבדלים בין ציוד אודיו.
2. ההשפעה הפסיכולוגית של מבחן זמן-אמת. כל אחד מושפע מזה אחרת.
3. מידת ההיכרות עם הציוד המושמע.
4. כנגזרת של 2 - יכולת ההסתגלות לצורת האזנה שונה לחלוטין ממה שהמאזין רגיל אליה, לפרק זמן קצר, תוך כדי צורך לחוות שינויים בזמן אמת.

ועוד פרמטרים שאני לא חושב עליהם. אין דרך לבטל את ההשפעות של הדברים האלה במבחן עיוור.

רוברט, אביא לך דוגמאות לסיטואציות כאלה:

הרקע: קורס טכנאות סאונד, מכללת הד, תחילת שנות ה- 2000. אני בא עם רקע "אודיופילי" ולא מוסיקלי ויושב בכיתה של 20 מוזיקאים פרועי שיער שכל החיים ניגנו על תופים, גיטרה, חליל או הלחינו מוזיקה אלקטרונית.

מקליטים קטע ועושים פלייבק בקונטרול רום.
מייד כולם שומעים שהבסיסט לא בדיוק מסונכרן עם המתופף. קצת מאחר. מיד כולם שומעים שהגיטרה לא מכוונת בדיוק. רק מתן לא שומע כלום. מתן מפגר?
שיעור לאחר מכן, חשמל, המורה מדגים את עיקרון אוהם ע"י החלפת כבלי הרמקולים של המוניטורים הגדולים בזוג אחר: אחד קצר מאד (כ- 50 ס"מ) והשני ארוך, כ- 10 מטר. המטרה: לזהות הבדלים בהאזנה. להראות שאורך המוליך משפיע על קיבולו ועל יכולתו להעביר את הסיגנל.
מתן תוך שניה שם לב שהבמה נוטה פתאם לצד אחד. היא פשוט זזה כמה ס"מ מהאמצע. מתן היה היחיד ששמע. ותוך שניה וחצי. למה? כי מתן היה (ועודנו) מורגל לשמוע הבדל בין ציוד אודיו, אבל מעולם לא נכח בסשנים ארוכים של חזרות ומעולם (לצערו האינסופי) לא ניגן על כלי וחווה חוסר כיול או בסיסט שלא בסינק עם המתופף שלו.

מבחן עיוור לא עושה צדק בשתי הסיטואציות האלה כי הוא מניח שהאוזניים של כולם שוות. הרי זה ברור לכולם שעם עוד אימון (קרי, האזנות חוזרות ונשנות, במצבים שונים) הייתי מבחין בבעית המתופף-בסיסט, וחבריי לספסל היו מבחינים בבמה שזזה. מבחינתי, זאת הוכחה מספקת שמבחן עיוור באודיו הוא שטות.
 

web

חבר משקיען
הודעות
771
מעורבות
489
נקודות
63
מזל שאתה פה ללמד אותנו...

מונשרי, מבחן עיוור ל 2 חברים על 2 מקורות דיגיטאליות (סטרימר כולל דאק מול אותו סטרימר מחובר ל דאק חיצוני) מחוברים במקביל לאותו קדם מגבר, רק אני יודע מה שומעים בלחיצה על line 1 או line 2
אתה חושב שלא היו שינויים?
המסקנה שלהם בדיוק כמו המסקנה שלי ש״ראיתי״

עיוור אמיתי הינו מי שלא רוצה לראות
או, חירש אמיתי הינו מי שלא רוצה לשמוע...

ושוב כמו שכתבתי, רק לתת קונטרה למנטרה שאתה כותב כאן ומישהו עלול לחשוב כעובדה בגלל שאתה חופר על זה בלי סוף.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
מסתדר מאד עם הדמות ה- webית... קר רוח כפולני. היה צריך להיות ג'ודוקה אם לא היה רופא....
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אני חוזר ואומר לעוז קול ולרוברט ולכל חברי מועדון המבחנים העיוורים - העובדה שאתם יודעים כמה מסובך למדוד רמקול או בדיוק איך עובדת טופולוגיית הגברה כזו או אחרת, לא אומר שאתם יודעים איך נכון לבדוק הבדלים שמיעים בין רכיבים.

מבחנים עיוורים מושפעים מהפרמטרים הבאים:
1. מיומנות המאזין - הניסיון שלו בבחינת הבדלים בין ציוד אודיו.
2. ההשפעה הפסיכולוגית של מבחן זמן-אמת. כל אחד מושפע מזה אחרת.
3. מידת ההיכרות עם הציוד המושמע.
4. כנגזרת של 2 - יכולת ההסתגלות לצורת האזנה שונה לחלוטין ממה שהמאזין רגיל אליה, לפרק זמן קצר, תוך כדי צורך לחוות שינויים בזמן אמת.

ועוד פרמטרים שאני לא חושב עליהם. אין דרך לבטל את ההשפעות של הדברים האלה במבחן עיוור.

רוברט, אביא לך דוגמאות לסיטואציות כאלה:

הרקע: קורס טכנאות סאונד, מכללת הד, תחילת שנות ה- 2000. אני בא עם רקע "אודיופילי" ולא מוסיקלי ויושב בכיתה של 20 מוזיקאים פרועי שיער שכל החיים ניגנו על תופים, גיטרה, חליל או הלחינו מוזיקה אלקטרונית.

מקליטים קטע ועושים פלייבק בקונטרול רום.
מייד כולם שומעים שהבסיסט לא בדיוק מסונכרן עם המתופף. קצת מאחר. מיד כולם שומעים שהגיטרה לא מכוונת בדיוק. רק מתן לא שומע כלום. מתן מפגר?
שיעור לאחר מכן, חשמל, המורה מדגים את עיקרון אוהם ע"י החלפת כבלי הרמקולים של המוניטורים הגדולים בזוג אחר: אחד קצר מאד (כ- 50 ס"מ) והשני ארוך, כ- 10 מטר. המטרה: לזהות הבדלים בהאזנה. להראות שאורך המוליך משפיע על קיבולו ועל יכולתו להעביר את הסיגנל.
מתן תוך שניה שם לב שהבמה נוטה פתאם לצד אחד. היא פשוט זזה כמה ס"מ מהאמצע. מתן היה היחיד ששמע. ותוך שניה וחצי. למה? כי מתן היה (ועודנו) מורגל לשמוע הבדל בין ציוד אודיו, אבל מעולם לא נכח בסשנים ארוכים של חזרות ומעולם (לצערו האינסופי) לא ניגן על כלי וחווה חוסר כיול או בסיסט שלא בסינק עם המתופף שלו.

מבחן עיוור לא עושה צדק בשתי הסיטואציות האלה כי הוא מניח שהאוזניים של כולם שוות. הרי זה ברור לכולם שעם עוד אימון (קרי, האזנות חוזרות ונשנות, במצבים שונים) הייתי מבחין בבעית המתופף-בסיסט, וחבריי לספסל היו מבחינים בבמה שזזה. מבחינתי, זאת הוכחה מספקת שמבחן עיוור באודיו הוא שטות.
הסיפור שלך נחמד ויפה והכל בסדר אבל המסקנות שלך ממנו תמוהות מאוד.

אתה טוען שמבחן אמיתי ואובייקטיבי של ציוד הוא רק כאשר האודיופיל רואה את הציוד וזאת בגלל חוסר המיומנות שלו ?
אתה רציני ? אתה מבין כמה דבריך מגוחכים ? אם מדעני ה FDA שבודקים תרופות היו שומעים אותך הם היו צוחקים צחוק גדול.

אם האודיופיל לא שומע הבדלים בבליינד אז שיחסוך את הכסף !!!......אלא אם כן הוא רוצה להתפאר בעיני כולם ב"מתכות וצינורות נוצצים" .....אתה יודע מה, זה לגיטימי בעיני, וזה אכן מצב העניינים בעולם האודיופיליה ....לא רק אצל החברים בפורום זה.

.....אבל שלא יבלבל את המוח שהוא שומע הבדלים .....שיגיד שאני רואה מתכות יפות ,טוב לי עם זה, וזה מה שאני רוצה בחיים !!!

אתה מבין שלהגיד "אני שומע הבדלים" זה לשקר לעצמך ולסביבתך ? ....... מתנוש - זה מובן לך ?

.....ועכשיו כולם יסבירו לי על "הוליזם"..... וש"הראיה והשמיעה אחת הם" - בולשיט !!!

דבר אחד אני לא יכול להתווכח עליו - אם זה עושה טוב לפרסונה אז מי אני שאשבית לו השמחה, אפילו שהוא משקר לעצמו ולסביבתו......אני רק יכול להע/איר לו על טעותו וזה מה שאני עושה כאן בפורום.

פיוז אודיופילי של 2 ס"מ, או כבל מתח אודיופילי של 1.5 מטר אחרי 100 ק"מ של כבל עלוב לכאורה של חברת החשמל - זה לא מגוחך ?....... מישהו אי פעם שמע ציוד כזה בבליינד ?

נ.ב. סליחה על "צעקות המקלדת" .......הפוסט הזה יצא מעומק ליבי (ורד):)
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
פיוז אודיופילי של 2 ס"מ, או כבל מתח אודיופילי של 1.5 מטר אחרי 100 ק"מ של כבל עלוב לכאורה של חברת החשמל - זה לא מגוחך ?....... מישהו אי פעם שמע ציוד כזה בבליינד ?

אני. וההבדל היה בולט.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
פיוז אודיופילי של 2 ס"מ, או כבל מתח אודיופילי של 1.5 מטר אחרי 100 ק"מ של כבל עלוב לכאורה של חברת החשמל - זה לא מגוחך ?....... מישהו אי פעם שמע ציוד כזה בבליינד ?

אתה מסתכל על כבל חשמל כשלוחה של 100 ק"מ של כבל עלוב של חברת חשמל ואני מסתכל עליו כשלוחה של השנאי.
זה שבשני המקרים זה חארטה והוא לא צריך להיות אלמנט שמתערב בצליל של המערכת (כי זה כל העניין שממנו מרוויחים היצרנים) עם זה אני מסכים אבל לא מסכים עם טענתך שהוא לא משפיע על הצליל, ואם אתה לא מבחין בכך זהו שורש הבעיה.
גם לפסול את דברי מתנוש לגבי הבדלים בין כבל רמקול קצר לארוך רק בגלל שהוא ראה בעיניו את הכבלים זה חוסר הבנה או מקצועיות שלך כי מה שהוא מדבר עליו גם אני חוויתי בדיוק במספר השוואות גם כעבודתי כסאונדמן וגם כאודיופיל בהבדל קטן שבמקרים אלו לא הייתי כמשתתף בהדגמה אלא לבד בעבודתי או כאודיופיל בבית, בטח תגיד שגם זה לא משכנע כי לא הייתי עם עיניים מכוסות.

המבחן האולטימטיבי בתקווה שיאומץ ע"י הסוחרים הוא לקבוע איתם פגישה בחדר האזנה בודד עם למשל מגברים דומים מאחורי ווילון ולחבר כל פעם מגבר אחר לרמקול שהוסכם שהוא ידידותי לכל המגברים...והייתי רוצה זין ענק ועשר מיליון דולר...בעצם אם יש לי עשר מיליון דולר אני לא צריך זין ענק...
 

נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
גם לפסול את דברי מתנוש לגבי הבדלים בין כבל רמקול קצר לארוך רק בגלל שהוא ראה בעיניו את הכבלים זה חוסר הבנה
איפה כתבתי שאני פוסל את אבחנתו בנושא הכבל ? .....כל שכתבתי זה בכללי ללא התייחסות ספציפית ל"חוויות אודיו של מתנוש משנת 2,000"

בוודאי שיש הבדל שמיע בין כבל רמקול של חצי מטר ל 10 מטר במיוחד עם הוא דק מאוד......אפילו אילם ;)יכול לשמוע זאת .
 

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
אני חוזר ואומר לעוז קול ולרוברט ולכל חברי מועדון המבחנים העיוורים - העובדה שאתם יודעים כמה מסובך למדוד רמקול או בדיוק איך עובדת טופולוגיית הגברה כזו או אחרת, לא אומר שאתם יודעים איך נכון לבדוק הבדלים שמיעים בין רכיבים.

מבחנים עיוורים מושפעים מהפרמטרים הבאים:
1. מיומנות המאזין - הניסיון שלו בבחינת הבדלים בין ציוד אודיו.
2. ההשפעה הפסיכולוגית של מבחן זמן-אמת. כל אחד מושפע מזה אחרת.
3. מידת ההיכרות עם הציוד המושמע.
4. כנגזרת של 2 - יכולת ההסתגלות לצורת האזנה שונה לחלוטין ממה שהמאזין רגיל אליה, לפרק זמן קצר, תוך כדי צורך לחוות שינויים בזמן אמת.

ועוד פרמטרים שאני לא חושב עליהם. אין דרך לבטל את ההשפעות של הדברים האלה במבחן עיוור.

רוברט, אביא לך דוגמאות לסיטואציות כאלה:

הרקע: קורס טכנאות סאונד, מכללת הד, תחילת שנות ה- 2000. אני בא עם רקע "אודיופילי" ולא מוסיקלי ויושב בכיתה של 20 מוזיקאים פרועי שיער שכל החיים ניגנו על תופים, גיטרה, חליל או הלחינו מוזיקה אלקטרונית.

מקליטים קטע ועושים פלייבק בקונטרול רום.
מייד כולם שומעים שהבסיסט לא בדיוק מסונכרן עם המתופף. קצת מאחר. מיד כולם שומעים שהגיטרה לא מכוונת בדיוק. רק מתן לא שומע כלום. מתן מפגר?
שיעור לאחר מכן, חשמל, המורה מדגים את עיקרון אוהם ע"י החלפת כבלי הרמקולים של המוניטורים הגדולים בזוג אחר: אחד קצר מאד (כ- 50 ס"מ) והשני ארוך, כ- 10 מטר. המטרה: לזהות הבדלים בהאזנה. להראות שאורך המוליך משפיע על קיבולו ועל יכולתו להעביר את הסיגנל.
מתן תוך שניה שם לב שהבמה נוטה פתאם לצד אחד. היא פשוט זזה כמה ס"מ מהאמצע. מתן היה היחיד ששמע. ותוך שניה וחצי. למה? כי מתן היה (ועודנו) מורגל לשמוע הבדל בין ציוד אודיו, אבל מעולם לא נכח בסשנים ארוכים של חזרות ומעולם (לצערו האינסופי) לא ניגן על כלי וחווה חוסר כיול או בסיסט שלא בסינק עם המתופף שלו.

מבחן עיוור לא עושה צדק בשתי הסיטואציות האלה כי הוא מניח שהאוזניים של כולם שוות. הרי זה ברור לכולם שעם עוד אימון (קרי, האזנות חוזרות ונשנות, במצבים שונים) הייתי מבחין בבעית המתופף-בסיסט, וחבריי לספסל היו מבחינים בבמה שזזה. מבחינתי, זאת הוכחה מספקת שמבחן עיוור באודיו הוא שטות.

קרה לי דבר דומה. קורס סאונד (לא יצא מזה כלום חוץ מפריצת דיסק) הקלטנו קטעי קאבר ליצירה ידועה ורק אני (ככל הנראה) הייתי מבחין בשינויי eq בכלים שהוקלטו. בקטעים של יציאות קטנות מקצב הייתי אבוד לגמרי.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
קרה לי דבר דומה. קורס סאונד (לא יצא מזה כלום חוץ מפריצת דיסק) הקלטנו קטעי קאבר ליצירה ידועה ורק אני (ככל הנראה) הייתי מבחין בשינויי eq בכלים שהוקלטו. בקטעים של יציאות קטנות מקצב הייתי אבוד לגמרי.

" הפריצת דיסק" זה בקטע רפואי או הומור בקטע של פריצח דיסק אודיו ......אני צריך להסביר לי לאט לאט;)
 

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
רפואי רוברט. את ההומור אני משאיר לך אתה עושה אחלה עבודה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
ועכשיו ברצינות....איך אפשר להיפגע כל כך קשה בקורס סאונד ?
 

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
זה לא הקורס רוברט זה דברים שהגיעו בעקבותיו. אחרי הלימודים רציתי להרוויח כמה גרושים אז עבדתי תקופה ב pa. טעות גדולה.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
מקווה שהעניינים הסתדרו ואתה בסדר (ורד) .....זוכר שהייתי יוצא לעיתים להקלטות חוץ בגלי צה"ל .....אכן לא פיקניק , ולנו עוד הייתה ניידת מוסיקה והיינו צריכים לסחוב הרבה פחות.

ערב טוב- רוברט
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
חברים, "מבחן עיוור" לא חייב להיות רק בקטע של תחרות או מבחן פומבי שתכליתו לבדוק אם המאזין שומע או לא שומע הבדלים. זה ילדותי ומיותר לגמרי.

מבחן עיוור אפשר ומומלץ לעשות בכל הזדמנות של השוואות בין ציוד, סתם ככה עם חברים, או אצל היבואן כשקונים משהו. בכל הזדמנות בה ניתן להשוות בין ציודים מומלץ להשקיע קצת בהאזנה בעיניים עצומות, תוך כדי החלפת ציוד, באופן טבעי ורגוע, בלי כל הממבו ג'מבו של מי שהדם עולה להם לראש כשמסבירים להם שכל רכיב אודיו נשמע אחרת. מאוד ממליץ.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
חברים, "מבחן עיוור" לא חייב להיות רק בקטע של תחרות או מבחן פומבי שתכליתו לבדוק אם המאזין שומע או לא שומע הבדלים. זה ילדותי ומיותר לגמרי.

מבחן עיוור אפשר ומומלץ לעשות בכל הזדמנות של השוואות בין ציוד, סתם ככה עם חברים, או אצל היבואן כשקונים משהו. בכל הזדמנות בה ניתן להשוות בין ציודים מומלץ להשקיע קצת בהאזנה בעיניים עצומות, תוך כדי החלפת ציוד, באופן טבעי ורגוע, בלי כל הממבו ג'מבו של מי שהדם עולה להם לראש כשמסבירים להם שכל רכיב אודיו נשמע אחרת. מאוד ממליץ.

אני יודע שעלי זה לא עובד, אני צריך כמה ימים בבית בסביבה רגועה ולא במצב של "בחינה"
ואז, בבית, אחרי כמה ימים אני חוזר לציוד המקורי ויכול להשוות
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אני יודע שעלי זה לא עובד, אני צריך כמה ימים בבית בסביבה רגועה ולא במצב של "בחינה"
ואז, בבית, אחרי כמה ימים אני חוזר לציוד המקורי ויכול להשוות
את הבחינה אפשר לעשות בביתך בד' אמותיך, כאשר מי שמחליף לך את הציוד זה אחד הילדים שלך או סתם חבר "שהסטריאו מעניין לו את התחת" ואז לא אמורה להיות שום בעיה של לחץ פסיכולוגי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
את הבחינה אפשר לעשות בביתך בד' אמותיך, כאשר מי שמחליף לך את הציוד זה אחד הילדים שלך או סתם חבר "שהסטריאו מעניין לו את התחת" ואז לא אמורה להיות שום בעיה של לחץ פסיכולוגי.

למה זה כל כך חשוב לך? אתה רובין הוד?
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
למה זה כל כך חשוב לך? אתה רובין הוד?
אולי אתה עושה זאת בפחות להיטות ממני, אבל עושה רושם שגם לך מאוד חשוב לשכנע שהאנלוג נשמע טוב יותר והרמקולים הקרמיים יותר מדמים את המציאות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אולי אתה עושה זאת בפחות להיטות ממני, אבל עושה רושם שגם לך מאוד חשוב לשכנע שהאנלוג נשמע טוב יותר והרמקולים הקרמיים יותר מדמים את המציאות.

אתה לא להוט. אתה סתם מבלבל ת׳מוח. תמצא לי מתי בפעם האחרונה כתבתי את המילה רמקולים קרמים. תאמין לי שתצטרך לחפש הרבה זמן. אבל המונח ״בליינד טסט״ זה הדבר היחיד שאתה להוט בו. האם זה מה שתורם לקהילה כאן אצלי? לא. האם אתה מקדם במשהו את התחום? גם לא - להיפך, מזיק לו והרבה במיוחד כשכל מה שאתה טוען זה חרטה אחת גדולה. האם זה משהו שהוא רצוי באתר הדיקטטורי שלי? ממש לא. האם יש בית חם לכאלה שהאוזן שלהם לא מתפקדת אז החליטו להשתמש בחוש היחיד שמאפשר להם רלוונטיות התחום (ראייה - גרפים ומדידות)? כמובן, הוא בצבע כחול ושם כל מה שמריח אודיופיליה מרגיש להם כמו ערפד שזרקו לשמש.

אז תראה מה נעשה. אתה תתבטא רק בתחומים שאתה עשוי להבין בהם (מסכים וטלוויזיות) שהרי על פי הודאתך, אתה בכלל חירש אז מה לך ולאודיו ועוד יותר, להבדלים בין רכיבים. ואני? אני אאפשר לך להמשיך לכתוב כאן.

מה אתה אומר על הגישה הסובייטית שלי?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור