מגבר איך אתם אוהבים את ההגברה שלכם


TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
הייבריד זה טרנזיסטור עם באפר מנורתי או קדמגבר מנורתי. אבל יחידת ההגבר היא טרנזיסטורית.

בדיוק.
במקרה הזה קדם שפופרות .
פתרון מצוין.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
המלצתי כאן פעם, וממליץ שוב, למי שנכנסים לתחום: תשקיעו בתהליך הבחירה וחפשו רמקולים נצילים. הטובים שבהם ( וכמו בכל דבר, לא כולם טובים), לא רק מהנים במיוחד, הם גם יאפשרו משחק בין מגברי שפופרות לטרנזיסטורים. מי שמלכתחילה מגביל את עצמו לרמקול לא נציל, מצמצם את אפשרויות הבחירה. ואגב, לא חייבים 100 פלוס db. גם 90 פלוס יאפשרו שידוך למגברי שפופרות טובים, במיוחד אם הם קלאס A.

יש משהו שמשהו הסביר לי על רמקול נציל ולא נציל ! אני לא בטוח כמה זה מגויק אבל בכל זאת : ההבדל בין אלמנט 4 אום ל 8 אום זה כפול בכמות הלחפופים בסליל זאת אומרת כפול במשקל הנחושת לרעת הנציל יותר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
יש משהו שמשהו הסביר לי על רמקול נציל ולא נציל ! אני לא בטוח כמה זה מגויק אבל בכל זאת : ההבדל בין אלמנט 4 אום ל 8 אום זה כפול בכמות הלחפופים בסליל זאת אומרת כפול במשקל הנחושת לרעת הנציל יותר.

הנצילות לא קשורה רק לדרייבר. היא קשורה גם לקרוס.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,066
מעורבות
1,563
נקודות
113
טרנזיסטור לא מרמז על אנליטי. למשל יש הרבה מאוד מגברי מנורות אנליטים יותר מהטרנזיסטור שיש לי למשל. האמת היא שהוא נחשב למגבר טרנזיסטור שיכול ללמד לא מעט מנורות על סאונד אורגני ומוסקלי (לא אוהב את המילה הזו). והוא לא היחיד כמובן. הדרטזיל גם כזה.
הדרטזיל המשולב שלקחתי מפור ז"ל לפני... כמה, עשור? נתן לי כאפה - לא שמעתי אף פעם דבר כזה. היתה לו הטונאליות הכי טובה ששמעתי בחיים ממגבר (ולא שמעתי המון, אבל בכל זאת). עם זאת, הוא היה כזה כוסית שפשוט היה מבאס להישאר איתו לטווח ארוך. פשוט אי אפשר היה להוציא ממנו משהו גדול. לא בעט ולא נעליים. הכל נשאר רחוק וקטן. אבל ממורכז בצורה מדהימה עם טונאליות שגרמה לכל מגבר אחר להישמע מנוזל.
אבל המחיר, ריבונו של עולם. 80,000 שח על דבר כזה? לא הייתי שם ערכת הביצועים הזאת גם 30.
את הגדולים לא שמעתי. רק שמועות שהפאוורים גם כוסיות. אבל יכול להיות ששם זה כבר מתכנס לחבילה כדאית יותר, למרות שהם עולים רק ...250,000 שח?
פרה של איינשטיין שהיה אצלי עם 22 מנורות סה"כ היה נשמע אנליטי וקר כמו קולונסקופיה קריוגנית.
אצל שלמה לא חסרה דינמיות, גודל ומהירות. אולי קצת ATTACK (עבורי. זה ענין של טעם) אבל לדעתי זה בגלל שהם קלאס A. גם אצלי זה חסר במונובלוקים שלי והם טרנזיסטורים למהדרין.
בקיצור, אני עדין לא רואה קשר לטופולוגיה מלבד התחזוקה ונושא ההדרדרות האיטית. לא רוצה לחשוב כל הזמן על צפרדעים במים חמים כשני שומע מוסיקה.

עם זאת, מענין לראות מדבריו של אמיר איך בכל זאת אנחנו מתכנסים להעדפות מבוססות על טעם אישי: בניגוד לאודיופילים מתחילים, אמיר ראה כמה דברים בחייו. הוא מוקיר את המדדים ה"אובייקטיביים" הטובים - מהירות, דיוק, תחום דינמי, שליטה, וכו'. אבל עבורו חלקם פחות חשובים מאחרים, והוא יעדיף את ההרמוניות והטונאליות שיותר קל להשיג במנורות. אוקיי.
אני לעומתו מעדיף דיוק, מהירות וכו'. זה פשוט יותר עושה לי את זה. על אותו משקל, תמיד העדפתי את האוזניות של beyerdynamics על סנהייזר, בייחוד בדגמים היקרים- לי יש tesla t5p שעבורי נשמעת נכון יותר מ- hd800 כי היא מהירה יותר, מפורטת ומעבירה צליל מוגדר יותר. מפוקס יותר. אבל ה- 800 פופולארית יותר כי אנשים טוענים שבהשוואה אליה ה- T5 היא מתכתית ויבשה.
זה ענין של אוזן. של העדפות. זה כבר לא ענין של התפתחות של טעם.
אם אודיופיל שקנה את המגבר הראשון שלו לפני שנתיים יתלהב ממגבר מנורות, זה לא יענין אותי. אבל כשארמה, אחרי שעבר 100 אלף קופסאות, מעדיף מנורות כהצהרה גורפת, זה מעניין בכל זאת. וזאת למרות שבכל יום (חול, חג, גשום או שימשי) הייתי מעדיף את הסט MOON עם הגאודר שלו על כל סט יוניסון ואיזה מפלצת 15" נצילה. זה פשוט משעמם אותי. אבל את אמיר - והרבה מהלקוחות שלו - לא.
מענין.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,711
מעורבות
2,424
נקודות
113
אם חשקה נפש להשתדרג, חיים רק פעם אחת, אני אומר fuck it.

גיל תתחדש מראש!
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
בהתחלה הסבר מה זה ציוד מנורות לגבי ג’פרי ובכלל חנות מרתקת.
 

נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
הדרטזיל המשולב שלקחתי מפור ז"ל לפני... כמה, עשור? נתן לי כאפה - לא שמעתי אף פעם דבר כזה. היתה לו הטונאליות הכי טובה ששמעתי בחיים ממגבר (ולא שמעתי המון, אבל בכל זאת). עם זאת, הוא היה כזה כוסית שפשוט היה מבאס להישאר איתו לטווח ארוך. פשוט אי אפשר היה להוציא ממנו משהו גדול. לא בעט ולא נעליים. הכל נשאר רחוק וקטן. אבל ממורכז בצורה מדהימה עם טונאליות שגרמה לכל מגבר אחר להישמע מנוזל.
אבל המחיר, ריבונו של עולם. 80,000 שח על דבר כזה? לא הייתי שם ערכת הביצועים הזאת גם 30.
את הגדולים לא שמעתי. רק שמועות שהפאוורים גם כוסיות. אבל יכול להיות ששם זה כבר מתכנס לחבילה כדאית יותר, למרות שהם עולים רק ...250,000 שח?
פרה של איינשטיין שהיה אצלי עם 22 מנורות סה"כ היה נשמע אנליטי וקר כמו קולונסקופיה קריוגנית.
אצל שלמה לא חסרה דינמיות, גודל ומהירות. אולי קצת ATTACK (עבורי. זה ענין של טעם) אבל לדעתי זה בגלל שהם קלאס A. גם אצלי זה חסר במונובלוקים שלי והם טרנזיסטורים למהדרין.
בקיצור, אני עדין לא רואה קשר לטופולוגיה מלבד התחזוקה ונושא ההדרדרות האיטית. לא רוצה לחשוב כל הזמן על צפרדעים במים חמים כשני שומע מוסיקה.

עם זאת, מענין לראות מדבריו של אמיר איך בכל זאת אנחנו מתכנסים להעדפות מבוססות על טעם אישי: בניגוד לאודיופילים מתחילים, אמיר ראה כמה דברים בחייו. הוא מוקיר את המדדים ה"אובייקטיביים" הטובים - מהירות, דיוק, תחום דינמי, שליטה, וכו'. אבל עבורו חלקם פחות חשובים מאחרים, והוא יעדיף את ההרמוניות והטונאליות שיותר קל להשיג במנורות. אוקיי.
אני לעומתו מעדיף דיוק, מהירות וכו'. זה פשוט יותר עושה לי את זה. על אותו משקל, תמיד העדפתי את האוזניות של beyerdynamics על סנהייזר, בייחוד בדגמים היקרים- לי יש tesla t5p שעבורי נשמעת נכון יותר מ- hd800 כי היא מהירה יותר, מפורטת ומעבירה צליל מוגדר יותר. מפוקס יותר. אבל ה- 800 פופולארית יותר כי אנשים טוענים שבהשוואה אליה ה- T5 היא מתכתית ויבשה.
זה ענין של אוזן. של העדפות. זה כבר לא ענין של התפתחות של טעם.
אם אודיופיל שקנה את המגבר הראשון שלו לפני שנתיים יתלהב ממגבר מנורות, זה לא יענין אותי. אבל כשארמה, אחרי שעבר 100 אלף קופסאות, מעדיף מנורות כהצהרה גורפת, זה מעניין בכל זאת. וזאת למרות שבכל יום (חול, חג, גשום או שימשי) הייתי מעדיף את הסט MOON עם הגאודר שלו על כל סט יוניסון ואיזה מפלצת 15" נצילה. זה פשוט משעמם אותי. אבל את אמיר - והרבה מהלקוחות שלו - לא.
מענין.

כאחד ששמע אצל אמיר סט, שניים אני יודע מה היתה העדפתי בזמן רכישה, זה לא אמור להעיד על העדפתם/טעמם של אחרים.

בפעם הראשונה ששמעתי אצל נמר את הקונסטילשין ואח"כ אצל אמיר את ה MOON EVOLUTION נפלתי מהצליל של שני המגברים, מאוחר יותר יצא לי לשמוע מגברים של לקסמן ו MBL מהסדרות הגבוהות ומגברים נוספים - כולם היו מעולים.
מגבר טרנזיסטורי מודרני יכול לתת צליל מנדהים גם בהשווואה למגברי מנורות מעולים.

בעוונותי חייתי עם שלל מגברים (משולבים ולא משולבים) טרנזיסטוריים, אומנם לא כאלה שבקצה העליון אבל בפעם הראשונה שמעתי מגבר היברידי הבנתי מה היה חסר מבחינתי - באופן אישי אני מוצא את העולם ההיברידי כדבר שנותן לי את טוב משני העולמות.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,870
מעורבות
1,864
נקודות
113
אם חשקה נפש להשתדרג, חיים רק פעם אחת, אני אומר fuck it.

גיל תתחדש מראש!
איתי, השם שלי הוא דוד (גיל זה חצי מהשם משפחה).
והאמת היא שהחלום הנוכחי שלי הוא לפול סיסטם של אודיו ריסרץ׳.
זה כנראה משום שמערכת הרפרנס של עמיר קסנר שאני מאזין לה לעיתים קרובות, מעולם לא איכזבה או שעממה אותי. בכל סוגי המוזיקה. אמנם מבוססת מנורות אבל היא בטח מסתכלת על השרשור הזה בתימהון כי כל קלישאות המנורות, ממש לא קשורות אליה.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
האקיופייז שברשותי p600 חתיכת דינוזאור
מייצר מיד בשרני מפורט ודינאמי חלומי.
בס ומיד באס בדיוק במקום .
החיסרון הוא בגבוהים שהם קצת מעודנים בייחס לשאר.
אבל בגלל המיד החלומי ובגלל שאין לי תקציב למשהו שיכול לייצר לי מיד כזה נחלטתי שהוא איתי עד הזכיה בלוטו.
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,193
מעורבות
733
נקודות
113
אמיר, מעניינת אותי דעתך לגבי מנורות- כן או לא, במקור.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,116
מעורבות
1,120
נקודות
113
בהתחלה הסבר מה זה ציוד מנורות לגבי ג’פרי ובכלל חנות מרתקת.

מקום ואיש מדהים ומעניין ללא ספק אבל באופן אישי לא עושה לי את הזה. רק אותי שיגעו חריקות רצפת העץ???
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,222
מעורבות
778
נקודות
113
אחלה פוסט.
יפה לראות המון סוגים של טעמים ודעות.
מבחינתי, פרמטרים כמו אטאק, דינמיות, מהירות, שליטה בבס, כל עוד הם לא מאוד גרועים במגבר מסויים, אני יכול להתפשר. אבל אם הטונליות לא נכונה (קול אנושי, פסנתר, כינור רזים/שמנים מידי) המגבר לא בשבילי, לא משנה כמה הוא עולה, איזה ברנד, ואיזו דינמיות יש לו. מגבר או רמקול שמעייף אותי, אני לא אוהב אותו! אם סותם הצליל יותר מידי גם לא טוב. בסוף היום, רוצה להדליק את המערכת ולהנות, לא לחפש חסרונות ויתרונות בכל סשן מוזיקה. מבחינתי מצב כזה הוא לא "תחביב" או "מסע" אלא עינוי מתמשך.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אמיר, מעניינת אותי דעתך לגבי מנורות- כן או לא, במקור.

למה להתקבע כשאפשר גם וגם.
בחלק מהציוד ההיברידי לדוגמא אלה מ AVM או יוניסון ניתן להחליט מה הoutput, כלומר טרנזיסטורי או מנורות.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,907
מעורבות
1,588
נקודות
113
שושו המע פתוחה עד 22:30.(כדור רגל)
אתה יכול לבוא :)
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,222
מעורבות
778
נקודות
113
תודה איש! כל היום מתרוצץ, שומע עכשיו בכיף, נתאם לפעם אחרת :אצבע מורמת
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,193
מעורבות
733
נקודות
113
למה להתקבע כשאפשר גם וגם.
בחלק מהציוד ההיברידי לדוגמא אלה מ AVM או יוניסון ניתן להחליט מה הoutput, כלומר טרנזיסטורי או מנורות.
כי יצא לי לשמוע נגנים טרנזיסטורים שמייצרים תלת מימדיות בהשוואה לנגנים עם יציאת שפופרות.
מעניין אותי מה אמיר חושב על זה.
 

itzik2305

אוהב את התחום
הודעות
482
מעורבות
149
נקודות
43
האקיופייז שברשותי p600 חתיכת דינוזאור
מייצר מיד בשרני מפורט ודינאמי חלומי.
בס ומיד באס בדיוק במקום .
החיסרון הוא בגבוהים שהם קצת מעודנים בייחס לשאר.
.
נשמע בול בשבילי...לא אוהב גבוהים מציקים....מעניין לשמוע
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
[
הייתי מעדיף את הסט MOON עם הגאודר שלו על כל סט יוניסון ואיזה מפלצת 15" נצילה. זה פשוט משעמם אותי. אבל את אמיר - והרבה מהלקוחות שלו - לא.
מענין.

גם אני היתי מעדיף את מה שכתבת מתן מהסיבה הפשוטה שאין לי חברה עם מונו בלוקים מרובי מנורות , שכן החברה שאני מייצג Unison Research הם מגברים נמוכי הספק שמבוססים על Class A .

זה בכלל לא נכון שמגברי מנורות של 20-40 ואט עובדים עם רמקולים נצילים מאד עם וופר של 15״ , כי אני מוכר אותם עם כל סוגי הרמקולים מ 90db ומעלה .

לרמקולים כמו Gauder Akustik אי אפשר לחבר מגבר מנורות Class A נמוך הספק אם רוצים לקבל ביצועים כמו מפרה ופאוור טרנזיסטוריים איכותיים , ולכן בשביל לקבל שליטה אבסולוטית צריך מגברים עתירי מנורות עם הרבה זרם, ואין לי כאלה מהסיבה שאין למגברים כאלו שוק בארץ.

אולם , יש כאלה עם מגברי מנורות Class A ורמקולים בכלל לא נצילים , הנה אני לדוגמא שמעתי את ה Gauder Vescova וגם את ה Cassiano עם מגבר 24 ואט מנורות , ששולטים ברמקול עד ווליום מסויים
וסביר , ויש כאלה שאוהבים ושומעים בווליום סביר (כמו בשעה 10 בכפתור הווליום) ונמוך , ומקרים כאלו מתאימים בעיקר למי ששומע מוסיקה מהזנארים טריו , ואקאל ,וכו , ולא מחפשים את המכת חשמל של הבאס בווליום גבוהה ומסתפקים בזה . אני כמובן לא מאלה ....

אבל לרמקולים רגילים שיציבים בעכבה כמו OPERA לדוגמה או DeVORE ועוד רבים וטובים , מגבר מנורות Class A יוציא מהם סאונד בכמה רמות מהמקביל הטרנזיסטורי וזו גולת הכותרת , מאחר ובאותו התקציב מקבלים סאונד ברמה הרבה יותר טובה , ואני מוכן להוכיח את זה לכל מי שירצה , כמו שאני מוכיח זאת ללקוחותי וגם לדוגמא לברקצ ידידנו.

יש שני סוגים של לקוחות , אלה שרוצים מכשיר אסטטי , קטן, משולב ממיר , שיכול להשאר דלוק 24/7 ויש כאלה שלא מעניין אתם כלום חוץ מהתוצאה, אז אם הלקוח פתוח ולא מקובע ולא שולל ישר בגלל מראה והתעסקות ,לכאלה אני אומר את המשפט הבא : האם אתה רוצה להגיע לסוף מהתחלה ? ...בוא ושב, ותן לי כמה דקות לחמם מגבר מנורות לא יקר , ושעה אחרי הלקוח ב 99% יוצא מאצלי עם מגבר מנורות, כי אחרי מה ששמע , לא מעניין אותו אם יצטרך לקנות ממיר בנפרד.

מה שמשותף לאודיופילים הכבדים פה , שמתחילים בנמר , איציק,רוזי, מתן, וכל אלה עם הרמקולים הגדולים לרבות הקרמיים שדורשים הגברה עתירת זרם הוא שאף אחד מהם לא שמע את התוצאה עם מונו בלוקים 8-10 מנורות לצד
מהסיבה שמגברי מנורות מהשורה הראשונה בהספק גבוה אין אצל שום יבואן בארץ, ולכן אף אחד לא יודע איך הקרמי שלו ישמע, ומסיבות נוספות כגון אסטטיות ,יופי, והתעסקות מיותרת .
אז נכון , ושאף אחד לא יתבלבל פה , מגברים כמו MOON , Constalation , Luxman , וכו יוציאו תוצאה מדהימה
מרמקולים כאלו , ועובדה אני שומע את זה אצלי , אבל אני טוען שמנורות יהפכו את החוויה המוסיקלית להרבה יותר טובה.

פרה של איינשטיין שהיה אצלי עם 22 מנורות סה"כ היה נשמע אנליטי וקר כמו קולונסקופיה קריוגנית.

זה מפתיע , כי פרה מנורות איכותי שהוא הלב של המערכת אמור לעגל,לעדן,ולהוציא צליל יותר הרמוני ואוורירי ממקבילו הטרנזיסטורי , אז או שהוא לא התלבש לך על המערכת טוב, או שיש גם מכשירים לא טובים גם במנורות כמו שיש בטרנזיסטוריים.

אמיר, מעניינת אותי דעתך לגבי מנורות- כן או לא, במקור

שאלה טובה

זה מקרה בעייתי מאד וכדאי להתאימו לסט ולשמוע כי לא חסר מקורות כמו מטרונום בדגמים מסויימים , Ear , אודיו ריסרץ , יוניסון , וגאדיס וגם נגרה , ועוד , המבוססים על מנורות שנשמעים סוף הדרך , למרות שפה הנגנים הטרנזיסטוריים שולטים ברוב השוק , ובצדק , מאחר ומקור זה לא הגברה , וכאשר יש לך מקור טרנזיסטורי איכותי עם הגברת מנורות לדעתי מדובר בשילוב מנצח . ושוב צריך לשמוע את מה שיש לשוק להציע בגזרה זו על המערכת .


אמיר ארמה
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
בהתחלה הסבר מה זה ציוד מנורות לגבי ג’פרי ובכלל חנות מרתקת.

זה אחלה. הוא צודק, עם הרמקולים האולטרה נצילים שלו הוא בהחלט צריך ללכת על מנורות.
אבל ברגע שאחד עם רמקול כמו גראד אוטופיה, אלכסנדריה יארח אותם אצלו, המגברים האלה פשוט יקרסו.

בכלל, אני מכיר את הסרטונים שלו. לרוב הטענות שלו אני לא ממש מסכים. הרי הוא מהדת המנורתית. זה לא קשור לצליל, זו דת. משום שלהגיד שמגברים טרנזיסטורים ״לא עושים מוסיקה״ מתוך השקפת עולם צרה של שופריים ורמקולים מבוססי יחידה אחת סופר נצילה, הטענה הזו הגיעה מבחירת הרמקולים בלבד. וגם זה כמובן לגיטימי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור