אופטימיזציה של במת הצליל עם מיקום הרמקולים...


tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
loudspeaker_angle_png_648x460_q85.png

בעזרת עומק, גובה ורוחב נכונים, עם יכולת מיקום במרחב של כלי המוזיקה והזמרים, אנו משיגים במת צליל. רוברט הרלי כותב ומסביר בשפה יפה וברורה.

http://www.theabsolutesound.com/articles/optimizing-the-soundstage-with-speaker-placement/

תומר
 

תמונות מצורפות

  • loudspeaker_angle_png_648x460_q85.png
    loudspeaker_angle_png_648x460_q85.png
    KB 80 · צפיות: 573

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
ככל הידוע לי, כמעט כל הרמקולים מתוכננים כך שה-flattest frequency response הוא כשהרמקול מכוון ישירות לאוזני המאזין, לאורך מה שנקרא reference axis. זה נוגע בעיקר לטוויטרים, שהם מאוד כיווניים ומשדרים אלומה צרה יחסית, של מעלות בודדות לכל כיוון.

יוצאי הדופן כוללים רמקולים שמשדרים לכל הכיוונים, כמו German Physiks.

אז אם מדברים על רמקולים רגילים, כשלא מפנים את הרמקול (מהסוג הרגיל) ישירות לאזני המאזין, מגיעים לאוזן פחות צלילים גבוהים, ומעבר לכמה מעלות בודדות, אובדן הגבוהים הוא משמעותי. לא פלא שרמקולים נשמעים כך פחות חריפים.

העניין הוא שזה מהווה שינוי של האיזון הטונאלי של הרמקול יחסית לתכנון, לפחות ככל הנוגע לצלילים שמגיעים ישירות למאזין. כמובן שההחזרות מהחדר וממה שנמצא בו משנות את האיזון הזה.

הארלי כותב שם
And keep in mind that some speakers are designed for flattest frequency response with no toe-in. These speakers should be positioned according to the manufacturer’s guidance, with no toe-in.
שזה נראה לי מוזר -- אם אכן מדובר בטוויטר שמשדר אלומה צרה, אז כדי לשמר את ה-flattest frequency response, הזווית שבה צריך לכוון אותו בתוך הרמקול תלוייה במרחק בין הרמקול למאזין, שזה לא ידוע בעת התיכנון, וגם צריך להיות הבדל בין רמקול ימין לשמאל.

מישהו מכיר רמקולים כאלה?

מה שכן, יש יצרנים שמציעים שלא לעשות toe-in ללא קשר ל-flattest frequency response, כי הם חושבים שכך זה נשמע יותר טוב overall. לא מתווכח איתם.

אני תמיד מכוון את הרמקולים ישירות אלי.

בנוסף, אני ממקם אותם במשולש עם המאזין שקרוב ככל האפשר לשווה-צלעות (לא רק שווה שוקיים), כשהרמקולים והמאזין נמצאים על חלוקה אי-זוגית של אורך/רוחב החדר (למשל בשליש האורך וחמישית הרוחב).

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור