אודיו וגם אודיופילים – סיכום העשור בעולם ובישראל


carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ספי,
יש לי מערכת רב ערוצית שהרמקולים הקידמיים שלה מבוססים על מערכת הסטריאו שלי, כך שאני יכול הבין מה אתה מתכוון.
הנקודה היא שמוזיקה אני שומע ב 2 ערוצים וסרטים ברב ערוצי ואני בכלל לא חושב לרגע לשמוע מוזיקה ברב ערוצי, פרט לסקירות שאני מבצע לרסיברים.
זה לא שאני חושב שרב ערוצי לא נותן איכות טובה נהפוך הוא, אבל החוויה של הדו ערוצי היא חוויה שונה שאני אישית מעדיף עבור מוזיקה.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
קניתי השנה שני "דיסקים" מלין רקורדס, FLACים 24/96.
איפה הם? בהרד דסיק. זה כיף? לא. נשמע טוב? כן.
לאיפה הלכו ה 50$? למשהו וירטואלי.
אישית, עשיתי step back, ואני אמשיך לרכוש מדייה פיזית בנתיים.
לרוב הדיסקים שאני קונה אני עושה ריפ למחשב, והם זמינים בסטרימר.
הם נשמעים אותו הדבר בסטרימר וב CD. (דרך אותו הדאק).
עדיין, הוירטואלי הזה מבאס קלות.
אני מניח שזה "יעבור" לנו. אנחנו פשוט רגילים לזה. הדור הבא כבר לא ידע מזה דיסק.
יש כרגע תופעה דומה עם ספרים, והקינדל של אמזון.
בקיצור, יש מוזיקה/ספרים שמתאימים לרכישה כקובץ, לצריכה מהירה, ויש שבא לקנות שיהיה בבית.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
מה לא כיף בלבצע חיפוש בספריה של 11,000 שירים (אצלי), להרכיב פלייליסט, לשלוט מכל נקודה בבית בכל רגע?

מדיה פיזית אצלי צוברת אבק..
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
איתי , איזה סטרימר יש לך ?
(איזה DAC אני יודע :) )
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
מיכאל, גם אצלי יש אבק, וזה נחמד מאד הספרייה העמוסה בסטרימר,
אבל לפעמים יותר כיף לגשת למדף, להוציא מהעטיפה דיסק מושקע, וכו'.
העומס הזה, הכמות האינסופית הזו של מוזיקה, לפעמים כיף דיסק/תקליט אחד, וזהו.
סטרימר SB3.
מנגן כרגע מוזיקת חג המולד...
:)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
חג מולד :) :) :)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני די בטוח שאדם כמוך יוכל לארגן מערכת רב ערוצית מהממת.

הטריק, כפי שעזרתי לכמה חברים, לבנות את המערכת על בסיס המערכת הדו- ערוצית. אפשר לעשות זאת כך שהמערכת הקיימת תשאר ללא שינוי והשאר יתווסף, הסיכוי שמערכת לגמרי אחרת ולא משנה מה טיבה תהיה לטעמך כנראה לא מספיק טוב.
אז מטרתינו לשנת 2010 להמיר אותך גם לטעום רב ערוצי. הפאן החזותי בהחלט לא גורע.


אהבתי את המשפט האחרון.

ההשקעה בלהפוך את המערכת שלי לרב ערוצית {או להוסיף לה חלקים} מוכרחים להיות ברמה דומה לרמקולים הקדמיים שלי ולמגבר שלי, נוסיף לזה כבלים טובים וסנטר מאותה חברה ואני כבר עובר את ה-80K. תאמין לי שלא נראה לי שהסכום הזה הוא משהו שאני יכול להוציא כרגע.

עד אז אשמח להאזין למערכות כאלה אצל חברים קרובים, גם שם אני נהנה.

מכיוון שאני חסיד הצליל האנלוגי שמגיח משני רמקולים שעומדים בקדימה של הבמה אני מכור מראש וכך גם דעותי. רמקולים שמגיעים מהצדדים מרחיק אותי מהתוצאה שאני נהנה לשמוע.

יש לך מערכת כזו שאתה מכיר שלדעתך תוכל להרשים אותי? מבטיח להאזין עם ראש פתוח.:)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
נמר,
ההשקעה להפוך את המערכת שלך לרב ערוצית הרבה פחות יקרה ממה שאתה חושב היות והרמקולים הקדמיים וההגברה שלך נשארת בשימוש לא צריך לרכוש ציוד נוסף כזה, הרמקולים שלך מספקים יופי של מירכוז הצליל ולכן לא צריך כלל CENTER.
בקשר לרמקולים האחוריים הם משמשים בעיקר לאפקטים ולהגברת החוויה ולכן לא צריך השקעה יקרה מאוד (למרות שאם אתה רוצה להשקיע אז בבקשה) וכן לגבי הרסיבר שלא חייב להיות ספינת הדגל היות והוא לא צריך להוציא הספק גדול לרמקולים אחוריים (אבל הוא חייב PRE OUT).
דרך אגב כעת יש גם אפשרות להוסיף שני רמקולים קטנים מעל הקדמיים לקבלת במה גדולה יותר (כמו שראינו ושמענו בתצוגה של דנון).

לאחר שאמרתי זאת והיות ואני מכיר אותך זה לחלוטין לא יספק לך את החוויה שאתה מקבל מדו ערוצי שאתה אוהב. לא שזה יהיה רע, זה ישמע נהדר, אבל זה לא הסגנון שלך (וכמו שאמרתי גם לא שלי :)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
יש לי רסיבר ויש לי תמיד רמקולים נוספים בבית {שאני מקבל לסקירות מהיבואנים}. הבעיה היא שאני ממש לא הולך לשים על החשמל של המערכת עוד רסיבר, DVD, ושאר מוצרים עם שנאים שיכניסו לי רעשים לסיגנל.

האמת שאני מעדיף להאזין לאחת כזו טובה אצל מישהו ולא לנסות ולתגבר את שלי במכשירים נוספים.
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
כמה שאתה צודק

נמר,
ההשקעה להפוך את המערכת שלך לרב ערוצית הרבה פחות יקרה ממה שאתה חושב היות והרמקולים הקדמיים וההגברה שלך נשארת בשימוש לא צריך לרכוש ציוד נוסף כזה, הרמקולים שלך מספקים יופי של מירכוז הצליל ולכן לא צריך כלל CENTER.
בקשר לרמקולים האחוריים הם משמשים בעיקר לאפקטים ולהגברת החוויה ולכן לא צריך השקעה יקרה מאוד (למרות שאם אתה רוצה להשקיע אז בבקשה) וכן לגבי הרסיבר שלא חייב להיות ספינת הדגל היות והוא לא צריך להוציא הספק גדול לרמקולים אחוריים (אבל הוא חייב PRE OUT).
דרך אגב כעת יש גם אפשרות להוסיף שני רמקולים קטנים מעל הקדמיים לקבלת במה גדולה יותר (כמו שראינו ושמענו בתצוגה של דנון).

לאחר שאמרתי זאת והיות ואני מכיר אותך זה לחלוטין לא יספק לך את החוויה שאתה מקבל מדו ערוצי שאתה אוהב. לא שזה יהיה רע, זה ישמע נהדר, אבל זה לא הסגנון שלך (וכמו שאמרתי גם לא שלי :)
התוספת היא רסיבר שישמש כפרה ל- LR רמקולים אחוריים למשל ביפולריים, שלא חייבים להיות יקרים, וסאב. יש לא מעט שמותרים על סנטר כי באמצע, הוא ניתן לשחזור מדויק על ידי L+R.
הסאב תמיד יכול להקל מעט על הקדמיים, ומי שטוען שהוא מפריע, למיטב דעתי ונסיוני או שבחר רכיב רע, או שהכיוון היה רע.

ושאלה לכרמי ולנמר:

האם אתם גם רואים?
כי גם מי שמכור לדו-ערוצי, אין בעיה מיוחדת לחבר DVD או בלו-ריי, למסך. את יציאת קואקס/אופטי - וקביעת תפוקת LPCM לפרה שמפענח את הCD.

במוסיקה קלאסית לראות את התזמורת והמנצח מוסיף משהו שחסר מאוד לכל מי שמדי פעם הולך לקונצרט.

אצלי לעומתכם, כאשר אני מעביר את הנגן ממצב סטריאו (ברוב נגני ה- DVD ובלו ריי יש לחצן אודיו לתפקיד זה) למצב DTS, או אפילו DD אני מרגיש שיפור ניכר בכל הפרמטרים של במה, עומק ורוחב, יותר עוצמה ויותר "כלים" לעומת דו-ערוצי. זה בולט במערכת שלי ולא אחד אמר לי שהמערכת במצב זה מתעוררת לחיים. כל זאת למרות אקוסטיקה לא מי יודע מה ורמקולים סוראונד גבוהים מידי בגלל מבנה החדר.

מסיבה זו אני הנחתי לתומי שבמערכת יותר רצינית האפקט במוסיקה סימפונית יהיה עוצר נשימה.

ישנה כמובן אפשרות שבהופעות של ג'ז, להקות קטנות וטכנאים שמנסים לתת אפקט רב ערוצי על חומר מוגבל אין טעם בכלל ברב ערוצי. בשביל זמר שמלווה את עצמו בגיטרה כנראה סטריאו מספיק בהחלט, אך כאשר קלאודיו אבאדו מנצח על תזמורת של 150 מנגנים ומקהלה עם 100 נשים וחמישים ילדים, באולם הפסטיבל בלוצרן - לדעתי ההבדל בולט מאוד.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
התוספת היא רסיבר שישמש כפרה ל- LR רמקולים אחוריים למשל ביפולריים, שלא חייבים להיות יקרים, וסאב. יש לא מעט שמותרים על סנטר כי באמצע, הוא ניתן לשחזור מדויק על ידי L+R.
הסאב תמיד יכול להקל מעט על הקדמיים, ומי שטוען שהוא מפריע, למיטב דעתי ונסיוני או שבחר רכיב רע, או שהכיוון היה רע.

ושאלה לכרמי ולנמר:

האם אתם גם רואים?
כי גם מי שמכור לדו-ערוצי, אין בעיה מיוחדת לחבר DVD או בלו-ריי, למסך. את יציאת קואקס/אופטי - וקביעת תפוקת LPCM לפרה שמפענח את הCD.

במוסיקה קלאסית לראות את התזמורת והמנצח מוסיף משהו שחסר מאוד לכל מי שמדי פעם הולך לקונצרט.

אצלי לעומתכם, כאשר אני מעביר את הנגן ממצב סטריאו (ברוב נגני ה- DVD ובלו ריי יש לחצן אודיו לתפקיד זה) למצב DTS, או אפילו DD אני מרגיש שיפור ניכר בכל הפרמטרים של במה, עומק ורוחב, יותר עוצמה ויותר "כלים" לעומת דו-ערוצי. זה בולט במערכת שלי ולא אחד אמר לי שהמערכת במצב זה מתעוררת לחיים. כל זאת למרות אקוסטיקה לא מי יודע מה ורמקולים סוראונד גבוהים מידי בגלל מבנה החדר.

מסיבה זו אני הנחתי לתומי שבמערכת יותר רצינית האפקט במוסיקה סימפונית יהיה עוצר נשימה.

ישנה כמובן אפשרות שבהופעות של ג'ז, להקות קטנות וטכנאים שמנסים לתת אפקט רב ערוצי על חומר מוגבל אין טעם בכלל ברב ערוצי. בשביל זמר שמלווה את עצמו בגיטרה כנראה סטריאו מספיק בהחלט, אך כאשר קלאודיו אבאדו מנצח על תזמורת של 150 מנגנים ומקהלה עם 100 נשים וחמישים ילדים, באולם הפסטיבל בלוצרן - לדעתי ההבדל בולט מאוד
.

כנראה לא שמעת מערכת סטריאו מספיק טובה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
שאלה לכרמי ולנמר:

האם אתם גם רואים?
כי גם מי שמכור לדו-ערוצי, אין בעיה מיוחדת לחבר DVD או בלו-ריי, למסך. את יציאת קואקס/אופטי - וקביעת תפוקת LPCM לפרה שמפענח את הCD.

במוסיקה קלאסית לראות את התזמורת והמנצח מוסיף משהו שחסר מאוד לכל מי שמדי פעם הולך לקונצרט.

אצלי לעומתכם, כאשר אני מעביר את הנגן ממצב סטריאו (ברוב נגני ה- DVD ובלו ריי יש לחצן אודיו לתפקיד זה) למצב DTS, או אפילו DD אני מרגיש שיפור ניכר בכל הפרמטרים של במה, עומק ורוחב, יותר עוצמה ויותר "כלים" לעומת דו-ערוצי. זה בולט במערכת שלי ולא אחד אמר לי שהמערכת במצב זה מתעוררת לחיים. כל זאת למרות אקוסטיקה לא מי יודע מה ורמקולים סוראונד גבוהים מידי בגלל מבנה החדר.

מסיבה זו אני הנחתי לתומי שבמערכת יותר רצינית האפקט במוסיקה סימפונית יהיה עוצר נשימה.

ישנה כמובן אפשרות שבהופעות של ג'ז, להקות קטנות וטכנאים שמנסים לתת אפקט רב ערוצי על חומר מוגבל אין טעם בכלל ברב ערוצי. בשביל זמר שמלווה את עצמו בגיטרה כנראה סטריאו מספיק בהחלט, אך כאשר קלאודיו אבאדו מנצח על תזמורת של 150 מנגנים ומקהלה עם 100 נשים וחמישים ילדים, באולם הפסטיבל בלוצרן - לדעתי ההבדל בולט מאוד.

המסך שלי הוחלף מגרונדינג לסמסון 720P רק בגלל שהוא 37 אינטש ולא 32. את ה-720P גיליתי רק לאחר שרכשתי. המקסימום שאני רואה במסך הוא סרטים {פעם ב...} והאח הגדול. חדשות אני שומע ברדיו באוטו וכל שאר הזמן המסך כבוי. במילים אחרות אני לא רואה הופעות חיות בטלוויזיה.

ראלסטיות. זו המטרה, לדמות את הישיבה בהופעה עצמה שהלהקה מלפנייך במלוא הדרה. כאשר אתה שומע מוסיקה רב ערוצית אתה מאבד את התחושה האמיתית של לשבת בקונצרט אך לעומת זאת מספק לעצמך חוויה שונה והיא לשבת בין הנגנים, מידי פעם זה יכול להיות נחמד, שמעתי מופע רוק ב-SACD רב ערוצי ונהנתי מהאפקטים מאוד, התרשמתי ואכן היה את אפקט ה-וואו!! אחרי כמה דקות התחלתי להבין שזה וואו אבל מתחיל לעייף, הבמה לא קיימת מולי, הצלילים עוטפים אך זו לא התחושה האמיתית של להקה מולי, אין ראליסטיות ולא ניתן לדמיין לעצום עיניים ולמקם את הנגנים במרחב הבמה באופן משכנע. הגיטרה פתאום מופיעה מצד ימין שלך והמצילות מגיחות מעט מקדימה ומעט מאחורי הראש, אפקטים ורק השירה בפוקוס מקדימה. לא טבעי ולא אמיתי, לא הזכיר לי הופעה ולא ריגש אותי. זה בלי ספק מרשים בדקות הראשונות.

אני ממשיל את התחושה הזו לנסיעה במכונית ספורט שכל הזמן משתוללים איתה, בדקות הראשונות זה נחמד ומשעשע, אחרי כמה דקות זה הופך ל-וואלה? מה יהיה? לונה פארק?, ואחרי עוד כמה דקות מקבלים בחילה.:)

זו התחושה האישית שלי.(ורד)
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
הגיע הזמן שתתחיל לשמוע משהו רציני

המקסימום שאני רואה במסך הוא סרטים {פעם ב...} והאח הגדול.

כאשר אתה שומע מוסיקה רב ערוצית אתה מאבד את התחושה האמיתית של לשבת בקונצרט אך לעומת זאת מספק לעצמך חוויה שונה והיא לשבת בין הנגנים, מידי פעם זה יכול להיות נחמד, שמעתי מופע רוק ב-SACD רב ערוצי ונהנתי מהאפקטים מאוד, התרשמתי ואכן היה את אפקט ה-וואו!! אחרי כמה דקות התחלתי להבין שזה וואו אבל מתחיל לעייף, הבמה לא קיימת מולי, הצלילים עוטפים אך זו לא התחושה האמיתית של להקה מולי, אין ראליסטיות ולא ניתן לדמיין לעצום עיניים ולמקם את הנגנים במרחב הבמה באופן משכנע. הגיטרה פתאום מופיעה מצד ימין שלך והמצילות מגיחות מעט מקדימה ומעט מאחורי הראש, אפקטים ורק השירה בפוקוס מקדימה. לא טבעי ולא אמיתי, לא הזכיר לי הופעה ולא ריגש אותי. זה בלי ספק מרשים בדקות הראשונות.

זו התחושה האישית שלי.(ורד)

לדעתי אתה קובר התקדמות פנטסטית - כן, פנטסטית, רק בגלל שמזלך הפגיש אותך עם מוסיקה ודיסקים שבושלו על ידי מהנדסים חולי רוח. זה כמו אותם שלמלם הרע ה- CD הראשון שקנו היה כזה שהועבר או הוקלט על ידי חדלי אישים ומכאן הם גזרו לרעת כל המדיום.

עוד אפשרות - שהמערכות ששמעת כוונו באופן ידני בצורה לא מאוד לא מקצועית, על ידי מישהו שהתעקש שיבחינו בצליל ההקיפי.

לפחות בהקלטות קלאסיות אין בכלל שום זכר לתופעות הללו, וגם לא בדיסק ההדגמה ל SACD של סוני שקיבלתי עם נגן SACD.
הצליל שאני מקבל מהתזמורת, הוא יותר ראליסטי מאשר בסטריאו. יש יותר דיוק במיקום, יותר עומק, הוא לא עוטף (מלבד מחיאות הכפיים שכן) ויש יותר נפח לחדר.
כאשר ההקלטה היא באולם ענק, תזמורת גדולה או או אולם קטן יותר עם תזמורת קמארית, מרגישים בהבדל למרות ששתיהן בחזית.
אתה מרגיש יותר "כאילו" באולם קונצרטים, למרות שעדיין לא נולדה המערכת הביתית שתחזר נאמנה צליל של תזמורת סימפונית.

דוקא כאשר יש סרט טוב ומעניין לא אכפת לי כמעט אפקטים של אודיו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
יש לי הקלטות קלסיות ב-SACD סטריאו. שלא תהיינה טעיות, אני בהחלט מאזין ל-SACD והתוצאה שם היא גבוהה בהרבה מ-CD סטנדרטי.

אני טוען שעל מנת שמערכת תעטוף אותך אין צורך ברב ערצי, אתה יותר ממוזמן אלי ואשמח להשמיע לך כיצד מערכת שבנוייה משני רמקולים מצליחה ליצר מעטפת מוסיקה מרשימה בהחלט וראליסטית מאוד {כולל מחיאות הכפים}. הכל תלוי במיקומים ובאקוסטיקה בחלל ההאזנה.

אני העדפתי להשקיע את מיטב כספי במערכת דו ערוצית איכותית ככל שניתן בתקציב שלי ולא "להתגמש" על רב ערוצית עם רכיבים "פחות איכותיים".
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ספי,
למרות שלפי השרות הצבאי שלי בשנות השבעים התחלתי לשמוע מוזיקה בחדר שלי - אבל זה לא היה עם מערכת פשוטה מאוד וזה היה לפני עידן הרב ערוצי. כאשר הרב ערוצי פרץ לעולם רכשתי מערכת קולנוע ביתית עם רמקולים בי-פולריים, סאב ורסיבר טוב.

כך שאני יכול להגיד שאני מגיע בעיקר מתחום הרב ערוצי ובמשך תקופה ארוכה גם שמעתי מוזיקה, הן ב DVD והם CD ב 5 ערוצי סטריאו היות והחוויה של המוזיקה שמסביבי מאוד הרשימה אותי - אני לא אומר שזה נכון או לא, אבל היום אני יודע שזה בעצם פספוס של דברים שכעת חשובים לי.

כאמור לאחרונה התחלתי לשמוע מוזיקה דו ערוצית וכך אני שמוע היום מוזיקה וללא תמונה - התמקדות בחוש השמיעה (ולפעמים גם עיניים סגורות).

אנחנו בעידן שהבלו ריי מפציע לעולם ומביא בנוסף לאיכות תמונה טובה יותר גם איכות סאונד טובה יותר (ויש האומרים שזה שינוי גדול יותר מהשינוי בוידאו) - אני אדם טכנולוגי ובקיע במוצרים החדשים ואת החוויות החדשות של הבלו ריי ויצא לי להכיר בתקופה האחרונה ולשמוע מספר מערכות רב ערוציות כאלו ואחרות במספר מקומות כולל בחלל הסלון שלי

אני באמת מבין את החוויה וזה לדעתי יכול לדבר לרוב האנשים וגם אלי עבור סרטים, אבל עדיין אני מעדיף לשמוע מוזיקה בדו-ערוצי.

בקשר למכשיר שמוציא אות דו-ערוצי שכך גם מוקלט, אם זה מכשיר טוב יהיה כמה שפחות מעגלים דיגטאלים וגורמים לדעתי להורדה באות המקורי. 
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
נמר, תוספת של מכשירים נוספים, כגון רסיבר ו- DVD על קו החשמל שלך, לא אמורה להכניס רעשים למערכת הסטריאו, מהסיבה הפשוטה שבזמן האזנה לסטריאו, אתה מכבה את רכיבי הסראונד.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ליאור, הייתה לי שיחה כזו עם נמר והוא טוען שגם מכשיר סגור משפיע וצריך לנתק אותו
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
בוודאי שמכשיר סגור משפיע. אין ספק בכלל!

כל עוד מכשיר מחובר לרשת החשמל של המערכת הוא משפיע על המערכת. הקו שייך למערכת האודיו בלבד, בלי שום רכיב מיותר שמחובר לשם, אפילו המנוע של הפטיפון מחובר לקו נפרד מהמערכת.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ואיך אתה מסביר את זה, נמר? אם המכשיר לא צורך חשמל, איך הוא משפיע בדיוק?
אמרת שהמנוע של הפטיפון מחובר לקו נפרד, אז תחבר גם את הרסיבר וה- DVD לשם, מה הבעיה?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור