״אופי אנלוגי״ , ״צליל מנורות״ - מדוע זה יתרון?

  • פותח הנושא Ls77
  • פורסם בתאריך

Andrewv

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
151
נקודות
43
למה רק גם וגם במגבר?
אני מציע גם וגם ברמקולים. אלקטרוסטטי, שופרי ודינמי.

חברים. קנו מגבר טרנזיסטורי ברמה גבוהה, ולא חסרים כאלה, ותהנו גם ממוסיקליות, דינמיקה ורזולוציה.
למה לא ? אם זה מאפשר תוצאה סונית טובה.
אנחנו אודיופילים, לא מפחדים מנסיונות..
חוץ מזה, אם כבר הזכרת, אז..
חלק מהרמקולים האלקטרוסטטים המוצלחים אכן משלבים גם יחידה לא אלקטרוסטטית
ורמקולים ברמות הכי גבוהות משלבים יחידות שופריות ויחידות אחרות לא שופריות וכן הלאה.
לא ברור מאיזה טעם אתה מתייחס בשלילה\ציניות לשילוב בין טכנולוגיות.
הן יצרנים והן אודיופילים בכל העולם עושים את זה ומגיעים לתוצאות מעולות.
חלק מהאנשים רוצים לא יותר מקופסת אלומיניום אחת או שתיים אלגנטיות על שידה יפה ומינימליסטית, אבל לא כולם מייחסים לזה חשיבות..
לי למשל זה חסר משמעות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
ברור שיש שוני בן מגברי המנורות בדיוק כמו ששני מגברים טרנזיסטורים נישמעים שונה ובדיוק כמו ששני רמקולים נשמעים שונים .



אתה מתבלבל ידידי
הטסט שעשינו היה בין רמקול של Unison Resaerch - Max 1 לרמקול של Devore Fidelity - Gibbon 88 ולא בין מגברים.

למי שיש רמקול נציל מ 89 דיבי ומעלה , מגבר מנורות תמיד ישמע הרבה יותר מעודן , רומנטי, אורירי, מוסיקלי, עגול בקצוות , עם דגש על הצלילים הגבוהים המתוקים , מה ששום מגבר טרנזיסטור לא יכול לתת , למרות שהאחרון יהיה מדוייק יותר וישלוט יותר בבאס , אולם זה בטל בשישים בהשוואה לתוצאה הכללית בסאונד המרגש במגברי המנורות.

לאד ליב

כשאמרתי שרוב הרמקולים נישלטים במגברים בין 15-100w התכוונתי לרמקולים שאני מוכר , שמן הסתם הם נצילים , ולא לרמקולים קרמיים קשים או טאוורים זוללי זרם חסרי נצילות , שעל מנת להפעילם כראוי דרושים מגברי מנורות עתירי מנורות יקרים במיוחד ולכן כשחושבים על מגבר מנורות צריך לשמוע אותו בשילוב עם רמקול יחסית נציל.

אני מכרתי ללקוח מהפורום שבשנים האחרונות היה עם הגברה מנורותית מגבר טרנזיסטורי סופר איכותי ויקר MOON - Evolution 700I שמחירו 15,000$ כאשר מטרתו היתה מגבר משולב בין האיכותיים שהכסף יכול לקנות , ואחרי 3 חודשים הוא מתקשר אליי לומר שחסר לו הטאצ של המנורות ושהוא לא מצליח להתרגל לצליל למרות הסאונד המדוייק הפאנצי ועם השליטה האבסולוטית ברמקול ובנמוכים , ובסופו של דבר החליף ל Unison Research - Preformence Anniversary ואין מאושר ממנו .

כל חיי היתי עם כל מגבר טרנזיסטורי שאפשר לדמיין הן בתור אודיופיל ומ 2001 גם בתור יבואן , ותמיד אבל תמיד התרגשתי יותר ממגברי מנורות.

אז כמו שאמרתי , כל אחד שיעשה את חשבונותיו ואהבתו וכמובן שמגברים טרנזיסטוריים טובים מוציאים סאונד חלומי , אולם מגברי מנורות נותנים מימד אחר לצליל וזו דעתי האישית.

מזל שיש לי זכרון של פיל.

אז מה שהיה הוא שהיה. ישבנו על קפה, ושמענו את האורנג גוטן ולא ה-88 על מגבר מהמם של יוניסון ריסרצ׳. חיברנו את המקס מיני והנחנו אותו על האורנג גוטן. למקס סוויצ׳ מאחור שאחראי על שידוך למגבר מנורות או טרנזיסטור. המבחן היה על הבאלט סימפוני - אגם הברבורים הצהוב במהירות 45 שברשותך (מומלץ בחום לרכוש). ואז בדקנו את ההבדלים בסוויצ׳ים על המגבר המנורתי הגדול של יוניסון ומשם ביקשתי לחבר את המון. ניסינו להפעיל בו מוסיקה ולא היתה רשת. בקיצור, שכחנו לחבר את כבל הרשת. אמרתי לך ״אל תקום, אני אחבר״ וחיברתי. אני זוכר שביקשתי ממך להתייחס לקטע ספציפי ביצירה ומשם המסקנות היו ברורות לטובת הטרנזיסטור כשהרמקול במצב חיבור לטרנזיסטור. אני העדפתי את התוצאה הזו (ואני זוכר שגם אתה) לעומת המנורות כשהרמקול במצב מנורות. את הרמקולים הוצאנו משני קרטונים הקרובים לדת הכניסה לבית מאולם התצוגה, הם היו ארוזים היטב ומכוסים בבד. אחת הבעיות שנתקלנו בהן היו בסופיות של הכבל שהקשה עלינו מאוד לחבר אותו (לא התאימו פיקס).

אני לא טוען לרגע שמנורות זה לא טוב. אבל אני כן טוען שביצירות מורכבות, כמו זו למשל, על רמקול שאינו בעל נצילות קיצונית (כמו האורנג גוטן).

מגברי מנורות על רמקול נציל? חד משמעית יתרון מוחלט לעומת טרנזיסטור.

על רמקול ממוצע? מגבר טרנזיסטור איכותי (לא רוטל 981) אם כי בסגנון של moon, hegel, asr, ואפילו מגברים משולבים של קונסטליישן או סולושן וויטוס, יהיו טובים יותר במיוחד על קטעי מוסיקה מורכבים.

לאחר אין ספור ביקורות, מבחנים, האזנות והחלפות. זו המסקנה שלי.

שורה תחתונה: רמקול נציל? מנורות - רמקול ממוצע ומעלה? טרנזיסטור או דיגיטלי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא ברור מאיזה טעם אתה מתייחס בשלילה\ציניות לשילוב בין טכנולוגיות.

כי לא דובר על שילוב טכנולוגיות אם כי להחזיק כמה סוגים של טופולוגיות בנפרד. נראה לי שזה חוטא למטרה. מדוע? כי אני בעד להשקיע את המקסימום במערכת אחת, עם מגבר אחד למקור אחד ולרמקול אחד.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
כאשר אתה אומר "צליל מוסיקלי"
ומכליל את כל מגברי המנורות אתה טועה ומטעה.
וכאשר אתה אומר "דיוק מהירות איזון..."
ומכליל את כל מגברי הטרנזסטור אתה טועה ומטעה.
חוץ מזה אוהב אותך....:)
האהבה אליך היא לא מותנית. לעולם.
אבל דיברתי על סטראוטיפים. לא מערכות שיוצאות מהן. בוא ניקח שתי דוגמאות: המערכת שלך ושל נמר. למרות הפרשי המחיר, הרבה יותר קל לאהוב את שלך. המוסיקה נשפכת ממנה,הכל גדול ודינמי ומהיר ועם טונאליות ממכרת.
אבל, אצל נמר יש דברים שלי באופן אישי יותר קוסמים, למרות שמע' היחסים עם המערכת שלו היא קשה בהרבה.
אם היו מצמידים לי אקדח לרקה מחר בבוקר ומאלצים אותי לבחור? לא יודע מה הייתי בוחר. אבל יכול בודאות להגיד לך שהייתי בודק מונובלוקים (או פאוור) של ד'אגוסטינו לפני שהייתי בודק מונובלוקים של NAT, אם הייתי מתכנן שידרוג.

קח דרטזיל למשל. היה אצלי המשולב שאייל החזיק לפני כמה שנים. מגבר קסום. טונאליות לא מהעולם הזה. משהו מדהים בו. אבל לא הייתי חי איתו דקה. 80,000, מגבר כוסית עם צליל קטן. זה טרנזיסטור. אבל בעיניי יש לו את כל החסרונות (והיתרונות) שיש לאופי הצליל הסטראוטיפי של מנורות.
ויטוס - ההיפך.

קח מאנלי למשל: מגברים מדהימים. רוקיסטים אמיתיים. אבל בחיים לא הייתי מתפשר על החוסר בהידוק והבס הענק אך הרפה שלהם, בשביל הצליל הגדול ה"מארשאלי" הזה. אני לא רואה שם את האמת. זה כמו כל מני דאקים שהיו אצלי, ללא קשר לטופולוגיה, שנתנו צליל גדול יותר, בשרני יותר, לעיתים עם גיין וגם דינמיות משופרים לעומת הוייס הקטן שלי, אבל פרטים נוספים - לא שמעתי שם. לא הרגשתי קרוב יותר למוסיקה, אלא רק מסתכל עליה מזוית קבועה, ואחרת. ככה מרגישות לי רוב המנורות ששמעתי.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
אם היו מצמידים לי אקדח לרקה מחר בבוקר ומאלצים אותי לבחור? לא יודע מה הייתי בוחר. אבל יכול בודאות להגיד לך שהייתי בודק מונובלוקים (או פאוור) של ד'אגוסטינו לפני שהייתי בודק מונובלוקים של NAT, אם הייתי מתכנן שידרוג.
.
דאגוסטינו זה הבלוף הכי גדול שניתן למצוא היום בתחום הזה. תקנה לך בכסף הזה איזה רכב ספורטיבי יד שנייה עדיף מאשר על העונש הזה שקוראים לו דיאגוסטינו שעושה הכל חוץ מאשר מוזיקה:)
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
זה פשוט לא כוחות, זה ברזל וזה מנורה והברזל לעולם לא יעשה מוזיקה כמו השפורפרת.

ישנם שני מצבים.
SOLID STATE ו- VACCUM STATE.
התנועה בתוך הוואקום היא קצת יותר נינוחה.:)
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
דאגוסטינו זה הבלוף הכי גדול שניתן למצוא היום בתחום הזה. תקנה לך בכסף הזה איזה רכב ספורטיבי יד שנייה עדיף מאשר על העונש הזה שקוראים לו דיאגוסטינו שעושה הכל חוץ מאשר מוזיקה:)
יכול להיות. לא שמעתי. רק שמעתי מאנשים ששמעו ואמרו שזה פסיכי.
אני אחיה בשמחה גם עם אחרים:)
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,338
מעורבות
653
נקודות
113
היי לכל אוהבי המוזיקה,
השאלה בעצם בכותרת -
מדוע בלוחות אני נתקל בהמון מקרים
שחשוב למוכר להדגיש שהמגבר שלו
בעל ״אופי של מנורות״ או ״אנלוגי״ ..

הנה ציטוט מהודעה בלוח של עוסק בתחום
לא נגעתי -
״המגבר טרנזיסטורי 185w לערוץ,נשמע כמו מנורות!״

מדוע זה מתקבל אצל אנשים כיתרון?
הרי אני מניח שלא מעט אנשים מתחברים
לצד הניטרלי של הצליל . או אם ברשותם
כבר דאק / נגן / רמקול בעל אופי כזה - הם
דווקא יחפשו מגבר אחר.

מסקרן אותי באופן אישי.
תודה למגיבים
בכל מקרה וכפי שכבר בטח הבנת אל תתיחס לתיאור הזה. פשוט לך תשמע, ואם אין לך דיעה קדומה על מנורות או טרנזיסטורי הרווחת. כמובן שרצוי שתשמע על אותם רמקולים , בכמה רמות נצילות, שיטות הגברה שונות שתדע מה ההגדרות האישיות שלך. דרך צלחה!
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
[QUOTE="matanoosh, post: 391247, member: הרבה יותר קל לאהוב את שלך. המוסיקה נשפכת ממנה,הכל גדול ודינמי ומהיר ועם טונאליות ממכרת.
אבל, אצל נמר יש דברים שלי באופן אישי יותר קוסמים, למרות שמע' היחסים עם המערכת שלו היא קשה בהרבה.
אם היו מצמידים לי אקדח לרקה מחר בבוקר ומאלצים אותי לבחור? לא יודע מה הייתי בוחר. [/QUOTE]
אצלי יש משהוא אחר....עזוב טונאליות גודל מהירות....לא אפרט כי "אין הנחתום מעיד על עסתו.."
אבל תבחר כמו של נמר,תשאיר אותי בלעדי...:)
 

Andrewv

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
151
נקודות
43
כי לא דובר על שילוב טכנולוגיות אם כי להחזיק כמה סוגים של טופולוגיות בנפרד. נראה לי שזה חוטא למטרה. מדוע? כי אני בעד להשקיע את המקסימום במערכת אחת, עם מגבר אחד למקור אחד ולרמקול אחד.
דיברתי על מערכת אחד ורמקול אחד, רק הגברות נפרדות למיד היי ולנמוכים אבל בסדר.
העיקר מי שלא החזיק עד היום מגבר מנורות (אם יש כאן מישהו כזה) בטח קיבל תאבון לקנות מנורות.
ונפרגן לארמה וערן, למה לא, באמת תענוג להתחיל מסע מנורות עם יוניסון או מנלי, רק להתאים רמקול נכון, גם כאן איזה רמקול של אופרה או של ליוינג וויס יעשה עבודה מופלאה איתם אבל עדיף קצת יותר מ 15 וואט...
 

web

חבר משקיען
הודעות
770
מעורבות
488
נקודות
63
יכול להיות. לא שמעתי. רק שמעתי מאנשים ששמעו ואמרו שזה פסיכי.
אני אחיה בשמחה גם עם אחרים:)
כל כך מהר אתה מוותר?
לפחות לשמוע ולהחליט לבד
(כשתמצא איפה לשמוע, תגיד לי ;))
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,431
נקודות
113
אחת המערכות היותר טובות ששמעתי בארץ (במיוחד זו שקדמה לנוכחית)
הייתה עם מונובלוקים של Dagostino.
כתוצאה נטו.
מודה שמאוד פזלתי לכיוון שלהם וכמעט שברתי קופת חסכון והתחייבות עד הצוואר, אך לצערי המציאות הכריעה, מחירם היה גבוה ממה שהקצבתי בסופו של יום,
מאוד אשמח בעתיד לבחון אותם על ה setup *שלי* שאגב *בעל אלמנטים דומים* לאותה תוצאה שריסקה אותי וגרמה לי לקחת החלטות מעניינות על ה setup שלי ולכיוון שהלכתי.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
דאגוסטינו זה הבלוף הכי גדול שניתן למצוא היום בתחום הזה. תקנה לך בכסף הזה איזה רכב ספורטיבי יד שנייה עדיף מאשר על העונש הזה שקוראים לו דיאגוסטינו שעושה הכל חוץ מאשר מוזיקה:)

עניין של טעם, לפני מספר חודשים האזנתי לסטאפ הבנוי מפרה, זוג מגברי מונו ופונו של דיאגוסטינו, לטעמי הדבר הכי טוב ששמעתי עד היום בארץ.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
עניין של טעם, לפני מספר חודשים האזנתי לסטאפ הבנוי מפרה, זוג מגברי מונו ופונו של דיאגוסטינו, לטעמי הדבר הכי טוב ששמעתי עד היום בארץ.
אני לא מזלזל בטעמך חלילה ואם הסט הספציפי הזה עשה לך את זה אשריך(ורד)
אני יותר מעשרים שנה בתחום ועוד לא יצא לי להתרגש מקדם טרנ׳. מהגברה טרנ׳ בשילוב קדם שפורפרות דווקא כן ועבדתי ככה לא מעט שנים. כל זה מתגמד על יד הגברת set עבודת יד point to point עם מסלול סיגנל קצר ביותר
על רמקול נציל. הצליל הרבה יותר חי, אוורירי,
מיידי, טבעי ביותר עם רזולוציה מרשימה והאזנה של שעות בלי לעייף את המוח:מאזין:
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,194
מעורבות
733
נקודות
113
קח מאנלי למשל: מגברים מדהימים. רוקיס
אני לא מזלזל בטעמך חלילה ואם הסט הספציפי הזה עשה לך את זה אשריך(ורד)
אני יותר מעשרים שנה בתחום ועוד לא יצא לי להתרגש מקדם טרנ׳. מהגברה טרנ׳ בשילוב קדם שפורפרות דווקא כן ועבדתי ככה לא מעט שנים. כל זה מתגמד על יד הגברת set עבודת יד point to point עם מסלול סיגנל קצר ביותר
על רמקול נציל. הצליל הרבה יותר חי, אוורירי,
מיידי, טבעי ביותר עם רזולוציה מרשימה והאזנה של שעות בלי לעייף את המוח:מאזין:
זה נשמע שגם אתה כושפת אצל ארמה אודיו.....:D
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
זה נשמע שגם אתה כושפת אצל ארמה אודיו.....:D
אני לא אשקר לך, אני מאוד מעריך את הידע והיכולת של אמיר להוציא סאונד טוב מהציוד שהוא מייבא. עם זאת מערכת היחסים שלי איתו ידעה עליות ומורדות עם השנים וסהכ תמיד נשארנו חברים גם כשהדברים לא תמיד הלכו לכיוון שרציתי. כיום כל הסט שלי מורכב מרכיבים שלא הוא מייבא פרט לרמקולים של Devore שרכשתי ממנו והרעיון להביא ארצה את המותג לאחר מותו של אייל פור היה לגמרי שלי, ומי שיש לו היום את ה Devore 0/96 המדהים הזה בביתו צריך להגיד לי תודה לא פחות מאשר לאמיר:)
 

נערך לאחרונה ב:

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
וואלה , השתכנעתי .
כמעט קניתי דייגומאסטינו.
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
עדיף שני חתולים. cat
אבל ברצינות הקנייה הכי טובה שואב ה vac
איזה ניקיון , שקט .
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
עדיף שני חתולים. cat
אבל ברצינות הקנייה הכי טובה שואב ה vac
איזה ניקיון , שקט .
למיטב זכרוני לפני כמה שנים כשהייתי במינכן לראשונה, החדר שהיו בו זוג חתולים לקח החדר הטוב ביותר בתערוכה אריק
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
אני לא מזלזל בטעמך חלילה ואם הסט הספציפי הזה עשה לך את זה אשריך(ורד)
אני יותר מעשרים שנה בתחום ועוד לא יצא לי להתרגש מקדם טרנ׳. מהגברה טרנ׳ בשילוב קדם שפורפרות דווקא כן ועבדתי ככה לא מעט שנים. כל זה מתגמד על יד הגברת set עבודת יד point to point עם מסלול סיגנל קצר ביותר
על רמקול נציל. הצליל הרבה יותר חי, אוורירי,
מיידי, טבעי ביותר עם רזולוציה מרשימה והאזנה של שעות בלי לעייף את המוח:מאזין:
אני גם נוטה להתרגש יותר מסט-אפים מנורתיים קצרי מסלול, אבל צריך לזכור שיש אנשים שמחפשים בסט-אפ טוב מעל הכל תחושה (אמיתית או לא זב כברר סיפור אחר, אבל אין אמת..) איזון מוחלט, חוסר צבע, שקיפות ודינמיות מקסימלית וכולי.
אני בהחלט מוכן לוותר בעבור רגש על סימון וי מושלם בכל הפרמטרים האלו. אני לא מדען, שעות ההאזנה למוסיקה שלי הן השעות שבהן אני רוצה להירגע, לנוח, לעוף עם המוסיקה ולבכות ממנה (דמעות של גבר כמובן בלתי נראות :בכי:)
אלו שתי אסכולות שאף פעם לא יסכימו וזה אפילו מפתיע שאנשים משני הקצוות האלו מכונים באותה מילה-אודיופילים..אבל האמת היא שחלקנו הגדול נעים הלוך חזור בין האסכולות האלו בתנועות קטנות או גדולות.
זה נראה לי דומה להשוואה בין לאונרד כהן בתקליט האחרון שלו בו כבר אין לו כמעט קול ולא מנעד טונלי והא בקושי שר, זה נשמע יותר כמו דיבור. לבין דיאנה קרל פטרישיה ושאר המדוייקות טונלית עם טווח האוקטבות המרשים והשירה הכאילו מושלמת וההקלטות המצוחצחות.
אני מעדיף את לאונרד פי אלף, האיש הבין מה זה רגש, מה זה חיים, ובסוף גם מה זה מוות ובשביל מה יש מוסיקה ואמנות בעולם הזה.
אני דווקא התרשמתי לטובה מד'אוגוסטינו, יש להם מעין כוח סמוי ומתפרץ רק כשבאמת צריך ובעידון המתבקש,ויש גם את הרוך הזה והשקט שיכול להרשות לעצמו רק הבחור עם הכי הרבה כסף ובטחון ולוק בסביבה.
אבל אני עדיין מעדיף סט מהטופ של cat או borderpatrol או מיכאל 845 על דאוגוסטינו עם כל הכבוד למהנדס המהולל ושמעתי גם את אלו וגם את אלו במספר הזדמנויות.
ו
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור