שקט


web

חבר משקיען
הודעות
771
מעורבות
489
נקודות
63
בדקתי, בדקתי והצליל אפילו יותר אורירי משהיה :)
עד שהתרגלתי למראה הגריל ועכשיו להתעסק עם הורדה בכל פעם... חיים קשים :בכי:
תחזיר את הקורבנות לחוויה מתקנת :D
הרמקולים כל כך טובים שגם מאחורי ה״שמיכה״ נשמעים טוב ;)
אני שם את הגרילים רק כשמגיעה העוזרת (ושם בנוסף כיסוי בד)
או כשמגיעים מבקרים ״מסוכנים״
יתר הזמן הם ערומים בכל תפארתם
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
שקט במערכת הוא דבר שצריך לשאוף אליו, ואין שום קשר בין מוזיקליות לרמת השקט ברמה התיאורטית.
סט אוזניות משובח למשל יכול להיות סופר שקט ומוסיקלי בו זמנית.
הבעיה מתחילה במציאות הרועשת שלנו, ובמוצרים נלווים שמורידים את רמת הרעש - ובדרך גונבים כמה גרמים של מוזיקליות, שחלק ממנה כנראה זה גם רעש קל ונחמד. חלק מהם יכולים לקמפרס מעט דינמיות ולהישמע עוד יותר מוזיקליים ( שנאים בכללי טובים בזה) וכו...
אני מסכים עם מה שכתבת חוץ מהמשפט הראשון..
אם אנחנו מבינים מוסיקליות ראשית כסוג של flow במוסיקה, כזרימה רציפה, שלא נשברת ולו לרגע ולכן נותנת למאזין תחושה שהוא באופן רציף בתוך החוויה המוסיקלית ושנית, איכות ה flow הזה (לא מבחינת איכות הצליל) אלא האופן שבו הוא יוצר תנועה קוהרנטית ומשכנעת של הצלילים, הן ביחס לאיך שאנחנו תופסים את המקור המדומיין והן ביחס לחוויה המוסיקלית ללא כל קשר למקור.
אז,
כאשר מנקים את רעשי הרקע לחלוטין ובייחוד אלו הרציפים (עדינים ככל שיהיו), והרקע הופך שחור משחור-שקט לחלוטין, נפגעת תחושת הרציפות במידה כזו או אחרת בהתאם למוסיקה המנוגנת.
מן הסתם, בהאזנה לתזמורת מלאה, נוצרת חפיפה בין הרבה כלים, כמעט בכל רגע נתון, אלא אם כן יש התכוונות לקטוע את המוזיקה ולכן בסוג מוסיקה כזה המוסיקליות נפגעת פחות, גם כאשר הסט-אפ שקט כמו קבר.
לעומת זאת, בהרכבים קטנים, במוסיקה הנובעת ממעט כלים, שמנגנים לא באינטנסיביות, יכולות להיווצר תחושות של קיטוע, גם אם אנחנו לא באמת מספיקים ללכוד את תחושות הקיטוע האלו, אנחנו חווים את ההפסקות באופן תת סיפי.
לא שאני חושב שהפתרון הוא לחפש מגברים עם היס.
אבל אפשר למשל דרך זה להבין עוד סיבה שגורמת לתקליט יוצר חוויה יותר מוסיקלית , כי הוא מייצר סיגנל כל הזמן גם כשאין מוסיקה, בניגוד לקובץ דיגיטלי שתאורטית יכול להעביר שקט מוחלט ברווחים ביו הצלילים ולייצר קיטועים שאנחנו מסוגלים לשמוע גם אם אנחנו לא מודעים אליהם, החוויה היא כבר לא רציפה. כמו גם מגברי מנורות, כולל בעיית המיקרופוניות של המנורות וחוסר היכולת להשתיק את המגברים לחלוטין שגם הם מייצרים בזכות זה רציפות .
(בשני המקרים גם מתבצעת בנוסף לניגון פעולת ייצור עצמי של צליל והגברה שלו, אבל נניח לזה כרגע)
(וכן, יש מגברי מנורות מאוד מאוד מאוד שקטים, אבל הם אפילו לא 2% להערכתי ממגברי המנורות הקיימים)

אחד הגורמים שהכי משקיטים יתר על המידה סט-אפים הוא טיפול אקוסטי. אוזניות, הן דוגמא מצויינת למקרה שבו אין טיפול כזה (מעבר לתכנון המבני שלהן על ידי היצרן) וגם לא צריך, המוסיקה כולה כמעט ב 100% פוגשת את האוזן שלנו, ללא בליעה של גלים ללא החזרים בלתי רצויים וללא התאבכות הורסת שמעלימים פרטים.
מוסכם גם, שיש לא מעט מוצרים משלימים (אבל גם המוצרים עצמם) שבולעים פרטים לטובת שקט ואני מסכים עם מי שכתב, שגוברת הדרישה לרכיבים מאוד מאוד מאוד שקטים, גם אם זה קצת בא על חשבון המוסיקליות.
שקטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטט
 
נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אצלי לא שומעים רעש באף אחד מהערוצים הדיגיטליים (באנלוג צריך להגביר ווליום פסיכי ולהצמיד את הראש לרשת המגן של הרמקול כדי לשמוע משהו מאוד מאוד חרישי), יעיד כל מי שביקר אצלי על הדממה בסטאפ.

הגברת ווליום באין סיגנל לא משנה מאום ברעש עצמי של מגבר, הוא גם ישמע בווליום אפס.
(אבל הוא כן יגבר עם עוצמת הסיגנל).

בשלב כל שהוא החלטתי להשאיר את הגרילים על הרמקולים 24*7, עד היום לא חטפתי תלונה בנושא מקורבנות שהוכרחו להאזין.

מצדיק את התייחסותו של נמר אליך בעבר, אתה קונה היי-אנד אבל לא ממש אודיופיל, ולגבי הקורבנות, אם גם הם מעבר לנימוס לא ביקשו אפילו לניסיון קצר להסיר או לא שמעו הבדל...אפרקקטע אודיופילים.

בדקתי, בדקתי והצליל אפילו יותר אורירי משהיה :)
עד שהתרגלתי למראה הגריל ועכשיו להתעסק עם הורדה בכל פעם... חיים קשים :בכי:

אתה משתפר.
 

נערך לאחרונה ב:

capten

אוהב את התחום
הודעות
259
מעורבות
78
נקודות
28
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
הגברת ווליום באין סיגנל לא משנה מאום ברעש עצמי של מגבר, הוא גם ישמע בווליום אפס.
(אבל הוא כן יגבר עם עוצמת הסיגנל).

מצדיק את התייחסותו של נמר אליך בעבר, אתה קונה היי-אנד אבל לא ממש אודיופיל, ולגבי הקורבנות, אם גם הם מעבר לנימוס לא ביקשו אפילו לניסיון קצר להסיר או לא שמעו הבדל...אפרקקטע אודיופילים.

אתה משתפר.

א. ע"פ דבריך במידה והווליום בפרה במצב אפס אשמע ברמקולים רעש מגיע מהפונו... לא נראה לי.
מניסיוני אצטרך להגביר ווליום לסף שמיע, וגם אז מכיוון שמדובר בפונו אצטרך להגביר יותר.

ב. תודה, איני זקוק להכרה שלך או של מישהו אחר בדבר שמעולם לא טענתי, ולגבי "פרקקטע אודיופילים", אם זה מה שיגרום לך לטוב, לבריאות, אם ירצו יגיב מי מהם שכותב כאן.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
אני לא חושב שרעש של מערכת הוא עוצמת הרחש מהטוויטר, אלא כמות העיוותים שהרכיבים עצמם מכניסים בתדרים השונים ואילו מועצמים ע"י החדר.
כמה שפחות עיוותים - המוסיקה יותר "שקטה" בווליום נתון (אפשר להגביר עוד)

יפה, סוף סוף אתה מצאת את אפנדציט,
הבעיה האמיתית היא העיוותים שקיימים
במערכת, יש מעט מערכות עם עיוותים
נמוכים ועוד פחות אנשים ששמעו אותן.
 

נערך לאחרונה ב:

dor_s

אוהב את התחום
הודעות
496
מעורבות
145
נקודות
43
הגברת ווליום באין סיגנל לא משנה מאום ברעש עצמי של מגבר, הוא גם ישמע בווליום אפס.
(אבל הוא כן יגבר עם עוצמת הסיגנל).



מצדיק את התייחסותו של נמר אליך בעבר, אתה קונה היי-אנד אבל לא ממש אודיופיל, ולגבי הקורבנות, אם גם הם מעבר לנימוס לא ביקשו אפילו לניסיון קצר להסיר או לא שמעו הבדל...אפרקקטע אודיופילים.



אתה משתפר.
גיא כבר ענה לך, אבל זה העלבון הכי אידיוטי שקראתי כאן, מה שצריך זה רק להנות מהמערכת
עדיף תשתפר. ואין צורך לענות לי
 

לני

חבר משקיען
הודעות
678
מעורבות
269
נקודות
63
אני מסכים עם מה שכתבת חוץ מהמשפט הראשון..
אם אנחנו מבינים מוסיקליות ראשית כסוג של flow במוסיקה, כזרימה רציפה, שלא נשברת ולו לרגע ולכן נותנת למאזין תחושה שהוא באופן רציף בתוך החוויה המוסיקלית ושנית, איכות ה flow הזה (לא מבחינת איכות הצליל) אלא האופן שבו הוא יוצר תנועה קוהרנטית ומשכנעת של הצלילים, הן ביחס לאיך שאנחנו תופסים את המקור המדומיין והן ביחס לחוויה המוסיקלית ללא כל קשר למקור.
אז,
כאשר מנקים את רעשי הרקע לחלוטין ובייחוד אלו הרציפים (עדינים ככל שיהיו), והרקע הופך שחור משחור-שקט לחלוטין, נפגעת תחושת הרציפות במידה כזו או אחרת בהתאם למוסיקה המנוגנת.
מן הסתם, בהאזנה לתזמורת מלאה, נוצרת חפיפה בין הרבה כלים, כמעט בכל רגע נתון, אלא אם כן יש התכוונות לקטוע את המוזיקה ולכן בסוג מוסיקה כזה המוסיקליות נפגעת פחות, גם כאשר הסט-אפ שקט כמו קבר.
לעומת זאת, בהרכבים קטנים, במוסיקה הנובעת ממעט כלים, שמנגנים לא באינטנסיביות, יכולות להיווצר תחושות של קיטוע, גם אם אנחנו לא באמת מספיקים ללכוד את תחושות הקיטוע האלו, אנחנו חווים את ההפסקות באופן תת סיפי.
לא שאני חושב שהפתרון הוא לחפש מגברים עם היס.
אבל אפשר למשל דרך זה להבין עוד סיבה שגורמת לתקליט יוצר חוויה יותר מוסיקלית , כי הוא מייצר סיגנל כל הזמן גם כשאין מוסיקה, בניגוד לקובץ דיגיטלי שתאורטית יכול להעביר שקט מוחלט ברווחים ביו הצלילים ולייצר קיטועים שאנחנו מסוגלים לשמוע גם אם אנחנו לא מודעים אליהם, החוויה היא כבר לא רציפה. כמו גם מגברי מנורות, כולל בעיית המיקרופוניות של המנורות וחוסר היכולת להשתיק את המגברים לחלוטין שגם הם מייצרים בזכות זה רציפות .
(בשני המקרים גם מתבצעת בנוסף לניגון פעולת ייצור עצמי של צליל והגברה שלו, אבל נניח לזה כרגע)
(וכן, יש מגברי מנורות מאוד מאוד מאוד שקטים, אבל הם אפילו לא 2% להערכתי ממגברי המנורות הקיימים)

אחד הגורמים שהכי משקיטים יתר על המידה סט-אפים הוא טיפול אקוסטי. אוזניות, הן דוגמא מצויינת למקרה שבו אין טיפול כזה (מעבר לתכנון המבני שלהן על ידי היצרן) וגם לא צריך, המוסיקה כולה כמעט ב 100% פוגשת את האוזן שלנו, ללא בליעה של גלים ללא החזרים בלתי רצויים וללא התאבכות הורסת שמעלימים פרטים.
מוסכם גם, שיש לא מעט מוצרים משלימים (אבל גם המוצרים עצמם) שבולעים פרטים לטובת שקט ואני מסכים עם מי שכתב, שגוברת הדרישה לרכיבים מאוד מאוד מאוד שקטים, גם אם זה קצת בא על חשבון המוסיקליות.
שקטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטט


תאוריה מאוד מעניינת. אהבתי..
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
אתה קונה היי-אנד אבל לא ממש אודיופיל
כן, אז ... ?
אני מאוד מקווה, כי הוא קונה היי-אנד ...
מפני שהוא אוהב לשמוע את המוזיקה בסאונד הכי טוב.
(שהוא יכול/הקציב לעצמו כלכלית).
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור