התייעצות בקניית מצלמה Mirrorless בכ 1500 דולר


Evyatar

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
0
נקודות
1
אהלן, אני צריך את עזרתכם ברכישת מצלמה. התנסיתי עד עכשיו ב Canon 700d (בהשאלה מאחותי) ועדשת קיט 18-135 ככה שאני לא כזה חדש בתחום.
שמתי לב שמפריע לי מאוד הגודל והמשקל כאשר אני יוצא לטייל בארץ ובחו"ל ככה שאני נוטה יותר למצלמות Mirrorless.
תקציב: כ 1500-1700 דולר כולל עדשה.
העדפות צילום: נופים, טבע, פורטרט, ערים, רחוב ומדי פעם וידאו..
עקבתי בהתחלה לא מעט זמן אחר Canon 90d לכשתצא, עד שראיתי שהושקה במקביל ה Canon m6 mark ii שהיא mirrorless ונראה שיש לה את אותם תכונות כמו 90d. מה אומרים עליה?
 

Avner

אוהב את התחום
הודעות
322
מעורבות
46
נקודות
28
ראיתי את ההשקה ואת ההשוואות בינה ל 90D
מצלמה מדהימה תחפש סרטונים ביוטיוב ותקנה את העינית +190$
 

yanai

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
באופן כללי, כדאי וחשוב לחכות לחוו''ד של החבר'ה המקצועיים כאן, כרמי ומנחם ועוד.
אבל, בעולם המצלמות והצילום מפורסם - כי המירורל'ס של קנון לא משהו בכלל.. ולמעשה קנון מדדה טכנולוגית ומקצועית (בעיקר בחיישן) אחרונה בצורה קשה אחרי החברות הגדולות שהמציאו את הקונספט לפניה, דוגמת סוני פוג'י ואפי' פנסוניק.
לכן, אם אתה חושב על מירורל'ס (ואתה חושב נכון!!) אל תתפתה מכמות הפיקסלים שקנון החדשה מתהדרת בהם, לא תמיד זה באמת לטובתך (אפרופו זליגה ועוד), ותתחיל לחשוב בכיוון של סוני ודומותיה.
בהצלחה!
ו.. בא נראה מה יאמרו הגדולים כאן.
 

Avner

אוהב את התחום
הודעות
322
מעורבות
46
נקודות
28
באופן כללי, כדאי וחשוב לחכות לחוו''ד של החבר'ה המקצועיים כאן, כרמי ומנחם ועוד.
אבל, בעולם המצלמות והצילום מפורסם - כי המירורל'ס של קנון לא משהו בכלל.. ולמעשה קנון מדדה טכנולוגית ומקצועית (בעיקר בחיישן) אחרונה בצורה קשה אחרי החברות הגדולות שהמציאו את הקונספט לפניה, דוגמת סוני פוג'י ואפי' פנסוניק.
לכן, אם אתה חושב על מירורל'ס (ואתה חושב נכון!!) אל תתפתה מכמות הפיקסלים שקנון החדשה מתהדרת בהם, לא תמיד זה באמת לטובתך (אפרופו זליגה ועוד), ותתחיל לחשוב בכיוון של סוני ודומותיה.
בהצלחה!
ו.. בא נראה מה יאמרו הגדולים כאן.


מדובר במצלמה מירורלס קרופ מעולה, ששמה בכיס את ה 90D.
מעבר לכך ה R פולפריים והיא לא כזו גרועה כמו שאתה כותב
אישית אני איש של ניקון ולצערי אם לא תהיה מצלמה שממש שווה להמשיך עם ניקון אני אעבור לסוני


תראה השוואה תכנס לראות את התמונות ואז תבין עד כמה הM6 מצויינת
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
לא הבנתי למה התקציב נקוב בדולר. לקנות מצלמה,ולא משנה של איזה יצרן,בארה"ב ובדולרים זה:
א. לא יותר זול ממחיר אותה המצלמה בשקלים בארץ וכולל אחריות יצרן.
ב. אין למצלמה אחריות יצרן בארץ וכל עוד הכל בסדר זה סיכון כדאי כשמשהו מתקלקל התיקון יקר מסורבל ובקיצור סיכון שאיננו נכון לקחת כצרכן.

ה EOS M6 MII תצא לשווקים (כמדמני גם בישראל) בעוד כעשרה ימים ומחירה עדיין לא ידע אבל היא צפוייה להיות מתומחרת בסביבות המחיר של הסוני מסידרת ה A המקבילה ושל ה TX30 של פוג'י. האם שווה לחכות... תיכף אענה.

לגבי ה 90D: נכון DSLR ולא חסרת מראה. נכון מתומחרת בסדר גודל של קרוב ל 5K. נכון גדולה ולא ממש קלה. אבל בהנחה וכסף לא היה שיקול והייתי מוכרח לבחור באופן חד פעמי ללא אפשרות להתחרט הייתי לוקח את ה 90D בלי לחשוב פעמיים.

למה?

התשובה,מפה והלאה,והיא בעיקר בהתיחסות ל EOS M6MII:
לנוחיות הכותב נקצר את שמה של ה EOS M6MII של M6.

אם לוקחים את התכונות והמאפינים של ה M6 מול המתחרות מפוג'י ומסוני,ובאותה רמת מחיר, אין לה שום ייתרון חוץ מהקלות בתפעול,שפוג'י וסוני עדיין לא ברמה של קנון,וחוץ מזה - היא עם תבריג ה M שמציע מעט מאוד זכוכית,ולא ממש איכותית וכדי להצמיד ל M6 מהזכוכית המצוינת שיש לקנון להציע צריך מתאם מבית קנון עצמה.

אז למי שרוצה להגר מזכוכית של קנון וניסיון עם קנון לעולם חסרות המראה ה M6 היא קנדידדט מצויין לכל השאר אני מסופק אם הקנון תעמוד בתחרות מול סוני ופוג'י.

ובהקשר לפיסקא הקודמת: אם הייתי חושב על מצלמת VLOG ו/או כזו שתשמש אותי לוידאו וגם כמה תמונות סטילס ל 90D יש את כל היתרונות מבחינתי לרבות מסך מתכוונן שלא מפריע לחבר למצלמה ציוד היקפי,זכוכית במבחר ואיכויות מהגדולים בשוק נוחות תפעול ועקומת לימוד לתפעול מאוד קצרה ו.... מערכת פוקוס מצויינת שנייה לזו של סוני ומתחרה איתה באותה הליגה.
אה כן: משקל לא מפריע לי - אבל זה רק אני.

ולמה כן?

משקל. סט הקיט,שכולל עדשת קיט (לא משהו בכלל) גוף,מן הסתם ואת העינית הוא פשרה מצויינת להיכנס לתחום.
מערכת הפוקוס של קנון שנייה בטיבה לזו של סוני,ומעל לכל השאר.
עם מתאם יש מגוון ענק של זכוכית גם באיכות,גם במחיר וגם במשקל בקיצור אחד מהיצרנים שלו מבחר הזכוכית המגוון בשוק.
לשימוש מתקדם מאוטו פוקוס לקנון מערכת התפריטים עם עקומתה הלימוד הקצרה בשוק חסרות המראה.

מסך המגע המצויין,גם בניראות וגם פונקציונאלית ובעיקר באפשרות להניח את נקודות הפוקוס איפה שרוצים על ידי שימוש במסך המגע - תכונה מעולה לצילום וידאו ולכל מי שמבקש ליצר קומפוזיציה מעניית בתמונות הסטילס ובקלות של הזזת האצבע על מסך המגע.

האם כדאי לחכות לניקון ולדגמי האמצע/קורפ שלהם בעולם חסרות המראה?

נבואה - אתם יודעים למי ניתנה ואחסוך מכם את נבולי הפה רבויי הציניות שלי בעניין הזה אבל - התנהגות שוק היא כן משהו שאפשר להסיק ממנה על העתיק קצר המועד על סמך העבר וההוה (ויש ענף בטטיסטי שכזה...) אז:

מי שקובעת את קצב ההתפתחות בשוק חסרות המראה בטיפולוגיה של קורפ זו סוני. סוני גם יצרן החישנים החשוב והגדול בתחום. אז: ה S6600 היא הסמן הימני של שוק חסרות המראה בטיפולוגיית קורפ ואנחנו רואים את שאר היצרנים נמצאים בסביבה טכנולוגית שמציגה סוני ב A6600 פחות או יותר. ולכן,סביר,שגם ניקון תיכנס בדיוק לאותה מסגרת. אז נכון: יגדל המבחר ובעיקר הוא יגדל,ומכאן חשבותה של ה M6 של קנון לקנון,יתרון לבעלי זכוכית של ניקון שרוצים לעבור לעולם חסרות המראה.

אז ברמת קבלת ההחלטות הצרכנית גריידא:

למי שמהדר לחסרות המראה מעולם הקיים של קנון ה M6 היא קנדידט מצויין.

למי שמוכן לחכות קצת ולהגר מעולם הזכוכית של ניקון לחסרות המראה - כדאי לחכות לשחרור מצלמות חסרות מראה בטיפולוגיית קורפ של ניקון (להבנתי משהו שיקרה בתחילת 2020 לא עוד הרבה זמן).

למי שאין לו שום זכוכית רק טלפון נייד ורוצה להגר לעולם הצילום ומשכך חסרות המראה בטיפולוגיית קורפ הן היעד אז לפוג'י יש מה להציע אלא אם תכונות הוידאו הן גורם רב משקל בקבלת החלטת הלקנות או לא. בסיטואציה זו,שבה הוידאו בוא "שובר עיסקה" סוני היא הכתובת.

ולמי שאין לו שום זכוכית,וידאו חשוב אבל לא שובר שיוויון,וגם - חושב על אפשרות להתקדם בתחום הצילום לכדי חובבנות מתקדמת אז הכתובת נמצאת בבית היוצר של סוני.

למי שתמונות סטילס לא ממש שוברות שיוויון בהחלטת הקנייה אבל חשוב לו וידאו אז... פנסוניק ומצלמות הקורפ (ארבע שלישים במקרה שלהם) היא הבית החם.

מנחם.
 

Evyatar

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
0
נקודות
1
מנחם תודה רבה רבה על התשובה המפורטת והמושקעת!
לא כל כך הבנתי למה אתה טוען של 90D יש יתרון על ה M6MII. שהרי הם חולקים את אותם תכונות ואותם פיצ'רים רק שה M6MII היא מירורלס וגם קומפקטית וקלה יותר.
נכון, אין עבורה מבחר גדול של עדשות להבנתי, אבל האם זה עניין גדול? המבחר שקיים היום לא יוכל לספק את הצרכים שלי?
הרי אם קנון הוציאו מצלמה כזו חדשה לשוק עם תושבת מסוג M mount, הם כנראה בטוח יגדילו את מבחר העדשות של אותה סדרה, לא מאמין שהם יהרגו את השוק הזה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
מצלמה ללא מראה זה לא רק גוף יותר קטן, זה צורת תפעול שונה זה - במצלמה ללא מראה החיישן כל הזמן רואה את התמונה ולכן הצורה שהיא עובדת ללא מראה היא שונה, מערכת פוקוס שונה לגמרי התיחסות למנגנון התריס, יכולות עיבוד התמונה משופרות וכל זה מגיע עם גוף קטן יותר שצריך לדעת איך מישמים שימוש נכון בגוף זה.

עדשות עבור מצלמות ללא מראה עובדות שונה מעדשות עבור DSLR בגלל מערכת פוקוס שונה (קנון הולכת לאחרונה עם כיון של עדשות STM ו NANO שגם מתאימות למצלמות ללא מראה, אבל עדיין זה רק צעד אחד בכיוון), הנקודה שחברות אחרות בתחום כמו סוני, פוג'י, פנסוניק, אולימפוס מספקות מצלמות ללא מראה עם יכולות טובות יותר ממה שקנון מספקת בסדרות ה M שלהן.

עד היום חיישני קנון היו פחות טובים מהחיישנים של שאר החברות וסיפקו תמונות פחות טובות מול המתחרות, אבל בגלל עבודה שיווק טובה, קנון הצליחה למרות זאת להיות החברה שמוכרת הכי הרבה מצלמות (אבל היא מוכרת פחות מצלמות ללא מראה משאר החברות).

החיישן החדש של קנון ה 90D ובללא מראה החדשה אמור להיות שיפור וסגירת הפער מול המתחרים, כך קנון אומרים.
אני ממתין לביקרות אמתיות בנושא ולראות מה DXOMARK ו DPREVIEW ייגידו בנושא, אני לא מתיחס ברצינות לכל ביקרות וכן למי שמספק הסברים על מצלמות ללא שימוש רציני במצלמה.

היום קל למצוא ברשת את הביקרות שמתאימה למה שאנחנו רוצים ולצטט אותה.
 

Evyatar

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
0
נקודות
1
אני מבין את השיקולים, ואני גם הייתי מעדיף להמתין לביקורות רציניות יותר עבור ה M6MII אך מאילוצים מסוימים אני צריך להחליט ולקנות עד תחילת אוקטובר.
האם מבחר העדשות שקיים בשוק היום עבור המצלמה מספק עבור הצרכים שלי? הוא הולך עוד לגדול?
מתאם לעדשות EF-S לא בא בחשבון כי זה מוסיף עוד משקל ומימדים וגם אין לי עדשות ישנות אז אין טעם.
בעיקבות ההודעה של מנחם בחנתי שתי אופציות נוספות בטווח המחירים
Sony A6400/6600
Fuji XT-30
מה אומרים עליהן? מומלצות? האם הם באותו רמה פחות או יותר?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
לא מבין את חברת סוני שמצלמות הלא מראה שלהן עם חיישן קרופ נראות ומרגישות כמו מצלמות קומפקטיות קטנות וללא תפעול נוח עם לחצנים קטנים. זה מוזר כי מצלמות הלא מראה שלהן עם חיישן הגדול סדרת ה A7 כבר בנויות טוב יותר ויותר נוחות לשימוש.

מעבר לכך מדובר על חיישנים טובים ומערכות פוקוס מעולה בדגמים החדשים, מגוון העדשות לא רע, אבל גם לא זול.

לא בטוח מה עדיף, אישית אולי הייתי מעדיף את פוג׳י אבל לא בטוח
 

Evyatar

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
0
נקודות
1
הקנון מירורלס M6Mii ממש קורצת לי, מאוד דומה מבחינת הפרמטרים שלה ל 90D, גם קלת משקל וגם מירורלס.
אך אשמח לדעת האם החסרונות שבה קריטים עבורי, למשל:
עניין החוסר ב Image stabilization - על מה זה ישפיע? עבור מה זה קריטי יותר, סטילס או וידאו?
המבחר המצומצם של עדשות מתאימות - כמה זה קריטי עבורי כצלם יחסית מתחיל? אולי רוב העדשות לצרכים של צילום נופים, רחוב, פורטרט כבר קיימות?
לדוגמא העדשה הזו?
https://www.amazon.com/Canon-EF-M-3...eywords=ef-m+lens+canon&qid=1568924609&sr=8-4
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
את דעתי על הללא מראהשל קנון רשמתי כבר.
אם אתה עדיין מעוניין בקנון אז בבקשה, מספר עדשות קטן לא צריך להפריע אם יש את העדשות שמתאימות לך.
מייצב חשוב בעיקר לוידאו ולצילום הזמן חשיפה איטי, כן אפשר לחיות ללא מיצב בסיילס וכן אפשר לחיות עם קנון, אבל צריך להבין שהיא לא מהמובילות בתחום.

אם אתה מוכן להמתין בחודש הבא ניקון אמורה לצאת מצלמה ללא מראה מקבילה. אין עוד פרטים מדויקים לספק לך כעת
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
הסמן הימני בטכנולוגיית חסרות המראה היא סוני.
סוני שיחררו,ממש לאחרונה,את ספינות הדגל שלהן - את ה A6600 בחסרות המראה בטיפולוגיה קורפ ואת ה A7MIV בתחום חסרות המראה עם חיישן מלא.

שתי המצלמות האלה מסמנות את הדגלן הימני בטכנולוגיה של חסרות המראה,וזה כל מה שהן עושות אני לא בא לטעון ולא טוען ששתי המצלמות האלה הן הרולס רויס של עולם הצילום אם כי לגבי ה A7MIV היא לא רחוקה מהתואר הזה,ואילו ה- A6600 שרלוונטית לדיון הזה היא לא הרולס רויס של עולם חסרות המראה היא רק הדגלן הימני.

אני יכול לומר עוד הרבה דברים על ה A6600 של סוני גם כמיצג טכנולוגי וגם ברמת השימוש והתוצאות - לא זו הנקודה. הנקודה היא שסוני,כמובילה טכנולוגית,חשובה לדיון כאן דווקא על ה M6MII של קנון וגם על איזה דגם של מצלמת קורפ שניקון יוציאו בעתיד המאוד קרוב. ולמה?

כי החיישן של סוני מככב במצלמות של סוני ניקון ועוד כמה וכמה יצרנים. אלה סט של חיישנים מצויינים וכל מה שנבנה סביבם יכול ואפילו צריך להפיק תמונות מצוינות כי מדובר בטכנולוגיה מובילה.

קנון לא משתמשת בחישנים של סוני היא מפתחת אותם בעצמה וכאשר משווים מצלמות שנבנו מסביב לחישנים של קנון מול אותה הקבוצה במצלמות שנבנו סביב החישן של סוני לאלה הבנויות סביב לסוני יש יתרונות באיכות התמונה ובעוד כמה פרמטרים על הקנון.

האם ה M6MII היא המצלמה שתפיל את סוני ושאר החברות שבונות את המצלמות שלהם סביב לחישן שלהם? אני לא בטוח שיש לי תשובה לכך מכל מקום,וגם לו הייתה לי כזו,אני לא בטוח שקנון הפעם שלפו את השפן המנצח מהכובע.

אם לבדוק את הפרמטרים של ה M6MII כפי שקנון פרסמו בדפי המפרט הטכני של המצלמה הזו אז היא ממש לא יושבת גב לגב עם ה A6600 וגם אם נניח החישן החדש שלה יתקן ויחסל את הפערים מול חסרות המראה שנבנו סביב החישן של סוני - גם פה אני ספקן והעניין הזה צריך לעבור את מבחן המציאות וכדי שזה יקרה צריך שהקנון תגיע לשוק והיא בדרכה אליו אבל לא בתוכו.

על פניו אני,בכלל,מצטרף לביקורת המאוד חריפה של כרמי @carmi על חסרות המראה של קנון בכלל ועל זו החדשה בפרט? ובכן ממש לא. נכון ה M50 רחוקה מאוד מלהיות מצלמה מוצלחת ונכון ה M6 היוצאת גם היא ממש לא שם ולגבי ה M6MII למרות שהיא טרם הגיעה לשוק אבל גם היא ממש לא פיסגת הטכנולוגיה והיא,אפילו,לא ספינת הדגל של קנון בתחום חסרות המראה.

משזה נאמר:גוף המצלמה הוא רק אמצעי בדרך להפקת התמונה צריך לצרף אליו עדשה וגם את הדבר החשוב ביותר - את המצלם עצמו.

אז אם להתיחס ל M6MII כגוף שבא לשרת את השלשיה שמיצרת תמונה אז מה שיש לנו ב M6MII הוא כן משהו אחר שמשנה את התמונה ומחזיר את קנון,כיצרן,להיות רלוונטי בעולם המצלמות בכלל וחסרות המראה בפרט ומה זה?

נתחיל מהדבר הפשוט והוא תפריטי הקינפוג של המצלמה ובניית סביבת המשתמש בה. למעט ניקון,שעדיין לא אמרה את המילה שלה בתחום חסרות המראה בטיפולוגיה של קורפ,אף אחת מהמתחרות האחרות לא מגיעות לתפריטי הניווט ויכולת ההתאמה האישית של קנון בכלל ובמקרה של ה M החדשה בפרט.

מערכת הפוקוס של קנון מתחרה חזק מאוד ויעיל מאוד עם זו של סוני שלכשעצמה נחשבת,ובצדק,לסמן הטכנולוגי של תחום הפוקוס. כל מי שהציץ בעינית ולא ירה תמונה בגלל שמערכת הפוקוס של המצלמה לא הצליחה לספק את הסיפור שהצלם רצה לספר בתמונה - יודע עד כמה חשובה שליטה בלתי אמצעית של הצלם בנקודות הפוקוס שעל המסך. בשילוב של שליטה בלתי אמצעית במערך הפוקוס פלוס מסך המגע היעיל פלוס הטכנולוגיה שבה קנון משתמשת נותן ל M6MII יתרון לא קטן בכלל,ובשילוב עם צלם שיודע מה הוא רוצה ומה הוא עושה וגם,יודע להשתמש בטכנולוגיה שהמצלמה מספקת ברמת הממשק למשתמש בפן הזה ה M6MII בהחלט מבשרת טובות גם טכנולוגית וגם לבית היוצר של קנון.

עדשות. כאן אני מאוד אמביולנטי לגבי קנון כיצרן. מצד אחד,ובנשימה אחת,על אותו חישן,חדש,קנון מוציאה מצלמה עם תבריג ה EF הישן והטוב שיש לו ממיטב הזכוכית שיש בעולם הצילום ומצד שני תוקעת באחות חסרת המראה את תבריג ה M שכל מה שאמרתי לגבי ה EF לא נכון לגביו. למה קנון למה????

ובכל זאת: מתאם לעדשות ה EF (שככל הנראה ימכר כחלק מהקיט של מצלמת ה M6MII) קצת משנה את התמונה ובהנחה שהזכוכית המצוינת לתבריג ה EF תתחבר בלא בעיות (רק עם המתאם) ל M החדשה אז הצפרדע של התבריג ניתנת לעיכול.

ובשורה התחתונה:
[לא שורה אחת - הרבה].

אין לי כוונה לתרום בשיח הזה לויכוח "של מי יותר טוב" אני מסכים שסוני החישנים שלה והמצלמות שבנויות סביבן (אלה הקיימות ואלה העתידות לבוא) מספקות איכות תמונה שקשה מאוד להתחרות בה.
אבל,וכאן המקום לגלוי נאות,אני משתמש -גאה יש לומר- של קנון וכבר הרבה שנים. והיו לי הרבה הזדמנויות להגר למתחרים בכלל ולסוני בפרט אבל אני מאמין גדול בזה שסביבה תפעולית קלה ללמידה,נוחה לתפעול וכזו שמהר מאוד משרתת את הצרכים שלי כמי שיצלם בגוף הנתון - זה דבר חשוב מאוד. אני מאמין גדול במבחר מאוד גדול (ולא זול בכלל) של זכוכית ובסופו של יום עבורי קנון מספקת את הסביבה הנדרשת שבא אני יכול לבטא את מה שאני רוצה לאמר ולהציג בתמונות שלי.

משנאמר פה בתחילת הדיון הזה שהגורמים להחלטה לקנות או לא לקנות משוקלילם על בסיס משקל,טכנולוגיה (שיש לה קשר למשקל) וניסיון כמפעיל עם היצרן שנקרא קנון - והמחיר שמוכנים לשלם,כל אלה:שמים את ה M6MII בראש סולם העדיפויות,לא בלי מתחרים ולא בלי חלופות יש מאלה ויש....מאלה.

מנחם.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
סוני הוא ספק פרמיום של סנסורים למצלמות שהן אכן רולס רויס
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
בבקשה ביקורת שאני מעריך על הקנון m6ii
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור