בחירת מצלמה ראשונה


bracov

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
1
שלום לכולם,
אני רוצה לקנות מצלמה ראשונה - כדי להתמקצע טיפה מעבר לסמארטפון. בעיקר רוצה לצלם תמונות (יותר משנה לי איכות תמונה מאיכות סרטון), בעיקר צילום בטיולים, בטבע וברחובות העיר - נופים, אנשים, פרצופים וחיות. מעדיף משהו שגם יחזיק לי לטיולים ארוכים בחו"ל, ושיהיה קומפקטי.
תקציב - 1500-2500 ש"ח להכל כולל הכל.
חשבתי על המצלמה ללא מראה -Sony a6000, אבל הבנתי שמבחר העדשות מוגבל ויקר - לכן זאת לא השקעה טובה לטווח הארוך.
אשמח לקבל מכם המלצות ולשמוע מה אתם חושבים. תודה רבה!
smile.gif
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
בתקציב הזה אין הרבה אפשרויות
אפשרות טובה יכולה להיות פוג׳י X-T100 עם עדשת קיט 15-45.
https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=991974

איכות תמונה מעולה עדשת הקיט לא רעה ואפשר לעתיד להתקדם לעדשות טובות יותר.
מערכת הפוקוס של המצלמה הזו לא רעה (בהחלט לא רעה בכלל) אבל מי שחושב להתקדם בטח ירצה מערכת פוקוס מתקדמת יותר בעתיד.

זה לא שניתן למצוא מצלמות עם מפוקוס מוצלח יותר בתקציב הזה, פשוט עבור מצלמות עם מערכת פוקוס טובה יותר יהיה צורך לעלות בתקציב.
לדוגמא ל X-T20 עם עדשת קיט ה 15-45 אבל זה כבר חורג מהתקציב
https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=936587
 

bracov

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
1
בתקציב הזה אין הרבה אפשרויות
אפשרות טובה יכולה להיות פוג׳י X-T100 עם עדשת קיט 15-45.
https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=991974

איכות תמונה מעולה עדשת הקיט לא רעה ואפשר לעתיד להתקדם לעדשות טובות יותר.
מערכת הפוקוס של המצלמה הזו לא רעה (בהחלט לא רעה בכלל) אבל מי שחושב להתקדם בטח ירצה מערכת פוקוס מתקדמת יותר בעתיד.

זה לא שניתן למצוא מצלמות עם מפוקוס מוצלח יותר בתקציב הזה, פשוט עבור מצלמות עם מערכת פוקוס טובה יותר יהיה צורך לעלות בתקציב.
לדוגמא ל X-T20 עם עדשת קיט ה 15-45 אבל זה כבר חורג מהתקציב
https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=936587

היי, תודה על התגובה :)
האם לפוג'י יש מגוון עדשות גדול יותר משל סוני? השקעה טובה יותר לעתיד?
בנוסף, האם כדאי לי לנסות יד שנייה למרות שאני לא מבין בצילום ובציוד? מצאתי ביד 2 את הa6000 כולל תיק, סוללות, מטען וכ'ו ביחד עם עדשות 16-50 ו-55-210, ב2000 ש"ח.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
הסוני a6000 היא דגם מיושן כעת, והעדפות האלו הו העדשות בינוניות ופחות מכך. לא הייתי רץ לכיוון זה בטח לא במחיר הזה.

לסוני יש מגוון עדשות מספק רק שהוא יקר ואם אתה חושב על סוני אז לפחות ללכת על ה a6300 וכדי לקחת עדשת 18-105 אבל זה כבר סט לא זול.

גם רוב העדשות של פוג׳י גם לא ממש זולות, אבל הן מאוד טובות ויש מגוון עדשות כולל הקיט במחיר יחסית סביר שאפשר לחיות איתן טוב מאוד, ואיכות התמונה של פוגי הן ברמה הגבוהה ביותר שיש כעת בתקציב הזה.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
אני "בעד" הסוני גם,בגלל,שיש לי ניסיון אמפירי עם ה a6000.אבל...

אבל: ה A6000 נמצאת בדמי ימיה. המחליפה שלה ה A6100 כבר הוכרזה ועד לסוף החודש יחל שיווקה בישראל.
ומחיר? אני מניח שמחיר ה A6100 יהיה גבוה במעט מאוד מהסט של ה A6000 ובכל מקרה מדובר בסט שחורג מהתקציב שצוטט פה.

במידה ויש סבלנות ו/או וגם אפשרות להעלות קצת את התקציב אני ממליץ לתחילת שיווקה של ה A6100 בארץ אבל...:זו רק דעתי.

מנחם.
 

bracov

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
1
אני "בעד" הסוני גם,בגלל,שיש לי ניסיון אמפירי עם ה a6000.אבל...

אבל: ה A6000 נמצאת בדמי ימיה. המחליפה שלה ה A6100 כבר הוכרזה ועד לסוף החודש יחל שיווקה בישראל.
ומחיר? אני מניח שמחיר ה A6100 יהיה גבוה במעט מאוד מהסט של ה A6000 ובכל מקרה מדובר בסט שחורג מהתקציב שצוטט פה.

במידה ויש סבלנות ו/או וגם אפשרות להעלות קצת את התקציב אני ממליץ לתחילת שיווקה של ה A6100 בארץ אבל...:זו רק דעתי.

מנחם.
מעדיף שלא לעלות בתקציב, סך הכל זאת תהיה המצלמה הראשונה שלי והכניסה שלי לעולם הצילום - ככה שאעדיף להתקדם לאט לאט :)
מה דעתך על הפוג׳י X-T100 שcarmi הציע לי למעלה?



הסוני a6000 היא דגם מיושן כעת, והעדפות האלו הו העדשות בינוניות ופחות מכך. לא הייתי רץ לכיוון זה בטח לא במחיר הזה.

לסוני יש מגוון עדשות מספק רק שהוא יקר ואם אתה חושב על סוני אז לפחות ללכת על ה a6300 וכדי לקחת עדשת 18-105 אבל זה כבר סט לא זול.

גם רוב העדשות של פוג׳י גם לא ממש זולות, אבל הן מאוד טובות ויש מגוון עדשות כולל הקיט במחיר יחסית סביר שאפשר לחיות איתן טוב מאוד, ואיכות התמונה של פוגי הן ברמה הגבוהה ביותר שיש כעת בתקציב הזה.
אכן, הסתכלתי והאיכות של המצלמה היא באמת ברמה טובה מאוד למחיר.
אני מנסה לחשוב על כל הכיוונים - במידה ואני קונה את ה XT100 עם עדשת הקיט, ואני מחליט כעבור כמה חודשים להתפתח לעדשה טובה יותר - לאיזה טווח מחירים אני אמור לצפות?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אני מאמין שעדשה טובה היא נקודה חשובה מאוד, אבל אם אתה חושב לרכוש בעתיד עדשה טובה יותר, הייתי ממליץ כעת לרכוש גוף יותר טוב כבר מהתחלה כמו פוגי X-T20 שאיתו באמת כדי להתקדם. מעבר לכך עדשה טובה יכולה להיות עדשת פוגי 18- 55 שעולה כ 1800 שח, ואולי כדי לנסות לרכוש סט כזה של פוגי X-T20 עם עדשת פוגי 18-55 ביד שנייה.
סט כזה חדש עולה כ 3500 שח וזה באמת סט ברמה מאוד טובה.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
סומך את שתי ידי על מה שאמר כרמי מעלי בפתיל מס #7.

אני,עדין,בעד הסוני. וזה,הסוני,שם אותך בצומת החלטה לא פשוט בכלל.

בענף החלטה אחד: אני בעד,תמיד וגם עכשיו,להתפשר בצד של גוף המצלמה ולהשקיע בעדשה ובידע בכל מה שקשור לעולם הצילום.

בענף החלטה אחר: ה A6000 בדמי ימיה והיא מוחלפת החודש ב A6100 שלפי מחירה במהלך ההשקה היא תהיה יקרה מה A6000.

בענף החלטה שלישי: זה לא שאין לסוני מה להציע בתחום העדשות יש לה אבל:זה יקר.

עוד ענף בצומת ההחלטה זה עניין השימוש: אם המצלמה הזו,סוני או אחרת,תשמש לצלם בפול אוטו מה שיוצא מהמצלמה ישר מהקופסא או שבהכרותך את עצמך עם האוכל יבוא התיאבון ואיתו לימוד והעמקה בעולם הצילום שיש לו תג מחיר של עדשות ובמקרה של סוני יקרות...ולמען האמת בכל מקרה:כשמתמקצעים בעולם הצילום מתמקצעים בטיב העדשות ועדשות טובות הן יקרות ואפילו מאוד.

אם להקל על קבלת החלטה,אז: בסכום שהוקצה לעניין הזה ולתנאי השימוש כפי שהוזכרו - הקיט של סוני קרי ה A6000 ועדשת הקיט ברמת המחיר הזו אין לסט הזה שום מתחרה ובראייה אל פני העתיד גם סוני וגם יצרנים צד ג (טמרון וסיגמא) מוציאים יותר ויותר עדשות,מצוינות,לתבריג של סוני ויש פני עתיד לצפות אותן.

מנחם
 

bracov

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
1
אני מאמין שעדשה טובה היא נקודה חשובה מאוד, אבל אם אתה חושב לרכוש בעתיד עדשה טובה יותר, הייתי ממליץ כעת לרכוש גוף יותר טוב כבר מהתחלה כמו פוגי X-T20 שאיתו באמת כדי להתקדם. מעבר לכך עדשה טובה יכולה להיות עדשת פוגי 18- 55 שעולה כ 1800 שח, ואולי כדי לנסות לרכוש סט כזה של פוגי X-T20 עם עדשת פוגי 18-55 ביד שנייה.
סט כזה חדש עולה כ 3500 שח וזה באמת סט ברמה מאוד טובה.

סומך את שתי ידי על מה שאמר כרמי מעלי בפתיל מס #7.

אני,עדין,בעד הסוני. וזה,הסוני,שם אותך בצומת החלטה לא פשוט בכלל.

בענף החלטה אחד: אני בעד,תמיד וגם עכשיו,להתפשר בצד של גוף המצלמה ולהשקיע בעדשה ובידע בכל מה שקשור לעולם הצילום.

בענף החלטה אחר: ה A6000 בדמי ימיה והיא מוחלפת החודש ב A6100 שלפי מחירה במהלך ההשקה היא תהיה יקרה מה A6000.

בענף החלטה שלישי: זה לא שאין לסוני מה להציע בתחום העדשות יש לה אבל:זה יקר.

עוד ענף בצומת ההחלטה זה עניין השימוש: אם המצלמה הזו,סוני או אחרת,תשמש לצלם בפול אוטו מה שיוצא מהמצלמה ישר מהקופסא או שבהכרותך את עצמך עם האוכל יבוא התיאבון ואיתו לימוד והעמקה בעולם הצילום שיש לו תג מחיר של עדשות ובמקרה של סוני יקרות...ולמען האמת בכל מקרה:כשמתמקצעים בעולם הצילום מתמקצעים בטיב העדשות ועדשות טובות הן יקרות ואפילו מאוד.

אם להקל על קבלת החלטה,אז: בסכום שהוקצה לעניין הזה ולתנאי השימוש כפי שהוזכרו - הקיט של סוני קרי ה A6000 ועדשת הקיט ברמת המחיר הזו אין לסט הזה שום מתחרה ובראייה אל פני העתיד גם סוני וגם יצרנים צד ג (טמרון וסיגמא) מוציאים יותר ויותר עדשות,מצוינות,לתבריג של סוני ויש פני עתיד לצפות אותן.

מנחם
אוקי, אז לאחר כמה ימי מחקר הבנתי שאני צריך להעלות טיפה את התקציב, כי אני יודע שאם אתחיל להתמקצע בתחום ארצה לשדרג כעבור זמן מה ואני באמת מעדיף גוף טוב שלא אצטרך להחליף - אלה רק לשדרג עדשות. כרגע אלו ההתלבטויות שלי:

אפשרות 1 - לחכות שהSony a6100 יצא ולקנות איתו עדשת קיט רגילה, יצא לי בסביבות ה3100 ש"ח.

אפשרות 2 - לקנות את הפוג'י X-T20 עם עדשת 18-55. מאמין שאם אשלב יד 2 אוכל להשיג גם בסביבות ה3000-3200 ש"ח.

אפשרות 3 - לקנות אולי מצלמה של Canon? הבנתי שיש להם את הCanon EOS M50, שזאת גם מצלמת כניסה טובה ומחיר הקיטים שלה נעים בין 2400 ל-3400 ש"ח.

אם יש עוד הצעות במחירים האלה שתוכלו לתת, אשמח לשמוע :)

בעיקרון אני הכי נוטה לכיוון הסוני כי מאוד אהבתי את הקוספט של המצלמה ואת איך שהיא עובדת. גם הפוג'י נראת נהדרת.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
אני "בעד" הסוני גם,בגלל,שיש לי ניסיון אמפירי עם ה a6000.אבל...

אבל: ה A6000 נמצאת בדמי ימיה. המחליפה שלה ה A6100 כבר הוכרזה ועד לסוף החודש יחל שיווקה בישראל.
ומחיר? אני מניח שמחיר ה A6100 יהיה גבוה במעט מאוד מהסט של ה A6000 ובכל מקרה מדובר בסט שחורג מהתקציב שצוטט פה.

במידה ויש סבלנות ו/או וגם אפשרות להעלות קצת את התקציב אני ממליץ לתחילת שיווקה של ה A6100 בארץ אבל...:זו רק דעתי.

מנחם.

רק הערת הגהה, "בדמי ימיה" משמעו "בצעירותה, באמצע חייה" :בעד:
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
סוני a6100 מביאה חיישן חדש מערכת פוקוס טובה ואויכות תמונה טובה.
אבל עדשת הקיט היא בנונית ולא מסתפקת כדי לקבל את יכולת של המצלמה, יש לקחת בחשבון שזה דגם הכניסה של סוני, עם גוף בנוי פחות טוב מהדגמים הבכירים לא מוגן למזג אוויר,
לא בטוח שזו המצלמה שהייתי בוחר בה להתקדם.

בהקשר של מצלמות קנון מצלמות הלא מראה עם חיישן בגודל הזה הן לא ממש ברמה של המתחרים, ולא הייתי הולך על מצלמות אלו
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
דרך אגב זה לא אומר שמצלמות פוג׳י חפות מבעיות.
ממשק המשתמש שלהן מרגיש קצת מיושן, פרקטי אבל מרגיש מיושן.
עדשות הזום שלהן לא הכי זולות, הוידאו של הסוני יהיה מוצלח יותר ויש יותר סיכוי למצוא מגוון עדשות צד ג עבור סוני.

כך שאין פתרון מושלם, דרך אגב גם אם התקציב יהיה כפול עדיין לא יהיה אחד כזה.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
כל מי שרוצה להשתתף בדיון הזה יכול לכתוב על כל מיני מצלמות,כל מיני דברים ובסוף אתה צריך להחליט מה טוב לך,מה מתאים לך ועל מה אתה מוכן לשלם וכמה.

בסוף ההודעה הזו אשים לינק לוידאו (באנגלית) אני חושב שמה שנאמר בו,וגם האיך,שווה צפייה מחשבה ולקחת איתכם...הביתה.

גוף המצלמה.

גוף המצלמה הוא האיבר,בצילום,הפחות חשוב. מה שחשוב בו זו עקומת הלמידה של תפעול הגוף ובשיח שלנו סוני ופוג'י עדיין רחוקים ממשקי המשתמש של ניקון וקנון אבל זו ממש לא סיבה להעדיף יצרן זה או אחר. בהקשר לגוף מה שחשוב שיאמר זה:לקחת גוף של יצרן מסוים עם תבריג עדשות מסוים,של אותו יצרן,והתחתנת איתו להרבה מאוד זמן. בעתיד להחליף גוף ליצרן אחר אחרי שכבר יש סט עדשות של אותו אחד הפך להיות כאב ראש,כאב בכיס ועוד כמה בעיות שלא ממש חשוב לדבר עליהן עכשיו. ולכן:צריך להסתכל על בחירת יצרן הגוף והתבריג של העדשות אליו כאל החלטה היום לטווח מאוד מאוד רחוק לעתיד.

עדשות:

עדשות הקיט הן משהו שאפשר לחיות איתו אבל,עם ההתמקצעות בתפעול המצלמה ועם הרחבת הידע בעולם הצילום מתחיל ה"מירוץ" אחרי עדשות טובות ומתאימות יותר לסוגת הצילום המועדפת וזו רבותי,זו השקעה כספית כבדה מהסוג שאחרי שעושים אותה לעבור ליצרן אחר,תבריג אחר,עדשות אחרות - כל זה הופך להיות משהו יקר מאוד ולא תמיד כדאי.
זאת אומרת:מי שצופה פני העתיד וחושב שיתמקצע באומנות הצילום ומחליט היום על יצרן של גוף/תבריג/עדשה עלול או צריך לסחוב איתו את ההחלטה הזו להרבה שנים קדימה ולמצוא עצמו משקיע הון עתק בזכוכית.....

לצלם לצלם ושוב פעם: לצלם.

אז אם אחרי שבחרתם גוף ויצרן הגוף,ואיתו העדשה וכל הציוד הנלווה ונפרדתם בשלום,ממנהל הבנק וגם מכמה זוזים טובים - וכל הכול טוב הזה נח לו בארון הבגדים ושוזף אור רק מידי אירוע או שניים בשנה - אז לכולנו בכיס טלפון חכם ובו מצלמה הוא טוב לזה לא פחות.

אם נגמר הכסף לסוע ללוקישנים מענינים לצילום,אין גרוש לקורס צילום (אם צריך) וטיסה לחופשה בחו"ל עם המצלמה זה משהו שאין לחשוב עליו - אז לא עשינו כלום שוב -יש בכיס טלפון חכם וממילא...הוא שם.

במילים אחרות:זה לא רק לבחור מצלמה ועדשה אלא זה לדעת לתפעל את הצמד הזה ולעשות את זה והרבה ובכול הזדמנות שרק אפשר.

ושאר הדברים,אומנם לא בעברית,אבל סומך עליהם את שתי ידי --> בוידאו שפה:


מנחם
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
מנחם אם אנחנו הופכים את הנושא לתאורטי יותר - אז תרשה לי לחלוק עליך בכמה נקודות,

גוף המצלמה הוא בהחלט חשוב בבחירת סט צילום, מכמה סיבות:
יש מצלמות עם חיישן טוב יותר שמאפשרות איכות תמונה טובה יותר
יש מצלמוצת שמוציאות תמונה טובה מהמצלמה ללא צורך בעיבוד ויש שמוציאות תמונות פחות טובות
יש מצלמות עם יכולות תפעול נוחה יותר ולא בהקשר של תפרטים, בהקשר של לחצנים, מיקום או חסרונם ואיך הם ממומשים
יש את נושא איך המצלמה מרגישה ביד ועד כמה היאט מושכת אותנו לצילום
יש את נושא הצלם שמחפש מצלמה עבור שימוש מסוים ולכן דגם מסויםם יהיה פחות טוב עברו אבל מאוד מוצלח לאחר

עדשות:
יש יצרנים שמספקים עדשות קיט שהם ממש תת רמה ואל הייתי בוחר בעדשות שלהן, מצד שני יש עדשות קיט שהן ממש לא רעות וצלם מתחיל יכול לחיות איתן ללא בעיה - לדגומא עדשות של פנסוניק' אולימפוס ופוג'י (עבור כל השאר היצרנים - אני באמת לא ממליץ על עדשות הקט שלהן)
יש יצרנים עם מחבר עדשות יפה ויש יצרנים עם מבחר עדשות פחות גדול, יש כאלו שניתן למצוא עבורן עדשות צד ג שעושים את המבחר גדול יותר. כל זה יפה מאוד, אבל גם כאן צריך להבין את הצורך, היות ועבור אחד שרוצה סט ולהצרכים שלו הוא יכול למצוא מצלמה עדשה (או מספר עדשות) שמתאימיים עבורו מאוד (לא משנה לו ששאר המבחר הוא גדול או קטן).


אני חוזר מהתאוריה, בגדול מה שאני אומר זה כך - צריך כמו תמיד להתאים את הסט לצלם, לא לפי רעיון תאורטי כזה או אחר.

מצלמת כניסה של סוני כמו A6100 היא מצלמת כניסה ותרגיש כך, גוף פחות חזק עם חוסר בעמידות למיים ואבק, עם חוסר ביכולות תפעול וקשה לי להמליץ עליה עבור אחד שרוצה להתקדם ולרכוש עדשות נוספות בעתיד ולהתקדם עם המצלמה - היא יכולה להיות סט מעולה עם עדשת סוני 18-105 F4. לא סט זולף אבל בהחלט סט מוצלח לרבים שרוצים מצלמה ועדשה אחת ולא הולכים להתקדם בנושא הצילום עם יכולות של עומק שדה רדוד, או יכולות מצקדמות אחרות. עבור אחד כזה שרוצה להתקדם עם מצלמות סוני הייתי ממליץ לחשוב על דגם מתקדם יותר של סוני בעתיד.

אם אני חוזר קצת לתאוריה, מה שחסר לי היום בשוק אלו מצלמות קרופ ללא מראה ברמה כניסה פלוס כמו שרבים מחפשים כאן שהיות ולסוני יש מצלמוצת ללא מראה מעולות ברמת ה FF לפוג'י יש מצלמות טובות עם מגוון יקר, פנסוניק ואולימפוס הן מצלמות מוצלחות מאוד, אבל רבים לא אובהים את הרעיול של חיישן קצת יותר קטן, בקרוב קנון וניקון עומדים להוסיף מצלמות קרופ ללא מראה נוספים שיכול להיות שיהיו מעניינים, אבל זה תהליך שרק מתחיל ומצד שני לא בטוח שהמצלמות שלהן יהיו מוצלחות.

כך שעבור מיש מחפש היום מצלמה - צריך להתכונן לפשרות
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
מנחם אם אנחנו הופכים את הנושא לתאורטי יותר - אז תרשה לי לחלוק עליך בכמה נקודות,

מרשה גם מרשה ואני חושב שאנחנו לא ממש חלוקים אלא כל אחד מאיתנו חושב על פריסת יריעת הידע לכיוונים שונים ומתלבט כמה רחב וגדול לפרוס אותה.....

להבנתי:פותח הפוסט פה הרשה לנו ללכת קצת קדימה ולפרוס את יריעת הידע התיאורטית על מנת לקחת ממנה משהו...אז אתן לך דוגמא:

אתה מכיר את מצלמות קנון וגם השתמשת בהן. אני מבטיח שלי שאם תיקח את אחת מהקנון שלי לא תצליח לירות אפילו תמונה אחת,למה? כי כמעט ואין פונקציה במצלמה שלא קינפגתי אותה לכפתור יעודי וכזה שנוח לי וטוב בשבילי.

למה אני אומר את זה? כי אני בטוח שמי שמציין את הצרכים והשימושים - כמו פותח הפוסט הזה (ומה ש"הוא" אומר זה שכיח מאוד בפורום הזה) אני מסופק אם אי פעם יגיע לסיטואציה שהוא חוזר לפה ומתלונן על כך שכשהצענו לו גוף,זה או אחר,לא הזהרנו או לא ציינו שכמות הכפתורים הניתנת לקינפוג והתאמה אישית קטנה מאוד - ואפילו לא הזכרנו את זה באחת מהקטגוריות נגד אותו גוף.

רוצה לאמר: מי שמחפש היום מצלמת מתחילים שמחליפה את הנייד עם אפשרות תיאורטית של התקדמות מאוד קטנה בעתיד (עדשה נוספת או משהו כזה) אז גם "הוא" צריך לדעת שההמלצות שלנו וההיצע שיוצג הם על דרך הפשרה - וגם: וגם אנחנו,צרכים לדעת להכווין לאותם מקומות/מוצרים שמצד אחד יספיקו לדרישות ולעוד קצת קדימה ומצד שני ישארו בתקציב שהוקצע.

ולעולם הלא תיאורטי: אני לא חושב שה A6100 היא מצלמה מומלצת. מאחר ואני כן לקוח של סוני אז,מותר לי לכעוס עליהם שבכלל הכניסו לללין שלהם מחליפה ל A6000 הוסיפו 100 בתיאור המוצר ובעיקר שינו את הוידאו ועוד כמה דברים שלא ממש מצדיקים את עצמם. ב A6500 וב A6600 זה כבר סיפור אחר אבל מחוץ לסקופ של הדיון כאן כי המחיר,ביחס לדיון כאן,הוא בשמיים.

בכל זאת למה כן? כי אם כבר הולכים לסט הבסיסי בבית של סוני וב 2019 למה לקנות מצלמה שיצאה לפני כחמש שנים ובהפרש מאוד קטן מאותו מוצר שיוצא בעוד כשבוע לשיווק בישראל. ההגיון כאן הוא הגיון צרכני בתמורה לכסף ולא בלקבל טכנולוגיה של 2019 במצלמה שמשדרגת דגם מ 2014.

סוני נכנסו לדיון הזה מפותח הפוסט. נכון:עדשת הקיט שלהם היא משהו להתבייש בו. אני,ומי שמשתמש אצלי בסוני,נואשנו מעדשת הקיט,ומאחר ואני נושא על גבי כמה קילו טובים של זכוכית משובחת מבית סיגמא אז,בעזרת מתאם,הלבשנו את הסיגמא על הסוני ואני עומד בתור למנתח הפלסטי שיחזיר את הלסת שלי - .... למקומה.

לא סתם העלתי את הפיסקא הקודמת: נתחיל מהצד התיאורטי. יש ויכוח האם זה נכון/בריא לשים עדשה של יצרן אחד על גוף של יצרן אחר ולהשתמש במתאם. מצד שני: ניקון וקנון מוציאות מבית החרושת מצלמות ועימן מתאם כדי לחבר אליהן את העדשות ה"ישנות" שלהם. גם סיגמא עושים אותו הדבר עם העדשות שלהם לסוני. ובמבחן המציאות כשיצרן העדשה מיצר את המתאם ולא נעזר בהינדוס לאחור הוא,כנראה,יודע מה הוא עושה והמתאם די שקוף. למה די ולא שקוף. כי חוץ מהתיאוריה יש לי גם ניסיון אמפירי וכשמדברים בעדשות רחבות מאוד ובאלה עם מיטב הזכוכית של סיגמא הן עדיין עדיפות ונותנות תוצאות טובות יותר ישר על הקנון ואילו מזייפות בפרטים הקטנים על הסוני עם המתאם של היצרן.

עכשיו: מחוץ לעולם התיאורטי. האם כדאי להמליץ לקחת,למשל,גוף של A6000 (לא התבלבלתי ה A6000 גוף ממש זול היום). להוסיף לו מתאם של סיגמא ואחת מהעדשות שאנחנו אוהבים להמליץ פה קרי: ה 18-55 או 18-70 של סיגמא?
בצד המחיר מדובר בהתיקרות של כ 33% מול אותה הצלמה עם עדשת הקיט. ברמת השימוש,ושוב ממראה עיניים ושימוש בידיים,ההבדל כל כך עצום ומגוון האפשרויות כל כך מתרחב,גם במבחר וגם במחיר,שזה קוסם לי מאוד להפוך לממליץ של סט כזה.

ולפני שמשהו קופץ ומפיק מרגליות מהדיון התיאורטי פה - אז: הסט של גוף A6000 מתאם ואחת מעדשות הסיגמא שהזכרתי מגיע ל 4000-4400 ש"ח. בטווח המחירים הזה,למי שמחפש מצלמה ראשונה וכזו בפול אוטו יש לסוני,בפרט ובכלל,שתי מתחרות רציניות מאוד פוג'י עם ה TX20 או TX30 ופנסוניק עם ה G7 ו/או ה G85 ולכן לא בטוח שכלכלית זה רעיון כזה טוב וברמת המחיר הזו אפשר לקבל תוצאות טובות מאוד גם אצל המתחרים שהוזכרו וגם אלה שלא.

ולמה אני מלהג פה,בפוסט הזה,כל כך הרבה על סוני?
קודם כל כי פותח הפוסט ציין את ה מצלמות של היצרן הזה ככאלה שמצאו חן בעיניו. וכפי שכבר כתבתי וגם כפי שמוצג בוידאו שצירפתי: אם משהו "מתחבר" ליצרן גוף כלשהו אין לנו שום סיבה לנסות להניא אותו מזה אבל כן,ישנה סיבה,להציג חלופות.
וגם: לסוני חישנים מצוינים (תשאלו את ניקון,פנסוניק במצלמות ה FF את פנטקס,ויש עוד כמה) וגם: מי שבא לעולם חסרות המראה מבלי שעבר בעולם הפילם או,רחמנא ליצלן,בעולם ה DSLR עם המראות הפוקוס. הפקוס של סוני בסטילס ובוידאו הוא מנצח שכמעט ואין לו מתחרים.

מנחם
 

bracov

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
1
מנחם אם אנחנו הופכים את הנושא לתאורטי יותר - אז תרשה לי לחלוק עליך בכמה נקודות,

גוף המצלמה הוא בהחלט חשוב בבחירת סט צילום, מכמה סיבות:
יש מצלמות עם חיישן טוב יותר שמאפשרות איכות תמונה טובה יותר
יש מצלמוצת שמוציאות תמונה טובה מהמצלמה ללא צורך בעיבוד ויש שמוציאות תמונות פחות טובות
יש מצלמות עם יכולות תפעול נוחה יותר ולא בהקשר של תפרטים, בהקשר של לחצנים, מיקום או חסרונם ואיך הם ממומשים
יש את נושא איך המצלמה מרגישה ביד ועד כמה היאט מושכת אותנו לצילום
יש את נושא הצלם שמחפש מצלמה עבור שימוש מסוים ולכן דגם מסויםם יהיה פחות טוב עברו אבל מאוד מוצלח לאחר

עדשות:
יש יצרנים שמספקים עדשות קיט שהם ממש תת רמה ואל הייתי בוחר בעדשות שלהן, מצד שני יש עדשות קיט שהן ממש לא רעות וצלם מתחיל יכול לחיות איתן ללא בעיה - לדגומא עדשות של פנסוניק' אולימפוס ופוג'י (עבור כל השאר היצרנים - אני באמת לא ממליץ על עדשות הקט שלהן)
יש יצרנים עם מחבר עדשות יפה ויש יצרנים עם מבחר עדשות פחות גדול, יש כאלו שניתן למצוא עבורן עדשות צד ג שעושים את המבחר גדול יותר. כל זה יפה מאוד, אבל גם כאן צריך להבין את הצורך, היות ועבור אחד שרוצה סט ולהצרכים שלו הוא יכול למצוא מצלמה עדשה (או מספר עדשות) שמתאימיים עבורו מאוד (לא משנה לו ששאר המבחר הוא גדול או קטן).


אני חוזר מהתאוריה, בגדול מה שאני אומר זה כך - צריך כמו תמיד להתאים את הסט לצלם, לא לפי רעיון תאורטי כזה או אחר.

מצלמת כניסה של סוני כמו A6100 היא מצלמת כניסה ותרגיש כך, גוף פחות חזק עם חוסר בעמידות למיים ואבק, עם חוסר ביכולות תפעול וקשה לי להמליץ עליה עבור אחד שרוצה להתקדם ולרכוש עדשות נוספות בעתיד ולהתקדם עם המצלמה - היא יכולה להיות סט מעולה עם עדשת סוני 18-105 F4. לא סט זולף אבל בהחלט סט מוצלח לרבים שרוצים מצלמה ועדשה אחת ולא הולכים להתקדם בנושא הצילום עם יכולות של עומק שדה רדוד, או יכולות מצקדמות אחרות. עבור אחד כזה שרוצה להתקדם עם מצלמות סוני הייתי ממליץ לחשוב על דגם מתקדם יותר של סוני בעתיד.

אם אני חוזר קצת לתאוריה, מה שחסר לי היום בשוק אלו מצלמות קרופ ללא מראה ברמה כניסה פלוס כמו שרבים מחפשים כאן שהיות ולסוני יש מצלמוצת ללא מראה מעולות ברמת ה FF לפוג'י יש מצלמות טובות עם מגוון יקר, פנסוניק ואולימפוס הן מצלמות מוצלחות מאוד, אבל רבים לא אובהים את הרעיול של חיישן קצת יותר קטן, בקרוב קנון וניקון עומדים להוסיף מצלמות קרופ ללא מראה נוספים שיכול להיות שיהיו מעניינים, אבל זה תהליך שרק מתחיל ומצד שני לא בטוח שהמצלמות שלהן יהיו מוצלחות.

כך שעבור מיש מחפש היום מצלמה - צריך להתכונן לפשרות

מרשה גם מרשה ואני חושב שאנחנו לא ממש חלוקים אלא כל אחד מאיתנו חושב על פריסת יריעת הידע לכיוונים שונים ומתלבט כמה רחב וגדול לפרוס אותה.....

להבנתי:פותח הפוסט פה הרשה לנו ללכת קצת קדימה ולפרוס את יריעת הידע התיאורטית על מנת לקחת ממנה משהו...אז אתן לך דוגמא:

אתה מכיר את מצלמות קנון וגם השתמשת בהן. אני מבטיח שלי שאם תיקח את אחת מהקנון שלי לא תצליח לירות אפילו תמונה אחת,למה? כי כמעט ואין פונקציה במצלמה שלא קינפגתי אותה לכפתור יעודי וכזה שנוח לי וטוב בשבילי.

למה אני אומר את זה? כי אני בטוח שמי שמציין את הצרכים והשימושים - כמו פותח הפוסט הזה (ומה ש"הוא" אומר זה שכיח מאוד בפורום הזה) אני מסופק אם אי פעם יגיע לסיטואציה שהוא חוזר לפה ומתלונן על כך שכשהצענו לו גוף,זה או אחר,לא הזהרנו או לא ציינו שכמות הכפתורים הניתנת לקינפוג והתאמה אישית קטנה מאוד - ואפילו לא הזכרנו את זה באחת מהקטגוריות נגד אותו גוף.

רוצה לאמר: מי שמחפש היום מצלמת מתחילים שמחליפה את הנייד עם אפשרות תיאורטית של התקדמות מאוד קטנה בעתיד (עדשה נוספת או משהו כזה) אז גם "הוא" צריך לדעת שההמלצות שלנו וההיצע שיוצג הם על דרך הפשרה - וגם: וגם אנחנו,צרכים לדעת להכווין לאותם מקומות/מוצרים שמצד אחד יספיקו לדרישות ולעוד קצת קדימה ומצד שני ישארו בתקציב שהוקצע.

ולעולם הלא תיאורטי: אני לא חושב שה A6100 היא מצלמה מומלצת. מאחר ואני כן לקוח של סוני אז,מותר לי לכעוס עליהם שבכלל הכניסו לללין שלהם מחליפה ל A6000 הוסיפו 100 בתיאור המוצר ובעיקר שינו את הוידאו ועוד כמה דברים שלא ממש מצדיקים את עצמם. ב A6500 וב A6600 זה כבר סיפור אחר אבל מחוץ לסקופ של הדיון כאן כי המחיר,ביחס לדיון כאן,הוא בשמיים.

בכל זאת למה כן? כי אם כבר הולכים לסט הבסיסי בבית של סוני וב 2019 למה לקנות מצלמה שיצאה לפני כחמש שנים ובהפרש מאוד קטן מאותו מוצר שיוצא בעוד כשבוע לשיווק בישראל. ההגיון כאן הוא הגיון צרכני בתמורה לכסף ולא בלקבל טכנולוגיה של 2019 במצלמה שמשדרגת דגם מ 2014.

סוני נכנסו לדיון הזה מפותח הפוסט. נכון:עדשת הקיט שלהם היא משהו להתבייש בו. אני,ומי שמשתמש אצלי בסוני,נואשנו מעדשת הקיט,ומאחר ואני נושא על גבי כמה קילו טובים של זכוכית משובחת מבית סיגמא אז,בעזרת מתאם,הלבשנו את הסיגמא על הסוני ואני עומד בתור למנתח הפלסטי שיחזיר את הלסת שלי - .... למקומה.

לא סתם העלתי את הפיסקא הקודמת: נתחיל מהצד התיאורטי. יש ויכוח האם זה נכון/בריא לשים עדשה של יצרן אחד על גוף של יצרן אחר ולהשתמש במתאם. מצד שני: ניקון וקנון מוציאות מבית החרושת מצלמות ועימן מתאם כדי לחבר אליהן את העדשות ה"ישנות" שלהם. גם סיגמא עושים אותו הדבר עם העדשות שלהם לסוני. ובמבחן המציאות כשיצרן העדשה מיצר את המתאם ולא נעזר בהינדוס לאחור הוא,כנראה,יודע מה הוא עושה והמתאם די שקוף. למה די ולא שקוף. כי חוץ מהתיאוריה יש לי גם ניסיון אמפירי וכשמדברים בעדשות רחבות מאוד ובאלה עם מיטב הזכוכית של סיגמא הן עדיין עדיפות ונותנות תוצאות טובות יותר ישר על הקנון ואילו מזייפות בפרטים הקטנים על הסוני עם המתאם של היצרן.

עכשיו: מחוץ לעולם התיאורטי. האם כדאי להמליץ לקחת,למשל,גוף של A6000 (לא התבלבלתי ה A6000 גוף ממש זול היום). להוסיף לו מתאם של סיגמא ואחת מהעדשות שאנחנו אוהבים להמליץ פה קרי: ה 18-55 או 18-70 של סיגמא?
בצד המחיר מדובר בהתיקרות של כ 33% מול אותה הצלמה עם עדשת הקיט. ברמת השימוש,ושוב ממראה עיניים ושימוש בידיים,ההבדל כל כך עצום ומגוון האפשרויות כל כך מתרחב,גם במבחר וגם במחיר,שזה קוסם לי מאוד להפוך לממליץ של סט כזה.

ולפני שמשהו קופץ ומפיק מרגליות מהדיון התיאורטי פה - אז: הסט של גוף A6000 מתאם ואחת מעדשות הסיגמא שהזכרתי מגיע ל 4000-4400 ש"ח. בטווח המחירים הזה,למי שמחפש מצלמה ראשונה וכזו בפול אוטו יש לסוני,בפרט ובכלל,שתי מתחרות רציניות מאוד פוג'י עם ה TX20 או TX30 ופנסוניק עם ה G7 ו/או ה G85 ולכן לא בטוח שכלכלית זה רעיון כזה טוב וברמת המחיר הזו אפשר לקבל תוצאות טובות מאוד גם אצל המתחרים שהוזכרו וגם אלה שלא.

ולמה אני מלהג פה,בפוסט הזה,כל כך הרבה על סוני?
קודם כל כי פותח הפוסט ציין את ה מצלמות של היצרן הזה ככאלה שמצאו חן בעיניו. וכפי שכבר כתבתי וגם כפי שמוצג בוידאו שצירפתי: אם משהו "מתחבר" ליצרן גוף כלשהו אין לנו שום סיבה לנסות להניא אותו מזה אבל כן,ישנה סיבה,להציג חלופות.
וגם: לסוני חישנים מצוינים (תשאלו את ניקון,פנסוניק במצלמות ה FF את פנטקס,ויש עוד כמה) וגם: מי שבא לעולם חסרות המראה מבלי שעבר בעולם הפילם או,רחמנא ליצלן,בעולם ה DSLR עם המראות הפוקוס. הפקוס של סוני בסטילס ובוידאו הוא מנצח שכמעט ואין לו מתחרים.

מנחם

לאחר שבוע וחצי של קריאת ביקורות בלתי פוסקת אני עדיין בהתלבטות.
אני מחפש הרבה באתר יד 2 ובקבוצות יד 2 בפייסבוק אבל לא מוצא הרבה דילים, אז כרגע אני חושב שאקנה יד ראשונה.
די ירדתי מהסוני - אלה אם כן אמצא דיל שווה לגוף ועדשה שהיא לא עדשת קיט, כי כמו שאתם אמרתם, וכמו שקראתי בהמון מקומות - עדשות הקיט שלהם גרועות.
לעומת זאת התחלתי לחבב את פוג'י. העיצוב, התמונה, הצבע. כרגע אני מתלבט בין 2 אפשרויות:
1. ההצעה הראשונה שcarmi נתן לי - לקנות את הפוג'י X-T100 עם 15-45, ב2150 ש"ח.
2. לקנות את הX-T20 עם עם 18-55, ב3550 ש"ח.

אבל, כמה זה שווה את ההבדל במחיר?
אני לא עומד להשתמש בצילום וידיאו עד כמה שידוע לי, והדבר היחיד שמרתיע אותי מהXT100 זה הAF הגרוע. לפי סרטוני יוטיוב שראיתי כמעט ואי אפשר לצלם אנשים זזים.
אשמח אם תעזרו לי לקבל החלטה כי אני ממש מתלבט אם זה שווה את הכסף, ואם יש בכלל דגם אחר שאולי כדאי לשקול אשמח לדעת.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
הבחירה ב X-T20 עם עדשת 18-55 זה עולם מה X-T100 עם עדשת קיט. מצלמה הרבה יותר טובה עם מערכת פוקוס הרבה מיותר טובה עם עדשה ברמה הרבה יותר טובה.

מצד שני לא כל אחד חייב מכונית יוקרה לקפוץ לירקון, כלומר לצלם חובב שלא חושב להתקדם ה X-T100 עם עדשת קיט תספיק ולא כל אחד צריך פוקוס עוקב מספיק פוקוס מתקדם עבור רוב האנשים, איך כולם מסתדרים עם טלפון?
איכות התמונה עדיין תהייה טוב מאוד וההפרש במחיר לא קטן
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור