אני לא אודיופיל!


Chen_J

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
31
נקודות
18
אני אוהב מוזיקה. אוהב לשמוע אותה טוב. מבדיל בין מערכת טובה לפחות. אבל אני לא אודיופיל!
המסע (חלק 4 וכנראה האחרון), החל הרבה לפני רכישת הציוד הראשונה. הרי כל מבצע מתחיל באיסוף מל"מ. קריאת חומרים, צפייה בתמונות ובשנים האחרונות המון זמן YOUTUBE. מוזר, שרובנו אוספים יותר מידע על תחביב מאשר חומר על הפנסיה שלנו לא?. אצלי זה התחיל לפני המון שנים בהן, עזרתי, בקיץ כנער, בחנות סטריאו. שם הייתי קורא Hi-Fi Choice בשקיקה ולומד על מוצרים חדשים. בעמודים האחרונים היה ריכוז של כל זוכי הפרסים בקטגוריות השונות. מנסה לשמוע במו אוזני את ההבדלים בין נגן CD אחד למשנהו מסדרה גבוה יותר של אותו יצרן ומשווה לכתוב במגזין. קפיצה של כמה שנים קדימה - ZINIO פתח אפשרות להיות מנוי כמעט לכל מגזין בעולם ובכל נושא. שנים שאני מנוי לפרקים ל- What Hi-Fi ו-Sound & Vision לעיתים גם Stereophile. אגב, במחירים מצחיקים של דולרים בודדים למנוי שנתי. עושר הנתונים והפצצות המידע צריכים להיות מטופלים בחכמה ותוך תשומת לב - הרי 2 דפים לפני או אחרי הכתבה ישנה פרסומת של אותו מוצר (ארחיב בהמשך).

צפה בקובץ המצורף 45368

בתקופתו של לאונרדו דה-וינצ'י, במאה ה-15, הספיק זה, ב-67 שנותיו, להיות כמעט הכל. ממציא, רופא, צייר, פסל, מתמטיקאי ועוד. היום ההתמחות היא המהות. אין דין רופא עור כדין רופא אף אוזן גרון ורופא כללי ממש לא יודע הכל. לכל רופא התמחות מאוד ספציפית. זה לא אמור שאין יותר אנשי אשכולות אבל ההתמקדות היא כבר לא באשכול אלא בשטח מסויים בקליפה העליונה של עינב, המצוי בחלקו הספציפי באשקול, שאינו פונה לשמש. אז איך כל זה קשור לפורום הדו ערוצי - סטריאו?

תהליך בחירת מוצר או מערכת שלימה כולל בתוכו מיקרו התמחויות במגוון רב אותם צמצמתי לנקודות הבאות -
  • פירוש תיאור צליל המערכת על פיו אמורים לדמיין כיצד הוא נשמע מתוך הביקורות הכתובות או מצולמות
  • הבנה שיש השפעה של סוג המדיה ואיך הוקלטה
  • הפנמה שהאקוסטיקה בחלל המיועד היא קריטית
על פי אחד מהיבואנים בארץ, האתרים ומגזיני הסטריאו ״מדורגים״ על פי רמות רצינות. כאשר HiFi News הוא מעל HiFi Choice וזה מעל או ליד Stereophile וכולם מעל What Hi-Fi שמצוי בתחתית כמקור מידע רציני לביקורת מוצרים. לא רציני בכלל להתייחס ל- Sound & Vision. אך מה לגבי ערוצי ה-YouTube? ובלוגרים ואתרים כמו 6Moons? מי טוב יותר, רציני יותר וחשוב יותר? האם יש טעם לקרוא בכלל ביקורות או רק את המפרטים ויכולות המוצר?
צפה בקובץ המצורף 45370
אלו הם חלק האתרים בהם אני מחפש את המידע ונהנה ללמוד על הענף, המוצרים ויכולותיהם
www.whathifi.com
www.dtown.co.il
https://darko.audio
https://www.stereophile.com
https://6moons.com
https://hifipig.com
http://www.tonepublications.com
www.head-fi.org
https://www.hifichoicemag.com
https://www.hifinews.com
http://www.theabsolutesound.com

תיאור הצליל הוא אחד מפלפולי המלל המרהיבים הקיימים בעיתונות היום ואחד המופשטים שבהם.
קשה מאוד לדמיין צליל של רמקול פתוח או בהיר, חמים או מוזיקאלי ועוד ועוד דימויים מדהימים שניתן למצוא את חלקם בלינק הבא - https://www.head-fi.org/threads/describing-sound-a-glossary.220770/.

צפה בקובץ המצורף 45369

הקהל אוהב לגרות גם את חוש הראיה והלהיט האחרון הוא ערוצי ה-YouTube. מי שרוצה להיות ׳מישהו׳ חייב ערוץ. כך סטיב גוטנברג, בעל אוסף החולצות המזעזעות הגדול ביותר בעולם, משדר כל יום, וולוג שחלקו זכרונות, מתקופת היותו מוכר בחנות ניו יורקית מפורסמת וכתב במגזין Stereophile, סוקר מוצרים ומקיים ראויונות עם אודיופילים ויישויות אודיו שונות, כחלק מהיותו עיתונאי של CNET.


וולוג משעשע ופופולארי ביותר נקרא Z Reviews של זאוס ההורס. משעשע אך רציני. סוקר בעיקר ציוד זול יותר, DACs, אוזניות וגם רמקולים מידי פעם. צריך לאהוב את הסגנון והתזזיתיות בה הוא מצלם. אחד ממאגרי הידע הבלתי נדלים הוא ערוץ חברת PS Audio בו מייסד החברה, ודברן לא קטן בכלל, מר פול מק'גוון, מגיע בסופ"ש למפעל ועונה לשאלות הקהל תוך שהוא מספר את חוויותיו ממלחמת וויטנאם, הקמת החברה ומוצריה. התשובות הן מקיפות מעמיקות. סגנונו מלא ההומור והידע העצום שיש לאיש פשוט מרתקים. אם מתחברים לסגנון אז צפויות שעות רבות של צפיה ולמידה.

השונה והמעניין ביותר, לטעמי, הוא ג'ון דרקו. בחור אוסטרלי המתגורר בברלין ומשם מקיים את הוולוג שלו. (לאחרונה משתף פעולה עם נערה מוכשרת ושם דבר בעולם ה-HiFi, בשם ג'נה (שם משפחה בעייתי) המפעילה אנימציות מעניינות בסרטונים שלה - סרטון מומלץ ביקור ב- DeVore Fidelity)


ג'ון דרקו, היה סוקר ב-6Moons ובשנים האחרונות משמש "כקול צעיר" בתחום סוקרי המוצרים, אשר רובם רחוקים מגיל 55 לכיוון צפון. דרקו מקצין מאוד את התגובות שלו. נראה כאילו הוא בכוונה מנסה לצאת מהזרם או לשחות נגדו. הוא לא בוחן מוצרים ע"י האזנה להמננוני התערוכות וקטעי הג'אז והתזמורת האופייניים, אלא דווקא מוזיקה אלקטרונית ואוונגרדית שהוא אוהב. פונה לקהל בצורה פשוטה ונטולת פוליטיקלי קורקטיזם. שנואת נפשו היא מילת התיאור לרכבים או רמקול - "מוזיקלי". מאוד מצחיק לראות את תגובותיו או לשמוע אותן ב-Podcast שלו כאשר, למשל, מבקשים ממנו להשוות למוצר שלא בחן. כך גם לגבי "נאמן למקור". "מי יודע מה היה המקור? איך אפשר לומר שזה נשמע יותר נאמן למקור אם לא שמעת את המקור?". פשוט יוצא מדעתו. הוא מטיף גדול לנוחות שברמקולים מוגברים וחסכון ברכיבים בחלל ואפילו 'קבע סטנרט' של גדלים לרכיבים הנכנסים או מתאימים למשפחת מוצרים באיקאה, וכמו רבים לאחרונה נאמן גדול ל-roon, ועוד ועוד. ממליץ מאוד לשמוע ולראות אותו.

סרטון שלו העוסק בחשיבות האקוסטיקה -

לאחרונה הגיע ל-40K עוקבים. קשה מאוד, כסוקר, להיות לא מוטה.אני לומד מדבריו בסרטון כי תהיה לסוקר העדפה וחיבה למוצרים מסויימים אותם "ידחוף" ובכך למעשה הוא מטה את הכף מול מוצרים ויצרנים אחרים. זה נושא ששווה לדון עליו בנפרד ולעומק.


אגב המקורות האהובים עלי כוללים את החברים הבאים (שימו לב לכמות העוקבים) -
Zero Fidelity – Sean – 23K
New Record Day – Ron – 18K
PS Audio – Ask Paul McGowan – 79K
John Darko – 40K
Steve Guttenberg - Audiophiliac blog for CNET.com – 64K
Upscale Audio High Fidelity – Kevin Deal – 9K
Pursuit Perfect System14K
Stereophile – Magazine – 21K
What Hi-Fi – Magazine – 48K
EARSPACE - Jana Dagdagan – 4K
Z Reviews – Zeos Pantera – 153K
Andrew Robinson – 18K
Digital Trends – 477K

מה הקשר של כל הסיפור הזה למסע ה-sound?
איך אני נכנס לתחום או מנסה להבין בתוכו לאן לפנות, כאשר ישנו מגוון כה גדול של דעות ואינפורמציה? או! אז אני מתחיל הכי חזק ולאט לאט מגביר! מורה הנבוכים לתיאורי צליל המוצר עדיין לא פוצח. הרי המערכת בחנות לא תשמע כמו אצלי בבית. אז איך אבחר בה? ההשקעה באקוסטיקה - אין סיכוי שהחצי השני בבית יאשר לוחות מוזרים מפוזרים בחלל. !!!No Chance. אין חדר ייעודי בו ניתן לטפל בנפרד. לכל המרק הזה יש להוסיף, כמובן, את נושא הפורמטים וצורת ההקלטה. אז עשיתי מנוי ל-TIDAL MASTERS זה אומר שאשמע טוב יותר? הקלטת המקור לא טובה אז אי אפשר להנות יותר או לשמוע טוב יותר. אין מגוון שירים בעברית כמו בשירות של APPLE, אז אני מנוי לשניהם. ועוד שאלות לגבי פורמטים של MQA ו-DSD ואיך האוזן שלי לא שומעת כמו זו של אחר, ושהביקורות מוטות, כי הסוקר בוחן, בעיקר, מוצרים שאהב וזה שאף פעם לא ראיתי מוצר שקיבל המלצה שלילית, וביטוי שלמדתי להכיר, הנשזר רבות בפורומים, סקירות וביקורות - snake oil המתאר רכיבים חסרי השפעה או הבטחות שיקריות לגבי יכולות מוצרים ועוד ועוד. מומחיות ותת מומחיות. אין דה-וינצ'י. אין מכשיר אחד שעושה הכל טוב. לכל רכיב בשרשרת השפעה (או לא) ואין אמת אחת וכנראה בגלל זה יש לנו פורומים כאלו נפלאים וויכוחים מרים על פטיפונים ומרימי כבלים. למעשה הפצצתי את עצמי באינפורמציה היוצרת חסמים או אתגרים גדלים והולכים.

בסופו של דבר צריך אדם להחליט היכן הוא משקיע את זמנו וכספו ולהיות שלם עם זה. המון זמן קריאה וצפיה, למידה והשוואת נתונים וביקורים בכל מיני מקומות יעודיים. אבל אז, הוא נכנס לפורום ושומע שהמכשיר 'הזה' טוב יותר ומדוע אתה לא שומע בפורמט הזה? ולא נכנסנו בכלל לנושא הכבילה ועם כן WIFI או רק חיבור קווי. בקיצור קשה להיות אודיופיל אז אני מגדיר עצמי כלא כזה, למרות שבפנים בפנים יכול להיות שאני כן. איזה כיף כשאדם מרוצה בחלקו? כמה נחת! כמה רוגע! למה לי להיות אודיופיל? הרי זו קללה. תן להיות מרוצה בחלקי!

נוגע רגע בנושא חווית הביקורים בחנויות השונות, שיצר גלים בשלולית שלנו. חשוב שיהיו חנויות פעילות, מקצועיות ו-נחמדות!. חשוב שנוכל להתייעץ ולרכוש מאדם מקצועי שיוכל לתפור לנו פתרון שנאהב ואולי אפילו נוכל לחיות איתו שנים רבות. חשוב מאוד להיות עם הפנים ללקוח, גם זה המזדמן וגם זה שלא מוכר לכם מפורום כזה או אחר. חשוב לקיים תערוכות, מפגשי האזנה וקשר ישיר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. יישר כח לכל היבואנים והעוסקים בציוד הנפלא ומגשים החלומות הזה.

אז הריפוי בעיסוק היה הכתיבה והשיתוף. מה עוברים רבים מאיתנו לקראת הקניה או הגשמת החלום האודיופילי ואיזה סיפור לא קל ומלא אתגרים עוברים. עכשיו נותר לספור ימים לתערוכה וממנה והלאה השמיים הם הגבול.
הלוואי ואמצא את הסט שיעשה לי טוב באוזן ובלב. שאוכל לשבת בבית ולהכנס ל-Zone וליהנות מבלי להרגיש שחסר משהו או שיש יותר מידי ממשהו אחר - wishful thinking הא? מי יודע - אולי דווקא כן?
אם יהיה מה לספר אולי אשתף. תודה לכל הסובלניים שאת סבלנותם וסבלם ניצלתי עד תום.
מאחל לכולכם מסע מהנה ו-'מוזיקלי' (סליחה ג'ון)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
אני אוהב מוזיקה. אוהב לשמוע אותה טוב. ... אבל אני לא אודיופיל!
התופעה הזו נקראת "אודיופיל מוכחש" :)

אני מכיר עוד מישהו כזה, שהשקיע הון תועפות במערכת ובכבלים ובחשמל ובכל מה שזז, אבל טוען שהוא לא אודיופיל.

אז, בהגדרה, מי שאוהב לשמוע טוב במערכת הוא אודיופיל (=אוהב סאונד).
הכחשות אינן מתקבלות :)

עמיר
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
וואווו, איך זה שלך אין וולוג? כתבת יפה.
רוצה את הגביע הקדוש? התאמה! אין קשר בין ציוד יקר פלוס עוד אחד יקר ועוד אחד לבין תוצאת נירוונה. הנכון הוא למצוא חוליה התחלתית בשרשרת וזו לא חייבת להיות הרמקולים, יכול להיות המגבר ששמעת עם רמקולים יקרים שאינך יכול להרשות לעצמך ומשם להתקדם כל פעם שלב, לחפש רמקולים שיסחטו כל טיפת מה שאתה מחפש בהתרגשות ובהאזנה למגבר ושיתאימו לגודל החדר וליכולת ההגברה ואפשרות מיקומם, אפשר לחפש כבלים בשבילם או קודם כל מקור כי מה שנשאר קבוע כמעט תמיד זה טעמך והחדר.
כן רצוי לפני הכל להכין תשתית חשמלית בסיסית טובה כמו קו נפרד, לוח וגישורים איכותיים מחוברים לשקעים אודיופילים לא יקרים בשביל התחלה ותמיד לנסות בבית. ברגע שיש את הסינרגיה תמיד תדע איך לשדרג משם.
כל זאת כמובן חייב לבוא עם רכישת ניסיון אודיופילי, הבעיה שרכישת ניסיון כזה עולה ביוקר עקב לימוד עצמי בהחלפות וזו ה-טעות, צריך לעבור ככל הניתן אצל יבואנים וכאלה שמכנים עצמם אודיופילים ולהתחלק על זקנם, בשביל כך אנחנו קהילה.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,657
מעורבות
1,409
נקודות
113
לאחרונה משתף פעולה עם נערה מוכשרת ושם דבר בעולם ה-HiFi, בשם ג'נה (שם משפחה בעייתי)

:) אני בהתחלה חשבתי כי זה ה-nickname
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,657
מעורבות
1,409
נקודות
113
התופעה הזו נקראת "אודיופיל מוכחש" :)

אני מכיר עוד מישהו כזה, שהשקיע הון תועפות במערכת ובכבלים ובחשמל ובכל מה שזז, אבל טוען שהוא לא אודיופיל.

אז, בהגדרה, מי שאוהב לשמוע טוב במערכת הוא אודיופיל (=אוהב סאונד).
הכחשות אינן מתקבלות :)

עמיר

אני חושב שמה מפריע להיות "אודיופיל" זה שחלק גדול מן הפעילים כאן - לפחות נראים כלפי חוץ - כאובססיביים לגבי המערכת, שיפור מתמיד, החלפת ציוד.. כאילו אין להם חיים. [ אני כותב "כאילו" כי אנחנו לא באמת יודעים מה יש מעבר לזה ]
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
אני חושב שמה מפריע להיות "אודיופיל" זה שחלק גדול מן הפעילים כאן - לפחות נראים כלפי חוץ - כאובססיביים לגבי המערכת, שיפור מתמיד, החלפת ציוד.. כאילו אין להם חיים. [ אני כותב "כאילו" כי אנחנו לא באמת יודעים מה יש מעבר לזה ]
ה"אודיופיל המוכחש" האחר שדיברתי עליו אינו קורא כאן, ובכל זאת הוא מכחיש :)

עמיר
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
סלח לי אבל יצאתי בתחושה שאתה אוהב לסבך דברים הרבה מעבר למה שהם במציאות.
להרכיב סטאפ טוב במחיר סביר ומעלה זה לא בדיוק פיצוח סודות היקום. עם קצת היגיון וקצת התייעצות ממביני דבר אפשר לסגור את הדברים די במהירות.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,222
מעורבות
778
נקודות
113
"הלוואי ואמצא את הסט שיעשה לי טוב באוזן ובלב. שאוכל לשבת בבית ולהכנס ל-Zone וליהנות מבלי להרגיש שחסר משהו או שיש יותר מידי ממשהו אחר - wishful thinking הא? מי יודע - אולי דווקא כן?"

אם תתחיל לחפש בעצמיך לבסוף תמצא. יוטיוב, ביקורות, דעות של אחרים, זה הכל נחמד מאוד. אבל בסופו של דבר אתה צריך להתעלם מכולם ("פוף" מחשבתי וכולם מתאדים) ולנסות בעצמיך. המערכת שאתה בונה היא בשבילך, לעצמיך ולא משנה מה סטיב גוטנברג או פלוני פה בפורום חושב.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,066
מעורבות
1,563
נקודות
113
סלח לי אבל יצאתי בתחושה שאתה אוהב לסבך דברים הרבה מעבר למה שהם במציאות.
להרכיב סטאפ טוב במחיר סביר ומעלה זה לא בדיוק פיצוח סודות היקום. עם קצת היגיון וקצת התייעצות ממביני דבר אפשר לסגור את הדברים די במהירות.

אמר ההיי-טקיסט הממולח שעבורו כל מסע קניות הוא בעצם משפך המרה... כלומר: אתה מתייחס לתהליך בצורה מתודית, פשוטה, חסרת תסביכים וסיבוכים. אשריך. אבל אתה שוכח שבתחום הזה, רוב מקבלי החלטות - הצרכנים - הם אנשים קפריזים ומקבלים החלטות שהן בדר"כ לא מאד רציונליות. תוסיף לזה אשליה של ניפוח אגו - כל אחד חושב שהוא יודע כבר את הכל אחרי שקנה זוג רמקולים אחד - וקיבלת מתכון להחלפות חוזרות ונישנות.

או בקיצור, consider yourself lucky כפרה :).
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,066
מעורבות
1,563
נקודות
113
אז הריפוי בעיסוק היה הכתיבה והשיתוף. מה עוברים רבים מאיתנו לקראת הקניה או הגשמת החלום האודיופילי ואיזה סיפור לא קל ומלא אתגרים עוברים. עכשיו נותר לספור ימים לתערוכה וממנה והלאה השמיים הם הגבול.
הלוואי ואמצא את הסט שיעשה לי טוב באוזן ובלב. שאוכל לשבת בבית ולהכנס ל-Zone וליהנות מבלי להרגיש שחסר משהו או שיש יותר מידי ממשהו אחר - wishful thinking הא? מי יודע - אולי דווקא כן?
אם יהיה מה לספר אולי אשתף. תודה לכל הסובלניים שאת סבלנותם וסבלם ניצלתי עד תום.
מאחל לכולכם מסע מהנה ו-'מוזיקלי' (סליחה ג'ון)
כפרה, אתה מתבזבז. למה לתת לנמר החמוד או לליאור הנעלם את מיטב פרי עטך? פתח בלוג, זרוק עליו כמה פוסטים כאלה פעמיים שלוש בחודש, ותוך שנה אתה עוקף את התנועה של הפורום הזה.

אשריך אתה שיש לך עוד כוח בחלציך להקשיב לכל המאונני יוטיוב האלה כמו ה- has been המיותר הזה גוטנברג, או לקרוא חזור וקרוא עמודי מלל חסרי תוחלת על ציוד. אתה רוצה באמת להנות? לך תכיר אנשים, שמע מערכות, תעשה חברים, תיחשף למוסיקה חדשה אצלם, תופרה ותפרה. זה הכיף שבתחביב.

לגבי הפוסט קורע הלב הקודם שלך - לצערנו אנחנו חיים בישראל ולא באירופה או ארה"ב שבהן ללקוחות גם יש רגישות מסויימת לנותני השירותים שלהם. החוזים הבלתי כתובים בין הצדדים האלה הם הוגנים יותר ויציבים יותר. אצלנו, כל אדיוט שנכנס לחנות ומזבל למוכר במוח על "כרטיס קול USB" חושב שצריכים לפרוס עבורו שטיח אדום ולצחצח לו את הנעל. כן, אני קצת יותר מדי בוטה, אבל נתקלתי בהרבה כאלה. עבור ראש פטיפון של 200 שקל אכלו לבן אדם ת'ראש.

הסוחרים לא מתייחסים שונה ללקוחות מה"ברנז'ה", אלא לאנשים שהם מכירים ושמזהים אצלם היתכנות קניה גבוהה יותר. אל תצפה מסוחר שישים אותך על ברכיו, ינדנד אותך וישיר לך שירי ערס. בשביל זה יש חברים עם מערכות. ובשביל למצוא אותם יש פורום.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אמר ההיי-טקיסט הממולח שעבורו כל מסע קניות הוא בעצם משפך המרה... כלומר: אתה מתייחס לתהליך בצורה מתודית, פשוטה, חסרת תסביכים וסיבוכים. אשריך. אבל אתה שוכח שבתחום הזה, רוב מקבלי החלטות - הצרכנים - הם אנשים קפריזים ומקבלים החלטות שהן בדר"כ לא מאד רציונליות. תוסיף לזה אשליה של ניפוח אגו - כל אחד חושב שהוא יודע כבר את הכל אחרי שקנה זוג רמקולים אחד - וקיבלת מתכון להחלפות חוזרות ונישנות.

או בקיצור, consider yourself lucky כפרה :).

א. אני בר מזל, לא רק בתחום האודיו, אולי יותר מאחרים אולי פחות מאחרים אבל סה"כ טוב לי בחיים.
ב. בו נסתכל על הסבבים שעשיתי בעולם האודיו בשלוש השנים האחרונות:

1. אופרה קווינטה SE עם מגבר בסיסי של יוניסון ומקור דיגיטלי מרנץ + סטרימר פיוניר
2. אופרה גראנד קאלאס עם מגבר יוניסון 150 ומקור דיגיטלי של יוניסון, סטרימר קארי. מקור אנלוגי מישל.
3. מג'יקו S3MK2 הגברה לקסמן 900, מקור דיגיטלי זהה ללמעלה (לפחות לשבוע הקרוב) מקור אנלוגי ברינקמן בארדו.

כל אחד מהסטאפים מייצג קטגוריית מחיר שונה... כמובן שהסטאפ האחרון הוא הטוב מכולם, בפועל יכולתי גם היום לחיות בשלום ולהנות מהסטאפ הראשון, למה הגעתי לסטאפ השלישי - כי יכולתי להרשות לעצמי.

לאנשים ובעיקר באלה העוסקים בתחביבים ריגשיים יש נטיה לסבך דברים מעבר למה שהם באמת, ואולי זה ההפך, אנשים מתוסבכים מגיעים לתחביבים ריגשיים.

בכל מקרה, עדיין מרגיש בר מזל :)

כמובן שאתה מוזמן בזמנך החופשי לבוא ולהאזין אצלי :שתוי:
 
נערך לאחרונה ב:

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,870
מעורבות
1,864
נקודות
113
כפרה, אתה מתבזבז. למה לתת לנמר החמוד או לליאור הנעלם את מיטב פרי עטך? פתח בלוג, זרוק עליו כמה פוסטים כאלה פעמיים שלוש בחודש, ותוך שנה אתה עוקף את התנועה של הפורום הזה.

אשריך אתה שיש לך עוד כוח בחלציך להקשיב לכל המאונני יוטיוב האלה כמו ה- has been המיותר הזה גוטנברג, או לקרוא חזור וקרוא עמודי מלל חסרי תוחלת על ציוד. אתה רוצה באמת להנות? לך תכיר אנשים, שמע מערכות, תעשה חברים, תיחשף למוסיקה חדשה אצלם, תופרה ותפרה. זה הכיף שבתחביב.

לגבי הפוסט קורע הלב הקודם שלך - לצערנו אנחנו חיים בישראל ולא באירופה או ארה"ב שבהן ללקוחות גם יש רגישות מסויימת לנותני השירותים שלהם. החוזים הבלתי כתובים בין הצדדים האלה הם הוגנים יותר ויציבים יותר. אצלנו, כל אדיוט שנכנס לחנות ומזבל למוכר במוח על "כרטיס קול USB" חושב שצריכים לפרוס עבורו שטיח אדום ולצחצח לו את הנעל. כן, אני קצת יותר מדי בוטה, אבל נתקלתי בהרבה כאלה. עבור ראש פטיפון של 200 שקל אכלו לבן אדם ת'ראש.

הסוחרים לא מתייחסים שונה ללקוחות מה"ברנז'ה", אלא לאנשים שהם מכירים ושמזהים אצלם היתכנות קניה גבוהה יותר. אל תצפה מסוחר שישים אותך על ברכיו, ינדנד אותך וישיר לך שירי ערס. בשביל זה יש חברים עם מערכות. ובשביל למצוא אותם יש פורום.
תודה לאל שחזרת מתן.
 

Chen_J

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
31
נקודות
18
וואווו, איך זה שלך אין וולוג? כתבת יפה.
רוצה את הגביע הקדוש? התאמה! אין קשר בין ציוד יקר פלוס עוד אחד יקר ועוד אחד לבין תוצאת נירוונה. הנכון הוא למצוא חוליה התחלתית בשרשרת וזו לא חייבת להיות הרמקולים, יכול להיות המגבר ששמעת עם רמקולים יקרים שאינך יכול להרשות לעצמך ומשם להתקדם כל פעם שלב, לחפש רמקולים שיסחטו כל טיפת מה שאתה מחפש בהתרגשות ובהאזנה למגבר ושיתאימו לגודל החדר וליכולת ההגברה ואפשרות מיקומם, אפשר לחפש כבלים בשבילם או קודם כל מקור כי מה שנשאר קבוע כמעט תמיד זה טעמך והחדר.
כן רצוי לפני הכל להכין תשתית חשמלית בסיסית טובה כמו קו נפרד, לוח וגישורים איכותיים מחוברים לשקעים אודיופילים לא יקרים בשביל התחלה ותמיד לנסות בבית. ברגע שיש את הסינרגיה תמיד תדע איך לשדרג משם.
כל זאת כמובן חייב לבוא עם רכישת ניסיון אודיופילי, הבעיה שרכישת ניסיון כזה עולה ביוקר עקב לימוד עצמי בהחלפות וזו ה-טעות, צריך לעבור ככל הניתן אצל יבואנים וכאלה שמכנים עצמם אודיופילים ולהתחלק על זקנם, בשביל כך אנחנו קהילה.
תודה רבה. אני בתהליך כמו שאומרים. התגובות מאוד עוזרות
 

Chen_J

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
31
נקודות
18
אשריך אתה שיש לך עוד כוח בחלציך להקשיב לכל המאונני יוטיוב האלה כמו ה- has been המיותר הזה גוטנברג, או לקרוא חזור וקרוא עמודי מלל חסרי תוחלת על ציוד. אתה רוצה באמת להנות? לך תכיר אנשים, שמע מערכות, תעשה חברים, תיחשף למוסיקה חדשה אצלם, תופרה ותפרה. זה הכיף שבתחביב.
תודה רבה. רעיון לא רע וגם עליו ניתן יהיה לכתוב קצת :)
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,070
מעורבות
906
נקודות
113
ממש נהנתי לקרוא את מה שרשמת פה :בעד:
 

Chen_J

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
31
נקודות
18
ממש נהנתי לקרוא את מה שרשמת פה :בעד:
תודה רבה לך. נראה שכאשר כותבים משהו שמעניין או מאוד מסעיר אז יוצא טוב
מאוד מעריך את הפורום את ההזמנות להאזנה משותפת. כיף גדול
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
לחן -
אודיופיל יכול להיות מתוסכל תמידי, או מאושר בחלקו. עניין של החלטה.
כל מערכת שתקנה, יש טובה ממנה מעבר לפינה.
המחירים מטורפים, ובכל החלפה תפסיד הון.
מסקנה?
1. תפסיק לקרוא ולצפות ביו טיוב, לך לשמוע המון- המון-המון מערכות ושילובים. זה לא מדע טילים, אבל עבודה נכונה של לימוד הטעם והגדרת התקציב, תמנע החלפות בהמשך.
2 למד מה הטעם שלך- רמקולים קראמיים? שופריים? "בריטיים"? מקור אנאלוגי, או דיגיטאלי? מגבר מלטף או חד כתער?
אחרי שתלמד מה אתה אוהב, תגדיר את התקציב הכי גבוה שאתה יכול, ולך לקנות את מה שאתה אוהב, חדש או יד שנייה.
במצב כזה, הסיכוי שתחליף ציוד תוך שנים בודדות, לא גבוה. אלא אם יש לך עיניים גדולות.

אה...... וכן, אתה לגמרי אודיופיל.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
א. אני בר מזל, לא רק בתחום האודיו, אולי יותר מאחרים אולי פחות מאחרים אבל סה"כ טוב לי בחיים.
ב. בו נסתכל על הסבבים שעשיתי בעולם האודיו בשלוש השנים האחרונות:

1. אופרה קווינטה SE עם מגבר בסיסי של יוניסון ומקור דיגיטלי מרנץ + סטרימר פיוניר
2. אופרה גראנד קאלאס עם מגבר יוניסון 150 ומקור דיגיטלי של יוניסון, סטרימר קארי. מקור אנלוגי מישל.
3. מג'יקו S3MK2 הגברה לקסמן 900, מקור דיגיטלי זהה ללמעלה (לפחות לשבוע הקרוב) מקור אנלוגי ברינקמן בארדו.

כל אחד מהסטאפים מייצג קטגוריית מחיר שונה... כמובן שהסטאפ האחרון הוא הטוב מכולם, בפועל יכולתי גם היום לחיות בשלום ולהנות מהסטאפ הראשון, למה הגעתי לסטאפ השלישי - כי יכולתי להרשות לעצמי.

לאנשים ובעיקר באלה העוסקים בתחביבים ריגשיים יש נטיה לסבך דברים מעבר למה שהם באמת, ואולי זה ההפך, אנשים מתוסבכים מגיעים לתחביבים ריגשיים.

בכל מקרה, עדיין מרגיש בר מזל :)

כמובן שאתה מוזמן בזמנך החופשי לבוא ולהאזין אצלי :שתוי:

תרשה לי לחלוק עליך, בחברות. (ורד)
אני טוען שמי שמתכונן כמו שצריך, לומד את הטעם שלו היטב, מגדיר את התקציב הכי גבוה שיוכל לעמוד בו, יחסוך הון ויש סיכוי שיימנע מהחלפות יתר.

אתה טוען שבחירת מערכת היא לא מדע טילים - שומעים קצת, מתייעצים קצת וקונים.

והתוצאה?
החלפת שלושה סטים בשלוש שנים בודדות, שזה הרבה מאוד ציוד בכלום זמן. נהדר ליבואן, רע מאוד לאודיופיל.
הפסדת כנראה עשרות אלפי שקלים, בגלל שלא התנהלת נכון. יכולת לכאורה להתחיל עם הסט הנוכחי שלך ולחסוך הון.

המסקנה שלי: קנית בחופזה ובחרת לא נכון, שוב התנהלת לא נכון ולכן שוב בחרת לא נכון, וכך הלאה בהתלהבויות רגעיות ומבלי באמת לבחון וללמוד מה אתה מחפש ומה אתה אוהב בדיוק - ב ד י ו ק.

זו תופעה שכיחה אצל אודיופילים צעירים, שלא מבררים לעצמם את הדברים לעומק ולא עושים את הבחירות הנכונות. מתלהבים, קונים, ואז מחליפים.

כמובן שזו זכותך וזכותו של כל אחד. סביר גם להניח שלא ממש מפריע לך שהפסדת הון בדרך בה בחרת, לגיטימי. אני רק טוען שהנחת היסוד שלך שגוייה מיסודה: בחירת מערכת עבור מי שלא רוצים לבזבז הון תועפות על טעויות, היא עניין רציני שצריך לנהל אותו במתינות ובסבלנות.

בתחביב שלנו אפשר ללמוד בדרך היקרה ובדרך היותר יקרה. זול זה בכל מקרה לא יהיה..... אפשר ללמוד כמוך, על ידי החלפת שלושה סטים בשלוש שנים. אפשר גם ללמוד דרך מסע של האזנות אינספור, גיבוש הטעם וקנייה בתקציב הכי גבוה האפשרי.
במקרה כזה יש סיכוי גבוה הרבה יותר לחיות בהנאה עם הסט כמה שנים טובות וארוכות.

ולסיום אשאל אותך שאלה: כמה רמקולים בגזרת המחיר של הרמקול הנוכחי שלך, שמעת לפני הרכישה? וכמה מגברים? ופטיפונים?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
תרשה לי לחלוק עליך, בחברות. (ורד)
אני טוען שמי שמתכונן כמו שצריך, לומד את הטעם שלו היטב, מגדיר את התקציב הכי גבוה שיוכל לעמוד בו, יחסוך הון ויש סיכוי שיימנע מהחלפות יתר.

אתה טוען שבחירת מערכת היא לא מדע טילים - שומעים קצת, מתייעצים קצת וקונים.

והתוצאה?
החלפת שלושה סטים בשלוש שנים בודדות, שזה הרבה מאוד ציוד בכלום זמן. נהדר ליבואן, רע מאוד לאודיופיל.
הפסדת כנראה עשרות אלפי שקלים, בגלל שלא התנהלת נכון. יכולת לכאורה להתחיל עם הסט הנוכחי שלך ולחסוך הון.

המסקנה שלי: קנית בחופזה ובחרת לא נכון, שוב התנהלת לא נכון ולכן שוב בחרת לא נכון, וכך הלאה בהתלהבויות רגעיות ומבלי באמת לבחון וללמוד מה אתה מחפש ומה אתה אוהב בדיוק - ב ד י ו ק.

זו תופעה שכיחה אצל אודיופילים צעירים, שלא מבררים לעצמם את הדברים לעומק ולא עושים את הבחירות הנכונות. מתלהבים, קונים, ואז מחליפים.

כמובן שזו זכותך וזכותו של כל אחד. סביר גם להניח שלא ממש מפריע לך שהפסדת הון בדרך בה בחרת, לגיטימי. אני רק טוען שהנחת היסוד שלך שגוייה מיסודה: בחירת מערכת עבור מי שלא רוצים לבזבז הון תועפות על טעויות, היא עניין רציני שצריך לנהל אותו במתינות ובסבלנות.

בתחביב שלנו אפשר ללמוד בדרך היקרה ובדרך היותר יקרה. זול זה בכל מקרה לא יהיה..... אפשר ללמוד כמוך, על ידי החלפת שלושה סטים בשלוש שנים. אפשר גם ללמוד דרך מסע של האזנות אינספור, גיבוש הטעם וקנייה בתקציב הכי גבוה האפשרי.
במקרה כזה יש סיכוי גבוה הרבה יותר לחיות בהנאה עם הסט כמה שנים טובות וארוכות.

ולסיום אשאל אותך שאלה: כמה רמקולים בגזרת המחיר של הרמקול הנוכחי שלך, שמעת לפני הרכישה? וכמה מגברים? ופטיפונים?


יש לך טעות בסיסית ידידי, בכל פעם רכשתי בהתאם לתקציב שעמד לרשותי ולא קפצתי מעל הפופיק.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
רוצה את הגביע הקדוש? התאמה! אין קשר בין ציוד יקר פלוס עוד אחד יקר ועוד אחד לבין תוצאת נירוונה. הנכון הוא למצוא חוליה התחלתית בשרשרת וזו לא חייבת להיות הרמקולים, יכול להיות המגבר ששמעת עם רמקולים יקרים שאינך יכול להרשות לעצמך ומשם להתקדם כל פעם שלב, לחפש רמקולים שיסחטו כל טיפת מה שאתה מחפש בהתרגשות ובהאזנה למגבר ושיתאימו לגודל החדר וליכולת ההגברה ואפשרות מיקומם, אפשר לחפש כבלים בשבילם או קודם כל מקור כי מה שנשאר קבוע כמעט תמיד זה טעמך והחדר.
כן רצוי לפני הכל להכין תשתית חשמלית בסיסית טובה כמו קו נפרד, לוח וגישורים איכותיים מחוברים לשקעים אודיופילים לא יקרים בשביל התחלה ותמיד לנסות בבית. ברגע שיש את הסינרגיה תמיד תדע איך לשדרג משם.
קראתי שוב ואני חולק עליך.

הרמקולים הם אלה שהכי משפיעים על סוג הצליל, ולכן ממש מומלץ להתחיל מהם, ולהתאים להם הגברה.
ההגברה המתאימה שונה מהותית בין סוגים שונים של רמקולים, ולכן עלול לקרות שאם התחלת בהגברה ואתה מגלה במאוחר שאתה אוהב סוג אחר של רמקולים, תיאלץ להחליף את ההגברה!
למשל אם קנית מגבר טרנזיסטורי מפוצץ ואטים ואחרי זה גילית שאתה אוהב רמקולים שופריים סופר נצילים שעדיף להניע אותם במגבר מנורות של 10 ואט, או להיפך.

כבלים הם חיבורים בין מכשירים, ולכן בחירת הכבל האופטימאלי תלוייה בשני המכשירים שביניהם הוא מחבר.
מכאן שאת הכבלים כדאי לבחור רק אחרי שייש את המכשירים שביניהם מחברים, ולא להתחיל מהכבלים.
אם לא עושים זאת בסדר הנכון שוב עלולים להצטרך להחליף. למשל אם קנית אינטרקונקטים balanced ואחר כך קנית מכשירים שלפחות אחד מהם עובד רק single ended, או להיפך, שקנית אינרקונקטים RCA ואחר כך רכיבים שעדיף לחבר ביניהם balanced. או שקנית כבלים עם נטייה לבהירות ואחר כך גם רכיבים עם נטייה לבהירות -- תצטרך להחליף את הכבלים. בקיצור, לא רעיון טוב.

כל הטיפול בחשמל חשוב, אבל הוא לא משפיע הרבה על אופי הצליל. כדאי להתחיל בו רק אם אתה בדיוק עובר דירה או משפץ, אבל לא כשאתה חי במקום נתון, כי זה יוריד לך מהתקציב של המיכשור עצמו. קודם תקנה את הציוד במקסימום התקציב שאתה יכול, כך שיהייה לך עם מה לשמוע, ואחר כך תשקיע בשיפורי חשמל עם הזמן.

את המקור/ות אפשר לקנות בכל שלב. לפעמים כדאי לקנות מקור פשוט וזול להתחלה, כדי שיהייה עם מה לשמוע את ההגברה והרמקולים, ואחר כך לצבור תקציב לרכישת מקור רציני, והמקור הזול נשאר רק לגיבוי או למכירה או לחדר של הילדים.

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור