Chen_J
אוהב את התחום
- הודעות
- 84
- מעורבות
- 31
- נקודות
- 18
אני אוהב מוזיקה. אוהב לשמוע אותה טוב. מבדיל בין מערכת טובה לפחות. אבל אני לא אודיופיל!
המסע (חלק 4 וכנראה האחרון), החל הרבה לפני רכישת הציוד הראשונה. הרי כל מבצע מתחיל באיסוף מל"מ. קריאת חומרים, צפייה בתמונות ובשנים האחרונות המון זמן YOUTUBE. מוזר, שרובנו אוספים יותר מידע על תחביב מאשר חומר על הפנסיה שלנו לא?. אצלי זה התחיל לפני המון שנים בהן, עזרתי, בקיץ כנער, בחנות סטריאו. שם הייתי קורא Hi-Fi Choice בשקיקה ולומד על מוצרים חדשים. בעמודים האחרונים היה ריכוז של כל זוכי הפרסים בקטגוריות השונות. מנסה לשמוע במו אוזני את ההבדלים בין נגן CD אחד למשנהו מסדרה גבוה יותר של אותו יצרן ומשווה לכתוב במגזין. קפיצה של כמה שנים קדימה - ZINIO פתח אפשרות להיות מנוי כמעט לכל מגזין בעולם ובכל נושא. שנים שאני מנוי לפרקים ל- What Hi-Fi ו-Sound & Vision לעיתים גם Stereophile. אגב, במחירים מצחיקים של דולרים בודדים למנוי שנתי. עושר הנתונים והפצצות המידע צריכים להיות מטופלים בחכמה ותוך תשומת לב - הרי 2 דפים לפני או אחרי הכתבה ישנה פרסומת של אותו מוצר (ארחיב בהמשך).
צפה בקובץ המצורף 45368
בתקופתו של לאונרדו דה-וינצ'י, במאה ה-15, הספיק זה, ב-67 שנותיו, להיות כמעט הכל. ממציא, רופא, צייר, פסל, מתמטיקאי ועוד. היום ההתמחות היא המהות. אין דין רופא עור כדין רופא אף אוזן גרון ורופא כללי ממש לא יודע הכל. לכל רופא התמחות מאוד ספציפית. זה לא אמור שאין יותר אנשי אשכולות אבל ההתמקדות היא כבר לא באשכול אלא בשטח מסויים בקליפה העליונה של עינב, המצוי בחלקו הספציפי באשקול, שאינו פונה לשמש. אז איך כל זה קשור לפורום הדו ערוצי - סטריאו?
תהליך בחירת מוצר או מערכת שלימה כולל בתוכו מיקרו התמחויות במגוון רב אותם צמצמתי לנקודות הבאות -
צפה בקובץ המצורף 45370
אלו הם חלק האתרים בהם אני מחפש את המידע ונהנה ללמוד על הענף, המוצרים ויכולותיהם
www.whathifi.com
www.dtown.co.il
https://darko.audio
https://www.stereophile.com
https://6moons.com
https://hifipig.com
http://www.tonepublications.com
www.head-fi.org
https://www.hifichoicemag.com
https://www.hifinews.com
http://www.theabsolutesound.com
תיאור הצליל הוא אחד מפלפולי המלל המרהיבים הקיימים בעיתונות היום ואחד המופשטים שבהם.
קשה מאוד לדמיין צליל של רמקול פתוח או בהיר, חמים או מוזיקאלי ועוד ועוד דימויים מדהימים שניתן למצוא את חלקם בלינק הבא - https://www.head-fi.org/threads/describing-sound-a-glossary.220770/.
צפה בקובץ המצורף 45369
הקהל אוהב לגרות גם את חוש הראיה והלהיט האחרון הוא ערוצי ה-YouTube. מי שרוצה להיות ׳מישהו׳ חייב ערוץ. כך סטיב גוטנברג, בעל אוסף החולצות המזעזעות הגדול ביותר בעולם, משדר כל יום, וולוג שחלקו זכרונות, מתקופת היותו מוכר בחנות ניו יורקית מפורסמת וכתב במגזין Stereophile, סוקר מוצרים ומקיים ראויונות עם אודיופילים ויישויות אודיו שונות, כחלק מהיותו עיתונאי של CNET.
וולוג משעשע ופופולארי ביותר נקרא Z Reviews של זאוס ההורס. משעשע אך רציני. סוקר בעיקר ציוד זול יותר, DACs, אוזניות וגם רמקולים מידי פעם. צריך לאהוב את הסגנון והתזזיתיות בה הוא מצלם. אחד ממאגרי הידע הבלתי נדלים הוא ערוץ חברת PS Audio בו מייסד החברה, ודברן לא קטן בכלל, מר פול מק'גוון, מגיע בסופ"ש למפעל ועונה לשאלות הקהל תוך שהוא מספר את חוויותיו ממלחמת וויטנאם, הקמת החברה ומוצריה. התשובות הן מקיפות מעמיקות. סגנונו מלא ההומור והידע העצום שיש לאיש פשוט מרתקים. אם מתחברים לסגנון אז צפויות שעות רבות של צפיה ולמידה.
השונה והמעניין ביותר, לטעמי, הוא ג'ון דרקו. בחור אוסטרלי המתגורר בברלין ומשם מקיים את הוולוג שלו. (לאחרונה משתף פעולה עם נערה מוכשרת ושם דבר בעולם ה-HiFi, בשם ג'נה (שם משפחה בעייתי) המפעילה אנימציות מעניינות בסרטונים שלה - סרטון מומלץ ביקור ב- DeVore Fidelity)
ג'ון דרקו, היה סוקר ב-6Moons ובשנים האחרונות משמש "כקול צעיר" בתחום סוקרי המוצרים, אשר רובם רחוקים מגיל 55 לכיוון צפון. דרקו מקצין מאוד את התגובות שלו. נראה כאילו הוא בכוונה מנסה לצאת מהזרם או לשחות נגדו. הוא לא בוחן מוצרים ע"י האזנה להמננוני התערוכות וקטעי הג'אז והתזמורת האופייניים, אלא דווקא מוזיקה אלקטרונית ואוונגרדית שהוא אוהב. פונה לקהל בצורה פשוטה ונטולת פוליטיקלי קורקטיזם. שנואת נפשו היא מילת התיאור לרכבים או רמקול - "מוזיקלי". מאוד מצחיק לראות את תגובותיו או לשמוע אותן ב-Podcast שלו כאשר, למשל, מבקשים ממנו להשוות למוצר שלא בחן. כך גם לגבי "נאמן למקור". "מי יודע מה היה המקור? איך אפשר לומר שזה נשמע יותר נאמן למקור אם לא שמעת את המקור?". פשוט יוצא מדעתו. הוא מטיף גדול לנוחות שברמקולים מוגברים וחסכון ברכיבים בחלל ואפילו 'קבע סטנרט' של גדלים לרכיבים הנכנסים או מתאימים למשפחת מוצרים באיקאה, וכמו רבים לאחרונה נאמן גדול ל-roon, ועוד ועוד. ממליץ מאוד לשמוע ולראות אותו.
סרטון שלו העוסק בחשיבות האקוסטיקה -
לאחרונה הגיע ל-40K עוקבים. קשה מאוד, כסוקר, להיות לא מוטה.אני לומד מדבריו בסרטון כי תהיה לסוקר העדפה וחיבה למוצרים מסויימים אותם "ידחוף" ובכך למעשה הוא מטה את הכף מול מוצרים ויצרנים אחרים. זה נושא ששווה לדון עליו בנפרד ולעומק.
אגב המקורות האהובים עלי כוללים את החברים הבאים (שימו לב לכמות העוקבים) -
מה הקשר של כל הסיפור הזה למסע ה-sound?
איך אני נכנס לתחום או מנסה להבין בתוכו לאן לפנות, כאשר ישנו מגוון כה גדול של דעות ואינפורמציה? או! אז אני מתחיל הכי חזק ולאט לאט מגביר! מורה הנבוכים לתיאורי צליל המוצר עדיין לא פוצח. הרי המערכת בחנות לא תשמע כמו אצלי בבית. אז איך אבחר בה? ההשקעה באקוסטיקה - אין סיכוי שהחצי השני בבית יאשר לוחות מוזרים מפוזרים בחלל. !!!No Chance. אין חדר ייעודי בו ניתן לטפל בנפרד. לכל המרק הזה יש להוסיף, כמובן, את נושא הפורמטים וצורת ההקלטה. אז עשיתי מנוי ל-TIDAL MASTERS זה אומר שאשמע טוב יותר? הקלטת המקור לא טובה אז אי אפשר להנות יותר או לשמוע טוב יותר. אין מגוון שירים בעברית כמו בשירות של APPLE, אז אני מנוי לשניהם. ועוד שאלות לגבי פורמטים של MQA ו-DSD ואיך האוזן שלי לא שומעת כמו זו של אחר, ושהביקורות מוטות, כי הסוקר בוחן, בעיקר, מוצרים שאהב וזה שאף פעם לא ראיתי מוצר שקיבל המלצה שלילית, וביטוי שלמדתי להכיר, הנשזר רבות בפורומים, סקירות וביקורות - snake oil המתאר רכיבים חסרי השפעה או הבטחות שיקריות לגבי יכולות מוצרים ועוד ועוד. מומחיות ותת מומחיות. אין דה-וינצ'י. אין מכשיר אחד שעושה הכל טוב. לכל רכיב בשרשרת השפעה (או לא) ואין אמת אחת וכנראה בגלל זה יש לנו פורומים כאלו נפלאים וויכוחים מרים על פטיפונים ומרימי כבלים. למעשה הפצצתי את עצמי באינפורמציה היוצרת חסמים או אתגרים גדלים והולכים.
בסופו של דבר צריך אדם להחליט היכן הוא משקיע את זמנו וכספו ולהיות שלם עם זה. המון זמן קריאה וצפיה, למידה והשוואת נתונים וביקורים בכל מיני מקומות יעודיים. אבל אז, הוא נכנס לפורום ושומע שהמכשיר 'הזה' טוב יותר ומדוע אתה לא שומע בפורמט הזה? ולא נכנסנו בכלל לנושא הכבילה ועם כן WIFI או רק חיבור קווי. בקיצור קשה להיות אודיופיל אז אני מגדיר עצמי כלא כזה, למרות שבפנים בפנים יכול להיות שאני כן. איזה כיף כשאדם מרוצה בחלקו? כמה נחת! כמה רוגע! למה לי להיות אודיופיל? הרי זו קללה. תן להיות מרוצה בחלקי!
נוגע רגע בנושא חווית הביקורים בחנויות השונות, שיצר גלים בשלולית שלנו. חשוב שיהיו חנויות פעילות, מקצועיות ו-נחמדות!. חשוב שנוכל להתייעץ ולרכוש מאדם מקצועי שיוכל לתפור לנו פתרון שנאהב ואולי אפילו נוכל לחיות איתו שנים רבות. חשוב מאוד להיות עם הפנים ללקוח, גם זה המזדמן וגם זה שלא מוכר לכם מפורום כזה או אחר. חשוב לקיים תערוכות, מפגשי האזנה וקשר ישיר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. יישר כח לכל היבואנים והעוסקים בציוד הנפלא ומגשים החלומות הזה.
אז הריפוי בעיסוק היה הכתיבה והשיתוף. מה עוברים רבים מאיתנו לקראת הקניה או הגשמת החלום האודיופילי ואיזה סיפור לא קל ומלא אתגרים עוברים. עכשיו נותר לספור ימים לתערוכה וממנה והלאה השמיים הם הגבול.
הלוואי ואמצא את הסט שיעשה לי טוב באוזן ובלב. שאוכל לשבת בבית ולהכנס ל-Zone וליהנות מבלי להרגיש שחסר משהו או שיש יותר מידי ממשהו אחר - wishful thinking הא? מי יודע - אולי דווקא כן?
אם יהיה מה לספר אולי אשתף. תודה לכל הסובלניים שאת סבלנותם וסבלם ניצלתי עד תום.
מאחל לכולכם מסע מהנה ו-'מוזיקלי' (סליחה ג'ון)
המסע (חלק 4 וכנראה האחרון), החל הרבה לפני רכישת הציוד הראשונה. הרי כל מבצע מתחיל באיסוף מל"מ. קריאת חומרים, צפייה בתמונות ובשנים האחרונות המון זמן YOUTUBE. מוזר, שרובנו אוספים יותר מידע על תחביב מאשר חומר על הפנסיה שלנו לא?. אצלי זה התחיל לפני המון שנים בהן, עזרתי, בקיץ כנער, בחנות סטריאו. שם הייתי קורא Hi-Fi Choice בשקיקה ולומד על מוצרים חדשים. בעמודים האחרונים היה ריכוז של כל זוכי הפרסים בקטגוריות השונות. מנסה לשמוע במו אוזני את ההבדלים בין נגן CD אחד למשנהו מסדרה גבוה יותר של אותו יצרן ומשווה לכתוב במגזין. קפיצה של כמה שנים קדימה - ZINIO פתח אפשרות להיות מנוי כמעט לכל מגזין בעולם ובכל נושא. שנים שאני מנוי לפרקים ל- What Hi-Fi ו-Sound & Vision לעיתים גם Stereophile. אגב, במחירים מצחיקים של דולרים בודדים למנוי שנתי. עושר הנתונים והפצצות המידע צריכים להיות מטופלים בחכמה ותוך תשומת לב - הרי 2 דפים לפני או אחרי הכתבה ישנה פרסומת של אותו מוצר (ארחיב בהמשך).
צפה בקובץ המצורף 45368
בתקופתו של לאונרדו דה-וינצ'י, במאה ה-15, הספיק זה, ב-67 שנותיו, להיות כמעט הכל. ממציא, רופא, צייר, פסל, מתמטיקאי ועוד. היום ההתמחות היא המהות. אין דין רופא עור כדין רופא אף אוזן גרון ורופא כללי ממש לא יודע הכל. לכל רופא התמחות מאוד ספציפית. זה לא אמור שאין יותר אנשי אשכולות אבל ההתמקדות היא כבר לא באשכול אלא בשטח מסויים בקליפה העליונה של עינב, המצוי בחלקו הספציפי באשקול, שאינו פונה לשמש. אז איך כל זה קשור לפורום הדו ערוצי - סטריאו?
תהליך בחירת מוצר או מערכת שלימה כולל בתוכו מיקרו התמחויות במגוון רב אותם צמצמתי לנקודות הבאות -
- פירוש תיאור צליל המערכת על פיו אמורים לדמיין כיצד הוא נשמע מתוך הביקורות הכתובות או מצולמות
- הבנה שיש השפעה של סוג המדיה ואיך הוקלטה
- הפנמה שהאקוסטיקה בחלל המיועד היא קריטית
צפה בקובץ המצורף 45370
אלו הם חלק האתרים בהם אני מחפש את המידע ונהנה ללמוד על הענף, המוצרים ויכולותיהם
www.whathifi.com
www.dtown.co.il
https://darko.audio
https://www.stereophile.com
https://6moons.com
https://hifipig.com
http://www.tonepublications.com
www.head-fi.org
https://www.hifichoicemag.com
https://www.hifinews.com
http://www.theabsolutesound.com
תיאור הצליל הוא אחד מפלפולי המלל המרהיבים הקיימים בעיתונות היום ואחד המופשטים שבהם.
קשה מאוד לדמיין צליל של רמקול פתוח או בהיר, חמים או מוזיקאלי ועוד ועוד דימויים מדהימים שניתן למצוא את חלקם בלינק הבא - https://www.head-fi.org/threads/describing-sound-a-glossary.220770/.
צפה בקובץ המצורף 45369
הקהל אוהב לגרות גם את חוש הראיה והלהיט האחרון הוא ערוצי ה-YouTube. מי שרוצה להיות ׳מישהו׳ חייב ערוץ. כך סטיב גוטנברג, בעל אוסף החולצות המזעזעות הגדול ביותר בעולם, משדר כל יום, וולוג שחלקו זכרונות, מתקופת היותו מוכר בחנות ניו יורקית מפורסמת וכתב במגזין Stereophile, סוקר מוצרים ומקיים ראויונות עם אודיופילים ויישויות אודיו שונות, כחלק מהיותו עיתונאי של CNET.
וולוג משעשע ופופולארי ביותר נקרא Z Reviews של זאוס ההורס. משעשע אך רציני. סוקר בעיקר ציוד זול יותר, DACs, אוזניות וגם רמקולים מידי פעם. צריך לאהוב את הסגנון והתזזיתיות בה הוא מצלם. אחד ממאגרי הידע הבלתי נדלים הוא ערוץ חברת PS Audio בו מייסד החברה, ודברן לא קטן בכלל, מר פול מק'גוון, מגיע בסופ"ש למפעל ועונה לשאלות הקהל תוך שהוא מספר את חוויותיו ממלחמת וויטנאם, הקמת החברה ומוצריה. התשובות הן מקיפות מעמיקות. סגנונו מלא ההומור והידע העצום שיש לאיש פשוט מרתקים. אם מתחברים לסגנון אז צפויות שעות רבות של צפיה ולמידה.
השונה והמעניין ביותר, לטעמי, הוא ג'ון דרקו. בחור אוסטרלי המתגורר בברלין ומשם מקיים את הוולוג שלו. (לאחרונה משתף פעולה עם נערה מוכשרת ושם דבר בעולם ה-HiFi, בשם ג'נה (שם משפחה בעייתי) המפעילה אנימציות מעניינות בסרטונים שלה - סרטון מומלץ ביקור ב- DeVore Fidelity)
ג'ון דרקו, היה סוקר ב-6Moons ובשנים האחרונות משמש "כקול צעיר" בתחום סוקרי המוצרים, אשר רובם רחוקים מגיל 55 לכיוון צפון. דרקו מקצין מאוד את התגובות שלו. נראה כאילו הוא בכוונה מנסה לצאת מהזרם או לשחות נגדו. הוא לא בוחן מוצרים ע"י האזנה להמננוני התערוכות וקטעי הג'אז והתזמורת האופייניים, אלא דווקא מוזיקה אלקטרונית ואוונגרדית שהוא אוהב. פונה לקהל בצורה פשוטה ונטולת פוליטיקלי קורקטיזם. שנואת נפשו היא מילת התיאור לרכבים או רמקול - "מוזיקלי". מאוד מצחיק לראות את תגובותיו או לשמוע אותן ב-Podcast שלו כאשר, למשל, מבקשים ממנו להשוות למוצר שלא בחן. כך גם לגבי "נאמן למקור". "מי יודע מה היה המקור? איך אפשר לומר שזה נשמע יותר נאמן למקור אם לא שמעת את המקור?". פשוט יוצא מדעתו. הוא מטיף גדול לנוחות שברמקולים מוגברים וחסכון ברכיבים בחלל ואפילו 'קבע סטנרט' של גדלים לרכיבים הנכנסים או מתאימים למשפחת מוצרים באיקאה, וכמו רבים לאחרונה נאמן גדול ל-roon, ועוד ועוד. ממליץ מאוד לשמוע ולראות אותו.
סרטון שלו העוסק בחשיבות האקוסטיקה -
לאחרונה הגיע ל-40K עוקבים. קשה מאוד, כסוקר, להיות לא מוטה.אני לומד מדבריו בסרטון כי תהיה לסוקר העדפה וחיבה למוצרים מסויימים אותם "ידחוף" ובכך למעשה הוא מטה את הכף מול מוצרים ויצרנים אחרים. זה נושא ששווה לדון עליו בנפרד ולעומק.
אגב המקורות האהובים עלי כוללים את החברים הבאים (שימו לב לכמות העוקבים) -
Zero Fidelity – Sean – 23K
New Record Day – Ron – 18K
PS Audio – Ask Paul McGowan – 79K
John Darko – 40K
Steve Guttenberg - Audiophiliac blog for CNET.com – 64K
Upscale Audio High Fidelity – Kevin Deal – 9K
Pursuit Perfect System – 14K
Stereophile – Magazine – 21K
What Hi-Fi – Magazine – 48K
EARSPACE - Jana Dagdagan – 4K
Z Reviews – Zeos Pantera – 153K
Andrew Robinson – 18K
Digital Trends – 477K
New Record Day – Ron – 18K
PS Audio – Ask Paul McGowan – 79K
John Darko – 40K
Steve Guttenberg - Audiophiliac blog for CNET.com – 64K
Upscale Audio High Fidelity – Kevin Deal – 9K
Pursuit Perfect System – 14K
Stereophile – Magazine – 21K
What Hi-Fi – Magazine – 48K
EARSPACE - Jana Dagdagan – 4K
Z Reviews – Zeos Pantera – 153K
Andrew Robinson – 18K
Digital Trends – 477K
מה הקשר של כל הסיפור הזה למסע ה-sound?
איך אני נכנס לתחום או מנסה להבין בתוכו לאן לפנות, כאשר ישנו מגוון כה גדול של דעות ואינפורמציה? או! אז אני מתחיל הכי חזק ולאט לאט מגביר! מורה הנבוכים לתיאורי צליל המוצר עדיין לא פוצח. הרי המערכת בחנות לא תשמע כמו אצלי בבית. אז איך אבחר בה? ההשקעה באקוסטיקה - אין סיכוי שהחצי השני בבית יאשר לוחות מוזרים מפוזרים בחלל. !!!No Chance. אין חדר ייעודי בו ניתן לטפל בנפרד. לכל המרק הזה יש להוסיף, כמובן, את נושא הפורמטים וצורת ההקלטה. אז עשיתי מנוי ל-TIDAL MASTERS זה אומר שאשמע טוב יותר? הקלטת המקור לא טובה אז אי אפשר להנות יותר או לשמוע טוב יותר. אין מגוון שירים בעברית כמו בשירות של APPLE, אז אני מנוי לשניהם. ועוד שאלות לגבי פורמטים של MQA ו-DSD ואיך האוזן שלי לא שומעת כמו זו של אחר, ושהביקורות מוטות, כי הסוקר בוחן, בעיקר, מוצרים שאהב וזה שאף פעם לא ראיתי מוצר שקיבל המלצה שלילית, וביטוי שלמדתי להכיר, הנשזר רבות בפורומים, סקירות וביקורות - snake oil המתאר רכיבים חסרי השפעה או הבטחות שיקריות לגבי יכולות מוצרים ועוד ועוד. מומחיות ותת מומחיות. אין דה-וינצ'י. אין מכשיר אחד שעושה הכל טוב. לכל רכיב בשרשרת השפעה (או לא) ואין אמת אחת וכנראה בגלל זה יש לנו פורומים כאלו נפלאים וויכוחים מרים על פטיפונים ומרימי כבלים. למעשה הפצצתי את עצמי באינפורמציה היוצרת חסמים או אתגרים גדלים והולכים.
בסופו של דבר צריך אדם להחליט היכן הוא משקיע את זמנו וכספו ולהיות שלם עם זה. המון זמן קריאה וצפיה, למידה והשוואת נתונים וביקורים בכל מיני מקומות יעודיים. אבל אז, הוא נכנס לפורום ושומע שהמכשיר 'הזה' טוב יותר ומדוע אתה לא שומע בפורמט הזה? ולא נכנסנו בכלל לנושא הכבילה ועם כן WIFI או רק חיבור קווי. בקיצור קשה להיות אודיופיל אז אני מגדיר עצמי כלא כזה, למרות שבפנים בפנים יכול להיות שאני כן. איזה כיף כשאדם מרוצה בחלקו? כמה נחת! כמה רוגע! למה לי להיות אודיופיל? הרי זו קללה. תן להיות מרוצה בחלקי!
נוגע רגע בנושא חווית הביקורים בחנויות השונות, שיצר גלים בשלולית שלנו. חשוב שיהיו חנויות פעילות, מקצועיות ו-נחמדות!. חשוב שנוכל להתייעץ ולרכוש מאדם מקצועי שיוכל לתפור לנו פתרון שנאהב ואולי אפילו נוכל לחיות איתו שנים רבות. חשוב מאוד להיות עם הפנים ללקוח, גם זה המזדמן וגם זה שלא מוכר לכם מפורום כזה או אחר. חשוב לקיים תערוכות, מפגשי האזנה וקשר ישיר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. יישר כח לכל היבואנים והעוסקים בציוד הנפלא ומגשים החלומות הזה.
אז הריפוי בעיסוק היה הכתיבה והשיתוף. מה עוברים רבים מאיתנו לקראת הקניה או הגשמת החלום האודיופילי ואיזה סיפור לא קל ומלא אתגרים עוברים. עכשיו נותר לספור ימים לתערוכה וממנה והלאה השמיים הם הגבול.
הלוואי ואמצא את הסט שיעשה לי טוב באוזן ובלב. שאוכל לשבת בבית ולהכנס ל-Zone וליהנות מבלי להרגיש שחסר משהו או שיש יותר מידי ממשהו אחר - wishful thinking הא? מי יודע - אולי דווקא כן?
אם יהיה מה לספר אולי אשתף. תודה לכל הסובלניים שאת סבלנותם וסבלם ניצלתי עד תום.
מאחל לכולכם מסע מהנה ו-'מוזיקלי' (סליחה ג'ון)