המסע ממשיך לחלק 3 – אחרי חווית המוצר ב-WOM ובניו יורק, מה קורה פה בארץ?


gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
"הסטריאו מת !" כך אמר לי בעל חנות סטריאו בדיזנגוף סנטר שם אני עורך את רוב קניותי הכלליות ותמיד שעברתי מול חנותו היא הייתה סגורה.
הוא אמר זאת מדם ליבו ורמז שאולי יסגור בקרוב. מיקום החנות בצד הפחות מסחרי של הקניון הוא חלק מהעניין אבל לא רק, הייתי מוסיף לאמרתו - הסטריאו הקמעונאי מת.
אין מה לעשות הטכנולוגיה שינתה את האופן בו האנושות צורכת מוזיקה ורכיבי סטריאו יעודיים איכותיים הם מוצר לנישה מבוססת, ובמדינתנו הקטנה עוד פחות.
אתר כמו זה אמנם יוצר אשליה של תנועה ערה אך מדובר בכמות שולית של צרכנים שלא מצדיקה אופרציה מסחרית כמו שכירת חנות יקרה וכוח אדם ולכן אנו עדים לכך שרוב המסחר מתבצע מול יבואנים קטנים בד"כ בביתם, חנות "פיוז" היא חריגה בנוף למרות שגם שם נאמר לי בחצי פה את אותו הדבר לגבי הסטריאו ו"אמנון סאונד" לולא היה אדם אמיד היה סוגר ממזמן גם את שלו.
גם אני במהלך חיי האודיופיליים נתקלתי בסוחרים שהפגינו ארשת אנטיפתית שפיענחתי אותה כהינה עוד מישהו שבא לזבל בשכל ולא יקנה כלום או סתם כי הם על סף יאוש, עם הזמן והכסף שהם למדו להכיר אותי היחסים השתפרו ובנוגע לכך הייתי משיא להם עצה לא לשפוט לקוחות חדשים בסוג של זלזול כי אינכם יודעים איזה צבע יש לכרטיס האשראי שבארנקם וכל אחד מתחיל משהו מתי שהוא וגם הרמטכ"ל היה פעם טירון.
מה שממית את התחום אלה המחירים ההזויים שמדירים אוכלוסיה גדולה שאולי כן הייתה מעוניינת להיכנס לתחום אך בורחת בבעתה למראה תג המחיר, התעשיה צריכה לשאול את עצמה לאן היא רוצה ללכת: למכור מעט לעשירים או יותר ולשכבות נוספות, לי נראה שהעניין הוכרע.
 

Chen_J

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
31
נקודות
18
"הסטריאו מת !" כך אמר לי בעל חנות סטריאו בדיזנגוף סנטר שם אני עורך את רוב קניותי הכלליות ותמיד שעברתי מול חנותו היא הייתה סגורה.
הוא אמר זאת מדם ליבו ורמז שאולי יסגור בקרוב. מיקום החנות בצד הפחות מסחרי של הקניון הוא חלק מהעניין אבל לא רק, הייתי מוסיף לאמרתו - הסטריאו הקמעונאי מת.
אין מה לעשות הטכנולוגיה שינתה את האופן בו האנושות צורכת מוזיקה ורכיבי סטריאו יעודיים איכותיים הם מוצר לנישה מבוססת, ובמדינתנו הקטנה עוד פחות.
אתר כמו זה אמנם יוצר אשליה של תנועה ערה אך מדובר בכמות שולית של צרכנים שלא מצדיקה אופרציה מסחרית כמו שכירת חנות יקרה וכוח אדם ולכן אנו עדים לכך שרוב המסחר מתבצע מול יבואנים קטנים בד"כ בביתם, חנות "פיוז" היא חריגה בנוף למרות שגם שם נאמר לי בחצי פה את אותו הדבר לגבי הסטריאו ו"אמנון סאונד" לולא היה אדם אמיד היה סוגר ממזמן גם את שלו.
גם אני במהלך חיי האודיופיליים נתקלתי בסוחרים שהפגינו ארשת אנטיפתית שפיענחתי אותה כהינה עוד מישהו שבא לזבל בשכל ולא יקנה כלום או סתם כי הם על סף יאוש, עם הזמן והכסף שהם למדו להכיר אותי היחסים השתפרו ובנוגע לכך הייתי משיא להם עצה לא לשפוט לקוחות חדשים בסוג של זלזול כי אינכם יודעים איזה צבע יש לכרטיס האשראי שבארנקם וכל אחד מתחיל משהו מתי שהוא וגם הרמטכ"ל היה פעם טירון.
מה שממית את התחום אלה המחירים ההזויים שמדירים אוכלוסיה גדולה שאולי כן הייתה מעוניינת להיכנס לתחום אך בורחת בבעתה למראה תג המחיר, התעשיה צריכה לשאול את עצמה לאן היא רוצה ללכת: למכור מעט לעשירים או יותר ולשכבות נוספות, לי נראה שהעניין הוכרע.
תודה רבה על הדברים החכמים. מאוד משקף חוויות דומות שעברתי.
גישה שונה או השקעה ביצירת חיבור יכולה להציל לפחות חלק מהסוחרים. חשוב שיהיו רכיבים טובים ושיהיו בעלי ערך מוסף. רכיבים זולים עם הזמן נהיים יותר ויותר טובים. היום ניתן לבנות מערכת בסיסית שתשמע טוב מאוד במחירים של עד 1,000$ ואפילו ב-500$ ולכן צריך תערוכות, אירועי יבואנים תקשור אישי וכו' על מנת לייצר נאמנות וחיבור שיאפשר שרידות של החנויות המאוד חשובות האלו.
בארה"ב ואירופה ניתן לרכוש מוצר באתר, מבלי לצאת מהבית, לשמוע אותו ולהחזירו אם לא מרוצים. כך ניתן לבנות מערכת בבית ללא צורך בחנות כמעט בכלל. לכל זה עדיין אין את הערך המוסף של איש מקצוע. המלצות נכונות אולי אפילו ביקור בבית. לכן החוויה חייבת להיות טובה בעת הביקור בחנות.
ליבי עם אנשי המקצוע הנפלאים אשר לוקחים ריסק אדיר על מנת לעסוק בתחום קשה זה. מקווה שהחנויות ימשיכו ויפרחו. לכן כתבתי.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
מה שממית את התחום אלה המחירים ההזויים שמדירים אוכלוסיה גדולה שאולי כן הייתה מעוניינת להיכנס לתחום אך בורחת בבעתה למראה תג המחיר, התעשיה צריכה לשאול את עצמה לאן היא רוצה ללכת: למכור מעט לעשירים או יותר ולשכבות נוספות, לי נראה שהעניין הוכרע.

כשאתה אומר הסטריאו מת אתה צודק בפאן המסחרי.
בכל מדינת ישראל חוץ מפיוז שמוכר גם טלויזיות אין שום חנות סטריאו אחת , כאשר כל הענף הזה עבר לחנויות רשת כגון מחסני חשמל , אלמ , שקם אלקטריק וכו , המוכרים סטריאו זול מהמזרח במחלקות מצומצמות כאשר הדגש הוא בכלל לא על סטריאו אלא על קולנוע ביתי זול ככל שאפשר .

ואיך קרה כדבר ?

בשנות ה 80 וה 90 הסטריאו דו ערוצי פרח , ובחנויות מכרו מערכות סטריאו בחלקים ורמקולים באלפי דולרים ומעלה.
בתחילת שנות ה 2000 התחילה התקופה של שוק הקולנוע ביתי מהמזרח , הסטריאו דו ערוצי הוחלף לרסיברי קולנוע
ועם הזמן הבינו היבואנים הגדולים שהשוק פונה למילה זול ולמילה כמות , ולכן הסטריאו דו ערוצי התחיל להימחק כאשר
חנויות סטריאו , או שעברו לקולנוע וטלויזיות או שסגרו ועם הזמן גם הבודדות שעסקו בקולנוע ביתי לא החזיקו מעמד מול הרשתות הגדולות וגם הם נמחקו מהמפה.

הדור החדש של הצרכנים מ 2004 הוא דור שלא ידע את יוסף ונחשף ברובו רק למילה קולנוע ביתי , כי אין חנויות סטריאו בארץ זולת פיוז , אודיופיל בני טסלר , אודיטון , כאשר חוץ מפיוז שגם אלו כיום נכחדו .....

ומיכאן , הרוב המכריע מחפש בכלל קולנוע ביתי שהוא לא ככ יקר , וגם סטריאו דו ערוצי יש שלא ככ יקר עם מותגים כמו אודיולאב , קיימבריג, רוטל , וכו .

ויש גם סטריאו הי אנד , שאגב תמיד היה , וגם בשנות ה 90 מכרו סונוס פאבר אקסטרימה או גווארינארי ואמט ב 10,000$ ועד 25,000$ לזוג רמקולים , וגם מגברים של קרל ומארק לוינסון , פליניוס ,ואודיו ריסרץ בעשרות אלפי דולרים , וגם כבלים ונגנים באותם מספרים . למה נלך רחוק , אני כאודיופיל בשנות ה90 רכשתי נגן פרה Krell KPS 25 sc שעלה 25,000$ , וגם מונו בלוקים שלהם ב 13,000$ ורמקולים גווראינרי , דינאודיו, אודיו פיזיק אוונטי , ועוד במספרים בדיוק כפי שהם עולים היום , וגם על אינטרקונקט של XLO שילמתי לאייל פור ז״ל 2,000$ וכל האודיופילים הוותיקים יודעים שכך היה הדבר בזמנו .

מה שאני מנסה לומר במילים אחרות , לכך שהמחירים הזויים כפי שכתב gds , בסטריאו הי אנד, הם היו תמיד, ולא השתנה כלום.
אז הי אנד כשמו הוא , והמחירים בהתאם היו כל השנים, ולמי שמגיע מלמטה וחושב שהמחירים הפכו להזויים , שיעשה קצת גוגל על מכשירים מקבילים מלפני 20 שנה ויווכח ששום דבר לא השתנה תחת השמש , ובמקרים רבים גם להיפף , ומה זה להיפף :
פעם מגבר היה עולה 4,000$ , היום ,בהרבה מקרים הוא גם עולה 4,000$ , אבל... כולל dac וסטרימר ופונו !
מה שהיה בעבר נימכר בנפרד כאשר הקומפקט והפונו לדוגמא היו ניפרדים, כלומר בזכות הקדמה , היום מוצעים מגברי ALL IN ONE במחיר שלקוח היה רוכש רק מגבר .

מה שאנשים שוכחים , זה שהיום רובם לא קונים קומפקט שעלה בממוצע 3000-5000$ , שלא לדבר על התקליטורים שהם חוסכים בהרבה כסף.

לסיכום , המחירים אף פעם לא היו הזויים לאודיופיל המצוי , שנית הרבה מהאודיופילים הממוצעים רוכשים היום מגבר משולב ממיר וסטרימר וחוסכים אלפי שח מבעבר, והיום גם המדיה היא דיגיטלית מהרשת, מה שחוסך להם לא מעט כסף.

ותמיד הסטריאו הי אנד דו ערוצי היה ענף מינאטורי והמחירים בהתאם, כמו בכל ענף הי אנד - שאננו מסחרי.

אמיר ארמה
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
היום ניתן לבנות מערכת בסיסית שתשמע טוב מאוד במחירים של עד 1,000$ ואפילו ב-500$ ולכן צריך תערוכות, אירועי יבואנים תקשור אישי וכו' על מנת לייצר נאמנות וחיבור שיאפשר שרידות של החנויות המאוד חשובות האלו.

צר לי לאכזב אותך ידידי , אבל במספרים שנקבת , גם מערכת הי פי ולא הי אנד , כגון רוטל , קימבידג אודיו, ואודיולאב , עם רמקולים סבירים וכבלים אי אפשר לרכוש בפחות מ 10,000 שח....
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
@ארמה אודיו אמיר, לא מציג את התמונה בצורה קצת עקומה. לפני 15 שנה אפשר היה ב-20,000$ לקנות state of the art. ידעת שאתה קונה הכי טוב שיש. היום, זה entry level. מה שענית ל-chen מעלי דומה יותר למציאות
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
@ארמה אודיו אמיר, לא מציג את התמונה בצורה קצת עקומה. לפני 15 שנה אפשר היה ב-20,000$ לקנות state of the art. ידעת שאתה קונה הכי טוב שיש. היום, זה entry level. מה שענית ל-chen מעלי דומה יותר למציאות

נכון ולא מיכאל

לפני 20 שנה היו ציודים מאד יקרים והרבה יותר מ 20,000$ וגם היו מחירים הזויים.
אתה צודק בזה שמאז ועד היום קמו המון חברות שלא היו בזמנו עם ליין שלא נגמר במספרים הרבה יותר הזויים By Far
זה נכון שלחברות מסויימות מכשיר הדגל שלהם ב 20,000$ היה State of the art .
אבל אני התייחסתי לסטריאו הי אנד הממוצע , ושם המחירים כלל לא הזויים , לזה התכוונתי.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,375
מעורבות
462
נקודות
83
מה היה בשנות ה 80 שעלה 20 אלף דולר ?
וגם אם כן היה, הסכום הזה דאז הוא סכום אמיתי ולא כמו היום שממציאים ריטייל גבוה בכוונה בשביל רווח בשרשרת עד שזה מגיע ללקוח.
מארק לוינסון אולי הכי יקר של אז עלה 5000 דולר, מארק לוינסון של היום מקביל יעלה 50.
האינטרנט והשקיפות גרמו למוצרים להכפיל את הריטיילים פי 10 בגלל שכל המחירים ידועים לכל, אז ממציאים ריטייל כלשהו שלא קשור לכלום, ומשם הכל מתחיל. אני אישית יודע על כמה מוצרים אתן דוגמא: רמקול כלשהו שיבואן כלשהו רוכש ב 5.5 אלף שקל, ומוכר ב 25 אלף שקל והריטייל שלהם בכלל 7 אלף דולר, איך זה?@ ויש גם את המוצרים בלוחות נניח מגבר שעלה 30 אלף, אחרי שנה יורדים ללוחות ב 8, אני לא רואה איך היבואנים רצים לקנות אותם במחיר הזה בחזרה ..
צריך לקחת הכל בפרופורציות זה הכל.
 
נערך לאחרונה ב:

Chen_J

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
31
נקודות
18
צר לי לאכזב אותך ידידי , אבל במספרים שנקבת , גם מערכת הי פי ולא הי אנד , כגון רוטל , קימבידג אודיו, ואודיולאב , עם רמקולים סבירים וכבלים אי אפשר לרכוש בפחות מ 10,000 שח....
הי אמיר,

מאוד מעריך את התגובות שלך בדיון. האינפוטים שלך חשובים מאוד. קטונתי מלהבין בתחום כמוך אבל אשמח אם תקרא את הכתוב ותחשוב אם תוכל להשתלב כאיש מקצוע -
אני כן חושב שניתן וחשוב מאוד להרחיב את קהל היעד וחשוב בעיקר לעשות זאת עם הצעירים, ״שלא ידעו את יוסף״, ולהכניס אותם אט אט לתחום, כאשר אינם צריכים מיד להוציא מעל 12,000 ש״ח על מכשיר All In One לפני כבילה ורמקולים.
ב-Rocky mountain Audio Fest דנים בסוגיה הזו כבר מספר שנים עם חשש מאוד גדול להמשכיות הענף.
הכיוונים שהענף הולך אליהם, כמובן רק לפי תרגום שלי, הם נגישות תמחירית ו-footprint מינימאלי בחדר המעונות. קרי רמקולים מוגברים ו/או מערכות משולבות במחירים סבירים, תוך הבנה או הימור שהדור החדש יתחיל, כמו הדורות הקודמים, לשדרג ככול שירוויח יותר.
יוצא מן הכלל כמובן לרכוש יד שניה

סטיב גוטנברג מציג כמה אופציות Entry Level, שיכניסו צעירים או חדשים לתחום על מנת לגרות את טעמם ולמשוך אותם לחלום על מערכות שאתה מביא.


העליתי את חווית הקניה בצורה אולי מעט קיצונית או מאתגרת אך זאת בגלל שהתחום חשוב ויקר לי.
אני מאוד רוצה שילדותי ילכו בדרכי וידעו להעריך מוזיקה דרך ציוד טוב אך הדרך בה התחום מתנהג לא כל כך עוזרת.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
נראה שמחירי סטריאו היי-אנד הוצמדו למדד מחירי הדיור :-(
תראו למשל חברות כמו EMM, או Magico, כל מיני חברות ממירים אפילו סינים כמו Lumin או Aurender.
מה קרה פתאום?

במינכן, כל חברת רמקולים לא מוכרת יוצאת לשוק עם זוג ב-50,000$. זה פרקקטה רמקול, לא רכב יוקרה
 

MadCow

אוהב את התחום
הודעות
64
מעורבות
22
נקודות
8
מה שרואים במינכן זה בעיקר ביזנס ומעט מוזיקה.
*אינסוף* חברות בכל תחום שרק אפשר לדמיין, עם מוצרים שבעיקר מעוצבים בטעם טוב אך לרוב לא מראים שום יכולת שונה מהמקבילים שלהם.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
היי

כנראה לא הובנתי נכון אז אחזור שוב , סטריאו הי אנד בהגדרה זה סטריאו קצה ושם נרדף לאיכות .

אין דבר כזה וגם לא יהיה גם סטריאו הי אנד לסטודנטים במעונות , כמו שאין מרצדס לכל פועל , ואין וילה עם בריכה לזוגות צעירים. איכות עולה כסף , והרבה. והאיכות לא מגיעה ממה שהוצג בסרטון מאחר ובסרטון מוצג סטריאו הי פי ברמות הנמוכות ביותר, שאולי לרבים וטובים זה מדהים אבל זה לא סטריאו לאודיופילים ולחובבי סאונד ברמה גבוהה שבמחירים הללו בקושי רוכשים 1 מטר כבל אינטרקונקט יד שנייה.

אין שום חשש להמשכיות בענף הזה שקיים עשרות בשנים , כי יש לזה לקוחות , והרבה , אולם חתך האוכלוסיה שקונה את מכשירים הללו הם אודיופילים ואנשים עם יכולות , ושום בורג בתערוכת Rocky Mountain או מתערוכת מינכן לא מיועד להיות מסחרי ולא יהיה כזה מאחר וכלל היצרנים בתערוכת הללו הם יצרני בוטיק שמייצרים מכשירים איכותיים ומעוצבים .

אגב, אצל כל יבואני הסטריאו הי אנד, כל רמקול או מגבר , שים לב, מתחיל מ 10,000 שח ..

אז המון קונים סטריאו לא יקר ואפילו טוב שלרבים סט ב 1,000$ נשמע מדהים אולם לחובבי סאונד ואודיופילים זה לא זה , כי הם פשוט לא שם.

תמיד יהיו כאלה עם יד קלה על המקלדת , שלצערם אין באפשרותם כלכלית להעמיד מערכת איכותית = יקרה ,או לחילופין המספרים הללו של 10,000 שח וצפונה על מגבר נשמע להם מדע בדיוני , ואז הם מתחילים בכיתוב ציני לא במקום , וזאת מכיוון שהם פשוט לא מבינים שהם בסה״כ לא נמצאים בפורום הנכון , זה הכל.

אני מניח שרוב הצעירים שקונים סטריאו סביר מאהבה למוסיקה זה יספק אותם , אולם אם ידבקו בחיידק של איך זה אמור להשמע , קרוב לוודאי שהם ימצאו את עצמם עונים לתואר אודיופילים , וישדרגו עם הזמן.

אמיר ארמה
 

eldo

חבר משקיען
הודעות
698
מעורבות
126
נקודות
43
"הסטריאו מת !" כך אמר לי בעל חנות סטריאו בדיזנגוף סנטר
חנות הסטריאו היחידה שאני מכיר בסנטר היא סטריאוסקופ, האם אליה הכוונה?
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
נראה שמחירי סטריאו היי-אנד הוצמדו למדד מחירי הדיור :-(
תראו למשל חברות כמו EMM, או Magico, כל מיני חברות ממירים אפילו סינים כמו Lumin או Aurender.
מה קרה פתאום?

במינכן, כל חברת רמקולים לא מוכרת יוצאת לשוק עם זוג ב-50,000$. זה פרקקטה רמקול, לא רכב יוקרה

נכון מאד מיכאל , אני אגב תמיד עם הרגליים על הקרקע ומתעסק ברמות גבוהות אולם לא במספרים דמיוניים.
אני אישית , לא חושב שיש מוצר ולא משנה איך קוראים לו ששוה 50,000$ וצפונה וגם לא אציג כאלו מוצרים שנמכרים אחת לשנה שנתיים אולי , ואלה שנקנו בארץ נרכשו על עיוור , ולא בגלל שהיו אצל יבואן X בתצוגה.
ומוצרים כאלו גם ככה מיועדים למליונרים ולא לאודיופילים , כי אני מסטים קומפלט של 25-50 אלף שח מוציא סאונד ברמה גבוהה.
 

Chen_J

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
31
נקודות
18
תמיד יהיו כאלה עם יד קלה על המקלדת , שלצערם אין באפשרותם כלכלית להעמיד מערכת איכותית = יקרה ,או לחילופין המספרים הללו של 10,000 שח וצפונה על מגבר נשמע להם מדע בדיוני , ואז הם מתחילים בכיתוב ציני לא במקום , וזאת מכיוון שהם פשוט לא מבינים שהם בסה״כ לא נמצאים בפורום הנכון , זה הכ
האם התכוונת אלי?
גם אם לא. מאוד לא לעניין לרדת לרמה כזו ולהתייחס לרמה כלכלית של אדם. אשמח אם תוכל להשאר ענייני ורהוט כפי שהיית עד עכשיו.
אני כנראה לא אודיופיל (על כך אגב תוכל לקרוא מחר) אבל אני בוטח שהיו לך גם לקוחות שאינם אודיופילים
שמח שעוררתי את הדיון אך חבל שיצא מפרופורציה
העיקר כאן הוא המוזיקה והאהבה למוזיקה
 

נערך לאחרונה ב:

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,375
מעורבות
462
נקודות
83
נכון מאד מיכאל , אני אגב תמיד עם הרגליים על הקרקע ומתעסק ברמות גבוהות אולם לא במספרים דמיוניים.
אני אישית , לא חושב שיש מוצר ולא משנה איך קוראים לו ששוה 50,000$ וצפונה וגם לא אציג כאלו מוצרים שנמכרים אחת לשנה שנתיים אולי , ואלה שנקנו בארץ נרכשו על עיוור , ולא בגלל שהיו אצל יבואן X בתצוגה.
ומוצרים כאלו גם ככה מיועדים למליונרים ולא לאודיופילים , כי אני מסטים קומפלט של 25-50 אלף שח מוציא סאונד ברמה גבוהה.
במה שונה ציוד הייאנד של שנות ה 70/80 מהציוד הייאנד של היום ? מארק לוינסון ML/ מגברי אקיופייז ועוד. מה אין בו שיש היום במגברי כוח (חוץ ממעטפת/ ומחיר ריטייל)?
 

web

חבר משקיען
הודעות
770
מעורבות
488
נקודות
63
במה שונה ציוד הייאנד של שנות ה 70/80 מהציוד הייאנד של היום ? מארק לוינסון ML/ מגברי אקיופייז ועוד. מה אין בו שיש היום במגברי כוח (חוץ ממעטפת/ ומחיר ריטייל)?
יש שינויים כאלה ואחרים וכל מיני פיתוחים של חומרים וטכנולוגיות
אבל זה לא ההסבר האמיתי
ההסבר האמיתי לדעתי למחירים המאוד גבוהים הוא שיש הרבה יותר כסף בידי האנשים מאשר לפני 30 שנה
תבדוק כמה עלו מכוניות או דירות ותמצא את התשובה
ומה היה גובה המשכורות באותה תקופה?
הכל הרבה יותר יקר מאשר אז, ואודיו ״היי אנד״ כמו שציין אמיר
הינו מותרות וכמו כל מותרות עולה הרבה
והיום יש לי הרגשה שיש יותר אנשים שיכולים ומוכנים להוציא סכומים הרבה יותר גבוהים מאשר קודם...
השוק משלם (אנחנו) ולכן היצרנים מתמחרים בהתאם...
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
האם התכוונת אלי?
גם אם לא. מאוד לא לעניין לרדת לרמה כזו ולהתייחס לרמה כלכלית של אדם. אשמח אם תוכל להשאר ענייני ורהוט כפי שהיית עד עכשיו.

חס וחלילה , מה פתאום אליך.
דיברתי באופן כללי לגבי הנושא של הסטריאו הי אנד ועל שיש כאלו שהם הפכו לציניים (סתכל על מקרה רוברט שהושעה בעקבות הערותיו הציניות שלא נגמרו ), והרי אתה לא כזה , אתה רוצה להבין וללמוד.
אז קבל התנצלות אם הבנת אותי לא נכון .

כמובן שאין בעייה עם אנשים בתחילת דרכם , ואדרבא , שיהיו חיוביים ( כמוך לדוגמא ) וילמדו ויכנסו לעובי הקורה יותר בעתיד , אולם תמיד יש כאלה שמהסיבות שציינתי הפכו לאנשים מרירים וציניים ומוציאים את כל התסכול שלהם פה בפורום , ולכן אמרתי שהם לא נמצאים בפורום הנכון , וטוב שיש פה את הבעלים נמר לוי שדואג שהפורום יהיה ענייני עם אנשים חיוביים.

והסברתי גם במשפט האחרון דבר נוסף :

אני מניח שרוב הצעירים שקונים סטריאו סביר מאהבה למוסיקה זה יספק אותם , אולם אם ידבקו בחיידק של איך זה אמור להשמע , קרוב לוודאי שהם ימצאו את עצמם עונים לתואר אודיופילים , וישדרגו עם הזמן.
 

נערך לאחרונה ב:

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
במה שונה ציוד הייאנד של שנות ה 70/80 מהציוד הייאנד של היום ? מארק לוינסון ML/ מגברי אקיופייז ועוד. מה אין בו שיש היום במגברי כוח (חוץ ממעטפת/ ומחיר ריטייל)?

ברוב המקרים ,רמקולים של היום נישמעים הרבה יותר טוב מרמקולי העבר בדרייברים יותר איכותיים , שיפורים בתיבות , קרוס אוברים , חומרים , עיצוב , וכו , מאחר והעולם התקדם ומשתפר כל הזמן .
תראה איך רמקולי עבר נראים ותראה איך נראים רמקולים חדשים.
גם במגברים ונגנים חלו שיפורים קיצוניים כאשר ברוב המקרים מגברים של היום נשמעים הרבה יותר טוב ממגברים בני 20
וזו עובדה שאני רואה לפחות מהחברות שאני מייצג , כאשר דגמים נוכחיים משופרים משמעותית מהקודמים בכל פרמטר, הם נשמעים יותר טוב ונראים יותר טוב והכי חשוב הם חדשים. כי לדוגמא במגברים ישנים מאד מתנפחים הקבלים והסאונד שלהם פחות טוב משמעותית, וזה לפני שדיברנו על תיקונים ומודפיקציות שנערכו לאורך השנים . כי הרי אין באמת מגבר בן 20 שנה שהוא חדש , ולכן ברוב המקרים מגבר חדש יהיה טוב משמעותית ממגבר ישן של אותה החברה.

וגם בנגנים הממירים והטכנולוגיה השתפרו פלאים, ושום נגן בן 15 שנה לא ישמע טוב יותר ממקבילו החדש.
מה יכול להיות שמגבר MOON לדוגמא בן 20 יהיה יותר טוב מאותו המכשיר מודל 2019 ?
אני אומר לך ממש לא .
הנה דוגמא - תחשוב לעצמך למה היה לי פה מגבר מארק לוינסון 27 מטרייד אין, האם הבעלים החליף אותו בגלל שרצה מעטפת חדשה ?
אבל יש יציאות ליצרנים שונים שיצא להם מכשיר מוצלח שכיכב לאורך שנים.

אתה חושב או בטוח שבמשך 20 שנה כל מה שעשו היצרנים שנמצאים בתחרות מתמדת על הסאונד מול מתחרים רק החליפו את המעטפת שמו כפתורים יפים והכפילו את המחיר , אז אני אומר לך ידידי שזה ממש לא נכון By Far .

אגב מהיכן מגיעים אליי מכשירים מטרייד אין ? בדיוק מאנשים שחושבים (וזה לגיטימי) כמוך .
ואז הם מגיעים עם המכשיר שלהם להשוואה וב99.99% מהמקרים , והיה והתסתדרנו במו״מ , המכשיר נשאר אצלי , ונמכר בזול.
 
נערך לאחרונה ב:

dor_s

אוהב את התחום
הודעות
496
מעורבות
145
נקודות
43
צר לי לאכזב אותך ידידי , אבל במספרים שנקבת , גם מערכת הי פי ולא הי אנד , כגון רוטל , קימבידג אודיו, ואודיולאב , עם רמקולים סבירים וכבלים אי אפשר לרכוש בפחות מ 10,000 שח....
רסיבר "יפני" הכי זול ומדפיים ב 3000 ואפילו בלי סטנד = 5000. חבר אותם לפלאפון למסך או DVD והם יעשו מהפכה בכל בית עם סאונד בר, ובהחלט ניתן לקרוא לזה HI FI
אתם הסוחרים תשיגו את הקונים האלו במקום שירכשו סאונד בר ב 2000, ויש עתיד,
עם קצת מזל יפתחו שוב חנויות דיסקים
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
"אני אישית , לא חושב שיש מוצר ולא משנה איך קוראים לו ששוה 50,000$"

-למה 50 ולא 30 או 20? מה ניסיונך בתמחור מוצרים כאלה כיצרן?

"ברוב המקרים ,רמקולים של היום נישמעים הרבה יותר טוב מרמקולי העבר בדרייברים יותר איכותיים , שיפורים בתיבות , קרוס אוברים , חומרים , עיצוב , וכו , מאחר והעולם התקדם ומשתפר כל הזמן"

-זה כמעט בכל התחומים. זכור כמה עלה מכשיר וידאו חדש כאשר הוא יצא לשוק וכמה עם השנים והשיפורים הם עלו פחות, ווקמנים הוחלפו בדיסקמנים שבסוף עלו יותר זול.
היום גילויים ופיתוחים טכנולוגיים חדשים מוזילים את עלויות היצור והפיתוח ומשום מה בסטריאו זה רק מתייקר בהשוואה.

בכללי סטריאו היי אנד שיש בו מעגלים משולבים מחומרים מרוכבים יקרים ועד מארז CNC משובח והמון R&D יכול באופן מסוים להצדיק את מחירו ובאמת אין לחובב ממוצע מה לדרוש למכור אותו במחירים קמעונאים כפי שאי אפשר לדרוש מלואי ויטון לתמחר את תיקיו באופן זה.
הבעיה היא שכל ציוד שווה ביצועים והשקעה ביצור של מה שהגדרת קיימברידג' אודיו, רוטל וכו' שקיים היום מדביק לעצמו את הכינוי היי-אנד ולכן מרשה לעצמו לקבוע תג מחיר הזוי, ואם ציוד התחלתי כזה מבקש דינרוס כמו מקרר גדול איכותי או מזגן לדירה ענקית, ולא מקבל את התירוץ שלא מוכרים באותם כמויות כי הכל מיוצר בקו יצור ספינת עבדים בסין, שם הבעיה ומכך נגזר תמחור ההי אנד כי הוא חייב לבדל את עצמו ממה שהזכרתי.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור