הדבר הכי גרוע שקרה למוזיקה - דיגיטל.


Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
ולא, אני לא מדבר בכלל על איכות המוזיקה, סאונד.
לא בכיוון אפילו.
(זה לא הנושא).

אבל כל עולם הדיגיטל, טידל ..ועוד כל מיני אופציות ושמות כאלה ...
פשוט הרסו את עולם המוזיקה.
לא את המוזיקה עצמה כמובן, אלא ברמת המוזיקה האינדוודואלית של המאזין.
במה דברים אמורים...?!
ובכן ....
אצלי 90 אחוז מהתקליטים, הם מתקופת היותי נער / חייל.
כל תקליט אצלי, אני מכיר בעפ כל תו. פרזה. אוברטון. ... של כל נגן בתקליט.
אני יכול להוריד את המחט עם היד, באמצע קטע ... ישר על משהו מסויים
שאני רוצה לשמוע (או להשמיע).
ואני לא היחיד !! כולנו (או לפחות רובנו) כך.
כל התקליטים שיש לכם (או דיסקים), מתקופת העבר ....
אתם מכירים בעפ. כי פשוט ישבתם, שמעתם וחרשתם!

והיום?
אני מדבר פה עם חברים, אחד יש לו 2000 אלבומים שהוריד.
(עי כל תוכנות / אופציות דיגיטל)
לאחר יש 4000 אלבומים.
ואני בטוח שיש עוד הרבה, עם יותר אלבומים.
להכיל כזו כמות של חומר - בפרוטרוט ? גורנישט !!
קיפ דרימינג !
במילים אחרות, בכל האמור למוזיקה ...
זה לא זה !!

כן, יש יתרון. נגישות לכמות עצומה של חומר....
והכרות עם דברים חדשים / ישנים במהירות.
אבל....
כשאני רואה את היתרון מול החיסרון ....
עוול למוזיקה.
ליתר דיוק, חרב פיפיות - עוול למאזין.
פיספוס אדיר שלו.

זו דעתי / תפיסתי את הנושא.
מן הסתם, יש הרבה שחולקים עלי - הכי לגיטימי.
תכלס אין פה ויכוח.
כל אחד וזוית ראייתו.

ערב טוב.
: -)

נושא מעניין אך אולי כדי שתהיה יותר מדוייק כדי שהשירשור לא יפול לויכוח של אגו , אפשר להבין מדבריך ש׳׳הרשת׳׳ היא הבעיה מבחינתך ולא הדיגיטל.
ולא, אני לא מדבר בכלל על איכות המוזיקה, סאונד.
לא בכיוון אפילו.
(זה לא הנושא).

אבל כל עולם הדיגיטל, טידל ..ועוד כל מיני אופציות ושמות כאלה ...
פשוט הרסו את עולם המוזיקה.
לא את המוזיקה עצמה כמובן, אלא ברמת המוזיקה האינדוודואלית של המאזין.
במה דברים אמורים...?!
ובכן ....
אצלי 90 אחוז מהתקליטים, הם מתקופת היותי נער / חייל.
כל תקליט אצלי, אני מכיר בעפ כל תו. פרזה. אוברטון. ... של כל נגן בתקליט.
אני יכול להוריד את המחט עם היד, באמצע קטע ... ישר על משהו מסויים
שאני רוצה לשמוע (או להשמיע).
ואני לא היחיד !! כולנו (או לפחות רובנו) כך.
כל התקליטים שיש לכם (או דיסקים), מתקופת העבר ....
אתם מכירים בעפ. כי פשוט ישבתם, שמעתם וחרשתם!

והיום?
אני מדבר פה עם חברים, אחד יש לו 2000 אלבומים שהוריד.
(עי כל תוכנות / אופציות דיגיטל)
לאחר יש 4000 אלבומים.
ואני בטוח שיש עוד הרבה, עם יותר אלבומים.
להכיל כזו כמות של חומר - בפרוטרוט ? גורנישט !!
קיפ דרימינג !
במילים אחרות, בכל האמור למוזיקה ...
זה לא זה !!

כן, יש יתרון. נגישות לכמות עצומה של חומר....
והכרות עם דברים חדשים / ישנים במהירות.
אבל....
כשאני רואה את היתרון מול החיסרון ....
עוול למוזיקה.
ליתר דיוק, חרב פיפיות - עוול למאזין.
פיספוס אדיר שלו.

זו דעתי / תפיסתי את הנושא.
מן הסתם, יש הרבה שחולקים עלי - הכי לגיטימי.
תכלס אין פה ויכוח.
כל אחד וזוית ראייתו.

ערב טוב.
: -)


חגי אני מבין מדבריך שבעיה לא בהכרח קשורה באופן ישיר לדיגיטל אלה לרשת האינטרנט המציעה כמות מוזיקה בילתי מוגבל בלחיצת כפתור , ויש לא מעט אפליקציות ואתרים שנקחו תחוויה צעד קדימה .... לא חבל ככה לפגוע ברגשות הרשת וברגשות הדיגיטל ?:)


הרשת בסהכ היא כלי לאיחסון מידע , לרשת אין מדיניות או תפיסת עולם משל עצמה איך הגולשים צריכים להאזין למוזיקה .
המאזינים מחליטים איך לצרוח מוזיקה כל אחד לפי תפיסת עולמו שלו :

- יש כאלה שאוהבים לשמוע סינגלים על שפל , מניח שגם ההסתכלות שלהם על מוזיקה היא בגישה בידורית ....


- יש כאלה שיש להם 5000 אלבומים והנאה שלהם כל פעם ליפול על אלבום שלא שמעו לפניכן .
מניח שתפיסה שלהם לגבי מוזיקה קשורה יותר לחוויה באקט עצמו ׳׳לשמוע מוזיקה׳׳ ולא בהכרח להגיע לרזולוציה של מה צבע התחתונים של המתופף בהקלטת האלבום..:)


- ויש כאלה שמכורים למוזיקה , הם במוזיקה 24/7 כל הזמן בחיפושים אחרי אלבום שירגש אותם כי הם שמעו כל כך הרבה מוזיקה במהלך חייהם וחקרו לעומק כל תת ג׳אנר שקיים , ומה שקורה למאזינים מסוג הזה : יש להם מיומנות גבוהה לאזנה של מוזיקה שומעים יותר פרטים יותר דינמיקה יותר רזולוציה וכו׳... אך מצד שני כנראה היכולת שלהם לשמוע שיר ולהתרגש עד תחושת צמרמורות בגוף כנראה שתחושה הזאת אבדה להם ממזמן....




אני מניח שיש עוד מספיק סוגים של מאזינים שלא ציינתי אבל נקודה בסהכ היא שכל אחד קובע לעצמו איך לתפוס מוזיקה , איך לאזין למוזיקה ועד כמה היא ערך חשוב ...
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
שלומות פוקי.
מחמיא לי, שאני ההודעה הראשונה שלך בפורום.
: -)

חגי אני מבין מדבריך שבעיה לא בהכרח קשורה באופן ישיר לדיגיטל אלה לרשת האינטרנט המציעה כמות מוזיקה בילתי מוגבל בלחיצת כפתור
כן ולא.
לא - להיפך, כמות עצומה של מוזיקה, אשר נגישה לכל - זה דבר נפלא.
אדרבה, אני עצמי משתמש ונהנה מזה. לראיה - יוטיוב.
כן - ההשלכות מהאופציה הזו (ברור שלא אצל כולם).
'הבעיה' לא במאגר/מקור. אלא עם צורת השימוש (ההשלכות) במאגר/מקור.

אך מצד שני כנראה היכולת שלהם לשמוע שיר ולהתרגש עד תחושת צמרמורות בגוף כנראה שתחושה הזאת אבדה להם ממזמן....
דווקא אני חושב בדיוק ההיפך. בצורת השמיעה הראשונה שהבאת, תחושת הצמרמורת קטנה יותר.
אם אתה שומע מוזיקה בריפרוף (מקצין רק כדי לחדד), מה בדיוק יגרום לך לצמרמורת?!
לדעתי, זה נכון לכל תחום בחיים. בלי קשר למוזיקה בלבד.
ככל שאתה מעמיק במשהו, סיכוי ההתפעלות שלך תגבר. ולא להיפך
אבל.... על זה לא נתווכח.

אני מניח שיש עוד מספיק סוגים של מאזינים שלא ציינתי אבל נקודה בסהכ היא שכל אחד קובע לעצמו איך לתפוס מוזיקה
לא רק שאתה צודק, גם אין ויכוח על זה.
אם עקבת לאורך השרשור, בהחלט ציינתי זאת.
רק מה ....
הבעתי את דעתי האישית על דרך זו, מה שכיניתי - פיספוס.
אתה לא מסכים? אחלה. זו דעתך. כמו הרבה חברים בשרשור הזה.
אבל גם לי מותר להחזיק בדעתי.
למשל : אני ממש לא אתווכח איתך איזה מוזיקה אתה אוהב.
אבל אני יכול להגיד כי לדעתי היא משעממת.

אגב, ולא פחות חשוב ....
ברוך הבא לפורום.
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
בראש וראשונה תודה על ברכות חגי ואני שמח שאתה מוחמא ממני..:)

לא סתם נתתי 3 דוגמאות של מאזינים שונים סיבה לכך היא ש׳׳תשתית׳׳ של האזנה (אנלוג , רדיו ,דיגיטל פיזי או דיגיטל לא פיזי) לא ישנו דבר לגבי אופיו של המאזין.

אז ההשלכות שאתה מציג לגבי נוחות הרשת ,הוא עניין שלהסתכל על חצי כוס הריקה באותה מידה אפשר להתפקס על חצי כוס הריקה של אנלוג וכו׳...


׳׳ככל שאתה מעמיק במשהו, סיכוי ההתפעלות שלך תגבר׳׳
התפעלות מגיע מניתוח רציונלי של אמות מידה , לכן מי שמאזין יותר למוזיקה יוכל לעריך יותר או פחות מוזיקה שהוא נחשף אלה, סיבה לכך היא שאזנה למוזיקה דורשת מיומנות .

אך צמרמורת זה עניין של התרגשות ומד ההתרגשות נקטן כמה שאנחנו חשופים יותר למוזיקה וכמה שאנחנו מנתחים אותה יותר ומנסים להבין את השפה הזאת...

 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
׳׳ככל שאתה מעמיק במשהו, סיכוי ההתפעלות שלך תגבר׳׳
התפעלות מגיע מניתוח רציונלי של אמות מידה , לכן מי שמאזין יותר למוזיקה יוכל לעריך יותר או פחות מוזיקה שהוא נחשף אלה, סיבה לכך היא שאזנה למוזיקה דורשת מיומנות .

אך צמרמורת זה עניין של התרגשות ומד ההתרגשות נקטן כמה שאנחנו חשופים יותר למוזיקה וכמה שאנחנו מנתחים אותה יותר ומנסים להבין את השפה הזאת...

1.נראה לי שיש סתירה בין שני הדברים.
2.להגיד שההתרגשות יורדת ככל שאנו מאזינים יותר לקטע מוזיקלי מסוים ומנתחים אותו, אצלי זה הפוך כי מוזיקה מרגשת ובעיקר מורכבת מגלה בכל פעם רובד נוסף שרק מוסיף להתרגשות.
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
1.נראה לי שיש סתירה בין שני הדברים.
2.להגיד שההתרגשות יורדת ככל שאנו מאזינים יותר לקטע מוזיקלי מסוים ומנתחים אותו, אצלי זה הפוך כי מוזיקה מרגשת ובעיקר מורכבת מגלה בכל פעם רובד נוסף שרק מוסיף להתרגשות.



לצורך העניין ניקח אלבום שאתה מכיר שנים והקשבת לו עשרות פעמים אם יותר.
נגיד ׳׳kind of blue׳׳ או ׳׳dark side of the moon׳׳ יכול להיות גם כל אלבום אחר לצורך הדוגמה...

האם החווית האזנה של אלבום x בפעמים הראשונות שנחשפת אליו היא דומה לחווית האזנה בפעם 20 שאתה מאזין לאלבום ?

ובפעם ה 40 ?


אני מניח שלא , כי אם רמת ההתרגשות רק הייתה מתחזקת אם הזמן אז תאורתית לא היה צריך להיות לך דחף כל שהוא להכיר עוד מוזיקה כי מספר אלבומים בודד היה מעניק לך חוויה ריגשית שאם השנים רק מתחזקת כמה שאתה חשוף יותר ל 2 ,3 אלבומים ספציפים...

אני מניח שכל עולמך לא מסתכם ב 2 אלבומים שגדלת עליהם ואתה מקשיב רק להם במשך 20 שנה וחוויה רק מתחזקת כי אתה מכיר אותם יותר טוב ?


אפילו להפך בפעם ה 100 שאתה מאזין לאלבום ואתה מכיר את אותו כמו כף ידך ומאוד מעריך את המוזיקה , מתי שהוא זה לא מספיק אתה רוצה את החוויה של ה 20 פעמים ראשונות ולכן יהיה לך דחף למצאו עוד מוזיקה...
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
יש עקומת למידה שרק לאחריה עצם הציפיה למוזיקה שאתה מכיר תוך כדי התנגנותה גורמת יותר עונג מהפעמים הראשונות.
להניח שלא היה למישהו דחף להכיר עוד מוזיקה כי מה שמוכר לו מספיק לו.....איזה בולשיט פסיכולוגי בגרוש כתבת פה, ניו גאי, תחפש פורום וויכוחים אחר.
חיפוש דברים חדשים זה דבר אחד ולחזור שוב ושוב למאתיים דיסקים מתוך אלף שיש לאדם מראה משהו אחר ממה שאתה אומר.
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
וחגי מדבריך אני מבין שאתה לא רק מאזין אתה גם מנגן ומנגן מספיק טוב כדי ללמוד חלק ממוזיקה שאתה מאזין לה לדעתי זה מצב שונה רק מחווית אזנה , יש כאן שני חוויות שונות...:)
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
יש עקומת למידה שרק לאחריה עצם הציפיה למוזיקה שאתה מכיר תוך כדי התנגנותה גורמת יותר עונג מהפעמים הראשונות.
להניח שלא היה למישהו דחף להכיר עוד מוזיקה כי מה שמוכר לו מספיק לו.....איזה בולשיט פסיכולוגי בגרוש כתבת פה, ניו גאי, תחפש פורום וויכוחים אחר.
חיפוש דברים חדשים זה דבר אחד ולחזור שוב ושוב למאתיים דיסקים מתוך אלף שיש לאדם מראה משהו אחר ממה שאתה אומר.

חחח אם אתה מסכים לגבי עקומת למידה שאכן מגיע לשיא מסויים ואז מתחילה לצנוח , מה אתה מתרגז? ככה זה...
ואם היית חיי מוזיקה ונחשפת שנים לסגנונות מוזיקה שונים בתדירות גבוהה וחווית כל כך הרבה פעמים את העקומת הלמידה הזאת כנראה שהיית מגיע למסכנה הזאת שהתרגשות יורדת וערכה עולה...
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
.
.....איזה בולשיט פסיכולוגי בגרוש כתבת פה, ניו גאי, תחפש פורום וויכוחים אחר.
.
ֿ

תודה אני ארשום בפני את המלצה שלך אולד גאי אגב אני נמצא הרבה שנים בפורום השכן ולא שמתי לב שאתה משתמש שמה בסגנון כזה חבל שידך קלה על מקלדת כל עוד אתה חש ׳׳ האולד גאי׳׳...
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
ערב טוב פוקי.

לדאבוני לא. אני לא מנגן.
(למה כולם חושבים כך).

לגבי התובנה שלך הנוספת - ממש לא! (לפחות אצלי).
הנה קטע (כדוגמה), שאני מאחל לשנינו דולרים ....כמספר הפעמים ששמעתי אותו.
והעונג וההתפעלות ממנו ... לא ירד/יורד או התעמם אפילו בזעיר אנפין.
אדרבה, כל אימת שאני שומע אותו, אני פשוט משתגע כמה FEEL יש לו ...
ואיזה מוזיקלי הוא.
(במקרה דנן, אני מכוון לסולו כמובן של דיוק, ולעבודה של אלפונסו ולאון נאג' 'מאחורה').





מה שכן, אם אני אשמע בתקופה הקרובה הרבה פונטי למשל ...
אז מן הסתם, עד לפעם הבאה שאשמע אותו... יעבור זמן.
כי בין לבין, ארצה לשמוע אחרים שלא שמעתי תקופה.
סהכ הגיוני.


g
עדינות עם הבחור....
לפחות 100 ימי חסד.
: -)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור