צריך ייעוץ בשדרוג המצלמה הנוכחית


mmMigy

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
מצלם כבר כמה שנים במצלמת ניקון D5500 עם עדשת nikkor 18-140mm.
מצלם רק סטילס של נוף בטיולים רגליים ארוכים, כשהמצלמה עליי ולא בתוך תיק, לכן פרמטר של משקל המצלמה+עדשה חשוב. הניקון הישנה שלי עם העדשה = 955 ג' (כבדדדד)
עם הניקון אני מצלם ללא חצובה, בד"כ במצב פוקוס אוטומטי ובמצב אוטומטי של צילום. לרוב בשעות האור, אבל לפעמים גם בערב/לילה. חלק גדול מהתמונות יוצאות לא מפוקסות. בזמן הטיולים אין לי זמן ואנרגיות להנדס יותר מדיי את התמונה - לכן חשוב שהמצלמה הבאה שלי תאפשר אוטומטיות באיכות טובה, אם יש ייצור כזה...
תקציב סביב 4-6K.
צילום וידאו לא חשוב בכלל.
מתוך חיפוש שעשיתי בלטה ה-Sony a6400 כמצלמה קלה יחסית עם פוקוס טוב.
לגבי עדשה חשבתי להשאר עם טווח דומה למה שיש לי Sony E 18-135mm F3.5-5.6
אשמח לדעת מה דעתכם. האם זה יהיה שדרוג מבחינת תוצאות התמונות?
אם יש הצעות אחרות בהתאם לצרכי אשמח לשמוע.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
סוני A6499 עולה כ 4200 שח עדשת 18-135 עולה כ 2500 שח זה קצת מעבר לתקציב שלך, זה באמת סט נחמד, לאבל לא זול.
נכון זה יהיה סט קל יותר במשקל ממה שאתה רגיל ,נכון שיש למצלמה מערכת פוקוס מאוד מוצלחת, אבל זה קצת מוגזם לחשוב לחשוב שאם יש לי סט מוצלח כל התמונות יצאו לך מעולה.
זה לא עובד כך, נכון שיש סיכוי טוב יותר לקבל פוקוס במצלמה הזו ונכון שעדשה טובה זה עוזר לקבל תמונות טובות, אבל עדיין לא הגענו למצב שבו המצלמות יודעות לזהות את המצב הצילום ולצלם במצב אוטומטי את התמונות המוצלחות ביותר למצב.
אני לא אומר לך לא לרכוש את הסט הזה פשוט כך בחשבון שסט מעולה זה לא פתרון לכל מצב צילום.

דרך אגב סט נוסף מעניין יכול להיות פוג׳י x-t30 עם עדשת פוג׳י 18-135, מדובר על סט בעלות דומה ויכולות דומות, לסוני תהייה מערכת פוקוס טובה יותר, אבל זו של פוג׳י גם מוצלחת ותספק אותך, רק שלפוג׳י יש יתרון באיכות תמונה מהמצלמה ברמה שאף מצלמה אחרת לא עושה. כך שעבור מי שרוצה מצלמה שמוציאה את התמונות היפות ביותר פוג׳י מנצחת.
 

mmMigy

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
Carmi תודה רבה על המידע!
אני כמובן לא מצפה ל100% הצלחה עם הפוקוס, אבל מחפש את המצלמה שתיתן את התוצאות הטובות ביותר במצב אוטומטי... אחרי ההמלצה שלך על פוג'י x-t30 חרשתי את האינטרנט ובדקתי גם את הגוף וגם את העדשות והאמת - יצאתי מבולבל... אין לי מושג איזה מהשתיים + עדשת 18-135, טובה יותר בשביל הצרכים שלי.
בהנחה שאני יכול לחרוג מהתקציב ולקנות את ה-a6400, על איזה מהשתיים אתה ממליץ יותר (בהתאם לצרכים שלי)?
לא פחות חשוב - האם לדעתך אני ארגיש שיפור בחווית הצילום ובתוצאות ביחס לניקון d5500 עם ה-18-140.
תודה!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
מעבר למצלמה ללא מראה אומנם משנה משחק בחוויות הצילום, מערכת פוקוס מתקדמת יותר, עם גוף קטן וקל (אבל העדשות קצת פחות), אבל איכות תמונה לא תהייה קפיצת מדרגה.

אישית הייתי חושב על מצלמות פשוטות יותר וזולות יותר, עבור מי שרוצה לצלם במצב אוטומטי בלבד, זה לדעתי קצת עובר לרכוש ציוד בתקציב כזה. לדעתי חשוב יותר לקבל תמונה חדה וברורה עם איכויות תמונה שניתן להגדיל, אבל יכול שאני מפספס משהו בצורך שלך.
 

mmMigy

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
משקל ואוטומטיות זה חשוב, אבל לא במחיר של חדות התמונה. קיוויתי שיש מצלמה שיכולה לתת לי את הכל, אבל כנראה שלא (אלא אם לדעתך אפשר להגיע לתוצאות ברורות וחדות במצלמות פשוטות וזולות יותר, כמו bridge). נראה לי שאין ברירה ואצטרך להתפשר על עניין האוטומטיות.
לגבי המשקל זה ברור, המירורלס קלות יותר. השאלה היא מה עם איכות התמונה. האם המצלמות שדיברנו עליהן יכולות להוציא תוצאות חדות וברורות יותר מהמצלמה הנוכחית שלי? אם לא אז בעצם היתרון היחיד שלהן (מבחינת הצרכים שלי) הוא המשקל. לא?

תודה רבה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אנשים מדברים על חדות התמונה כאילו זה הפרמטר היחיד שחשוב לתמונה טובה, וזה כלל לא נכון.
כדי לקבל תמונה חדה צריך:

* לקבל פוקוס נכון וזה פשוט מאוד או שיש פוקוס נכון או שאין פוקוס נכון - אפשר לקבל פוקוס נכון עם מערכת פוקו פשוטה בשימוש בנקודה מרכזית בלבד כאשר פשוט לא מצלמים לפני שלוחצים חצי לחיצה ורואים שיש פוקוס, לא צריך בשביל זה מערכת פוקוס מהשורה הראשונה, פשוט הבנה של הנושא ולשים לב.

* עדשה טובה איכות התמונה בדרך כלל מושפעת מחדות העדשה גם עדשות זולות בדרך כלל חדות מאוד במרכז, צריך לשים לב שהעדשה נקיה (כלומר החלק הקידמי שלה)

* חדות תמונה משופעת מנתוי הצילום, לדומגא צילום דמות בתנועה עם זמן חשיפה איטי תביא תמונה לא חדה, גם אם מצלמים עם פוקוס נכון ואור טוב. כמו כן ערכי ISO גבוהיים מביאים רעש רקע לתמונה שפוגם בחדות.

אבל יותר מכך תמונה טובה זו לא רק חדות, זה גם קומפוזיציה שמושכת את העיין להביט בתמונה וגם הצגת גווני הצבע בתמונה (תמונה חדה עם צבעים חזקים מידי, או לא נכונים היא לא תמונה טובה), ויש עוד נקודות שהופכים תמונה לתמונה טובה ולא רק חדות.

כמו שאתה יכול להבין צריך קצת הבנה בנושא יכול לשפר רבות את איכות התמונה וגם רכישת ציוד יקר מאוד לא תעשה זאת ללא ההבנה הזאת - זה מה שניסיתי לכתוב בתגובה הקודמת שלי.

המצלמה שלך מעולה ויחסית חדשה החיישן שלה מאוד דומה לזה שיש בסוני (ויכול להיות שיש שם חיישן של סוני במצלמה שלך, ניקון עובדת עם חיישני של בוני ברבה מצלמות), העדשה שיש לך היא לא רעה בכלל, אבל לדעתי העדשות של פוג'י וסוני קצת יותר טובות ובטח שהחיישנים שלהן ומערכת הפוקוס שלהן טובות יותר, כך שניתן יהיה בקלות לקבל תמונות טובות עם המצלמות האלו מול המצלמה שלך - בטוח אתה לא יורד רמה, אבל לא בטוח עד כמה תרגיש עליה ברמה.

מצלמות הללא מראה של פוג'י הן המצלמות שמביאות את היכולת לקבל תמונה טובות ביותר מהמצלמה במצב אוטמטי, בהקשר של גווני הצבעים (יותר טוב מכל מצלמה אחרת בעולם), חדות זה תלוי בך, לצלם רק כאשר יש לך פוקוס על האוביקט שאתה רוצה וללמוד קצת בנושא בטוח שיקדם את איכות התמונות שלך.
 

mmMigy

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
תודה רבה Carmi, עזרת לי להחליט - אני אעבור למירורלס. מתלבט עדין בין פוג'י וסוני ואיזה עדשות להתאים להן, אבל בעקבות מה שכתבת הנטייה כרגע לפוג'י...
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
באמת החלטה קשה, שתי מצלמות מעלות שלא חפות מחסרונות, תפעול שלהן הוא לא מושלם, אבל עדיין אין מצלמות ללא מראה בתקציב הזה שמספקות תמונות טובות יותר.

כל אחת מהן היא בחירה טובה
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
691
מעורבות
418
נקודות
63
שלום וערב טוב,
לעיתים רחוקות אני מסתכל כאן וכעת זיהיתי את תמונתך מייעוץ קודם בו השתתפתי ולכן כותב את דעתי, השונה מדעתו של כרמי , בנוגע לשאלתך .
להדגיש כי זה נעשה באופן חד פעמי, אינני בה להעלות כאן תמונות ולא חוזר לפעילות באתר.

אישית הייתי נשאר עם הניקון 5500 אחלה מצלמה, קלה ושאתה מכיר את תפעולה.
במקום הניקון 18-140 אם אפשרי מבחינתך כדאי לפצל לשניים לסיגמא 17-50 2.8 ולניקון 70-300 מיוצבת AF-P .
אבל אם מבחינת משקל, פתרון איכותי זה ,אינו אפשרי מבחינתך, הייתי מחליף את הניקון 18-140 בסיגמא 18-300 עם מנוע פוקוס. בצילום ועיבוד נכון לדעתי לא תרגיש [או כמעט לא תרגיש] הבדל אבל מבחינת אפשרויות הצילום יפתח בפניך עולם חדש ומלהיב הרבה יותר ובמשקל נמוך יותר.
בכל החלטה שיהיה בהצלחה.
 

mmMigy

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
תודה על ההתייחסות עמי,
בעבר קניתי עדשת NIKKOR 18-300mm והיו איתה שתי בעיות. ראשית המשקל העצום (להליכה של 20km בהרים, כשהמצלמה רוב הזמן על החזה וקצת על הגב, זה לא עניין של מה בכך) ושנית התוצאות שלא היו משביעות רצון (הטווח אמנם גדול, אבל ללא חצובה קשה להשיג תמונות ברורות). הפיצול של העדשות אולי פותר את עניין איכות הצילום, אבל בעיית המשקל נשארת...
תודה שוב
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
691
מעורבות
418
נקודות
63
אם רכשת בזמנו את הניקון 18-300 בצמצם 3.5-5.6 הרי שהיא כבדה משמעותית מהסיגמא האמורה והתוצאות שלה בינוניות.
מעבר לזה שהסיגמא קלה בכ 300 גרם, יש לה גם יכולות מאקרו ויכולות כלליות טובות [אגב במבחן אחרון לעדשת טיולים בעיתון צילום שראיתי החודש נדמה לי ב DIGITAL PHOTOGRAPHER היא קיבלה מקום ראשון ,מכל העדשות המקבילות והמלצת קניה].
במקומך הייתי נכנס לארליך עם העדשה שלך ומבקש את הסיגמא האמורה ומשווה [ בזמנו לפחות לא הייתה להם בעיה, כל עוד זה בחנות]
אופציה נוספת בעדשה אחת היא הטמרון 18-270 היא הכי קלה [450 גרם] וגם עם תוצאות טובות למטרה שלך.
כל זאת עוד לפני בדיקת העלויות שבהצעותיי הזולות משמעותית.
למרות האמור, מבקש להדגיש כי גם לדעתי ההמלצות של אלי הינן בהחלט ראויות וטובות לצרכים שלך.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
תודה על ההתייחסות עמי,
בעבר קניתי עדשת NIKKOR 18-300mm והיו איתה שתי בעיות. ראשית המשקל העצום (להליכה של 20km בהרים, כשהמצלמה רוב הזמן על החזה וקצת על הגב, זה לא עניין של מה בכך) ושנית התוצאות שלא היו משביעות רצון (הטווח אמנם גדול, אבל ללא חצובה קשה להשיג תמונות ברורות). הפיצול של העדשות אולי פותר את עניין איכות הצילום, אבל בעיית המשקל נשארת...
תודה שוב

אני לחלוטין מבין אותך ואת הכיוון שאתה מחפש,
עבור הרבה צלמים ותיקים מצלמת DSLR הן הפתרון הנכון והם לא מוכנים לקבל את היתרונות של מצלמות ללא מראה.

כאמור אני גם חושב שהחלפת מצלמה לבד גם עם יש לה מערכת פוקוס שהיא המתקדמת ביותר היא לא הבטחה לכך שתקבל תמונות טובות יותר, נכון יהיה לך יותר קל לקחת את המצלמה יהיה לך יותר קל לצלם, כן, האם זה שווה לך את המחיר זו שאלה מעניינת עבורך.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
הדיון כאן מעלה שני נושאים:משקל ואיכות תמונה.

הפעם,מה שיש לי לאמר הוא מניסיון אמפירי. כן משקל זו צרה לא קטנה בכלל וסט,מצלמה עדשה,שיתן תוצאה טובה ולמעלה מזה בא עם תג מחיר ששמו משקל והרבה. זכוכית טובה שוקלת המון.

אני לא חושב שמצלמת חסרת מראה,ממה שעלה פה בדיון,הוא הכיוון לפתרון המשקל וממש לא בטוח שגם פיתרון לאיכות התמונה...הפתרון הוא אחר.

באופן ודאי,הליכה ארוכה,משני קילומטר ועד לעשרים קילומטר,לא כל מה שראתה העין מצריך צילום ו/או ובמילים אחרות אין הצדקה לשאת על הצואר מצלמה,גם אם היא קלה כנוצה,רק כדי לצלם בכמה וכמה הזדמנויות בדרך.

אני חושב,שהפתרון כאן הוא בן שלוש קטגוריות שאין להן קשר לשאלה האם להשתמש בסט הקיים,לשדרג אותו או להחליפו באחר...והן:

קטגוריה ראשונה: תיק נשיאה. אין שום סיבה שבעולם לצאת למסע בן מטר אחד או עשרים אלף מטרים כשהמצלמה על הצואר. תיק נשיאה טוב ונוח והמצלמה על הגב עד למקום הראשון שצריך לשלוף אותה ולצלם.

קטגוריה שנייה:מתקן נשיאה. מצלמה,חסרת מראה עם מראה עם זכוכית קלילה או איכותית וכבדה מצלמה – באשר היא כשהיא תלויה על הצואר ומחוץ לנקודת שיווי המשקל של הגוף האנושי הופכת מהר מאוד לנטל כבד. יש מתקני תלייה של מצלמות על חגורת המותניים ו/או על החגורות של תיק הגב וכאשר צריך את המצלמה ניתן לשלוף אותה לירות ולהחזירה למתקן הנשיאה.במסע הרגלי בשטח מקומה של המצלמה באחד ממתקני הנשיאה האלה ולא על הצואר עם החבל נושא לוגו של יצרן המצלמה.

קטגוריה שלישית:תפעול המצלמה. מצב פול אוטו של הניקון המדוברת או של כל חסרת מראה,בין שהוזכרה פה ובין שלא,הוא ממש לא המצב האידיאלי להנציח תמונה שכדי לקחת אותה צריך כמה עשרות אלפי צעדים. לדעתי כדאי/רצוי ואפילו הכרחי לשקוע קצת ברזי התפעול של המצלמה ואז לגלות שאותו סט,אחרי שהגיע לזירת האירוע על הגב,אחרי שנשלף,כשצריך,ממתקן הנשיאה בצידי המותניים ואחרי שנבחרו פרמטרים לצילום על ידי הצלם,ולא על ידי המכונה,אותו סט בדיוק פתאום – מפיק מרגליות.

לסיכום: משקל זו בעיה פתירה הן על ידי תיק גב נוח ופרקטי שנושא את המצלמה עד ומזירת ההתרחשות. מתקן תלייה,על המותניים או על תיק הנשיאה,ששומר את משקל הסט מחולק שוויונית על כל חלקי הגוף ומאפשר שליפה וירי מהירים ונוחים ולבסוף צלם שיודע לכוונן מהירות צמצם או עדיפות לתריס,לקמפז את התמונה ולירות. זה הפתרון,לדעתי הצנועה – ומניסיוני,וכן:זה גם הפתרון הזול יותר,כלכלית,ממה שעלה בדיון עד כה.



חומר למחשבה.

מנחם.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
לגבי המשקל זה ברור, המירורלס קלות יותר. השאלה היא מה עם איכות התמונה. האם המצלמות שדיברנו עליהן יכולות להוציא תוצאות חדות וברורות יותר מהמצלמה הנוכחית שלי? אם לא אז בעצם היתרון היחיד שלהן (מבחינת הצרכים שלי) הוא המשקל. לא?

תודה רבה

המצלמות הטובות ביותר היום בשוק (או בין הטובות) הן מירורלס, ולא DSLR.

כדי להגיע לאיכות טובה ופוקוס חד אתה צריך עדשות מהירות, ועם פחות זום, לא x10 שאתה מחפש.
תשקיע בעדשה טובה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
במצלמות ללא מראה בגלל שהעדשה קרובה יותר לחיישן, העדשות יכולות להיות קטנות יותר ולקלות יותר, לא בהבדלים מאוד גדולים, אבל עדיין יש הבדל.
 

mmMigy

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
1
נקודות
3
menachem - תודה על ההתייחסות הרצינית. אשתף מניסיוני. לפני כמה שנים קניתי תיק גב ייעודי לצילום שמסובבים אותו על המתניים ומוציאים את המצלמה מתא אחורי. כל התהליך לוקח יותר מדי זמן ובסופו של דבר הבנתי שזה לא שונה בהרבה מלשים את המצלמה בתיק רגיל.
לגבי מנשא - לפני שנתיים בערך הזמנתי מהאינטרנט מנשא-חזה של חברת MOVO ששינה מבחינתי את כללי המשחק! מאז המצלמה שלי על המנשא לאורך כל המסלול - זה הרבה יותר נוח גם מבחינת משקל וגם מבחינת מהירות התפעול, אבל.... זה עדיין קילו (פלוס המנשא עצמו) שאני סוחב על החזה לאורך הרבה ק"מ של הליכה ומתישהו זה מורגש. אחת המצלמות שהוצעה לי פה, סוני a6400, יחד עם עדשה בטווח דומה לנוכחית שלי תשקול 250 ג' פחות ממה שיש לי כרגע. מבחינתי, למרות המנשא, זה המון... אני כרגע נוטה לכיוון הזה, בתקווה שחווית הצילום והתוצאות יהיו לפחות דומות למצלמה הנוכחית.
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
691
מעורבות
418
נקודות
63
נתקלתי באתר הזה https://gearadvisor.co.il/10-מצלמות-הטיולים-הטובות-ביותר-2019 לא יודע כמה הם מקצועיים בצילום אבל אולי תמצא שם תחומים נוספים שיעניינו אותך.
אני בטח לא אחדש שלך כי בשיקול כללי של עלויות, משקל, איכות ואפשרויות צילום נשארתי בהמלצתי וכי יצא לי להשתמש הרבה ובהצלחה [כולל הופעה בתערוכות] עם הניקון 5500 וה- 70-300 המיוצבת , הקלה והזולה. [ההמלצות על הסיגמא והטמרון ניתנו כתוצאה מקריאת חומר כתוב ומבחנים בעיתונות מקצועית ובאינטרנט]
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
@mmm

כשאתה מדבר איתי על פחות 250 גרם זה גורם לי לחייך. הסט שאני יוצא איתו למסעות הצילום שלי,שחלקם ארוכים מבחינת ק"מ,שוקל במקרה הקל 13 ק"ג ובמקרה הכבד 17 ק"ג. אבל: אני חייב לציין שאני יוצא הדופן וממש לא דוגמא להיתלות בה.

מכל מקום: מניסיוני כמה שפחות משקל על הצואר והחזה ככה תוכל ללכת רחוק יותר ולשאת משקל גבוהה יותר. אני לא רואה שום סיבה ב 2019 לשאת ציוד צילום על הצוואר ו/או על החזה,מה גם שצורת הנשיאה הזו ממש קשה לגוף האנושי ומכבידה עליו. ואם יצאנו לטיול וגם רוצים לצלם אז להכביד על הגוף זה לא משהו....רצוי.

הדברים הבאים הם מניסיון עשיר בזיעה ובצער על כך שאינני שומר/מטפח את כישורי הכושר הגופני שלי.

כמו שאמרתי גם הדרך ליד הטיול בכלל וליעד המצולם מקומו של ציוד הצילום בתיק הצילום שעל הגב או בתיק טיולים יעודי כשציוד הצילום נמצא במארז יעודי שאותו ניתן לשם בתיק הטיול.

כשמגיעים ליעד ונדרש מהמצלמה להיות במצב מוכן לשליפה אפשר לשם אותה במתקן תלייה (על המותניים או על תיק הנשיאה) - משהו כזה: [לינק למוצר] שאצלי מחובר לרצועות הנשיאה של תיק הצילום. וכחסר כושר גופני זה בהחלט מוסיף הרבה ק"מ למסע הצילום באפס מאמץ.......

מנחם.
 

Avner

אוהב את התחום
הודעות
321
מעורבות
46
נקודות
28
אני רוצה להציע לך משהו שלא הציעו כאן והוא לא קשור לציוד
תשקיע בקורס צילום,לא תצטער ומצב אוטומטי יהיה היסטוריה,ותהנה מהתמונות יותר.
אני גם עמדתי לפני החלפת ציוד עם נכונות לבזבז המון
ואז הבנתי שאולי עדיין לא ניצלתי מאומה מהמצלמה שלי שהיא יחסית ישנה אבל עם מספר קליקים אפסי יחסית.

סוני או פוג'י אני בוחר פוגי כפי שהציע כרמי גם הקודמת ל XT30 מעולה
פחות אוהב את התפריטים של הסוני.
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
691
מעורבות
418
נקודות
63
בגדול אני מצדד בהדרכה ובהכוונה ורצוי ממדריך שיש לו קבלות בתחום אותו אתה מצלם.
קורס צילום לדעתי יותר טוב מכלום ופחות טוב מהדרכה נקודתית, מבר סמכא.
זו התייחסות אחרונה שלי לנושא לכן בכל זאת צירפתי 2 תמונות פשוטות שנעשו בציוד הפשוט עליו המלצתי:
DSC_0440m62.jpg
DSC_0205m24.jpg
 

תמונות מצורפות

  • DSC_0440m62.jpg
    DSC_0440m62.jpg
    KB 208 · צפיות: 195
  • DSC_0205m24.jpg
    DSC_0205m24.jpg
    KB 212.2 · צפיות: 168

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור