אז מה המעבר שעשית במערכת?


gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
במערכת מאוזנת וחושפנית שעולה המון נוצרת בהרבה מיקרים תופעת "הנסיכה והאפון" (הנסיכה שהוסיפה כל פעם מזרון איכותי על גבי הקודם ואז גילתה אפון מתחת לראשון וזה מה שהפריע לה) שזה אומר שלמרות כל ההשקעה ברכיבים איכותיים ויקרים וגם סינרגטיים מספיק לדוגמה שיהיו בסיסי ספייקים לרמקולים שעלותם כמה עשרות דולרים שיגרמו לתחושה לא נוחה עם התוצאה, לפעמים נדרש מספר פעמים של החלפה של סוגים שונים והנה הדברים מסתדרים, בהחלט סכום זניח לעומת החלפת רכיב.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
גיא, אתה פשוט טועה! מהרגע שהאות יצא מהמקור כדי שיגיע לרמקול מוגבר כמה שיותר נאמן לאות הראשוני מבלי לאבד כלום צריך שכל הרכיבים בדרך יהיו איכותיים ומתאימים. אם בשבילך לאבד חלק מהצלילים או לקבל צלילים שלא היו שם זו לא דרמה אז חבל על כל הכסף שהשקעת במערכת יקרה ושקופה...

דוד, לא רשמתי שאין צורך באביזרים איכותיים, שים לב על מה הדיון.
נמר רשם שההשפעה בירידה בסדרה אחת ברכיב ליבה והשארות עם הכבילה (רכיבי משנה אחרים) מהסדרה הנוכחית יביא לשינוי קטן יותר ממצב ההפוך (כלומר החלפת הכבלים לסדרה נמוכה יותר והישארות עם רכיבי הליבה כפי שהם).

אני טוען הפוך, ואף הבאתי דוגמה מניסיוני מה יקרה אם תחליף את הכבילה שלי בסדרה אחת למטה לעומת מה שיתרחש כאשר תחליף את ההגברה, הפרה או המקור בסדרה אחת נמוכה יותר, שוב מניסיוני ההבדל בין שני המקרים יהיה דרמטי יותר בהחלפת רכיב הליבה.

אני בטוח כמעט ב 99% שאיש מבין "דיירי הפורום" לא החל את הרכבת הסטאפ במשככים, סטנד או כבלי חשמל הסופיים שמתחברים לסט אפ (לא להתבלבל עם מערכת החשמל בבית), אפילו לא נמר על מערכת הפאזות המפוארת שחיבר בביתו, הרי רשם "מקור תחילה".
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
במערכת מאוזנת וחושפנית שעולה המון נוצרת בהרבה מיקרים תופעת "הנסיכה והאפון" (הנסיכה שהוסיפה כל פעם מזרון איכותי על גבי הקודם ואז גילתה אפון מתחת לראשון וזה מה שהפריע לה) שזה אומר שלמרות כל ההשקעה ברכיבים איכותיים ויקרים וגם סינרגטיים מספיק לדוגמה שיהיו בסיסי ספייקים לרמקולים שעלותם כמה עשרות דולרים שיגרמו לתחושה לא נוחה עם התוצאה, לפעמים נדרש מספר פעמים של החלפה של סוגים שונים והנה הדברים מסתדרים, בהחלט סכום זניח לעומת החלפת רכיב.

אני מסכים עם הדברים שרשמת, אולם כבל רמקולים בעשרות אלפי דולרים אינו עונה להגדרה של מחיר זניח, במקרה של נמר מדובר בכבל היקר פי כמה מהפרה המשמש אותו.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני מסכים עם הדברים שרשמת, אולם כבל רמקולים בעשרות אלפי דולרים אינו עונה להגדרה של מחיר זניח, במקרה של נמר מדובר בכבל היקר פי כמה מהפרה המשמש אותו.

אני רק הדגשתי כמה קריטי יכול להיות ציוד משלים לפעמים בסדר גודל של רכיב.

נמר ענה לך שהחלפת מגבר שלא תואם טכנית את דרישות הרמקול עושה את תשובתך לו ללא רלוונטית.
אם היית אומר שהחלפת מגבר בכזה שהנתונים שלו על הנייר דומים לזה הראשון והוא יותר זול בהרבה ובכך מאפשר לך להשקיע בציוד נלווה שחשבת שאפשר לוותר עליו היה טעם להיכנס לדיון שהוא בעיקר על וויסינג ואז היה צריך לבדוק את שני המגברים במערכת הנתונה עם סטנד יעודי מול כוננית של איקאה ואז לדעת מה באמת שיפר ותרם לתוצאה הכללית.
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אני רק הדגשתי כמה קריטי יכול להיות ציוד משלים לפעמים בסדר גודל של רכיב.

נמר ענה לך שהחלפת מגבר שלא תואם טכנית את דרישות הרמקול עושה את תשובתך לו ללא רלוונטית.
אם היית אומר שהחלפת מגבר בכזה שהנתונים שלו על הנייר דומים לזה הראשון והוא יותר זול בהרבה ובכך מאפשר לך להשקיע בציוד נלווה שחשבת שאפשר לוותר עליו היה טעם להיכנס לדיון שהוא בעיקר על וויסינג ואז היה צריך לבדוק את שני המגברים במערכת הנתונה עם סטנד יעודי מול כוננית של איקאה ואז לדעת מה באמת שיפר ותרם לתוצאה הכללית.

יודע מה, עזוב מגבר, לשם ההתפלספות נאמר שמדובר בפרה (הוא לא צריך להיות "גיבור"), נראה לך שאצלי החלפת הפרה מסדרה 900 ל 700 פחות דרמתי מהחלפת כבל הרמקולים או האינטרקונקט מ clear ל cygnus ? או במקרה של נמר החלפת פרה מסדרה גבוה יותר תהיה פחות דרמטית מהחלפת כבילה מ V17 ל V16.... לא יודע איך זה יהיה אצל נמר, לפחות כשאני בחנתי את שני הפרה בחיבור לאותו המגבר זה לא היה כך.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
גיא אתה משקיע/נתפס יותר מידי על החלקים הבסיסיים במערכת בהנחה שעם יש בסיס טוב אין צורך בעזרים משלימים וכמה הם כבר יכולים להשפיע על התוצאה הכללית ושוב לא מדובר על כבלים והגברה. נמר זרק לך שתלך לקאשי ותבין איזה עזרים יש בשוק ואיזה מהפכה הם יכולים לעשות לך במערכת יותר מהחלפת כבלים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
גיא אתה משקיע/נתפס יותר מידי על החלקים הבסיסיים במערכת בהנחה שעם יש בסיס טוב אין צורך בעזרים משלימים וכמה הם כבר יכולים להשפיע על התוצאה הכללית ושוב לא מדובר על כבלים והגברה. נמר זרק לך שתלך לקאשי ותבין איזה עזרים יש בשוק ואיזה מהפכה הם יכולים לעשות לך במערכת יותר מהחלפת כבלים.

משה,
היכן ראית שרשמתי שאין צורך בעזרים, רשמתי שלדעתי תרומתם גדולה ככול שתהיה משחקת כינור משני לשחקן הראשי - לפחות בחלל נורמלי.
עזרים כשמם כן הם, עוזרים למקסם תוצאה קיימת, אחרת היה ניתן לרכוש מערכת all in one חביבה ולהביא אותה לתוצאות של מערכת על במאות אלפי שקלים בעזרת אביזרים בלבד - אבל במציאות דברים אינם מתנהלים כך.
 
נערך לאחרונה ב:

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
זכותך לדעתך!
אני חושב שאותם עזרים עושים עבודה לא פחות טובה מהשחקן הראשי.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
ידידי, האם היית מוכן לרדת בסדרה של הרמקול/מגבר ובתמורה לקבל כבל חשמל מסדרה גבוה יותר ?
לעולם לא
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
הדרמה חד משמאית היא ברמקול !!!
הרמקול זה הרכיב שעושה את הפיזיקה עם האוויר.
שמעתי רמקולים פנטסטיים עם מערכת הגל משולבת מיד לוול ששום מגבר על עם מקור על וחשמל במליון ורמקול בינוני לא יעשו לעולם.
דוגמה רמקול של אפוגי עם יכולות מטורפות שנשמע מדהים עם הגל משולב מהסידרה האמצעית בלי חשמל בלי שיכוח ונשמע מדהים.
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,325
מעורבות
689
נקודות
113
המסקנה שלי מהשרשור:
א. לתוצאה מאוזנת- אם אתה מעוניין להשקיע X כסף (נניח 100 אלף) על מערכת, עדיף (לדעתי בלבד ומנסיוני) לחלק את התקציב באופן שווה (ככל שניתן), בין רמקולים, הגברה, כבילה, העמדה (סטנד), אקוסטיקה (ככל שנדרש), מאשר לרכוש את רמקול ב- 50 אלף והגברה ב- 50 אלף וכבילה (5 אלף) ושידה של איקאה. לדעתי, טעמי ומנסיו.... התוצאה הראשונה תהיה מהנה ומאוזנת יותר (וכנראה תחסוך שדרוגים מיותרים אח"כ).

ב. אם נניח כבר יש לך מערכת - ואתה מעוניין לשדרג רמקול/ הגברה לדגם בכיר נניח (מ- 50 ל- 100 אלף) והכבילה שלך לא משהו (נניח בסביבות ה- 5 אלף), לפני שאתה משדרג למעלה רמקול (ומוסיף עוד וופר), בדוק כי, אולי שדרוג כבילה, או העמדה על סטנד מקצועי (ולא על שידה מאיקאה/ רצפה), תתיתן לך תוצאה יותר טובה (מאוזנת).

אצלי לדוג': כל קומפוננט (פרט למעמד... שיוחלף בקרוב) עולה בסביבות ה- 12-15 אלף $ , אהה ואקוסטיקה (בכ- 6 -8 אלפי ש"ח שנתנה לי את המענה הרצוי)... ז"א, אני מאמין במערכת מאוזנת התואמת את התקציב שאני יכול להעמיד (ומתאימה לסוג מוזיקה ולאופן שאני אוהב להאזין).
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
יודע מה, עזוב מגבר, לשם ההתפלספות נאמר שמדובר בפרה (הוא לא צריך להיות "גיבור"), נראה לך שאצלי החלפת הפרה מסדרה 900 ל 700 פחות דרמתי מהחלפת כבל הרמקולים או האינטרקונקט מ clear ל cygnus ? או במקרה של נמר החלפת פרה מסדרה גבוה יותר תהיה פחות דרמטית מהחלפת כבילה מ V17 ל V16.... לא יודע איך זה יהיה אצל נמר, לפחות כשאני בחנתי את שני הפרה בחיבור לאותו המגבר זה לא היה כך.

זה בדיוק העניין. זו התפלספות. אתה בחנת שני פרה בחיבור לאותו מגבר ואני בחנתי קצת יותר משני פרהאים ב-עשור האחרון. וכמה כבלים? גם יותר משניים.

עכשיו בוא ותלמד משהו באודיו (יהיר ככל שזה נשמע).
מה שכבל ושיכוך מביא איתו שום מגבר או קדמגבר לא ייתן. מדוע?כי לכל אחד מרכיבי המערכת יש תפקיד. מגבר אחראי על משהו מאוד מוגדר, כך גם רמקול וכך גם המקור. ומדוע מקור תחילה? משום שכשמו כן הוא - ממנו הכל מתחיל. ולכן, המקור הוא החשוב ביותר במערכת. אם הוא לא טוב, וסיכמנו שהוא מתחיל את הפסטיבל, לא משנה כמה היתר יהיה מעולה זה פשוט לא יעזור. ואז שאלת למה התחלתי עם מקור ולא עם כבלים? נורא פשוט. מדובר בשני דברים שונים. לכן, אני מחלק את המערכת לשלוש מחלקות. מחלקה אחת היא מכשירי הפקת הצליל (מקור, מגבר, רמקולים), מחלקה שניה היא הזנת המערכת והעמדת המכשירים (חשמל, כבלי אות ורמקול, סטנד ושיכוך), מחלקה שלישית היא החלל האקוסטי (ספוגים, וילונות או מערכת כיול אקטיבית והחלל עצמו).

לכל אחד מהמרכיבים הללו מאפיינים שהופכים אותו לכזה שהוא חשוב לא פחות ממרכיב אחר. בלי זה, אין לך את זה וכן הלאה. ולכן, על מנת שכל הסיפור הזה יהיה מאוזן, לא מספיק להיכנס לערן לקנות מערכת ולמקם אותה בסלון. צריך לבנות אותה, לבחון כיצד כל רכיב מתנהג ביחס לשאר המרכיבים של הסטאפ במחלקות השונות ולבחון מה היתרונות/חסרונות של כל אחד מהם, וכיצד אני יכול להפיק את הדבר הכי קרוב להופעה חיה. ואיך עושים את זה? בדיוק ככה. מייחסים חשיבות לכל המחלקות. יש להזין את המערכת בבסיס מעולה, להעמיד על מדף משוכך היטב ושכבלי האות יעבירו את המידע המקסימלי ממכשיר למכשיר. משם למקור הטוב ביותר שניתן לרכוש והלאה למטה עד הרמקולים. וכיצד מחליטים מה הדבר הנכון ביותר? שומעים, בוחנים, בונים לאט לאט עד שמגיעים לתוצאה המקסימלית.

לעניות דעתי, אתה מסודר עם אלקטרוניקה וסטנד. האם זו האלקטרוניקה הטובה ביותר עבורהחלל שלך ולרמקול שלך? תהיה בטוח שלא. תמיד יש יותר טוב. האם מה שיותר טוב בהכרח יהיה לטעמך? לא מעניין. כי מה שיותר טוב הוא יותר טוב. האם לקנות את מה שיותר טוב הוא הדבר הנכון? לא, אבל צריך לדעת לאן ניתן להגיע ברמת הביצועים ביחס לתקציב ואז להחליט על מה מוותרים. אבל שוב, לא ניכנסים לחנות וקונים מערכת. מדוע? כי כשעושים את זה, ורק את זה, מתחילים לכתוב דברים שהם לא ממש מצביעים על נסיון. ואגב, אתה אומר לא מעט דברי טעם תאורתית. אבל לא בתאוריה עסקינן.

ולגבי הדוגמא של המגבר (700 מול 900) הוא שאמרתי. לשליטה יש משמעות. ה-700 חלש מידי, לא כוחות. אבל אני יכול לתת לך משימות שיאפשרו לך להתנסות, כשכמובן, המגברים עומדים בדרישות של הרמקול שלך. רוצה? בשמחה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
זה בדיוק העניין. זו התפלספות. אתה בחנת שני פרה בחיבור לאותו מגבר ואני בחנתי קצת יותר משני פרהאים ב-עשור האחרון. וכמה כבלים? גם יותר משניים.

עכשיו בוא ותלמד משהו באודיו (יהיר ככל שזה נשמע).
מה שכבל ושיכוך מביא איתו שום מגבר או קדמגבר לא ייתן. מדוע?כי לכל אחד מרכיבי המערכת יש תפקיד. מגבר אחראי על משהו מאוד מוגדר, כך גם רמקול וכך גם המקור. ומדוע מקור תחילה? משום שכשמו כן הוא - ממנו הכל מתחיל. ולכן, המקור הוא החשוב ביותר במערכת. אם הוא לא טוב, וסיכמנו שהוא מתחיל את הפסטיבל, לא משנה כמה היתר יהיה מעולה זה פשוט לא יעזור. ואז שאלת למה התחלתי עם מקור ולא עם כבלים? נורא פשוט. מדובר בשני דברים שונים. לכן, אני מחלק את המערכת לשלוש מחלקות. מחלקה אחת היא מכשירי הפקת הצליל (מקור, מגבר, רמקולים), מחלקה שניה היא הזנת המערכת והעמדת המכשירים (חשמל, כבלי אות ורמקול, סטנד ושיכוך), מחלקה שלישית היא החלל האקוסטי (ספוגים, וילונות או מערכת כיול אקטיבית והחלל עצמו).

לכל אחד מהמרכיבים הללו מאפיינים שהופכים אותו לכזה שהוא חשוב לא פחות ממרכיב אחר. בלי זה, אין לך את זה וכן הלאה. ולכן, על מנת שכל הסיפור הזה יהיה מאוזן, לא מספיק להיכנס לערן לקנות מערכת ולמקם אותה בסלון. צריך לבנות אותה, לבחון כיצד כל רכיב מתנהג ביחס לשאר המרכיבים של הסטאפ במחלקות השונות ולבחון מה היתרונות/חסרונות של כל אחד מהם, וכיצד אני יכול להפיק את הדבר הכי קרוב להופעה חיה. ואיך עושים את זה? בדיוק ככה. מייחסים חשיבות לכל המחלקות. יש להזין את המערכת בבסיס מעולה, להעמיד על מדף משוכך היטב ושכבלי האות יעבירו את המידע המקסימלי ממכשיר למכשיר. משם למקור הטוב ביותר שניתן לרכוש והלאה למטה עד הרמקולים. וכיצד מחליטים מה הדבר הנכון ביותר? שומעים, בוחנים, בונים לאט לאט עד שמגיעים לתוצאה המקסימלית.

לעניות דעתי, אתה מסודר עם אלקטרוניקה וסטנד. האם זו האלקטרוניקה הטובה ביותר עבורהחלל שלך ולרמקול שלך? תהיה בטוח שלא. תמיד יש יותר טוב. האם מה שיותר טוב בהכרח יהיה לטעמך? לא מעניין. כי מה שיותר טוב הוא יותר טוב. האם לקנות את מה שיותר טוב הוא הדבר הנכון? לא, אבל צריך לדעת לאן ניתן להגיע ברמת הביצועים ביחס לתקציב ואז להחליט על מה מוותרים. אבל שוב, לא ניכנסים לחנות וקונים מערכת. מדוע? כי כשעושים את זה, ורק את זה, מתחילים לכתוב דברים שהם לא ממש מצביעים על נסיון. ואגב, אתה אומר לא מעט דברי טעם תאורתית. אבל לא בתאוריה עסקינן.

ולגבי הדוגמא של המגבר (700 מול 900) הוא שאמרתי. לשליטה יש משמעות. ה-700 חלש מידי, לא כוחות. אבל אני יכול לתת לך משימות שיאפשרו לך להתנסות, כשכמובן, המגברים עומדים בדרישות של הרמקול שלך. רוצה? בשמחה.

יקירי,
במערכת שלי השתמשתי כדוגמה להבהרת האבסורד שבטענה שאביזרים הם הדבר העיקרי (באותה מידה יכולנו לדבר על הפרה ולא על ההגברה), והרי אפילו אתה רושם - מקור תחילה ולא כבל, משכך או אבן שנפלה מהחלל.
עם כל הכבוד לידע ולשחצנות (מותר לך ואני האחרון שיתרגש מכך) אף אחד כאן בפורום לא התחיל מכבילה תחילה, סטנד או משכך, למרות כל המילים הגבוהות שנשפכו כאן, 99.9% מתחילים במקור, בהגברה או ברמקולים - גם אתה.

האם אביזרים מוסיפים (או גורעים) מהתוצאה הסופית, כאן אין לנו וויכוח, אבל אבוי ליצרניי האלקטרוניקה/רמקולים אם המערכות שלהם לא ינגנו כמו שצריך גם ללא "שיקוי אבק קוסמי" שנקרא אביזרים משלימים.

עכשיו תרשה לי להיות השחצן - מבלי לבחון אין סוף רכיבים הצלחתי להגיע לתוצאה מאוזנת המתיישבת בול לטעמי המוזיקלי בחלל הנתון. האם אפשר יותר, יהיה זה טיפשי להניח שלא, רק באיזה תקציב.

אין הדברים מרמזים שבמהלך הזמן לא אהנה להתחדש בדברים נוספים, - זה חלק מהכיף, אבל אם הייתי בוחר לעצור כאן ועכשיו אין בי חרטה על שום רכיב שבחרתי בסטאפ (שאלה שנשאלתי רק אתמול ע"י אחד החברים ;)).
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
יקירי,
במערכת שלי השתמשתי כדוגמה להבהרת האבסורד שבטענה שאביזרים הם הדבר העיקרי (באותה מידה יכולנו לדבר על הפרה ולא על ההגברה), והרי אפילו אתה רושם - מקור תחילה ולא כבל, משכך או אבן שנפלה מהחלל.
עם כל הכבוד לידע ולשחצנות (מותר לך ואני האחרון שיתרגש מכך) אף אחד כאן בפורום לא התחיל מכבילה תחילה, סטנד או משכך, למרות כל המילים הגבוהות שנשפכו כאן, 99.9% מתחילים במקור, בהגברה או ברמקולים - גם אתה.

לא נכון. אני תמיד הייתי מאלא שכבלים היו חלק מאוד משמעותי במערכת שלהם. כבר בתחילת דרכי אחת הרכישות הראשונות (בכניסה לגזרת ההיי אנד) היה סטנד למערכת, טיפול בחשמל וכבילה בכלל. מה לעשות שמורי ורבי היה איל פור ז״ל שזו היתה דרכו גם כן. וביתר המערכות שלי, המקור תמיד היה המושקע ביותר. מהראשונה ועד זו שיש לי עכשיו. אז בתוך המילים הגבוהות ישנה דרך מאוד עקבית. זה התחיל ב-כבלים xlo לימיטד אדישן והיום הכבלים שיש לי. ככה גם עם הסטנד של המערכת והטיפול בחשמל בבית הקודם ובבית החדש עוד יותר.

האם אביזרים מוסיפים (או גורעים) מהתוצאה הסופית, כאן אין לנו וויכוח, אבל אבוי ליצרניי האלקטרוניקה/רמקולים אם המערכות שלהם לא ינגנו כמו שצריך גם ללא "שיקוי אבק קוסמי" שנקרא אביזרים משלימים.

אין פה ״שיקוי אבק קוסמי״. הסברתי קודם, ואתה מסרב לקרוא ולהפנים. מערכת מורכבת משלוש מחלקות. אחת מהן היא זו שהלכת לערן לקנות, אחת אחרת היא זו החדר והמחלקה הנוספת היא זו שאתה מכנה ״שיקוי אבק קוסמי״.

התחושה כרגע היא שאתה לא מתייחס למה שאני כותב, למרות שאני מסביר היטב את טענותי ואפילו מפליג ומחלק את המערכת למחלקות. ואתה יקירי, מתבצר בעמדה שלך, כאילו מחלקת הויכוח לשם הויכוח עובדת שעות נוספות. אין כאן על מה להתווכח. יצרן מגבר לא אמור לטפל לך גם בשיכוך. מדוע? משום שזה לא התחום שלו. הוא יוצא מנקודת הנחה שאתה תספק לו את מה שהוא דורש. הרי על אותו משקל אני יכול לכתוב שאבוי שיצרנים מכובדים לא ייצרו מערכת שלא צריכה את התשתיות הנ״ל (כבלים טובים, שיכוך, חשמל מטופל). אז הנה, הציוד שלך, כולו, בלי יוצא מהכלל, לא מנגן כמו שצריך בלי הסטנד שלך, כבלי החשמל וכבל הרמקול שלך, ועם חשמל רועש שאליו מחובר מקרר ומזגן. איך יודעים? לא מחפשים להתווכח בתיאוריה. מנסים ומבינים!

עכשיו תרשה לי להיות השחצן - מבלי לבחון אין סוף רכיבים הצלחתי להגיע לתוצאה מאוזנת המתיישבת בול לטעמי המוזיקלי בחלל הנתון. האם אפשר יותר, יהיה זה טיפשי להניח שלא, רק באיזה תקציב.

לא התשחצנתי, דיברתי ביהירות די מושכלת. ולגבי מה שהשגת (תוצאה) אני בטוח שאתה נהנה. רכשת מוצרים טובים. לא ממש חוכמה. האם עם אביזרים מתאימים וכבילה איכותית אתה יכול לקפוץ בכמה רמות? ברור. ושוב, ברמה שחזרה אחורה תגרום לך להבין מה אתה שומע עכשיו לעומת מה שאפשר לשמוע.

אבל לקנות מערכת אודיו טובה ויקרה זה החלק הקל. החלק הקשה יותר הוא להבין כיצד מגיעים לשם וגבוה יותר מזה. ובשביל שתוכל להבין מזה למעלה, תצטרך לטפס לשם לאט יותר ממה שאתה מטפס. מדוע? משום שזה יאפשר לך להבין את הפער בין מה שאני כותב לבין מה שאתה מבין שכתבתי.

אבל אני אנסה לתת לך דוגמא בפעם האחרונה ודי. אם זה לא יהיה ברור, אני כנראה אכנע. לכן, שים לב היטב למה שכתוב.

איפה יש יותר דרמה. בין מים בטמפרטורה של 40 מעלות ל-99 מעלות? או בין 99 ל-100 מעלות? לפי הגישה שלך הדרמה היא בין 40 ל-99. מדוע? כי אתה מכניס את האצבע ובודק באיזה טמפרטורה זה סביר לך ובאיזו טמפרטורה אתה מקלל בכמה שפות (גם כאלה שאתה לא ידעת שאתה מכיר). אני לא בודק כמה המים חמים - אני מחפש את הדרמה הזו שהופכים את המים למשהו אחר. וב-100 מעלות זה כבר לא נוזל - זה אדים! רק מעלה אחת, מעלה קטנה אחת שמשנה את כל התמונה. והשינוי הדרמטי באמת נמצא בדיוק בפער הקטן הזה, של מעלה אחת בלבד, שהופכת את מה שאתה שומע למשהו אחר לחלוטין. ועל זה אני מדבר. לא על כמה השינוי משמעותי אם כי על הפער בין שינוי בצליל לבין לקבל כבר משהו אחר - משהו שהוא כבר לא צליל אם כי כלים חיים. ואת המעלה הזו, המעלה הזו שאתה כל כך מזלזל בה, לא תשיג לעולם בגישה שלך משום שאתה ״תקוע״ עדיין בין 40 ל-99 מעלות. רוצה להגיע ל-100 מעלות? תתחיל לחפש את הדרך לעשות את זה. אתה תגלה שאלקטרוניקה ורמקולים בלבד, לא יביאו אותך גם ל-90 מעלות.

אני חושש שאין לי עוד דרך להעביר לך את המסר הזה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
לא נכון. אני תמיד הייתי מאלא שכבלים היו חלק מאוד משמעותי במערכת שלהם. כבר בתחילת דרכי אחת הרכישות הראשונות (בכניסה לגזרת ההיי אנד) היה סטנד למערכת, טיפול בחשמל וכבילה בכלל. מה לעשות שמורי ורבי היה איל פור ז״ל שזו היתה דרכו גם כן. וביתר המערכות שלי, המקור תמיד היה המושקע ביותר. מהראשונה ועד זו שיש לי עכשיו. אז בתוך המילים הגבוהות ישנה דרך מאוד עקבית. זה התחיל ב-כבלים xlo לימיטד אדישן והיום הכבלים שיש לי. ככה גם עם הסטנד של המערכת והטיפול בחשמל בבית הקודם ובבית החדש עוד יותר.



אין פה ״שיקוי אבק קוסמי״. הסברתי קודם, ואתה מסרב לקרוא ולהפנים. מערכת מורכבת משלוש מחלקות. אחת מהן היא זו שהלכת לערן לקנות, אחת אחרת היא זו החדר והמחלקה הנוספת היא זו שאתה מכנה ״שיקוי אבק קוסמי״.

התחושה כרגע היא שאתה לא מתייחס למה שאני כותב, למרות שאני מסביר היטב את טענותי ואפילו מפליג ומחלק את המערכת למחלקות. ואתה יקירי, מתבצר בעמדה שלך, כאילו מחלקת הויכוח לשם הויכוח עובדת שעות נוספות. אין כאן על מה להתווכח. יצרן מגבר לא אמור לטפל לך גם בשיכוך. מדוע? משום שזה לא התחום שלו. הוא יוצא מנקודת הנחה שאתה תספק לו את מה שהוא דורש. הרי על אותו משקל אני יכול לכתוב שאבוי שיצרנים מכובדים לא ייצרו מערכת שלא צריכה את התשתיות הנ״ל (כבלים טובים, שיכוך, חשמל מטופל). אז הנה, הציוד שלך, כולו, בלי יוצא מהכלל, לא מנגן כמו שצריך בלי הסטנד שלך, כבלי החשמל וכבל הרמקול שלך, ועם חשמל רועש שאליו מחובר מקרר ומזגן. איך יודעים? לא מחפשים להתווכח בתיאוריה. מנסים ומבינים!



לא התשחצנתי, דיברתי ביהירות די מושכלת. ולגבי מה שהשגת (תוצאה) אני בטוח שאתה נהנה. רכשת מוצרים טובים. לא ממש חוכמה. האם עם אביזרים מתאימים וכבילה איכותית אתה יכול לקפוץ בכמה רמות? ברור. ושוב, ברמה שחזרה אחורה תגרום לך להבין מה אתה שומע עכשיו לעומת מה שאפשר לשמוע.

אבל לקנות מערכת אודיו טובה ויקרה זה החלק הקל. החלק הקשה יותר הוא להבין כיצד מגיעים לשם וגבוה יותר מזה. ובשביל שתוכל להבין מזה למעלה, תצטרך לטפס לשם לאט יותר ממה שאתה מטפס. מדוע? משום שזה יאפשר לך להבין את הפער בין מה שאני כותב לבין מה שאתה מבין שכתבתי.

אבל אני אנסה לתת לך דוגמא בפעם האחרונה ודי. אם זה לא יהיה ברור, אני כנראה אכנע. לכן, שים לב היטב למה שכתוב.

איפה יש יותר דרמה. בין מים בטמפרטורה של 40 מעלות ל-99 מעלות? או בין 99 ל-100 מעלות? לפי הגישה שלך הדרמה היא בין 40 ל-99. מדוע? כי אתה מכניס את האצבע ובודק באיזה טמפרטורה זה סביר לך ובאיזו טמפרטורה אתה מקלל בכמה שפות (גם כאלה שאתה לא ידעת שאתה מכיר). אני לא בודק כמה המים חמים - אני מחפש את הדרמה הזו שהופכים את המים למשהו אחר. וב-100 מעלות זה כבר לא נוזל - זה אדים! רק מעלה אחת, מעלה קטנה אחת שמשנה את כל התמונה. והשינוי הדרמטי באמת נמצא בדיוק בפער הקטן הזה, של מעלה אחת בלבד, שהופכת את מה שאתה שומע למשהו אחר לחלוטין. ועל זה אני מדבר. לא על כמה השינוי משמעותי אם כי על הפער בין שינוי בצליל לבין לקבל כבר משהו אחר - משהו שהוא כבר לא צליל אם כי כלים חיים. ואת המעלה הזו, המעלה הזו שאתה כל כך מזלזל בה, לא תשיג לעולם בגישה שלך משום שאתה ״תקוע״ עדיין בין 40 ל-99 מעלות. רוצה להגיע ל-100 מעלות? תתחיל לחפש את הדרך לעשות את זה. אתה תגלה שאלקטרוניקה ורמקולים בלבד, לא יביאו אותך גם ל-90 מעלות.

אני חושש שאין לי עוד דרך להעביר לך את המסר הזה.

אתה משתמש בנקודות ייחוס שונות בדוגמה שרשמת ומערבב בין תפוחים לתפוזים.
אם נקודת היייחוס היא האדם אתה טועה, אם נקודת הייחוס הוא מצב צבירת המים אתה צודק, אין לערבב בין הדברים.

לגבי יצרני מגברים וציוד אלקטרוניקה, נשאר חלוקים, אני טוען שהם יודעים מה הם עושים, האם זה המקסימום שניתן לעשות, כנראה שלא, אחרת לא היית רואה פריחה בשוק האביזרים.

רכשתי ציוד אצל ערן, וזה קרה לאחר שהאזנתי אצל מספר יבואנים לציוד שונה, ייאמר לזכותי שלפחות האזנתי לכול הציוד שרכשתי בסבבים האחרונים, משהו שלא תמיד ניתן היה לומר עלי, ובטח לא ניתן לומר עלייך, הרי לא האזנת למקור או לכבלים שברשותך לפני רכישתם (מסתבר שניתן להוציא מאות אלפי שקלים ולקבל רכישה מוצלחת מבלי להאזין לאלפי מוצרים, אם כך אני לא מבין למה אתה מלין עלי), מעבר לכך, למיטב זכרוני זה אינו עניין שאייל פור לא שש כלפיו.

לא טענתי שלא ניתן לשפר אצלי את התוצאה, אבל ראשית אצטרך להרגיש שמשהו חסר לי, לשמחתי אני יכול להעיד שלא (גם בהשוואה לסט אפים יקרים פי כמה מהסט שלי).
שנית, באיזה מחיר מדובר ע"מ לבצע קפיצה למעלה?
אחרון חביב, האם המחיר הזה שווה עבורי?

אלה שאלות שרק אני יכול לענות עליהן ולא איש אחר.

הערה אחרונה: היבואן המדובר כבר ערך אצלי הדגמה ללקוח, ואנחנו יודעים שאף יבואן רציני לא ירה לעצמו ברגל ויציג סטאפ שאינו במיטבו.

המשך יום טוב יקירי.
 

נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
הוויכוח הוא קצת שחור לבן. האם צריך לשכך ציוד שמע? כן, ולו רק בגלל העניין הפיזיקלי שרכיבים אלקטרוניים מועדים לסבול מתופעות פיאצו חשמליות, האם רגליות המכשיר גם כאלו שהיצרן הן של יצרן ידוע מספיקות? כן ולא כי הן לא משככות בצורה מוחלטת , האם כל משכך אודיופילי מתאים? לא וגם יכול לקלקל את התוצאה.
חב' לוורדין מייצרת מגברים עם פטנט סגור הרמטית של ה P.S וממליצה על כבל הקומקום הפשוט המצורף לקופסה שהיא בחרה את מרכיביו ולהימנע מכבלי מתח מפונפנים ויקרים, ולא, אין לה אינטרס למכור כבלי חשמל שלה משום שהיא אינה מייצרת כאלה ומה לעשות שהכבל הבסיסי לכאורה שמקבלים בקופסה אכן נשמע הכי טוב עם המגבר.
האם כבל רמקול שנראה כמו איזה כבל שמחבר חוות שרתים תמיד עדיף על איזה דק שנראה עלוב? לא כי הוא יכול להיות ההיפך ממה שהמגבר והרמקולים דורשים מבחינה חשמלית. האם זה אומר שלא צריך להשקיע סכום נכבד באביזרים אלה כדי למקסם את התוצאה של המערכת? גם זה לא ורק מהסיבה שכשפוגעים בול עם מוצר משלים שמקפיץ את השקט, הפוקוס וטבעיות הצליל לפעמים הוא זה שעולה הרבה אפילו עם הוא בנוי מ90% קש.
 

web

חבר משקיען
הודעות
770
מעורבות
488
נקודות
63
לא טענתי שלא ניתן לשפר אצלי את התוצאה, אבל ראשית אצטרך להרגיש שמשהו חסר לי, לשמחתי אני יכול להעיד שלא (גם בהשוואה לסט אפים יקרים פי כמה מהסט שלי).

את זה אמרת (וגם אני) כששידרגת כל פעם רכיב במערכת...
כי בכל שידרוג חכם קופצים למעלה ולא הצידה.

אבל עד שלא תביא משהו טוב יותר לבדוק (ראש, זרוע, פונו, כבל או כל דבר אחר) אצלך במערכת לא תדע שמשהו היה חסר לך. שמעתי את זה כמובן במערכת שלי ובמערכות סופר יקרות ששברו את תקרת הזכוכית המדומה שבעצם לא קיימת.
וזה דרכו של אודיופיל שמשקיע במערכת לקבל את ה EXTRA MILE המדובר

הבעיה של כולנו היא שאין סוף במרוץ הזה ותמיד אפשר יותר טוב, החוכמה (או לא ;)) היא להגיע לאיזה נקודת מנוחה

תמיד אפשר להגיע לתוצאה טובה יותר
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
את זה אמרת (וגם אני) כששידרגת כל פעם רכיב במערכת...
כי בכל שידרוג חכם קופצים למעלה ולא הצידה.

אבל עד שלא תביא משהו טוב יותר לבדוק (ראש, זרוע, פונו, כבל או כל דבר אחר) אצלך במערכת לא תדע שמשהו היה חסר לך. שמעתי את זה כמובן במערכת שלי ובמערכות סופר יקרות ששברו את תקרת הזכוכית המדומה שבעצם לא קיימת.
וזה דרכו של אודיופיל שמשקיע במערכת לקבל את ה EXTRA MILE המדובר

הבעיה של כולנו היא שאין סוף במרוץ הזה ותמיד אפשר יותר טוב, החוכמה (או לא ;)) היא להגיע לאיזה נקודת מנוחה

תמיד אפשר להגיע לתוצאה טובה יותר

את ה FOMO המציאו האודיופילים.
 

web

חבר משקיען
הודעות
770
מעורבות
488
נקודות
63
לא רק :D
אבל אצלי לפחות, זה פחות קשור למה שאחרים שומעים או יש להם בבית
ויותר הגילוי שיש משהו שנשמע יותר טוב ואני יכול לשפר אצלי במערכת
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
את זה אמרת (וגם אני) כששידרגת כל פעם רכיב במערכת...
כי בכל שידרוג חכם קופצים למעלה ולא הצידה.

אבל עד שלא תביא משהו טוב יותר לבדוק (ראש, זרוע, פונו, כבל או כל דבר אחר) אצלך במערכת לא תדע שמשהו היה חסר לך. שמעתי את זה כמובן במערכת שלי ובמערכות סופר יקרות ששברו את תקרת הזכוכית המדומה שבעצם לא קיימת.
וזה דרכו של אודיופיל שמשקיע במערכת לקבל את ה EXTRA MILE המדובר

הבעיה של כולנו היא שאין סוף במרוץ הזה ותמיד אפשר יותר טוב, החוכמה (או לא ;)) היא להגיע לאיזה נקודת מנוחה

תמיד אפשר להגיע לתוצאה טובה יותר

לא חייבים להביא הביתה כדי לבדוק (בדיוק כמו שלא הבאת כל דייט הביתה ;)), מספיק להיחשף בחוץ לסאונד שיסדר לך חוויה יותר טובה בבית כדי לעורר צורך. כפי שרשמתי, שמעתי מערכות יקרות משלי ויקרות משל נמר, אף אחת מאלו לא גרמה לי להרגיש שאני "מפסיד" משהו בבית. שדרוגים כשיגיעו יבואו כבר ממקום אחר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור