האמת על ויניל - ויניל לעומת דיגיטלי?


moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
אני לא מבין איך אתה מסוגל לשמוע סי דים של בלו נוט, מכל תקופה. הסאונד שערוריה בתחום הגבוה שמחורר את עור התוף.
שוב מגיעים לאותה נקודה שאנשים לא יודעים ל.י.ש.מ.ו.ע.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
התקליטים שמייצרים היום שווים לתחת. שערוריה.

אם תשים לב , כתבתי במפורש ש ״המדיה שהוא התקליט או הדיסק חייבים להיות באיכות גבוהה״

רוב התקליטים והדיסקים שיצרו אז והיום לא בדיוק מיועדים לאודיופילים ובהרבה מקרים מדובר בהקלטות חרפה.
ולכן מי שרוצה להגיע לתוצאה מדהימה צריך לקנות תקליטים או דיסקים בהדפסות ברמה גבוהה.
וזו עובדה ולא בגלל שאני מוכר תקליטים.

ואני אישית מחזיק באוסף של 140 דיסקים של Mobile Fidelity שצברתי במשך עשור ובהרבה דיסקים XRCD.
כנ״ל לגבי תקליטים , מי שחושב שיקנה סט אנלוגי יקר וישים לו תקליט באיכות נמוכה ורגילה פשוט לא עשה בזה כלום.

על מנת להגיע לתוצאה שתפיל כל אחד מהכיסא באנלוג מול הדיגיטל הוא חייב לקנות תקליטים מלייבלים איכותיים שמן הסתם הם יקרים משמעותית מתקליטים בהדפסות דיגיטליות פשוטות.

כמובן שזה גם תלוי בסט אפ , כלומר מי שיש לו דאק וסטרימר רציניים ופטיפון פשוט , ידווח שהדיגיטל יותר טוב
ומי שיש לו פטיפון ברמה גבוהה מושקע ידווח הפוך. אולם מי שהשקיע בשניהם ושומע בתקליט איכותי , ידווח שהאנלוג יותר טוב by far .
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
באמת סירטון ברמה מקצועית מרשימה.
לא ידעתי ששיחזור הרעידות מהמחט לאות חשמלי נעשה במישקולת של הזרוע.(ראו דקה 4:10)
מה שאתה רואה בדקה 4:10 זה מגנט שזז בתוך ראש הפטיפון בין הסלילים ולא את המשקולת של הזרוע...
 

capten

אוהב את התחום
הודעות
259
מעורבות
78
נקודות
28
מה שאתה רואה בדקה 4:10 זה מגנט שזז בתוך ראש הפטיפון בין הסלילים ולא את המשקולת של הזרוע...
ובהמשך? תביט שוב.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
הסתכלתי שוב, זה בתוך הראש, נראה ממש דומה לזרוע של פטיפון אבל זו המחט שבקצה שלה יהלום ובצד השני מגנט
 

capten

אוהב את התחום
הודעות
259
מעורבות
78
נקודות
28

תמונות מצורפות

  • 4A971050-E987-44EC-AD2A-A0791FCF30B6.png
    4A971050-E987-44EC-AD2A-A0791FCF30B6.png
    KB 439.2 · צפיות: 239
  • 066FD9D6-F8CE-456A-ABE4-4CBA9F5D734F.png
    066FD9D6-F8CE-456A-ABE4-4CBA9F5D734F.png
    KB 442.6 · צפיות: 224

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אנלוג זה הבלוף הכי גדול בתעשייה היום
פטיפון טוב +זרוע+ראש+פונו סטייג עולים הרבה מאוד כסף
התקליטים שמייצרים היום שווים לתחת. שערוריה.
הרבה תקליטים ישנים משומשים שהיו טובים כבר נשמעים עם הרבה רעשי רקע
התקליטים מאוד יקרים
עוד לא דיברתי על הנוחות ,על בלאי של הראש,כיוונים....

ההשקעה באנלוג טוב לא שווה כלום. בזבוז כסף .
אבל יש פרנסה לכל סוחרי האנלוג

יום טוב

גם דיגיטל טוב עולה המון כסף. ונכון שאין בלאי בדיגיטל, הבעיה היא שתוך שנה זה כבר לא מעודכן.

התקליטים החדשים נשמעים מצוין ומי שלא מסוגל לשלם על מוסיקה (זה עולה כמו שעלו דיסקים לפני עשור) שלא יכנס לתחום. מוסיקה היא חלק מההוצאות בתחום הזה.

ההשקעה באנלוג היא השקעה שהיא לא רק נכונה, אם כי ברוב המוחלט של המקרים זה כל כך טוב שמאוד קשה לחזור לדיגיטל.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
זו המחט!
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,907
מעורבות
1,588
נקודות
113
אנלוג זה הבלוף הכי גדול בתעשייה היום
פטיפון טוב +זרוע+ראש+פונו סטייג עולים הרבה מאוד כסף
התקליטים שמייצרים היום שווים לתחת. שערוריה.
הרבה תקליטים ישנים משומשים שהיו טובים כבר נשמעים עם הרבה רעשי רקע
התקליטים מאוד יקרים
עוד לא דיברתי על הנוחות ,על בלאי של הראש,כיוונים....

ההשקעה באנלוג טוב לא שווה כלום. בזבוז כסף .
אבל יש פרנסה לכל סוחרי האנלוג

יום טוב
כל התעשיה הזו יש בה בלוף/ים ואחיזת אוזניים רק תבחר איזה בלוף אתה אוהב יותר...
 

viamusic

אוהב את התחום
הודעות
258
מעורבות
48
נקודות
28
תקליטים ממש לא עולים כמו הדיסקים של לפני עשור. הם עולים הרבה הרבה יותר
אם הם היו נשמעים טוב...ניחא
אבל רוב התקליטים גם היקרים 200 שח וצפונה .חרטא
דיגיטל טוב עולה גם עולה אבל לא ברמות הפסיכיות של האנלוג
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
גם דיגיטל טוב עולה המון כסף. ונכון שאין בלאי בדיגיטל, הבעיה היא שתוך שנה זה כבר לא מעודכן.

התקליטים החדשים נשמעים מצוין ומי שלא מסוגל לשלם על מוסיקה (זה עולה כמו שעלו דיסקים לפני עשור) שלא יכנס לתחום. מוסיקה היא חלק מההוצאות בתחום הזה.

ההשקעה באנלוג היא השקעה שהיא לא רק נכונה, אם כי ברוב המוחלט של המקרים זה כל כך טוב שמאוד קשה לחזור לדיגיטל.

אתה אובייקטיבי אתה ;)
לא זוכר שמחיר דיסקים הגיע למחיר מינימום שעולה על 100 ש"ח ובד"כ נמצא הרבה למעלה מזה.
כאחד שאוהב גם וגם, אין בעיה להגיע לאיכות פנומנלית באנלוג או בדיגיטל (דיסק או קובץ rip), בראשון השימוש פחות נוח והבלאי גבוה יותר.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
אתם שוכחים שמדובר בענף קצה שקוראים לו הי אנד שזה תחביב יקר וחלק גדול והעיקרי מההנאה בענף הזה הוא להתחדש
ולשנות ולהוסיף ולבחון בדיוק כמו תחביב של חובב מכוניות ספורט שמחליף ומשפר מכוניות בעשרות ומאות אלפי שח , או כמו חובב צילום ( חבר שלי ) שיש לו 3 גופי מצלמות ואיזה 9 עדשות , חצובות פילטרים וציוד נלווה שעלו לו מעל 200,000 שח וכל אימת שיוצאת מצלמה חדשה לשוק הוא קונה אותה , ונוסע למקומות אקזוטיים לצלם .

אז תמיד יבוא זה שיגיד , מה , פראיירים , ברבע מחיר אפשר להנות וכו....אז זה גם נכון , אבל זה שאגיד שלא צריך יותר מטויוטה פריוויה שעושה 1:20 זה אומר שאני יכול להשפיע על אחד שרוצה לנהוג ב BMW M2 שעולה חצי מליון , ואחרי 3 שנים שווה חצי ? ברור שלא....

חיים פעם אחת, ואני גורס שמי שיכול להגשים חלומות בכל דבר בחיים שיעשה זאת מאחר והוא לא יקח איתו שום דבר בסוף.
 

web

חבר משקיען
הודעות
770
מעורבות
488
נקודות
63
בחישוב כלכלי פשוט - עלות התקליטים המצטברת ואחזקת הפטיפון אל מול מקור דיגיטלי משובח ויקר - האוזן (שלי), ההגיון והכיס אומרים מקור דיגיטלי.

עופר, שכחת את הלב... מה אומר לך הלב? ;)

זה תחביב לנשמה, מי שלא מבין את זה מפסיד את כל הכיף...
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
קודם כל, לאמיר, אל תיפול מהכסא, זו רק מוסיקה :)
וברצינות, אני נגד WOW בכל מה שקשור באודיו. לדעתי זה לוקח למקום לא מקום וגם מטעה. אבל זה עניין אחר שאפשר לדוש בו מכאן ועד הירח.

גבי, הלב שלי במקום. בום בום בום. אבל ממש לא אכפת לי מאיפה באה המוסיקה שאני שומע. גדלתי על תקליטים ואני מחזיק באוסף גדול מאוד (אלפים) של תקליטים - קלסי, ג'אז, רוק, עברי ועוד הרבה מוסיקה מכל העולם.

כמה סיפורים קטנים מהחיים

כשהתקליט החל להתעורר כמה שנים טובות חבר קנה Coltrane Ballads. קרא לי לשמוע. מערכת מאוד יקרה ומושקעת, גם החבר יקר ומושקע. פטיפון, זרוע וראש, בזמנו סוף הדרך. סובב את התקליט ואחרי כמה שניות פני נפלו. סאונד אנמי, קצת עמום, ממש מבאס. לא התקליט שאני מכיר. ממש ביקשתי והוא ממש מצא את הדיסק. נגן נחמד, אפילו לא חצי סוף העולם. הדיסק הרג את התקליט. הדיסק היה במהדורה באמת מסכנה, לא אלה שיש היום.

עברו כמה שנים ו Music Matters החלו להוציא את הקטלוג של Blue Note.
הכותרות זעקו יותר טוב מההדפסות הראשונות. הזמנתי לי שלשה כותרים, ביניהם Out to Lunch של דולפי. מושקע, אין מה לדבר. שני תקליטים 45, עטיפה כפולה יפה וכבדה, באמת מרגש מאוד. על הפלטה. שומעים יפה. שקט מאוד ממש כמו דיסק (כבר התחלתי להתגעגע לרחשושים). אבל מה, זה לא בדיוק זה. שלפתי מהכספת מהדורה ראשונה מונו (כן כן, כזה שמוכרים היום באיביי ב $$$$). איך אומרים, סליחה??? יותר טוב מהמקור?? החדש נשמע לעומתו כמו גוסס מאנמיה. גוסס מת. אז הכותרות זעקו. טוב נו, לא השוואה הוגנת כי לא כל אחד יש כספת קטנה עם הדפסות ראשונות. שם דיסק עם המהדורה החדשה של רודי (שלש במאה בדיסק סנטר). רבותי, באמת מיותר. 50$ לפני מע"מ על תקליט שבאמת נשמע פחות טוב מהדיסק. בשביל מה?

שלשת הגו'קרים נמכרו. ומאז נפלו לידי כמה הדפסות חדשות של צ'ט בייקר, פטרישייה ברבר ועוד כמה. אותו סיפור. אז נכון שאני שומע עם סידי יקר מאוד. אבל זו השקעה חד פעמית ומשתלמת מאוד. ויש תוצאות יפות מאוד גם מנגנים לא יקרים מאוד.

אז מה הקטע עם פטיפון היום? לדעתי, נהדר אם אתה נופל על איזה אוסף ישן ושמור היטב. אפשר עדיין לרכוש תקליטים קלסיים בחור בשחור במחירים סבבה לגמרי ולהנות. יש ריגוש גדול בחיטוט ובגילוי. קונים תקליט בשמונה שקלים ומגלים עולם. כל השאר בעיני זה טרנד. לא קשור באמת לאיך זה נשמע אלא בעיקר תופעת עדר ועוד קצת כיף של טקס שמיעה פגני, ניקוי וקירצוף ועוד. לא נגד זה. כל אחד והכיף שלו. גם אני נאלץ לקרצף פה ושם.

כל זה בא מהכובע של חובב מוסיקה כמוכם פחות או יותר. וגם מוסיקאי חובב.
אני מנסה ומקווה שמצליח להפריד את כל התיאור הזה מכובע היבואן.

ומשהו אחרון, טכני לגמרי.
הרימסטרים החדשים לג'אז באים ב 99% מהמקרים מטייפים ישנים ומעופשים שנשמרו בתנאים גרועים לאורך עשרות שנים. אף אחד לא חשב בשנות החמישים והשישים על שימור מתאים ליום בו יעשו רימסטרים. ההדפסה המגנטית דועכת ולחות המתרתפים הורסת. ומה לעשות, שומעים את זה בהדפסות החדשות. כפי שכתבתי, בעיקר לעומת הראשונות וגם לעומת דיגיטל שהופק מאותם מאסטרים עשרים שנה קודם.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
ומשהו אחרון, טכני לגמרי.
הרימסטרים החדשים לג'אז באים ב 99% מהמקרים מטייפים ישנים ומעופשים שנשמרו בתנאים גרועים לאורך עשרות שנים. אף אחד לא חשב בשנות החמישים והשישים על שימור מתאים ליום בו יעשו רימסטרים. ההדפסה המגנטית דועכת ולחות המתרתפים הורסת. ומה לעשות, שומעים את זה בהדפסות החדשות. כפי שכתבתי, בעיקר לעומת הראשונות וגם לעומת דיגיטל שהופק מאותם מאסטרים עשרים שנה קודם.

שאלת מיליון הדולר אם כן האם כשעושים רימסטר מטייפים ישנים ומעופשים נשארים נאמנים למקור או צריך להבין שהדגרדציה היא לא חלק מהמקור ולשפר את ההקלטות שזה כבר בידיו\אוזניו של הטכנאי.
לקנות סידים\תקליטים שההאזנה להם היא עינוי רק כדי להגיד שופוני יש לי אנטולוגיה מקורית זה בולשיט במיוחד שמשלמים על כך הרבה ולמי שחובב ג'אז מהתקופות האלה גם נגן של 'פלייבק' במאה אל"ש לא יעזור'ובכלל אני מוצא שהשקעה במערכת יקרה מאוד כל עוד חלק ניכר מהמוזיקה מוקלטת חרא זאת אשליה.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
שאלת מיליון הדולר אם כן האם כשעושים רימסטר מטייפים ישנים ומעופשים נשארים נאמנים למקור או צריך להבין שהדגרדציה היא לא חלק מהמקור ולשפר את ההקלטות שזה כבר בידיו\אוזניו של הטכנאי.
לקנות סידים\תקליטים שההאזנה להם היא עינוי רק כדי להגיד שופוני יש לי אנטולוגיה מקורית זה בולשיט במיוחד שמשלמים על כך הרבה ולמי שחובב ג'אז מהתקופות האלה גם נגן של 'פלייבק' במאה אל"ש לא יעזור'ובכלל אני מוצא שהשקעה במערכת יקרה מאוד כל עוד חלק ניכר מהמוזיקה מוקלטת חרא זאת אשליה.
אל תשכחו שגם היום בין כל החרא יש מלא אומנים טובים שעושים מוזיקה עכשיו, מופיעים עכשיו, מקליטים באיכות מדהימה ועכשיו. לא חייבים להמשיך לחרוש את המוזיקה הישנה ולהתבאס שהאיכות לא נשמרה...
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
410
מעורבות
122
נקודות
43
:Steve Guttenberg the audiophiliac

My point here is simple, if the original recording was tracked, mixed, and mastered all-analog, as almost all pre-1980 music was, then the best way to hear it is with an LP pressed around that time. The transition to digital in the '80s was gradual, but by the late 1980s most music was tracked, mixed, and mastered in the digital domain, and best experienced as files or CDs. Of course there are exceptions.

נקרא הגיוני....
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
לך תראה באוזן השלישית איך כמות הסידים יורדת ונכנסים ווינילים חדשים שהוקלטו\מוסטרו דיגיטלית, שאלתי את ידידי העובד שם מי קהל היעד שאוכל את הבלוף הזה והשיב לי אתה לא רואה? פאקינג מילניאלס\Y צעיר.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
הדיגיטל היותר טוב של היום לג'אז הישן נסמך על רימסטרים דיגיטליים מלפני 30 שנה. זה היתרון על פני רימסטר חדש מאותו טייפ שהזדקן בעוד 30 שנה.
מקור הדיגיטל הזה מעובד מחדש ל 24 ביט וכדומה ונשמע מצוין לא רק על פלייבק של 100 אלף (עוד לא בארץ, שלי עלה "רק" 65) אלא גם על נגן טוב ב 13 אלף. הדור ששכח או לא מכיר את הדיסק יופתע לשמוע כמה דיסק יכול להשמע טוב יחסית לתקליט וגם לסטרימינג.

את זה כתבתי לפני שראיתי את הפוסט של Steve Guttenberg
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור