מצלמה ללא מראה חדשה


nevogefen

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
אהלן, אני מחפש כבר חודשים מצלמה חדשה שתשדרג את הcanon 750d, בעיקר בתחום הווידאו. חשבתי על הeos r אבל היא פשוט לא מספיק טובה מבחינת וידאו. התקציב שלי עומד על איזור ה10-12K. חשבתי על האופציה של a6500 עם 55 1.8 ו16 1.4. עוד אופצייה זה ללכת על A7III עם 50 1.8 ועדשת קיט. הצרכים העיקריים שלי הם: מייצב פנימי, bokeh ואוטופוקוס.
למישהו יש המלצות? חשבתי גם על האופציה של gh5 אבל נראה לי שבאוטופוקוס ובוקה היא לא משתווה לסוני... עוד אופציה זה פוג'י אבל זה בעייתי בגלל שאין מייצב לxt3, ולxh1 יש אוטופוקוס וחיישן מאכזב ביחס לשאר... מעבר לזה שהעדשות יקרות בטירוף. תודה לעוזרים
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
האמת שאתה יורה לכל הכיוונים :)
השאלה הנשאלת היא מה הן העדשות שיש לך והאם הם יתאימו למצלמות אחרות:

חשוב להבין כמה דברים בהקשר של עדשות, עדשות שמתאימות מצלמת קרופ לא כל כך יתאימו למצלמות FF כמו קנון EOS R או סוני A7 III ועדשות קנון לא יתאימו למצלמות ניקון או פוג'י.

יותר מכך עדשות שלא עובדות עם מערכת פוקוס STM או NANO פחות יתאימו לוידאו, מערכת הפוקוס תעבוד בקפיצות ולא יהיה יפה לראות וידאו כזה.

כך שהשאלה האם אתה רוצה להישאר עם העדשות שלך - אז יכול להיות שקנון EOS R עם מתאם זה פתרון חביב - אבל יש בעיית מייצב. סוני A7 III או אולי A7R III עם מתאם לעדשות קנון יכול להיות פתרון מאוד מעניין (בכל מקרה עדשות של סוני יהיו יקרות).

אפשר גם לקחת את העדשות עם מתאם עבור סוני A6500 יש מייצב יש וידאו טוב, אבל מצלמה קצת חסרה יכולות שליטה נוחות (גוף קטן, נראה ומרגיש כמו מצלמה קומפקטית).

בקשר לפוג'י אתה צודק זה או חיישן חדש (X-T3) או מייצב (X-H1), מאוד מוזר - בכל מקרה יהיה צורך בעדשות חדשות, היות והעדשות שלך לא יתאימו.

בנושא מצלמות עם חיישן קטן יותר אולימפוס OMD-EM1 II עם וידאו מוצלח והמייצב הטוב ביותר שיש בשוק, אן פנסוניק GH5 שנחשבת כלי וידאו מקצועי ביותר. החיישן הקטן הוא לא חיסרון בוידאו אחרי הכול 4K זה רזולוציה קטנה וחיישן קטן יכול להקליט זאת ללא בעיה. ללא עיבוד כזה או אחר להקטנת התמונה. החיסרונות של חיישן קטן זה שהוא פחות מוצלח בתאורה חלשה וכם צריך עדשות עם צמצם מאוד גדול כדי לקבל עומק שדה רדוד (עם הבוקה שכולנו אוהבים).

יש עוד מצלמת וידאו אחת שהיא אופציה מאוד מעניינת לעתיד ניקון Z6 עם מייצב נהדר ועם וידאו מעולה ויכולת הקלטה שאמורות להיות ברמה הגבוהה ביותר עם עדכון הגרסה בחודש הקרוב, אבל כעת יש מגוון עדשות דל ועם מתאם שמגיע איתה ניתן להשתמש בעדשות ניקון קודמות בלבד (עדשות ישנות של ניקון ללא פוקוס צעדיים יהיו פחות טובות לפוקוס בוידאו).

כך שבאמת אין כאן פתרון שלם
סוני A6500 עם מגוון עדשות קטן (עבור החיישן הקרופ) וגוף לא מוצלח,
A7 III ו A7R III עם יכולות וידאו טובות מייצב, ומגוון עדשות טוב, אבל יקר.
אולימפוס או פנסוניק עם חיות וידאו טובות, אבל עם חיישן קטן
EOS R ללא מייצב, פוג'י ללא מייצד או עם חיישן ישן.

יש צורך בפשרות ואין לי תשובה טובה יותר
 

nevogefen

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
האמת שאתה יורה לכל הכיוונים :)
השאלה הנשאלת היא מה הן העדשות שיש לך והאם הם יתאימו למצלמות אחרות:

חשוב להבין כמה דברים בהקשר של עדשות, עדשות שמתאימות מצלמת קרופ לא כל כך יתאימו למצלמות FF כמו קנון EOS R או סוני A7 III ועדשות קנון לא יתאימו למצלמות ניקון או פוג'י.

יותר מכך עדשות שלא עובדות עם מערכת פוקוס STM או NANO פחות יתאימו לוידאו, מערכת הפוקוס תעבוד בקפיצות ולא יהיה יפה לראות וידאו כזה.

כך שהשאלה האם אתה רוצה להישאר עם העדשות שלך - אז יכול להיות שקנון EOS R עם מתאם זה פתרון חביב - אבל יש בעיית מייצב. סוני A7 III או אולי A7R III עם מתאם לעדשות קנון יכול להיות פתרון מאוד מעניין (בכל מקרה עדשות של סוני יהיו יקרות).

אפשר גם לקחת את העדשות עם מתאם עבור סוני A6500 יש מייצב יש וידאו טוב, אבל מצלמה קצת חסרה יכולות שליטה נוחות (גוף קטן, נראה ומרגיש כמו מצלמה קומפקטית).

בקשר לפוג'י אתה צודק זה או חיישן חדש (X-T3) או מייצב (X-H1), מאוד מוזר - בכל מקרה יהיה צורך בעדשות חדשות, היות והעדשות שלך לא יתאימו.

בנושא מצלמות עם חיישן קטן יותר אולימפוס OMD-EM1 II עם וידאו מוצלח והמייצב הטוב ביותר שיש בשוק, אן פנסוניק GH5 שנחשבת כלי וידאו מקצועי ביותר. החיישן הקטן הוא לא חיסרון בוידאו אחרי הכול 4K זה רזולוציה קטנה וחיישן קטן יכול להקליט זאת ללא בעיה. ללא עיבוד כזה או אחר להקטנת התמונה. החיסרונות של חיישן קטן זה שהוא פחות מוצלח בתאורה חלשה וכם צריך עדשות עם צמצם מאוד גדול כדי לקבל עומק שדה רדוד (עם הבוקה שכולנו אוהבים).

יש עוד מצלמת וידאו אחת שהיא אופציה מאוד מעניינת לעתיד ניקון Z6 עם מייצב נהדר ועם וידאו מעולה ויכולת הקלטה שאמורות להיות ברמה הגבוהה ביותר עם עדכון הגרסה בחודש הקרוב, אבל כעת יש מגוון עדשות דל ועם מתאם שמגיע איתה ניתן להשתמש בעדשות ניקון קודמות בלבד (עדשות ישנות של ניקון ללא פוקוס צעדיים יהיו פחות טובות לפוקוס בוידאו).

כך שבאמת אין כאן פתרון שלם
סוני A6500 עם מגוון עדשות קטן (עבור החיישן הקרופ) וגוף לא מוצלח,
A7 III ו A7R III עם יכולות וידאו טובות מייצב, ומגוון עדשות טוב, אבל יקר.
אולימפוס או פנסוניק עם חיות וידאו טובות, אבל עם חיישן קטן
EOS R ללא מייצב, פוג'י ללא מייצד או עם חיישן ישן.

יש צורך בפשרות ואין לי תשובה טובה יותר

תודה על התשובה המפורטת. עשיתי עם עצמי קצת חושבים, וצמצמתי את הבחירה לשתי אופציות:
sony a7iii עם עדשת tamron 28-75 f2.8- קומבו שהמון אנשים המליצו לי עליו שעונה כמעט על כל הדרישות.
האופצייה השנייה היא nikon z6 עם sigma 35 1.4 וnikon 50 1.8 הדורשות מתאם. ממה שהבנתי האוטופוקוס עם המתאם עובד יחסית טוב. הייתרון לסוני זה שאפשר קצת יותר לסמוך על האוטופוקוס. החיסרון הוא שלניקון יש עתיד יותר מואר- raw עם מוניטור חיצוני. אני לא רואה את הסוני a7iii מקבל raw או אפילו 10bit 422 כמו שיש לניקון... אבל לניקון יש פחות עדשות ולא אוכל להרשות לעצמי את העדשות החדשות שלהם.
אני יודע שבסופו של דבר זו החלטה שלי, אבל אשמח לשמוע את חוות דעתך פעם נוספת בבחירה הזו... ותודה רבה על הכל :)
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
יש לך ניסיון משמעותי בעריכת וידאו? כי להתחיל לערוך קבצי RAW מהמצלמה ולעשות תיקוני צבע זו עבודה תובענית שדורשת גם זמן.
 

nevogefen

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
יש לך ניסיון משמעותי בעריכת וידאו? כי להתחיל לערוך קבצי RAW מהמצלמה ולעשות תיקוני צבע זו עבודה תובענית שדורשת גם זמן.
אז זהו שאין לי ניסיון משמעותי בcolor grading.... אני כמעט נעול על הסוני, אבל ממה שראיתי נראה שגם בcine4 או בHLG יש עבודה של תיקוני צבע, אתה יודע במקרה כמה היא משמעותית? זה למשל היתרון בקאנון- כמעט לא צריך לעשות שינויים כל עוד יש חשיפה טובה...
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
תודה על התשובה המפורטת. עשיתי עם עצמי קצת חושבים, וצמצמתי את הבחירה לשתי אופציות:
sony a7iii עם עדשת tamron 28-75 f2.8- קומבו שהמון אנשים המליצו לי עליו שעונה כמעט על כל הדרישות.
האופצייה השנייה היא nikon z6 עם sigma 35 1.4 וnikon 50 1.8 הדורשות מתאם. ממה שהבנתי האוטופוקוס עם המתאם עובד יחסית טוב. הייתרון לסוני זה שאפשר קצת יותר לסמוך על האוטופוקוס. החיסרון הוא שלניקון יש עתיד יותר מואר- raw עם מוניטור חיצוני. אני לא רואה את הסוני a7iii מקבל raw או אפילו 10bit 422 כמו שיש לניקון... אבל לניקון יש פחות עדשות ולא אוכל להרשות לעצמי את העדשות החדשות שלהם.
אני יודע שבסופו של דבר זו החלטה שלי, אבל אשמח לשמוע את חוות דעתך פעם נוספת בבחירה הזו... ותודה רבה על הכל :)
לדעתי עדשה 28 על FF זה לא לבלוע ולא להקיא. חובה 24 לפחות.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לדעתי עדשה 28 על FF זה לא לבלוע ולא להקיא. חובה 24 לפחות.

אריה

אריה, 28 על FF או על מצלמת קרופ?
אחת מעדשות הפריים שאני הכי אוהב ומשתמש בה רבות על FF זה עדשת 28 ממ.

מצד שני חשוב להבין שצורך של אחד לא תמיד מתאים לאחר - אז תרשה לי לא להסכים איתך ולא עם השפה שלך.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אז זהו שאין לי ניסיון משמעותי בcolor grading.... אני כמעט נעול על הסוני, אבל ממה שראיתי נראה שגם בcine4 או בHLG יש עבודה של תיקוני צבע, אתה יודע במקרה כמה היא משמעותית? זה למשל היתרון בקאנון- כמעט לא צריך לעשות שינויים כל עוד יש חשיפה טובה...

Cine4 דורש פחות עבודה והצבעים טבעיים יחסית.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אריה, 28 על FF או על מצלמת קרופ?
אחת מעדשות הפריים שאני הכי אוהב ומשתמש בה רבות על FF זה עדשת 28 ממ.

מצד שני חשוב להבין שצורך של אחד לא תמיד מתאים לאחר - אז תרשה לי לא להסכים איתך ולא עם השפה שלך.
אני התכוונתי ל FF. אני אוהב זווית רחבה וה 28 לא מספיק.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
יש בעיה עם מציאת עדשה מושלמת, לדומגא עבור סוני FF סדרות ה A7 כמו גם למצלמות של חברות אחרות.
וזה נחמד לדבר על כך שעדשה כזו או אחרת למה מושלמת, אבל באמת אני לא מכיר עדשה מושלמת - וצריך פשרות
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
לסוני יש עדשה חדשה 24 מ"מ F1.4 ולפי כל חוות הדעת זו עדשה פנטסטית.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
תודה על התשובה המפורטת. עשיתי עם עצמי קצת חושבים, וצמצמתי את הבחירה לשתי אופציות:
sony a7iii עם עדשת tamron 28-75 f2.8- קומבו שהמון אנשים המליצו לי עליו שעונה כמעט על כל הדרישות.
האופצייה השנייה היא nikon z6 עם sigma 35 1.4 וnikon 50 1.8 הדורשות מתאם. ממה שהבנתי האוטופוקוס עם המתאם עובד יחסית טוב. הייתרון לסוני זה שאפשר קצת יותר לסמוך על האוטופוקוס. החיסרון הוא שלניקון יש עתיד יותר מואר- raw עם מוניטור חיצוני. אני לא רואה את הסוני a7iii מקבל raw או אפילו 10bit 422 כמו שיש לניקון... אבל לניקון יש פחות עדשות ולא אוכל להרשות לעצמי את העדשות החדשות שלהם.
אני יודע שבסופו של דבר זו החלטה שלי, אבל אשמח לשמוע את חוות דעתך פעם נוספת בבחירה הזו... ותודה רבה על הכל :)

בעוד כמה שבועות אמור לצאת העדכון (כן, "העדכון") של ניקון למצלמות Z7 ו Z6 ואז ניהיה יותר חכמים בהקשר עד כמה המצלמה באמת טובה ועד כמה ניקון רציניים בכיוון של המצלמה הזו.

מצד שני מצלמות סוני A7 כבר נמצאות איתנו תקופת זמן ויש ניסיון של החברה בתחום ויש קהל לקוחות שרובו מאוד מרוצה.

במילים אחרות ממליץ למתין לעדכון של ניקון ואז לראות מה הכיוון שכדי ללכת עליו.
 

nevogefen

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
1
בעוד כמה שבועות אמור לצאת העדכון (כן, "העדכון") של ניקון למצלמות Z7 ו Z6 ואז ניהיה יותר חכמים בהקשר עד כמה המצלמה באמת טובה ועד כמה ניקון רציניים בכיוון של המצלמה הזו.

מצד שני מצלמות סוני A7 כבר נמצאות איתנו תקופת זמן ויש ניסיון של החברה בתחום ויש קהל לקוחות שרובו מאוד מרוצה.

במילים אחרות ממליץ למתין לעדכון של ניקון ואז לראות מה הכיוון שכדי ללכת עליו.
תודה לכולם, אחכה לעדכון של ניקון, למרות שיש לי הרגשה שאלך על הסוני. הקאנון עם 35 1.8 RF והעדשות הקיימות שלי מרגיש כמו קומבו טוב, אבל מרגיש לי שאתחבר יותר לסוני מאשר לקאנון מבחינת הרגשה כללית.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
קנון, היא לא כלי מתאים לוידאו
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור