מה לדעתכם כבל רמקול שיכול להדק בס קצת מרוח ?


למה

חבר משקיען
הודעות
1,290
מעורבות
782
נקודות
113
הכי מתבקש ליצור קשר עם ברוך(היבואן) ולשאול איזה רמקולים מומלצים ע"י היצרן כשילוב אופטימלי,אבל חששני,שהספנדורים שלך לא יהיו ברשימה.;) אני די בטוח,שלהוציא את המקסימום מהרמקולים תוכל רק עם סוליד-סטייט רציני, המוציא מינימום 100 וואט לערוץ ב 8 אוהם וזרם בריא. החלפת כבל רמקולים במקרה שלך- שרפת כסף מיותרת. בהצלחה וחג שמח לך ולכל עם ישראל.:שתוי:
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
הכי מתבקש ליצור קשר עם ברוך(היבואן) ולשאול איזה רמקולים מומלצים ע"י היצרן כשילוב אופטימלי,אבל חששני,שהספנדורים שלך לא יהיו ברשימה.;) אני די בטוח,שלהוציא את המקסימום מהרמקולים תוכל רק עם סוליד-סטייט רציני, המוציא מינימום 100 וואט לערוץ ב 8 אוהם וזרם בריא. החלפת כבל רמקולים במקרה שלך- שרפת כסף מיותרת. בהצלחה וחג שמח לך ולכל עם ישראל.:שתוי:
כל שאתה אומר נכון, אלא אם כן יש בעיה אקוסטית בחדר שגורמת להדגשה והדהוד מאוד רציני-נובע ממידות החדר.

לא יודע למה יש לי את ההרגשה שהבעיה היא אקוסטית ומגבר טרנזיסטורי לא ממש יפתור את הבעיה ...השערה:)
 
נערך לאחרונה ב:

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
תודה
המריחה היא קלה-בינונית, תלוי בהקלטה.
אשמח לה להמלצה על 3-4 הקלטות שבהן הבאס לא מרוח בכדי לבדוק באמצעותן.
החלל מטופל אקוסטית באופן חלקי כי זה לא חדר ייעודי, אבל יש גם מלכודות באס.
ואני אכן אוסף כסף להחלפת הרמקולים, מדובר בפתרון זמני.
אתחיל מלנסות כבל של lab 47 לרמקול
https://tidal.com/album/5256192
https://tidal.com/album/77645523
https://tidal.com/album/77622079
https://tidal.com/album/91194763
https://tidal.com/album/77622759
https://tidal.com/album/58944497
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,224
מעורבות
2,742
נקודות
113
כל שאתה אומר נכון, אלא אם כן יש בעיה אקוסטית בחדר שגורמת להדגשה והדהוד מאוד רציני-נובע ממידות החדר.

לא יודע למה יש לי את ההרגשה שהבעיה היא אקוסטית ומגבר טרנזיסטורי לא ממש יפתור את הבעיה ...השערה:)
אולי יש לך את ההרגשה כי לא קראת בתשומת לב? :)
הסט אפ שלי עבר כמה וכמה מגברים וגם כרגע יש אצלי 2 מגברים נוספים שונים, של קרל ושל תדי פרדו ומדי פעם אני מחבר אותם ומקבל שליטה טובה יותר בבס
אם כי מזה שהשליטה "טובה יותר" לא ברור אם השליטה המתקבלת היא מספיק טובה. @אד ליב ?

כבר שאלתי לגבי מימדי החדר, ולא קיבלתי תשובה.
מהם מימדי החדר? אם היא ריבועי או גבוה במיוחד זו יכולה להיות בעייה.
@אד ליב ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
זה מגבר (25 וואט) 845 של New Audio Frontiers מחובר ל spendor fl-10 וקומפקט של Ayre
חלל האזנה בגודל 16-17 מ"ר אבל לא ממש סגור מהצדדים.

שנים לא מעטות אני טוען שמגברי מנורות מתקשים לטפל היטב בבס. על מנת שיעשו כך, הם מוכרחים להיות חזקים ובריאים. המקרה שלך הוא קלאסי בעניין הזה. מגבר מנורתי מעולה, עם מנורות מהטובות שיש, אבל מה לעשות, עם רמקול של 91 דציבל וה-25 וואט נוצרת בעיה.

לא יעזור לך שום כבל. אתה תאלץ לעשות החלטה. או להחליף מגבר או להחליף רמקול.
אין סיכוי בעולם שהמגבר הזה יצליח לשמור על בס מהודק, מדויק ורזולטיבי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא סגור לגבי הקדם מגבר שיש לך, אבל אם אין, קדם טוב יכול להוסיף לך שליטה בבס, בהנחה שהבעיה מתחילה בסיגנל שנכנס למגבר, ולא בדמפינג. זה בהחלט אפשרי, תשאיל קדם מחברים ותבדוק.

ככל שקדם המגבר יהיה שקוף ודינמי יותר כך הבעיה שלו תבלוט. הבעיה שלו אינה מתחילה בסיגנל אם כי באאוטפוט. 25 וואט לא מניעים רמקול של 91 דציבל עם 4 אלמנטים חתוכים בשלוש מקומות בעוד שתי יחידות הבס הן 10 אינטש.
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
אהלן web
בקשר לשאלתך , האם כבל יכול להדק בס ?
בחג בגדתי בקריסטל ושמעתי נורדוסט והבס היה יותר הדוק באופן מוחלט
אבל כאן אנחנו נכנסים האם זה לטעמו של המאזין.
ברוב ההופעות הבאס טיפה מרוח ומשקף את הקריסטלים ליותר מציאותיים.
בנורדוסט קיבלתי יותר מכות בבטן .
בסדרות של נורדוסט 2 הם התאימו את הכבל לתוצאות יותר מוזיקליות ריאליסטיות מאשר לתוצאות טכניות.
אבל כמו שנאמר הכל התאמות.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
תודה לכולם על ההסברים וההתייחסויות.
עמיר מידות החדר נכתבו איפשהו למעלה 16-17מ״ר 3.8 על 4.5 אבל סגור חלקית מהצדדים.
לגבי הבס ההדוק אז עם הקרל זה הדוק אפילו מאוד (לטעמי) כך שלא חושב שהאקוסטיקה היא העניין וגם לא החדר.
נמר תודה אני אכן מודע לכך שלא אקבל באס ממש הדוק, מצד שני אני גם לא מחפש באס סופר הדוק ומוגדר, אוהב רכות מסויימת ברוב סוגי המוסיקה, אבל כן אנסה לעשות שיפור קל למצב הנוכחי באמצעות ההצעות שעלו כאן. בהחלט בתוכנית להחליף רמקול בעתיד לבעל עכבה יציבה ונצילות משופרת.
יש חשודים מיידיים לעניין כמו הדבור 96 ועוד אבל כשנגיע לגשר, לא מתעסק בזה.
רוברטס תודה. המגבר משולב וגם אם זה אפשרי באופן מסויים, הנסיונות שעשיתי בעבר לחבר טרנזיסטורי ומנורתי לנמוכים ולגבוהים, אומנם שיפרו הידוק הבאס אבל תמיד פגמו במוסיקליות ובטבעיות של הצליל אז אוותר מראש.
Pruym תודה, ניגש לנגן אותם
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,224
מעורבות
2,742
נקודות
113

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
אמיר שלום .
בזמנו כתבת שבבניית החדר דאגת ליצור אי מקבילות בין קירות הצד.
השאלה האם כמה דיפיוזרים דיי בריאים לא יעשו עבודה דומה ?
כי לבנות קירות על קירות זה יקרה מגבס שאני לא מאמין שיתרון השיפוע
לא יקלקל את תכונות הקיר בלוקים /טיח הקובנציונאלי.
תודה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,224
מעורבות
2,742
נקודות
113
אמיר שלום .
בזמנו כתבת שבבניית החדר דאגת ליצור אי מקבילות בין קירות הצד.
השאלה האם כמה דיפיוזרים דיי בריאים לא יעשו עבודה דומה ?
כי לבנות קירות על קירות זה יקרה מגבס שאני לא מאמין שיתרון השיפוע
לא יקלקל את תכונות הקיר בלוקים /טיח הקובנציונאלי.
תודה.
ראשית, עמיר ב-ע'!

אני מאמין שכמות מספיקה של דיפיוזרים עשוייה לעשות את העבודה, אבל אין לי ניסיון מעשי עם זה.

אצלי המצב הייה שונה, כי ממילא הייתי צריך לבנות קירות גבס עבור הבידוד (בניגוד לטיפול) האקוסטי, ולא הייתה אופצייה לטיפולים אקוסטיים בסגנון דיפיוזרים, כי כל הקירות מלאים בדיסקים, תקליטים וספרים.

עם זאת, השימוש בדבק מיוחד -- "Green Glue" -- בין שכבות הגבס מקטין את ההתנהגות הרגילה של גבס מבחינת רעידות ומקרב אותו לבנייה רגילה, וההבדלים קטנים עוד יותר כשהגבס מוסתר על ידי הדיסקים וכו'

עמיר
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
בילבלתם את רבו.......מה הקשר של כל מה שכתבתם. המגבר שלו מבוסס על מנורה של 845. המנורה הזאת לא מוציאה באס אמיתי. היא מתלבשת לאנשים שאצלם יש התאמה בציוד/חדר או כאלה שהתחום התחתון מאוד פחות חשוב להם. המיד שלה מדהים וגם הגבוהים בסדר גמור, אבל באס נמוך זה לא מה שהיא מצטיינת בו. גם בהגברת מנורות יש כאלו ששולטים יותר בבאס וכאלה שלא. אך בכל תכנון שפורפרתי למנורת המוצא יש חשיבות מכרעת.
 
נערך לאחרונה ב:

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
בילבלתם את רבו.......מה הקשר של כל מה שכתבתם. המגבר שלו מבוסס על מנורה של 845. המנורה הזאת לא מוציאה באס אמיתי. היא מתלבשת לאנשים שאצלם יש התאמה בציוד/חדר או כאלה שהתחום התחתון מאוד פחות חשוב להם. המיד שלה מדהים וגם הגבוהים בסדר גמור, אבל באס נמוך זה לא מה שהיא מצטיינת בו. גם בהגברת מנורות יש כאלו ששולטים יותר בבאס וכאלה שלא. אך בכל תכנון שפורפרתי למנורת המוצא יש חשיבות מכרעת.

מה אתה אומר ?? ספר את זה ל Nagra..
https://www.nagraaudio.com/product/nagra-vpa/
עם התאמה טובה של רמקולים-מגבר-חלל מנורה 845 נשמעת מעולה על כל הסקאלה כולל בס מוגדר.
יש כאן עוד כמה אנשים עם אוזניים ששמעו כמה מגברים..
מעניין מה מיכאל 845 היה אומר על זה..

יכול בינתיים רק לומר שהחלפת הכבל רמקול לכבל נחושת נקיה 99.999% דק של חצי מ"מ (אבל לא של lab 47) הספיקה כדי להדק את הבאס בקומפקט דיסק בערך ב 95% מהמוסיקה שאני שומע, שם היתה מריחה קלה מאוד, יש כמה דיסקים עקשנים שם הבאס עדיין יכול להיות עוד יותר הדוק.
דרך זה גיליתי שהבאס היוצא מהשרשרת הדיגיטלית השניה של הממיר, מרוח יותר מאשר דרך הקומפקט ושם החלפת הכבל לא הספיקה, אצטרך ממיר עם אופי יותר נוקשה.
תודה על העזרה.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
יש אנשים שלא אוהבים הרבה באס.
מספיק להם רזה וקצר=באס גבוה/מיד נמוך מלא.
בכל ההגברות ששמעתי עם המנורה הזאת לא היה באס אמיתי. ואני חי עם הגברת מנורות.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
הבס הוא בעיקר פונקציה של תכנון דרגת היציאה הסופית של המגבר השפופרתי כלומר:

1. כמות הFeedback .
2. תכונות שנאי היציאה - התנגדות סליל היציאה של השנאי (נמוך יותר טוב יותר)

2 גורמים אלו ביחד קובעים את ה Damping-Factor ומכאן את השליטה בבס.

סוג השפופרת אמנם משפיע אף הוא (ובעיקר התנגדות היציאה של השפופרת) אולם בצורה פחותה מ 2 הגורמים שתיארתי.

כאמור מיכאל 845 מוזמן אף הוא לחוות את דעתו בתור ה-מומחה בתחום.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
מיכאל אכן מוזמן. יצא לי לבדוק מספר הגברות עם מנורות גדולות. גם כאלה עם שנאי מוצא איכותי מאוד. יש גם תכונות סוניות לכל מנורה.
לא כל המנורות התחליפיות לאותו תיכנון באותו מגבר נשמעות אותו הדבר.
גם שנאי טמורה לא יוציא באס מEL34 לדוגמה.
הרבה אנשים לא מאבחנים באס בצורה נכונה.
לפעמים גם room gain בתדר מסויים מבלבל
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
מיכאל אכן מוזמן. יצא לי לבדוק מספר הגברות עם מנורות גדולות. גם כאלה עם שנאי מוצא איכותי מאוד. יש גם תכונות סוניות לכל מנורה.
לא כל המנורות התחליפיות לאותו תיכנון באותו מגבר נשמעות אותו הדבר.
גם שנאי טמורה לא יוציא באס מEL34 לדוגמה.
הרבה אנשים לא מאבחנים באס בצורה נכונה.
לפעמים גם room gain בתדר מסויים מבלבל
לגבי ה 845 אתה פשוט טועה לחלוטין ומטעה את הקוראים כאן. זה חבל מאוד.
לא סתם ה 845 משמשת לבניית המגברים הכי יקרים והכי אקזוטיים של הרבה חברות ו\או בוני מגברים עצמאים.
שמעתי הרבה מגברים של 845 כולל שיוצרו על ידי מיכאל והרבה נוספים והיה באס עשיר גם בתחום הממש נמוך במגברים האיכותיים.
גם אצלי כבר כרגע הבאס יורד נמוך והוא עשיר ומלא ברוב מכריע של הקטעים המוסיקליים דרך ה cd.
el34 אכן מצטיינת ב mid ופחות בבאס אבל ממש לא כך לגבי ה 845.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,000
מעורבות
1,058
נקודות
113
מיכאל אכן מוזמן. יצא לי לבדוק מספר הגברות עם מנורות גדולות. גם כאלה עם שנאי מוצא איכותי מאוד. יש גם תכונות סוניות לכל מנורה.
לא כל המנורות התחליפיות לאותו תיכנון באותו מגבר נשמעות אותו הדבר.
גם שנאי טמורה לא יוציא באס מEL34 לדוגמה.
הרבה אנשים לא מאבחנים באס בצורה נכונה.
לפעמים גם room gain בתדר מסויים מבלבל
לא צריך טמורה
השנאי של מנלי 250 מספיק...
רק צריך הרבה EL34, יותר מ4 לצד , ואין הרבה מגברים כאלו.
לגבי 845, יש להן באס מעולה עם הרמקול הנכון! סאב באס.... מממ כנראה פחות
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור