רמקולים Hi-Mid in your face - Opera quinta SE


zeppelin85

כתב האתר
הודעות
56
מעורבות
21
נקודות
8
היי חברים,
הסט שלי מורכב מ vincent 238 ורמקולים Opera quinta se.
החלל הוא בערך 4*3 ומרגיש לי שהוא (החלל)קצת קטן להם.
שוקל לעבור לרצפתי קטן יותר או מדפי גדול.
מקשיב בעיקר לרוק, גאז מודרני וfאנק.

לגבי הסטאפ וה״בעיה״
החדר מטופל אקוסטית בצורה בסיסית + (קירות גבס/חדר בתוך חדר, שטיח מקיר לקיר ומלכודות באס).
אין בעיה של נמוכים, האופי של הרמקול (דגש על מיד) ככל הנראה פחות מתאים למרחק שלי ממנו ככל הנראה.
ניסיתי מגברים, מקורות שונים ואפילו הקשבתי לרמקולים בכמה מקומות וחדרים שונים - מדובר על החלטה שאני *שוקל* לאחר חודשים של הקשבה ובחינה.
אני סה״כ מרוצה מהרמקולים ברוב המוחלט של הסגנונות אבל בחלק מהמקרים לא ולכן שוקל מכירה\החלפה.
הצעות/המלצות?
כרגע משתמש ב EQ כדי לרכך את המיד כשצריך אבל לא מת על הרעיון.
תודה!
ניב

נ.ב.
עדיין מדובר ברמקול מצויין למחירו ואני ממש לא סובל, סתם פרפקציוניסט :)
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,717
מעורבות
2,431
נקודות
113
ניב שלום.
תוסיף תמונה של החלל.
ומיקום הרמקולים.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
זה רמקול גדול מדי ונציל מדי לחלל בגודל זה, שאלה: האם אתה בקושי פותח ווליום והסאונד "יותר מידי" ?
גם הפורטים האחוריים עושים בלאגן בחלל כזה, אפילו בסלון גדול מהחדר שלך הם יכולים לגרום לבעיות.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
נסה להביא מגבר איכותי יותר להשוואה. אני מהמר ששם הפתרון.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
הרמקול גדול על החדר, נסה להרחיק אותם יותר מהקיר האחורי, לסתום את הפורטים האחוריים (יש לאופרה ספוג גליל במיוחד לכך) או אם אתה אוהב את הצליל, בדוק את הגראנד מזה, יתאים יותר לגודל החלל שרשמת.
 

zeppelin85

כתב האתר
הודעות
56
מעורבות
21
נקודות
8
הספוג לא יעזור (למרות שניסיתי בשביל הפאן), המיד הוא בתיבה סגורה נפרדת ברמקול הזה. אין לי בעיות של נמוכים, החדר מטופל אקוסטית ועם כל הגודל של הרמקול הוא מאוד מרוסן ונעים , כנ״ל בגבוהים - מדהים ביחס לממוצע ברמתו. משהו במיד (הגבוה) קצת קשוח לי בחלק מהסגנונות - כנראה שהמרחק מהרמקול עם האופי שלו לא עובד אצלי 100%.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
נו תעלה תמונה שאפשר יהיה באמת לעזור לך
אנחנו סקרנים
 

zeppelin85

כתב האתר
הודעות
56
מעורבות
21
נקודות
8
IMG_5803.jpg


הרמקולים ממוקמים מקדימה למזנון בכחצי מגודלם ורחוקים מהקיר האחורי 36 ס״מ.
אני כבר אשלול שה״בעיה״ הייתה הרבה לפני שהמזנון נכנס לחדר והשפעתו על הצליל דווקא תרמה לריסון הנמוכים (התמונה לא העדכנית ביותר וכיום המזנון מלא בעיקר בתקליטים וספרים).
 

תמונות מצורפות

  • IMG_5803.jpg
    IMG_5803.jpg
    KB 90.6 · צפיות: 682

zeppelin85

כתב האתר
הודעות
56
מעורבות
21
נקודות
8
Motu ultralite
בלי קשר - מנסה כמה אופציות, מתכנן לשדרג dac בקרוב.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
לפי החדר, הכרטיס קול וכל השאר יכול להיות שאתה באמת זקוק יותר למוניטורים אולפניים טובים מאשר לקווינטה שהם רמקולים נפלאים בעיני (חייתי איתם שנתיים) אבל הם לא הנייטרליים ביותר שאפשר למצוא. מצד שני גם המגבר שלך לא בדיוק כזה.
האם הכרטיס קול לא מאפשר לך להשטיח קצת את הבליטה שאתה מרגיש במיד ? בחיבור שלו כדאק ואולי שישמש גם כפרה אם המגבר שלך מאפשר.
מיקום הרמקול וצידוד שלהם אולי גם יכול להועיל.
טיפול אקוסטי במיד הגבוה הוא יחסית פשוט אבל כמובן אין מה לעשות עם הגל הראשון שמגיע לאוזניים.
 

zeppelin85

כתב האתר
הודעות
56
מעורבות
21
נקודות
8
את המוניטורים האולפניים העפתי, אני לא מחפש מוניטור... המרחק מהרמקולים 2.5 מטר וכמובן שמשחק ב eq פותר את הבעיה אבל כמו שכתבתי בהודעה הראשונה - אני לא מת על הרעיון.
לגבי המגבר - לא הבנתי איפה הבעיה, אני חושב שהמגבר יחסית על הצד השקוף, אני גם לא רואה קשר בין זה שאני משתמש בdac זוכה הפרסים של הmotu לבין זה שהוא ״כרטיס קול״.... ניתן להגיד את זה על כל dac שמתחבר בusb...
בכל מקרה, כנראה שלהמשיך לרמקול הבא יהיה הפתרון :)
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,375
מעורבות
462
נקודות
83
החלל שלך לא מטופל אקוסטית(ואף רחוק מזה), בכל אופן אני מציע לך לנסות רמקול יותר פתוח בהיי ופחות נוטה ל מיד כגון פוקל 936 /מדפי 906 עם סאב, שעל פניו לפי דעתי יישב לך בול גם על הציוד, גם על החלל, גם על הזאנר שאתה שומע, תבדוק.
 
נערך לאחרונה ב:

zeppelin85

כתב האתר
הודעות
56
מעורבות
21
נקודות
8
איך קבעת שהוא לא מטופל אקוסטית? בקושי רואים את החלל.
במרחק 2.5 מטר יש ספה, החדר הוא חדר בתוך חדר, יש שטיח מקיר לקיר ויש מלכודות באס בפינות החדר. אגב, הפוקל המדוברים היו הרמקול שהוחלף לפני האופרה.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
אם תוכל לדייק את הבעייה שלך במיד, האם הנוכחות המוגברת שלו מפריעה לך, או האופי שלו ? כלומר האם הוא חריף מדי באופי שלו או רק מובלט יתר על המידה ?
וגם.
אומנם לרמקולים השפעה גדולה מאוד על הצליל, אבל יש פער גדול בין הרמה והמחיר של הרמקולים שלך (שגם נחשבים לרמקולים בין הטובים למחירם) לשאר הציוד.
 

zeppelin85

כתב האתר
הודעות
56
מעורבות
21
נקודות
8
אם תוכל לדייק את הבעייה שלך במיד, האם הנוכחות המוגברת שלו מפריעה לך, או האופי שלו ? כלומר האם הוא חריף מדי באופי שלו או רק מובלט יתר על המידה ?
וגם.
אומנם לרמקולים השפעה גדולה מאוד על הצליל, אבל יש פער גדול בין הרמה והמחיר של הרמקולים שלך (שגם נחשבים לרמקולים בין הטובים למחירם) לשאר הציוד.

מה אתה חושב נקודת החולשה? יש כאן סה״כ מגבר רמקולים וDAC... הכבילה של שינדאק, הDAC מחובר למגבר BALANCED וזהו פחות או יותר... עלות המגבר היא בערך 1:1 כעלות הרמקולים.

וספציפית הבעיה שלי היא שהרמקול יכול לעייף אותי בחלק מהסגנונות - בעיקר איפה שיש חשמליות ושירה גראנג׳ית.
ככל הנראה המשווה של המרחק מהרמקול + האופי שלו + הסגנונות להן אני מקשיב היא לא 100%. הייתי נותן לה 68%. יש דברים שנשמעים לא פחות ממדהים ויש דברים שקצת פחות.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
אני מניח שהבעיה יכולה מכמה סיבות שאולי חלק מהן משפיע חלק פחות ואיזשהו שילוב שלהן.
ראשית לרמקול הזה יש נטייה לבמה שהיקצת פורוורד לכיוון המאזין, זה הסגנון שלו, בחללים קטנים זה בהחלט יכול להיות עניין.
דבר שני, אני שמעתי את הרמקול הזה עם לפחות 20 הגברות שונות( קצת מוזר אבל אני מחזיק בדרך קבע 7-8 מגברים בבית) וההגברה היחידה שלא נשמעה איתו טוב במיד, מיד-היי היתה פאואר-פרה אנליטי וקר של קרל. למען האמת זה היה בלתי נסבל.
בתחום התחתון כמובן הוא דורש התאמה יותר מדוייקת אבל דווקא במיד מאוד קל להגיע איתו לתוצאות מעולות.
נדמה לי שזה גם לא יפתיע אף אחד לשמוע שהוא נשמע במיטבו עם הגברת מנורות מצויינת class A של יוניסון ריסרץ׳ ובכלל (בעלים משותפים ונטיה כללית של אופרה ויוניסון לתחום הזה).
לסגנונות שהזכרת אני פחות ממליץ על מנורות כי הגברת מנורת שתשלוט בתחום התחתון במוסיקה מהירה עולה הרבה כסף.
אני הייתי מנסה לתקן עם כבלים או החלפת dac / מגבר, מיקומי רמקולים מדוייקים ואקוסטיקה יעודית לתחום שמטריד אותך. לפני שהייתי מוותר על הרמקולים המצויינים האלו. אלו נסיונות שאפשר לעשות באמצעות השאלת ציוד וללא עלות. הייתי מתחיל ממיקומי רמקול וכבל רמקול שיכולה להיות לו השפעה קריטית על הצליל. אצלי כבל שעשה שינוי אדיר לטובה עם הרמקול הזה היה arcolink נטול הפוזה.
אם אתה נחוש להחליף רמקול, אז אחד הרמקולים המאוזנים, הנייטרליים ושמסתדר מעולה בחללים קטנים ויש לו תחום תחתון מאוד מפתיע לגודלו זה ה pmc 23
אבל הוא גם בריטי בחותם הצליל שלו, כלומר יש מפורטים ממנו. (שאולי יעייפו אותך)
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,375
מעורבות
462
נקודות
83
אין רמקול שהוא טוב לכל הסגנונות, אם היה אז היה סוף לשדרגת, רמקול טוב ככל שיהיה תמיד יישמע חרא בחלק מהסגנונות ויישמע מעולה בחלק, זה עניין של פשרה.
האופרה עגלגלים נוטים למידריינג באופן מובהק, הפוקל זה יותר קצוות, תלוי למה אתה מתחבר.
דאק לא ישנה לך כלום וחבל על הכסף אלה אם כן יש לך צורך בחיבור מחשב (שמחייב דאק בנפרד).
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור