- הודעות
- 3,122
- מעורבות
- 1,124
- נקודות
- 113
מכל הציודים המרכיבים את הסט אפ שלי אני לא חושב שיש משהו שהתנסתי והתעסקתי בו יותר מאשר רזונטורים.
פסיביים, אקטיביים, מבוססי קפיצים, גולות קרמיות מסוגים וגדלים שונים, גולות ברזל, פליז, אלומיניום, נירוסטה, פולימרים, עץ, אפילו כמה DIY חלקם טובים וחלקם סתמיים. מהזולים ועד בין היקרים ביותר שיש בשוק. בקיצור מה לא עבר אצלי. יש לי fetish לדברים הללו בין אם זה לרמקולים, לאלקטרוניקה ואפילו למפצל חשמל. במרוצת השנים הגעתי למסקנה אחת עיקרית:
רזונטור טוב, איכותי ומתאים שמותקן במקום הנכון עושה דברים ששום רכיב אחר לא עושה. זה עובד נקודה.
אממה, צריך המון ניסוי תהיה וטעיה ולדעת שלא כל שינוי הוא בהרכך שיפור וכאן קבור הכלב. לא כל שינוי הוא שיפור ובתחום הרזונטורים זה לעיתים קרובות די tricky. אז למדתי להיות סבלני בכל התנסות ולחיות עם ובלי ואז לקבל החלטה האם מתחתנים או מתגרשים.
עכשיו נגיע לכותרת הפוסט, ההתנסות שלי עם שתי סטים של Stillpoint Ultra SS. רן שביט 'סאבו אודיו' מכיר אותי מספיק שנים כדי לדעת שאני הטלפון הראשון שלו כשהברזלים הללו נוחתים אצלו. הסריטה מוכרת לו.
לקחתי 8 יחידות להתנסות. מדובר ברזונטורים מבוססי גולות קרמיות. עשרה גולות בכל יחידה.
התחלתי עם אלקטרוניקה ולאחר תקופה של כמה שבועות העברתי אותם לרמקולים (4 לכל רמקול).
להלן הרשמים בהתנסות באלקטרוניקה:
ההבדל מורגש מייד אך אין כאן דרמה היסטרית. קשה להבין בהתחלה מה זה עושה בדיוק. טוב? לא טוב? אך שינוי שמעתי בשניה הראשונה ללא ספק. לאחר תקופה של שבועיים הסרתי אותם לכמה ימים ואז השבתי ואז הרשמים היו קלים מאוד.
תחום הבאס קיבל הידוק, עומק הבמה גדל, שיפור קל במהירות והשיפור הכי בולט היה בתחום הפרטים. כאן אני יכול לומר שזה די משמעותי. סה"כ התוצאה שהתקבלה היא יותר אודיופילית. נשמע מבטיח נכון?
עוד נחזור לזה.
להלן הרשמים בהתנסות עם הרמקולים:
את הספייקים המקוריים פירקתי ובמקומם התקנתי את הרזונטורים. 4 בכל רמקול.
פה הסיפור הוא אחר לגמרי בלשון המעטה!!
כאן התחוללה דרמה, ברורה, מיידית וקלה לאבחון. השיפור בבאס, זה הדבר הראשון שהבחנתי בו. הדוק, מפורט, נשלט, מהיר יותר. פשוט דרמה. היתרון בדרמה הזו יצרה השפעה ישירה על תחום המיד והגבוהים. כאשר מתחולל שיפור דרמתי בבאס ברמקול פתאום גם המיד והגבוהים משתפרים היות והם פחות מושפעים מהבאס שפתאום נשלט יותר. הרמקול בעצם מנגן בהרבה פחות "stress". זו תופעה ידועה ומוכרת. אז האם הרזונטורים משפרים את כל תחום התדרים? לא יודע. לא מעניין. זה לא באמת משנה מי משפיע על מי אך השיפור היה כולל. הרמקולים פשוט נגנו יותר laid back, יותר בקלילות, יותר בשליטה ודרגת הפירוט השתפרה ומאוד(!)
נחזור לשאלה הקודמת מההתנסות עם האלקטרוניקה.
לציוד שהיה ברשותי בזמן ההתנסות (מגברי מונו מנורתיים) מצאתי שהאולטרה פחות התאימו לי היות ולמרות כל השיפורים שרשמתי זה בא על חשבון גודל ונפח בבמה ותחום הבאס הנמוך מאוד. הרגיש לי מעט מרוסן מידי. אך אני בטוח שלאחרים זה ישמע נפלא.
לסיכום,
מדובר במוצר לא זול במיוחד. למיטב זכרוני מדובר בכ-$850 לסט של ארבעה.
האם הוא עובד? חד משמעית כן.
האם מדובר במוצר אוניברסלי שמתאים לכל מערכת בכל רמה: כנראה שלא.
אז למי כן? לאודיופיל המנוסה עם מערכת מאוזנת ומיושבת היטב.
ובכל זאת קצת יותר הסבר: מדובר במוצר משלים בעלות לא מבוטלת. קהל היעד כאן הוא האודיופיל המנוסה עם מערכת מאוזנת מאוד, בשלה ומוקפדת. השיפורים ברורים אך נדרשת תשומת לב באופן ובהיכן מתקינים את המוצר הזה. אם עושים זאת נכון, כנראה שלאחר שיכנסו למערכת הם כבר לא יצאו.
פסיביים, אקטיביים, מבוססי קפיצים, גולות קרמיות מסוגים וגדלים שונים, גולות ברזל, פליז, אלומיניום, נירוסטה, פולימרים, עץ, אפילו כמה DIY חלקם טובים וחלקם סתמיים. מהזולים ועד בין היקרים ביותר שיש בשוק. בקיצור מה לא עבר אצלי. יש לי fetish לדברים הללו בין אם זה לרמקולים, לאלקטרוניקה ואפילו למפצל חשמל. במרוצת השנים הגעתי למסקנה אחת עיקרית:
רזונטור טוב, איכותי ומתאים שמותקן במקום הנכון עושה דברים ששום רכיב אחר לא עושה. זה עובד נקודה.
אממה, צריך המון ניסוי תהיה וטעיה ולדעת שלא כל שינוי הוא בהרכך שיפור וכאן קבור הכלב. לא כל שינוי הוא שיפור ובתחום הרזונטורים זה לעיתים קרובות די tricky. אז למדתי להיות סבלני בכל התנסות ולחיות עם ובלי ואז לקבל החלטה האם מתחתנים או מתגרשים.
עכשיו נגיע לכותרת הפוסט, ההתנסות שלי עם שתי סטים של Stillpoint Ultra SS. רן שביט 'סאבו אודיו' מכיר אותי מספיק שנים כדי לדעת שאני הטלפון הראשון שלו כשהברזלים הללו נוחתים אצלו. הסריטה מוכרת לו.
לקחתי 8 יחידות להתנסות. מדובר ברזונטורים מבוססי גולות קרמיות. עשרה גולות בכל יחידה.
התחלתי עם אלקטרוניקה ולאחר תקופה של כמה שבועות העברתי אותם לרמקולים (4 לכל רמקול).
להלן הרשמים בהתנסות באלקטרוניקה:
ההבדל מורגש מייד אך אין כאן דרמה היסטרית. קשה להבין בהתחלה מה זה עושה בדיוק. טוב? לא טוב? אך שינוי שמעתי בשניה הראשונה ללא ספק. לאחר תקופה של שבועיים הסרתי אותם לכמה ימים ואז השבתי ואז הרשמים היו קלים מאוד.
תחום הבאס קיבל הידוק, עומק הבמה גדל, שיפור קל במהירות והשיפור הכי בולט היה בתחום הפרטים. כאן אני יכול לומר שזה די משמעותי. סה"כ התוצאה שהתקבלה היא יותר אודיופילית. נשמע מבטיח נכון?
עוד נחזור לזה.
להלן הרשמים בהתנסות עם הרמקולים:
את הספייקים המקוריים פירקתי ובמקומם התקנתי את הרזונטורים. 4 בכל רמקול.
פה הסיפור הוא אחר לגמרי בלשון המעטה!!
כאן התחוללה דרמה, ברורה, מיידית וקלה לאבחון. השיפור בבאס, זה הדבר הראשון שהבחנתי בו. הדוק, מפורט, נשלט, מהיר יותר. פשוט דרמה. היתרון בדרמה הזו יצרה השפעה ישירה על תחום המיד והגבוהים. כאשר מתחולל שיפור דרמתי בבאס ברמקול פתאום גם המיד והגבוהים משתפרים היות והם פחות מושפעים מהבאס שפתאום נשלט יותר. הרמקול בעצם מנגן בהרבה פחות "stress". זו תופעה ידועה ומוכרת. אז האם הרזונטורים משפרים את כל תחום התדרים? לא יודע. לא מעניין. זה לא באמת משנה מי משפיע על מי אך השיפור היה כולל. הרמקולים פשוט נגנו יותר laid back, יותר בקלילות, יותר בשליטה ודרגת הפירוט השתפרה ומאוד(!)
נחזור לשאלה הקודמת מההתנסות עם האלקטרוניקה.
לציוד שהיה ברשותי בזמן ההתנסות (מגברי מונו מנורתיים) מצאתי שהאולטרה פחות התאימו לי היות ולמרות כל השיפורים שרשמתי זה בא על חשבון גודל ונפח בבמה ותחום הבאס הנמוך מאוד. הרגיש לי מעט מרוסן מידי. אך אני בטוח שלאחרים זה ישמע נפלא.
לסיכום,
מדובר במוצר לא זול במיוחד. למיטב זכרוני מדובר בכ-$850 לסט של ארבעה.
האם הוא עובד? חד משמעית כן.
האם מדובר במוצר אוניברסלי שמתאים לכל מערכת בכל רמה: כנראה שלא.
אז למי כן? לאודיופיל המנוסה עם מערכת מאוזנת ומיושבת היטב.
ובכל זאת קצת יותר הסבר: מדובר במוצר משלים בעלות לא מבוטלת. קהל היעד כאן הוא האודיופיל המנוסה עם מערכת מאוזנת מאוד, בשלה ומוקפדת. השיפורים ברורים אך נדרשת תשומת לב באופן ובהיכן מתקינים את המוצר הזה. אם עושים זאת נכון, כנראה שלאחר שיכנסו למערכת הם כבר לא יצאו.