מגבר איטלקיה מפונקת וג'נטלמן גרמני - איך זה ייגמר ?


ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
דיווה הוא מונח המתאר דמות נשית מוכשרת , מקור השם הוא באיטלקית , והפירוש המילולי הוא "אלילה" , המונח שימש לתיאור זמרות בעלות יכולות ווקאליות יוצאות דופן , בעיקר בתחום האופרה , אבל התרחב לכל הסגנונות המוזיקליים.

לפני כחצי שנה רכשתי רמקולים בשם DIVA CALLAS , למי שלא מכיר מדובר ברמקולים מתוצרת איטלקית של חברת OPERA , שהיא חברת HIGH END איטלקית , בעלי גימור יפהפה , סאונד חמים ובעלי תחום תחתון מרשים הרמקולים קרויים על שם MARIA CALLAS זמרת סופרן מפורסמת.

220px-Violletta.jpg

מצד שני , כאשר שמעתי את הרמקול אצל ארמה , ואצל גיא יקיר הפורום , חשתי כי הסטאפ שלי אינו מצליח לממש את הפוטנציאל של האיטלקייה , שהייתה משודכת למונובלוקים ומגבר מנורתי של שינדאק סיני , עם כבילה וחשמל יחסית בסיסיים , הסאונד היה בסדר גמור , אבל לא התקרב לפוטנציאל שיכול להיות לו , לא ברמת הניקיון , הרזולוציה , התחום התחתון , לכן הרגשתי שאני מעוניין לשדרג את האיטלקיה שלי לMATCH שמתאים לה , פשוט כי האיטלקיה שלי ראויה ליותר כדי להוציא ממנה יותר ..

0099962a-2.jpeg



התחלתי בהגברה , אבל כמו שכולכם מכירים , השאלה במה בוחרים היא קריטית , האם אני מחפש סאונד חמים ונעים , או קר ואנליטי , האם אני אוהב שהלהקה קרובה אליי ואני בשורה הראשונה או מקשיב לביצוע מהיציע הרחוק , מנורתי או טרנסיסטורי , CLASS A או CLASS D , וכיוצ"ב , לכן ביקשתי להיעזר בחכמת הפורום ולהבין "כיצד אתם אוהבים את ההגברה שלכם" ,הנושא היה להיט בפורום ושמעתי המון דעות , כולם ציינו שהגברה חייבת להיות מדויקת , שקטה ובעלת סינרגיה טובה לרמקול , לגבי סוג ההגברה שמעתי דעות לכאן ולכאן , ולגבי הגברה מנורתית או SS היה דיון סוער , עם טיעונים לכאן ולכאן (עד עכשיו הנושא לא הוכרע.. ;)), לכן חשבתי שהכיוון הכי טוב יהיה לתת לאוזניים שלי להחליט מה הם אוהבות.

אז זהו , שזה קל להגיד , אבל קשה לבצע , כיצד אתה יכול להשוות בין הגברות שונות , שנמצאות אצל יבואנים שונים , ובדרך כלל מחוברות לSETUP אחר עם רמקול אחר , כבילה אחרת , מקור אחר , שנמצא בחלל אחר לגמרי ? , ברמות הללו הכל נשמע טוב , אבל את התובנות מקבלים אחרי האזנה ממושכת , רמקול שבתחילה ממש מרשים יכול להפוך למעייף , ואת הניואנסים שומעים רק לאורך זמן , ואצל היבואן , נחמד ואדיב ככל שיהיה זה לא תמיד מתאפשר , לכן חשבתי שזה יתרון גדול כאשר יבואן מאפשר לך לשמוע את ההגברה בחלל שלך..

אז התחלתי סבב שמיעה אצל חלק מהיבואנים , ואצל כמה חברים טובים , שמעתי הגברות שונות , מיצרנים שונים , מאד התרשמתי מהסאונד של PERRAUX (פחות מהמחיר..) , הסט של PS AUDIO של הפרה-והמגבר היה מפתיע יחסית להגברה CLASS D ,ובעל סאונד פתוח ומהנה , שמעתי גם PLINIUS , ELECTRO-COMPENIANT ואחרים , שמעתי גם את הUNISON 100 ואת אחיו הבכור הUNISON 150 , והייתי קרוב לרכישתם אצל אמיר עקב הסינרגיה הטובה שיש להם עם האופרה (מיוצרים באותו מפעל) , אבל המחיר היה גבוה יותר מאלטרנטיבות אחרות , למרות תמחור הוגן של אמיר המקסים , ולכן למרות שהייתי קרוב להחלטה לגביהם , לא המשכתי בכיוון זה.

לבסוף ביקרתי גם אצל ערן מאודיו פריק , לפני המוזיקה וכל השאר , הבן אדם מקסים ובעל ידע רב , בניגוד לשאר היבואנים תמיד החמיא לקולגות , והמליץ לי מה שלדעתו היה הכי נכון לי בין אם זה דברים שהוא מייבא או לא , אני ממליץ בחום

אצל ערן שמעתי הגברות של ELECTRO COMPENANT ושל LUXMAN מסדרת הבסיס ה509X, ומהסדרה היקרה יותר (שכחתי את שמה ..) , התמקדתי בINTEGRATED כי אני חושב שדרגת PRE וPOWER מאותו יצרן , וללא צורך בכבילה נוספת יכול להיות יתרון משמעותי , ואז ערן הפנה את תשומת ליבי לBMC CS2 יד שנייה שהיה ברשותו , זו הייתה אהבה ממבט ראשון ..

CS2-Front1LR.jpg



בנייה
למרות שהסאונד הכי חשוב ,המראה חשוב גם הוא .ואם כבר מראה אז המגבר הזה הוא יפהפה , וכל מי שמסתכל עליו לא יכול להישאר אדיש , יש לו תצוגה מרהיבה עם שני מחוונים לכל ערוץ בצבע אדום על רקע כחול מחוונים כמו של מקינטוש רק ענקיים , גם כפתור הVOLUME וההדלקה ענקיים , וכשאתה מדליק אותו או מגביר את הווליום אתה מרגיש שיש לך משהו ענקי ביד ..;)

והשלט , גם כן ענקי , כאילו שכל דבר במגבר הזה הוא "על סטרואידים" , מכיוון שאני נוטה להתחיל את סשן ההאזנה בלחפש את השלט , זה מצוין עבורי , שלט גדול וכבד מאלומיניום , כזה דבר גדול לא יכול להתחבא..

12474019-1468-2__85410.1510721733.jpg

סאונד

ערן היה מספיק הוגן להשאיל לי את המגבר לביתי במשך שבועיים , זה זמן מספיק ארוך על מנת להתרשם מאיכותו , לשמוע מגוון של סגנונות מוזיקליים , ולראות אם אתה אוהב אותו לאורך זמן עם הSETUP שלך.

קוריוז קטן , המגבר שוקל 40 קילו ולסחוב אותו היה אתגר , אבל זה חלק מהחוויה של "להתחבר אליו" דרך הקושי להזיז אותו..

קצת על הרשמים שלי , המגבר הזה בעל אופי גרמני , הוא שקט שקוף וניטרלי , אם בתחילה חשבתי שאני איש של "צליל אמריקאי גדול מהחיים" והכיוון שלי הוא מקינטוש וכיוצ"ב , לאורך האזנה ארוכה למדתי להאריך את הניקיון שלו ואת השקיפות שלו , אין לו צליל של CLASS A או CLASS D , מנורתי או SS , הוא פשוט נשמע שקוף וניטרלי ואתה יכול להאזין לו תקופה ארוכה.

בנוסף , מה שמייחד אותו זה היכולת "לדחוף" את הרמקולים , האיטלקייה למרות היותה DIVA אינה מפונקת , עם התנגדות של 4 אוהם וניצולת של 88DB , למגבר של 350 וואט ב4 אוהם וDAMPING של 250 לא אמורה להיות בעיה בכלל , אבל כמו שלימדו אותי החכמים הSPEC אינם חשובים , מה שחשוב זה איך שזה נשמע , ובכן אצל ערן בדקנו אותם בMATCH לMAGICO ויחסית לEC ואפילו לLUXMAN 509 מסדרת הבסיס והוא היה ליגה אחת מעליהם , הוא הצליח להפוך את התחום התחתון למורגש ואפקטיבי ונראה ששלט ברמקולים ביד רמה עם באסים פאנציים ומדויקים , הLUXMAN מהסדרה הגבוהה יותר היה MATCH ראוי יותר בתחום התחתון אבל זה היה תיקו בנקודות , הLUXMAN היה מעט מדויק יותרובעל גבוהים מפורטים יותר ואילו הBMC היה בעל תחום תחתון נכון ו"פאנצי" יותר , ועם MID מרגש יותר , מצד שני ההשוואה לא הוגנת כי הLUXMAN הזה עולה הרבה יותר ..

האם יש חסרונות , בוודאי , אף אחד אינו מושלם , אני חושב ששמעתי הגברות יותר מדויקות בתחום הגבוה , בנוסף אין לו יבואו רשמי , מה שהופך את התיקון שלו (טפו טפו שלא נצטרך..) למאתגר יותר , בבירור מול BMC בחו"ל נאמר שחשוב להם לעמוד מאחוריי המוצר שלהם , ושהם יתמכו בתחזוקה שלו במקרה הצורך , בין אם דרך עבודה מול מעבדה בארץ או שליחה לחו"ל.

פתאום התחלתי לשמוע אלבומים עד הסוף , ופתאום אני לא מתעייף מההאזנה אחר 10-20 שירים, ופתאום כיף גם לשמוע בווליום נמוך יותר בלילה , התזמורת מסודרת בחלל , לא קרובה מידיי ולא רחוקה מידיי , האופי השקוף שלו משתלב מאד יפה עם האיטלקיה החמימה , ונראה שהם מסתדרים טוב ביחד ..

כבילה
המגבר והDAC שברשותי הם DESIGN מלא של DUAL ENDED ולכן כניסת XLR אמורה להחמיא לסאונד ,ולכן החלטתי לקנות INTERCONNECT של קארדאס אצל אושיק , רציתי לבחור בסדרת הCLEAR שלהם אבל התמחור היה גבוה מדי ובחרתי בCLEAR SKY , שהיא סדרה מעט נמוכה יותר (כחולה) , כניסת הXLR מוסיפה שקט ורוגע , ואני בכלל עדיין בזמן ההרצה , כך שהטוב עוד לפניי ..

1300760-cardas-audio-clear-sky-1m-xlrxlr-interconnect.jpg


שבאתי לאושיק , הייתה לי הפתעה , לאושיק עמדת האזנה , וההגברה שלו הינה BMC CS2 , אושיק טוען שערך בחינה של הגברות שונות לתקופה ארוכה ואהב את הצליל של הBMC כמדויק ביותר , וזה חשוב לו במיוחד כיצרן PHONE ופטיפונים , אם לאוזן המוזיקלית של אושיק הBMC מיוחדים ושקופים , אז כנראה שאני מקבל עוד חיזוק שאני הולך בדרך נכונה

אה , לפני שעזבתי את אושיק ראיתי שיש לו PURIST ELEMENTA ADVANCE מתצוגה , וביקשתי להאזין , אני יודע שהפיוריסט זכו להרבה איזכור בפורום ורציתי לשמוע איך הם נשמעים יחסית לFURUTECH שלי , ובכן הם נשמעים מצוין , יחסית לFURUTECH MK2 הם מפורטים יותר בתחום הגבוה ומוזיקליים יותר , אני לא בטוח לגבי הניטרליות שלהם , אבל הMATCH הוא מצוין , ולכן ביצעתי טרייד אין אצל אושיק

0910071538e6cb0703dc4f3e65.jpg

דרך אגב , אני לא ידעתי , אושיק מייצר בעצמו פטיפונים ישראלים , וPHONO ישראלי , מכיוון שכל דבר שהוא תוצרת הארץ הוא מבורך ויפה , מעבר לזה שזה גם נשמע מעולה , ומעניין לראות את הטכנולוגיה , ואת ההרכבה , לכל מי שחושב על PHONO או פטיפון מומלץ לבקר אצל אושיק היקר.

לגבי כבילת החשמל , עדיין מחפש , יש לי מפצל SCHUKO ועדיין לא מצאתי יד שנייה אירופאי או יד ראשונה במחיר סביר , כרגע קניתי את אלה מאייבי , המקוריות די בספק , אבל המחיר סבבה , נראה מה יהיה כשיגיעו ..

upload_2019-3-9_12-35-6.png

אז זהו האיטלקית המפונקת שלי , קיבלה ג'נטלמן גרמני , ש"נותן עבודה" ומצליח להוציא ממנה סאונד משובח , בדרך גם שיפרתי כבילה לרמקולים וXLR חדשים , ובעיקר נהניתי מה"דרך" לשמוע מוצרים שונים , להכיר אנשים חדשים ,להתייעץ , ובדרך לשמוע הרבה מוזיקה טובה , זה סיכום המסע שלי עד כאן ..

בפרק הבא , שעדיין לא נכתב , אני רוצה להיכנס לתחום הANALOG , יהיה מעניין ..

תודה מיוחדת לכל האנשים שפגשתי בדרך ועזרו לי בהחלטה , דני בכור , ברוך מBGSOUND , אמיר ארמה , ונמר , ומעל לכל לערן מאודיו-פריק על העזרה ועל התמחור והTRADE ההוגן

אשמח לתגובות , בייחוד ממי שמכיר את הBMC CS2 , ושמע ויכול לתאר את רשמיו ..

quote-music-begins-where-words-leave-off-music-expresses-the-inexpressible-if-there-is-a-kingdom-edward-abbey-65-3-0396.jpg
 

תמונות מצורפות

  • upload_2019-3-9_12-35-6.png
    upload_2019-3-9_12-35-6.png
    KB 179.6 · צפיות: 851
נערך לאחרונה ב:

Anton

אוהב את התחום
צוות האתר
הודעות
433
מעורבות
222
נקודות
43
תתחדש ותהנה רונן :בעד: מאוד נהניתי לקרוא, נשמע כמו Setup מושקע ואיכותי. מרשים מאוד הסבלנות וההתעקשות להגיע לתוצאה טובה יותר.
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
תתחדש ותהנה רונן :בעד: מאוד נהניתי לקרוא, נשמע כמו Setup מושקע ואיכותי. מרשים מאוד הסבלנות וההתעקשות להגיע לתוצאה טובה יותר.

תודה אנטון , אני מעריך את התשובה שלך , למעשה הפוסט עם הסיפור שלך היה הTRIGGER שגרם לי לספר את הסיפור שלי .. :)
 
נערך לאחרונה ב:

zapilak

אוהב את התחום
הודעות
181
מעורבות
65
נקודות
28
מאוד נהנתי לקרוא, תתחדש ותהנה.
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
אתה כותב ממש ממש יפה, איפה התחבאת עד כה ? :)
קודם כל תתחדש ודבר שני לשאלתך
היה פה בחור שכתב פה די הרבה וחדל (חבל)
הכינוי שלו היה daz ושמו דוד אזולאי, הוא מחזיק בדיוק את המגבר שלך
תערוך חיפוש לפי שם משתמש, אם זוכר נכון הוא תיאר רשמיו.
תהנה.
 
נערך לאחרונה ב:

yaronn

כתב האתר
הודעות
251
מעורבות
41
נקודות
28
היה לי מגבר כזה , מגבר פגז!!!!!
פרזנטציה עם המון כוח, קוהרנטיות, דינמיות יחד עם רוך שלא מוצאים בכל מקום.
אחריי האזנה להמון מגברים , אני יודע שעשיתי טעות כשמכרתי ...אני בטוח שתהנה.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,079
מעורבות
1,023
נקודות
113
תתחדש .... יופי של פוסט:בעד:
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
תתחדש ותהנה
אחלה חברה.

היה לי את ה DAC והטרנספורט של החברה לפני X שנים.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,303
מעורבות
775
נקודות
113
אחלה סקירה נכתבה באהבה וכבוד!
לא מכיר את החברה אך כשראיתי תמונות נזכרתי שקראתי כמה סקירות ברשת.
מראה מרתק לטעמי.
תהנה ותתחדש!
 

yeuda27

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
353
נקודות
63
ברכות!! מגבר פגז. אני מכיר אותו טוב מאוד והוא יזיז כמעט כל רמקול. איכות גרמנית במחירים הוגנים, מכשיר יפה, איכות בנייה מרשימה, כבד ועושה טוב לנשמה.
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
אתה כותב ממש ממש יפה, איפה התחבאת עד כה ? :)
קודם כל תתחדש ודבר שני לשאלתך
היה פה בחור שכתב פה די הרבה וחדל (חבל)
הכינוי שלו היה daz ושמו דוד אזולאי, הוא מחזיק בדיוק את המגבר שלך
תערוך חיפוש לפי שם משתמש, אם זוכר נכון הוא תיאר רשמיו.
תהנה.

תודה רבה על המחמאה על הכתיבה , לא התחבאתי , פשוט אינני מחליף ציוד לעיתים קרובות
אם יהיה לי הזדמנות לסקור ציוד כלשהו , אז אני בשמחה אעשה זאת , אם הנמר בעניין אני מוכן :)

לגבי דוד אזולאי נכון , ראיתי וקראתי את הפוסטים שלו , מעניין אם הוא עדיין מחזיק אותו
למעשה הוא עשה פרויקט "עשה זאת בעצמך" של פלטת שיכוך , מעניין אותי לעשות משהו דומה ..
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
ברכות!! מגבר פגז. אני מכיר אותו טוב מאוד והוא יזיז כמעט כל רמקול. איכות גרמנית במחירים הוגנים, מכשיר יפה, איכות בנייה מרשימה, כבד ועושה טוב לנשמה.

תודה רבה יהודה
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
היה לי מגבר כזה , מגבר פגז!!!!!
פרזנטציה עם המון כוח, קוהרנטיות, דינמיות יחד עם רוך שלא מוצאים בכל מקום.
אחריי האזנה להמון מגברים , אני יודע שעשיתי טעות כשמכרתי ...אני בטוח שתהנה.

תודה ירון על הפידבק

לגבי ההגברה , אכן התיאור שלך מדויק , הוא דינמי מאד , עם המון כוח ועם רוך ועדינות
לגבי המכירה , אנחנו מדינה קטנה ומי יודע , יכול להיות שהמגבר שמכרת "התגלגל" אליי , אתה מוזמן לבקר אותו אם אתה מתגעגע אליו :)
 

yeuda27

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
353
נקודות
63
למיטב ידיעתי daz עדיין מחזיר את המגבר הזה ונהנה ממנו מאוד. גם אתה הולך להינות מהמכשיר האיכותי הזה. בהחלט אחלה כתיבה ואחלה של שיתוף. תכין את עצמך לבקר אצלי בקרוב רונן.
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
למיטב ידיעתי daz עדיין מחזיר את המגבר הזה ונהנה ממנו מאוד. גם אתה הולך להינות מהמכשיר האיכותי הזה. בהחלט אחלה כתיבה ואחלה של שיתוף. תכין את עצמך לבקר אצלי בקרוב רונן.
בשמחה יהודה , נעים להכיר , ואתה מוזמן
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
רונן יקר,
אני מצטרף לתשבוחות קודמי על כתיבתך הרהוטה, אנא ממך תמשיך להעשיר את הפורום.
שמח שמצאת שידוך מתאים לכלה היפה, אני זוכר את שיחתנו הראשונה בנוגע לרמקולים, שמח שהסתדר לנו להיפגש והצלחת לקבל כיוון לאן ניתן להגיע עם הרמקולים שברשותך.

מאחל לך שעות האזנה והנאה מרובות מהסטאפ שבנית.
 

נערך לאחרונה ב:

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
תתחדש רונן ........ (ורד)
יופי של סט אתה בונה, לאט לאט תגיע לנירוונה ........ ואז תמשיך עד שתגיע שוב ;):כל-הכבוד::שתוי:
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
פוסט מדהים בצורת הכתיבה ובתוכן
ותתחדש רונן ידידי - רק כל טוב .
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
תתחדש ותהנה. אתה אוהב הכל ב ג ד ו ל, מהצורה הפיזית של המכשירים, השלט, ובעיקר הסאונד. עשית שילוב של נותני סאונד בומבסטיים מהרמקולים דרך הכבילה וגם המגבר, יעבור לך עם הזמן.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
תתחדש ותהנה רונן (ורד)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור