מנוע רועש בטויוטה קורולה והשפעתו על מערכת סטריאו איכותית


zvi-ka

אוהב את התחום
הודעות
338
מעורבות
85
נקודות
28
שלום חברים
אני מתכוון לרכוש מכונית משפחתית ורוצה להתקין בה מערכת שמע איכותית . אחרי שבשנים האחרונות השארתי ממון רב ושעות יקרות במוסכים של מכוניות צרפתיות חשבתי ללכת עם חכמת ההמונים ולבחור הפעם משהו יפני או קוראני. טויוטה קורולה משומשת מהשנים האחרונות 2016-8, נראית לי בחירה טובה. אבל בביקורות שקראתי על האוטו הזה חוזרים על כך שחסרון מרכזי הוא רעש מנוע חזק ובידוד לא טוב של רעשים. האם גם אתם התרשמתם כך וכמה לדעתכם זה משמעותי אם איכות המוסיקה באוטו חשובה לי. ואולי יש גם עוד פרמטרים באוטו שישפיעו על איכות השמע כמו מיקום הרמקולים, מידות אורך רוחב וכדומה , אודה לכם על כל מידע בנושא.






 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,339
מעורבות
486
נקודות
83
ללא קשר לבידוד רעשים שאכן משפיע על ההנאה משמיעת מוסיקה איכותית,
למדתי מנסיוני ששידרוג מערכת שמע אינה מוסיפה לאיכות השמע אם הבסיס אינו טוב, הכוונה מערכת השמע המותקנת במכונית., יש לזכור שזה לא כמו פעם, המערכת היא בעצם מערכת של מולטימדיה המותאמת לרכב.
במקום להחליף את מערכת השמע במכונית, הלכתי על הפתרון היותר יקר... החלפת מכונית :)
נכון שזאת אינה הסיבה היחידה להחלפת האוטו,
לאחרונה רכשתי מזדה CX5 שמצטיינת בבידוד רעשים ומערכת שמע טובה,
כמובן אם הפרוטה בכיסך אפשר לקנות את דגם הפריום שמגיע BOSE עשרה רמקולים..
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
460
נקודות
83
בקורולה מהדגם החדש(צורה חדשה), הבידוד טוב, אין לך מה לדאוג, שוב, תלוי למה אתה רגיל, אם אתה רגיל למרצדס אז הבידוד של הקורולה חרא, אבל יחסית לכל רכב מקביל, אגב, שיחקו אותה עם הקורולה החדשה (יחסית לדגמים עברו).
הרמקולים המקוריים זוועה, אבל זה נכון גם למרצדס חדשה, צריך להחליף הכל.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,686
מעורבות
211
נקודות
63
שטויות. אני עם קורולה 2015
שייכת למקום העבודה, והיא שקטה כמו דג.
סופר אמינה נוחה ומרווחת.
ושומעים מוזיקה מצויין.
 

zvi-ka

אוהב את התחום
הודעות
338
מעורבות
85
נקודות
28
תודה על ההתייחסותכם
בקורולה מהדגם החדש(צורה חדשה), הבידוד טוב, אין לך מה לדאוג,
שטויות. אני עם קורולה 2015
שייכת למקום העבודה, והיא שקטה כמו דג.
למה הכוונה הדגם החדש ? ראיתי שני מבחני דרך של פורומים ישראלים שהשוו קורולה 2016 או 17 למכוניות משפחתיות פופולריות אחרות כמו מזדה 3 יונדאי אלנטרה יונדאי יוניקו ההיברידית וציינו את זה כחסרון מרכזי דובר שם על רעשי מנוע ובידוד רעשים, האם לדעתכם זה לא נכון ?
ללא קשר לבידוד רעשים שאכן משפיע על ההנאה משמיעת מוסיקה איכותית,
למדתי מנסיוני ששידרוג מערכת שמע אינה מוסיפה לאיכות השמע אם הבסיס אינו טוב, הכוונה מערכת השמע המותקנת במכונית., יש לזכור שזה לא כמו פעם, המערכת היא בעצם מערכת של מולטימדQUOTE]
אריקס אבל אם מחליפים את רכיבי המערכת ושמים מגבר וסאב, למה זה חשוב איך הייתה המערכת המקורית ?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
יש לי מכר שכבר שנים ארוכות נוסע על הונדה סיוויק ומחליף מידי כמה שנים לחדשה. על פי עדותו מכונית אמינה מאוד. בנסיעות איתו אני מתרשם מאוד מהשקט של המכונית הזו בנסיעה, לדעתי שקטה הרבה מעבר למעמד שלה כמכונית משפחתית קטנה.

אריה
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,339
מעורבות
486
נקודות
83
תודה על ההתייחסותכם


למה הכוונה הדגם החדש ? ראיתי שני מבחני דרך של פורומים ישראלים שהשוו קורולה 2016 או 17 למכוניות משפחתיות פופולריות אחרות כמו מזדה 3 יונדאי אלנטרה יונדאי יוניקו ההיברידית וציינו את זה כחסרון מרכזי דובר שם על רעשי מנוע ובידוד רעשים, האם לדעתכם זה לא נכון ?

אריקס אבל אם מחליפים את רכיבי המערכת ושמים מגבר וסאב, למה זה חשוב איך הייתה המערכת המקורית ?
להחליף את מערכת המולטימדיה במכונית לתחליף סיני?
אין טעם לחבר מגבר מיציאת השמע אם העיוותים נוצרים נוצרים בדרגה הראשונה
 

zvi-ka

אוהב את התחום
הודעות
338
מעורבות
85
נקודות
28
להחליף את מערכת המולטימדיה במכונית לתחליף סיני?
אין טעם לחבר מגבר מיציאת השמע אם העיוותים נוצרים נוצרים בדרגה הראשונה
להפך חשבתי להחליף את המקור שניתן עם האוטו למקור יותר טוב כך עשיתי לפני 12 שנה במערכת הקודמת, אבל אכן לא ברורה לי האסטרטגיה הנכונה איך היום עם כל המולטימדיות שבמכונית הכי מתאים לבנות מערכת טובה, מה משאירים מהמערכת המקורית באוטו, מה מוציאים ןאשמח להצעה גם בזה..

ובעניין הרעש במנוע של טויוטה קורולה, אמרו לי שההסבר הוא בכך שיש לה גיר רציף ואז בהאצה היא מגיעה לסלד יותר גבוה מהמכוניות אחרות, השאלה כמה זה משמעותי ומשפיע על חווית נסיעה לא שקטה.
אשמח לתגובותיכם
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
460
נקודות
83
ההד יוניט סביר, הרמקולים גרועים ישר לפח הכל, מה שאפשר לשים שם זה סט 6/9 מאחורה ובדלתות מקדימה 6 וחצי או סט קומפוננט, הטוויטר בדלתות גם אשפה לפח ובמקום לשים סט חדש , אפשר גם לשים סט טוויטרים טובים עם קרוס מאחורה במקביל ל 6/9 ולמקם אותם בקורות האחוריות.
לגבי הרמקולים צריך משהו מועט וואטים ונציל אחרת המגבר המקורי לא ידחף ותצטרך לשים גם מגבר, אלה אם גם ככה אתה מתכוון לשים מגבר, בנוגע לרעש מנוע: אם אתה נוהג בסגנון ליסינג או שזה רכב שנקנה מליסינג (רכב שחוט),קרי קיקים בכל מצב, אז כן הוא רועש, גם ברגיל הוא ירעיש כי זה בלאי מצטבר, פרטי שמור, ברגוע אתה לא שומע אותו.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
תשמע.
כן, מכוניות צרפתיות, גרמניות מבודדות יותר טוב מהמפיל.
מצד שני כמו שאמרת המוסך יחרוך את הכיס.

כאשר אנו ניגשים להתקנה של מערכת איכותית מאוד (לפי הבנתי זה צה שאתה רוצה) מתחילים מבידוד.

ישנם המון חומרים וגם רמה מסויימת שאנו רוצים להגיע אליה. בנוסף אחד הדברים הכי רועשים שאנשים לא שמים אליהם לב אלו הצמיגים. צמיג שקט (כתוב עליו) עושה הרבה מאוד עבודה ששום איטום לא יתן.

לגבי איטום: שמים יריעות איטום על הדלתות מבפנים בשמן ההרכבה של הרמקולים.
מומלץ לשים גם בדלתות האחוריות , וברצפת הבגאז׳.
לגבי המנוע רוכשים יריעה גדולה ומיוחדת למכסה המנוע שמשקיטה אותו מאוד.

עבודה כזו של בעל מקצוע תעלה לך בערך כמו טיפול חשמלי אקסטרא לרכב צרפתי ששוב התקלקל.

לגבי הרכיבים, יש פה הרבה משחק והעניין הוא תקציב תקציב ומה אתה רוצה לנגן.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
לא פורום רכב כאן, אבל סטיגמות מסתבר מסתדרות יופי בכל מקום. אז בכדי להעמיד דברים טיפה יותר מסודר, שתי הקביעות אינן מדויקות ( בשביל הפוליטקלי קורקט כמובן ), מכוניות צרפתיות אינן שקטות יותר וגם לא מבלות במוסך יותר. לגוף השאלה ולניסיוני הפרטי, הקורולה אינה רועשת יותר מאחיותיה שהובאו כאן למעלה, אבל כמו כל מכונית עם גיר רציף היא רועשת יותר ב"לחיצות" והרעש מעצבן גם כשאין מוזיקה ברקע, בנסיעה נינוחה ושוב כמו שאר המכוניות עם גיר כזה היא דווקא שקטה יחסית.
 

zvi-ka

אוהב את התחום
הודעות
338
מעורבות
85
נקודות
28
תודה על התייחסותכם
אורי עשיתי איטום ברנו מגאן הישנה שלי בדלתות ובבגאז (למעלה), במכסה מנוע לא ידעתי שעושים, וגםולא ידעתי שהצמיגים משפיעים זה משמעותי ?
רועי זה לא הסטיגמה זהזהנסיון האישי הצרפתיות הישנות שלי המון במוסך וכל תיקון מסובך ויקר אז חשבתי לשנות כיוון
אני רואה מתשובותיכם שאני בכלל לא מבין איך בונים מערכת בעידן של המולטימדיה ברכבים החדשים אז אשאל על זה בפוסט נפרד
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
הצמיגים מאוד משמעותיים. בזמנו שרכשתי את הקורולה שלי (2007) היא עשתה מלא רעש. עד שעליתי על זה שזה מהצמיגים, אפילו צמיגים "יחסית" זולים שרכשתי בזמנו עשו הבדל מופרע.
לגבי מכסה מנוע:
http://www.dynamat.com/automotive-and-transportation/car-audio/hoodliner/
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
תודה על התייחסותכם
אורי עשיתי איטום ברנו מגאן הישנה שלי בדלתות ובבגאז (למעלה), במכסה מנוע לא ידעתי שעושים, וגםולא ידעתי שהצמיגים משפיעים זה משמעותי ?
רועי זה לא הסטיגמה זהזהנסיון האישי הצרפתיות הישנות שלי המון במוסך וכל תיקון מסובך ויקר אז חשבתי לשנות כיוון
אני רואה מתשובותיכם שאני בכלל לא מבין איך בונים מערכת בעידן של המולטימדיה ברכבים החדשים אז אשאל על זה בפוסט נפרד
הנסיון האישי שלי שכולל מכוניות ממוצא אתני מגוון, שונה, אבל זה הנסיון שלי, לא שלך לא של אחרים ובכל מקרה אינו מחקר סטטיסטי המלמד משהו. ראוי גם לזכור כי התפיסה הזו מכוחה צרפתיות זה נוח ומתקלקל ויפניות להיפך היא סוג של קיבוע מחשבתי, או במילים אחרות סטיגמה שמצידה קובעת לדוגמה שקצר חשמלי בפז'ו זו עדות למוצר מחורבן מלכתחילה, בטויוטה זה צרוף מקרים שלא אומר כלום. אבל שוב אנחנו לא בפורום רכב כאן, וסאונד ברכב היא תורה שלמה ואחרת לגמרי. רעש במכוניות משפחתיות מקבילות מחיר יהיה נוכח פחות או יותר באותה רמה ללא קשר למוצאה של המכונית, מקורו יהיה המנוע אבל גם רעשי דרך כמו המית צמיגים, רעשי רוח ואופי ההנעה ותיבת ההילוכים. יש מכוניות מעט שקטות יותר מאחרות אבל לא ברמה כזו שצריכה להשפיע על העדפת אחת על רעותה. מי שרוצה סביבה אקוסטית שקטה במיוחד קונה לקסוס או מרצדס שהן יקרות משמעותית, אבל אין כמעט ספק יספקו חלל מתאים בהרבה לשמיעת צליל איכותי.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
460
נקודות
83
ממש לא סטיגמות, תשאל כל מנהל צי רכב בהייטק ו/או לחילופין בכל מוסך, וזה גם לא סוד, מבחינת אמינות פרופר רכב יפני וקוריאני זה ברמה של שים דלק וסע טיפול חד שנתי סלאמתאק (מכוון ל חדש או מבעלות פרטית), כל השאר זה חתונה קתולית גם עם המוסכים וגם כשתרצה להתקדם ולמכור זה סרט אלה אם אתה פונה למגרשים(שזה קרוב לוודאי מהש כ90 אחוז מהאנשים עושים היום, ומפסידים מה שמפסידים בשביל "להיפתר" מהכלה) ולוקחים "כלה" חדשה, והגלגל חוזר על עצמו.
המבחינת אודיו בקורולה החדשה, הבידוד איכותי מש בעבר, צמיגים שקטים, קצת איטום דיינמאט ורמקולים אחרים, אפשר להגיע לתוצאה לא רעה בכלל.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
עזוב, לא נכנס לזה כאן, גם לא מצפה ממי שלא מתענין באופן מיוחד, להשתחרר מהסטיגמות, מספיק קשה אצל מי שכן. ורק לפותח שגילה כצפוי ענין באיוניק, אולי כי האוטו הזה הוא גם היברידי וגם הכי נמכר בארץ, ממליץ לעשות נסיעת מבחן. לניסיוני הלא מייצג כמובן ובנושא המענין את הפותח בלבד, באוטו הזה רעש הצמיגים קצת חריג.
 

zvi-ka

אוהב את התחום
הודעות
338
מעורבות
85
נקודות
28
קבעתי נסיעת מבחן ליום חמישי...
אם רעש הצמיגים חריג יהיה אפשר להחליף אותם כשיתבלו (או קודם ) לצמיגים שקטים יותר ?
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
460
נקודות
83
קורולה בד"כ מגיעה עם ברידגסטון, צמיגים מעולים ושקטים יחסית, אין מה להחליף, אם מישהו שם צמיגי לינג_לונג ואתה תעבור למישלין אז יהיה וואו גדול וגם זה עם הרבה פסיכולוגיה מסביב.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור