עם מה אתם בוחנים את המערכת שלכם?


גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,118
מעורבות
1,124
נקודות
113
פעם היו קטעים קבועים שאיתם בחנתי ציוד לעצמי. במשך שנים הייתה לי ערימת דיסקים קבועה.
עם השנים הניסיון כבר יודע לתת לי תמונה די ברורה גם בלי להאזין לקטעים שאני מכיר מאז שהלכתי זקוף מתחת לשולחן.
זה נכון אגב עם כל סגנון מוזיקה. גם עם קלאסית שאני אישית כמעט ולא מתחבר אליה למעט יצירות מאוד מסויימות. אז נכון, עדיין יש לי כמה קטעי מוזיקה שאני מאזין להם כדי לסמן V מאוד ספציפיים באופן מהיר ויעיל כדי לדעת אם יש טעם להמשיך ולרדת לעומק.
 

zeppelin85

כתב האתר
הודעות
56
מעורבות
21
נקודות
8
המבחן האולטימטיבי הוא עם מוסיקה קלאסית סימפונית. שם אתה יכול לבחון דינמיקה, רזולוציה וחשוב לא פחות - טבעיות וטונאליות.

גם סיגנונות אחרים יכולים כמובן להגיד לא מעט על המערכת. אבל המבחן ב-ה׳ הידיעה - מוסיקה קלאסית סימפונית.

מוסיקה קלאסית הוא מבחן אולטמטיבי למי ששומע מוסיקה קלאסית
אני במשך 15 שנה הרכבתי מאות מערכות בלי לבדוק עם מוסיקה קלאסית, כי היא לא עניינה אותי.
ואם תבדוק מערכות סבירות עם אורקסטרות, אתה תתבאס כי זה לא זה.
מי ששומע מוסיקת רוק, מטאל , היפ הופ
או אלטרנטיב/ אינדי שיבדוק עם המוסיקה שהוא שומע.
במוסיקה קלאסית אין בייס דראם ואין קצב של גיטרה באס, שני אלו מאוד חשובים להנאה מפופ ועד בלוז.
דוגמא קלאסית- רמקולים אלקטרוסטטיים, עושים קלאסי מדהים, אבל ברוק הרבה יותר קשה להם, שלא לדבר על אלקטרוני ..

אני מסכים עם שני הדברים, מצד אחד, מוסיקה קלאסית בהחלט ״סוגרת פינה״ על טווח תדרים ודינאמיות אבל היא סגנון אחד מני רבים.
אני אישית מאזין המון לרוק, fאנק וג׳אז ולכן לא אסתפק להאזנה קלאסית בלבד. מצאתי שלא מעט רמקולים יכולים לשחזר סגנון אחד באופן מדהים ולהיות מאוד נכונים טכנית אך לא להחמיא לסגנון אחר ולכן חשוב להקשיב לדברים נוספים. כמובן שזה גם תלוי באופי המאזין, אני מקשיב המון למוסיקה ומתעדכן באופן תדיר מה שמייצר אצלי פער עצום בין הסגנונות ושנות ההקלטה (המאסטרינג עצמו) ומצאתי שקשה לי להתחמק מלהחזיק כמה סטים של רמקולים ומגברים. בתקציבים הנמוכים (יחסית, נניח עד 60k למערכת שלמה) אני לא יודע אם אצליח למצוא את האחד (רמקול) שישרת אותי נאמנות לכל אורך הסקאלה, תמיד מתפשרים על משהו.
אני תמיד אבחר קטעים מסגנונות שונים עם מאסטרים שונים שאני מכיר היטב - הן ברמה המוסיקלית (הפקתית - מכיר את כל הכלים, מיקומם, זמנים ואף תפקידים) והן ברמה הטכנית (מכיר כל טעות או עילוי של הטכנאי שעבד על הקטע) ככה שאדע לזהות בצורה הטובה ביותר את ההשפעה של הציוד על המוסיקה בתצורה האובייקטיבית ביותר. לגבי קטעים שאני משתמש בהם - אפשר לראות בסקירות האחרונות שכתבתי כאן באתר.
 

zeppelin85

כתב האתר
הודעות
56
מעורבות
21
נקודות
8
ואגדיל ואוסיף..
לז'אנרים הללו גם לא חייבים להשקיע במערכת היי-אנד מי יודע מה.
ניתן להשיג תוצאות מצוינות במערכות מקצועיות/ חצי מקצועיות, שעולות גרוש וחצי (יחסית).

אני לא מסכים בעליל ואף חושב שזה קצת מזלזל בסגנונות. להקשיב לזפלין, דיפ פרפל או קווין במערכת הי-אנד מרגש לפחות כמו אופרה אם לא יותר. שלא נדבר על פרוגרסיב רוק שמשתמש בהמון אלמנטים מהמוסיקה הקלאסית - תקשיב ל April של Deep Purple ותגיד לי במה הוא שונה מהאזנה למוסיקה קלאסית...
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,717
מעורבות
2,431
נקודות
113
עבורי
ה Playlist הוא יותר "טיונינג" המאוד מאוד אישי שלי.
ה Playlist תורם ומשפיע על שני דברים עקרים:
1. העמדה (מרחק/הטייה/זווית/גובה וכו).
2. כבלים. נדיר שאותם כבלים הולכים איתי לכל מערכת - בד"כ כל מערכת והשקיפות שלה.

קטעים שאני מכיר היטב ומאוד מתחבר אליהם ונהנה להקשיב להם ומתרגש מהם, בהחלט עוזרים לי במילה האחרונה עבורי להבין ולנתח מה אני שומע לטוב ול-פחות טוב.

*מידי פעם אני אוהב להחליף בין כבלי הרמקולים, יש לי 2 זוגות.
שמאוד שונים אחד מהשני.
*כנ"ל הכבלים (XLR/RCA) בין הממיר/נגן לאלקטרוניקת ההגברה, יש לי כמה שמאוד שונים וכל אחד נותן בקטע כזה או אחר, השלמה שאני מתחבר אליה יותר.
 
נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אני לא מסכים בעליל ואף חושב שזה קצת מזלזל בסגנונות.

לא.. לא מזלזל.
כמו שכתבת, שזוג רמקולים אחד מתקשה לכסות את כל סיגנונות ה-EQ והדינמיקה של הסאונד.

להקשיב לזפלין, דיפ פרפל או קווין במערכת הי-אנד מרגש לפחות כמו אופרה אם לא יותר.

לא קשור.

שלא נדבר על פרוגרסיב רוק שמשתמש בהמון אלמנטים מהמוסיקה הקלאסית - תקשיב ל April של Deep Purple ותגיד לי במה הוא שונה מהאזנה למוסיקה קלאסית...

ההסבר הוא הרבה יותר פשוט מטיעון על קטע מוסיקלי עם ליווי של כמה כלים טבעיים ואורגן סינטיסייזר של MOOG.

בהקלטות חדישות של תזמורות קלאסיות גדולות, והרכבי גאז נדרשים: רזולוציה גבוהה , כמו כן נדרש דיוק אבסולוטי בטיימינג, ופאזה של השחזור כדי להיות יכול להיכנס לתוך שדה הסאונד באופן משביע רצון.

לעומת זאת, בהקלטות ישנות כמו אלו שציינת בפני לא צריך מערכת היי-אנד מדוייקת, צריך מערכת ווינטאג' טובה שיודעת להציג את ההקלטות הללו באופן שמהנדס ההקלטה התכוון לה ומחמיאות ליוצרים.
 

zeppelin85

כתב האתר
הודעות
56
מעורבות
21
נקודות
8
לא.. לא מזלזל.
כמו שכתבת, שזוג רמקולים אחד מתקשה לכסות את כל סיגנונות ה-EQ והדינמיקה של הסאונד.



לא קשור.



ההסבר הוא הרבה יותר פשוט מטיעון על קטע מוסיקלי עם ליווי של כמה כלים טבעיים ואורגן סינטיסייזר של MOOG.

בהקלטות חדישות של תזמורות קלאסיות גדולות, והרכבי גאז נדרשים: רזולוציה גבוהה , כמו כן נדרש דיוק אבסולוטי בטיימינג, ופאזה של השחזור כדי להיות יכול להיכנס לתוך שדה הסאונד באופן משביע רצון.

לעומת זאת, בהקלטות ישנות כמו אלו שציינת בפני לא צריך מערכת היי-אנד מדוייקת, צריך מערכת ווינטאג' טובה שיודעת להציג את ההקלטות הללו באופן שמהנדס ההקלטה התכוון לה ומחמיאות ליוצרים.

ההקלטות הישנות היו רק כדוגמא, יש לך הקלטות חדישות של להקות כמו Snarky Puppy שמקליטות עם האמצעים החדישים ביותר כלי נגינה מכל המגוונים והשנים וכמובן שבביצועיים חיים (ולא הקלטת ערוצים נגן נגן), גם שם נדרש דיוק אבסולוטי ורזולוציה גבוהה.

בסופו של יום, אני משער שרוב האנשים כאן יושבים להקשיב למוסיקה ולא לבחון את המערכת שלהם בכל יום ואני חושב שכל מוסיקה באשר היא תשמע הרבה יותר טוב על מערכת שהיא הי-אנד.
 

רפי לוהב

עוסק בתחום
הודעות
112
מעורבות
125
נקודות
43
אנחנו צריכים רפרנס כדי להיות מסוגלים להעריך ביצועים של מערכת לא מוכרת. ולכן, הדרך הנכונה מבחינתי היא ע"י שימוש בקטעי מוסיקה המוכרים לי היטב. כל דבר אחר יחטא למטרה, מכיוון שאז אנחנו לא משווים "תפוחים לתפוחים". עם קטעי מוסיקה אקראיים נוכל לכל היותר לקבל איזשהו רושם כללי, במקרה הטוב.

מן הסתם, המוסיקה המוכרת לנו היא גם כזו שאנחנו אוהבים, משום שאנחנו מרבים לחזור אליה. גם זה חשוב, מפני שבשורה התחתונה נרצה לדעת כמה נהנה מהמערכת הלא מוכרת ביחס למה שאנחנו נהנים היום. עם מוסיקה שאין לנו קשר רגשי אליה, לא נוכל להעריך את זה.

אין ספק שמוסיקה קלאסית סמפונית היא כלי בדיקה אולטימטיבי, אבל אם אתה לא שומע מוסיקה כזאת, היא לא כל-כך רלבנטית לתהליך.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
יכולת של מע' לדעתי נמדדת במוזיקה קלאסית.אם מערכת מסוגלת לבצע שיחזור מצוין למוזיקה סימפונית היא תשחזר הכל טוב.
אם מערכת משחזרת השאר טוב ונופלת במוזיקה קלאסית אז לדעתי בשאר חסר משהוא שעדיין לא ידוע....
ישנן מערכות מצוינות שנבנו נניח לג'ז
אבל הן חסרות משהוא ...זאת עובדה.
 

zeppelin85

כתב האתר
הודעות
56
מעורבות
21
נקודות
8
אני רואה שעניין ההשוואות בין מוסיקה קלאסית לעומת השאר חוזר כאן. אני יכול להבין את ההגיון שב״מערכת שמצויינת בקלאסית תשמע בהכרח מצויין גם בשאר״ אך אני חושב שעיקר הפער הוא בכך שלא כולם מקשיבים לקלאסית כג׳אנר מרכזי.
בנוסף, נדרשת אוזן מיומנת בכדי להבין את המערכת ויתרונותיה/חסרונותיה עם מוסיקה ממוקצעים בה ולכן אני נוטה לטובת רפרנס טוב ומוכר באיכות גבוהה ככל הניתן.
לי אישית יש גם כאלו קלאסיים אבל לא רק, ובקצרה, לא הייתי רוכש מערכת על בסיס האזנה למוסיקה קלאסית בלבד אבל כן אאזין בטוח למוסיקה קלאסית כחלק מתהליך הבחינה. אני אישית גם אוהב להאזין לקטעים מנימאליסטים של קבוצת כלים קטנה בכדי להתמקד, לדוגמא - yo yo ma או האלבום mediterranean sundance friday night in san francisco.
אני חושב שאפשר ללמוד מהדיון הזה, אני אוהב את איך שהוא מתפתח.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
אני חוזר על דברים שנאמרו לעיל ומסכים להם.
מוזיקה קלאסית זה הרפרנס האולטימטיבי.
גם פה, שחזור הקול האנושי שמשולב במוזיקה קלאסית מורכבת הוא המשימה הקשה מכולן.
אני, שחווית ההאזנה שלי מורכבת מ99% מוזיקה קלאסית, תמיד אשתמש רק בקטעים קלאסיים לצורך בחינה של מערכת חדשה, לדוגמא קטעים מהסימפוניה השניה של מאהלר, הרקוויאם של ורדי, לה טריוואטה והתשיעית של ברוקנר.
גם אני חושב שלמי שלא מכיר מוזיקה קלאסית, אין בבחינה כזאת כל ערך.
לבחון מערכת עם מוסיקת תערוכות אודיופילית ע״ע זמרת ג’אז נוגה עם כלי אחד מלווה, כמו שלפעמים הסוחרים אוהבים ״להשוויץ״ זה הכי מטופש. צריך לבדוק עם הדיסקים שאוהבים.
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
410
מעורבות
122
נקודות
43
הרקוויאם של ורדי
:בעד: מוזיקה אלוהית
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
410
מעורבות
122
נקודות
43
יכולת של מע' לדעתי נמדדת במוזיקה קלאסית.אם מערכת מסוגלת לבצע שיחזור מצוין למוזיקה סימפונית היא תשחזר הכל טוב.
מנסיוני זה לא בהכרח נכון. שמעתי פעם בוזנדורפר גדולים שנשמעו לא פחות ממדהים במוזיקה סימפונית
אבל עם U2 Achtung Baby נשמעו מזעזע (בלשון המעטה)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
מנסיוני זה לא בהכרח נכון. שמעתי פעם בוזנדורפר גדולים שנשמעו לא פחות ממדהים במוזיקה סימפונית
אבל עם U2 Achtung Baby נשמעו מזעזע (בלשון המעטה)
מה זה מוזיקה קלאסית?
ברסיטל לפסנתר של שופן כולם נשמעים טוב.
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
410
מעורבות
122
נקודות
43
מה זה מוזיקה קלאסית?
ברסיטל לפסנתר של שופן כולם נשמעים טוב.
*סימפונית. שמעתי את הפסטורלית ואת התשיעית של בטהובן
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
מנסיוני זה לא בהכרח נכון. שמעתי פעם בוזנדורפר גדולים שנשמעו לא פחות ממדהים במוזיקה סימפונית
אבל עם U2 Achtung Baby נשמעו מזעזע (בלשון המעטה)
משהוא לא טוב שם עם המערכת...לא דיברו כאן על רמקול כזה או אחר.
(לזה לא הייתי נכנס)
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
866
מעורבות
272
נקודות
63
לא משהו ספציפי אבל בדיקה טובה בשבילי,
תוכן שבהתחלה נשמע לאוזן שלי מאוד בעייתי ולא מהנה,

אני חוזר לאותו התוכן לאחר שאני משדרג או משנה משהו במערכת.
אם נשמע מהנה ועשיר סימן שעשיתי משהו טוב.

דוגמה טובה
Cassandra Wilson - Glamoured
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור