מבקש הכוונה בנוגע לבחירת רמקולים ומגבר.


vlad100

חבר אתר
הודעות
6
מעורבות
0
נקודות
1
זה הולך להיות ארוך אבל באמת שאני מקווה שתעזרו לנו.
אז ככה שלום לכולם,
אבא של חברה שלי ביקש את עזרתי ואני לצערי גם לא כל כך מתמצה בחומר.
הוא קיבל במתנה רסיבר pioneer vsx-515 וסט רמקולים לקולנוע בית של JAMO שני רמקולים רצפתיים סנטר ו2 אחוריים כנראה.
הוא חיבר את הכל הדליק מוזיקה ובאותו הרגע הבין שהביאו לו סליחה על הביטוי אבל חרא רמקולים.
מבט זריז ברצפתיים מראה שתווח העבודה החל מ45HZ ואין בכלל מה שינגן בטווח הנמוך ואכן לא מורגש בס בכלל עם הרמקולים האלה. הוא אמר לי שזוכר עוד כשהיה צעיר בברית המועצות היו רמקולים העונים לשם S-90 וכאלה הוא רוצה.
למעשה הוא אומר שהוא לא צריך את כל ה5 רמקולים האלה וצריך רק 2 רמקולים ברמה של הS-90 ואולי רסיבר מתאים אם הרסיבר הנל לא יצליח לעמוד במשימה.
מבט קצר במפרט של הS90 אומר 31.5hz-20000khz והתנגות של 4 אום.
עכשיו כמה שאלות:
מחיפוש קצר בגוגל אחר רמקולים ומעבר על אתרי האינטרנט הזמינים הגעתי למסקנה שישנם רמקולים שאכן עובדים בתווח של החל מ28hz שזה למעשה נראה לי מה שאנחנו מחפשים, האם אכן רמקולים עם תווח נגיד שלך 28-20000 יתנו מה שצריך?
שאלה נוספת מה ההבדל בין רמקולים רצפתיים של 4 אום ו8 אום ? ההבדל ממש מורגש? כי ישנם מספיק רמקולים בשוק עם תווח התדרים המדובר אבל בעלי התנגדות של 8 אום.
דבר נוסף זה גודל הוופר, רוב הרמקולים שראיתי מגיעים עם וופרים של 6.5* בערך האם זה באמת מספיק או שזה יהיה אותו דבר? כי לדעתנו הוופר צריך להיות לפחות 12 ואף חיפוש קצר ביד 2 העלה רמקולים SM-155 בעלי וופר ענק 15 אינטש, דבר שמאוד הדליק את אבא של חברה שלי וההספק שלהם הוא 300W RMS, כאלה אני רוצה הוא אמר.
הרסיבר שלו יצליח לעמוד במשימה?
לדעתנו הרסיבר לא יעבוד עם רמקולים כמו אלה כמו שצריך ואת האמת אנחנו גם לא מבינים איזה רסיבר צריך בשביל עוצמות כאלה, הוא רוצה לקנות מגבר אאודיו במקום הרסיבר ועל זה אנחנו מבקשים לשפוך קצת אור איך לבחור מגבר שיצליח לעמוד מול הרמקולים? לפי ההגיון צריך מגבר 2 ערוצים של 150WRMS לערוץ לא? מגברים יקרים בטירוף ומספר אנשים אמרו לנו שאין צורך וכל מגבר של 80-100W לערוץ יעמוד במשימה אבל אנחנו לא מבינים איך אפשר הסבר בבקשה?
אני חושב שאת השורה התחתונה הבנתם ואני מחכה ללמוד מהידע שלכם.
אז בסופו של דבר כרגע אנחנו נמצאים במצב של לחפש רמקולים מתאימים ומנסים להבין את עניין המגבר.
הבנו שרמקולים בסדר גודל שאנחנו מחפשים חדשים עולים בסביבות ה4-7 אלף אז החלטנו שאפשר גם ללכת על יד שנייה בסביבות ה2000-3000 אלף לזוג רמקולים טובים ומתאימים, ראינו גם כמה דגמי CERVIN VEGA שיכולים להיות מתאימים בתור יד 2 חברה שאני מאוד מרוצה מהתוצרת שלה שמנגנת לי ברכב לדוגמא.
וכמובן קצת עזרה עם עניין הרסיבר מגבר אאודיו מה עדיף איך לבחור בקיצור כל מה שאתם חושבים שיכול לעזור ולכוון אותנו נשמח לקרוא.

תודה רבה ומחכים לתשובה.
 

yehudaa

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
62
נקודות
28
תוכלו להביא סרווין ווגה דגמים כמו VE12 או LS12
רק קחו בחשבון שהם יכולים להיות טובים , אבל לא ברמה טובה כמו רמקולים נחשבים אחרים .

הייתי ממליץ לכם ללכת לחולון למפעל של אומגה אודיו ולשמוע את הדגמים 705 או 709
http://www.omega-audio.co.il/home/doc.aspx?mCatID=53&mode=s&icid=88
 

vlad100

חבר אתר
הודעות
6
מעורבות
0
נקודות
1
לצערי חולון קצת רחוק לנו אנחנו מהצפון אם יש המלצה לחנות ממולצת שאפשר לבוא לשמוע רגוע בכדי להבין מה בדיוק צריכים.
שמתי לב שהרמקולים הנל עובדים ב6 אום מה זה אומר איך מחברים את זה ? כי הבנתי שיש מגברים ל4 או 8 אום...
ואכן הרמקולים האלה נראים כמו רוב מה שראיתי באינטרנט וגם שם הוופר הוא 6.5 לפני שאני לא ישמע אותו אני לא באמת חושב שהוא יתן מה שצריך...
כמו כן אם אפשר גם התייחסות לשאר השאלות אשמח.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אצל בני טסלר או באניגמה בחיפה תוכל לשמוע רמקולים רבים. שתי החנויות הללו נחשבות לחנויות מתמחות איכותיות מאוד.

לגבי האוהם.
אל תתייחס לנתון הזה כשאתה מחבר את הרמקול למגבר טרנזיסטורי. במידה והיה לך מגבר מנורות, היית רואה את החיבור ל-4 ול-8 אוהם מאחור ומחבר בהתאם.
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,293
מעורבות
782
נקודות
113
רמקולים מודרניים מוצאים בס הרבה יותר איכותי מיחידות קטנות,מאשר רמקולים סובייטים דוגמת radiotechnica s-90 עם יחידות ענק (מניסיוני).;)לדעתי כנקודת פתיחה נחמדה שווה לבדוק:http://www.hifimusic.co.il/מגבר-משולב-Exposure-2010S-t32285.html עם רמקולים http://www.hifimusic.co.il/למכירה:-Linn-Keilidh-כולל-מעמדים-מקוריים-מ-Ku-Stone-t32431.html
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
רמקולים מודרניים מוצאים בס הרבה יותר איכותי מיחידות קטנות,מאשר רמקולים סובייטים דוגמת radiotechnica s-90 עם יחידות ענק (מניסיוני).

כשאדם מתחנך מתרגל ומתקבע בסגנון סאונד מסוים, זה הופך להיות מודל-התייחסות שלו, ושום דבר שונה ואפילו אם הוא נכון יותר, לא מתעכל בקלות..
הוא כנראה יצטרך לעבור חינוך מחדש...
או שיביא לעצמו סט אחד יפה מרוסיה ויחבר אותו למגבר מתאים, ויהיה מרוצה.
 

stv

חבר אתר
הודעות
30
מעורבות
6
נקודות
8
אני לא מכיר את הסאונד המדובר, אבל בתקציב ובדרישות אם הבנתי אותן נכון, הייתי מציע שני כיוונים: 1. מוניטור אודיו rx6 / rx8,
Bw 683 או וורפדייל 10.7
הבעיה של הכיוון הזה היא שהצליל יהיה באסי, אבל יכול להיות מפורט יותר, עם מגבר סטריאו, כדוגמת ה 2010 שהוצע לעיל, מצטרף בחום להמלצה אבל ה״מתנה״ שקיבל האיש הופכת להיות יקרה....
2. סאבוופר... או שניים. לא נשענים על הרסיבר לעוצמה, יורדים נמוך ולאחר ניסויים, ניתן למצוא נקודת חיתוך מתאימה.
פחות יקרים מרמקולים ״מלאים״ שמגיעים לאותו עומק ואם זה מה שהפריע לכם, אולי אפשר לפתור כך.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
562
מעורבות
478
נקודות
63
ולאד,
קיבלת כמה כיוונים טובים מהחברים פה, אנסה לעזור מהכיוון של הבנת ה"בעיה" שאתם חווים, נראה לי שאתה מניח כמה הנחות שגויות:

* העדר כל כך בולט של באס - מקורו אינו בכך שהרמקול לא יורד מתחת ל-45hz!
45 זה די נמוך ומעט מאוד מוסיקה (להבדיל מאפקטים של קולנוע ביתי) מגיעה מתחת לזה (עוגב, מוסיקה אלקטרונית לעתים). מעבר לזה נתון הטווח כפי שמפרסמים היצרנים אומר די מעט ואין מוסכמה אחידה איך הוא נמדד (לעתים תחתית הטווח נמדדת כנקודה בה העוצמה ירדה ב-3db שזה כבר יותר שימושי). אם חסר, אז חסר לך נפח דווקא בין 40 ל 150 (בערך).
אז למה בכל זאת חסר לך באס?
יתכן שהמגבר לא מסוגל לספק את העוצמה הרגעית הנדרשת כאשר מופיעה במוסיקה "דרישה" לצליל נמוך וחזק (המון אנרגיה יחסית לגבוהים). על יכולת זו של מגבר צריך להסתכל בהקשר של רמקול ספציפי - על הנצילות שלו ועל כמה הוא קשה "לשליטה" (סליחה שאני לא מפרט כאן - זה חפירה בפני עצמה ;)).
יתכן ואתה חווה סוג של תקלה - פחות סביר אם הבעיה סימטרית (מבחינת ימין/שמאל, רמקולים/מגבר).
העניין קצת מוזר בעיני משום ש Jamo רצפתיים לקולנוע ביתי יכולים להיות כל דבר שבין סביר לזוועה אבל בד"כ לא חסר בהם באס (מה שנפוץ למרבה הצער ברצפתיים זולים זה שיש באס אבל גרוע..).
מה הדגם המדוייק של הרמקולים? זה כנראה לא יציל אותם אבל עשוי לתת רמז..
נסה גם לנתק את שאר הערוצים ולשמוע במצב סטריאו ברסיבר. נכון שנתוני ההספק שמפרסם היצרן הם 100w "לכל ערוץ" אבל אותו ספק כח (מוגבל יחסית) משרת את כל הערוצים ועדיף לא לאתגר אותו שלא לצורך.

* שלא ידאיג אותך גודל הוופר כאשר מדובר ברמקולים מודרנים. צריך להסתכל על כל התמונה. נכון שכאשר רוצים לקבל תדרים נמוכים מאוד וגם נצילות גבוהה אז הגודל משחק תפקיד משמעותי יותר (גם לזה יש יוצאים מן הכלל).

* ההספק הנקוב של המגבר כאינדיקציה להתאמתו לרמקול אומר מעט מאוד.. זהו נושא די מורכב שנטחן לא מעט כאן ובמקומות אחרים - ארחיב אם תבקש, אבל רק שתדע - יש מגברים של 20-40 ואט ש"יבעטו" ברמקולים שלך בלי למצמץ..
בכל אופן ההספק הנקוב על הרמקולים אינו מה שהם צורכים/צריכים אלא נתון המקס' (שוב - נמדד בצורות שונות) ואפילו כהנחייה להספק המקסימלי של המגבר הוא לא כל כך שימושי: לעתים אפשר לעבור אותו ללא נזק, כשעושים שטויות נגרם נזק גם בתוך המקס'.

* בלי להתעמק בSM155 יותר מדי (וינטאג' חביב למשימות רוק) - וופר של 15 לא הופך אותו ל"קשה" עבור המגבר. ההיפך הוא הנכון - אלו רמקולים נצילים מאוד (102db) שיכולים להסתפק בהגברה צנועה.

בהצלחה,
רועי
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,293
מעורבות
782
נקודות
113
הצעד הראשון: הייתי מחליף פיונייר למגבר דו-ערוצי נורמלי ומחבר לזוג קידמיים של JAMO כמשהו זמני. הצעד השני: הולך לישמוע בחנויות כמה שיותר זוגות רמקולים במחירים שפויים בלי דעות קדומות לנתונים טכניים וגודל היחידות וחוזר לכאן עם תובנות חדשות. אגב הS-90 יורדים ל31.5 הרץ במינוס 14 דציבל,אם זה אומר לך משהו. עוד דבר חשוב,שלא עלה בדיון: מה מקור המוסיקה ??? בהצלחה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור